LG geeft C1- en G1-oled-tv's ondersteuning voor 4k120-input met Dolby Vision

LG's C1- en G1-oled-tv's hebben een firmware-update gekregen die het mogelijk maakt om videosignalen in 4k met Dolby Vision en een verversingssnelheid van 120Hz weer te geven. Dat is een signaal dat de Xbox Series-consoles met preview-fimware bijvoorbeeld kunnen produceren.

Techredacteur John Archer stelt op Forbes dat dit betekent dat de tv's daarmee de eerste zijn die deze signalen kunnen verwerken. Voordat deze update uitkwam, waren hdr-games beperkt tot 4k met 60Hz voor wat de ondersteuning van Dolby Vision betreft. Bij de combinatie van 4k, 120Hz en Dolby Vision komt er bij veel televisies een kruisje in beeld in de checklist van de Xbox Series-consoles.

De update wordt over the air verspreid naar de tv's, maar men hoeft niet per se te wachten totdat ze aan de beurt zijn, als ze bereid zijn de update te downloaden van de LG-website en hem via een usb-stick op de tv te installeren. Het gaat om versie 03.11.23.

Een gebrek aan ondersteuning voor 4k120 met Dolby Vision was specifiek een probleem voor eigenaren van de Xbox Series-consoles. Sinds een aantal maanden kan men in de Alpha Ring namelijk gebruikmaken van deze outputmodus. Ook zijn de consoles in staat om games die helemaal geen hdr ondersteunen toch daarvan te voorzien met de Auto HDR-functie. Dat gaat ook in Dolby Vision. Deze hdr-standaard van Dolby Labs is nog niet beschikbaar buiten de testgroep; HDR10 is dan de enige beschikbare standaard.

De update is beschikbaar voor C1- en G1-oled-tv's in alle formaten die geboden worden, van 48" tot 83". De oled-modellen uit 2019 en 2020 hebben ook 120Hz-displays, Dolby Vision-ondersteuning en hdmi 2.1-aansluitingen, waardoor ze theoretisch deze functie ook kunnen krijgen. Of dat ook gaat gebeuren, is niet bekend.

LG G1 65" Zwart

Door Mark Hendrikman

Redacteur

20-06-2021 • 13:02

84

Reacties (84)

84
82
31
5
1
43
Wijzig sortering
Staat leuk op de specsheets maar er is zover ik weet nog geen game die Dolby Vision ondersteund. Momenteel veroorzaakt de update meer problemen dan oplossingen. Alle HDR content wordt nu geforceerd op Dolby Vision ook al gebruikt de game zelf HDR10, daarnaast springt de TV nu elke keer op de Movie instelling, met 30 ms lag als gevolg, je kan handmatig weer de tv op de game instelling zetten maar dit 'reset' elke keer als je een spel opstart. Met andere woorden, leuk dat het 'kan' maar de gebruiker wordt onze vriend Vincent Teoh geadviseerd het lekker uit te zetten : ). https://www.youtube.com/watch?v=4NXR5VQxo-s
Kleine toevoeging voor degenen die de video van HDTVTest niet kijken: Als je ALLM uit zet op de XBox dan blijft de TV (gek genoeg) wel in de game mode staan.
In de nieuwste firmware 03.15.27 is deze issue gefixt. Zie de nieuwe video van HDTVTest. Daarnaast hebben ze een Game Dashboard toegevoegd, compleet in “gamer” stijl (zucht), helaas zonder Playstation-blauwe kleuroptie :).

Waarom ze zo kort na elkaar nieuwe firmwares uitbrengen als ze ook gewoon 03.11.23 hadden kunnen overslaan is mij een raadsel. Op mijn TV is de firmware nog niet OTA beschikbaar, misschien dat ze bij de rollout wel direct naar 03.15.27 gaan.

En een ander nieuwtje voor de CX eigenaren: een update voor 4K 120 Hz Dolby Vision support komt ook voor de CX beschikbaar. Dat zal velen in de comments hier hopelijk gerust stellen.
Top! De 48C1 staat namelijk op mijn lijst maar misschien wacht ik ook op de 42" versie.
Nog een update: Ik heb vandaag versie 03.15.27 OTA binnengekregen! 03.11.23 is inderdaad overgeslagen.
Dank voor het op de hoogte houden. Wat is er precies gefixt? En welke tv heb je?
De LG OLED48C16LA. Wat ze hebben gefixt t.o.v. de 03.11.23 firmware is de issue die @SuperSiggy vermelde waarbij de TV bij gebruik van Dolby Vision in combinatie met ALLM op movie mode ipv de (low latency) game mode sprong.
Nice! Dat is precies de tv dat ik wil. Gebruik je het ook voor (pc) gaming? Is er inputlag in verschillende picture modes? Gelukkig dat LG dat gefixt heeft.
Nee ik game alleen op mijn PS5. Net als bij de meeste TVs moet je voor de laagste input lag de game mode selecteren, en bij de LG is deze erg laag. Als ik de reviews op Youtube mag samenvatten is de LG C1 de beste game-TV van het moment.

[Reactie gewijzigd door Grauw op 23 juli 2024 08:39]

Klopt, heb zo wat een week of twee naar reviews gezocht op YouTube en C1 is idd de beste en ondersteunt het ook 1440p/120, iets wat Sony het vertikt.
Anoniem: 159816 @SuperSiggy20 juni 2021 14:50
Ik heb een 2017 OLED, dus niet de nieuwste, maar ik hoefde maar eenmalig de TV op game mode te zetten voor Dolby Vision. Daarna was het altijd hetzelfde. Ik merkte direct dat men gewisseld was naar een DV signaal, want in movie mode is de input lag erg lang op mijn TV.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23 juli 2024 08:39]

Dit speelt alleen bij de nieuwste modellen die de in het nieuwsbericht besproken update hebben gehad.
Ok dat zou kunnen, maar dat is een ander punt dan wat door Vincent Teoh wordt genoemd dat gaat over hoe de TV met het signaal omgaat na de update van de TV niet wat er met settings op de Xbox gebeurt na een Xbox update. Jou TV heft die update uberhaupt niet ontvangen.
Dat spreek ik ook niet tegen :) maar dat is niet waar dit nieuwsbericht of mijn opmerking over gaat.
Kan iemand uitleggen waar Dolby Vision voor wordt gebruikt?
Is een vorm van HDR waarmee je dus hogere helderheid/kleuren in beeld kan brengen.
Deze is speciaal omdat die "dynamisch" is en dus voor elke scene de beste opties neemt en daarmee veel verder kan gaan dan oudere vormen van HDR (HDR10 bv).

https://elektrozine.be/wat-is-dolby-vision/

[Reactie gewijzigd door k995 op 23 juli 2024 08:39]

Ah oke. Ik dacht dat het voor geluid was. Dus voor mijn doeleinden heeft DV helemaal geen nut? Want ik de 48CX en 48C1 staan op mijn lijst maar wacht ook nog op de 42" oled en dat zal dan alleen puur gebruikt worden voor pc gaming en netflix. HDR hoef ik sowieso niet.
42 inch OLED?
Waarom?
De 48 inch voldoet prima als je op korte afstand wilt kijken en gamen.
DV is een video standaard en staat los van de Dolby geluidsformaten.
Geen idee eigenlijk, is 48" niet te groot? Ik heb wel een nieuwe bureau met een diepte van 90cm en ik heb altijd al graag op korte afstand willen gamen en films/series willen kijken. Echt alsof je erbij bent of erin zit. GTAV met graphics mods en genieten maar!

Ik vind de Sony KE-48A9 wel de mooiste design hebben en wil deze graag ook maar ben bang voor de inputlag.
48 inch is juist prima voor op je bureau en om te gamen.
Input lag is in ieder geval geen probleem met een LG OLED.
Bij Sony weet ik de specs niet.
Heb je ook een OLED tv voor gaming op je bureau?

Dan zet die van van Sony op mijn lijst. En oh ja, ik neem aan dat de 48C1 de betere keus is dan de CX? Alhoewel beiden gewoon goed zijn volgens veel youtube videos.

-edit-
Nope, Sony is een verschrikkelijke keus. LG is het dus voor gaming.

[Reactie gewijzigd door SilverRST op 23 juli 2024 08:39]

Nee, ik ben geen gamer.
Kijk anders even in het LG OLED topic.
Daar zitten ook Tweakers met een 48 inch OLED.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
48" Lijkt met erg groot op een buro. Ik zou zelf niet veel meer dan 32" op m'n buro zetten (afgezien van ultrawides). Maar goed smaken verschillen.

Ik zou ook eens even dit soort ervaringen bekijken van mensen die het geprobeerd hebben: https://www.youtube.com/watch?v=xPKrE26sDiM

[Reactie gewijzigd door riotrick op 23 juli 2024 08:39]

HDR is nochtans gesupporteerd in veel games (en netfliw).

https://www.pcgamingwiki....namic_range_display_(HDR)

Dolby vision nog niet denk ik maar dat zal ongetwijfeld de komende jaren komen.
Dus ja dat is zeer zeker belangrijk voor jou als je de beste beeld kwaliteit wil.
Pfoeh, ik heb al de LG A7 sinds september 2018 en heb het beeld naar mijn wensen aangepast en ben er super tevreden mee. Ik heb juist OLED gekozen vanwege het contrast en voor onze kamer met verduisterende gordijnen, ook om de tv te beschermen tegen direct zonlicht. Ik vind het beeld al top uitzien zonder HDR en bovendien is de kans groot dat ik de LG C1 ga aanschaffen voor pc gaming en netflix op mijn bureau. HDR is dus absoluut geen must. En mijzelf kennende schroef ik het OLED lampje sowieso omlaag :P
HDR en Dolby vision is prachtig hoor. Kijk maar es wat scenes op Netflix van "stranger things" of "star trek discovery" (inhoudelijk is star trek discovery niet zo goed kijk maar de imdb reviews)

Dat dynamische bereik zorg ervoor dat je in een licht/donkere scene nog steeds details ziet in zowel het lichte gedeelte als het donkere gedeelte

Mensen zeiden wel es oh, met die donkere films zie ik op mijn tv geen details.. nu bij jou wel..
Oke, ik wacht in ieder geval op korting op de 48C1. Steeds als ik reviews bekijk en lees van monitors dat ik lees: backlight bleeds, IPS glows en slechte contrast. Ik vind dat verschrikkelijk want donkere scenes is juist datgene waar ik veel waarde aan hecht. Mijn nieuwe bureau is toch 90cm in diepte dus genoeg ruimte.
De update is beschikbaar voor C1- en G1-oled-tv's in alle formaten die geboden worden, van 48" tot 65". De oled-modellen uit 2019 en 2020 hebben ook 120Hz-displays, Dolby Vision-ondersteuning en hdmi 2.1-aansluitingen, waardoor ze theoretisch deze functie ook kunnen krijgen. Of dat ook gaat gebeuren, is niet bekend.
Dat mag ik toch hopen van wel, ik heb mijn CX, dus 2020 model juist gekozen vanwege OLED en de ondersteuning voor HDR en DV/Atmos.
Dan mag je toch gewoon verwachten dat je inputs daar ook geschikt voor gemaakt zijn / worden als ze aan de technische vereisten voldoen.
Dat is maar de vraag of he dat verwacht.
Die verwachting is geheel van jouw kant.

Datgene wat LG zet op de specificaties is wat je koopt. Dat is dan ook qat je mag verwachten.

Alles wat ze via een update toevoegen is dan mooi meegenomen.

Ik ga er vanuit dat je het scherm hebt gekocht vanwege de toenmalige eigenschappen. Niet omdat ze het uit gaan breiden in de toekomst.

Het scherm doet wat beloofd is en moet doen.
Dat is maar de vraag of he dat verwacht.
Die verwachting is geheel van jouw kant.

Datgene wat LG zet op de specificaties is wat je koopt. Dat is dan ook qat je mag verwachten.
Alles wat ze via een update toevoegen is dan mooi meegenomen.
Ik ga er vanuit dat je het scherm hebt gekocht vanwege de toenmalige eigenschappen. Niet omdat ze het uit gaan breiden in de toekomst.

Het scherm doet wat beloofd is en moet doen.
Hoewel je in principe gelijk hebt is het toch niet het hele verhaal. Software speelt een steeds grotere rol in ons leven. Makkelijk updaten is een van de grote krachten van software. Sterker nog, bij een hoop moderne techniek zit alle vooruitgang in de software. Sommige producten kun je alleen toekomsthard maken door de software regelmatig bij te werken.

Bij mobiele telefoons hebben we inmiddels de verplichting dat leveranciers moet aangeven hoelang ze ondersteuning geven en dat jij bij nieuwe telefoons mag verwachten dat ze een aantal jaren meegaan. Een seuritybug kan je product anders binnen dagen na aankoop al waardeloos maken.

Verwachting speelt daarbij een grote rol. Je koopt een mobiele telefoon, tablet of desktop computer met de verwachting dat je 3-10 jaar updates kan krijgen.
Televisies zijn steeds meer een computer aan het worden. Het verschil tussen een TV en tablet is vooral het formaat. Wat software betreft zijn er zelfs TV's die op Android draaien.

Daarom vind ik het geen gekke verwachting dat je TV net zo updatebaar is als een telefoon of computer.
Verwachting is ook niet waardeloos. Er zijn genoeg rechtzaken over garantie geweest waar uit blijkt dat je als consument mag verwachten dat een apparaat een bepaalde tijd meegaat en software updates horen daar bij. Het soort apparaat en de prijs speelt een rol. Van een wasmachine 1500 euro mag je een langere levensduur verwachten dan van een koffiepparaat van 30 euro. Van een TV verwacht ik dat die minstens 10 jaar mee gaat. In het luxe-segment waarin de OLED tv's zich bevinden verwacht ik uitstekende ondersteuning, en dus ook software updates voor lange tijd.
Nu zijn bugfixes nog wat anders dan nieuwe features maar als softwaremens verwacht ik regelmatig updates om beter gebruik te maken van de hardware die ik al heb.

[Reactie gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23 juli 2024 08:39]

Maar LG heeft eerdere updates ook nog naar de CX gebackport, zoals die fix / workaround voor onrustige zwartweergave bij het gebruik van VRR. Dus wat dat betreft schat ik de kans hoog in dat ook deze verbetering daar voor uit zal komen.

Maar je hebt gelijk, ook zonder dit is de CX al een fantastische TV ook als deze update er niet komt. Ja op de XBox zijn nu alle vinkjes in het TV-supportoverzicht groen, dat staat goed, maar geen Dolby Vision op 120 Hz is nou niet echt een heel groot gemis.

Aan de andere kant, de wereld is natuurlijk ook wel wat veranderd ten op zichte van vroeger, toen je het moest doen met wat je kreeg omdat er niet eens de mogelijkheid was om de firmware te updaten (ik kijk even met een schuin oog naar mijn Onkyo TX-SR508 receiver). Tegenwoordig zit er wel degelijk een verwachting van de consument dat het product in de loop van zijn levensduur ook nog de nodige verbeteringen ontvangt.
Maar LG heeft eerdere updates ook nog naar de CX gebackport, zoals die fix / workaround voor onrustige zwartweergave bij het gebruik van VRR.
Je verwart fixes voor zaken die niet goed werken met functionaliteit die buiten de specificaties vallen waar het toestel mee is verkocht.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 08:39]

Ik verwar niks, maar je zou dat onderscheid inderdaad kunnen maken. De vraag is of LG dat doet. We zullen even moeten afwachten om het antwoord daarop te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Grauw op 23 juli 2024 08:39]

Punt is dat dit dus niet buiten de specificaties valt. De CX werd /word aangeprezen als apparaat met HDMI 2.1 die 4k@120 HDR / DV kan weergeven.
Gamen met 4k120hz in DV is nooit gezegd.
Überhaupt gamen met DV is nooit gezegd.

Heb je een link waar dit door de fabrikant word aangeprezen als sellingpoint?

Volgens mij is er altijd gezegd DV cinema.
Beeld van gamende vrouw
Maak je gaming set-up
compleet met een
ongekende kijkervaring

Stel je de mogelijkheden voor als de meest innovatieve TV
wordt gekoppeld aan de meest sterke console.
Instant respons tijd, soepele animaties en
een overweldigend geluid. Dolby Vision en Dolby Atmos
ondersteunen de TV en console. Voor gamers
met meerdere consoles, 4 HDMI 2.1 poorten voor
meer appareten. Installeer jezelf voor de overwinning.
Unleash jouw game-skills.
Uit hun promotie materiaal, nergens een verwijzing naar een beperkte ondersteuning, of beperking tot bv 60hz.
Ik zie geen echte verwijzing dat in DV gegamed kan worden in jouw text.
Zou mij lijken dat je zoiets wel expliciet zou vermelden.
Blijft vooralsnog DV entertainment, wat denk ik meer slaat op beeld.


Van de site.
Stel je voor wat er mogelijk is wanneer de meest innovatieve tv samenkomt met de snelste en krachtigste Xbox. Snelle responstijden, vloeiende graphics en een verbeterd entertainment met Dolby Vision IQ en Dolby Atmos op compatibele tv's. Voor serieuze gamers met zowel de console als de pc zijn er vier HDMI 2.1 poorten voor meer aansluitingen. Maak jezelf klaar voor de overwinning en unlock je volledige potentieel.
*De Xbox Series X ondersteunt zowel Dolby Atmos (beschikbaar bij de lancering) als Dolby Vision (binnenkort).
*Het A1-model is niet gecertificeerd als HDMI 2.1.
Mijn punt is dat er nergens word aangegeven dat dit een probleem zou zijn. In die tekst word gesproken over de krachtigste console met de meest innovatieve tv.
"Unlock het volledig potentieel" met een uitspraak dat de Xbox DV en Atmos ondersteund. Oftewel deze tv heb je nodig als je dat wil gebruiken.

Echt nergens word gesproken over beperking, behalve een specifiek model, die ik niet heb.

Dus ja, LG claimed ondersteuning en support ervoor wel degelijk.
Nee, jij maakt aannames op basis van onduidelijke text.
Dan lees jij echt waar anders als ik, want de ondersteuning voor DV icm gaming word gewoon letterlijk geclaimd.
Update: 4K 120 Hz Dolby Vision support komt ook voor de CX beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door Grauw op 23 juli 2024 08:39]

Klopt.
Je hebt helemaal gelijk.
Dit geldt zeker ook voor de 2019/2020 modellen.
Deze hebben HDMI 2.1 en voldoen daarmee ook aan de specificaties.
Het is dus geen theorie, het kan gewoon praktisch werken zoals het bedoeld is.
Ik had mijn 2019 oled ook gekocht met de verwachting dat deze vrr ofwel freesync zou krijgen. Die verwachting werd ook hier op tweakers voorspelt. Nooit gebeurt.
ik bezit de cx en als deze functie niet naar deze tv komt vind ik dat toch redelijk schandalig voor het bedrag wat je voor die dingen betaald de ondersteuning is er wel volgens mij en hij is pas een jaartje oud. Eigenlijk al een gemis sinds dag 1 gezien hij wel 120hz heeft
Je doet nu alsof LG een belofte heeft verbroken dat die functie er op jouw tv ooit zou komen. Die belofte heeft LG echter nooit gedaan, zelfs niet voor de opvolger van jouw tv. Termen als ‘redelijk schandalig’ zijn mijns inziens dan ook redelijk misplaatst.
Hoezo? Die tv's zijn volop verkocht met als argument 4k 120hz HDR en DV.
Redelijk schandalig als blijkt dat je je inputs dus bewust niet de ondersteuning last bieden. Het is HDMI 2.1, dus technisch geen probleem
Ik daag je uit aan te tonen dat hij met 120fps DV op de markt is gezet.

Hij heeft DV ondersteuning en 120hz ondersteuning, maar ik denk niet dat je ooit gaat vinden dat het ergens tegelijkertijd wordt genoemd.
Kan ook niet, in die tijd waren er geen bronnen die dit konden sturen naar de tv.

Hdmi2.1 heeft ook niets met DV support te maken. Daar is de bandbreedte voor nodig. DV is 12bit, in combi met 120fps 4K 4:4:4 kom je dan op 48Gbit en volgens mij heeft de CX die niet. Als de CX maar 40Gbit heeft komt die niet verder dan 10bit 4K 120fps 4:4:4 (en dat is de hdr10 spec, het zit in de naam he ;) )

Wat dat betreft zou ik de c9 dan sneller 4K 120fps DV zien krijgen dan de CX.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 23 juli 2024 08:39]

Is gewoon schandalig als ze het niet doen.
Je kan toch al gamen in 4k120
En je kan een film met Dolby Vision en Atmos kijken.
Althans op mijn CX kan dat wel.
mwah wellicht echter vind ik wel dat zeker met technische apparaten, indien het mogelijk is, er best eens wat extra's bij mogen komen dmv updates. Het is niet per se dat er eerst beloftes gemaakt moeten worden maar zo zien wij ook graag verbeteringen op smartphones, pc's enz.
Helemaal mee eens! Hier ook een CX overigens!
Mag hopen dat mijn C9 het ook nog krijgt, die heb ik destijds speciaal gekocht voor zijn HDMI 2.1 functionaliteiten. :(
Hier ook de C9 met een XSX aangesloten. Trek met gemak de 4K/120 en met de instant game response die inkicked tot nu toe nog niks te klagen gehad
Ja 4k 120hz is geen probleem, maar het gaat erom of je 4k+120hz+dolby vision kan draaien.
Fair point. Tot nu toe volstaat HDR10 hier wel, dus mis ik écht iets..? Denk het niet. Zou t tof zijn als DV als update komt? Zeker!
Sterker nog, de C9 2019 model, voldoet geheel aan HDMI 2.1 en heeft de 48 Gbit bandbreedte wat de 2020/2021 modellen niet eens hebben.
Strikt genomen zouden de 2019 modellen dus eerst aan de beurt moeten komen. ;)
Dat weet ik, maar dat hoeft niet te betekenen dat LG het ook zal uitrollen via een software update.
Waarom zou je het willen hebben? Op 4K 120fps verliest dirt al heel veel qualiteit van het beeld. Het beste beeld van veel spellen halen de 60fps 4K met RT niet eens. Dus 4K 60fps DV zou meer dan genoeg zijn. En anders zet je DV uit en doet je tv gewoon 120fps 4K op HDR10 (waar die ook mee verkocht is in de tijd)
Op dit moment ga je het verschil toch niet zien omdat de Xbox DV op dit moment op dezelfde manier brengt als HDR10 en DV dus niet dynamisch is. Dynamische DV moet ingebouwd worden in de game (en ik ga er bijna vanuit dat dat onderdeel gaat worden van de quality setting van veel games omdat het extra gpu power vraagt)
Waarom zou een beeld op 4k 120fps kwaliteit verliezen t.o.v. 60hz?

Let op, ik speel op de PC niet op de xbox.
Ik heb een paar maanden geleden de LG C1 48" gekocht vlak nadat ik een PS5 heb bemachtigd, en ik ben er uitermate tevreden mee. En ook zeker nieuws als dit geeft mij veel vertrouwen dat er echt actief aan de ondersteuning van deze TV gewerkt word, zelfs terwijl er al vrij weinig nog aan te verbeteren viel!

De reviews zeiden mij allemaal dat de LG OLEDs de ultieme next generation game-TV was, met ondersteuning voor alle relevante HDMI 2.1 functies, en hij stelt daarin zeker niet teleur! Nu Sony nog met de VRR-ondersteuning die hopelijk snel komt :).

[Reactie gewijzigd door Grauw op 23 juli 2024 08:39]

Zo dacht ik ook bij aanschaf van de cx, vol vertrouwen, goede support ed maar nu is het nog afwachten of dat mijn tv überhaupt die update krijgt. Van vol vertrouwen naar "hopen" in nog geen jaar tijd..(niet gekocht op release)
Ik denk dat ik mijn reactie op @jqv ook hier zou geven.

Overigens grappig verhaal, ik had eigenlijk de CX besteld omdat die toen zeshonderd euro goedkoper was dan de C1 die echt nét uit was. Werd ik gebeld door de verkoper of ik mss een C1 wilde voor €200 extra aangezien ze de CX niet meer op voorraad hadden. Was wel een nice deal vond ik! Alhoewel de prijzen van de C1 inmiddels ook al naar dat niveau zijn gezakt, dus ik had ook gewoon even kunnen wachten.

[Reactie gewijzigd door Grauw op 23 juli 2024 08:39]

Toch een prima prijs denk ik zo. Ik heb de cx aangeschaft maanden voor de c1 uitkwam dus had geen keuze, of ja, wachten :p

in elk geval veel plezier ermee!
Ik heb de 48cx met een aorus 3080gpu maar vrr heb ik uitgezet de panelen kunnen de gamma niet meeschalen met de variable weergave.
Dus zwarte delen in de game zijn enkel perfect als er 120hz word weergegeven, ik meen dat dat ook bij de c1 niet gefikst is.
Verder erg tevreden met de oled ziet er super mooi uit allemaal.
Net een week de G1 hangen, mooi nieuws dit :)
Een extraatje is mooi meegenomen inderdaad.
Zeker met dit kriebelt het toch echt om mijn 40" 4k/60hz monitor te vervangen door deze.

Alleen die grootte twijfel ik nog een beetje , bureau kan ik diep genoeg maken denk ik maar blijft toch 48 inch.

Toch wel netjes van LG hopelijk brengen ze ook nar oudere modellen.

[Reactie gewijzigd door k995 op 23 juli 2024 08:39]

Gelijk doen ben je zo gewend, ik zit met mn ogen ongeveer 110cm van de cx48 af is helemaal niet te groot.
De tv hangt aan de muur en heb een 70cm diep bureau.
Bureau is 80 hier hmm,** kijkt naar banrekening** , ** kijkt naar het lieve vrouwtje**
Hij is groot, maar heerlijk voor werken op meerdere vensters...
Games nog niet echt gedaan, maar ik ben super happy met mijn 48inch monitor
Ondertussen(1jaar) zit ik nog op de beloofde update te wachten vanuit Samsung zodat mijn TV eindelijk e-arc en 4k100/120 ondersteund :+
Ik krijg het idee dat LG zijn tv's het beste en langste voorziet van updates t.o.v andere merken
Hier een twee jaar oude Philips 934 en onlangs nog een update gehad. LG is echt niet de enige, maar vanwege de populariteit wordt dit denk ik op de frontpage gemeld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.