'Ubisoft werkt aan Assassin's Creed-game als livedienst'

Ubisoft werkt aan een nieuw project dat de codenaam Assassin’s Creed Infinity zou hebben. Het zou volgens gamejournalist Jason Schreier gaan om een Assassin's Creed-game volgens het live servicemodel. Nieuwe, traditionele games uit de reeks komen wellicht niet meer uit.

In tegenstelling tot de vorige games uit de Assassin's Creed-reeks, zal Infinity meerdere historische tijdperken bevatten, waarbij spelers in de maanden en jaren na de release de ruimte krijgen uit te breiden naar andere tijdperken, schrijft Schreider op Bloomberg. Hij baseert zich hierbij op bronnen die bekend zijn met de ontwikkeling van de game. Het gaat dus om een massive online platform dat zich gaandeweg in de tijd ontwikkelt. Individuele games op het platform kunnen afwijkend en anders aanvoelen en eruitzien, maar ze zullen allemaal met elkaar verbonden zijn.

Op Twitter meldt Schreier dat de studio's van Ubisoft Montreal en Quebec hun krachten hebben gebundeld voor Assassin’s Creed Infinity. Traditioneel wisselden de twee studio's elkaar af voor de verschillende games uit de reeks. Zo had Montreal de leiding bij Valhalla, terwijl Quebec aan het roer stond van Odyssey. Beide teams zouden nu dus samenwerken, al zijn we volgens Schreier nog jaren verwijderd van een release. Hij zegt dat Infinity pas op zijn vroegst in 2024 zal verschijnen.

Ubisoft heeft bij monde van een woordvoerder aan Schreier laten weten dat de game inderdaad bestaat, al wilde de uitgever niet nader ingaan op de details van Infinity. Wel zegt ze dat het doel van Ubisoft is om 'de verwachtingen van fans die vragen om een meer samenhangende aanpak, te overtreffen'.

Schreier stelt dat Infinity ook een soort hub kan worden, waarin spelers de mogelijkheid krijgen om meerdere Assassin's Creed-games te spelen. Hij denkt dat dit project betekent dat er geen traditionele nieuwe Assassin's Creed-titels meer zullen uitkomen tussen nu en de release van Infinity, hooguit nog uitbreidingen voor bestaande titels en andere kleinere content.

Dat onderbouwt hij door te wijzen op de informatie dat zowel Quebec als Montreal aan Infinity werkt en dat waren de twee belangrijkste studio's voor de traditionele games. Dit kan betekenen dat het in november vorig jaar uitgekomen Assassin's Creed: Valhalla de laatste reguliere game uit de reeks is geweest.

Over het zakelijke model van Assassin's Creed Inifinity is ook nog geen duidelijkheid. Het zou een gratis te spelen onlineplatform in de trend van Fortnite of GTA Online kunnen worden; die games worden regelmatig voorzien van nieuwe content en veranderingen om spelers jarenlang bezig te houden. De categorie live services brengt voor game-uitgevers tegenwoordig veel geld in het laatje en vormt nogal eens de grootste inkomstenbron. Ubisoft loopt daarmee nog achter bij andere grote uitgevers. Daarover schreef Tweakers onlangs in een achtergrondverhaal over free-to-playgames.

Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed Valhalla

Door Joris Jansen

Redacteur

07-07-2021 • 15:39

92

Reacties (92)

92
91
36
3
0
42
Wijzig sortering
"Games as a service" zijn de 4 woorden die je als gamer niet wil horen.
Het mag in sommige gevallen best van mij, mits het maar een keuze blijft.
"Xbox Game Pass (ultimate)" is in principe ook een "Games as a service" model maar iets waar ik nog goed in zou kunnen komen.
EA en Ubisoft hanteren een soortgelijk model.

Ik zou waarschijnlijk ook goedkoper uit zijn met een Paradox abonnement mits ze hier ook al hun games en dlc in zouden mee nemen. Ik heb me door de jaren een vermogen betaald voor alle grand strategy titels van ze.

Maar een enkele game met meerdere games erin, waar eventueel ook weer content geschrapt kan worden... nee bedankt.
Ik ben nu pas weer begonnen met de "ezio auditore" reeks, dit omdat ik Deel 2 niet eens afgemaakt heb destijds. Ik zou er een hekel aan hebben als Ubisoft beslist dat ik een bepaald level niet meer kan spelen.
Of dat ze een fremium model hanteren waarbij ik maar een x aantal missies per keer mag doen met een timer (of moet gaan grinden zoals in GTA V)

Dit kan een succes worden mits ze niet te commercieel gaan denken, maar ze kunnen hiermee ook hun eigen ruiten in gooien. De online onderdelen zijn niks voor niks geschrapt uit de laatste games.
Games as a service is dan ook iets heel anders dan een live service game... Games as a service heb ik niet zo'n problemen mee zolang het aanbod aantrekkelijk blijft (ik heb ook gamepass ultimate). Maar daarbij blijven de games zelf grotendeels gewoon hetzelfde.

Een live service game is iets heel anders, daarbij is de hele game zelf ontworpen om je maar aan het spelen te houden om je het abonnement en liefst nog meer in losse microtransacties blijvend te laten betalen. Wordt hij ook nog free to play dan heb ik helemaal geen hoop meer dat het nog goed komt.
De nieuwste TrackMania (2020) is ook een live service game, maar daar zijn geen microtransacties in te vinden hoor. Er is een free-to-play versie waarbij je bijna alles kunt (je kan geen clubs (clans) joinen, chat online is uitgeschakeld) en elke 3 maand komt er een nieuwe lading aan 'Nadeo tracks' van de developers. Er is elke dag een Track Of The Day, evenals een Cup Of The Day, die in het eerste uur van de TOTD wordt gespeeld. Afgezien van de recente physics changes best een prima game, ik heb er 36,- voor betaald voor 3 jaar. Da's 1,- in de maand.
Mwa, gamepasses vind ik op zich één van de beste ontwikkelingen in de industrie sinds jaren. En ik ben ook wel fan van het idee dat een spel jarenlang ondersteund en geüpdatet wordt door (cosmetische) microtransacties, in plaats van elk jaar een nieuwe game uitbrengen (ala Rainbow Six Siege, Dead by Daylight, etc.).

Wat Ubisoft hier wil doen is dan weer een stap verder dan dat, een model wat al vrij normaal is voor multiplayer games ook toepassen op verhalende single player games (beetje wat Hitman doet, misschien?). Dat hoeft niet percé slecht te zijn natuurlijk, zolang de prijzen redelijk blijven. Als ik 'verhaal 1' kan kopen als base game, en seizoen 2 een jaar later als DLC, heb ik daar geen problemen mee. Zeker aangezien het waarschijnlijk ook voor 15 euro per maand in inbegrepen in Ubisoft+.

Het probleem wat ik voorzie is dat de verhalen en de werelden veel kleiner worden. Niet meer de immense werelden van Origin of Odyssey, maar meer het formaat van hun DLC campagnes. Ook zeker niet klein, maar toch veel kleiner dan de hoofd maps.
Een 'livedienst' koop je niet, die huur je. Dit is gewoon een poging om de klanten die elk jaar (of hoe vaak ze ook uitkomen) de nieuwe AC kopen nu in een huurconstructie te vangen. Scheelt je weer reviewers omkopen om het spel te promoten want de klant betaalt toch al.
Exacte format moeten we nog even afwachten I guess, ik betwijfel of ze het een 'huur' model gaan maken. Ik denk dus eerder een basis platform wat je koopt en waar je DLC bij kan kopen of iets dergelijks.

Hoe dan ook zou ik een maandelijks model ook niet heel erg vinden. Assassin's Creed is typisch zo'n serie die 99% van de mensen maar één keer doorspelen. Ik speel de serie al vanaf het allereerste deel en ik heb nog nooit één deel meer dan één keer gespeeld. Zeker de afgelopen 3 delen zou ik echt nooit opnieuw beginnen, dat kan ik me tijds technisch echt niet veroorloven :D

Dus dat het spel dan nog jarenlang in je kast ligt te verstoffen is leuk, maar je hebt er uiteindelijk niets aan. Dan tik ik liever 30 euro af om het spel rustig in 2 maandjes uit te spelen en er vervolgens nooit meer naar om te kijken, en steek ik de 30 euro die ik daarmee bespaar in iets anders (of in nog 2 maanden om de DLC te spelen ofzo).
Een uitzondering voor mij is Black Flag. Die heb ik een stuk of 3x uitgespeeld.
ik ook (op de Wiiu en al 2x o de PS4).

Net als veel fans blijven we hopen op een Black Flag II
man wat zijn die scheepsgevechten gaaf. En de tropische island setting ook.
Daar ben ik ook bang voor ja |:(
(Mogelijk) incorrect. Het gaat om het levend houden van een game en tijd blijven vragen/actief houdenvan gamers bij een live service game. Destiny 2 is hier het grote voorbeeld van, evenals The Division. Beide games koop je (vaak) gewoon, en via seasons en events krijg/koop je extra content.

Je kunt gerust de basis game kopen en je hier prima mee vermaken, totdat je de content uit de basis game hebt gezien/gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Thrace Grumble op 25 juli 2024 14:07]

Anoniem: 1322 @TigerXtrm7 juli 2021 18:55
Mwa, gamepasses vind ik op zich één van de beste ontwikkelingen in de industrie sinds jaren.
Dan denk ik niet dat je het helemaal begrijpt. In plaatst van het op de kop tikken van een game uit de virtuele budget bak voor een paar euro, forceert men je om een abonnement af te nemen. Het lijkt op het eerste gezicht misschien wel een goede deal maar dat is het niet... Men gebruikt gewoon oude games om je iets aan te smeren. En het kost ze niets want die games breng toch al bijna niets meer op...

TL;DR: Dit soort 'ontwikkelingen' zijn onderdeel een strategie om zoveel mogelijk geld uit jou portemonnee te krijgen.

Wat Ubisoft hier wil doen is meer geld uit een franchise halen. Ze melken assassins creed al jaren uit door zo snel mogelijk achter elkaar nieuwe 'varianten' uit te brengen tot ze met Assassin’s Creed Unity er zo'n ongelofelijke bende van hadden dat ze hun businessmodel moesten heroverwegen.

En dit is blijkbaar hun nieuwe plan... Ze willen de volgende Fortnite zijn dus kopiëren ze simpelweg het business model.
Dan denk ik niet dat je het helemaal begrijpt. In plaatst van het op de kop tikken van een game uit de virtuele budget bak voor een paar euro, forceert men je om een abonnement af te nemen. Het lijkt op het eerste gezicht misschien wel een goede deal maar dat is het niet... Men gebruikt gewoon oude games om je iets aan te smeren. En het kost ze niets want die games breng toch al bijna niets meer op...
De rekensom is vrij simpel. Om Assassin's Creed als voorbeeld te nemen. Bij release kost Assassin's Creed gemiddeld 60 euro. Een abo op Ubisoft+ kost 15 euro per maand. Dat betekent dus dat je in principe 4 maanden de tijd hebt om het spel uit te spelen, en dan draai je dus kiet. Maar dan heb je het nog niet eens over de toegang tot alle andere games die je in die periode krijgt, en alle DLC die daar bij hoort. Als je naast Assassin's Creed ook zin hebt om bijvoorbeeld Rainbow Six Siege eens te proberen dan heb je ook gewoon toegang tot alle content in dat spel, met een waarde van 90 euro. En ga zo maar door.

Die 15 euro per maand is niets. Kan je ook stop zetten wanneer je wil, dus als je een paar maanden zin hebt in iets anders dan zet je het gewoon lekker stop. Zelf gebruik ik Ubisoft+ voor Watch Dogs Legion en Anno 1800. Nou, voor de aankoop prijs van die 2 spellen + DLC kan ik minstens een jaar een Ubisoft+ abo hebben. Als het enige nadeel dan is dat het spel niet 'in mijn bezit' is, so be it. Goede deal is een goede deal.
Anoniem: 1322 @TigerXtrm7 juli 2021 21:28
Bekijk het zo: Denk je dat Ubisoft dit speciaal voor jou doet omdat ze zo aardig zijn? Of omdat ze er meer geld mee verdienen valt…

Daarnaast ga je de fout in door een huur model te vergelijken met een koop...

Wat gebeurt er als ik me afmeld?
Als abonnee heb je toegang tot meer dan 100 games. Als je je afmeldt, worden de games niet meer beschikbaar, tenzij je ze al bezat, ze koopt of je in de toekomst opnieuw abonneert op Ubisoft+. Je behoudt toegang tot elke aankoop die je doet (of je nu een game in de Ubisoft Store of items in de game hebt gekocht), zelfs als je je afmeldt.

En:
* Waar Premium of Special Editions van een game worden aangegeven (bijvoorbeeld: Ultimate/Gold/Deluxe Editions), hou er rekening mee dat Editions in Ubisoft+ mogelijk niet alle premium content bevatten. Aanbieding onder voorbehoud van wijzigingen.

Voor die 15 euro heb je ook Assassin's Creed Odyssey (ja, ik heb het over de budget bak). Dan heb je geen tijdslimiet of wat dan ook en speel je wanneer je wilt... Rainbow six kun je zelfs op steam krijgen voor minder dan een tientje.
Rainbow six kun je zelfs op steam krijgen voor minder dan een tientje.
Niet de ultimate edition met alle operators. Die kost zelfs in de sale nog 54 euro.

Uiteindelijk zal het voor iedereen anders zijn of zo'n gamepass voordelig uitpakt en is het maar net hoe waardevol je je eigen tijd vindt. Als ik een game bij release kan spelen voor 15 euro in plaats van 60 dan beschouw ik dat als iets positiefs. Als ik een game die met DLC normaal 100+ euro kost kan spelen voor 15 euro dan beschouw ik dat als een win.

En dat je games niet meer kan spelen als je je afmeld is vrij logisch, dat hoort er dan bij. Maar je zit er ook niet aan vast. Ik doe af en toe gewoon een maandje Ubisoft+, of Xbox Gamepass, en speel games waar ik al een tijdje een oog op had. En als ik voorzie dat ik komende maand geen tijd heb om veel te gamen dan zet ik het een maand uit en speel ik hier en daar de games die ik wel bezit.

Voor Ubisoft zal het vast een leuk en stabiel verdienmodel zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet positief kan zijn voor de consument. Eén van de weinige bedenksels die voor beide partijen goed uit lijkt te pakken.
Totaal niet mee eens. Gamepass is juist een goede uitvinding. Je kan ernaast nog steeds games kopen... CD's zullen verdwijnen, is dit om het gemak, is het wel milieu technisch. Gamepass veranderd vaak van collectie en dat is goed. Als ik een game vet vind, koop ik hem desnoods later wel.
Anoniem: 1322 @dave19957 juli 2021 21:34
Je hoeft het ook niet eens te zijn ;)
Maar uiteindelijk doet men dit om meer geld uit jou portemonnee te krijgen. Als jij dat een goed plan vindt, prima toch? CD's hebben we het niet over, ik praat enkel over digitale aankopen.

Als ik een game vet vind, koop ik hem desnoods later wel.
Ik raad je aan om de game over het algemeen gewoon later te kopen. Dan kosten ze namelijk vrijwel niets meer (vaak zelfs minder dan een tientje). Geen day-one bugs, veel betrouwbare reviews beschikbaar, geen overbelaste servers, een betere game ervaring over het hele vlak...
Waarom zou je de game later nogmaals kopen slaat nergens op |:( game pass is een vieze manier van inkomsten genereren als je core business het loodje aan het leggen was. Meer niet.
Dit klinkt zeker niet goed gezien het recente nieuws rondom MMX Legacy: https://www.videogameschr...drm-leaves-it-unplayable/ Ubisoft haalde drm servers offline maar liet de verkoop op Steam vrolijk doorgang vinden |:(
Ubisoft haalde drm servers offline maar liet de verkoop op Steam vrolijk doorgang vinden |:(
Wat gruwelijk. DRM servers voor het single-player gedeelte van de game offline halen ondertussen en het spel lekker blijven verkopen. Je zou verwachten dat als je de game koopt dat je dan een flinke poos kunt spelen. Je zult hem maar pas hebben aangeschaft en Ubisoft trekt de stekker eruit.
Blijkbaar genoeg mensen die het helemaal geweldig vinden.
Ligt eraan, d'r zijn blijkbaar genoeg die het wel prima vinden. En ook hier zijn er genoeg mensen die bijvoorbeeld al jaren MMO's spelen. Je kunt zeggen dat die minder "slecht" zijn omdat ze gewoon "eerlijk" een abonnement vragen, maar ook in die zijn er genoeg truken om mensen langer geabonneerd en "engaged" te houden - daily / weekly activiteiten, dikke grind, etc. En ik geloof zo dat het merendeel van die categorie tegenwoordig f2p is, met alle microtransactions van dien.
Dat valt ansich mee.

Als dit net zo gaat werken als de expansies van The Elder Scrolls Online dan kan het best goed werken. Daar voegen ze nieuwe gebieden toe die je kan bezoeken. Zelfde wat er gedaan is met WoW

Echter waar ik bang voor ben is dat je netals WoW enorme verschillen gaat zien in visualiteit tussen de gebieden waarbij 1 beduidend nieuwer en mooier is dan het eerste gebied bijvoorbeeld. Nu staat graphics op de 2e plaats bij mij, maar... het kan wel enig zins verstorend zijn als je van het nieuwste gebied naar het oudste gaat.

Maar.. Het kan goed uitpakken. Ik heb geen problemen met een game ide blijft bestaan en op een manier als ESO gebieden etc toevoegd. Waar ik bang voor ben is dat Ubisoft geld ruikt en meer focussed op het verdienen van centjes dan een goede game neer te zetten. EEn game als dit zou mij interesseren, ik wil het best een poging geven. Of op zijn minst volgen hoe dit verloopt via reviews en videos. Gezien de Lore van de franchise kan dit nog best goed uitpakken namelijk.

Met voorzichtige hoop wacht ik af hoe dit uitpakt.
ik weet het niet maar van mij mag de assassin's creed weer terug naar hoe het eerst was.
ik heb liever een beetje te sneaken een kill uitvoeren en dan wegsprinten maar dat ben ik.
Zeker! Het werd steeds meer all-out vechten ipv sneaken...of het sneaken werd zo onmogelijk moeilijk gemaakt dat ik op een gegeven moment vanzelf maar iedereen ben gaan neermaaien :Y)
Dat is precies hoe ik momenteel Valhalla aan het spelen ben... Ja je kunt als een losgeslagen bende Vikingen alles plat slaan, maar je kunt prima ook in je uppie rond sluipen en de meeste of zelfs alle vijanden uit de weg ruimen.

Ik ben zelf nog niet heel ver in de game maar tot nu toe komt mijn ervaring overeen met wat ik mensen op Reddit zag vertellen, namelijk dat op een paar story missies na je alles vanuit stealth kunt doen. Raids doe ik ook zo, ik parkeer mijn boot met clangenoten in de buurt, sluip het kamp in en schakel iedereen langzaam uit, liefst zonder dat iemand iets merkt ondanks dat het steeds eenzamer wordt in het kamp... En uiteindelijk blaas ik op mijn hoorn om de rest te roepen om eventueel een paar stragglers te pakken en me te helpen alle plunder naar het schip te dragen. Ook heb ik al een missie gehad om een specifieke target om te leggen en die gedaan door het vijandelijke kamp in te sluipen en mijn eerste en enige agressieve daad was hem een kopje kleiner te maken (en vervolgens in de chaos het kamp weer uit sprinten).

De vorige twee games heb ik zelfs ook al grotendeels met stealth verslagen maar in Valhalla is dat nog wat makkelijker geworden. Er is namelijk een skill die je kunt nemen (en je kunt hem heel snel vrij spelen) waardoor assassinations op hoog level targets een (niet te moeilijk) quicktime event triggeren. Je moet dan op het juiste moment nog een keer op je assassinate knop drukken. Ik was in het begin van het spel per ongeluk een level 160 area in gelopen geloof ik terwijl ik level 20 was en ik heb het kamp dat ik aan viel gewoon compleet kunnen assassinaten op deze manier. Het probleem wat mensen hadden met dat je hoog level vijanden niet kon assassinaten is dus weg.

Dus ik ben best heel tevreden met de huidige staat van Assassin's Creed. Valhalla koste me even wat moeite om in te komen maar is nu ook heel leuk (tip: doe zsm de quest line om Noorwegen te verlaten). Alleen... Een live service game? Dit klinkt voor mij als vreselijk slecht nieuws... Ik heb nog geen enkele lsg gespeeld waar ik het een verbetering vond ten opzichte van een traditionele single player... Ik ben dan ook bang dat de lol hiermee voorlopig voorbij is en ik hoop dat het keihard flopt zodat ze weer naar het oude model terugkeren. Wie weet kunnen ze me verrassen maar ik ben bang dat we straks 'requiescat in pace' kunnen zeggen tegen Assassin's Creed...
Terug naar Origins / Odyssey, zeker! Verder terug, Nee dankje! Ik heb AC nooit veel aan gevonden omdat het ondanks dat het probeerde divers te zijn, heel lineair en repetitief aanvoelde. Met de komst van Origins is AC echt een favoriet voor mij geworden. Tuurlijk, het spel is nog steeds lineair en repetitief, maar toch voelt het sinds die reeks een stuk diverser aan. Valhalla heeft voor mij de plank volledig mis geslagen. Niet dat het geen leuk spel is, maar het stukje stealth voor een constante hack n slash (en dus ook beperking van manieren om kampen uit te moorden) inruilen was voor mij niet bevorderlijk voor de sfeer van de game.

Opzich spreekt het idee van het artikel me wel aan, maar eerst maar eens zien wat het gaat worden. Voor een hoop mensen hop aboard the hype train :).
Zijn er ondertussen geen "clones" of indie games die deze gameplay loop na proberen te bootsen? Lijkt me een kans, zoals nu ook al lange tijd de indie games de "oude" stijl games aan het bouwen zijn (ik denk aan bijv. Hollow Knight dat een betere Metroid/Castlevania is dan Metroid/Castlevania is)
Hoe moet opa dit nu weer lezen dan? Is Infinity dan een soort 'schil' waarin Ubisoft af en toe wat nieuwe missies en verhalen knalt tegen microtransacties? en wanneer de missie die jij wil spelen niet meer populair is word hij weer verwijderd van het platform?
Ik kan echt totaal geen beeld vormen hoe dit aansluit bij een story-based avontuur als Assasins' Creed. Hoe wil met dit inrichten en hoe werkt game development dan? of krijgen we 'World of Assasins' Creed' waarin je als single player alle avonturen van de personages rond kan gaan tegen een vast bedrag per maand?

[Reactie gewijzigd door zzzzz op 25 juli 2024 14:07]

Als ik het zo lees denk ik, niet gehinderd door kennis van zaken ;), het volgende:

- Assassin's Creed Infinity word een soort basishub.
- Hier aan gekoppeld zijn verschillende subs, waarbij elke sub weer een apart spel (oftewel tijdperk) is. Ik vermoed dat het dan gaat om de eerdere AC titels, danwel enigszins gebaseerd op eerdere titels.
- Deze subs zullen voorzien worden van enigszins wisselende spelinhoud.
- Ondertussen zal "het verhaal" in alle subs met elkaar worden verbonden.
- Spelinhoud kan wijzigen na verloop van tijd, maar wellicht dat de subs in de basis consistent zullen blijven.

Dat is dan hoe ik het zo lees :)
Ik zou eerder gokken op een Destiny achtig verhaal: een basisspel (aan te kopen), met telkens nieuwe seasons aan content die apart bij te kopen zijn. Deze seasons kunnen 'kleine' content packs zijn, zoals bv. Wrath of The Druids, afgewisseld met grotere content packs (volledige nieuwe periodes), zoals bv. AC Origins. De gepasseerde seasons zullen ongetwijfeld speelbaar blijven (net zoals in Destiny).

Ik denk niet dat het een echt platform wordt die de oude games mee integreert, zoals ze bv. bij de Hitman series gedaan hebben.

Maar het blijft natuurlijk giswerk.
Ik zat net te denken aan Guild Wars 1. Daar had je de base game waar vervolgens uitbreidingen voor kwamen. Deze uitbreidingen voegden nieuwe gebieden toe en breidden hoofdverhaallijn weer uit. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is/was als Destiny (heb ik nooit gespeeld).

Als ze zoiets doen met AC:I, dat het op zich wel interessant is. Maar aan de andere kant, GW is begin 2000, toen waren microtransacties nog niet heel erg gemeengoed.
True, ik weet niet of dit veel goed betekent voor een samenhangende verhaallijn. Voelt meer als random avonturen in het AC sausje...

Nou moet ik zeggen dat ik zelf ben afgehaakt na AC3 omdat ik echt baalde hoe karig het verhaal was geëindigd.

Het kán natuurlijk werken, zo'n online model. Immer zijn de games qua mechanics en insteek redelijk hetzelfde, dus dat leent zich voor een meer service model. Maar dan moet het wel een achterliggende richting en planning a-la Marvel hebben, zodat je weet dat het avontuur ook ergens naartoe gaat en niet allemaal random voor de lulz is (beetje ventjes hakken, missies doen en 'o ja iets met Templars'). Dat verwacht ik van Ubisoft helaas niet....
Ubisoft geeft de games die de gamers niet wilt, misschien als we roepen we willen geen splinter cell meer dat we dan die game wel krijgen.
Ik roep graag met je mee
in dit geval wil ik geen Beyond Good and Evil 2....
deel 1 is al weer bijna 20 jaar oud
Je had meegekregen dat er een BG&E 2 in de maak was die zo afwijkend van deel 1 was dat daar ook niemand op zat te wachten? ;)
Hebben ze niet hetzelfde geprobeerd met Tom Clancy's Ghost Recon Phantoms in 2014? (Game as a service bedoel ik dan.) Ik hoop dat ze daar in ieder geval van geleerd hebben.
Het zal mij dan vooral benieuwen wat voor mechanics en opties de spelers krijgt om compleet verschillende characters te builden, zodat de gameplay ook diepgang en een beetje skill ceiling krijgt. Om de zoveel tijd een nieuwe stukje map, missies, en een nieuwe skins voor je uitrusting gaat spelers niet jarenlang bezighouden. Het zou ook fijn zijn als de game toch een story mode blijft houden, of in kan haken op de verhaallijn en characters van andere AC games.

Maar een online AC lijkt me prima. Zo vond ik Unity ook wel leuk om samen te spelen, (toen het eenmaal goed liep).
Well, fuck you ubisoft. Altijd fan geweest van de serie (prefereer sowieso de oude delen over de nieuwe) maar dit klinkt als een onzalig slecht idee en ik vrees dan ook het ergst. Jammer.
Doomed to fail. Alles als live service werkt niet.
Niet mee eens, Ubisoft heeft dit nu bij Trackmania en dat werkt prima. Veel content updates en ook redelijk wat gratis content. En bij Rainbow Six Siege is dit geloof ik ook, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

De vraag is natuurlijk hoe iets als dit zou werken in een Assassins' Creed spel. Persoonlijk heb ik sowieso al niks met 'story' spellen van Ubisoft, altijd hetzelfde model met 'towers' in gebieden veroveren en dan kleine copy-paste dingen eromheen.
Als dit is wat het is dan is dit denk ik de laatste AC voor velen, als ze geld ruiken wordt het straks ook nog subscription based.
De laatste AC is alweer een poosje geleden.

Sinds de grindy gameplay die je handig kunt omzeilen middels betaalde xp boosters, kunnen ze wat mij betreft de pot op.

En dan hebben we het nog niet eens over het sexueel wangedrag bij dat bedrijf gehad...
De laatste AC is alweer een poosje geleden.

Sinds de grindy gameplay die je handig kunt omzeilen middels betaalde xp boosters, kunnen ze wat mij betreft de pot op.
De laatste is van eind 2020 (zonder XP booster overigens) dus dat valt wel mee toch?

[Reactie gewijzigd door Donstil op 25 juli 2024 14:07]

A permanent XP Boost has retroactively been added to the Assassin's Creed Valhalla store for 1000 Helix credits. That is $10 in our real-world currency.
En nu gaan we dus volledig live-service. Bye-bye Ubisoft.

[Reactie gewijzigd door KaiZas op 25 juli 2024 14:07]

Aah retroactively, Dus later toegevoegd.
Nou goed, optioneel in een single player game dus niet echt hinderlijk verder. Moeten de kopers zelf weten.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar je kunt er gif op innemen dat ze het niet doen om het "leven van de speler" gemakkelijker te maken. Ze verkopen de oplossing voor een probleem dat ze zelf gecreërd hebben. Om de oplossing te verkopen.

... en ondertussen geven ze onderhands toe dat hun content zuigt. Wat het ook echt wel doet.
Nah dat laatste is een mening natuurlijk. Ik onderschrijf die verder niet, vermaak mij elke keer weer prima met een AC game.

Tuurlijk het is een frikandel en geen goeie Ossenhaas maar toch kan ik er altijd wel van genieten.
Als iedereen hier zo op tegen is, bezwijk dan niet en laat deze titel lekker links liggen. Als je toch toehapt, heeft Ubisoft hun zin.
Ze klagen hier graag...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.