NLZiet introduceert abonnement met tien extra zenders

Streamingdienst NLZiet heeft dinsdag het NLZiet Extra-abonnement beschikbaar gesteld. Dit geeft abonnees toegang tot 10 extra zenders naast de 38 basiszenders. Onder de extra zenders zijn BBC-zenders, documentairezender Curiosity en Euronews. Het abonnement kost 9,95 per maand.

De 10 extra zenders die NLZiet beschikbaar stelt via het Extra-abonnement, zijn BBC First, BBC One, BBC Two, BBC Entertainment, BBC World News, History Channel, Crime + Investigation, E Entertainment, Curiosity en Euronews. Deze worden in HD Ready-kwaliteit uitgezonden. Bestaande abonnees krijgen een hele maand gratis toegang tot NLZiet Extra, staat in een mail aan abonnees. Nieuwe abonnees kunnen het abonnement veertien dagen gratis proberen.

NLZiet is een samenwerking tussen de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en Talpa TV. Het standaardabonnement biedt 38 zenders. Eerder dit jaar zijn de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan de dienst.

Update, 15.27 uur: Afbeelding met abonnementsprijzen toegevoegd.

NLZiet Extra abonnementsprijzen

Door Loïs Franx

Redacteur

01-11-2022 • 14:32

244

Submitter: theblindman

Reacties (244)

244
242
96
3
0
110
Wijzig sortering
Erg verwarrend hoe het is geschreven hier door Tweakers. En dat komt omdat Tweakers het gewoon kopieert/plakt vanuit NLZiet, wat het ook onduidelijk communiceert. Even op de website rondkijken zou handig zijn geweest vanuit Tweakers om het iets duidelijker te maken. Eerst dacht ik bij het lezen dat je 9,95 betaalde voor die extra zenders.

Ze hebben gewoon naast het NL Ziet abonnement een 2e tier genaamd NL Ziet Extra. NL Ziet kost 7,95 en NL Ziet Extra kost 9,95, waarbij je bovenop het reguliere aanbod de 10 extra zenders krijgt. Bestaande abonnees krijgen een maand toegang tot deze 10 extra zenders. Daarna kan je upgraden naar NL Ziet Extra om toegang te behouden voor 2 euro per maand extra.

Nieuwe abonnees kunnen NL Ziet en NL Ziet Extra 14 dagen gratis proberen, daarna betaal je afhankelijk van je keuze dus 7,95 of 9,95 per maand. Dit is gewoon wat NLZiet al vanaf het begin aanbiedt, een gratis trial van 14 dagen. Echt nieuwswaarde heeft dit stukje niet en leest meer als een copy/paste advertentie.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 22 juli 2024 19:26]

Aha. duidelijk.

En als side-note: "HD-ready".... :/ tikkie verdrietig...
Ik was echt verbaast over jou opmerking, maar nog triester als je het gaat nakijken.

Wat is de beeldkwaliteit van NLZIET?
Bij NLZIET worden alle programma's in de hoogst mogelijke kwaliteit online gezet. De beeldkwaliteit kan verschillen per aanbieder en per apparaat waarop het wordt afgespeeld.

Kan mij niet voorstellen dat BBC zenders niet hoger dan 720p uitzenden....
4K ah la, maar full-hd is toch wel de minimale kwaliteit wat je anno 2022 kan verwachten. hd-ready was leip in 2012.

Dit is gewoon kwestie van licentie kosten besparen en/of bandbreedte, niet meer en niet minder.
Nou, als iemand die wél weet hoe dit werkt zal ik het even uitleggen.

NLZiet is ontstaan als gedwongen huwelijk tussen de publieke omroep en commerciële televisiepartijen: NPO, RTL en Talpa dus. In 2014 begon het platform als puur On Demand, vanaf 2017 bood het platfrom ook live televisie aan. De prijs was ook toen 8 euro per maand.

NLZiet is een heikel punt voor zowel de publieke omroep als commerciële partijen, omdat NPO en RTL beide enorm hebben geïnvesteerd in hun eigen On Demand (NPO Plus en (tegenwoordig) Videoland). Die investering is voor Talpa een belangrijke reden om zich in een fusie aan te sluiten bij RTL.

Kortom: er is voor betrokken partijen weinig behoefte om écht te investeren in dit platform. Het is niet, zoals veel mensen denken, een onafhankelijk bedrijf dat eigen overwegingen maakt zonder inspraak van deze mediapartijen.

Nu terug naar jouw opmerking over waarom de beeldkwaliteit niet hoger is: afgezien van afspraken met kabelaars (Ziggo/KPN, waarbij voor televisie de afspraak is dat alleen zij in de hoogste kwaliteit live te zien zijn), is er weinig reden om hogere kwaliteit aan te bieden op een voor betrokken partijen 'extern' platform. Commerciële partijen willen vooral de NPO vastleggen in dit samenwerkingsverband, omdat zij belastinggeld gebruiken, maar willen ook niet investeren.
Ben je toevallig ook bekend met hoe dat zit op NPO start? Ik heb daar een abo op, maar ben echt niet te spreken over de kwaliteit van de streams. Is dat ook iets wat om bepaalde redenen laag wordt gehouden? Veel streams staan op 587p (oid) maximaal.
Wij zijn naar NLZiet gegaan vanaf NPO start. Betalen maakt voor de kwaliteit weinig uit op drukke momenten bij NPO, dan is het ook betaald ingelogd een slideshow van een blokkendoos. NLZiet heeft dat probleem toch iets minder van miljoenen meekijkers bij populaire sportmomenten en zulke zaken, ook wel iets lagere kwaliteit, maar niet zo extreem. Hebben op twee momenten vergeleken vorig jaar, overgestapt en nooit meer omgekeken.
NPO Plus is gewoon 1080p (al heel lang overigens). Alleen oude programma's voordat NPO Plus er was zijn alleen beschikbaar in lage resolutie.
Wat betreft live kijken op NPO Start is de NPO inderdaad gebonden aan afspraken met kabelaars. Hier een korte uitleg uit 2016: https://nos.nl/op3/artike...-van-npo-gemist-zo-slecht (het bandbreedte argument speelt nu minder, maar de kabelaars zijn nog steeds een factor van formaat)
Bedankt voor de uitleg maar dit roept bij mij juist meer vragen op, met name:
  • Hadden NPO en RTL nou écht niet zelf vooraf kunnen bedenken dat het Nederlandse publiek één abonnement wil met alle Nederlandse zenders?
  • Waarom zou NPO en RTL in vredesnaam akkoord gaan met de afspraak dat kabelaars Ziggo/KPN een monopolie op de hoogste kwaliteit live krijgen?
Waarom zou NPO en RTL in vredesnaam akkoord gaan met de afspraak dat kabelaars Ziggo/KPN een monopolie op de hoogste kwaliteit live krijgen?
Die vind ik ook wel spannend. Als dit zo is, dan kan ik maar 1 reden verzinnen: Ziggo/KPN betalen NPO/RTL geld voor dat recht. Waarom zouden ze dat doen? Om de consument losse (zinloze) TV abonnementen te kunnen blijven verkopen. M.i. zouden Ziggo/KPN anno 2022 alleen nog internet abonnementen moeten verkopen.
De reguliere Nederlandse en Vlaamse zenders worden wel in Full HD aangeboden. Themazenders zijn wel slechts 720p.
BBC 1, 2 3, 4, news etc is in full HD op de satelliet, niet alle regionale versies maar de SD kwaliteit was ook nooit echt slecht. Een vrij hoge bitrate in vergelijk met sommige andere zenders.
https://www.bbc.co.uk/ipl...nnected-tv/#/Notification

Je hebt gelijk. BBC zelf geeft met iPlayer gewoon Ultra HD kwaliteit streams.

Wel betalen mensen in de UK ongeveer €15,95 per maand voor alleen de BBC zenders.
Gewoon de Android app gebruiken op een shield 2019 en dan 4K upscaling aanzetten. Prima beeld op m'n 55" oled voor zo ver ik dit kan beoordelen, maar ongetwijfeld zijn er andere meningen...
Hier ook een shield op een 65" oled in Zwitserland.
Nooit storing of blokkering beeld.
Werkt perfect :)
De beeldkwaliteit op NLziet is niet al te best als je het mij vraagt. Dat is me eigenlijk vanaf het begin al tegengevallen en 1080p met een redelijke bitrate is inderdaad het minimale wat je mag verwachten tegenwoordig.
Ziggo doet iig via de kabel ook nog steeds geen echte HD hoor. Die zit ook nog steeds vast op 1080i. En dan is het maar de vraag of dat met de interlacing artifacts een betere ervaring dan 720p geeft. Qua pixels scheelt het niet eens zoveel.
Die zit ook nog steeds vast op 1080i.
Zo worden de kanalen geleverd door de BBC (en anderen). Ziggo zou ze in principe kunnen gaan deïnterlacen om er 1080p van te maken, maar dan introduceer je als provider mogelijk deinterlacing-artifacts. Ook niet ideaal... En de "motion flow"-functie die op veel televisies is ingeschakeld (om geinterpoleerde beelden toe te voegen) maakt het er dan vast ook niet mooier op. Het deïnterlacen (en eventueel andere 'enhancements') is gewoon de taak van de televisie.

[Reactie gewijzigd door Bergen op 22 juli 2024 19:26]

Volgens mij is Digitenne de enige provider die zenders in echte 1080p weergeeft.
Dat is echte HD. 1080p bestaat niet in broadcast-land.
Zelf zou ik alleen die extra zenders willens, die standaard rtl/talpa meuk kijk ik toch niet. Maar die optie is er helaas niet.
Voor iets zonder “nieuwswaarde”zoals je schreef zijn 214 reacties noemenswaardig.

Ik ben wel benieuwd naar de gebruikers aantallen van NLZIET, zijn er mogelijk meer dan we denken.
Ben als NLziet gebruiker wel erg blij met de komst van de BBC zenders. Ik heb het net getest en er zijn wel wat beperkingen. Net als bij bijv. Canvas is het niet zomaar mogelijk om alles terug te kijken of een serie te volgen. Bijv. een persoonlijke favoriet, The Repair Shop, is live te bekijken (en te starten vanaf het begin), maar je kan deze niet als serie toevoegen (en bingen) zoals dit wel bij de reguliere zenders kan. Dit lijkt per nieuwe zender te verschillen. BBC One en Two zijn beperkt.

Mijn hoop is dat Britbox ook in Nederland beschikbaar komt, waarin je oa BBC, maar ook Channel 4 kan kijken. Channel 4 heeft o.a. het geweldige Grand Designs. Of BBC iPlayer, die hoop heb ik echter al opgegeven. Ook via een VPN is dit lastig, deze worden snel afgesloten. Lijkt mij een gemiste kans, ik zou er graag voor betalen.
Dat is denk ik een beperking die BBC oplegt. Ook bij Ziggo Go kan dit niet bij de BBC 1+2. Alleen als je van te voren aangeeft dat je een specifiek programma wilt 'opnemen' in de cloud kan je deze terugkijken.
Ik kijk op de volgende manier naar de Engelse TV apps:
Abonnement op een SmartDNS(Getflix) + Engelse Roku stick met stekker adapter (bijv. via Ebay).

Je kunt de SmartDNS op je standaard router installeren, maar dat kan problemen geven met nederlandse versies van apps (bijv. Disney in mijn geval). Ik gebruik zelf een oude router die ik nog had liggen. Voordeel: op die manier gaat je normale internet verkeer ook niet over de SmartDNS.

Gebruik een PC met UK VPN om een Engels Roku account aan te maken en accounts voor de diverse TV apps (gebruik willekeurig UK adres voor de accounts, bijv. een hotel of zo).

Op deze manier kun je perfect naar alle Engelse TV apps kijken: BBC iPlayer (inclusief de BBC live kanalen), UKTV, ITV, Channel 4 en 5 en nog veel meer.. Britbox is ook beschikbaar maar is een betaald account, dus dan moet je proberen of je credit card in combinatie met Engels adres wordt geaccepteerd (werkt vaak prima).
Met mijn Humax kan ik alles opnemen en heerlijk bingen
Mooi, komen we steeds dichter bij het punt dat het reguliere tv-abbonement (ziggo/kpn) de deur uit kan. :)
Wat voor zenders mis je dan dat dat nu niet kan?
Ik heb ziggo/kabel-tv er 12 jaar geleden al uitgegooid en ik mis er niks aan.
24kitchen, volgens mij nog nergens anders te zien helaas.
https://www.24kitchen.nl/...-nu-ook-te-zien-op-disney

Dat is niet voldoende begrijp ik? Of wil je een 'live'-stream?
24Kitchen heeft een heel beperkt aanbod op Disney+, alleen een paar oudere programma's die door 24Kitchen zelf worden gemaakt zoals Rudolph's Bakery en de programma's van Miljuschka en Mounir.
Dus geen Jamie Oliver, Hairy Bikers, Ainsley of Mary Berry die wel op de livezender worden uitgezonden.
Bij Disney kun je allen bepaalde shows kijken, inderdaad niet de live stream met daarin alle programma's.
Yep, als deze erbij zit is het gedaan met het TV-abonnement!
Is dit dan geen TV Abonnement?
Bij T-Mobile betaal ik 12,50 per maand en dat is dan bijna zo duur als dit (met je 24kitchen wat ik trouwens nog nooit heb gezien).
Het voordeel is dat het los is van een ander abonnement. En per maand ook op te zeggen en aan te sluiten.
T-Mobile kun je ook per maand doen, maar kun je alleen krijgen als je ook internet hebt van T-mobile (netzoals bij KPN, etc.)
Je hebt helemaal gelijk, het is net zo goed een abonnement, maar het voelt wat vrijer. Ik heb ook T-Mobile en voorheen was dit €15 in de maand met 1 box, misschien is die tv-app voor €12,50 wel de moeite waard. Dank voor de tip!
Dit is een oprechte vraag. Ik ken het kanaal en ik heb het wel eens gezien. Maar waarom wil je er (langdurig) naar kijken? Er gebeurt helemaal niets?
Ik snap niet welke doelgroep hier mee bediend wordt

[Reactie gewijzigd door Ortep op 22 juli 2024 19:26]

De series van Anthony Bourdain.
En wie is dat en wat doet hij?
Anthony Michael (Tony) Bourdain (New York, 25 juni 1956 – Kaysersberg, 8 juni 2018) was een Amerikaanse kok, televisiepresentator en auteur.
Het antwoord heb je al, en als je enigszins interesse in voedsel en reizen hebt kan ik je adviseren No Reservations en The Layover te kijken.

[Reactie gewijzigd door Capa op 22 juli 2024 19:26]

Ik kijk het zelf amper, op de series van Anthony Bourdain na, maar de vriendin vind het erg fijne achtergrond tv voor tijdens het thuiswerken.

En dan denk je, dan zoek je wat anders als achtergrond noise. Maar toen ik dat opperde kon ik bijna een nieuwe vriendin zoeken :P
YouTube staat echt vol van 24kitchen-achtige kookkanalen. Zou niet weten waarom je daar voor zou betalen. Het is nogal goedkoop te produceren content. Maar stel dat je het wil en toevallig in het werkgebied van glasvezelboer Jonaz zit, dan zit 24kitchen (in HD) in het standaard TV pakket van 5 euro.
Dit zou ik ook denken, juist bij uitstek makkelijk te vervangen.
canal+ heeft 24kitchen...
app tv kost je in NL 15€/maand je je hebt geen andere aanbieder meer nodig; je kan kijken op zowat elk modern tv-os, al raad ik androidtv aan (of een google dongle), werkt ook op je foon, tablet en pc...
24kitchen lijkt mij een zender bij uitstek wat juist heel makkelijk te vervangen is met youtube.
Juist mensen die zelf een kook kanaal hebben, ik kijk in mij interesse gebied informatieve programmas juist via youtube.

Of is 24kitchen geen zender met voornamelijk kookprogramma's? Kan er naast zitten uiteraard.

[Reactie gewijzigd door Bender op 22 juli 2024 19:26]

Wie kleinere kinderen heeft moet Nickelodeon hebben, ik mis kinderzenders bij NLZiet.
kleine kinderen en geen tv abonnement hier. Al helpt een Plex server met Pokémon en dergelijke vast ook wel.
Wat een gekke bewering dat je met kleine kinderen Nickelodeon moet hebben.
Via NLZiet kun je heel wat uren aan kinderprogramma's terugkijken. Zoveel dat ze waarschijnlijk kunnen blijven kijken tot ze groot genoeg zijn voor 'grote mensenprogramma's'.
Moet? Er zijn hele generaties opgegroeid zonder tv in hun vroege jeugd. Het moet zeker niet.

En er zijn zo ontzettend veel alternatieven voor tv tegenwoordig. Als er ergens geen tekort aan is voor kinderen, is het wel beeldscherm programma's; streamngdiensten, tablets, youtube. En er is natuurlijk ook nog gewoon de publieke omroep waar het eea word uitgezonden.
HBOmax & Disney+ geven je samen een stuk meer kinder content dan NLZiet of welke kabeltelevisie provider dan ook..
Kost dan ook het dubbele...
Hbomax had een belachelijke aanbieding, waardoor je volgens mij eerste jaar maar 3 euro p/m betaald.

Daarnaast ben je reclamevrij. Aan die onzin zou ik mijn kinderen niet willen blootstellen. Volwassenen trouwens ook niet.. das de kleine meerprijs dubbel en dwars waard.

Overigens hebben de andere streaming diensten ook zat content voor kids.

Het argument dat sommige volwassenen gebruiken dat ze nog reguliere televisie hebben voor de kids klinkt meer als een excuus.. :X

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 22 juli 2024 19:26]

Waarom moet dat? Mijn kind heeft nog nooit Nickelodeon gezien. Nooit gemist ook. Zat kinderfilmpjes op dingen als Netflix. En gelukkig heeft ze ook nooit aangeleerd om veel TV te kijken. Alleen in de ochtend eventjes en in de avond eventjes.
Alleen in de ochtend eventjes en in de avond eventjes.
Dat komt nog wel... en terugkijkend naar het verleden is het misschien zelfs al veel.

Punt is; nieuwere generaties kijken als vanzelf meer streams/video/TV/YT/enz. want er is ook meer aanbod en er zijn meer afspeel-apparaten. En zelfs oudere generaties kijken om die reden meer dan in de jaren ervoor.
Dat voorheen minder gekeken wordt had ook te maken met de on-demand factor. Overdag TV kijken was beetje 'uitzichtloos' want er werd weinig uitgezonden. Toen kwam natuurlijk 'zelf opnemen' en toen kwamen specifieke film-zenders die langere uitzend tijden hanteerden (wel met herhalingen natuurlijk).
Inmiddels is on-demand misschien de voornaamste reden dat zoveel kan worden gekeken.
Dat komt nog wel... en terugkijkend naar het verleden is het misschien zelfs al veel.
Ze is nu 10 en is graag juist met andere dingen bezig dan TV kijken. Natuurlijk kan het als ze nog ouder wordt anders worden, maar ik hoop dat ze later ook beseft dat er veel meer moois in de wereld is dan TV kijken.
Om die reden laatst SkyShowtime abonnement genomen. Netflix gaat hier wel de deur uit, en ik vermoed het tv abonnement ook als we nlziet extra nemen.
Kijken je kinderen niet gewoon wat jij ze aanbied? Dus als er geen Nick is, maar wel Netflix kids (oid) is het dan niet ook gewoon goed?
Als het maar kleurtjes ofzo heeft?
Net daar zit Nickoledeon wel in.
Ik mis ESPN. Dat zit niet bij NLZiet en kun je niet _los_ afsluiten. Enkel via een aanbieder.

Momenteel heb ik Canal Digitaal via Tweak en daar zit ESPN wel bij. Maar vind die dienst gewoon niet top. Slechte interface, opname van seizoenen / series gaat redelijk, maar de UI om die terug af te spelen is niet best. Ook werkt pauzeren van TV op m'n LG TV in de WebOS app niet erg fijn.

Heb een maandje NLZiet geprobeerd en dat werkte echt stukken beter. Maar ik kan dus op geen enkele manier ESPN afsluiten zonder daar nóg een TV abonnement bij te nemen (zoals Canal Digitaal).

Of iemand moet andere ideeën hebben?
Ik heb zelf een NLZiet-abonnement maar mis inderdaad ook ESPN, maar daar heb ik een soort 'oplossing' voor.

ESPN Compleet kost bij providers meestal toch iets van 18 euro als extra zenderpakket? Je kunt dan ook kiezen voor een online abonnement op Canal Digitaal Bomvol, wat 15 euro kost. Daar zit ESPN Compleet gewoon bij. Je hebt dan wel overlap qua zenderaanbod want alle zenders die je bij NLZiet hebt kun je ook via Canal Digitaal kijken, maar in totaal betaal je eigenlijk minder dan wanneer je ESPN af zou sluiten bij een traditioneel TV-abonnement.

Edit: Oh wacht, ik lees nu pas dat je al Canal Digitaal hebt via Tweak. Dan heb je deze oplossing eigenlijk al. :P

[Reactie gewijzigd door gday op 22 juli 2024 19:26]

Het punt is inderdaad dat ik niet 15 euro / maand voor Canal Digitaal ga betalen en dan ook nog 8 euro per maand voor NLZiet.
Dan zie ik geen oplossing voor je, want die 15 euro voor Canal Digitaal is al minder dan wat je alléén voor ESPN Compleet bij de grote providers betaalt. Bij Ziggo betaal je €18, bij KPN betaal je €20. :)
Ik neem aan dat je ook wel eens van IPTV gehoord hebt...
Natuurlijk. Maar het punt wat ik impliciet probeerde te maken is dat ik best wil betalen voor legale content. Maar dat ESPN dat dus gewoon niet aanbiedt zonder me bij een (voor mij) oninteressante dienst (Canal Digitaal) aan te sluiten.
waarom hang je geen google dongle aan je tv? dan kan je via android de tv app van c+ gebruiken, en ik kan je zeggen dat de android versie toch zeer goed werkt hier (heb een Android tv, maar zo'n dongle komt op hetzelfde neer)
De Android TV / Google TV app is eigenlijk precies hetzelfde als wat ik in mijn LG WebOS app te zien krijg. Het zijn allemaal gewoon WebView-achtige apps, die volgens mij gewoon dezelfde HTML pagina's laten zien...
IPTV heb ik zelf
3500 Kanalen
Ook Films en Series.

Een voorbeeld:
ESPN alle kanalen
BEIN Sports
F1 TV
Sky Sports
ViaPlay
Etc.


Betaal 80 euro voor een jaar
Kan ik alle zenders kijken uit Nederland Engeland Duitsland Turkije, Amerika etc.
Mee eens, Prima abonnement, t.o.v. b.v. KPN, heb je veel minder reclame bij het terugkijken van uitzendingen. Ook het kunnen vooruitkijken is een plus! Ook de interface 'voelt' vlotter.
NLZiet heeft nogsteeds geen FOX of Comedy Central. Dat zijn zenders die voor mij juist belangrijk zijn.
Ik weet niet wat je op CC kijkt, maar even snel gekeken lijkt het meeste er van ook op Amazon Prime te staan, wellicht dat iets voor je?
FOX wist ik niet eens dat het een tv zender was in Nederland
Alle Franse zenders zoals TF1 of Duitse zenders.
Discovery Channel, National Geographic, Spike, Comedy Central, TLC, Paramount Network, 24Kitchen, XCite...
Maar kijk je voor de zenders, of gaat het je om de content?
(of juist dat je op vaste tijden iets moet kijken)
Ik kijk ze vaker dan NPO3, SBS6 of Net5 in ieder geval.
Hetzelfde verhaal in belgie ...

Ik heb al bijna 15 jaar geen tv-abo meer bij een kabelaar of telco. Eerst keek ik via Stievie (wat vroeger de tegenhanger van nlziet was), maar die zijn er op een gegeven moment mee gestopt (hun service werd ook slechter terwijl ze wel hun aboprijs optrokken... plots kon je geen reclame meer doorspoelen bij uitgesteld kijken enzo...)
Daarna ben ik dan overgestapt op TV-Vlaanderen APP TV (in NL is dat Canal Digitaal), en het mooie hiervan is vooral dat ik ook een android tv heb en die app ook daarop werkt. Ik heb de "light" versie wat mééér dan ruim voldoende is voor wie vooral de eigen nationale zenders bekijkt (zowel openbare als commerciele), heb ook toegang tot een hoop buitenlandse zenders zoals de NPO123, natgeo, fox, comedycentral, tv oranje, ... en zelfs zonder toeslag ero zenders zoals PlayboyTV en hustlerTV. Kostprijs 9.95/maand maar alles is wel in fullHD met een ruim voldoende bitrate, ik kan gelijktijdig meerdere streams starten (bv kijken op androidtv, moet ineens nr het toilet en kijk gelijktijdig daar op m'n tablet of phone tegelijk verder (of ik zet tv al dan niet op pauze en kijk ff iets anders op de foon ofzo ...).

Ok het is iets duurder dan NLziet, maar een pak goedkoper dan wat alle andere aanbieders van TV-signalen aanbieden en ik kan zonder restricties ook in het buitenland naar mijn "thuis-tv" kijken zonder dat ik meldingen krijg die me zeggen dat ik in andere landen geen toegang krijg wegens auteursrechten. Alle nationale zenders zijn standaard een week te herbekijken, alsook voor een beperkt deel van de overige zenders (bv natgeo kan ook uitgesteld bekeken worden). En je kan ook programma's uitgesteld starten (mis je bv de start van een programma, vanaf een minuut ofzo na aanvang is er altijd "replay" beschikbaar en kijk je dus van het begin de uitzending.).

(ik ben trouwens net eens gaan kijken om BE/NL te vergelijken; in belgie heb je 30 dagen gratis, in NL maar een weekje, in Belgie heb je dus 3 pakketten bij App TV (10-15-20€), in NL zie ik dat er slechts 1 is (à 15€). In NL zie ik dat er zenders bijzitten die in BE er niet zijn zoals ESPN 1-4 maar ook omgekeerd hebben jullie geen Eleven-Sports zenders)

nb: ik heb geen zaken met Canal+/TVV, iedereen moet zelf beslissen wat hij wil of nodig heeft. Ik deel enkel vanuit mijn ervaringen...
Yup, je kan heel makkelijk zonder tv zenders. Ik kijk al zeker 20 jaar geen reguliere tv meer en ik heb niet bepaald het gevoel dat ik iets mis.
Tv kijken is voor veel mensen een gewoonte, net zoals FB'en andere sociale media.

Mensen zijn gewoonte dieren.

Het verbaast me niet het aantal uren dat, mensen in ontwikkelde landen, op een scherm kijken gigantisch is toegenomen in 30 tot 40 jaar tijd.

[Reactie gewijzigd door cc12 op 22 juli 2024 19:26]

De enige reden dat ik het zelf nog heb is sport. WK Voetbal komt eraan, Olympische Spelen, Wielrennen (wat dat betreft is het lekker dat Belgische TV er bij is gekomen). Maar met aankomende verhuizing gaat Traditionele TV de deur uit

Jammer dat Eurosport er niet bij zit.
Reactie is helemaal verdwald. Bender schrijft dat ie niks mist, ik dus wel, en ook hier mis ik die, n.l. TV5 Monde, de enige zender die fatsoenlijke films en series biedt zonder storende reclames.
En NL ziet " HD Ready" 720p! tegek voor woorden.

[Reactie gewijzigd door Ikzellef op 22 juli 2024 19:26]

Nou persoonlijk ben ik daar nog lang niet. Ik kijk alleen Eurosport, Discovery en dat soort zenders en natuur zenders. En comedy central. Als ik dat via streaming crap bij elkaar moet schrapen ben ik veel meer kwijt omdat dat zo versplinterd is terwijl ik 20 euro voor tv betaal in betere kwaliteit met alles erop en eraan en alles met 1 makkelijkere afstandsbediening zonder bullshit apps.

Streaming gaat het voor mij nooit worden op deze manier.
Voor natuurzenders heb je natuurlijk pornhub premium. Dat biedt natuurlijk ook meer dan je reguliere tv-abo.
Haha, ik bedoelde natuurlijk nat geo wild en animal planet en dergelijke.
Pornhub premium kost dan ook zo weer een tientje. Hoorde ik van een kennis.
dan mogen ze eerst wel eens het aantal gelijktijdige streams aanpakken.

als je nu in een huishouden ziet met vader moeder kind, dan is het al niet meer mogelijk gelijktijdig te kijken... bovendien mogen er maximaal x aantal apparaten per dag worden gebruikt, dus in de bus/trein het nieuws kijken, op werk in de pauze op de werk-pc kijken en savonds in bed op de ipad is al geen optie meer...

het is naar mijn idee een beetje hetzelfde als bij netflix, ze doen simpelweg te moeilijk en te veel hun best om het gebruikers ongemakkelijk te maken al dan niet om te voorkomen dat men accounts deelt (zelfs niet binnen het gezin zo lijkt het). Net als bij netflix denk ik dat men totaal verkeerd redeneert.

Als voorbeeld: bij microsoft 356 heb ik 6 licenties, dus ik kan 6 mensen toegang geven tot een dienst.. ieder van heb krijgt een aantal installaties. tegelijkertijd wordt er vanalles aan gedaan om te zorgen dat je die licenties niet deelt... je hebt immers maar één documentenopslag, en je word-docjes worden altijd digitaal ondertekend met jouw naam in de meta-data. bovendien worden in-app-aankopen ook ineens allemaal aan het zelfde account gekoppeld... dus: windows login = office login = microsoft store login = de account deler betaald voor alles. Bij apple gezinsaccounts gebeurt hetzelfde als je apple music met je gezin deelt, dan komen ook hun app-aankopen op jouw conto.

Ik kan me dan ook prima voorstellen dat zoiets bij Netflix of NLziet het zelfde gaat werken,

dat wil zeggen we stoppen met die belachelijke multi-streams abonnementen, ieder abonnement heeft gewoon 1 kijklijst, 1 settings profiel, 1 gelijktijdige stream en desnoods x aantal devices waarop je mag zijn ingelogd. hoe dat dan moet met actievatie laat ik even in het midden, maar ik zou me kunnen voorstellen dat je 1x per week, moet inloggen op een apparaat vanaf hetzelfde IP dat gebruikt wordt door de account-eigenaar. (ook al kan dat prima omzeild worden door vpn te gebruiken).

wil je een account met meerdere streams, dan neem je meerdere accounts lees dan moeten je kinderen en/of partner dus een eigen account aanmaken. als laatste kan ik me dan wel voorstellen dat het prijstechnisch het zelfde werkt als bij spotify..
1 account kost 1x
2 acounts kost 1,75x
5 accounts kost 3,25x

Ik snap daarom ook echt niet, (anders dan om het voor eerlijk betalende klanten zo moeilijk mogelijk te maken) waarom men niet al lang naar zo'n model is overgestapt.

al was het bijvoorbeeld ook maar om verschillende type accounts te mixen, je hebt immers geen 4k nodig op je 720p slaapkamer tv, sterker nog, misschien is het wel de slaapkamer tv van je tienerkind en denk je bij jezelf - die paar reclames moet je maar mee leren leven, of anders kom je gewoon in de woonkamer zitten waar geen reclame is.
Of gewoon een pay-per-view optie. Simpelweg alleen betalen voor wat je kijkt.
Dan maakt het ook niet meer uit hoeveel man er op een abonnement zitten en hoeven mensen zoals ik niet meer het idee te hebben dat ze betalen voor content die niemand kijkt of waar ik in ieder geval niet naar kijk.
Bovendien geeft dat ook de mogelijkheid om contentmakers meer te belonen naar gelang het aantal kijkers zoals dat bij de grote studio's nog gebeurt en die bekende namen in de industrie niet standaard 20 miljoen salaris krijgen voor de vreselijke middelmatige rotzooi die ze nu produceren.
Maar die bedrijven zijn er helemaal niet op uit om dingen klantvriendelijk te regelen of eerlijk te berekenen.
Alleen al het feit dat die userinterface na al die jaren amper gebruiksvriendelijker is geworden is al bewijs genoeg dat het ze geen drol interesseert. 7 Rijen naar beneden moeten scrollen naar de rij voor 'verder kijken'. Belachelijk gewoon.
Pay per view zou voor velen vele malen duurder zijn. Zie het als individuele CD's kopen, versus een Spotify-abonnement, dus snap wel dat ze dat er nooit doorheen zouden krijgen. Juist in de sectoren waar Pay per view gangbaar is (boxen en andere bepaalde sporten), gaat half Nederland massaal met illegale streams en shady sites in de weer.
Ligt er helemaal aan wat de kosten zijn, die de aanbieder er voor gaat rekenen.

Ik heb nu een abonnement op o.a. NLZiet en we kijken er vooral overdag het RTLZ en NPO journaal op en af en toe nog eens een film op een Vlaamse zender, of iets als Keuringsdienst van Waarde.

Ik heb geen moeite met die € 8, want bij Ziggo was ik altijd minstens zo veel kwijt voor een internet/tv-combi, als nu bij een los Delta internet + NLZiet abonnement, maar idealiter zou alle content gewoon pay-per-view moeten zijn. Dan kun je zelf veel meer sturen waar je voor wil betalen.

Het probleem met de 'sectoren waar ppv gangbaar is', is dat streamingdiensten waar je een x bedrag voor betaalt per maand, toch weer proberen de hoofdprijs te krijgen voor bepaalde, soms zelfs heel oude films zoals Four Weddings and a Funeral uit 1994 en Some Like It Hot uit 1959. Dat wil zeggen bijvoorbeeld € 4 bijbetalen om te huren of zelfs een tientje om hem te 'kopen'.

Ik snap best dat een recente A-film niet voor het ramsj-maand-tarief erbij kan, maar nu wordt maar een handjevol van de bioscoopfilms aangeboden – dus de keuze is zeer beperkt / je kan dus sowieso niet echt kiezen / sturen wat je wil zien – en dan ook nog zo duur dat je voor één film per week net zo veel kwijt bent als voor heel het streaming-abonnement. Dat is disproportioneel duur ten opzichten van letterlijk duizenden films en series die wel bij het abonnement inbegrepen zitten.
Zie het als individuele CD's kopen, versus een Spotify-abonnement,
Dat zijn 2 uitersten die je noemt. Iedere keer als ik het ergens over pay-per-view heb krijg ik antwoorden als 'ja maar ik ga geen x Euro per film/serie betalen" alsof de enige optie daarin de 'oude' fysieke media winkelprijzen zouden zijn.
Het hoeft ook niet alleen maar of het één of het ander te zijn.
Kijk bijv. naar Amazon Prime waar veel content inbegrepen en 'gratis' is en voor andere content betaald moet worden. Kijk naar Disney+ die voor de allernieuwste films een 'premium' rekenden.

Netflix is op het moment (eigenlijk al een aantal jaren) het perfecte voorbeeld voor hoe de hele media industrie compleet naar de kelder gaat. Ze hebben een budget waarmee iets geproduceerd wordt en omdat ze al aan het plafond zitten voor wat het aantal mogelijke abonnees betreft levert het gewoon niets extras meer op. Er is dus geen enkele reden om iets kwalitatiefs te produceren.
Als een serie niet genoeg nieuwe abonnees trekt wordt die doodleuk gecanceled. Er worden vreselijke films geproduceerd die 200 miljoen kosten maar niets extras opleveren.
Ondertussen worden enorme hoeveelheden reality-tv en andere troep aangekocht om het idee te geven dat ze veel content hebben.
Bij alle streamingdiensten zie je een cultuur ontstaan die lijkt te zeggen "dit is wat wij maken en je hebt het maar te kijken". Er is bijna geen mogelijkheid meer om met je portemonnee te stemmen.
Je kunt ervoor kiezen een film niet in de bioscoop te kijken of die cd niet te kopen. Een abonnement loopt bij de meesten gewoon door.
Dat HBO-Max ding waar je 50% minder betaalt zolang je maar niet opzegt...... Precies.
Juist in de sectoren waar Pay per view gangbaar is (boxen en andere bepaalde sporten), gaat half Nederland massaal met illegale streams en shady sites in de weer.
Dat is toch precies het punt? Waarom zou je een onevenredig bedrag betalen voor één ding, één wedstrijd?
Maar er zijn hopen mensen die een abonnement op een bepaalde streamingdienst hebben voor die ene serie.
Het punt is dat er met de illegale streams juist de vraag wordt bevestigd, ipv dat er gewoon geen interesse voor niet. Daar is niks "stemmen met de portemonnee" aan.
Huh?
Als mensen er voor kiezen ergens niet voor te betalen terwijl ze het wel graag willen zien dan is dat toch exact stemmen met de portemonnee.
Ik heb geen idee hoe het zit met de beschikbaarheid van sport op tv of andere diensten maar het lijkt mij dezelfde afweging die je voor alles maakt. Hoe graag wil je iets kunnen zien, hoe makkelijk is het beschikbaar/hoeveel moeite wil je er voor doen en zijn de kosten daarvoor redelijk.
Bovendien zijn we heel erg verwend en gierig geworden en lijken heel veel mensen het idee te hebben dat er een soort mensenrecht is om alles meteen bij release gratis te moeten kunnen kijken.
Als er een alternatief is waarbij je alleen maar naar een website hoeft te gaan en op play hoeft te klikken dan is het niet raar dat dat de voorkeur heeft boven een abonnementsservice.

Het is een feit dat het downloaden en streamen vanuit illegale bron is afgenomen door de toename in legale alternatieven. Het is ook een feit dat de films die in Coronatijd voor een enorme meerprijs op een streamingdienst gereleased werden massaal gedownload werden.
De serie Game of Thrones werd massaal illegaal verspreid omdat HBO slecht verkrijgbaar was en ook nog eens vrij prijzig was.

De versnippering van de streamingdiensten leidt er toe dat het illegaal downloaden weer toeneemt omdat mensen niet bereid zijn een abonnement af te sluiten om 1 film of serie te kunnen kijken.
Jij hebt het specifiek over bepaalde sportwedstrijden en dat is altijd een probleem geweest. Uitzendrechten voor evenementen worden verkocht aan de hoogste bieder en iedereen moet er geld aan verdienen.
Net zoals alleen de commerciële tv netwerken de duurdere shows kunnen maken en de rechten kunnen betalen van de nieuwere films en series en de absurde bedragen voor FM frequenties alleen betaald kunnen worden door dezelfde zenders die alleen met populaire muziek zoveel mogelijk luisteraars naar de reclames kunnen laten luisteren en buitenlandse streamingdiensten die bepaalde content niet beschikbaar maken in andere delen van de wereld door internationale uitzendrechten flauwekul.

Als je als kijker of luisteraar niet gediend bent van mainstream troep dan zal je er voor moeten betalen, meer moeite voor moeten doen of je moeten wenden tot illegale manieren.
Nee, als je het wel consumeert maar er niet voor betaald, dan is dat wel de lusten willen, maar niet de lasten. De klassieke manier van stemmen met de portemonnee, is om X dan niet te zien/lezen/spelen/gebruiken, zodat er ook een duidelijk signaal gaat naar de uitgever/bedrijf/winkel/etc dat er geen vraag naar is. Als jij het echter illegaal alsnog binnenhengelt, bevestig je JUIST dat de vraag er wel gewoon is, maar gewoon niet wil betalen.

Als ik bij Albert Heijn een tros bananen meeneem, en in mijn jas doe zonder te betalen, stem ik zeker niet met de portemonnee. Ik stem met mijn portemonnee als ik de bananen helemaal oversla, en de appels afreken omdat me die wèl aanstaan.
Dat je het product op een andere manier consumeert geeft toch aan dat je er niet voor wilt betalen. De verkopende partij ontvangt toch geen geld.
Hie weet een dienst of jij een produkt elders gratis kijkt?
Zelfs als de AH al hun bananen kwijt is maar er geen verkocht heeft geeft dat aan dat mensen niet bereid zijn te betalen voor die bananen.
Volgens mij snap je het principe van stemmen met de portemonnee niet echt. Dat gaat nergens om dat je het alsnog nuttigt.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet.
Het gaat er om dat je ergens geen geld voor uit wenst te geven of aan andere producten juist wel.
Of je het nu wel of niet alsnog illegaal download of de DVD van een vriend leent of die bananen onder je jas stopt doet er helemaal niet toe. Je wilt er niet voor betalen.

Al zou een streamingdienst zien dat een nieuwe film amper nieuwe abonnees oplevert maar dat die film wel een miljoen keer illegaal gedownload wordt dan is dat een duidelijk teken dat men die film wel wil zien maar men er voor kiest niet voor de streamingdienst te betalen. Een duidelijke stem met de portemonnee.
Dus bij jou kijken vader en moeder en kind alle drie wat anders? Gezellig…
Ik snap dat vader geen gtst wil zien met moeder en of dochter…
tja -@polord1 zegt het al, GTSL, Formule 1, WK schaatsen. films zoals Alien of SAW, het kijken naar MTV of comedy central, ik denk dat er meer dan genoeg te doen of te kijken is...

bij ons thuis waren er vroeger altijd al 2 tv's en die waren ook altijd wel bezet... bovendien kunnen gezinnen ook groter zijn, of inwonende kinderen ouder (met de huidige huizenmarkt is tot je 35e bij je ouders wonen (omdat je eerst nog een studieschuld moet aflossen helemaal zo gek niet... dan kan het dus ook zo maar zijn dat ouders beneden zitten... en kind 1 met vriendje/vriendinnetje voor een 2e tv en een broertje/zusje voor een 3e.. dat hoef ook niet de hele avond te duren.. maar als je 3 programma's tegelijk wilt kunnen kijken is daar dus bij NLziet in ieder geval geen optie voor.

ik vraag me dan dus wel af in wat voor gezin @IKON woont... of kinderen in dat gezin gewoon braaf nog hun bek moeten houden op zondag morgen als pappa naar zingen op zondag kijkt... dat was wellicht hoe het vroeger bij mijn opa thuis ging toen ik nog elke zonder verplicht met ouders op bezoek moest... maar dat heeft er tegelijk ook in geresulteert dat ik niet rauwig was toen mijn opa stief...

HEEL gezellig gezinnetje dus met dat verplicht samen tv kijken.

ik vind het in ieder geval ontzettend kortzichtig en arrogant om te denken dat @IKON het nodig vond om het commentaar te geven dat ie gaf... besef je dan op zijn minst eens dat JOUW leven alleen maar JOUW leven is en dat dat niet tot maatstaf hoeft te dienen voor de rest van ons.

[Reactie gewijzigd door i-chat op 22 juli 2024 19:26]

in de bus/trein het nieuws kijken, op werk in de pauze op de werk-pc kijken en savonds in bed op de ipad
Verbaast me oprecht dat er anno 2022 op tweakers nog zulke tv junkies rondstruinen. Ik kijk nooit live tv en hooguit af en toe wat actualiteiten zoals Buitenhof. Dat kan gewoon gratis via NPO Start (en geen reclame als je zoals ik via Kodi kijkt). NPO1/2/3 zijn ook gewoon gratis te streamen en daarmee heb ik alles wat ik wil aan ouderwetse televisie. Aan mij verdienen ze geen cent. :X
Het jammere is dat je er nog wel aan meebetaalt. Vroeger had je nog kijk-en luistergeld, tegenwoordig wordt het uit de grote hoop betaald. En mocht u, zoals ik, een enorme Bert en Ernie hater zijn, dan is dat jammer voor u, u betaalt ook mee aan die domme poppen terwijl u mogelijk al 20 jaar geen tv meer heeft.
ik heb het een tijdje gedaan toen ik voor werk en studie gemiddeld 4 uur per dag in de trein zat zo'n jaar of 5 of 6? geleden (als ik het me goed herinner).. NLziet was toen net nieuw meen ik, en ik had een proef abonnement van 10 euro voor 3 maanden...

Nadien heb ik het nooit meer gebruikt,
A vanwege youtube en netflix,
B omdat de app toen nog ontzettend ruk was.
C omdat, zoals jij zegt, live tv me niet meer zo veel te bieden had...

Maar goed nu gaan we binnenkort verhuizen en meer mensen samenwonen, en nu was er toch wel de wens om weer tv te kunnen kijken... natuurlijk dacht ik eerst NLziet want lekker goedkoop en zodoende kwam ik achter al deze beperkingen en was ik er na de proef-week snel klaar mee. het werkt gewoon ruk... omdat switchen van browser ook gewoon als nieuwe (gelijktijdige) stream telt met een bepaalde delay.. en in ieder geval ook telt tegen de dagelijkse device-limiet. Bovendien heb ik het idee dat Do not track addons die feature (bug) ook trigeren maar dat heb ik niet met zekerheid kunnen vaststellen.
Ze verdienen sowieso niks aan jou, als je streamt alleen de aanbieder en je internet provider, de Nederlandse TV betaal je al via je belastingen, dus of je nu wel of niet kijkt, je betaald altijd.
Nou, dat moment heb ik al een tijdje geleden gehad. De app op mijn TV doet het prima en de kwaliteit is gewoon goed.
Ja maar ook de kans dat de prijs van NLziet dan net zo duur word of misschien zelfs hoger dan bij Ziggo?KPN en ga je er dus niet echt op vooruit...
Die 50 ct die het volgens mij tegenwoordig kost maakt ook het verschil niet meer.
Steeds dichter? Ik heb al jaren geen kabel meer. Ik heb de opkomst en teloorgang van Knippr nog meegemaakt, toen was ik al afgesloten!
Enige jammere is de bbc. Dat blijft lastig, blijkbaar. Tot nu.
Voor BBC heb ik speciaal een VPN abo afgesloten. Dat werkt in principe wel goed.
Ik heb NPO Plus genomen met de insteek dat ik overstap naar NLZiet zodra ik de commericele zenders mis.

We zijn nu anderhalf jaar verder en ik heb nog steeds genoeg aan NPO Plus ;)
Dat valt wel mee, internetproviders (kpn, ziggo, t-mobile) maken het internet duurder en de tv goedkoper. Zodat ze netto dezelfde inkomsten blijven houden, alleen betalen de mensen zonder TV steeds meer...
Mijn tip, kijk eens naar Canal Digitaal. https://www.canaldigitaal.nl/alles-in-1/

14,95, inclusief 3 ESPN zenders (mocht je daar behoefte aan hebben, wel echt een unique selling point voor deze prijs).

Heb nu glasvezel abo, plus 14,95 voor TV.
Dat punt zijn wij een jaar of 10 geleden al gepasseerd. Nooit spijt van gehad.
Nu alleen nog 5.1 surround geluid..
Daarna kost het, afhankelijk van het abonnement van de klant, 7,95 euro per maand.
Maar dan heb je geen extra of mis ik iets?
Klopt, het bericht is misleidend. Het onderwerp van het bericht is de extra zenders en dat kost gewoon € 10,- p/m.
Idd van de pot gerukt zijn ze. Een euro per zender. Als we dat voor. Normale tv moeten gaan betalen word mijn abbo 3x zo duur en zit internet er nog bij in het tv gedeelte word nog veel keren duurder dus.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 22 juli 2024 19:26]

Het is niet een euro per zender. Het is 2 euro/maand meer dan het gewone abonnement zonder de tien extra zenders.
Ah ik interpreteerde dat als een plus pakket van 10 euro. Niet heel vreemd gezien wat sommige voor hun streaming diensten vragen.
Hoe kom je daarbij?

NL ziet extra is NL-ziet + 10 extra zenders voor 9.95 per maand, dus 20ct per "extra" zender extra.
Idd van de pot gerukt zijn ze. Een euro per zender. Als we dat voor. Normale tv moeten gaan betalen word mijn abbo 3x zo duur en zit internet er nog bij in het tv gedeelte word nog veel keren duurder dus.
Het is 2 euro meer dan het normale abonnement. Dus niet 9,95 extra maar 2 euro extra zodat het totaal 9,95 wordt. Ik snapte het zelf eerst ook niet maar als je op de website van NLziet kijkt is het direct duidelijk.
Ja het artikel laat een hoop over aan interpretatie end dat wil wel eens fout gaan.
Klopt, vandaar ook "afhankelijk van het abonnement". Het is wel een beetje verwarrend inderdaad.
Het hele stuk suggereert dat het over NLziet Extra gaat en dat er dus verschillende abonnementen zijn met Extra, waarvan er één 7,95 is, maar dat is duidelijk niet het geval.
Als je naar de website van nlziet gaat:
https://www.nlziet.nl/nl/

En je gaat een stukje naar beneden is het 'basisabonnement' €7,95 per maand, en de extra zenders erbij €9,95
Lijkt me mooi om een keer een kwalitatief vergelijkend onderzoek te zien tussen de verschillende soorten Ziggo, KPN en ook NLZiet en Netflix normaal en 4K.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Ik heb het het idee dat de Ziggo stream een stuk beter/vloeiender is dan NLZiet.
Inderdaad, ben ik ook benieuwd. Ook nu Ziggo sindskort voor nieuwe klanten standaard IPTV ipv DVB-C aanbiedt. In de techwereld lijkt soms de gedachte te overheersen dat lineaire tv een aflopende zaak is, maar dat valt heel erg mee. Miljoenen huishoudens maken er dagelijks gebruik van en het neemt maar heel langzaam af.
Qua kosten zit het niet in een tv abonnement toch. Ik betaal dacht ik voor tv 13 euro voor 90 zenders en dan voor ESPN nog 12 euro.
Ik betaal denk nu al een jaartje of 3 voor NLZiet (8 euro p/m) en heb eigenlijk precies genoeg aan alles wat NLZiet aanbied, mijn ouders hebben ook een regulier Caiway TV abbo met iets van 100+ zenders maar hun ook zitten 99.9% van hun tijd op de eerste 13 zenders en zou het voor hun ook voordeliger zijn om die 8 euro te betalen, scheelt toch 60 euro per jaar.

Daarnaast zijn de extras ook erg handig zoals NPO+ en RTL XL, dat gebruik ik dan weer wel.
Ik betaal €10 voor tv bij KPN middels mijn internet bundel, wanneer ik tv van KPN zou opzeggen raak ik al mijn voordelen kwijt.
Namelijk: Spotify premium, EDL en €5 korting om mijn 2 mobiele abonnementen.

Dan heb ik nu wel veel zenders waar ik nooit naar kijk, maar voor die €10 wel veel voordelen zoals hierboven genoemd.

De Spotify premium heb ik aan mijn dochter gegeven want dat gebruik ik zelf niet, ik zet mijn eigen muziek wel op mijn phone.
Ik zou dus wel gek zijn om voor 2 of 3 euro minder over te stappen naar NLziet.
Ik zou dus wel gek zijn om voor 2 of 3 euro minder over te stappen naar NLziet.
Dat ligt er helemaal aan natuurlijk. Mijn huishouden kijkt alleen maar naar NPO en soms RTL 4. Wij hebben dus meer dan genoeg aan NLZIET.
We maken overigens voornamelijk gebruik van het 'terugkijken'. Dat is in de meeste gevallen zonder reclame.

Als je inderdaad naar meer wil kijken dan NPO/RTL/SBS/Belgie/Regionaal, dan moet je inderdaad zeker iets anders gaan zoeken dan NLZIET.
Als je er wel voldoende aan hebt, is het €25-35 per jaar en een kastje minder.
Dat extra kastje gebruik ik sowieso niet, ik stream gewoon via mijn telefoon en de oude xs4all tv app naar mijn tv.
Ik kijk niet zoveel tv behalve sport, wanneer ik voor NLziet €8 moet betalen, apart voor spotify en apart voor EDL, maar ook 2x €5 korting op mijn 2 mobiele abonnementen kwijt raak ben ik op mijn manier (zoals ik het nu heb) vééél goedkoper uit.
Dat is zeker waar. Wat ik zal schreef. Het ligt er puur aan naar wat je kijkt.

Ik kijk nooit sport (Nou ja. Ik kijk alleen naar EK/WK voetbal en dan alleen naar wanneer de Nederlandse nationale teams spelen, verder helemaal niks). Ik kijk eigenlijk alleen NPO en soms RTL4 en dan voornamelijk terug en daar is NLZIET echt perfect voor. Ik heb ook echt nul interesse in die extra zenders, maar ik hoor om me heen dat mensen die NLZIET overwegen wel graag de Engelse zenders willen hebben, dus allicht is dat dan iets voor hen.
Ja dat laatste ben ik zeker met je eens.
Plus dat je nu je tv aan zet en tv heb ipv : tv aanzetten, wachten tot je smart gedeelte opgestart is, app starten, navigeren door slechte menu's en bufferen en dan eindelijk tv.


Apps zijn gewoon niet heel praktisch. Ik denk dat ze met een soort van 5v stick moeten komen om deze ongemakken weg te halen en de interface moeten verbeteren wil het interessant worden.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 22 juli 2024 19:26]

Valt reuze mee, ik start de app, start het programma wat ik wil kijken en tik ff op het 'streaming' icoontje en klaar, gaat zo goed als net zo snel als wanneer ik de decoder zou gebruiken.
Mijn tv is letterlijk in 3 seconden opgestart maar het smart gedeelte duurt nog wel even 30 seconden en de chromecast is 50 seconden. De glasvezel tv box is altijd aan en dus altijd beschikbaar.
Dat kan, bij mij is het significant sneller, daarnaast is een klein beetje geduld ook geen probleem voor mij.
Mijn smart gedeelte staat altijd aan of is enorm snel, daarnaast stream ik via airplay en niet Chromecast.
Klopt, dat is wel een stuk handiger, alleen zou ESPN dan nog los moeten en volgens mij kon dat alleen in combinatie met een tv abonnement (of was dat bij fox?)
Dan doen sommige zenders inderdaad wel slim door alleen verkocht te worden icm een zender pakket of dat het los erg duur is.
Je zou Canal Digitaal nog kunnen overwegen, 60 kanalen + ESPN voor €15
Wow, dat klinkt als een mooie deal, daar ga ik eens naar kijken en gewoon vanuit de tv app!
Dat is inderdaad een goede deal als je voornamelijk live wil kijken!
Bij NLZIET heb je veelal een jaar terugkijken of anders zelfs 'alle seizoenen' van het betreffende programma beschikbaar.

Een heel ander product dus, maar zeker ook een goed product volgens mij.

N.B. ESPN is toch 15 euro 'extra' bovenop de 15 euro van het TV-abonnement?
https://www.canaldigitaal.nl/extra-pakketten/espn/
Met een Rijk- of Royaal-pakket van Canal Digitaal kijk je eenvoudig naar de zender ESPN via de schotel. Wil je liever alle kanalen van ESPN ontvangen of heb je een Riant-pakket? Voor € 14,95 per maand kan je een extra abonnement op het ESPN Compleet-pakket afsluiten. Hiermee krijg je naast de zender ESPN ook toegang tot ESPN2, ESPN3* en ESPN4
(( De rijk/royaal/enz- pakketten zijn voor schotelantennes ))

Edit: ik lees net dat het er wel standaard in zit :) - dan kan dat zeker een goede deal zijn!!

[Reactie gewijzigd door lenwar op 22 juli 2024 19:26]

Voorziet NLZiet ook in een opname/terugkijk mogelijkheid voor buitenlandse zenders? Mag graag wat programma’s van de BBC opnemen.
Volgens mij (maar ik kan het verkeerd hebben) staat BBC dat helemaal niet toe buiten Britland om.

Wat je wel kan doen is via een VPN verbinding en dan online terugkijken via hun player.
Bij Ziggo en KPN kun je in de cloud opnemen. Vink een serie aan en bingewatch hem als hij afgelopen is. Dat werkt ook met de BBC kanalen.
Dat is mij nog nooit gelukt. Ook niet met VPN op Engeland en sideloaden van de iPlayer. Hoe is het jou gelukt?
Een VPN is niet voldoende.

Je hebt initieel een VPN nodig voor het aanmaken van een BBC iplayer account anders kan je alleen BBC Radio beluisteren via de BBC Iplayer.

Om het daarna effectief te gebruiken moet je typisch :
1) op je afspeel device de DNS queries tegenhouden naar de doorsnee 8.8.8.8/4.4.4.4/1.1.1.1 servers want hardcoded
2) de DNS server voor je afspeeldevice zetten op de DNS servers van www.smartdnsproxy.com
3) de country code / systeem time van je afspeel device op UK en UK Time

Vroeger werkte het ook met soortgelijke services als unlocator.com en unotelly.com maar dit voorbij.

Smartdnsproxy.com is ook bruikbaar voor andere TV services uit andere landen dan de UK.

Als afspeel device is een goedkope ROKU een aanrader.
Kan je geen plusje geven, dus dan maar op deze manier: dank!
Dat is precies de reden dat ik nog bij KPN blijf. Daar kan je nog steeds gewoon BBC uitzendingen opnemen via het opnemen pakket.
Ik heb even gekeken voor je
Ik kan via de TV-gids terugkijken naar BBC Entertainment, BBC First en BBC World News, maar niet naar BBC 1 en BBC 2. Ik weet niet of dit een 'foutje/storing' is, of dat het überhaupt niet mag zoals @litebyte aangeeft.
Dank je. NLziet is dus helaas nog geen optie dan voor mij, want de BBC series kijk ik graag, door ze eerst op te nemen en in een klap af te kijken als het mij uitkomt. Ik hoop dat NLziet dit toevoegt, net als ondertiteling (niet via teletekst) en de hoogst mogelijke beeld- en geluidskwaliteit (HD ready klinkt niet als 1080P met Dolby Digital surround).
Geen probleem. Ik ga er vanuit dat het een rechtenkwestie is van de BBC. Het is echt heel specifiek die zenders die ik niet kan terugkijken, dus dat de BBC het niet toelaat (of hoe dat ook specifiek is geregeld met rechten met dit soort dingen).

De beeldkwaliteit ben ik in z'n algemeen wel tevreden over, maar ik kijk dan ook voornamelijk NPO en soms RTL4 programma's en die zijn wel altijd in 1080p. En de programma's die ik dan kijk zijn niet echt afhankelijk van beeldkwaliteit.

Wat voor geluid er achter zit, weet ik eigenlijk niet. Nooit naar gekeken. Ik zal vanavond is kijken wat m'n surroundsetje doorkrijgt van m'n Apple TV.
Ik verwacht dat het sowieso geen surround zal zijn, omdat volgens mij de NPO en RTL niet in surround uitzenden. Ik gok dat het Dolby Pro Logic is, maar daar zal ik vanavond nog even naar kijken.
Dank je!

Goed te horen dat het beeld beter is dan de vage "HD ready" die ze zelf melden.
Bij KPN heeft BBC Dolby Digital geluid. Vaak surround. En Full HD beeld.
Oeps!! Ik was vergeten te reageren.

Wat ik ook was vergeten, is dat de Apple TV zelf de eventuele dolby/DTS-signalen decodeert en ze vervolgens in RAW LPCM-formaat doorstuurt naar de versterker.

Ik zie bij NLZIET een stereo LPCM (twee kanalen) en bijvoorbeeld bij Netflix (mits van toepassing) een surround LPCM signaal binnenkomen (m'n Onkyo AVR noemt het 'LPCM Surround'. Ik zie niet hoeveel kanalen het dan zijn, maar ik hoor wel dat alle speaksers z'n eigen ding doen, dus minimaal 5.0)

N.B. Mijn beleving van het geluid van NLZIET op de Apple TV is in elk geval beter dan wat ik kreeg van de Horizon Box Next. Die stuurde het overigens door in Dolby Pro Logic formaat, waarna m'n versterker het weer moest decoderen.
Dank je voor de aanvulling. Ik ga het binnenkort gewoon twee weken testen :)
Een goed alternatief om programma's achteraf op te nemen is Audials One 2023. Je meldt je aan bij bv NL Ziet en geeft in Audials de URL in. Werkt meestal erg goed, af en toe zijn er wel eeens twee of drie pogingen nodig. Kwaliteit = HD. Je kunt het programm eerst testen (ik dacht 14 dagen).

Wel opletten wat je betaalt: reguliere prijs is éénmalig € 59,90, maar er zijn vaak speciale aanbiedingen, zodat je slechts € 30-€ 40 betaalt. En niet in de valkuil van een abonnement vallen, dat ze sinds kort ook aanbieden!
Op de site staat onderstaande. Iemand ervaring mee? Is er veel reclame? En die kan je dan dus niet doorspoelen?

Waarom zitten er nu ineens programma’s met reclame in NLZIET?

Ons uitgangspunt is dat we een zo compleet mogelijk aanbod willen bieden aan onze abonnee. We willen onze abonnees liever een programma wel kunnen tonen met reclame, dan helemaal niet. Of we bepaalde programma’s (met of zonder reclame) mogen aanbieden heeft te maken met rechten. Het inkopen van programma’s en bijhorende rechten wordt gedaan door de deelnemende omroepen (NPO, SBS en RTL) in NLZIET. Met de toevoeging van live en replay programma's binnen NLZIET, bieden we onze abonnees nog meer programma's die zij kunnen kijken
Ik kijk persoonlijk meestal terug, maar dan niet via de TV-gids.
Ze hebben 3 soorten streams.

Een live-stream (Dus 'TV kijken')
Een vertraagde stream (dus dat je via de tv-gids een programma kan terugkijken)
Opgenomen streams (ala Netflix/Disney+)

De Live stream spreekt voor zich.
De vertraagde stream (mijn eigen term) heeft 'dus' reclames, want het is domweg een soort gecachete versie van wat is uitgezonden, alleen dan gesegmenteerd via de TV-gids.
De opgenomen streams zijn een beetje als Netflix/Disney+. Niet alles wat is uitgezonden staat er op (wel vrijwel alles, maar bijvoorbeeld bepaalde films e.d. niet. Zal een rechten-ding zijn). Deze streams bevatten voor sommige zenders de reclames tussendoor en die kan je inderdaad niet doorspoelen. (RTL en SBS dus)
Klopt als je dezelfde dag via de gids een programma start dat al eerder is uitgezonden heb je nog reclame blokken. Je kan daar dan wel door heen scrollen. Kijk je 1 of meerdere dagen later dan worden de reclameblokken automatisch overgeslagen, maar alleen bij RTL zenders en ik dacht SBS 6.
Bij Net 5 gaat dat helaas niet en waar bij RTL/SBS je gewoon kan zien waar je gebleven bent als je bent gestopt met kijken dan wordt de draad daar weer opgepakt (er wordt wel 30 seconden eerder gestart zodat je weer "in" komt).
De zoekfunctie werkt ook uitstekend. Kijk bijv. soms voor de lol nog even het Top2000 café terug of de docu's van Blokhuis.

Persoonlijke mening:
NLZiet (via de AppleTV in mijn geval) is een absolute uitkomst. Kijk eigenlijk nooit lineaire TV en "programmeer" zelf wanneer en wat ik wil zien. Met Apple TV+, NLZiet, Netflix en Disney+ is alles wel afgedekt :-)
He jammer had gehoopt dat Discovery / NGC er nu in zou zitten maar helaas.

Miss dat Curiosity wat is mooi dat het even uitgeprobeerd kan worden!
Discovery heeft zijn eigen streaming dienst (discovery+) en NGC valt onder disney+. Gezien het concurrenten van NLZiet zijn zullen ze niet snel samengevoegd beschikbaar zijn.
Nou ja. Ze zouden de 'live zenders' natuurlijk kunnen verkopen toch? Die kan je tenslotte ook al bij Ziggo/KPN/enz afnemen, en die hebben ook eigen streamingdiensten.
Helaas mist Disney+ veel NGC content...
De enige zender die mijn vriendin nog mist is TLC. Zodra die toegevoegd word kan voor ons het TV abonnement ook de deur uit. Zelf zou ik Discovery Channel en National Geographic er nog wel bij willen.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 22 juli 2024 19:26]

Volgens mij kan je dan het beste een abo nemen op Discovery+ , dan heb je al die content (alhoewel over National Geographic twijfel ik, dat zit dan weer bij Disney+ geloof ik?)
Discovery en TLC zitten bij Discovery+ inderdaad, National Geographic zit bij Disney+.
Enige wat mijn vriendin nog mist is MTV, dat is volgens mij nog nergens te streamen?
Kun je dat niet gewoon via mtv zelf streamen?
Ja hoor, gewoon nóg een abonnement op een streamingdienst erbij... Ik wordt helemaal knettergek van de versplintering van al die diensten. Je moet bijna een logboek gaan bijhouden wat waar te zien is 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.