Amazon schakelt handelssysteem in New World uit na bug die goud kon dupliceren

Amazon Games heeft alle ingame-transacties tijdelijk uitgeschakeld omdat spelers een exploit hadden gevonden waarmee goud kon worden gedupliceerd. Spelers die gebruikmaken van de exploit krijgen volgens de ontwikkelaars een ban.

Communitymanager Luxendra schrijft op het forum van de game dat 'alle vormen van vermogensoverdracht' worden uitgeschakeld. Dat zijn alle vormen waarbij spelers geld naar elkaar kunnen overmaken of items kunnen ruilen. Ook zijn de trading posts en guild treasuries niet meer te gebruiken. De ontwikkelaars zeggen dat dat duurt zolang er nog geen patch is met een oplossing. Wanneer spelers die kunnen verwachten is nog niet bekend.

De ontwikkelaars nemen de stap nadat er een glitch was ontdekt waarbij spelers hun goud konden verdubbelen. Hoe dat mogelijk was beschrijft Amazon niet. In oktober werd er ook al een exploit gevonden waarbij goud kon worden verdubbeld als ze hun personage overzetten naar een nieuwe serverregio. Die feature werd om meerdere redenen later stopgezet. In dit geval gaat het om een nieuwe bug waarbij twee spelers elkaar geld kunnen geven en tijdelijk lag switch aanzetten.

Hoeveel spelers misbruik hebben gemaakt van de glitch is niet bekend. Amazon zegt hard op te treden tegen iedereen die met de glitch goud heeft verdiend. De extra winst wordt afgepakt en spelers die er misbruik van hebben gemaakt worden gebanned. Nadat de patch is uitgerold wordt het handelssysteem weer ingeschakeld, belooft de studio.

Door Tijs Hofmans

Redacteur

02-11-2021 • 11:06

100 Linkedin

Reacties (100)

Wijzig sortering
Op dit moment wordt New World geteisterd door bugs, misschien dat er een aantal opgelost zijn maar dit zijn er een paar :

- Chat kun je spammen met HTML, dus plaatjes in chat spammen die in het spel zitten.
- Je venster verslepen terwijl je damage krijgt zorgde ervoor dat je onsterfelijk werdt.
- Je venster verslepen tijdens gold uitwisselen zorgde ook voor rare dingen.
- Andere spelers laten crashen dmv HTML spul in chat te gooien, mouse over -> crash.

En zo zijn er nog wel meer dingen.
De 2 chat punten zijn die zelfde dag dat het aan het licht kwam al aangepast.
Deze bug was volgens Reddit al gemeld tijdens de beta. https://www.reddit.com/r/..._forms_of_wealth/hix6g8c/

Deze game had gewoon uitgesteld moeten worden.
Het zegt erg veel dat een game als New World niet eens hun chat input saniteerd, iets wat zo een beetje elke developer wel leert als hij voor het eerst gaat programmeren met input velden.

[Reactie gewijzigd door Vagax op 2 november 2021 12:47]

Een beetje een gevolg van hoe software tegenwoordig ontwikkeld wordt met issue trackers en dergelijke. Het is geen developer beslissing om het in te bouwen of niet, als er geen story voor bestond dan is het simpelweg niet geimplementeerd.

Ongetwijfeld staat het wel ergens in een toekomstige versie geparkeerd en wordt elke sprint weer vooruitgeschoven omdat het nog geen brand heeft veroorzaakt.
Dat geldt wellicht voor features, maar input sanitzation is geen feature, maar een prerequisite die bijvoorbeeld in een definition of done staat. Stel dat een user invoert: '; DROP DATABASE newworld'

Vervolgens is de hele database leeg en het spel offline. Zeg je dan als developer ook? 'er was geen story dat er geen sql injection mogelijk moest zijn'? Nee, dat was gewoon een impliciet vereiste, en dat wat developers die sinds 2 weken programmeren onderscheidt van hen met de juiste papieren of ervaring.
Tja, je zou denken dat onderstaande XKCD comic de meeste developers toch heeft leren nadenken over input sanitation:

https://xkcd.com/327/

Schijnbaar werken ze bij Amazon met devs die nooit naar XKCD gekeken hebben.
Laat ze dat lekker typen. Je moet er alleen voor zorgen dat je parameterized queries gebruiken in plaats van de tekst er direct in te plakken.
Moet het kennelijk wél in een user story staan...
Dat zijn evil user stories }> , "normale" gebruikers willen dat namelijk helemaal niet :X
Klinkt meer als een feature dan een bug. Het is toch niet standaard dat je html kan gebruiken in tekstvelden? Dit is er dus bewust in geplaatst.

Tenzij je (ik ben niet thuis is dat jargon) je met Saniteerd bedoeld dat je wel html mag gebruiken voor bold enz, maar niet voor img tags. Dan heb je 100% gelijk. :)
Al deze punten zijn al gefixt, behalve de 3e, dat is een hoax.


Op dit moment is trading en tradingpost disabled vanwege een dupe bug waardoor mensen gold en items konden dupen. Dus sommige mensen hebben oneindig best tier mats en geld... zijn nu bezig met bans daarvan

Maar door dat disablen, kan je als company nu geen upgrade van je winkels starten. Wat gebeurd is je start het, kan niet dus cancelled en geen geld afgeschreven, en als je relogged krijg je je geld terug...

Dus dubbel $$


Ondertussen zijn dit weapon bugs die gaande zijn:

-Hatchet krijg 10% meer dmg per enemy om je heen, max 5 stacks. Deze buff is alleen everlasting.
-Ice gauntlet was gamebreaking door lagg die het kon veroorzaken bij mass spam door hele war, maar stacked nu niet meer en doet vaak gewoon geen dmg.
-firestaff doet helft van de tijd geen dmg met abilities.
-greataxe heeft movementspeed buff die je krijgt als je naar enemies nearby loopt, maar die kan nu everlasting zijn.

Light/medium armor perks werken niet, dus heavy altijd beter.

Onyx gem zou je 2% minder dmg moeten laten nemen van crits, maar laat je 2% minder dmg van alles nemen. Dus mensen lopen in heavy met onyx gems en zijn unkillable terwijl ze dikke hatchet buffs krijgen.
https://www.reddit.com/r/...ading_between_players_to/
"So, apperantly if you try to start a town upgrade say kitchen for example your gold is not taken away from you and the upgrade doesn't start, but if you reconnect you get the cost of the upgrade added to your company wallet."

Nog meer gold duping :) Dit spel is gewoon in de kern niet lekker, net als CP2099, eer dat alle fouten er uit zijn is de game denk ik dood (jaren later dus).
De bugs in Cyberpunk 2077 vallen op dit moment mee, en zijn er veelal al uitgehaald, en zijn niet echt te vergelijken met de gevallen in New World. De exploits en bugs in New World waren al bekend sinds de alpha en beta, en er is gewoon niks aan gedaan.
Klopt, maar het is natuurlijk niet wat is beloofd, bugs of niet. Het spel is gewoon in de kern niet compleet en dat gaat het nooit worden. Zo te zien geldt hetzelfde voor New World, jammer.
Dat de bugs zo lang bekent zijn en niet gefixed zijn geeft aan dat ze waarschijnlijk heel moeilijk (lees, veel werk) zijn om te fixen. Goede kans dat de problemen dan heel diep in het spel zitten en ze heel veel op de schop moeten gooien. De vergelijking met Cyberpunk is dan wel redelijk, ook dat spel had bij launch veel bugs en nu bijna een jaar later hebben ze amper content/dlc toegevoegd omdat ze puur bezig zijn geweest met dingen fixen. Als je dat bij een MMO flikt dan gaat zo'n spel zo dood, maar als je erge bugs er te lang in laat zitten richt je precies dezelfde schade aan als wanneer je voor een lange periode geen content toevoegt. Ze hebben zich echt een hoek in gedreven door het spel in deze staat uit te brengen, dat is een hele goede manier om MMOs om zeep te helpen. Voor Cyberpunk is dat veel minder erg, want het is maar een single player spel, het maakt voor het speelplezier niet uit hoeveel andere mensen het nog spelen.

[Reactie gewijzigd door Corodix op 2 november 2021 13:24]

Het zijn twee verschillende spellen, met verschillend genre, die ook op een andere tijd zijn released. CP2077 is geen MMORPG die recent is uitgekomen, en was grafisch meer een spektakel.
https://youtu.be/TGwVN51NTZ8

Josh is lekker bezig. Jammer dat hij zegt dat hij het bij het verkeerde eind heeft over die client-side authority, want dat heeft ie niet. Het feit dat de server wacht op bevestiging van de cliënt voor bepaalde interacties is precies datgene waar je bang voor moet zijn, maar overall brengt hij momenteel een hoop aan het licht.

New world is echt broken. Hopelijk weten ze het te fixen, maar ik heb zo'n duister vermoeden dan de hackers er wel raad mee weten.
- Je venster verslepen terwijl je damage krijgt zorgde ervoor dat je onsterfelijk werdt.
Oftewel damage wordt clientside berekend, en godmode is dus gewoon mogelijk met een trainer/mod menu?
Ja dit is bij veel van de bugs het probleem.
Volgens AGS zou alles serverside afgehandeld worden maar dat is dus gewoon niet waar en totale BS.
De extra winst wordt afgepakt en spelers die er misbruik van hebben gemaakt worden gebanned.
Dat ze de winst afpakken snap ik nog wel, maar bannen lijkt me een beetje ver gaan. Laat het even bij een waarschuwing ofzo?
Je kunt veel van Amazon zeggen, maar hun no-nonsense aanpak tegen mensen die het spel verzieken voor anderen door onbedoelde functionaliteit te misbruiken (exploit) is juist een van hun sterke punten.

Voor zover ik gehoord heb is heel makkelijk te zien wie zo'n bug per ongeluk is tegengekomen en wie deze vervolgens als exploit gebruikt hebben. Die bewuste misbruikers worden uit de game verwijderd.

Dat gaat niet te ver, dat soort personen (met dit sociaal onwenselijk gedrag) wil je helemaal niet in je community/game hebben omdat ze de ervaring van het spel benadelen voor andere mensen. Wat dat betreft staan deze personen gelijk aan cheaters.

Dat je eerst (mogelijk) een tijdelijke ban krijgt is puur beleefdheid en is de waarschuwing. Als je direct permanent een ban krijgt dan is het jammer van je 40 euro, had je maar normaal moeten doen, Amazon staat hier volledig in hun recht en ik vind het persoonlijk erg fijn dat ze er duidelijk en strict mee om gaan.
Beetje vreemde vergelijking.

Waarom moet alles tegenwoordig maar kunnen? Je hebt je gewoon te gedragen naar de gemaakte afspraken. Als je hier in Nederland iemand het leven zuur maakt en je bent betrapt beland je ook in de cel. Daar zijn de regels voor en daar houdt ook meteen elke vorm van vergelijking op, want je kunt een digitale omgeving in eigendom van een bedrijf verder niet vergelijken met een mensenleven op de wereld.

Het maakt mij allemaal niet uit wat voor mening je hebt of wat je jezelf aan doet, mag je helemaal zelf weten. Maar zodra je andere personen willens en wetens lastig valt of benadeelt ga je te ver en komen er sancties, dat is afgesproken. Dan kun je moeilijk gaan doen over je meningen en wat je er van vindt, maar dat doet er allemaal niet toe, want jij bent degene die een afspraak niet nakomt, niet de handhaver.

En wellicht leer je het wel nadat je een perma ban hebt gehad, je koopt de game opnieuw en je gaat weer doodleuk verder (alleen nu hopelijk wel volgens de regels) en heb je een les geleerd.

[Reactie gewijzigd door drocona op 2 november 2021 13:33]

Dus met andere woorden jouw kinderen mogen alles? S6 met je normen en waarden
Daar gaat het helemaal niet om, je moet geen dingen er bij verzinnen. Je kunt elke build maken die je wil, je kunt alles proberen wat je wil, je krijgt niet zomaar een ban.
Je krijgt (en verdient) en ban als je bewust de ervaring van andere mensen verziekt met acties waarvan je zelf dondersgoed begrijpt dat het niet de bedoeling is.

Dit is in elk spel van toepassing, niet alleen New World, die code gaat altijd bugs bevatten omdat iedereen weer anders denkt en op een andere manier gebruikt. Het gaat er om of je deze misbruikt ten koste van andere spelers. Zijn er toevallig in New World veel bugs? Jazeker, is het klote? Jazeker. Maar je moet niet de schuld van jouw eigen falende normen en waarden als probleem neerleggen bij iemand anders. Jij moet de keuze kunnen maken om niet die asociale persoon te zijn die iedereen probeert te weren van het platform.
Je neemt één zin uit mijn hele reactie en doet alsof de rest van mijn reactie niet bestaat en reageert daar vervolgens op. Dat trekt alles uit verband. Ik geef tot 4x aan toe dat het om misbruikers gaat ten nadele van andere spelers. Nergens heb ik het over verbannen worden omdat je een bug hebt gevonden, wat jij aangeeft gebeurt helemaal niet en heeft niets te maken met deze bans.

Je kunt je helemaal uitleven met testen en gekke dingen doen zonder enig risico dat je een ban aan je broek krijgt. Ga je er bewust anderen mee benadelen en oneerlijke situaties mee creeëren, dan pas raak je de game kwijt en mag je hem opnieuw kopen en nog een keer proberen.
Als deze 'exploits' mogelijk waren zonder enige 3rd party tooling, dan mogen ze netjes ook de gebruiker hun geld terug geven als deze niet langer kan gebruik maken van het spel. Ieder spel heeft met regelmaat iets die binnen de code van het spel kan, maar niet wenselijk is voor de economie. Dit wordt stopgezet, soms wordt er gewerkt met terugwerkende kracht, maar de speler helemaal uitsluiten vind ik niet netjes. Zelfs Blizzard Activision is vriendelijker wanneer het gaat over dergelijke kwesties, tenminste voor hun producten in het Hearthstone gamma.
Keihard aanpakken juist… dan denken mensen wel een keer goed na voor ze bewust gaan exploiten of er aan gaan meewerken als een mule. Het is echt verpesting van het spel dus totaal geen moeite met deze perma bans!

AGS ziet en maakt echt wel verschil tussen iemand die perongeluk iets, 1k gold of meerdere complete end game gear, of 500K gold duped….
Dat ligt eraan, is het een bug waar je per ongeluk tegenaan kan lopen ben ik het met je eens.

Is het echter een exploit die je bewust moet uitvoeren, zoals hier het geval lijkt te zijn, dan lijkt mij een (tijdelijke) ban zeker op zijn plaats. Je moet hier zelfs een 3rd party lag switch voor gebruiken volgens het artikel, dit is dus zeer doelbewust rommelen met de ingame economy.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 2 november 2021 11:19]

3rd party dingen gaan gebruiken veranderd het inderdaad wel.

Ik vind zelf exploiten in de meeste gevallen wel een beetje een grijs gebied die niet al te hard bestraft mag worden, omdat je eigenlijk gewoon een slim truukje hebt gevonden om dingen makkelijker voor jezelf te maken dan was bedacht. Zolang je dat dan zonder plug ins enz doet natuurlijk.

Exploits was eigenlijk de enige reden dat ik nog voor een langere tijd GTA online heb gespeeld. Omdat ik geen shark cards wil kopen en geen tijd heb om als een malle te grinden had ik wat maniertjes om toch snel geld te verdienen. Bijvoorbeeld door in lege lobby's te komen om makkelijk je producten te exporteren en bij de paarden races 100 inzetten en bij winst 2000% ipv 200% uit laten betalen dmv van een snelle toetscombinatie in te drukken tijdens het spel.

Uit eindelijk zijn deze dingen gewoon gemaakt, maar er is niemand voor bestraft.
Als er een fout in het spel zit en mensen maken daar gebruikt van dan moet dat gepacht worden en in dit geval ook met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden (dus goud uit je account verwijderen).

Maar ik vind het nou niet echt iets waarvoor je direct een ban zou moeten krijgen
Als er een fout functionaliteit in het spel zit en mensen maken daar gebruikt van dan moet dat [...] met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden (dus goud uit je account verwijderen).
Ik ken New World niet, maar de meeste computerspelletjes komen niet met de realiteit overeen.

In de realiteit kun je goud niet makkelijk verdubbelen, in sommige spelletjes wel. Als dit een spel is waarin dat wel kan, en Amazon bedenkt zich, is het een beetje raar om het vervolgens af te pakken.
Je kunt fysiek goud idd niet verdubbelen (alhoewel dat ook niet helemaal waar is, want je hebt verschillende gradaties van karaat), maar het gebeurd wel op papieren eigendomsbewijzen hoor. Je kan geen bank binnenlopen en zeggen dat je goud wilt kopen of beleggen en dat je dan met een goudbaar naar buiten loopt. Dat geldt ook voor de vele online brokers.

Goud en zilver zijn al vele malen meer verkocht dan dat het gebackt wordt door de fysieke voorraad.
Helemaal mee eens, toen ik het artikel las dacht ik echt zijn ze nou helemaal van de zotte daar bij Amazon.

Ze hebben zelf een bug in het spel die zorgt voor een exploit, en daar straffen ze de gebruikers voor die daar dan gebruik van maken, ipv dat ze de bug gewoon fixen en al het gedupliceerde goud met terugwerkende kracht weghalen?

Dit soort zero-tolerance praktijken ga je weinig spelers mee over houden.
Speel zelf Destiny 2 met regelmaat, daar worden om de haverklap exploits in gevonden, echter Bungie wil zelf niet zover gaan bans uit te gaan delen omdat ze er bewust van zijn dat het een fout in hun eigen systeem is.
De andere kant van het verhaal is dat cheaters en hackers games compleet verzieken voor mensen die het serieus spelen, dus het is wel degelijk goed om dergelijke elementen uit de spelwereld te weren. Zero-tolerance is een noodzakelijk kwaad.
Do not: exploit bugs or other unintended uses of game features.

Do not cheat, bot, hack, or use other software or services that give you an unfair advantage through, for example, unattended gameplay or game modifications.

Do not engage in real-money trading of in-game items and in-game currencies.

We reserve the right to determine what constitutes unfair play and to take corrective action we deem appropriate.

Geaccepteerd toen diegene op ok klikte.
Ik stel dan ook hun agreement niet in dispuut, enkel hun maatregelen wat zij verstaan onder "corrective action we deem appriorate"

Thy shall not steal: steelt 1 snoepje, ja nu ga je de gevangenis .
Ipv een correctieve waarschuwing dat als een soortgelijk incident nog een keer gebeurd je een perm ban riskeerd aan je broek.

[Reactie gewijzigd door Turismo op 2 november 2021 13:01]

Ze maken ook echt wel verschil tussen iemand die een paar items of 100gold heeft geduped en iemand die full end-game gear, duizenden end game materials en duizenden hoeveelheden gold heeft geduped.
"corrective action we deem appriorate"

De straf zal navenant het misbruik zijn zoals meestal het geval is.

Voorbeeldje met Warzone en die onzichtbaarheid bug. Ik heb Warzone toen niet gespeeld en ik weet ook niet hoe het opgelost is en in hoeverre het misbruikt is.

Deze bug/glitch kon je ook herhalen. Doe je dat een keer per ongelijk en je speelt die ronde uit zal er niet zoveel aan de hand zijn. Ga je moedwillig die bug misbruiken om je gear en stats te levelen dagen/weken lang of totdat het opgelost is en daarmee voor anderen de game volledig ruïneert voor die tijd, zal een ban waarschijnlijk zijn. Ook heeft de uitgever van die game er onder te lijden omdat er een relatief kleine groep is die het voor de meerderheid verpest en de game niet meer gaan spelen.
Guild Wars 2 deed dit ook. Kort na de lancering hadden ze een item voor een te lage prijs op een vendor geplaatst, en vervolgens kreeg iedereen die "te veel" exemplaren had gekocht een ban te slikken. Komaan hé.
Gold met terugwerkende kracht terughalen is bijna onmogelijk.

Als ik 500K dupe en daarmee de hele AH leeg koop (van mensen die legitieme items verkopen) kan AGS niet zomaar bij alle spelers geld afnemen.

Zelfs als ze trades van de afgelopen x dagen terugdraaien kan dat voor ontzettend veel problemen zorgen want geld dat mensen verdiend hebben met een trade hebben ze later weer gebruikt om bv een ingame huis of iets anders te kopen…

En een server rollback van een week gaan mensen echt niet accepteren (wat als dan net een legendary drop ongedaan wordt, of een craft met de perfecte stats…
Plus gaan ze dit dan elke keer doen als er een dupe mogelijkheid is? Dat is killing voor je spel. Heb ook al mensen een totale server wipe horen roepen maar dan wil ik direct mijn geld terug.

Al met al… het is niet zo makkelijk op te lossen.
Maar ik vind het nou niet echt iets waarvoor je direct een ban zou moeten krijgen
Nou ja, het is wel een vorm van cheating natuurlijk. Daarbij is de kans op herhaling van die persoon natuurlijk groter, ook als er een nieuwe duping exploit ten tonele verschijnt.
Als er een fout in het spel zit en mensen maken daar gebruikt van dan moet dat gepacht worden en in dit geval ook met terugwerkende kracht gecorrigeerd worden (dus goud uit je account verwijderen).

Maar ik vind het nou niet echt iets waarvoor je direct een ban zou moeten krijgen
Ik ken het spel niet en ik ken de bug niet.
Het lijkt mij een beetje op enkele glitches/bugs die op GTA Online gebruikt worden.

Of ze iemand moeten bannen ligt aan de situatie.

Is het iemand die er per ongeluk tegenaan loopt en er verder geen misbruik van maakt, dan is het inderdaad niet terecht om deze te bannen en volstaat het weghalen van het voordeel.

Is het iemand die door een ander heel veel items op zijn persoon gedumpt krijgt, dan is het inderdaad niet terecht om deze te bannen en volstaat het weghalen van het voordeel.

Is het iemand die de bug ontdekt/vindt op internet en deze actief blijft misbruiken, dan is een ban wel op zijn plaats denk ik.
Is het iemand die de bug ontdekt/vindt op internet en deze actief blijft misbruiken, dan is een ban wel op zijn plaats denk ik.

Dit is een feature die zit ingebouwd in het spel. Indien Amazon deze feature niet in het spel wil hebben, dan is het aan hen om de feature te verwijderen.

Straf de spelers niet omdat Amazon te gierig is geweest om grondig te testen of om de lancering uit te stellen.
Amazon zal vast wel onderscheid maken tussen iemand die actief de bugs blijft misbruiken en iemand die er tegenaan botst.

Andere ontwikkelaars doen dat ook.
Maar ik vind het nou niet echt iets waarvoor je direct een ban zou moeten krijgen
Misschien wordt dit stuk software ook dadelijk in ons Social Credit System gebruikt. Kan me niet voorstellen dat Amazon daar geen vinger in de pap gaat hebben. Mooie test toch.
je gaat bewust misbruik maken van het systeem...dus ja dat is een ban!
Als je op de hoogte bent dan weet je ook dat het niet kan en niet mag.....dus wat verwacht je dan? { nee dat mag je niet doen foei } die trent?

Wie met vuur speelt brand zijn vingers.

Hij/Zij had ook de bug kunnen melden of niet? maar nee kom we maken er misbruik van
Het schijnt dat New World voornamelijk afhankelijk is van client-side controles. Daarmee is het bijzonder gevoelig voor valsspelen. Zie posts hieronder.

Les 1 voor alle situaties waarbij niet zelfbeheerde computers verbinding maken met jouw computer: vertrouw nooit de andere partij. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 2 november 2021 11:14]

Inderdaad. Blijkt dat de beste man dat ook zelf heeft ingezien.

Alsnog is het belangrijk dat je server-side controles op orde zijn. Dat zijn ze klaarblijkelijk niet, gezien het aantal glitches en bugs. Zie ook het commentaar van KoutetsuSteel onder de gelinkte YouTube video. Als je client-side het venster kan verplaatsen en tijdens de verplaatsing (die je oneindig door kan laten gaan) je karakter niet valt (en dat ook niet zo geregistreerd wordt op de server), dan doe je echt iets fout.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 2 november 2021 11:17]

Mee eens! Maar mensen vinden altijd wel een manier helaas. Het wordt nu alleen heel groot gemaakt door content creators om views te scoren. Vroeger was dit niet anders maar bleef dit veel meer onder de radar.
Maw indien je ooit eens het venster verplaatst hebt, dan zul je binnenkort een ban te slikken krijgen.
Aha. Dus ook binnen games kan de printer gewoon aangezet worden. Ze worden ook steeds meer waarheidsgetrouw.
Toch apart dat ze compleet nieuw geld systeem opzetten, terwijl de broncode van Bitcoin gewoon openbaar is, en al bijna 13 jaar nagenoeg probleemloos draait. Doet me een beetje denken aan KPN in de begindagen van Internet, die wilde ook overal een eigen versie van ontwikkelen.....
PC LOAD LETTER? What the fuck does that mean?
Ok, off topic, maar wat achtergrond voor mijn comment. Sinds de start van de coronapandemie heeft de Federal Reserve van Amerika een flink aantal miljarden geinjecteerd in de economie. Deze enorme zak geld komt eigenlijk uit het niets en is vooral in de aandelenmarkt gaan zitten. Vandaar de enorme steiging van de beurzen. Mogelijk ook tot gevolg is de huidige jaarlijkse inflatie van een slordige 4-5%.

Het feit dat hier uit het niks in de game geld gedupliceerd wordt koppel ik dus aan deze realiteit.
Speel het spel zelf niet dus weet niet exact hoe de glitch werkt. Ben van mening als je dit per ongeluk overkomt, een waarschuwing op z'n plek is. Maak je er bewust misbruik van vind ik een ban meer dan terecht!
Best wel triest dat ze een MMO uitbrengen die niet goed gecontroleerd is op dit soort bugs, je weet dat je genoeg mensen zover krijgt om dit spel te spelen en dan zo brak aanleveren..
Ze zijn in een week tijd al de helft van de gebruikers kwijt, en dan gaan ze nu accounts bannen die door een bug teveel goud hebben gekregen. Ik wens ze veel succes. Nog even en de stekker kan eruit.
Ik vermaak me echt prima met de game, maar ik vind het te triest voor woorden hoe AGS en de communitybeheerders bugs en feedback oppakken. De economie in de meeste servers is eigenlijk echt kapot.

Maanden geleden in de beta is al veelvuldig aangekaart dat deze dupes en exploits in het spel zaten. Deze posts werden vaak zo snel mogelijk verwijderd door het beheer.

Nu - maanden later - besluiten ze er pas een keer iets aan te doen, terwijl het probleem al lang bekend was. Ironisch genoeg levert het stopzetten van de handel ook een nieuwe gold dupe exploit op.

[Reactie gewijzigd door Morzun op 2 november 2021 13:46]

Helaas dat het zo moet gaan.

Onder alle negativiteit vermaak ik mij nog steeds met de game en heb zelf de content waar je het meest last hebt van de exploits nog niet veel gedaan (wars en outpost rush)

Maar al met al doet het de game alles behalve goed natuurlijk.
Een deel van de spelers haakt hier natuurlijk door af en de duping exploits zullen de economie op servers in principe ook al genoeg geschaad hebben.

Ik ga er van uit dat het zo nooit lukt alles te tracken qua items en gold wat gedupliceerd is.

Hopelijk houd de game het een tijdje vol en blijft er een steady playerbase over (dat laatste vermoed ik wel though)

Denk dat ze er goed aan zouden doen als ze een openlijk video apology maken ofzo en wat duidelijker zijn in waar ze exact mee bezig zijn en dat je daadwerkelijk wat meer mensen gevoel ziet dan alleen een customer support medewerker achter een keyboard.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee