Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Amazon draait voortgang spelers New World terug na fout met goudcompensatie

Amazon heeft de voortgang van spelers op Europese servers van New World met enkele uren teruggedraaid. Spelers kregen per ongeluk te veel in-game goud ter compensatie van eerdere problemen met belastingen. De handelspost-functie is vooralsnog helemaal uitgeschakeld.

Tijdens het uitdelen van het compensatiegoud ging er iets mis met de database waarin de som bepaald werd, waardoor sommige spelers naar eigen zeggen tot 300.000 in-game goudstukken kregen. Veel van de betreffende spelers hebben waarschijnlijk snel bij de winkeliers dure spullen gekocht. In reactie hierop werden de Europese Servers van New World tijdelijk in onderhoudsstaat gebracht waardoor spelers niet meer konden spelen. Enkele uren later kondigde Amazon Games aan dat de omvangrijke fout met het geld niet meer recht te zetten viel; het terugdraaien van alle voortgang was de enige optie.

Daarom werd de staat van de Europese servers van New World donderdagmiddag met enkele uren teruggedraaid. Voortgang van spelers, companies en de handelsposten werden weer teruggebracht naar de staat waarin ze zich om 12.45 uur bevonden. Het terugdraaien van de handelsposten duurt daarentegen een stuk langer waardoor deze functie op het moment van schrijven nog steeds niet beschikbaar is.

Dit is niet de eerste keer dat New World problemen heeft met de in-game economie. Begin november ontdekten spelers dat ze door middel van een glitch goud konden dupliceren. De handelsfunctie werd in reactie hierop uitgeschakeld. Twee weken later werd er ook een glitch ontdekt waardoor items gedupliceerd konden worden. In dit geval werden 'alle vormen van kapitaaloverdracht' tijdelijk uitgeschakeld.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Yannick Spinner

Nieuwsposter

26-11-2021 • 21:13

73 Linkedin

Reacties (73)

Wijzig sortering
Dit is nu de derde keer in korte tijd dat ik iets lees over een goud-glitch en voorgang die terug gedraaid word.

Ik speel het niet maar als bij mij door een fout in het spel tot 3x toe ik allerlei voortgang kwijt zou zijn dan zou ik er aardig klaar mee zijn eerlijk gezegd :|
De laatse week zit de "peak" player count onder 180k.

Veel minder dan de 900k in de eerste week maar nog genoeg voor een MMO.
Hebben ze ook deels aan zichzelf te danken. De problemen stapelen zich telkens op, dan lossen ze iets op om vervolgens weer iets anders er voor terug te laten komen.

Ik heb de afgelopen tijd de game maar zelden aangezet, om er dan weer achter te komen dat ik na een uurtje spelen het wel weer gezien heb. Misschien dat ik het over een paar maanden weer is een kans geef als ze wat verder zijn met updaten van zaken.
Dat denken honderd duizenden andere spelers ook. Van bijna een miljoen spelers naar een magere 200.000 als PIEK ook nog he...

Amazon mag wel met iets groots komen om weer spelers terug te halen. Hoe presteer je dit in ongeveer 2-3 maand tijd?
Dat gebeurd altijd bij MMO's en grote spellen. Bij release veel te veel spelers en na een korte tijd stabiliseert het zich op een veel lager aantal. Wat ook de reden is dat game bedrijven altijd bij release problemen hebben, ze focussen zich op de stabiele hoeveelheid en niet op de grote piek bij release.
1 woord, Queues

Ik wacht wel tot dit spel wat goedkoper is om het uit te proberen want de queues die ik op streams zag en dus deze nieuwsartikelen is het mijn geld momenteel niet waard...
Welke Queues? Je bedoelt de queues tijdens release toen er meer dan 900k spelers waren.

Of bedoel je de niet bestaande queues die er momenteel niet meer zijn?
die queues indd, maar de queues zijn er ook nog als clan wars gaande is.
En dat op ieder server? Of op populaire servers waarvan jij de stream kijkt?
weet ik veel welke server... Dat boeit mij toch niet als ik een stream bekijk xD
Natuurlijk wel. Jij zegt letterlijk
1 woord, Queues

Ik wacht wel tot dit spel wat goedkoper is om het uit te proberen want de queues die ik op streams zag en dus deze nieuwsartikelen is het mijn geld momenteel niet waard...
Terwijl er nu maar liefst 203 servers in EU zijn, en geen van hun hebben de status "Full (creation of new characters is unavailable)"
https://www.newworld.com/en-us/support/server-status

Een soort van "don't judge a book by its cover" Alleen in dit geval een stream. Neemt niet weg dat dit spel vol met issues zit, maar we hebben het over queue's momenteel
Sorry, maar dit is onzin. Op enkele minuten na op de aller drukste servers op de drukste dagen zijn er allang geen queues meer in New World. Op het aller drukste moment zitten er verspreid over alle EU servers 142 mensen in de queue. Dit is dus een wachttijd van enkele seconden tot een minuut. Dit kan je zelf ook gewoon zien op new world status. Wellicht heb je dit 2 maanden geleden gezien, maar pas geleden kan absoluut niet.
Dus het is onzin als ik iets mee maak bij een streamer? Dit was 1 a 2 weken geleden. Geen 2 maanden... Hij zat een paar minuten in queue. Voor sommigen niet zo erg, maar ik heb daar geen trek in als ik een game wil spelen.

Ieder zo zijn eigen keuze lijkt me :)
Ik ben 1 van deze mensen die de deluxe editie had gekocht, want eigenlijk zag het er toch wel aardig belovend uit. Ongeveer een maand geleden ben ik gekapt omdat de ene naar de andere keren de marktplaats werd uitgezet.

Nu ben ik een trader dus dit is hetgeen waar ik mijn meeste tijd in steek; voor mij is het spelen dus momenteel dus niets meer waard en zal dat het ook niet meer worden met hun laatste update waar zij het maximum gewicht zijn gaan afdwingen voor je shed (bank). Geen grote bulk aankoop orders meer dus. Voor mij is het hiermee klaar.

Helaas teveel tijd in gestoken om een refund te kunnen krijgen (heb het geprobeerd).
Ach de game is al klaar als ik zo eens naar de steam charts kijk.

Vooralsnog was de game een totale hype, met weinig nieuws. Een typisch MMORPG concept met wat vernieuwende graphics en mechanics maar verder weinig nieuwe technologische ontwikkeling.

Nog altijd server shards, iets wat je in 2021 toch eigenlijk niet meer mag verwachten. Zeker niet voor zo'n relatief basic game waar je eigenlijk alleen maar op een X/Y plane loopt met wat Z hoogteverschil dmv. landscape.

Hier had al lang een soort van server meshing o.i.d. moeten worden geimplementeerd, zeker voor zo'n bedrijf als Amazon.
precies wat ik dacht.maar die vernieuwde graphics en simpele abilities maakt het bijv voor mij relaxed om te spelen. alhoewel dalen de players enorm af in sommige servers vanwege shards.
Tijdje gespeeld maar helaas na lvl 30 begon het al saai te worden en bij level 50 ben ik gestopt .. dit spel hebben ze veelste vroeg uitgebracht .. je mag toch verwachten bij een bedrijf zoals Amazon dat gold dupping bugs niet zouden kunnen :+ :+

Helemaal toen ik erachter kwam dat level 60 endgame gewoon 1 grote grind is en er 0 uitdaging in zit.

Het probleem is ook dat ze fixen 1 ding en breken daardoor 2 dingen |:( |:(

Asmongold heeft er een leuke review voor gemaakt
https://www.youtube.com/watch?v=EGAkjPDOjE0&t=222s

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 26 november 2021 21:20]

''Helemaal toen ik erachter kwam dat level 60 endgame gewoon 1 grote grind is en er 0 uitdaging in zit.''

Dit vind ik altijd zo een non argument. Als je niet van grinden houdt moet je geen MMO's spelen.
Noem maar eens 1 MMO op waar je niet hoeft te grinden? :)
De nuance ligt tussen een grind zodat je daarna een uitdagende boss of raid tegenover je krijgt of een grind en geen uitdaging.

Een MMO zonder uitdaging met enkel grinds is niks aan, misschien dat grinden voor sommigen therapeutisch werkt maar dat maakt het voor de doorgewinterde MMO-speler echt geen goede MMO. Er moet een goede balans zitten tussen grinds en uitdagende content.

Als je bijvoorbeeld een Vanilla WoW grind hebt voor attunement en de raids die je daarmee vrijspeelt zijn vervolgens van het niveau LFR(Looking for Raid) dan raak je daar ook snel op uitgekeken.
Zoals @freekster zegt is dat een groot verschil ik raad je aan om het stukje van Asmongold te kijken ( je kunt zelfs alleen het stukje : Endgame Gearing System kijken.... en dan zul je snappen dat met 10 man stilstaan achter een boom wachten op 1 mob voor een hogere gearscore nou niet echt high quality endgame is :+
Ik hoef geen random youtube filmpje te kijken om een mening te vormen want ik zit al tig uur in de endgame en ik heb nog nooit achter een boom gezeten. Als mensen exploiten en daarvoor kiezen prima, maar dat is niet "endgame"

[Reactie gewijzigd door Ambition88 op 27 november 2021 08:25]

random ... asmongold heeft er 500 uur inzitten en drie characters naar hoogste level dus nee het is niet een random gastje dat 5 uurtjes gespeeld heeft.

defineer exploiten ..... als de meest efficient manier om 600 gearscore te krijgen elite mobs spawngrinding en chest farm run is dan zullen de meeste mensen deze manier kiezen.

Dat heeft niks te maken met exploits maar simpelweg foute game mechanics / loop mechanics..

Trouwens niks tegen jouw als persoon er zullen mensen zijn waar deze game mechanics wel bij passen maar ik ben dit niet en te zien aan de user count ben ik niet de enige :).

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 27 november 2021 17:16]

Als de grind 'fun' is, dan maakt het niet zoveel uit. Maar als het alleen maar de grind om de grind is, dan is het snel klaar. Progressie in de vorm van iets hogere cijfertjes is geen echte progressie. Er moet iets gebeuren in die endgame cycle.

WoW lost dat op met steeds nieuwe gear tiers en dungeon difficulties bijvoorbeeld. Ook grindy, maar je doet het ergens voor. Er is nog iets te halen. En dat iets bestaat uit boss fights die nog strakker moeten verlopen, met een team.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 28 november 2021 02:54]

je mag toch verwachten bij een bedrijf zoals Amazon dat gold dupping bugs niet zouden kunnen :+ :+
Het maakt niet uit hoeveel geld of medewerkers een bedrijf heeft, 1 klein foutje op de verkeerde plek in code kan zoiets al veroorzaken.

Kijk naar Runescape, een MMORPG die al 20 jaar bestaat en in al die jaren zijn er meer dupes geweest dan ik kan onthouden, zelfs het afgelopen jaar of 2 zijn die er nog geweest. Dan zou je zeggen dat een bedrijf met zo veel ervaring er wel van leert (het gebeurd ook steeds minder vaak), maar bugs horen nou eenmaal bij software.

Wat betreft New World, die is (helaas gewoon) net als alle titels deze tijd te vroeg uitgebracht, gevolg is dat er meerdere bugs nog niet gevonden waren tijdens playtests.
Dit soort problemen zijn niet gerelateerd aan 'een klein foutje', er is daar op architectureel niveau flink wat mis. Dit soort problemen zijn problemen die in iedere sector allang opgelost zijn. En die kennis en kunde hebben de architecten compleet links laten liggen. Er is geen enkel excuus waarom dit niet via de standaard methodieken is opgelost. Het probleem is vaak dat ontwikkelaars het wiel opnieuw uitvinden, met alle problemen van dien.
Sommige dingen moet je maar gewoon aan denken. Red Dead Redemption 2 had bij release ook een bug die veroorzaakte dat je vaak een kist kon openen. Dan moest je een bepaalde kist openen, game op de juiste moment opslaan (terwijl je naar de kist bukt) en dan die savegame weer laden. Dit is echt gewoon iets wat je toevallig moet tegenkomen want ik verwacht niet dat mensen hier aan denken om te testen.

Ook ik had bijvoorbeeld voor het werk een simpel programmaatje gemaakt en wat voor mij logisch was bleek dus niet logisch te zijn voor iedereen. Aan het begin kon je datums instellen en dan een nieuwe schema maken of de laatste schema te openen. Om problemen te voorkomen had ik de nieuw en open knop uitgezet wanneer er iets gekozen is. Nu was er iemand die dacht dat je eerst een nieuwe moest maken met de datums van de oude en dan op openen drukken. Dit heeft me toch laten zien dat iedereen toch een andere vorm van logica heeft en dus als programmeur eigenlijk wel altijd iets over het hoofd zal zien. En ook beta testers zullen dus gewoon dingen missen omdat ze niet overal aan kunnen denken.
De problemen bij new world komen omdat er te veel vertrouwen is tussen server en client.
Client-side bug abuse, lag switches, protocol abuse, etc kan de server beïnvloeden.

Het zijn er al zo veel geweest dat het echt lijkt op de softwarearchitectuur die mis is, en niet individuele stukjes code.
Zoals Nopcode al meldt is het client-side bug abuse en ja wat je zegt het hoeft niet 100% perfect te zijn.

Maar een bug die erin zat betrof ( als je windowed mode ging en dan met je muis je game ging slepen dan was je invulnerable ingame :+ ) en dat komt weer door die blunder met client-side bug abuse wat ik zo begrijp van youtube is dit inderdaad een fout op architect niveau.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 27 november 2021 03:54]

die opmerking waar jij op reageert is ironisch bedoeld (als er 1 ding is waar Amazon namelijk goed in is, dan is het currency verwerven)
80 little bugs,
80 little bugs in the code.
I fix one bug,
81 little bugs in the code.
Briljant, deze kende ik nog niet. Is er bron voor, of zelf bedacht?
Het is een parodie op

80 bottles of the wall,
80 bottles of beer
I throw one down
79 bottles of beer on the wall.

Enzovoort. Als je maar dronken genoeg bent kun je door gaan tot 1.
Het lijkt me niet heel moeilijk om die met een search engine naar keuze te vinden.
Na iets meer dan een week al level 60 geworden. Daarna begon de eend game grind. Inmiddels meer dan 500 uur erop zitten. De eerste twee weken waren vermakelijk met het levelen en wars mee spelen. Daarna gaat het snel bergafwaarts.

End game grind is ontzettend saai en eentonig. Ontzettend veel bugs en exploits waardoor mensen die met een halve dag exploiten al verder zijn dan je honderden uren grind. Hetgeen wat ze gaan krijgen is een 1 dag ban, maar wel met behoud van hun progressie.

De vele bugs maken het er zeker niet beter op. Dit is zeker een spel die ik niemand kan aanraden.
Dan moet je me toch eens uitleggen hoe jij 500 uur in een spel kunt hebben en het dan alsnog niet aan kunt raden. (dat is namelijk bijna een kwartaal aan fulltime werk)

[Reactie gewijzigd door MarcoDaz op 27 november 2021 00:56]

Ben blij dat hij het gedaan heeft zodat jij niet na 500 uur erachter komt dat het kut is :p

Overigens snap ik dat wel, ik heb genoeg verslavende games gespeeld waarbij ik echt het patroon moest doorbreken om ermee te stoppen. Achteraf merk je dat je niet voor het plezier speelde maar door de verslaving. Dat kan ik ondanks al die uren toch ook echt niet aanraden.
Verschilt per spel want ik ben nu met https://growsongoftheever...nd%20adventure%20elements. bezig en het is waanzinnig verslavend maar het plezier is ook waanzinnig en het blijft naar meer smaken meer ontdekken meer werelden creëeren meer de stad aanpassen om mijn perfect spel te maken :)
Ik snap alle klachten hier ook niet echt helemaal. Zie heel veel berichten met allemaal reacties dat ze er naar een paar weken spelen wel klaar mee zijn en dan volledig ontevreden zijn over het spel.

Ik snap wel dat MMO's over het algemeen bedoeld zijn om langdurig te kunnen blijven spelen, maar een gemiddelde Singleplayer game is vaak al na 10 - 15 uur uitgespeeld (doelloos exploren niet mee gerekend) en pvp speel je vaak langer omdat je gewoon keer op keer hetzelfde ding doet.

Maar als je dan na een paar weken no-lifen klaar bent met een spel dan heb je toch gewoon je geld er wel uit gehaald ofniet soms?

Als je persee een (goeie) end game wilt hebben had je denk ik gewoon geen gloed nieuwe MMO moeten aanschaffen. Die games moeten nog voor jaren aan DLC / expensions krijgen voordat je pas goeie end game krijgt, volgens mij is dat al sinds de eerste versies van Runescape en WoW.
Gaat lekker... Derde economy issue in 2 weken tijd?
Tot vorige week met plezier gespeeld, maar nadat ik level 35 bereikt had, was de koek op. Spel had nog minimaal een jaar in ontwikkeling mogen blijven.
Hoe lang heb je gespeeld voordat je het had gezien? Een kleine twee maanden? Dat is in ieder geval twee keer zo lang als dat ik initieel had verwacht. Maar iedereen speelt op een ander tempo, ik verwacht dat anderen na een week hardcore spelen al level 35 zouden hebben bereikt... Voor een spel wat 1x €40 kost (en €30 tijdens de huidige sale) is het niet heel vreemd.
Ik heb het 2 weken gespeeld. Maar van een dag naar andere heb ik er een ongelooflijke afkeer voor gekregen. Grinden vind ik nog niet zo erg, maar de market place slaat werkelijk nergens op. Gear is redelijk goedkoop te krijgen. Markt bespelen is gewoon niet leuk. Er zit totaal geen balans in. Door een vendor te introduceren zou je een soort van base price kunnen creëeren. Ook werk je werkelijk nergens naar toe aangezien er geen end game is.
Het houdt niet op, niet vanzelf...
man man man, die gasten stapelen echt fuck up op fuck up zeg. Niet normaal.
Ik heb het volgens mij tot lvl 40 oid gespeeld, maar bij mij was de koek ook op. Ik had de motivatie niet meer om door te gaan.

Je moet het echt toevallig leuk vinden, constant lopen en zaken grinden.
Een paar uur valt nog wel mee, bij GuildWars 2 meegemaakt dat ze ruim 1 week terug moesten.. Je zou maar bijna constant die ene week hebben lopen farmen.. Raad eens? Dat spel heb ik daarna verwijderd en nooit meer gespeeld.
Dat was dan ook de enige keer ooit in bijna 10 jaar tijd, tevens zijn mensen daar voor gecompenseerd, ik was trouwens geen progress kwijt ook al had ik die week nog gespeeld. Erg bizar dat je door zoiets meteen nooit meer het spel wil spelen.
Guild wars 2 was echt wel geweldig, zonde om door zoiets te stoppen met spelen inderdaad.
Ik had net die ene week vrij genomen om eens hardcore quests/farming te doen, Dan game je al snel zo'n 12 tot zelfs 15 uur per dag (met pauze's ertussen natuurlijk). Compensatie was in eerste instantie vrij matig hoor. als dan een hele week pleite is, gewoon zonde.
Check zijn naam eens :)
Achja. Je kan van een miljarden bedrijf ook niet verwachten hoe die lage aantallen werken en dat dat ook waarde heeft :+

300.000 is wisselgeld voor Bezos :z

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True