NLZiet begint publieke bètatest met live-tv

Streamingdienst NLZiet wil eind dit jaar zijn aanbod uitbreiden met live-tv en een replay-tv-functie. Deze week begint een publieke bètatest voor betalende abonnees met de nieuwe functies. Een beperkt aantal deelnemers kan de functionaliteit testen in de apps voor iOS en Android.

NLZiet meldt dat het in de afgelopen maanden achter de schermen de mogelijkheid voor live tv-kijken heeft toegevoegd. Vanaf woensdag is het voor alle gebruikers die een abonnement hebben, mogelijk om via de browser deel te nemen aan een bètatest. Wie de functies wil testen in de apps voor Android of iOS, kan zich aanmelden en een vragenlijst invullen. De streamingdienst zegt aan de hand van de vragen een representatieve testgroep samen te stellen. Er worden maximaal tweeduizend testers toegelaten voor zowel Android als iOS.

Met streamingdienst NLZiet was het voorheen alleen mogelijk om programma's van Nederlandse omroepen on-demand te kijken. Met de nieuwe functionaliteit kunnen de twaalf hoofdzenders live bekeken worden. Daarnaast is het met replay mogelijk om live-uitzendingen vanaf het begin terug te kijken.

In het najaar moeten de nieuwe functies voor alle abonnees beschikbaar komen. NLZiet benadrukt dat het momenteel gaat om een testversie en dat deze fase gebruikt wordt om feedback te verzamelen. Eind 2015 deed de dienst al een proef met het kijken van live-tv in de iOS-app.

NLziet is een gezamenlijk initiatief van de NPO, RTL en SBS. Via de dienst kunnen gebruikers veel Nederlandse televisieprogramma's zonder reclame en in hoge kwaliteit terugkijken. Een abonnement kost 7,95 euro per maand.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-07-2017 • 12:16

116

Reacties (116)

116
112
43
7
1
66
Wijzig sortering
Een stukje info wat mist in het artikel en op de NLZiet site is dat je al betalend lid moet zijn van NLZiet om mee te kunnen doen aan de beta, dat staat alleen in de voorwaarden die je aan het eind van de vragenlijst kunt aanklikken. (als ze je email adres enzo al hebben..)
Goede info. Voeg ik toe.
Mooie ontwikkeling. Ik heb bij mijn provider het opnemen pakket al beëindigt, omdat ik toch al alles terugkeek via NLziet. Oke, sommige programma's doen wat moeilijk, maar over het algemeen werkt het vaak gewoon goed. Via de app kan ik ook makkelijk door een programma doorspoelen of terugspoelen. Dat was bij mijn provider niet zo makkelijk.

Mocht het live tv goed werken via NLziet, dan kan ik ook nog het tv pakket de deur uit doen. Ik heb mezelf opgegeven voor de test, dus ik ben benieuwd. Al hou ik een slag om de arm, want ik heb eerder ook Knippr geprobeerd, maar dat was een regelrechte ramp...
Knippr was in het begin vrij rampzalig, maar toevallig heb ik, naast dat ik idd zeer tevreden ben met NLZiet, ook een proef abbo lopen bij KNIPPR.

En sinds een recente update van de Android app werkt Knippr eigenlijk vrij geniaal! De app is een stuk stabieler, en je kan nu ook naar hartelust vooruit en terug spoelen in de uitzending, ook als je via Chromecast aan het kijken bent. Dus bv. " begin gemist" doen en dan vooruit spoelen is geen probleem meer.

Overigens wordt dat springen/spoelen nu bewust geblokkeerd bij de meeste programma's van de commerciele zenders. Maar dat is bewust (en doet Ziggo bv ook ).

Als NLziet dezelfde live tv functionaliteit krijgt als KNIPPR, in combinatie met de lange terug kijk termijn vanprogramma's, wordt NLziet onze hoofdmethode voor TV kijken :)
Het blokkeren heeft temaken met contracten tussen N 's commerciele broadcaster en verdeler Zoals ziggo !
Ik heb sinds maandag ook knippr, om te kijken of het een goed alternatief is ipv ziggo.

Dat niet kunnen doorspoelen is super irritant. Mijn tv kan dat wel bij een opname of na pauzeren, dat is iets wat ik best vaak gebruik. Waarschijnlijk een reden dat ik voor TV toch bij ziggo blijf.

Als NLZiet dit wel voor elkaar krijgt, en ze hebben een goede appletv of AndroidTV app, dan is het een goed alternatief
Tsja ik maak uit je ervaring op dat je nu een tv met ci+ gebruikt. Dan heb je ifd nog mazzel. Daar kunnen ze dat -nog- niet goed beïnvloeden of beperken.

Dat niet kunnen doorspoelen is niet omdat knippr dat niet kan, maar omdat ze met de commerciële zenders hebben afgesproken dat dit voorkomen wordt. Bij NPO zenders kan het prima. En zo zal het bij nlziet wrs ook gaan.

Bij Ziggo horizon ontvangers kan je bij replay tv ook niet vooruit
Niet met replay tv, maar bij de horizon (of mediabox) kun je wel super simpel je programma's zelf opnemen en zo terugkijken waarbij je wel gewoon kunt pauzeren en doorspoelen. Voor opnemen moet je gewoon een programma in de gids aanklikken waarna je op opname plannen klikt.
Klopt, maar daar moet je dus wel aan gedacht hebben ;).

En als je bv. net in een programma 'binnen valt' dat nog bezig is, dan wil je (tenminste ik) toch vaak gaan kijken, ipv het eerst op te moeten nemen :)
Dat argument vind ik niet echt eerlijk, even de guide openen en de opname starten is 10 à 15 seconden werk.
Maar heeft totaal geen nut meer als je programma al 15 minuten bezig was. Dan ben je dus aangewezen op replay.

Maar goed, het is voor mij sowieso een non-issue. Ik ga geen 34 euro per maand betalen voor het allerkleinste TV-abonnement waarbij je in aanmerking komt voor een Mediabox XL / Horizon :D
Ik was benieuwd naar het aanbod, dit is terug te vinden op de site van NLziet:

Eigenlijk heel eenvoudig. Kijk onbeperkt tv-programma’s met een app op je smartphone, tablet en tv of op je computer. Het aanbod bestaat uit uitzendingen van NPO1, NPO2, NPO3, Zapp, Zappelin,RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, RTL Z, Telekids, SBS6, Net5, Veronica en SBS9. Eigenlijk heb je geen kabel meer nodig. Je kijkt overal in Nederland via internet.
Anoniem: 636203 @DonLexos19 juli 2017 13:50
En dat terwijl de wereld steeds meer Netflxi (zonder reclame) gaat kijken. Mensen zijn reclame gewoon beu. RTL maakt het wel heel erg bont, de programma's zijn reclame met daartussen weer reclame. Ik zie die zender uiteindelijk verdwijnen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 636203 op 25 juli 2024 11:09]

Was het maar waar dat mensen reklame beu zijn.
Mijn vrouw wil nog steeds de RTL/SBS meuk live kijken [via duur abbo] ipv een dag later op 720p via RTLX plugin op Kodi [gratis]
En waarom, ja omdat het nieuwere afleveringen zijn. Het argument dat als je 24 hr wacht het dan ook nieuw voor jou is telt niet. Ik wordt wel helemaal naar van die reklame.
Anoniem: 636203 @gepebril19 juli 2017 14:25
Je ziet het toch aan de cijfers van Netflix? Steeds minder mensen kijken nog via de kabel. Ze voorspellen dat over tien jaar alle zenders achter Netflix-achtige diensten zitten.

Ik vraag mij af hoe adverteerders dan hun waren aan de man gaan brengen. Gaan ze al hun reclame gelden richting Facebook en Google sluizen? Die zullen dan wel heel erg rijk worden, wellicht meer dan een triljoen waard worden.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 636203 op 25 juli 2024 11:09]

Ik denk dat het probleem niet zozeer de reclame is danwel de zeer bedenkelijke kwaliteit van RTL en SBS etc. Tuurlijk is er ook best wel aardig spul tussen te vinden, maar als ik kijk hoe een gemiddelde vrijdagavond op RTL4 er tegenwoordig uitziet dan staat het huilen me nader dan het lachen.

Komende vrijdag: RTL Boulevard, het 19:30 nieuws en weer, Wie doet de afwas? (de vaatwasser, hallo!), Geer en Goor: zoeken een hobby (rerun nummer zeshonderdduizendvierhonderdrieeendertig), Summer Night (een soort RTL Late Night, maar dan met Beau van Bedorven Dorens) en daarna een tweede (!) editie van RTL Boulevard, gevolgd door het nieuws en weer, gevolgd door de RERUN van Summer Night...

Buiten het zomerseizoen is het voornamelijk een van de zeshonderdduizend talentenshows die RTL er op vrijdag uit weet te persen...

Ik betrap mezelf erop dat ik veel liever naar Netflix kijk of dat ik via Replay TV (Ziggo) wat blader in de archieven van die week. Sommige Discovery en NGC programmas zijn de moeite waard, hoewel ook Discovery zich de laatste jaren enorm schuldig maakt aan verschraling van het aanbod. Veel reality meuk, veel "proletariaat hamstert troep uit achtergelaten containers" en nog meer reality (het leven van een Vissersman, het leven van een (Nederlandse) veearts, het leven van een illegale drankstoker, het leven van...).

De enige reden dat ik eigenlijk nog een Ziggo aansluiting heb is om 10% van mijn TV tijd live iets te kunnen kijken of iets uit de Replay TV archieven te kunnen pluggen. En dat percentage gaat rap achteruit.

Lineaire TV is ten dode opgeschreven... Zeker met die 95% troep die RTL en SBS uitpoepen.

[Reactie gewijzigd door Odie op 25 juli 2024 11:09]

Tuurlijk is er ook best wel aardig spul tussen te vinden, maar als ik kijk hoe een gemiddelde vrijdagavond op RTL4 er tegenwoordig uitziet
Als ik herhalingen wil zien ga ik wel naar NPO.nl. Of naar een hunner themakanalen. (101 / Best)Lekker Lama's en Alpacas kijken. Of een seizoen Fort Boyard...

Beter zelfgekozen pulp dan opgelegde pulp.. :)
Welke dure betaalzender van Discovery heeft het goede spul dan?
ik denk dat hij doelt op Discovery science
Anoniem: 636203 @alwinuzz19 juli 2017 22:09
Klopt.
Dit is dan ook een manier die in ons huishouden erg dichtbij is om werkelijkheid te worden :).

KNIPPR, waar ik nu als test ook een abbo bij heb, werkt sinds een recente app update geniaal. De functionaliteit m.b.t. " replay tv / gemist" is net zo uitgebreid en gemakkelijk als met de dure abbo's bij Ziggo waar je Horizon hebt.

Internet heb ik voor 31 euro per maand bij Tweak. De TV functionaliteit bij Tweak is bagger. Ziggo is voor TV only met een beetje basisfunctionaliteit veel te duur.

Dus kom maar op, NLziet :).
Ik zou het ook wel willen alleen kijk ik graag F1 waardoor ik dus aan Ziggo gebonden blijf.

Straks wel 1Gbit glasvezel maar helaas nog steeds coax ivm F1
ja kan ziggo sport ook bij kpn krijgen hoor. Dit is een los pakket
Ik kan alleen Tweak of Trined kiezen voor glasvezel, tweak (waar ik voor gekozen heb) biedt het niet aan
ooo dat is raar ik dacht dat hun het ook leverde. en anders kan je nog voor ziggo sport go kiezen. kan je via chromecast kijken.
Psssssst: Klikkerdeklik!
Ik weet het niet hoor, maar ik kan het gewoon kijken!
Anoniem: 814503 19 juli 2017 12:22
Dit is echt alleen voor nederlandse programma's? Is hier markt voor? Aangezien je met ziggo al tot 7 dagen terug kan kijken.
Als dat betekend dat je Ziggo kan droppen om alleen voor glasvezel te gaan, dan is er zeker een markt voor!

Ik zou zo overstappen zodat ik eindelijk alleen internet hoef af te nemen
Vraag me af of het de moeite is, je hebt dan nog een chromecast nodig en het is wat omslachtiger dan direct met een afstandsbediening. Daarnaast blijf je een internet abonnement nodig hebben (de goedkoopste is 35,- +10,- voor knippr of nl ziet) dat is meteen duurder dan als je het tv abonnent er gewoon bij neemt bij ziggo of kpn.
En dat is precies waarom de ACM ook eens naar Ziggo mag kijken. Internet only (instap) kost 39,95. Met TV erbij 46,50 en met bellen 1 euro daarbovenop. Ik zou weleens onderzocht willen hebben wat de daadwerkelijke kosten zijn van de diverse onderdelen van de diensten.

Er zit wel een interessant patroon in de Ziggo prijzen (alle prijzen zijn basis / intro prijzen):
  • TV Only: 18,70
  • Internet only: 39,95
  • Bellen only: 30,20
  • Internet + TV: 46,50
  • Alles in een: 47,50
De TV component zonder infra zou dus 46,50-39,95 zijn. Dat is 6,55. Aangezien TV only 18,70 kost, is de infra component 18,70-6,55 = 12,15 en "internet" dan 39,95-12,15=27,80. Bellen kost blijkbaar 1 euro aan vaste kosten extra.

Met name de "Internet" prijs ligt HEEL hoog. Ik denk (let op: mening!) dat de 39,95 voor alleen internet een subsidie in zich heeft voor het TV component. Het kleine verschil in prijs tussen Internet en Internet+TV is wel heel convenient om bedrijven als Knippr dwars te zitten. Dat heeft ook te maken met concurrentie beste ACM! Met deze prijstactiek remt Ziggo de groei van Knippr, dat is mij wel duidelijk.

Bij KPN is het verschil tussen Internet en Internet+TV een tientje, net concurrerend met Knippr, ware het niet dat je bij KPN er één HD ontvanger bij krijgt, waar je bij Knippr zelf wat moet gaan bedenken met Chromecast knutsels.

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 25 juli 2024 11:09]

Je haalt een aantal dingen door elkaar.

Tv only(standaard ongecodeerde tv) kost inderdaad 18.70
Alleen internet bestaat niet bij Ziggo. Daar zit altijd standaard tv a 18,70 bij
Internet + TV is internet + Digitale tv (meer Zenders etc). Die 6,55 is voor extra zenders.

Maar dan nog mag Ziggo er zover ik weet ook 100 euro per maand voor vragen. Zolang mensen het kopen is het toch prima?

En niemand verplicht je om bij Ziggo te blijven.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 25 juli 2024 11:09]

En niemand verplicht je om bij Ziggo te blijven.
Niemand verplicht het je, maar als de enige andere optie je maximaal 10 mbit down (van de beloofde 80 in 't pakket) kan bieden (dramatische koperlijn hier) tegenover de 300 mbit die Ziggo doet (en behaalt) dan is er realistisch gezien geen sprake van concurrentie.

Ik zou graag overstappen naar enkel glas met een Knippr/NLZiet erbij voor de vriendin, maar jammer genoeg heb je hier enkel "keuze" uit Ziggo of een zeer brak KPN koperlijntje en de komende jaren nul vooruitzicht op FTTH.

Dus er mag wel degelijk gekeken worden naar de schijn-concurrentie die er gaande is in veel stedelijke gebieden waar FTTH veelal nog jaren en jaren verwijderd is. In de buitengebieden waar kernen samenkomen om glas te laten leggen, helemaal top, want daar was al helemaal geen keuze.
Daarom wil kamp ook 100 als ondergrens. En gelukkig is jouw situatie zeldzaam.
Zijn situatie is niet zeldzaam, een zeer groot deel van Nederland heeft nog geen toegang tot een snelle internetverbinding (naast Ziggo).

Neem deze kaart: https://www.stratix.nl/glaskaart
In een groot deel is het percentage nog geen 20%.
Voor die mensen is er alleen Ziggo of een traag KPN lijntje.
Je hoeft ook niet direct glas te hebben? Genoeg mensen kunnen vdsl krijgen en halen prima de 50+. En dat is voor 90% van de gebruikers prima. Net zoals 10% upload prima is voor de meeste mensen.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 25 juli 2024 11:09]

Ik woon in Amsterdam (Noord), 8 jaar oud huis, geen glasvezel en geen xDSL, alleen Ziggo |:(
Nee hoor, ik haal niks door elkaar :)

Het ging er niet om of ik wel of niet bij Ziggo wil blijven. Waar ik een vraagteken bij zet is de prijsvoering van Ziggo. Overigens wist ik niet dat je bij Internet altijd TV "krijgt" van Ziggo, ook al wil je alleen internet. Ik zie bij de optie "internet" bij Ziggo de prijs staan van 39,95. TV heb ik niet gevraagd die heeft voor mij op dat moment - zeker analoog - geen enkele waarde. Dat dat geen "koppelverkoop" heet is omdat Ziggo dat positioneert als "internet", zonder TV dus.

En hoeveel Ziggo er voor vraagt zal me inderdaad jeuken, maar ook dat was niet de vraag. De vraag was of Ziggo met deze prijsvoering - die in mijn ogen componenten bevat die andere onderdelen subsidieert - niet oneigenlijk concurreert met diensten als Knippr. Dat was de vraag.

't Kwartje valt mij pas iets later, maar eigenlijk zeg je hetzelfde. In het internetdeel zit daadwerkelijk een stuk van de TV pricing. En daarmee is het digitale TV deel van 6,55 daarmee dus te laag geprijsd omdat een deel al in het internet deel verwerkt is. Dat is sneaky! En daarmee is het - mening inderdaad - wel degelijk een oneerlijke concurrentie met Knippr. Eerlijker zou dan ook zijn om de Internet component bijvoorbeeld 29,95 te maken en TV niet 6,55 (in jouw berekening) maar 16,55 of zo, wat overigens goedkoper is dan analoge TV, terwijl er veel meer actieve digitale apparatuur voor nodig is. Maar goed, het gaat even om het idee.

Laatste alinea toegevoegd

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 25 juli 2024 11:09]

Maar als je van analoge tv(om het niet verwarrend te maken). Naar Digitale tv betaal je 6.25 extra Vrijwel Het zelfde als wat je zou betalen als je van internet(met analogetv) naar Internet + TV zou gaan. Dat Analoge tv de prijs van Internet verhoogt denk ik niet. Ik zit nu al 3 jaar op glas. En krijg nog steeds de Analoge tv binnen. Terwijl ik niet die 18,70 betaal:P
Dat zou betekenen dat voor die 6,25 euro het digitale platform in de lucht wordt gehouden, terwijl analoge tv 18,70 kost. Analoge TV heeft een complexiteit van 0, met versterkers plaatsen zonder verdere actieve apparaatuur kan je dat verspreiden. Als digitale TV 6,25 kost, moet analoge TV hooguit 2 euro kosten.

En waarom dat niet zo is lees je hier net boven :) En dat is het laatste wat ik erover zeg, ook niet interessant voor alle lezers hier dat geneuzel van ons _/-\o_
Ik was niet helemaal duidelijk. Het is 6.25 EXTRA. En dat zal voornamelijk naar de Zenders gaan die je extra krijgt.
Sinds de nieuwe update ben ik het weer fanatieker gaan gebruiken. 10 euro is geen geld in vergelijking met de kabelboer.

Ik ben nu voor internet en TV per maand:
30,42 euro voor internet (1 gbit)
9,99 euro voor TV (Knippr basispakket)

40,41 euro per maand
Welke provider zit je dan? Hier hebben we helaas alleen ziggo.
Ik gok bij Tweak, in een gebied waar glasvezel ligt en waar Tweak eigen apparatuur in de area-pop's heeft staan.

Ik betaal hetzelfde voor 1 Gbit :D
Tweak in Almere.
Ik betaal 365 euro per jaar.

[Reactie gewijzigd door midego op 25 juli 2024 11:09]

Chromecast is niet noodzakelijk als je NLziet als app op je smartTV hebt. Ik gebruik NLziet veel in huis, want ik vind het aanbod en de kwaliteit beter dan Ziggo Go. En bij ReplayTV kan ik niet doorspoelen, bij NLziet kan je dat wel (NLziet knipt ook al standaard alle reclame spots uit de afleveringen).
bij replay tv kan je niet doorspoelen bij de commerciële zenders (op hun verzoek). Bij NPO kan dat prima.
En bij NLziet kan dat wel, ook heb je geen reclame blokken tijdens een aflevering.
De vraag is echter of dat bij NLziet bij lineaire TV ook nog steeds gaat kunnen.

Ik durf wel te voorspellen dat, om Lineaire TV van RTL en SBS door te mogen geven, NLziet bij " begin gemist" (dus terug kijken terwijl de uitzending nog loopt) het doorspoelen ook te blokkeren.

Zo werkt dat bij KNIPPR helaas ook al.
Lijkt me niet, want dan gaat de USP van NLziet weg. Je kan nu afleveringen van RTL4 een week eerder kijken dan op TV, zonder reclame blokken (natuurlijk niet de live uitzendingen). Dus je hoeft geen begin gemist te doen, want als vanavond aflevering 5 van Idols (als voorbeeld) uitgezonden word, dan staat vanavond aflevering 6 online.
Oh DIE functionaliteit blijft wellicht (of wie weet gaan ze bij het ' publiek gaan' van live TV meerdere abbo vormen aanbieden).

Maar voor live TV hebben ze waarschijnlijk helemaal niets met USP' s te maken, alleen maar met de voorwaarden vanuit de zenders.

Om dezelfde reden kan je bij Ziggo en KNIPPR bij live uitzendingen die je vertraagt kijkt ook niet vooruit spoelen en kan het bij KPN alleen bij betaling (bij de commerciele zenders).
Precies dit.

Er zijn al alternatieven die veel meer in het pakket hebben zitten.
En ook meer kosten... Daarnaast, meer keuze, meer concurrentie, dat is alleen maar goed voor de consument.
Het enige dat mijn ouders hoeven, zijn NPO en Belgie (Een+Canvas).
Vziw is Sparql de enige ISP onafhankelijke aanbieder die dat biedt
(Ziggo/KPN quadriljuppleplay etc niet meegerekend dus).
Iemand nog meer tips hiervoor?
Knippr is niet helemaal modulair, ik heb me er een tijdje terug in verdiept. Extra nadeel van glasvezel zal altijd zijn dat je een extra kastje nodig hebt bij je tv. Of je moet gaan chromecasten of iets dergelijks. Ik zou bijv. willen kiezen uit RTL7 wel en RTL8 niet, Discovery Channel wel, Nat Geo niet. Zo modulair is het nog niet. Terwijl eigenlijk elke tv zender wel terug te rekenen is naar een commercieel tarief.
Niet helemaal waar: 1,2 & 3 kan je zonder kastje in hd zien. De rest in digitale kwaliteit, imho goed genoeg om eerlijk te zijn.
Tenzij je tv een CI+ module ondersteund
Onwaar. CI+ module werkt prima met HD-kanalen.
Sinds de nieuwe update ben ik het weer fanatieker gaan gebruiken. 10 euro is geen geld in vergelijking met de kabelboer.

Ik ben nu voor internet en TV per maand:
30,42 euro voor internet (1 gbit)
9,99 euro voor TV (Knippr basispakket)

40,41 euro per maand

[Reactie gewijzigd door midego op 25 juli 2024 11:09]

Hoi midego,

Bij wie heb je dan zo laag glasvezel abbo?

Alvast bedankt
Via Tweak in Almere, ik betaal 365 per jaar.
Tja, als je voor zo weinig 1gbit kunt krijgen dan is dat zeker een optie. Maar een hoop wijken in nederland hebben nog niet eens glasvezel, en die 1gbit voor zo'n prijs is ook nog maar eens in een zeer beperkt gebied leverbaar (voorlipig).
Klopt, zou tijd worden dat andere glasvezel aanbieders hun prijzen eens concurrerend maken.
KNIPPR is zeker een optie en sinds een recente update ook echt goed!

Echter, wij gebruiken NLziet best vaak om NPO progamma's terug te kijken, ook die meer dan 7 dagen geleden zijn uitgezonden.

Als NLziet bv. een tientje zou gaan vragen voor EN tot een jaar terugkijken EN live TV met ook replay functies, dan zijn wij over :).

Byebye bagger TV van Sparql of dure TV van Ziggo.

Hallo Tweak 1 Gbps voor 31 euro p/mnd en tientje voor NLziet :D
Als dit soort streamingdiensten een succes worden..
Gaat dit alleen maar betekenen dat TV net zoals telefoon straks één euro kost en de internet verbinding 96% van de abonnementskosten zal zijn..

Bedrijven als Ziggo en KPN laten zichzelf echt niet op de kop zitten door deze nieuwe ideeën.
Hoe oneerlijk het ook is, met hun prijsverhogingen tijdens lopende abonnementen..

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd als een enorm aandeel van abonnee's gewoon massaal met een facebook actie besluiten om zijn/haar abonnement bij Ziggo en KPN op te zeggen en niet gelijk iets nieuws afsluiten.. gewoon een klanten-staking.
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd als een enorm aandeel van abonnee's gewoon massaal met een facebook actie besluiten om zijn/haar abonnement bij Ziggo en KPN op te zeggen en niet gelijk iets nieuws afsluiten.. gewoon een klanten-staking.
Er zijn ontzettend veel klanten die weg willen maar niet weg kunnen bij Ziggo. Dit omdat het enige acceptabele internet in hun regio via de kabel loopt. Het enige alternatief op deze adressen is ADSL en glasvezel is niet leverbaar.

Wanneer er een andere kabelboer dan Ziggo internet gaat aanbieden via de kabel met goedkoper tarief, dan zullen hordes Ziggo klanten overstappen.
Anoniem: 457607 @aimbob19 juli 2017 14:26
Ik denk dat TV meer een probleem is dan internet. Voor veel mensen zal iedere stabiel werkende internetverbinding al snel genoeg zijn, dus een overstap is wel mogelijk.

TV is wel een probleem. Kom niet aan mensen hun TV. Ziggo heeft het op TV gebied best goed voor elkaar, en dit weerhoud mensen vaak van een overstap, zelfs naar glasvezel.
Dat is nu al zo. Vergelijk maar eens een abonnement van Internet met TV en zonder TV en dezelfde snelheden qua internet. Dan zijn de kosten al hetzelfde..
Maar dan moet je dus een Ziggo abonnement hebben. Dit zal vooral mensen zijn die thuis alleen internet hebben. Bijvoorbeeld een gemeenschappelijke verbinding, maar graag ook TV willen. Dan is dit een stuk goedkoper dan een Ziggo lijntje van €16 per maand en nog extra geld voor mediaboxen enzo.
Denk dat dit vooral interessant is voor de consumenten die geen 'klassiek' TV abonnement hebben.
Wat ik mis bij tv's is de optie, dat je zodra je de tv aanzet, meteen een dergelijke dienst kan bekijken. Altijd moet je switchen naar smart tv, of chromecast etc. Of je moet de app opstarten via je mobiel, daarna casten naar je tv toe.
Kortom, ipv dvb-c/dvb-t zou je eigenlijk de optie moeten hebben: select tv dienst, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en de volgende keer dat je je tv aanzet lijkt het net alsof je 'gewoon' tv kijkt maar dan via internet.
Anoniem: 221563 @slaay19 juli 2017 12:56
Moet je switchen? Ik heb alles op dezelfde HDMI poort gezet en hoef voor niets te switchen (m.u.v. de Xbox). Kwestie van 1 apparaat in huis halen die alles kan i.p.v. meerdere losse ;)
Dan moet je nog switchen tussen tv kijken, of internet tv kijken, of chromecast gebruiken etc.

Slaay bedoelt dat hij ipv gewoon tv kijken eigenlijk wil dat de TV gelijk via bijvoorbeeld nlziet kijkt.
Anoniem: 221563 @Raizio19 juli 2017 13:46
Nee, want je gebruikt geen TV zenders meer (als in, die native worden aangeboden door de TV) danwel een chromecast e.d. Dat is juist het hele punt, zorg dat je 1 apparaat heb die je in alles voorziet i.p.v. de vele opgenoemde oplossingen die goed zijn in een enkel onderdeel.
Het hangt er een beetje vanaf hoe je de boel hebt aangesloten. Maar ik heb bijvoorbeeld een HTPC en mijn TV staat via de 'hotelmodus' geprogrammeerd dat hij op HDMI1 opstart. Ik gebruik de afstandsbediening van mijn televisie dus helemaal nooit meer, want hij hoeft alleen aan of uit.

Dit zou je ook kunnen doen met je chromecast, alhoewel je alsnog de app moet starten.

Even zoeken op internet hoe je voor jouw type TV de hotelmodus inkomt is niet zo lastig.
Anoniem: 221563 @Rav19 juli 2017 13:47
Ik ben gewend dat de TV's gewoon de laatste zender tonen waarmee ze ook zijn afgesloten. Was dat een AV kanaal dan dat AV kanaal. Van een hotelmodus heb ik nog nooit gehoord.
Tja, dat is ook wennen.
Ik heb een Android TV en het traditionele tv-kijken zie ik als 1 van de apps (naast Netflix, YouTube, spotify en kodi).
Voor mij zou zo'n abonnement dan ook top zijn, zodra er een Android TV app voor is (wil niet perse Mn telefoon/tablet moeten gebruiken).
Alleen net even gekeken, zit nu bij Caiway voor 46€ per maand(100/100 glasvezel incl tv en bellen). Voor een vergelijkbare snelheid ben ik zonder tv bij alle andere aanbieders meer kwijt. De enige optie is Fiber voor 40€ (50/50 glasvezel). Caiway doet niet aan alleen internet. Dus effectief betekent het dat als ik voor zo'n abonnement ga, ik 10€ meer betaal om TV op een andere manier te kijken. Dus nu nog niet interessant.
Ik denk (aangezien de taal van NLZiet) dat de nieuwe Humax H3 (ofzo) dat dus kan. Want als je die hebt kan je daar ook mee testen....

EDIT: ook dat is een smart TV. maar als je dan direct een bruikbare interface hebt waarom niet...

[Reactie gewijzigd door Waah op 25 juli 2024 11:09]

Is het 1080p?
Uitzendingen in Nederland zijn geen 1080p dus de streams zijn dat ook niet.
Dat hoeft natuurlijk niet. Inderdaad is 1080p niet een gebruikelijke uitzendstandaard maar voor streaming is het dat wel. Goede kans dat de opname apperatuur van de TV industrie gewoon 1080p aflevert levert (downscaling doe je immers het liefst zo laat mogelijk) en ze dat ook aan de internet streamingapparatuur kunnen aanbieden.
Wij zijn al bijna sinds het begin tevreden ' klant ' van NLZiet. Het is erg fijn om in hoge kwaliteit NPO en RTL content terug te kunnen zien, zonder dat je thuis zelf op hoeft te nemen en zonder dat je bv. bij Ziggo vast zit aan een abbo met een Horizon box (want alleen dan heb je goede kwaliteit ' gemist' , en zelfs dan tot maximaal een week terug).

Op dit moment overweeg ik sterk om lineaire TV, iig via bv. Ziggo, er helemaal uit te gooien. Internet heb ik goedkoop bij een kleine glasvezelpartij ( Tweak ) en bij hen is de TV-dienst vrij bagger. En Ziggo los vind ik eigenlijk gewoon te duur.

Als NLZiet een lineaire kwaliteit gaat leveren die vergelijkbaar is met KNIPPR tegen een kleine of geen meerprijs, dan vind ik het nog nieteens zo heel vervelend om TV kijken in het vervolg via Chromecast te gaan doen :)
Op dit moment overweeg ik sterk om lineaire TV, iig via bv. Ziggo, er helemaal uit te gooien. Internet heb ik goedkoop bij een kleine glasvezelpartij ( Tweak ) en bij hen is de TV-dienst vrij bagger. En Ziggo los vind ik eigenlijk gewoon te duur.

Als NLZiet een lineaire kwaliteit gaat leveren die vergelijkbaar is met KNIPPR tegen een kleine of geen meerprijs, dan vind ik het nog nieteens zo heel vervelend om TV kijken in het vervolg via Chromecast te gaan doen :)
Ik heb dit een jaar geleden gedaan (internet only plus los TV streaming abonnement) en mis eigenlijk niets. Sterker nog ik heb zelfs Mn knippr even stilgelegd omdat ik nauwelijks meer TV kijk. En ALS ik kijk is het via NPO.
Het is niet veel geld, alleen daar gaat het vaak mis.

Onbewust ga je geld uitgeven voor iets wat je waarschijnlijk niet nodig hebt.

NPO 1, 2 en 3 en lokale zender betaal je belasting voor, en dat kun je gratis ontvangen via dvb-t. De €7,95 die je overhoud zou ik besteden aan Netflix en/of Amazon.
Je kan het ook gewoon via de NPO app zien heb je helemaal geen dvb-t meer nodig.
Is maar 520P beeldkwaliteit.
Dit is 1080P van NLziet.
Ik kijk het niet zo vaak dus de kwaliteit mag wat minder zijn.

Geen verwijt naar de zenders,
de waarheid is dat ik simpelweg te weinig interesse heb om er voor te betalen. Utopia of GTST, heb er niets mee.
Ik denk 1080i aangezien de uitzendstraat maximaal 1080i uitzend in Nederland.
Zo dacht ik ook... heb de testversie gebruikt van NLziet (maand gratis dacht ik).

Maar ik gebruik NLziet meer dan Netflix en Videoland. Een simpele app (gewoon casten) en tot een jaar terug kunnen kijken alsof je live kijkt (maar zonder reclame!) is voor mij de reden om NLZiet te gebruiken.

Met Netflix en Videoland bespaar ik geen tijd... Met NLZiet bespaar ik elk uur ongeveer 20 minuten aan reclametijd. Dat is me die 8 euro DIK waard.
Ik heb al 1.5 jaar geen tv meer gekeken, alleen maar films en series. En ik kan je zeggen je mist er 0.0 aan. Soms zit ik bij mijn ouders en dan ben ik er naar 10 minuten alweer helemaal klaar mee. Alleen maar bullshit programma's en om de 10 minuten reclame ;(
Ik zit in het zelfde bootje. Ik heb alleen nog maar streaming. En zelfs daar kijk ik steeds minder naar (ik raak vrij snel verveeld, bij de meeste series haak ik voor het 3e seizoen al af, het wordt maar al te snel meer van het zelfde en daarmee saai). Je krijgt wel op verjaardagen van die vreemde gesprekken over TV programma's of reclames die jij niet gezien hebt ;)
Er zijn ook merkbaar positieve effecten, ik kan bijvoorbeeld steeds beter namen van mensen onthouden. Ik denk dat het komt omdat ik nu geen namen van mensen op TV meer hoef te onthouden (die geen echt deel van mijn leven uitmaken of zelfs gewoon fictief zijn).
De reclames mis is ook :) Af en toe wordt er een bijzonder vreemde opmerking gemaakt waarmee ik glazig wordt aangekeken omdat ik blijkbaar die reclame toch echt niet ken. Ach, nog even en niemand kijkt meer reclame.

Live TV kijken is inderdaad bijna niet te doen. Telkens als het een beetje interessant wordt moet je weer stoppen met kijken omdat de reclame begint. Waardeloos. Geef mijn maar steaming of downloads.
Enigste nadeel is als er vrienden langs komen die toevallig voetbal wilde kijken, en ik het dan niet kan aanzetten voor ze :9, maar nu hou ik gelukkig ook niet van voetbal dus dat scheelt.
Ik zit in het zelfde bootje. Je krijgt wel op verjaardagen van die vreemde gesprekken over reclames die jij niet gezien hebt ;)
Als dat het gespreksniveau is zou ik me niet schamen om met mn smartphone te gaan zitten spelen. Als ik er een had.

En toch, reclamebreaks in de reguliere uitzending zijn toch wel handig. Heb je toch even tijd voor wat anders. Een programma, film of aflevering in een ruk uitzitten is ook een opgave.
Zelfs de break van 4,5 minuut bij BBC First is handig om eten op te scheppen of koffie te maken.
meteen ingeschreven voor ios / android.

Laat maar komen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.