Amazon schakelt handelssysteem in New World opnieuw uit wegens duplicatie-glitch

Amazon Games heeft opnieuw de 'economie' van mmo-game New World stopgezet. Dat doet de studio vanwege een glitch waarmee spelers zeldzame items konden dupliceren. Amazon deed onlangs hetzelfde vanwege een bug waarmee goud gedupliceerd kon worden.

New World-speler SvYaT maakte melding van de glitch op het New World-forum. Spelers konden de glitch gebruiken om waardevolle items kosteloos te dupliceren, schrijft PC Gamer. Deze voorwerpen konden vervolgens verkocht worden. Enkele spelers zouden de glitch bijvoorbeeld misbruikt hebben om trophies te dupliceren en te verkopen. Dat zijn zeldzame meubelstukken die in-game buffs bieden. SvYaT meldt dat trophies grootschalig werden aangeboden, met als gevolg dat de prijzen hiervan twee tot drie keer zijn gedaald.

Een community manager van New World meldt in reactie dat Amazon zich bewust is van de duplicatie-exploit. Het bedrijf schakelt tijdelijk 'alle vormen van kapitaaloverdracht' uit binnen de mmo-game. Het is hierdoor momenteel onmogelijk om geld te versturen, de kas van een guild te bekijken, of handelsposten te gebruiken. Speler-tot-speler-handel is ook uitgeschakeld.

"Er zal actie worden ondernomen tegen alle spelers die deze exploit gebruikt hebben", schrijft de community manager. Het is niet bekend wanneer de handelssystemen van New World weer geactiveerd worden. Het is ook onbekend hoeveel spelers de glitch precies misbruikt hebben.

Het is niet de eerste keer dat Amazon Games de handelssystemen van New World uitschakelt vanwege een duplicatie-glitch. Begin november gebeurde hetzelfde, toen spelers een bug ontdekten waarmee in-game valuta gedupliceerd kon worden. Amazon Games zei toen ook dat het spelers die de glitch exploiteerden zou straffen.

New World

Door Daan van Monsjou

Redacteur

15-11-2021 • 18:11

50 Linkedin

Reacties (50)

Wijzig sortering
Sta versteld dat zo een enorm bedrijf als Amazon met onuitputtelijke hoeveelheid geld, een spel ook niet in orde kan maken voordat hij uitkomt.

Dit lijk wel helemaal normaal zijn geworden dat half afgemaakte spellen woorden uitgebracht, en dat de koper van die spellen de beta/apha testers zijn.
Het probleem is niet geld het probleem is het vinden van de juiste mensen. Je kan niet zomaar ergens geld tegenaan gooien en verwachten dat het goed wordt.

Er is een groot tekort aan goed personeel (overal). Daarnaast is een groot team managen extreem lastig.

Receptuur voor een slecht product.
Dat hangt er volledig vanaf hoe je het bekijkt, geld kan de beste medewerkers aantrekken die je kan vinden, maar als tegelijkertijd aan alle kanten gepusht wordt om deadlines te behalen, dan gaat de kwaliteit over het algemeen naar beneden.

Bij Indie-developers zie je dat wat minder terugkomen omdat ze de (creatieve) vrijheid en tijd krijgen om een game te developen.

CD Projekt Red (Witcher > Cyberpunk 2077) was eerst ook meer een indie developer, daar kwam dan de geweldige Witcher-reeks uit, bij Cyberpunk 2077 zag je echter de invloed van investeerders in de vorm van tijdsdruk en overwerk. Dat vertaalde zich vervolgens in een belabberde launch van het spel.

De enige studio waar ik nog enig vertrouwen in heb is Larian Studios, bekend van o.a. Divinity Original Sin (2), zij zijn momenteel bezig met Baldur's Gate 3 en wat ze tot dusver getoond hebben ziet het er goed uit. Ze nemen hiervoor ook de tijd, lijken laaiend enthousiast te zijn dat ze bezig zijn met dit project en adviseren mensen dat ze niet moeten pre orderen zoals te zien valt in de tekst op Steam:
Why Early Access?
“We’ve learned that working directly with our players during development makes our games better. RPGs this large, with so many permutations, thrive from feedback as new features and fixes are incrementally added to the game. Early Access gives players a chance to participate in development and it gives us an opportunity to explore different game ideas with a live community. We want to learn how you play the game and use that to make it a better experience for everyone.

Will I enjoy Early Access?
You should not buy Baldur’s Gate 3 in Early Access if you want a polished experience.
Het is echt niet een hoe je het maar bekijkt geval. Je voorbeeld slaat namelijk op een team gepassioneerde mensen die groot zijn geworden en onafhankelijk gebleven. Deze luxe hebben de meeste gamestudios niet. De reden dat Blizzard bijvoorbeeld een zak geld nodig had en aandelen moest verkopen is omdat spelletjes ontwikkelen te duur is om vooraf zonder investering te overleven. Crowdfunding lijkt dan ook de oplossing maar helaas komt groot success daar maar zelden voor.

Bij onze vriend Jeff is dat toch even anders.. die forceert zichzelf de markt in met een zak geld omdat hij de markt wil. Niet omdat hij diep van binnen wil spelen in New World.
Dat is het juist wel, de teloorgang van zowel CD Projekt Red en Blizzard (nu Activision-Blizzard) is ingezet nadat zij een grotere naam kregen en in zee gingen met investeerders e.d.

Zodra het meer gaat om deadlines behalen, investeerders tevreden houden en de jaarresultaten, heeft het niks meer met passie te maken.

Het is ook niet voor niks dat de gepassioneerde stafleden van het originele Blizzard zo goed als volledig weg is bij het bedrijf. Daarmee wil ik niet stellen dat het huidige personeel niet goed genoeg is, maar het management van die teams wordt geleid door geld/resultaten en niet door passie. Dit zie je bijvoorbeeld direct terug aan in welke staat Warcraft III: Reforged werd uitgebracht, iets wat voorkomen had kunnen worden als het team dat hieraan werkte voldoende de tijd ervoor kreeg, maar goed hier is door hoger management druk op gezet om het spel op tijd 'af' te hebben.

Swen Vincke van Larian Studios wilt alles in eigen handen houden en publiceert de spellen zelf i.p.v. dit over te laten aan een andere partij. Dit is een 'indie' studio die met name door het succes van Divinity Original Sin 2 groot is geworden, maar waar CD Projekt Red en Blizzard zich laten leiden door investeerders, blijft Larian Studios op eigen houtje verder gaan.

Als je het verhaal van Larian Studios en Swen Vincke doorleest, is het bedrijf eerder bijna ten onder gegaan maar hebben zich er knap weer bovenop gekrabbeld.

https://www.pcgamer.com/h...ng-divinity-original-sin/

Het mooie van Swen Vincke is dat hij betrokken blijft bij de projecten, waarbij eigenaren van andere game studios het volledig overlaat aan de teams die zij samenstellen voor een project. Betrokkenheid bij projecten is iets wat je een Jeff Bezos of Bobby Kotick niet zal zien doen.

Jeff Bezos is een type die overal zijn vinger in de pap wilt steken, hij gooit een zak geld neer en een groep mensen gaat aan de slag. Tot dusver is veel geld aan marketing opgegaan voor New World, maar is de game gematigd succesvol gebleken.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 734539 op 15 november 2021 21:14]

De reden dat Blizzard bijvoorbeeld een zak geld nodig had...klopt niet.
Blizzard was al binnen hadden helemaal geen knaken nodig,,,waar baseer je dit op?

De fusie nu met Activision heeft Blizzard niks positiefs opgeleverd.
Hadden zij nooit moeten doen.....beide studio's zijn nu slecht bezig.
Je kan nog zoveel testen als je wil, er vind bijna gegarandeerd een speler wel een manier die je niet getest hebt. Probleem is denk ik vooral dat games tegenwoordig zo een complexe software zijn geworden, dat het niet meer te overzien is waar/wat/hoe alles zit.
En daar komt stukje goodwill om de hoek kijken, er zullen altijd mensen meteen alles eruit willen halen wat er in zit, maar er zijn bij diverse grote games meer dan genoeg mensen die deze exploits en bugs ook direct melden bij de developers. Blackhackers/whitehackers, maar dan voor games zegmaar.

Echter, dit is niet de eerste game van dit genre, van deze schaal, er zijn tientallen, honderden hun voor gegaan en zeker met zo'n openscale trading (blijft vaag systeem, maargoed), is het niet zo moeilijk bepaalde zaken iets veiliger neer te zetten.

Maar dit is 1 van de 'zware' exploits die een enorme impact hebben, de reguliere gear dupes waren op kleine schaal en blijkbaar verre van hoge prioriteit om dit op te lossen.
Als de hackers eenmaal weten hoe ze in het systeem dingen moeten aanpassen is het vechten tegen de bierkaai. Nu zijn het items, binnenkort zijn het karakters die skills en abilities hebben die nog mogelijk zijn om te bezitten. Zolang er server-side geen controle is of dit wel kan, is end-game PvP dood. En wat is een MMO (zeker een als New World) nu zonder PvP?
PvE is net zo goed dood, in ieder geval de endgame. Draait om herhaaldelijk grinden van content en resources om beetje bij beetje je betere gear te krijgen. Dat is niet echt leuk als andere mensen daarmee rondlopen zonder dat ze er iets voor gedaan hebben. De wereld en economie is nu overspoeld met geld, Gear en resources die ze er niet meer uit kunnen halen

Moet een reset komen in de vorm van verse servers waar je alleen zonder bezit naartoe kan, of het is wachten totdat huidige gear en economie obsolete is door nieuwe tier aan content, Gear, crafting, resources en currencies.

Dat laatste lijkt me het beste idee. De developers hebben het gros van de PvE content in het laatste jaar gemaakt en gaan nu ook als een speer. De game had natuurlijk nooit zo uitgebracht moeten worden, maar ik ben best optimistisch dat er over een jaar bijvoorbeeld best wel een goede game zou kunnen zijn.
Dat PvE dood was wist ik al tijdens de bèta periode, toen ik op Twitch al iemand zag op level cap in end game zone terwijl hij eigenlijk niets te doen had. Maar ik vind sowieso dat elke MMO van de afgelopen 5 jaar een te makkelijke exp en gear curve heeft. Het een maand lang grinden voor een paar levels of één nieuw stuk gear is het helaas niet meer.
Yups het probleem zit em erook in, de programmeurs bedenken iets, en dat werkt, maar na verloop van tijd weet je wel hoe iets moet werken en vergeet men te testen op andere manieren. Daarom zou je eigenlijk elke x aantal maand het test team moeten vervangen. Want zij kennen het al. Ik ben daar ook schuldig aan, je verwacht dat iedereen het zo gaat gebruiken, maar mensen zijn soms creatiever dan je denkt en willen alles gebruiken (of misbruiken) hoe ze het ook maar kunnen
Een heel ander deel van het probleem is dat een groot software pakket NOOIT klaar is.

En toch moet het op een bepaald moment gereleased worden. Release je niet, dan verdien je geen geld (duke nukem forever). Release je te vroeg, dan moet je door het stof en het weer uit de markt halen. (cyberpunk).

En uiteraard kun je later nog dingen patchen. Soms simpel serverside, soms met een grote patch die de gebruiker moet downloaden etc etc.

Maar er is een factor tijd. Want het geld is immers beperkt, en je wil nog release als de hardware van het zelfde nivo is als waarvoor je gebouwd hebt. Meer developers toevoegen kan niet meer, dan duurt alles nog langer. Soms kiest men er maar voor om te releasen omdat er simpelweg geld nodig is.
Je kan nog zoveel testen als je wil, er vind bijna gegarandeerd een speler wel een manier die je niet getest hebt. Probleem is denk ik vooral dat games tegenwoordig zo een complexe software zijn geworden, dat het niet meer te overzien is waar/wat/hoe alles zit.
Zal best maar zo kan je alles wel goed praten, zo als Battlefield 2042 en meerdere spellen die in de eerste maanden veel problemen hadden.
Ik praat niks goed :), ik wil gewoon maar zeggen dat de scope tegenwoordig zo groot is bij de triple A games dat er volgens mij nergens wat fout mag of kan gaan, of je zit met een groot probleem. Games hoeven van mij helemaal zo groot niet te zijn van scope, maar wat je tegenwoordig ziet is dat ze meestal proberen om een alomvattend iets te maken. Dat indiegames het dan beter doen, scope is veel kleiner.
probleem dat ik zie: geld.
huh? Ja, het lijkt er steeds meer op dat hoe hoger de budget hoe bagger het wordt, hence er steeds meer kwaliteit indie games komen.
Vroeger hadden bedrijven ook veel minder budget maar verdiende zij hun geld met het maken van goede games, tegenwoordig lijkt dat anders te zijn, bedrijven/investeerders denken een paar(honderd) miljoen in een project te pompen en daarmee een "Goed" product uit te brengen en het geld weer terug verdienen.
vroeger werd er vooral veel tijd en minder geld gestoken in grote games, nu gaat het gepaard met minder tijd maar meer geld... tja het is een zooitje in de game industrie ik walg ervan
Ja echt, heb net Ion Fury uitgespeeld, en wat een heerlijke spel, ja indie spellen zijn vaak heel leuk, ja het is echt een zooitje, zelfs CD PROJEKT RED is jammer genoeg zo geworden.
Is Ion Fury wel een idiegame? Er zit een losse uitgever achter. De devs zijn misschien klein en nieuw. Maar dat maakt het niet direct een Indië game.


En ja het is ook logisch hoe groter, mooier en meer mogelijkheden des te groter de kans dat er dingen niet helemaal lekker.
Amazon is niet Amazon Game Studios, het is een onderneming apart. Amazon is in deze geen geldschieter voor Amazon Game Studios.
Sta versteld dat zo een enorm bedrijf als Amazon met onuitputtelijke hoeveelheid geld, een spel ook niet in orde kan maken voordat hij uitkomt.

Dit lijk wel helemaal normaal zijn geworden dat half afgemaakte spellen woorden uitgebracht, en dat de koper van die spellen de beta/apha testers zijn.
Er bestaan helemaal geen moderne 'grote' programma's zonder bugs.
Zelfs in iets wat extreem eenvoudig is vergeleken met dit (zoals notepad) zitten problemen.
Als je geen software wilt gebruiken waar bugs in zitten, dan kon je helemaal niet op Tweakers zitten. Jouw besturingssysteem heeft ook massa's bugs.
Je kan misschien niet alles testen, maar kritische onderdelen kun je zeker wel testen.
ze hebben hier gewoon niet getest en zijn "ervan uitgegaan" dat het werkt, zeker met de huidige architectuur.
Waar ik mij erg aan amuseer is dat deze fouten eerder door andere MMO's al waren gemaakt en opgelost.
Je kan misschien niet alles testen, maar kritische onderdelen kun je zeker wel testen.
Sneller je produkt uitbrengen, is (doorgaans) belangrijker (financieel gezien).
Geld is nooit onuitputtelijk, en daarnaast zal met stellige zekerheid de programmeer afdeling van Amazon Games het moeten stellen zonder ongelimiteerd budget.

Het is inderdaad vrijwel een defacto industrie standaard dat nieuw uitgebrachte software veel bugs bevat.

Maar, dit is een bug die feitelijk alleen ontdekt kan worden door mensen die niet standaard zaken uitproberen en daar open over zijn. Helaas zijn dat soort mensen zeldzaam.

Grote kans is dat dit soort bugs pas na verloop van een langere periode wordt ontdekt als de bete periode al lang over is.
Je maakt een game en hebt een x aantal testers en het liefst 100 man ofzo en iedereen gebruikt het zo als het bedoelt is en alles lijkt in orde. Je krijgt dan allerlei gebruikers en die gaan ook gekke dingen doen testen en komen achter glitches etc. Kassa.
Wel netjes, ik geloof dat er in save the world altijd een duplicatie-glitch heeft gezeten. Sommige lopen met duizenden van de moeilijkst te looten oren te strooien. Of hebben items die nog niet in het spel zitten
Wat het erge is, is dat dit een server-side probleem. Blijkbaar is het mogelijk om items of de count ervan te veranderen aan de server-kant zonder dat er een belletje gaat rinkelen. b.v. door race conditions.
En de prijzen gingen van ongeveer 150K per stuk naar 50K toen 10K en uiteindelijk zelf ~5K. Veel mensen die eerder de trophy's gekocht hadden klaagde dan ook. Daarbij zijn er andere items verkocht die meer koste kwam materialen dan dat er voor gevraagd werd.

Er is gewoon een hoop mis en er gaan best veel dingen niet goed. Ook worden sommige bugs of exploits niet gemeld of pas later gemeld. Het feit dat er nu al gold sellers actief zijn zegt genoeg.

Er waren afgelopen weekend ook meldingen van chests die veel te snel weer resette.

Ben zelf wel klaar met new world, quests en recycling daarvan is erg saai.
Achteraf blij dat ik het spel niet gekocht heb al was het wel verleidend. Ik had meer interesse in Amazons andere game Lost Ark maar helaas heeft Amazon ervoor gekozen om het niet uit te brengen in nederland wegens de lootbox gambling laws die we hier hebben. Wel jammer.
Dupliceren van items. Waar heb ik dit eerder vaak gezien. Ohja Fallout 76.
Wat zijn gamers toch vindingrijk soms :+
Diablo 2, de oude, ook ;)
Is van alle tijden en de software wordt inderdaad steeds complexer en omvangrijker waardoor dit soort dingen steeds vaker zullen gebeuren.
No Man’s Sky spelers dus :+
Dit is inmiddels al weer dupe nummer 9 naar mijn weten. Meerdere threads en posts van exploiters die na appeal (of 24h ban) weer zijn unbanned, inclusief het behouden van goud/items etc.

Toch wel een zure smaak aan overgehouden over na er 100 euro tegen aan gegooid te hebben :|
Was er maar een soort digitaal geld dat niet te kopiëren/hacken/confisceren is.. 🤔
Another one bites the dust.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.



Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee