New World mmo-game van Amazon krijgt open bèta op 9 september

New World, de komende mmo-game van Amazon Games, krijgt een open bèta die toegankelijk is voor het publiek vanaf 9 september tot en met 12 september. Met de bèta moeten meer gamers een kans krijgen om het spel te testen voor de geplande release op 28 september.

Amazon Games liet tijdens GamesCom ook een nieuwe trailer tonen waarin meer details over de spelwereld en het verhaal van New World onthuld worden. De mmo-game zou, nadat het al drie keer werd uitgesteld, op 31 augustus uitgebracht worden. Begin deze maand maakte het ontwikkelteam van New World echter bekend dat de release van de game voor een vierde keer werd uitgesteld, deze keer tot 28 september. De ontwikkelaars vertelden op Twitter dat ze een aantal weken extra de tijd willen nemen om de feedback op de gesloten bèta te verwerken.

New World werd in 2019 aangekondigd. Amazon meldde in december van dat jaar dat het spel in mei 2020 zou verschijnen, maar de releasedatum werd al verschillende keren opgeschoven. Tussen 20 juli en 2 augustus hield Amazon Studios een besloten bèta, die goed werd gespeeld. Volgens Amazon hebben ruim een miljoen mensen de testversie gespeeld, die gezamenlijk goed waren voor meer dan 16 miljoen uren aan speeltijd. De bètaversie kampte ook met enkele technische problemen, waaronder een opmerkelijk probleem waardoor enkele RTX 3090-videokaarten van enkele spelers doorbrandden door het spelen van de game.

New Worlds

Het verhaal in New World draait om het eiland Aeternum, dat in een ver verleden bevolkt werd door de Ancients. Zij maakten gebruik van de krachten van Azoth, dat onder andere voor het eeuwige leven zou zorgen. Kolonisten proberen in de zeventiende eeuw het eiland onder controle te krijgen en moeten daarbij strijden tegen rivalen en een kwade kracht met de naam Corruption.

New World is momenteel te pre-orderen vanaf 40 euro voor de standaardeditie. De Deluxe Edition kost 50 euro. Spelers die geïnteresseerd zijn in de open bèta, kunnen volgens de ontwikkelaars vanaf woensdag 8 september om 16u00 toegang aanvragen via de PlayTest-functionaliteit van Steam of via de Steam-pagina van New World.

Door Jay Stout

Redacteur

26-08-2021 • 19:23

55

Reacties (55)

55
53
20
2
0
25
Wijzig sortering
Iedereen vraagt zich ondertussen af of dit DE "WoW-killer" is die het hem eindelijk doet, terwijl WoW zichzelf grotendeels al zelf de das omdoet.....

Ik kijk voor nu even de kat uit de boom, totdat de release eindelijk zover is. (grotendeels omdat ik zoiezo pas mijn salaris pas rond release ga krijgen ;( )
Zoals bij elk ander spel ... mensen gaan het effe proberen en na een maandje of max zijn ze terug wow aan het spelen :)
WoW is al jaren langzaam aan het teruglopen. Wil zeker niet zeggen dat New World een WoW-killer zal worden, sterker nog, moeten we ook eigenlijk helemaal niet willen. Want dat zou namelijk betekenen dat de komende 10 - 20 jaar we nagenoeg alleen nog maar New World clones zullen gaan zien.

Veel gezonder voor het MMO genre zou het zijn indien er eindelijk weer wat meer echt variatie gaat komen. Het genre heeft die frisse wind nodig. New World doet het op dat vlak in ieder geval goed tot nu toe. Het is anders dan het standaard format.

Persoonlijk kijk ik er in ieder geval zeker naar uit. De closed beta was voor mij veel belovend. Met name het gathering en crafting systeem spreekt mij zeer aan. Ook de visuals en atmosfeer van de gamewereld zijn goed gedaan. Qua publiek denk ik gezien de insteek met PvE content en PvP content dat het verder zeker niet mij iedere MMO speler in de smaak zal vallen, maar vermoed wel dat het voor niet MMO spelers, maar mensen die normaal gesproken graag bijvoorbeeld survival games spelen, wel een leuke aanvulling kan zijn.
Ik denk dat de MMORPG om te volgen eerder Ashes of Creation zal zijn. Deze zal nog wel een tijd op zich laten wachten, maar wat ze al hebben laten zien, zeer belovend. New World closed beta was zeker niet slecht. Visueel ook is het één van de beter uitziende MMO games op dit moment. De vraag is of een MMO zonder een subscription model heel lang kan blijven bestaan.

WoW gaat stilletjes aan toch meer en meer gaan verdwijnen van het toneel. Deels ondanks wat er de laatste weken bezig is. Deels omwille van de zeer teleurstellende uitbreidingen van de voorbije jaren. En ook voor een groot stuk dat WoW intussen al bijna 17 jaar oud is. De technologie ook al lang aan zijn limiet zit. Veel kunnen ze niet meer veranderen op technologisch vlak. En nog een grote factor is gewoon Final Fantasy XIV. Een MMO die minder goed was in het begin en steeds beter werd door de jaren heen. En ze blijven die trend verder zetten.

New World brengt nieuwe dingen, maar er zijn er nog andere op komst die veel nieuwe elementen aan het genre zullen toevoegen. Wie weet kan het MMO genre terug een piek kennen zoals 10-15 jaar geleden.
Anoniem: 421923 @TV198426 augustus 2021 21:53
wat brengt New World dan nieuw? Craften? Resource gatheren? Had je al in verschilllende andere games, bijv. Ark Survival Evolved.
Skills per wapen? Had je met Guild Wars 2 ook al.

Het lijstje groeit.
Misschien proberen ze het beste van al die werelden, en het ziet er inderdaad wel mooi uit maar het beste van alle werelden pakken betekent niet automatisch dat je een goed spel hebt.

Vissen is leuk, maar zwemmen is er niet bij. Iets wat anno 2021 gewoon default zou moeten zijn. Nu loop je gewoon over de bodem van het meertje. Oh en omdat je onder water zit krijg je een zuurstofmetertje. I mean what? Hoe durf je dat als devs te releasen in 2021. Dat is om je voor te schamen. Wat voor brakke onontwikkelde engine gebruik je dan...
“ Hoe durf je dat als devs te releasen in 2021.”

Een dev is vrijwel nooit degene die bepaalt wat er wel en niet in een game komt. Net zo goed als dat de verkoper in de Footlocker niet de prijzen bepaald, de klantenservice medewerker van Bol.com niet het retourbeleid bepaald, een loodgieter in loondienst niet bepaald welk gereedschap en welk merk/type werkbus gebruikt wordt, etc.

Dus die uitspraak die je daar doet is wel heel kort door de bocht.

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik het er mee eens ben; als het aan mij ligt krijgen developers véél meer inspraak wat er wel en niet in een game komt, en hoe. Er zijn voorbeelden te over van games waarvan de developers al lang en breed hebben zien aankomen dat deadlines veel te kortbij zijn, of dat features niet goed uitgewerkt zijn, dat er gamebreaking bugs inzitten die nog niet weggepoetst zijn, etc. Maar de dames en heren van management, marketing, Sales, enzovoorts willen natuurlijk gewoon hun ‘targets’ halen.
Anoniem: 421923 @Daffie27 augustus 2021 08:06
ik doel dan ook niet op de persoon zelf maar de developer als geheel. Het bedrijf.
Ik volg Ashes of Creation sinds announcement, maar met de huidige alpha status en videos hierin vrijgegeven moet ik eerlijk bekennen dat met de huidige build voor mij dit toch echt wel voelt als een titel die op zijn minst nog een jaar aan development zal gaan hebben, maar mij niet verbazen indien het zelfs 2023 wordt eer release daar is.

Subscription of niet, persoonlijk twijfel ik er niet aan dat dit een probleem zal zijn. Want ik geloof persoonlijk namelijk niet dat de subscription prijs van 20 jaar geleden anno 2021 nog dekkend is. De subscription rate van Ashes of Creation zie ik dan ook met name als een wassen neus. We hebben het over projecten welk honderden miljoenen in development kosten met zich mee brengen. Na afdracht van belastingen tegen een abo prijs van 15 per maand ga je vele miljoenen subscribers nodig hebben om na een jaar slechts quitte gespeeld te hebben, laat staan echt rendabel te zijn om ook de blijvende ontwikkeling te kunnen bekostigen. Of je moet inflatie correctie accepteren op sub prijs en corrigeren voor het verschil in development costs nog naast inflatie correctie (titels als FFXIV/ESO al circa 4x WoW) en dus bijvoorbeeld bereid zijn om 50 - 60 per maand te betalen. Of gewoon realiseren dat ook in Ashes of Creation whales dragend zullen gaan zijn voor blijvende ontwikkeling.

Voor wat betreft WoW zullen titels als FFXIV en ESO best wat spelers wegnemen. Maar persoonlijk vermoed ik dat een veel grotere factor gewoon is het gebrek aan influx van nieuwe, jongere gamers. Veel van de spelers zijn toch al snel spelers die vanilla, TBC, Wrath of eventueel Cataclysm als eerst hebben meegemaakt. Een groot deel daarvan raak je uiteindelijk gewoon ook kwijt aan real life responsibilities, denk minder tijd door de komst van een levenspartner, ouderschap, carrière, ziekte, wat dan ook.

Of het MMO genre een nieuwe 'piek' zal gaan beleven in de komende jaren is afwachten. Qua absolute aantallen denk ik persoonlijk overigens niet eens dat we zozeer lager zitten dan 10 - 15 jaar geleden, maar gewoon meer verspreid op dit moment. Er is niet meer zozeer een enkele go-to MMO zoals WoW dit ooit was. Maar een groter aantal MMO's met een active playerbase van 1 - 2 miljoen+ per maand zal zeker niet mis zijn. Voor het genre is dit nodig om echt te kunnen blijven groeien.
Zijn maar weinig mensen die 50-60 euro paar maand gaan betalen en om de ontwikkelings kosten terug te verdienen komt er natuurlijk een cosmetic shop voor mounts en outfits.

[Reactie gewijzigd door RaiseCain op 28 juli 2024 04:52]

Anoniem: 508592 @TV198426 augustus 2021 23:31
Geheel mee eens
Ik denk dat de MMORPG om te volgen eerder Ashes of Creation zal zijn.
Zo te zien heeft Wikipedia zelfs het artikel over die game verwijdert omdat het volgens hun nergens heen gaat :+
Ziet er ook niet al te bijzonder uit als ik de gameplay videos zo bekijk.

Ik weet niet wat het genre nodig heeft om weer populair te worden, maar ik vermoed eigenlijk dat het niet meer gaat gebeuren. In 2004 was het nog bijzonder om andere mensen via het internet te kunnen zien, maar tegenwoordig voegt het weinig meer toe.
Er zijn veel pogingen gedaan, maar het lijkt erop dat er geen rek meer in het genre zit.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 28 juli 2024 04:52]

Dus omdat iemand die een post gaat verwijderen op wiki is het slecht? Als we op die manier al zaken gaan beoordelen.

Ashes is nog 2 a 3 jaar verwijderd van de release. De Alpha one is nog maar net gedaan. En alles was daar place holder. Was gewoon een technische test. Pas vanaf Alpha 2 gaan ze effectieve content laten testen. En de graphics zijn zoiezo van de beste in het genre.
Dus omdat iemand die een post gaat verwijderen op wiki is het slecht? Als we op die manier al zaken gaan beoordelen.
Nee hoor, vond het alleen opmerkelijk.
[...]


Nee hoor, vond het alleen opmerkelijk.
Waarom is dat opmerkelijk? De game heeft een volledig eigen wiki. Dus over wat ben je bezig?
Aangezien wow spelers nummers blijven terug lopen en zelfs in mijn groep de hardcore wow fanaten inmiddels wow moe zijn, betwijfel ik dat.
Ik had de vorige beta een tijdje geprobeerd, maar ik kon nou niet echt zeggen dat ik onder de indruk was. NW voelt constant alsof alles beter kon, en dat het ook al bewezen is door andere MMO's dat het beter kan en dat ze bij NW maar een beetje het wiel opnieuw proberen uit te vinden.

Er mankeerde zoveel aan de game dat ik niet geloof dat die extra maandje vertraging überhaupt gaat uitmaken. Het kan een aardige game zijn, maar ik denk dat in de huidige staat deze nauwelijks het einde van het jaar gaat redden. En in ieder geval zeker niet WoW gaat 'killen'.
Anoniem: 421923 @Chefd26 augustus 2021 21:42
vissen is leuk. Resources gatheren is leuk.
Al het andere voelt alsof je terecht bent gekomen in een Morrowind-alpha test.
het is zeer zeker geen wow-killer.
Het is een slap aftreksel van Ark Survival Evolved en wat cliche 'kill the bad guys' met zeer slechte questlines. Je brein schraapt zichzelf uit je kop.

Materials farmen is dan wel weer leuk.
De rest is gewoon totaal niet interessant.
Maar er zijn mensen die denken dat het het beste van diverse werelden is en dat dat mensen gaat trekken.
Ik heb de vorige beta gespeeld en het is zwaar teleurstellend. Ik vond het resources farmen wel leuk maar die corrupted met hun portals hangen me behoorlijk de keel uit. Dat zal wel het doel zijn uiteraard maar meh.

En als je de trailer bekijkt toont het ook weer gewoon aan dat het gewoon 10 jaar terug in de tijd is, qua bewegingen van de characters. Het had zoveel beter gekund qua uiterlijk.

edit: en voor de noobs die dit offtopic/ongewenst noemen... gaat het niet over New World dan? of heb je gewoon een hekel aan mij? Kan ook he... droeftoeters.
Ik heb de beta gespeeld, heb het spel gepreordered, ga het zeker spelen, maar ik mag ook m'n mening erover geven zoals ik het zie. Ga je moeder pesten ofzo.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 421923 op 28 juli 2024 04:52]

Over wow killer wel of niet. Blizzard die maakt het zo dat je wel moet blijven spelen. Met exclusieve dingen die je maar tijdelijk kan behalen. Ik denk dat veel mensen denken van, ik heb nu al zo lang gespeeld en als ik nu stop dan loop ik veel mis. Of je loopt achter op de rest. Dus je kan eigenlijk geen pauze nemen zonder achter te lopen op de rest. En met achter lopen kun je weer niet in komende dungeons of raids want je voldoet niet aan de eisen om binnen te komen. (Iig zo was het toen ik het nog speelde) er was toen een super lange quest lijn waar je vrijwel de hele expansion mee bezig was en elke patch weer een upgrade kreeg na wat taken tot je aan het eind van de uitbreiding een legendary cape of ring had. Die moest je hebben om ergens te komen. Dus mensen kunnen geen pauze nemen.
Of een mount die je krijgt van een achievement voor het slopen van de eind baas van die huidige patch. Daarna als je de gear beter word zou het killen van die baas te makkelijk zijn dus kan je die mount niet meer behalen. Dit is een smerige tactiek. Door deze meuk stoppen mensen niet zomaar met de game. Dan moet je wel zo klaar zijn met de game dat je de beslissing kan nemen en er helemaal mee stopt. Dat is lastig als je al jaren dingen hebt opgebouwd. Net als mount collectors. Of achievement hunters. Ze moeten door.

Ik was er in 2015 klaar mee. Iemand hele dagen mounts showen die ik wou hebben en hij kreeg ze achter elkaar gedropt. Ik een half jaar geen mount drop. Ik dacht. Ik geen loot, blizzard geen geld van mij. En die gozer zei dat ik toch wel terug zou komen. En ik wou hem geen gelijk geven en daarom ben ik nooit terug gekomen in wow. Soms denk ik nog aan die game.

Maar makkelijk is het niet. Je hebt in een game zoveel op moeten bouwen. En dat zomaar opgeven kan lastig zijn. Ik speel zelf guildwars 2. Ook tijden gehad dat ik een erge hekel aan de game had. Maar ik wou goede loot drops die ik niet kreeg. Maar uiteindelijk maar bij neer gelegd en rustig verder spelen. Achteraf is het best een relaxte game. Weinig frustratie of stress. Wat je wel hebt bij andere online games zoals shooters.

En van mij mag je een mening hebben. Ik heb net mijn mening gegeven.
Het is niet dat andere nieuwe mmorpg’s slecht zijn of niet. Mensen kunnen gewoon niet stoppen met wow zonder er nadelige gevolgen van te hebben waar ze misschien achteraf spijt van krijgen als ze toch weer verder spelen.
En wie heeft er nou tijd om 2 mmorpgs te spelen? Dan hoef je geen pauze te nemen van wow als je er wel tijd voor hebt.
Terwijl WoW zichzelf grotendeels al zelf de das omdoet..... leg eens uit waarom?
WoW is inderdaad de WoW-killer. :D Worden rare keuzes gemaakt, quests zijn verre van boeiend (zijn ze nooit echt geweest ook eigenlijk), weinig diepgang in de story zelf, etc. En dan heb je games als FFXIV die wel echt moeite doen voor de story. Mensen realiseren zich nu gewoon dat WoW helemaal niet zo goed is en zoeken wat anders. Ik ben zelf na Lich King gekapt (af en toe nog een trialtje) en heb niet het idee dat ik echt wat gemist heb.
Als de progressie weer wordt gewiped dan wacht ik wel lekker tot de release. :)
dat is altijd met beta's. Progressie wordt altijd gewiped.
Als ik de beta reviews lees en kijk dan klinkt het nog niet al te best. Wat ik vooral veel terug hoor komen is weinig variatie in eigenlijk alles (quests, wapens/armor, vijanden, gebouwen). Verder veel problemen met de end game wars in de vorm van lag en hits die niet geregistreerd worden. Weinig tot geen boeiende verhaal lijnen is ook wel pijnlijk en lijkt het alsof er gewoon niet al te veel liefde in de game is gestopt. Voorlopig zie ik dit zeker niet de “WoW killer” worden waar iedereen het zo’n beetje bij elke MMO(RPG) over heeft.
De stem spreekt me niet echt aan moet ik zeggen.
Beetje zoals de batman stem.
And that's why you shouldn't smoke kids :D
Dat klinkt luguber. Ik denk dat je een komma mist.
HAHA, you aint wrong :')

Man man, waarom gaat dat soms zo ver, wat is er mis met normaal praten :+
Geen kwaad woord over Batman.
Anoniem: 574346 26 augustus 2021 19:56
Kan je bij de release wel zwemmen? :+
nee je moet gewoon als een Terminator het water inlopen alsof je te zwaar bent om te drijven en dan doodgaan vanwege een ingeprogrammeerd zuurstof metertje.
Echt wat was dat zwaar tragisch. Dat soort dingen zijn gewoon tekenend voor New World.
Ik heb de beta niet gespeeld, maar in dat filmpje zie ik iedereen rondlopen met metalen pantser-stukken, harnassen en enorme wapens.

Lijkt mij niet meer dan logisch dat je dan te zwaar bent om te zwemmen.
Anoniem: 421923 @Qwilo27 augustus 2021 09:16
zo had ik m nog niet bekeken, ultrarealisme dan! 8)7
Nu toch wat gewicht en zwaartekracht betreft.
Zo'n enorm wapen in water rond zwaaien zonder weerstand is nog steeds niet realistisch :+

Dan heb ik toch liever hoe Guild Wars 2 het doet, lekker zwemmen + andere wapens voor water gevechten.
GW2 is een gaaf spel op veel vlakken inderdaad. Misschien hadden ze het spel op basis van die engine etc. moeten maken.

Overigens begreep ik vanmiddag dat het niet kunnen zwemmen onderdeel is van het verhaal dus dat zal dan wel by design zijn.
Zelf heb ik dit spel geprobeerd.
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter.
haha bizar dat ze dat niet hebben gefixed nog.
Snap jou niet. Je vind het belachelijk dat je niet kun zwemmen, en een zwak verhaal. Maar volgens mij is het niet kunnen zwemmen toch vanwege het verhaal?
Guys, the inability to swim is explained in game but you all skip those dialogues. The immortality of azoth that binds you to the island keeps you from being able to swim and the storms can magically guarantee outgoing ships are sunk.
ik heb lang niet alle dialogen geskipped maar deze heb ik dan gemist inderdaad. Toch weer pluspuntje dan :D
De closed beta was een blast. Jammer dat de open beta zo kort duurt.
Was dat niet een blast voor de 3090's?
Ik snap de -1 niet, het is gewoon een serieuze vraag?
Het duurt tot de release dat je weer kunt spelen.
Ahh, op die fiets. Maar raak je na zo'n beta gewoonlijk niet sowieso alles kwijt/moet je bij de release vanaf 0 opnieuw beginnen? Dat lijkt me juist extra frustrerend.
Denk dat de eerste uitbreiding gotham gaat worden..." I'm Batman"
Zal dan wel gratis bij prima (games) komen toch? 👍
is dit dan beter dan eve online? Heb idee dat eve online afneemt
Dit spel zal heus wel weer een knallende start hebben, maar de ervaring met MMORPG van de afgelopen 25 jaar geven me niet het idee dat dit een blijvertje op het grote toneel wordt tenzij er echt grote onverwachtse veranderingen komen. Maar goed, MMORPG met een minimaal aantal spelers bestaan ook. Lijkt erop dat dat eigenlijk niet Amazon's intentie is. Wie weet verbazen ze nog en komen ze met dikke uitbreidingen en verbeteringen in de loop van de tijd. Cash flow zal wellicht niet zo een probleem zijn en het is zeker een leerzaam project.

Zoiets is natuurlijk ook (onder andere) gebeurd bij Final Fantasy XIV.

Off-topic:
Discussies over welke MMORPG "dood aan het gaan" zijn hoor elke dag van elk jaar vanaf 5 dagen na de release tot zelfs 16 jaar later als ze nog steeds miljoenen actieve spelers hebben. Als je wilt stoppen doe dat dan gewoon. Zijn anders altijd wel mensen te vinden om mee door te gaan.

Zelfs al zou drie kwart van de WoW spelers stoppen dan nog kan het prima draaien. Als de volgende uitbreiding komt komen er zelfs weer een aantal miljoen terug. Er zijn nog steeds veel MMORPG waar je prima je ding kunt doen zonder al te veel spelers.

Star Wars The Old Republic was een tegenvaller zoals New World dat zou kunnen zijn. Spel bestaat na 10 jaar nog steeds met een duizendtal actieve spelers.

Edit; Vragen zoals "zijn er nog veel spelers actief" komen bij mij een beetje over als "Ben ik nog wel cool als ik dit speel of is het stoerder om over te stappen naar iets nieuws." FOMO misschien.

[Reactie gewijzigd door Arcticwolfx op 28 juli 2024 04:52]

Vragen zoals "zijn er nog veel spelers actief"
Of misschien zijn die bedoeld om uit te vinden of je je tijd en geld niet investeert in een spel waar je niemand tegenkomt
Bij Final Fantasy XIV was het toch iets anders.
Ze hadden een super MMORPG belooft en het resultaat was echt een ramp.
Onspeelbaar gewoon. Daarna hebben ze de A realm reborn gemaakt en kijk nu hoeveel spelers er zijn. Nu staan ze in de top 3.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.