NLZiet brengt Apple TV-app uit

De Nederlandse streamingdienst NLZiet heeft zijn Apple TV-app officieel uitgebracht. Eerder deze maand verscheen al een bètatest van de app. De Apple TV-app van NLZiet is in de App Store te downloaden.

Volgens NLZiet heeft een groep van meer dan 1200 testers in de afgelopen weken de app geprobeerd en feedback gegeven op basis waarvan de app is geoptimaliseerd. Volgens iCulture hebben verschillende lezers echter aangegeven dat de app te vroeg is uitgebracht; er zouden nog fouten in zitten.

De Apple TV-app van NLZiet is beschikbaar voor de Apple TV uit 2015 en de Apple TV 4K. Via de app kunnen gebruikers met de Apple-mediaspeler de programma's van NPO, RTL en SBS bekijken, zowel live als achteraf en soms al voor de reguliere uitzending op de televisie. Dat kost 7,95 euro per maand.

De app bevat ook een tv-gids vanwaaruit programma's direct te bekijken zijn. Met een zoekfunctie kunnen gebruikers naar programma's zoeken door middel van de ingebouwde ondersteuning voor Siri, de digitale stemassistent van Apple.

Apple TV 4K 32GB

Door Joris Jansen

Redacteur

29-05-2018 • 10:48

201

Submitter: the-body

Reacties (201)

201
192
128
11
0
53
Wijzig sortering
Ik snap niet wat mensen in dit model zien, dit kan toch niet schalen?
Een app schrijven die werkt op 2 apparaten en waarmee je dan 3 zenders kan bekijken.
Heel groot kan die doelgroep toch niet zijn?
Daarbij vind ik 8 euro per maand nogal veel voor slechts 3 zenders.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit rendabel gaat zijn.

Ik zou graag hebben dat er een standaard komt voor het streamen van video zodat niet iedere site z'n eigen app hoeft te bouwen, maar je al je abonnementen vanuit dezelfde interface kan benaderen. AppleTV komt overigens aardig in de buurt maar daar zit (voor zover ik weet) de unificatie in de user-interface en niet in het onderliggende protocol. Dat betekent dat iedereen alsnog z'n eigen app moet schrijven voor de AppleTV en ieder ander platform dat ze willen ondersteunen.

Dat zou ook het probleem oplossen dat je voor het kijken van een bepaald programma meestal ook vast zit aan de user-interface van de streamer, en de helft daarvan heeft een crappy interface gericht op "beginnende" gebruikers zonder rekening te houden met powerusers, terwijl dat nu juist de beste klanten zijn.
Ik snap niet wat mensen in dit model zien, dit kan toch niet schalen?
Een app schrijven die werkt op 2 apparaten en waarmee je dan 3 zenders kan bekijken.
Heel groot kan die doelgroep toch niet zijn?
Daarbij vind ik 8 euro per maand nogal veel voor slechts 3 zenders.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit rendabel gaat zijn.
3 zenders - zo'n 10 kanalen.

Maar verder geef ik je gelijk, ik kijk bijna nooit naar de betreffende zenders, 90% zelfs achteraf, omdat het vaak herhalingen zijn.
NPO zend nu "Australian Bake-off uit"
elke dag een aflevering ( om 11u in de morgen ... wie verzint dát )
Maar terugkijken is aan regels gebonden, aflevering één van de serie is al niet meer te kijken ( of je moet NPO-Plus nemen )
En het is de serie van vorig jaar, S04 die nu al zo'n half jaar afgelopen is, is niet eens beschikbaar.

Ik zie inderdaad ook niet de voordelen hiervan in ( de dienst, de app is maar een onderdeel hiervan )
Die regels voor terugkijken gelden dus niet op NLZiet. Dat, plus vooruit kijken (scheelt spoilers op tv/media) en vooral... GEEN RECLAME maakt dat ik al jaren lid ben.

Zodra er een android TV app komt met live tv gaat vaste tv de deur uit. Streaming is de toekomst. Dit plus Videoland plus Netflix en YouTube is voor mij meer dan genoeg (kwaliteits) content dan ikkan kijken.

[Reactie gewijzigd door Waah op 23 juli 2024 09:29]

Waar ik me wel kapot aan erger bij NLZiet is dat als je terug wil spoelen in een live uitzending dit alleen vanaf het begin kan. Je kan dan niet meer doorspoelen. Dit is bewust verminkt op rtl en sbs/Veronica, bij de npo werkt dat wel.
Zou in dit geval NPO Plus niet vele malen goedkoper zijn dan zowel NLZiet en de klassieke providers?
Eerlijk? Nou eerlijk gezegd zat ik hier best op te wachten. Eindelijk terugkijken zonder haperende chromecast of apple streams naar mijn TV. Meteen op je Apple TV, in goede kwaliteit. Perfect!
Ik heb gewoon een hdhomerun i.c.m channels werkt perfect!

Geen abonnement voor nodig.
Dit werkt toch juist perfect? Ik heb glasvezel en kan op deze manier Ziggo de deur uit doen. Ik kijk verder niks bijzonders behalve NED123 en RTL4/5/7 en Veronica. Op deze manier kan ik goedkoop van mijn brakke Coax kabels in mijn huis afkomen en heb fatsoenlijke replay support met doorspoelen.

Weet niet of je het ooit geprobeerd hebt maar Ziggo is gewoon ruk met zijn Apps, alleen maar om die Horizon box te pushen. Waarom kan Ziggo bij haar eigen programma's (zoals Peptalk) geen Chromecast support bieden en doodleuk melden dat het niet van de rechthebbende mag
Waarom kan Ziggo bij haar eigen programma's (zoals Peptalk) geen Chromecast support bieden en doodleuk melden dat het niet van de rechthebbende mag
Heel simpel. Ziggo is de rechthebbende en die willen het niet :P
@Groov, Ja, ik heb de Ziggo app en gebruik hem regelmatig. Geen enkel probleem. Beetje onderbouwing van je ervaring zou op zich geen kwaad kunnen.
In België heb je dat. Stievie, 10 euro per maand, tal van Vlaamse zenders gebundeld.

En dan vertikken ze het om zelf een Apple TV-app te maken, zelfs de zenders apart, en dan dwarsbomen ze het initiatief van een student. Dus wees blij met het initiatief.

[Reactie gewijzigd door KingFox op 23 juli 2024 09:29]

3 zenders, met meerdere kanalen
En dit is een specifieke tvOS app. Daar zijn maar een paar modellen van. Je hebt ook al langer apps op iOS en Android en op bepaalde merken TV’s als ik het goed heb.

[Reactie gewijzigd door gjmi op 23 juli 2024 09:29]

3 zenders? Heb je uberhaupt wel eens gekeken waarover je praat?
Dat staat toch in het bericht, je kan de programma's van NPO, SBS en RTL zien. Dat zijn er 3.
En dit is een specifieke tvOS app. Daar zijn maar een paar modellen van.
Dat is mijn bezwaar. Waarom weer een heel software-project voor zo'n klein deel van de markt?
Je hebt ook al langer apps op iOS en Android en op bepaalde merken TV’s als ik het goed heb.
En 9 van de 10 keer zijn dat bagger apps die binnen de kortste keren niet meer ondersteund worden, waardoor je TV na twee jaar de helft van z'n apps niet meer kan gebruiken.
Software uitbrengen voor iOS en Android kan ik nog gebruiken, die hebben flinke aantallen gebruikers, maar ik vind het nog steeds fundamenteel de verkeerde aanpak dat ieder aanbieder z'n eigen app uitbrengt en dat moet herhalen voor "alle" platformen.
Ik vind het een enorme verspilling van moeite met zeer twijfelachtige resultaten.
Dat staat toch in het bericht, je kan de programma's van NPO, SBS en RTL zien. Dat zijn er 3.
"Programma's van" is hier wat anders dan zenders. Qua kanalen krijg je zeg maar NPO1 t/m RTL Z, in totaal 12 zenders.
Ik ben er in ieder geval blij mee. Ook al ben jij dat niet. :)
Anoniem: 1072965 @CAPSLOCK200029 mei 2018 12:52
tvOS is gewoon iOS met aan aantal aanpassingen. Of NLZiet een splinternieuwe app heeft gemaakt weet ik niet, maar nodig is het zeker niet. Mits je app structureel een beetje netjes in elkaar zit is de hoeveelheid meerwerk minimaal, ook qua onderhoud.

Maar dat laat onverlet dat ik het op zich wel met je eens ben. Een gestandaardiseerd protocol voor streamingdiensten zou mooi zijn. Dat mogen de platforms dan zelf implementeren en hoeven de streamindiensten zich niet meer druk over te maken.

Ik denk echter dat dat niet zo snel zal gebeuren. Volgens mij zien de streamingdiensten hun eigen app toch als een unique selling point, en bovendien als een drempel voor (tegen) nieuwe concurrenten. Daar zullen ze niet snel afstand van gaan doen.
ik vind het nog steeds fundamenteel de verkeerde aanpak dat ieder aanbieder z'n eigen app uitbrengt en dat moet herhalen voor "alle" platformen.
Nou is het verschil tussen iOS en tvOS wel echt minimaal. Je mag een aantal dingen inderdaad niet doen onder tvOS maar dat zijn vaak ook wel erg logische beperkingen zoals push notifications. Het moelijke van zo'n applicatie is toch het netwerkgedeelte en dat kun je hergebruiken.
3 aanbieders. Niet 3 zenders.
Huh, je kan live kijken naar 12 zenders (NPO, RTL en SBS hebben allemaal meerdere zenders) en daarnaast is het natuurlijk mogelijk om de programma’s terug te kijken van alle (grote) zenders in NL. Zou dit of een Ziggo app voor de ATV best overwegen ipv een TV abonnement.
Bij Ziggo betaal je überhaupt altijd voor een TV abonnement, zelfs als je dit niet afsluit. Dus als je alleen internet afsluit bij Ziggo, heb je ook een TV abonnement. Maar Ziggo gaat die app echt niet binnen nu en 2 jaar uitbrengen, ze roepen al 2 jaar dat ze er druk mee bezig zijn.
Anoniem: 857639 @xoniq29 mei 2018 12:17
Ik gebruik het om programma's mee terug te kijken zonder reclame.
Ziggo bied enkel een rot app aan.
Een app schrijven die werkt op 2 apparaten en waarmee je dan 3 zenders kan bekijken.
Nou ja, de programma's van NPO, RTL en SBS, dat zijn er toch wel een stuk of tien. Maar het blijft veel geld, dat klopt.
Deze info klopt niet. het zijn 12 zenders.
Het zijn niet 3 zenders, NPO RTL SBS hebben samen zo'n 10 zenders.
Dit is NLZiet, samenwerking van NPO, SBS en RTL. In totaal 12 zenders (en geen 3) zonder reclame.
Amazon doet dit voor hun Prime App geloof ik. De Amazon Video prime app is een soort HTML5 app verpakt als tvOS app. De HTML5 code schijnen ze ook voor andere apparaten te gebruiken.

Nadeel is dat Amazon niet aan de UI regels van Apple voldoet (vind ik).
Disclaimer: Ik heb zelf geen NLZiet, dus misschien zit ik er naast.

Maar, volgens heb je 'gewoon' alle reguliere zenders die vallen onder NPO, RTL én SBS. Dus de NPO1,2,3, RTL4,5,7,8, SBS6,9 van deze wereld.
Zelf vind ik het nog steeds te weinig, want de vriendin kijkt voornamelijk naar Discovery, TLC en National Geographic, die hierin juist niet zitten. Hopelijk kunnen ze die in de toekomst toevoegen, want dan wordt het een serieus alternatief voor KPN Play/KNIPPR (wat over 2 dagen sowieso al stopt).
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan "de programma's van NPO, RTL en SBS"? NPO, RTL en SBS hebben toch meer dan elk 1 zender?

Verder kan je van al deze zenders de content ook nog eens tot een jaar terugkijken.

Ik vind het zelf iig een goede deal.

Wel ben ik het met je eens wat betreft je punt van "een heel software project voor een klein deel van de markt". Ze zitten nu op wat Samsung TV's, een boxje van Humax en nu dus ook AppleTV. Missen ze nog de andere fabrikanten en bv AndroidTV.

Zelf hebben we voor lineair TV kijken nog wel een traditioneel abonnement, aangevuld met NLZiet voor de 'gemist' content en voor het lineaire TV kijken in een webbrowser (dat werkt bij NLZiet namelijk ook serieus goed).

Maar als NLZiet ook een keer beschikbaar komt op AndroidTV (mijn Nvidia Shield), dan kan traditionele TV de deur uit. We komen toch zelden verder dan de NPO's en RTL's
Anoniem: 857639 @CAPSLOCK200029 mei 2018 12:13
Ik snap niet wat mensen in dit model zien, dit kan toch niet schalen?
Een app schrijven die werkt op 2 apparaten en waarmee je dan 3 zenders kan bekijken.
Heel groot kan die doelgroep toch niet zijn?
Daarbij vind ik 8 euro per maand nogal veel voor slechts 3 zenders.
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit rendabel gaat zijn.
Je kan de volgende zenders mee LIVE kijken;
- NPO1
- NPO 2
- NPO 3
- RTL 4
- RTL 5
- RTL 7
- RTL 8
- RTL Z
- SBS 6
- Net 5
- Veronica
- SBS 9

Dat maakt 12 zenders ;-)
Ook kan je er diverse programma's vaak in HD kwaliteit mee terug zien en soms zelfs vooruit kijken.. NPO bied zelfs films aan.
Outerspace Moderator General Chat + Wonen & Mobiliteit 29 mei 2018 10:53
Toch wel handig als er een linkje komt naar de app zelf op de site : https://itunes.apple.com/nl/app/nlziet/id881822672?mt=8

Tevens kan je 1 maand voor 0,01 eurocent een proefabonnement afsluiten. Wel handig als je wil weten hoe het werkt.
die link is voor iOS, en het gaat hier om de tvOS versie voor de ATV4 en ATV 4K
Dat kan zo zijn, maar als je via iOS het proefabonnement weet af te sluiten dan profiteer je toch mee van dit voordeel.
Dat maakt dus niets uit. Je hebt het zelfde NLziet account op alle devices.
Precies wat @Martijntj zegt ;)
Dat 'voordeel' heb je op elk platform
Als ik via mijn windowspc naar nlziet gaat, kost me de eerste maand ook dezelfde cent.

Zeg je op, en meld je de maand erna weer aan met een ander mailadres, vragen ze weer één cent.
Net zoals Videoland dat doet ..
Klopt niet helemaal. Ze controleren ook op rekeningnummer.
Dus niet eens paypal als betaling.
Wat ouderwets ;)

Dus wel
Bij NLZIET betaal met automatische incasso. Het abonnement op NLZIET start met een betaling van €0,01 via iDeal, PayPal of creditcard.

Een PP adres is zo aangemaakt natuurlijk

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 23 juli 2024 09:29]

Paypal? Wat is er ouderwets aan om dat niet te ondersteunen? Niemand gebruikt dat toch? Ik zou in ieder geval nooit zo'n dubieuze partij aan m'n bankrekening willen koppelen.
Wie zegt koppelen ?
Ik zet er maandelijks mijn Netflix toelage op.
Wat een werk om "as the moon shines" te kunnen blijven kijken voor 1 cent.
En de eerste 3 maanden gratis voor oud-Knippr gebruikers.
Ik snap de haast. Knippr stopt over 2 dagen.

Ook ik heb beta test gedaan en wat bugs gerapporteerd. De stabiliteit is echter zeer goed.

Ik vind het beter werken dan knippr werkte.

Hier de voordelen vanaf mijn kant gezien:
- Je kan series terugkijken (keuringsdienst van Waarde, maar ook mr Frank Visser) zonder reklame!
- Automatisch start de volgende aflevering
Kortom je kan TV gaan kijken met Nederlandse content zoals je gewent bent met Netflix. Mijn vrouw vind deze content leuker dan Netflix en is nu voor weinig geld vrij van reklame (wat terugkijken betreft).

Daarnaast is €7,50 veel goedkoper dan wat de meeste provider vragen voor het TV gedeelte.

Zelf mis ik nog eurosport en daar ga ik dan ook een Eurosport player contract mee aan.
Dat onderschrijf ik. Voor de 1.6 per maand kunnen we dan ook lekker koers kijken in de zomermaanden.

Alleen is de Eurosport player niet beschikbaar op de de AppleTV. Of overzie ik iets?
Die is er wel. Heb ik alleen nog nooit gebruikt.
Ik hoop dat ze ook nog een Android TV app uitbrengen; op zich werkt hun normale Android App ook, maar dan moet ik een airmouse aansluiten en dat werkt toch net even minder fijn dan de originele afstandbediening.
Ik zit zelf met smart op de beloofde Ziggo app the wachten die uit zou komen op de Apple TV. Dit wordt onderdeel van het huidige pakket en kost niets extra!
Ik stream van ipad of iphone naar apple tv, maar een app zou ook handig zijn.
Een tvOS Ziggo app is noodzakelijk, want live kijken kan ik gewoon op de tv, maar uitzending gemist (Replay bij Ziggo) werkt niet met AirPlay (is moedwillig uitgezet).
Ziggo hing een heel zielig verhaal op met rechten. Maar toen ik zei dat diensten als Knippr en NLziet het wel konden bleef het lang stil bij Ziggo. De markt van TV en internet zit zo vast... te jammer gewoon voor echt innovatie en dergelijke.
In de VS heb je gewoon Apple TV apps per kanaal (bijvoorbeeld NBC, ESPN, FOX, CBS, etc., maar ook Netflix, Hulu en Amazon). Je kunt op de ATV inloggen met het account van jouw provider en krijgt daarmee toegang tot de apps die bij jouw abonnement horen.

Vervolgens werken al die apps ook nog eens samen met Siri, dus als je zegt ik wil programma X kijken, dan krijg je een popup menu van de kanalen (zenders) die dat programma hebben en kun je kiezen waar je hem wil kijken (of hij opent automatisch het enige kanaal als er maar 1 is).

Je zou zeggen dat Ziggo die kennis ook wel heeft, gezien ze onderdeel zijn van Liberty Global
Het TV landschap in de VS ziet er heel anders uit dan in Europa of Nederland.
Wat er precies anders is dat het hier niet zou werken: geen idee. Misschien is de wet die voorschrijft dat je een compleet pakket zenders moet aanbieden de boosdoener. Of de macht van Ziggo.

Daarnaast werken veel van de zenders die je noemt ook met de TV app. Een soort van verzamelbak van series en films (?) die bij houdt wat je kijkt.
Gek genoeg toen ik de beta op iOS testte was de TV app er in het Nederlands (!). Maar volgens mij is het heel lastig om dat hier in NL of EU van de grond te krijgen.
Het TV landschap in de VS ziet er heel anders uit dan in Europa of Nederland.
Wat er precies anders is dat het hier niet zou werken: geen idee. Misschien is de wet die voorschrijft dat je een compleet pakket zenders moet aanbieden de boosdoener. Of de macht van Ziggo.
Ik denk dat het verschil is dat er hier in Nederland meer macht ligt bij de ISP. Als je tv wil kijken ben je haast gedwongen hun abonnement af te nemen. In de VS heb je de keuze uit een hoop virtuele providers waarbij je je eigen zenderpakket kunt kiezen. Nadeel is dan weer dat die zenderpakketten naar Nederlandse begrippen vrij duur zijn, dat is de macht van de zenders daar.

Voor de eindgebruiker is het Amerikaanse systeem denk ik praktischer in gebruik, maar wel duurder als je veel verschillende zenders wilt.

Al is de VS-Nederland vergelijking niet helemaal eerlijk, hier in Nederland heb je vaak niet eens de keuze om bepaalde pakketten van voornamelijk Amerikaanse zender te kiezen. Voordeel is dan weer dat veel goede shows van verschillende Amerikaanse zenders hier zijn opgekocht door partijen als Netflix (e.g. Designated Survivor, in de VS kun je die alleen kijken als je de zender ABC hebt) of de publieke omroep (e.g. Homeland, in de VS kun je die alleen kijken bij Showtime).
Ik denk dat het verschil is dat er hier in Nederland meer macht ligt bij de ISP. Als je tv wil kijken ben je haast gedwongen hun abonnement af te nemen. In de VS heb je de keuze uit een hoop virtuele providers waarbij je je eigen zenderpakket kunt kiezen. Nadeel is dan weer dat die zenderpakketten naar Nederlandse begrippen vrij duur zijn, dat is de macht van de zenders daar.
Nee, integendeel: In de states zijn de service providers veel veel machtiger.

Ongeveer 80% van de huishoudens heeft namelijk maar 1 serieuze aanbieder waar ze uit kunnen 'kiezen'. Meestal Comcast. Dat heeft er met name mee te maken dat hun DSL lijnen over veel langere stukken koper lopen en daardoor totaal niet concurreren kunnen. Dan klaag ik erover dat ik hier in Utrecht maar max 14 Mbit per aderpaar kan krijgen over koper, maar er zijn daar heel veel huizen die nog minder kunnen krijgen.
[...]


Nee, integendeel: In de states zijn de service providers veel veel machtiger.

Ongeveer 80% van de huishoudens heeft namelijk maar 1 serieuze aanbieder waar ze uit kunnen 'kiezen'. Meestal Comcast. Dat heeft er met name mee te maken dat hun DSL lijnen over veel langere stukken koper lopen en daardoor totaal niet concurreren kunnen. Dan klaag ik erover dat ik hier in Utrecht maar max 14 Mbit per aderpaar kan krijgen over koper, maar er zijn daar heel veel huizen die nog minder kunnen krijgen.
Klopt, maar dat is volgens mij voornamelijk de internetverbinding. Wat TV betreft kun je dat uit meer opties kiezen, die dan weer over die internetverbinding gaan.

Wat dat betreft is het ook niet heel verschillend met de situatie hier, bij veel huishoudens is Ziggo de enige redelijke optie als je een beetje deftige snelheid wil. De andere providers zitten hier bijvoorbeeld allemaal onder de 100 mbit download en nog veel lager upload.
Eigenlijk niet. Ze zijn een klein beetje verder met "cord-cutting" dan wij, maar de 90% gebruikt gewoon DVB-C gebaseerde TV van de service provider.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar als je naar de aantallen kijkt is die overige 10% toch aanzienlijk (10% van de 325 miljoen is toch dik 30 miljoen ;) ). Dat is voor die providers een incentive om op de cord-cuttermarkt in te spelen. Daar profiteren de andere gebruikers dan ook weer van, als hun abonnement bepaalde zenders omvat kunnen ze de apps van die zenders ook weer gebruiken (bijvoorbeeld op een Apple TV, met alle features die dat heeft t.o.v. een 'domme' tv box).
Ziggo doet inderdaad zielig, ze verschuilen zich achter een leugen.

Als je een iOS app kunt maken, dan kun je met minimale inspanning ook een tvOS app maken. De reden dat ze dat niet doen is geld: ze kunnen dan geen Horizon / Mediabox XL kastjes meer verkopen / verhuren.

Volgens mij is het heel lucratief voor Ziggo om afscheid te nemen van de Horizon / Mediabox XL kastjes. Die dingen zijn zo brak, dat ze volgens mij kapitalen kosten in support: vele uren van medewerkers, training van medewerkers, technische staf, verzendkosten van het opsturen van nieuwe boxen, ontevreden klanten die weglopen wegens deze wanproducten, ...

Oplossing: maak apps voor tvOS en Android TV (Nvidia Shield), en alle hardware ellende en een groot deel van de software ellende is voorbij voor Ziggo.
Ehm, maar niet iedereen heeft een Apple TV of een Android TV..
Dat klopt helemaal!

Maar standaard heeft ook niet iedereen een Horizonbox / Mediabox. Dus ooit moet je iets aanschaffen. Zo'n Mediabox XL kost rond de 150 euro, of ruim het dubbele als je de boete moet betalen als je je geleende box na ontbinden van je contract niet terugstuurt.

Dus qua hardware-investering maakt het niks uit. Een Apple TV 4 is 160 euro, een Apple TV 4K kost 200 euro, en een Nvidia Shield Android TV kost 230 euro. De laatste 2 kunnen 4K video afspelen.
Hmm, ik heb nog nooit betaald voor een Mediabox, en ook als je kijkt bij Ziggo online krijg je hem gewoon bij elk pakket.

Tevens heb ik ook nog nooit een boete gehad voor het niet terug sturen, en ik heb iets van 3 van die dingen liggen.

Dus ik heb eigenlijk geen investering (ja, me abbo bij Ziggo, maar die moet ook als ik een van die boxen moet kopen)..

Enfin, ik heb geen van allen, ik heb gewoon Smart TV (voor o.a. Netflix / Plex) met me CI+ module en Chromecast en dat is voor mij de meest ideale setup, geen boxen meer.
Hmm, ik heb nog nooit betaald voor een Mediabox, en ook als je kijkt bij Ziggo online krijg je hem gewoon bij elk pakket.
Je krijgt er altijd 1 "gratis", maar zoals je wel zult snappen is dat net zo gratis als een gratis telefoon bij een mobiel abonnement. Zo'n ding kost geld, en voor hetzelfde geld kunnen ze je ook een Apple TV of Nvidia Shield "gratis" meeleveren. Dan is de hardware in ieder geval goed.
Enfin, ik heb geen van allen, ik heb gewoon Smart TV (voor o.a. Netflix / Plex) met me CI+ module en Chromecast en dat is voor mij de meest ideale setup, geen boxen meer.
Een ChromeCast is een light-box, die afhankelijk is van een telefoon of tablet. Zwart/wit gesteld is een Nvidia Shield ongeveer gelijk aan een ChromeCast met een smartphone.

Dus feitelijk ben je het met me eens: geen brakke boxen meer van je provider, maar een capabel apparaat welke goed ondersteund wordt door de leverancier.
Game controller heb je niet perse nodig bij de Shield TV, dus dan is die 199,- ;)
Heb je dan ook de HDR10 / Dolby Vision versie?

Dat is mooi, dan is-ie precies net zo duur als de Apple TV 4K!
Dat is de zelfde versie als die van €230, alleen zonder controller
Maar standaard heeft ook niet iedereen een Horizonbox / Mediabox. Dus ooit moet je iets aanschaffen. Zo'n Mediabox XL kost rond de 150 euro, of ruim het dubbele als je de boete moet betalen als je je geleende box na ontbinden van je contract niet terugstuurt.
Zou het voor Ziggo niet duurder zijn als iedereen via internet gaat streamen? Ten eerste moeten ze dan naar veel gebruikers tegelijk uploaden. Ten tweede zitten al die gebruikers ook bij Ziggo voor internet, als ze allemaal (in 1080p / 4k?) gaan streamen zal dat ook op dat netwerk een impact hebben.
Op dit moment is live tv bij Ziggo via DVB-C, maar alle andere tv diensten gaan al via IP. Het oude opnemen ging op een harde schijf in de Humax / Horizonbox, het nieuwe opnemen gaat in de cloud, dus ook via IP.

Op dit moment is DVB-C nog het beste, maar dat verandert snel. IPTV maakt een inhaalslag. Maar als je naar bv Netflix in HD kijkt, wat 100% IP is, dan zie je dat die kwaliteit veel beter is dan de kwaliteit van de Nederlandse zenders in HD.

Nog maar even en we kijken meer uitgesteld dan live, en op dat moment maakt het voor Ziggo niet meer uit of we via IPTV of DVB-C kijken. De analoge tv is al bijna van de kabel af, de digitale tv zal snel volgen. Geen idee wat er met de analoge radio gebeurt, maar die tv kabel zal binnenkort een gewone IP kabel worden!
Anoniem: 1071827 @iketot29 mei 2018 15:31
Deze app zit standaard op elke Samsung smart TV. Heb' m al zeker 1,5 jaar.
Ehm, heeft absoluut niks met elkaar te maken, ik reageer alleen op het bericht dat Ziggo of andere providers beter alleen apps kunnen maken voor Apple TV of nVidia Shield, waarop ik zeg dat niet iedereen dat heeft.

Waarop Mijn Brabus zegt dat zijn Samsung TV de app al 1.5 jaar heeft..
Wat heeft dat met mijn bericht te maken, en als ik niet weet of een Samsung TV wel of geen app heeft van NLZiet mag ik verder niets meer zeggen ?

Grappenmaker..
Ja, precies.
Ik heb onlangs digitale TV voor mijn ouders (gescheiden, dus 2 x) ingesteld. Mijn god, het is alsof je 40 jaar terug in de tijd gaat met die kastjes van ze. Een soort teletext interface en de gemist feature is net soort soort app. Het gaat dan niet om Horizon (is dat er nog?).
Horizon is er nog, alleen dat heet tegenwoordig Mediabox XL. Met de nieuwe naam zijn de oude problemen (traag, hangen, traag, vastlopen, traag, brak, traag, lawaaiig, traag, stroomvretend, traag, lelijk groot, traag) niet opgelost, die zijn gewoon gebleven.

Een tweede Mediabox XL bestellen is niet meer mogelijk. Waarschijnlijk hebben ze met één apparaat per huishouden al genoeg problemen.
Anoniem: 857639 @iAR29 mei 2018 12:21
Ow, dat is hetzelfde met de verhoogde prijzen.. zou voor verbetering etc zijn maar als je meld dat de starterpakket snelheid juist enorm verlaagd is.. krijg je nooit antwoord.
Wie zegt dat ze dat inbouwen in de tvOS app? Roep al sinds de ATV4 om een app die hetzelfde is als de Android app. Beetje jammer dat via Airplay restricties zijn ingebouwd. Weet niet hoe dit bij een Chromecast is. Zou me niet verbazen als het daar gewoon werkt.
Gezien de restrictie door Ziggo is ingebouwd zou het me juist niet verbazen dat het met Chromecast ook niet werkt.
De willen simpelweg niet dat we onze content op een groot scherm kunnen delen.
Ze hangen nog teveel op oude traditionele gedachten.
Ik stream ook, maar een app op de atv is zoveel handiger. Dan je alleen je afstandbediening nodig. En je kunt tussendoor nog je iPad voor andere dingen gebruiken (of andere de personen in huis)
En ik hoop van harte dat ze dezelfde beeldkwaliteit gebruiken als de Horizonbox. Als ze het dan ook nog voor elkaar krijgen om het snel te laten starten, en met tvgids en opnamefunctionaliteit.... <3
Wat mij betreft kan die Horizon dan vrij snel de deur uit.
De tv gids werkt trager dan op m'n tv (oude Samsung), maar sneller dan op de Horizonbox.

Er is wel een beperking bij NLZiet: dit zijn alleen de Nederlandse publieke zenders aangevuld met alle RTL en SBS zenders. In totaal zijn dat 12 zenders, en Ziggo heeft een veelvoud aan zenders.
Als Ziggo diezelfde 12 zenders, plus Ziggo sport heeft, dan ben ik tevreden.
Zonder TV abonnement kan je ze al bekijken, NPO + Ziggo sport in HD, de overige 30+ zenders in SD. Heb je geen smartcard voor nodig (i.i.g. in fZiggo gebied) en kunnen ze niet blokkeren indien je alleen internet bij ze afneemt. Maar goed, dan heb je dus niet de beschikking over de Ziggo tv app.

[Reactie gewijzigd door SebasFM op 23 juli 2024 09:29]

SD ziet er niet uit op een 65 inch OLED :)

Ik hoef niet per se mijn TV abonnement op te zeggen, maar vind die Horizonbox soms wel vervelend. Vandaar dat ik liever (grotendeels) via mijn AppleTv zou kijken.

Ook omdat ik een 2e AppleTv en Horizon box in de slaapkamer heb. Die 2e box wordt misschien 5 tot 10x per jaar gebruikt, maar daar betaal je wel elke maand (5 euro meen ik?) voor.
Afhankelijk van je TV (gezien het type waar je over praat zal dit geen probleem zijn) kan je ook voor de CI+ module met smartcard kiezen ipv de mediabox. Heb al jaren geen box van ziggo meer in huis en hoef ze ook niet meer.

Enige wat je kwijt raakt is interactief en opnemen. Daar had ik toch al geen interesse in.
Ik kijk eigenlijk alleen naar opgenomen programma's, zelden nog live. Vandaar dat ik nog wel de horizon heb, dan kun je ook 4 programma's opnemen en ook nog live kijken. Neem wel vaker twee of drie programmas tegelijk op. En vind het zo nu en dan leuk om eens een wedstrijd te bestellen bij fox sports, dat gaat dan denk ik ook niet meer.

Heb wel eens naar die smart cards gekeken, maar het feit dat in mijn tv maar een enkele of dubbele tuner zit (weet het even niet zeker) en dat ik al aardig wat problemen met mijn LG webos heb ervaren, hield me tegen....

Al met al doet die horizon het heel behoorlijk vind ik, en ziggo ook, maar als ze die boel even iets sneller krijgen.... Dan ben ik pas echt tevreden
Al je liever opneemt dan kan je idd maar beter niet de CI+ nemen!

Ik wacht nog wel op de apple tv app maar als ik zo andere reacties lees dan vrees ik dat ie niet snel gaat komen.
Idd, niet aan gedacht. Ziggo moet de hardware overlaten aan anderen (Apple TV/Chromecast/etc) en dan zorgen dat hun app perfect werkt op deze hardware. 'opnemen' van uitzendingen (of terugkijken/replay/whatever). Dan ben je van die energieslurper (Horizonbox) af. Kan ik ook kiezen welke aanbieder ik het liefst zie op 'mijn' aangekochte bandbreedte bij internetprovider X. Ziggo zend nu heel veel zenders uit, maar er worden er langzaamaan een hoop al in hun eigen dienst aangeboden. Dat vind ik eigenlijk het hadige van Ziggo, alles bij elkaar, niet losse abbo's voor zender x en y. Ook handig als Ziggo (of een ander) alle zenders liscenseert, een goede dienst levert en dan kunnen mensen aanvinken op hun profiel wat ze willen en dan zien wat het kost. pakketjes samenstellen, losse zenders er bij, maar niet tegen de hoofdprijs, etc...
Het zenderaanbod is inderdaad beperkt, maar ik vind het persoonlijk geen enorme issue: ik heb een tijd lang naar tevredenheid KNIPPR gebruikt en ik heb slechts zelden naar andere zenders dan NPO/RTL/SBS gekeken. Al het andere kijk ik via Netflix/Youtube/etc. Ik heb juist helemaal geen zin om ±€20 te betalen voor allemaal zenders die ik toch nooit kijk :)
Klopt, daar ben ik het mee eens. Alleen een paar onzinzenders (XITE voor muziek, BBC voor series) zou leuk zijn. Maar geen noodzaak.
BBC (volledig aanbod bij voorkeur) en een/canvas (kortom, Den Belg en Den Brit) lijken mij toch redelijk essentieel. RTL4 tot en met Veronica daarentegen kun je net zo goed weglaten.

Alhoewel ze misschien interessanter zouden worden als de reclame wegblijft.
NLZiet kost 8 euro per maand, Ziggo kost 18 euro en dan heb je maar 4 HD zenders, geen chromecast support voor een hoop zenders en al helemaal geen AppleTV app

[Reactie gewijzigd door GrooV op 23 juli 2024 09:29]

Ziggo is vooral goed met hun standaard digitale (DVB-C) zenderpakket, daar kan qua kwaliteit weinig tegenop. Veel HD, en vooral zenders als Discovery hebben sublieme kwaliteit. De publieken hebben nog veel oude SD camera's, dus daar moet je het niet van hebben. De leaders van het Journaal en Nieuwsuur zijn van veel betere kwaliteit dan de studiobeelden. Eigenlijk triest...
In 2006 stopte Hilversum al met analoge tv uitzendingen in de ether, vanaf dat moment was alles digitaal. Vanaf 2009 waren de zenders ook in HD (1080i50) formaat, en die ontwikkeling had je al 10 jaar kunnen zien aankomen.

We hebben al 9 jaar HD tv in Nederland, en dat was geen verrassing. Dat de studio's anno 2018 nog geen HD camera's hebben, is onbegrijpelijk. Er is overal geld voor, maar niet voor een setje nieuwe sensoren in de camera's...

En ik heb al genoeg aan Hilversum betaald, ik betaal namelijk belasting, dus wat de NPO doet is mede dankzij mij.

Het Journaal of Pauw in 4K uitzenden lijkt me weinig toegevoegde waarde hebben, maar omdat het handig is om het beeldmateriaal in een hogere kwaliteit te hebben dan de uiteindelijke kwaliteit (geeft je de mogelijkheid te editen / croppen zonder verlies van kwaliteit) lijkt het me inderdaad handig om FHD over te slaan en meteen naar 4K (of 8K) camera's te gaan.

Voor de goede orde: ik hoop dat er nooit 8K tv's komen, om de simpele reden dat dat een zinloze verspilling van pixels, bandbreedte en opslag is, maar als opnameformaat heeft het voordelen.
NL Ziet is 8 euro. Maar je hebt ook internet nodig. Met een goede deal heb je Ziggo TV + Internet voordeliger dan ergens internet en NL Ziet. :)
Ga eerst even controleren voordat je zomaar iets roept!
Ik zit met Ziggo op gemiddeld 37 euro per maand, maal 12 is 444 euro. Afgezien van de snelheid kan het dus voordeliger.

Niet gelijk zeggen dat ik iets moet controleren, dat had ik namelijk gedaan. Het ging over de prijs, niet over welke snelheid tegen welke prijs.
Even goed lezen! ICT Consultant zegt tegen GrooV dat hij zomaar iets roept, niet tegen jou!
Och, jee. Daar had ik dan weer overheen gelezen. :+
Kan gebeuren. Vanaf een bepaald niveau springen de reacties niet meer in...
En dat merk ik blijkbaar na al die jaren nu pas. :)
Geeft niet, ik snap het.
En ik ben het helemaal met jou eens! Groov snapt het niet helemaal.
Ik denk dat GrooV het best snapt, alleen is dit gewoon zijn mening, en wil hij geen moeite doen om het te controleren, dus presenteert hij het als feit.
Flauw om er een aanbieding bij te halen die niet beschikbaar is voor huidige Ziggo internet klanten maar als je 1000mbit met 25mbit wil vergelijken dan heb je gelijk voor die paar euro minder! Voor mij was die dus niet beschikbaar omdat ik al ziggo internet had, hierdoor was het voor mij dus niet goedkoper en zit ik nu bij tweak voor 40x sneller internet.

Je kan ook iedere maand een nieuw NLziet 1 maand abonnement afnemen en dan betaal je 365 + 0,12 euro per jaar.

Overigens kan je vriendelijker reageren door gewoon feiten te noemen zonder meteen op de man te spelen. Fijne dag nog ICT consultant !

[Reactie gewijzigd door GrooV op 23 juli 2024 09:29]

"Flauw om er een aanbieding bij te halen die niet beschikbaar is voor huidige Ziggo internet klanten maar als je 1000mbit met 25mbit wil vergelijken dan heb je gelijk voor die paar euro minder"

Ik ga er toch nog even op in: als je belt met Ziggo krijg je vaak een leuk aanbod bij een verlenging van je contract. Dat is bij veel Tweakers bekend. Daarnaast is mijn snelheid geen 25Mbit, maar 40Mbit. Het is een feitenkwestie.
Als je zo graag goedkoper wil zijn dan moet je ook alles rekenen. Dus dan heb je eerst al een jaar betaald a minstens 46,50 (tarief recent verhoogd) euro per maand, om in jaar 2 op 37 euro per maand uit te komen volgens jou aanbieding. Ben je dus 46,50 * 12 + 37 * 12 / 2 = 521 per jaar kwijt.

Soms heeft Ziggo acties met eerste 3 maanden 35 euro maar dan is het nog steeds niet goedkoper, ook heb ik in mijn voorbeeld aanbiedingen van NLZiet niet meegerekend. Verder kan je dit niet ieder jaar doen want dan trappen ze er ook niet meer in.
Ik krijg al 3 jaar op rij een aanbod van Ziggo:

6 maanden 29,95 euro, daarna regulier tarief, in dit geval 48,50 euro per maand. Ik kom dan gemiddeld op 471 euro.

En dat al drie jaar op rij. Als jij stellig weet dat het niet kan, ben je zelf een slechte onderhandelaar. :)
Wat jij wil, ik ben mooi weg bij Ziggo. Ik reken gewoon met prijzen op de site, jij met persoonlijke aanbiedingen dat is appels met peren vergelijken maar jij hebt een mooie deal en eindeloos geprobeerd je aanbieding door te duwen.

Als je bij sommige telecom providers of andere werkgevers gaat werken krijg je gratis internet thuis, misschien is dat iets voor je anders ben je wel een hele slechte onderhandelaar, dief van je eigen portemonnee

Overigens heb je aanbiedingen bij dsl providers voor 450 euro per jaar internet en tv, tijd om over te stappen!

[Reactie gewijzigd door GrooV op 23 juli 2024 09:29]

Een hoop bla bla bla. :)

Een belletje met Ziggo is voldoende, daar komt geen doorduwen bij kijken.

En goedkoper hoeft niet, ben zeer tevreden met de stabiliteit, snelheid en service van Ziggo.

Succes met je lastige leventje. ;)
lijkt me zeer sterk dat ze speciaal voor een apple tv een hogere app kwaliteit gaan gebruiken.
Dat kost bakken met bandbreedte levert ontevreden klanten op door haperingen en dergelijke en dat betalen ze zelf dus reken er maar niet op.
Ik weet niet welke resolutie e.d. de mobiele variant gebruikt, maar ik denk dat ze zelf ook wel bedenken dat het op een groter scherm iets scherper weergegeven moet worden dan op een smartphone of tablet.
Ik denk toch echt niet dat het ze ook maar iets kan schelen voor die paar gebruikers die zo nodig een apple tv moeten hebben ipv gewoon een mediabox te gebruiken.
Ik weet niet hoe vaak die AppleTV is verkocht, maar dat is een superfijn ding. Die hele mediabox van ze mag echt niet in de schaduw staan van de AppleTV.
Zowel de Mediabox XL als de Apple TV zullen dezelfde video stream nodig hebben. Dus wat is jouw punt?
als apple tv via een app werkt zal het lijkt mij het ziggo go signaal pakken en niety hetzelfde signaal als de horizon box.
Dezelfde gecodeerde stream in hoge kwaliteit gaan ze je denk ik echt niet geven voor een apple tv box. anders hadden ze al lang eigen mediaboxen toegestaan.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 juli 2024 09:29]

Voor live tv gebruikt de Mediabox het DVB-C signaal, voor al het andere het Ziggo Go (IPTV dus) signaal.
Anoniem: 1070345 @Byte29 mei 2018 11:16
Dit is de reden dat ik een Chromecast gekocht heb. Gewoon streamen via de Ziggo App op mijn iPhone. Werkt veel beter dan via AirPlay.
Vraagje: Kan je dan ook "Replay" streamen naar je TV?

Ziggo heeft namelijk de absurde voorwaarde dat "Replay" niet van je tablet naar je apple TV gestreamd mag worden. Je mag het rechtstreeks op je tablet/telefoon in de App kijken. Je tablet mag zo groot zijn als een TV. Je kan het ook op je laptop kijken en die met HDMI op je TV aansluiten. Maar streamen: "VERBODEN", iets met rechten ofzo.Heel ergerlijk.

Ik betaal ~€68 per maand heb C++ in m'n TV (geen zin in nog zo'n stroom verbruikende box erbij) en iets simpels als "Replay" streamen van m'n telefoon mag niet. Ziggo zou een Apple TV App kunnen maken...Maar hé dat doen ze niet.

[Reactie gewijzigd door immetjes op 23 juli 2024 09:29]

Waarschijnlijk mag casten dan wel, op de een of andere manier doen rechtenhebbers daar minder moeilijk over.
Anoniem: 857639 @Byte29 mei 2018 12:19
Kan zeker 2/3 jaar duren kan ik je meegeven.
" Volgens iCulture hebben verschillende lezers echter aangegeven dat de app te vroeg is uitgebracht; er zouden nog fouten in zitten."

Welkom in de IT-tijd van de internet updates. Brengen ze toch gewoon 50 patches uit in het eerste half jaar.
Dat was vroeger wel anders, je leverde iets op en dat was het dan meestal. Het moest gewoon gelijk degelijk werken want je had geen 2e kans.

Dat 'NLZiet' is niet best als productnaam, die moeten ze echt veranderen. Wat waren zij denkende?
Aan de andere kant, producten zijn ook veel en veel complexer geworden. Er kunnen steeds meer functies in programma's, en al die functies kunnen issues bevatten. UI's hebben meer transities en lagen. Maar ook een design wat achteraf niet het effect blijkt te hebben wat was verwacht, of dat mensen toch anders met het programma werken dan ingeschat.
Aan de andere kant, producten zijn ook veel en veel complexer geworden. Er kunnen steeds meer functies in programma's, en al die functies kunnen issues bevatten. UI's hebben meer transities en lagen. Maar ook een design wat achteraf niet het effect blijkt te hebben wat was verwacht, of dat mensen toch anders met het programma werken dan ingeschat.
Daarvoor hebben ze dus een standaard UI; kortom; 'consistentie'. Als je met een app persé gaat afwijken van een design pattern zoals deze binnen een OS is afgestemd, krijg je zulke dingen.
Een design pattern binnen een OS kent ook ambiguïteit. Het kan dus best wel dat een bepaalde manier waarop deze wordt geïnterpreteerd door de gebruiker, niet overeenkomt met hetgeen wat vooraf was gehoopt.
En toch lijken alle Apple TV apps op elkaar qua design en uniformiteit, als je het persé anders wilt ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij jezelf, helemaal bij tvOS, waar alles al qua UI en UX voor je op een presenteerblaadje ligt. Maar er zijn situaties waar je het toch anders wilt tonen, dan moet je ook zorgen dat je het heel goed test.
Uiteraard. Maar dat is op iOS, Android, Windows e.d. ook zo.Toch is daar nog voldoende vrijheid om verkeerde beslissingen te maken qua gebruikerservaring. Denk aan verkeerde indeling van het menu of bepaalde onderdelen die te prominent of niet prominent genoeg zijn.
Ben het met je eens, echter is het bij de Apple TV i.v.m. de afstandsbediening gestures and niet enkel touch toch best gevoelig. Ik merk ook dat de 'MENU'-knop actie ook niet altijd goed geïmplementeerd wordt, waardoor ik met de MENU actie niet het menu open maar de app terug gaat naar het home scherm, en ik dus de app opnieuw moet aanklikken, en dan weer op MENU moet drukken waarna het wel goed gaat.

Het is gewoon een erg gevoelig OS, wellicht iets te gevoelig. Ben benieuwd wat we volgende week gaan zien tijdens het WWDC.
Anoniem: 857639 @xoniq29 mei 2018 12:26
Dat kan de app developer zelf bepalen.. hoe 'streng' het erop reageert.
NL Ziet Dat Er Nog Bugs Inzitten?
Als je geluk hebt. Ik heb het met een TV en met een e-reader gehad die nooit bugvrij zijn geweest. En op een geven moment doen ze niets meer er aan.
Anoniem: 857639 @MrMonkE29 mei 2018 12:24
Idd, en doordat de Apple TV 4 (4K) standaard met het internet blijven verbonden worden updates vaak in de achtergrond uitgevoerd.
Ik heb de app getest en ben eigenlijk verbaasd dat er nu al een final is. Er waren nog wat zaken die ik heb gerapporteerd, zoals bugs, designfoutjes en features.

Ik ben benieuwd hoe het er bij ligt als ik vanavond kijk. Ik ben wel erg blij met de app. Ik wens eigenlijk alleen NPO te kijken. Ik had knippr. Nu NLziet. Net iets goedkoper. Alle commerciele zenders boeien me niet.
Spijtig dat het de NPO zelf niet lukt een fatsoenlijke app te maken, in HD en op de Apple TV. Een tijdje Airplay via iPhone en Ziggo geprobeerd.. maar dat is een regelrechte ramp en terugkijken is sowieso onmogelijk. Het is eigenlijk niet te geloven hoe vast we hier nog zitten met nieuwe vormen van bijvoorbeeld TV. Zelfs KPN gaat nu weer 'grote' TV zaken pushen in z'n nieuwe abonnementen. Los internet is weer een stukje lastiger en onevenredig duur.
Als je alleen NPO wilt kijken kan je dat toch gratis via NPO.nl doen?
Nee dus, ik wil een app op mijn Apple TV. Ik ben het gekloot met apps op telefoons, Airplay of websites zat.
NPO 1,2,3 streamen via chromecast werkt prima hoor. Ik heb geen tv abonnement meer en voor die keer dat ik wel tv kijk werkt het goed genoeg.
De kwaliteit van de live-stream op de NPO site is lager (geen HD). Deze oplossing zou wel HD moeten doen.
Dat kan allemaal wel wezen maar ik wil gewoon een (Apple TV) app. Niet priegelen op een telefoon en dan casten of Airplayen. Ook al werkt het prima.
Wat ik nog wel mooi zou vinden is als de Apple TV ook een Cast target zou worden. Niet meer schakelen tussen ATV en Cast zou een mooie toevoeging zijn.
Als je alleen NPO wilt kijken kan je dat toch gratis via NPO.nl doen?
Dat kan, alleen heb je dan 14 en soms maar 7 dagen de tijd.
Daarna moet je aan NPO-Plus ( of NLziet )
Ik had het meer over live tv 8-)
Niet iedereen kijkt nog lineair tv.
Hier in huis is het 90% via streamingkanalen, of de Horizon - terugkijken, opnemen wordt niet meer gedaan.

Zelfs de bejaarden in de familie en er omheen kijken 'terug' Ook die hebben het gemak ondertussen wel ingezien, om het 20u journaal heel rebelliaans om 21:15 te gaan kijken, omdat dat zo uitkomt met de sportclub / hobby's
Wij hebben ook getest, maar eigenlijk geen problemen ervaren. Ruimte zat voor verbeteringen, maar IMHO prima voor een eerste release en op tijd voordat KNIPPR deze week stopt..
Ik denk dat ze voordat Knippr stopt ook een werkende app wilden. Ziggo en NPO (en RTL) laten het afweten. Als NLziet de Knippr klanten er bij kan krijgen is dat natuurlijk gunstig.
Ze mogen ook wel eens opschieten voor de app voor LG WebOS. Een half jaar geleden zeiden ze dat hij er "snel zou komen" en hij is er nog steeds niet...
Die app is er al lang.... Helaas alleen geen ondersteuning voor de live streams, wat ik erg vreemd vind. Ik heb op een LG TV van 5 jaar geleden al live IP-streams (van KPN) gekeken. Dat was welliswaar een probeersel van dezelfde ontwikkelaar als die nu de NLZiet applicaties ontwikkelt, maar toch, het was toen al mogelijk, dus dan zou je 5 jaar later wel verwachten dat het gewoon publiekelijk mogelijk is.
Ik zie hem niet op mijn LG C7V...
Downloaden van de Content Store. Volgens mij staat hij niet bij Premium, maar ergens anders.
Ik kan hem echt niet vinden, de categorie premium heb ik ook niet. Ik zou verwachten dat hij tussen de categorie entertainment staat maar daar staat hij ook niet. NPO app wel maar NLZIET niet.
Er is al tijden een live stream beschikbaar. Indien je een recente android televisie hebt is er geen probleem..
Dat begrijp ik. Maar EnigmaNL heeft het over WebOS, waarop ik antwoord.
Je bent wel erg optimistisch ingesteld als je verwacht dat men nog apps goed ondersteund op smart TV's .. Dat is de meest verrotte gimmick van de afgelopen jaren; smart TV.
3D doet de smart TV ook goede concurrentie aan als meest geflopte innovatie. Beide volkomen logisch, maar door belabberde implementatie helemaal mislukt.
Niet alleen de implementatie, ook support. Het lijkt wel alsof bedrijven één app uitbrengen, en er gelijk nooit meer naar omkijken.
Verrassend, zelfs hier komt een Samsung fanboy vergelijkingen maken. Beetje jammer, dit gaat om Smart TV's in het algemeen, en mijn reactie ging verder al helemaal niet over de Apple TV.
Anoniem: 1071827 @xoniq30 mei 2018 21:16
Dan moet je niet in je 'veralgemenisering vermelden dat het niet voor ieder merk geldt. Niet zomaar wat roepen.
Ik heb intussen vrijwel alle merken voorbij zien komen, en slechte ondersteuning van smart TV's geldt voor vrijwel elk merk. Dus ja, ik ken geen merk die dat wel goed voor elkaar heeft. Ik heb een LG, ook waardeloos wat betreft het smart gedeelte. Qua TV dikke prima, maar dat smart gebeuren kom ik niet meer aan. Dan kan je dus beter een mediaplayer gebruiken zoals een stand alone Android player, Chromecast of Apple TV. Zelfs de fabrikanten implementatie van Android op smart TV's zelf is gewoon heel slecht qua app support.
Begrijp ik nou goed dat je voor die €7,95 ook geen reclames meer krijgt? Dan wordt het wel interessant om zo'n app op je aTV te hebben icm alleen internet. Grootste probleem van normale tv blijft toch de reclame.

Traditionele TV voelt steeds krommer: betalen om gebombardeerd te worden met reclameblokken en herhalingen.
Klopt. Geen reclame. Nooit geweest ook. Probeer het uit. Je zult er plezier van ervaren. Dit is meer tv 2.0. Lineair tv kijken is achterhaald, en dat weten ze bij de contentaanbieders ook.
Bij Live TV krijg je gewoon reclame. Ik verneem dat hij daar op doelt, want: Traditionele TV voelt steeds krommer: betalen om gebombardeerd te worden met reclameblokken en herhalingen.

Ik heb nu een proefabo genomen op de AppleTV en zit nu live naar een reclame van Mora te kijken op RTL4.
Dat was natuurlijk te verwachten, anders zou er teveel verschil ontstaan met de "publieke" uitzending.
Jammer, zeker als niet alle content beschikbaar is om terug te kijken.

Ik hou mijn harddisk recorder nog wel even voor de traditionele zenders. Eenmalig alle reclame afgekocht :+
Uiteraard minus live tv. Uiteraard...
nu Ziggo Go nog... Ik gebruik NL Ziet niet, maar misschien toch maar dat proef abonnement proberen.
Ziggo belooft dat al sinds de release van de Apple TV 4. Zie ik de komende 2 jaar niet gebeuren.
Nou hoop ik het toch wel! Er zijn aanwijzingen dat ze bezig zijn met de app, maar geen uitspraak doen over hoe wat en wanneer. Ik ga de bron zo nazoeken!
Er zijn aanwijzingen dat ze bezig zijn met de app, maar geen uitspraak doen over hoe wat en wanneer.
Precies; dat riepen ze dus ook een week of iets nadat de Apple TV 4 uit was, en al 2 jaar niks concreets.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.