CD Projekt Red brengt nieuwe patch uit voor Cyberpunk 2077

CD Projekt Red heeft patch 1.23 uitgebracht voor Cyberpunk 2077 op consoles, pc en Stadia. De update lost diverse bugs op en moet ook weer prestatieverbeteringen bieden. De patch volgt kort na het nieuws dat de game weer in de PlayStation Store verschijnt.

Ontwikkelaar CD Projekt Red toont alle wijzigingen in Patch 1.23 in een lijst op zijn website. Naast oplossingen voor specifieke bugs met quests en de open spelwereld, gaat het om verschillende optimalisaties die de stabiliteit en prestaties moeten verbeteren en voor minder crashes moeten zorgen. De ontwikkelaar noemt specifiek een geheugenaanpassing waardoor er minder identiek ogende npc's in dezelfde omgeving verschijnen.

Daarnaast zijn er 'verschillende console-cpu-optimalisaties' doorgevoerd. In de changelog staan ook een aantal specifieke verbeteringen voor de pc- en Xbox-versies. Bij de pc-versie is er bijvoorbeeld een oplossing voor het probleem waarbij het spel niet meer reageert als de toetscombinatie Alt+Enter wordt gebruikt om te wisselen tussen fullscreen en Window-modus.

Over specifieke verbeteringen voor de PlayStation-versie, rept CD Projekt Red niet. Vorige week maakt uitgever CD Projekt bekend dat Cyberpunk 2077 vanaf 21 juni weer te koop is in de PlayStation Store. Sony had de game vlak na de release van het spel in december verwijderd uit zijn digitale downloadwinkel, vanwege de vele problemen.

In een verklaring zegt Sony tegen Polygon dat het nog steeds niet aan te raden is om Cyberpunk 2077 op een PlayStation 4 te spelen, vanwege prestatieproblemen. Sony raadt aan om de game op een PlayStation 4 Pro of PlayStation 5 te spelen.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-06-2021 • 17:11

86 Linkedin

Lees meer

Reacties (86)

86
85
49
2
0
22
Wijzig sortering
Ik wacht nog steeds op de nextgen update. Deze game is zo'n raar geval, het is gebouwd voor de oude consoles maar draait daar nauwelijks op en is tegelijkertijd ook (nog) niet geoptimaliseerd voor de PS5 en Series X. Twee keer geschoten en twee keer mis 😅
Eens, voor een prikkie gekocht, nog niet gestart. Hoop een beetje op No Man’s Sky gebeuren. Was ook drama bij launch.

We zullen zien. :)
Hoe kan je hiet hiermee eens zijn wanneer je de game geeneens hebt gestart?

Tot nu toe heb ik CP met veel plezier gespeeld zonder echt game brekende bugs tegen te zijn gekomen (op de XSX).
Ik heb slechts 1x het spel opnieuw moeten starten omdat een dialoog niet verder ging, echter heb ik dit soort rare dingen met meerdere games die in de Quick Resume staan dus dit schuif ik niet volledig af op CP.
Genoeg filmpjes van de huidige versies. Dus zoals ik eerder aangaf, ik wacht liever op het polijsten. Heb er 0,0 haast mee.
Dan heb je geluk.
Ik en vrienden die het ook speelden moesten constant het spel opnieuw starten door crashes.
Op mijn ps4 liep het spel voor geen meter, maar had de PS5 veel meer last van crashes.
En countless andere bugs waar het spel mee aan elkaar geknoopt was. Gamebreaking? Nee, maar wel fun & immersie breaking.

[Reactie gewijzigd door stinger op 22 juni 2021 08:34]

Drama bij CP was wel velen malen groter. NMS was technisch niks mis mee, alleen miste wat beloftes. Dat is wat anders dan wat we hebben gezien van CP. wat mij tegenvalt is de algehele interactie in CP dat gewoon totaal niet aanwezig is (als ik het mag vergelijken met GTA). Ik ga de game pas weer installeren als er een next-gen patch is, maar ik ben ergens ook een beetje klaar met CP. Het grinden alle rommel dat je kon oppakken was me gewoon teveel. Het spel zorgde er bij ook voor dat ik alles wilde pakken van de grond, zodat ik het maar kon verkopen. Dat frustreerde me tegelijk ook ergens want ik wilde met de game zelf bezig zijn. Krijg ook het idee als ik weer ga spelen dat ik totaal niet weet wat ik nou aan het doen was.

Voor mijn idee is dit ook een game die ik liever links laat liggen. Wie weet kan me de next-gen update nog “overtuigen”.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 17 juni 2021 20:32]

NMS had slechte load times, ships die onder de wereld vlogen of spontaan een verkeerde kant op gingen. Quests die om een reden niet werkten en quest items die niet spawnen, werelden zonder specifieke resource nodig om uberhaubt eraf te komen en schepen die op de jouwe landden..

Volgens mij ben je het gewoon vergeten?
Velen van die issues herken ik niet nee, dus heeft niks met vergeten te maken. Enige wat ik had dat er een quest niet werkte, maar de rest maakte ik niet mee wat je opnoemt. Lange loadtimes (dat is wat anders dan slechte) was alleen bij het opstarten. Dat is naar mijn idee geen bug oid.

CP frustreerde me veel meer dan NMS en met die laatste had ik ook wel iets meer plezier.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 17 juni 2021 21:27]

Ik heb zelf ook helemaal geen grote technische problemen met CP gehad, en gespeeld vanaf een dag na release. Maar wel op moderne gamelaptop.
Helaas heeft het spel gewoon geen blijvende indruk achtergelaten, de immersie en open world viel me achteraf toch tegen. Maar heb me zeker vermaakt zonder grote bugs.
Idem dito, de enige bugs die ik ben tegengekomen zijn zwevende telefoons en een pistool in een cutscene dat opeens besluit te teleporteren van z'n hand naar middenin het gezicht. Ook op PC overigens.
Had je m dan al bij release? Of wat later na een aantal patches?
Release was echt ruk zag ik her en der.
ik had hem vanaf release en ik kan me ook niet herkennen in de genoemde issues
Zowel NMS als CP bij release. CP had ik pas overwogen te kopen paar dagen voor release want ik had niks met die hype rondom deze game namelijk. Achteraf was mijn algehele gevoel juist namelijk qua beleving. Op zich een prima game maar het ik heb bij CP het gevoel dat het allemaal mooi is van de buitenkant, maar erg leeg van binnen.

CP had zoveel meer kunnen zijn, maar het feit dat interactie met de wereld zo klein is, maakt het gewoon een saaie game, en dan heb ik het nog niet eens gehad over vehicle handeling.
Ik herken mij ook niet in de vele issues van cp. Kin er heerlijk doorheen spelen zonder echte problemen. Zal op de Playstation 4 dan ook wel moeten werken :+.

Zit natuurlijk groot verschil tussen persoonlijke ervaring en hoe het in het geheel gaat.
Misschien maakt het uit waar je op gespeeld hebt op dag 1, ik had hem op de PS4 gekocht en gereturned omdat het voor geen milimeter werkte, kort daarop de PC versie geprobeerd en dat draaide als een zonnetje. Ik kan mij wel herinneren dat de prestatie-patches relatief snel volgden op de release, in elk geval een heel stuk sneller dan ze het bij CP2077 voor elkaar krijgen.
Tot zover ik heb gespeeld zit er echt 0 grind in Cyberpunk. Main Story kan je gewoon uitspelen zonder side missions te doen.

Dat jij zelf de drang hebt om alles op te pakken en te verkopen ligt denk meer aan jouw manier van spelen. Je kan het zelf "grindy" maken dus.

Het enige wat ik mis is meer goede organische "emergent" gameplay en denk dat jij dat ook bedoelt met algehele interactie. De wereld kan soms wat dood aanvoelen in CP. De random shootouts doen me niet zo veel. Gelukkig ben ik met mijn playthrough die ik nog moet afmaken niet veel bugs tegen gekomen.
Ik hoop eigenlijk dat we niet hoeven te wachten tot de game op de next-gen uitkomt.
Deze game past precies bij mijn gevoel van 2020/2021. Een mooie videokaart? Een mooi spel? Alles tip top? You. Cant. Have. It.

Maar wat optimistischer, heb de game destijds gerefund en heb nog een kopie in een andere store (geloof Steam). Over een jaartje lekker een 3080 o.i.d. kopen, lekker aan een LG G1 OLED en gaan met die banaan. Deze game en de markt tekorten en de bugs geeft aan dat we vaak tegelijkertijd teveel willen misschien. (Naja, laat ik voor mezelf spreken). Gunfactor voor CD Project Red is hoog en hoop dat ook dat ze uiteindelijk nog iets perfects van kunnen maken :).
Ik moet je teleurstellen maar: zelfs als het spel prima draait (zoals bij mij)..

Is het gewoon heel middelmatig. Het is eigenlijk vreemd dat alle bugs en performance issues de aandacht hebben afgeleid van het feit dat het spel gewoon een beetje MEH is. Mist zeker diepgang, levendige wereld, goede sidequests, etc. De main story is OK, en that's it. Veel meer plezier valt er niet uit dit spel te halen.
De verwachtingen gingen natuurlijk zoiezo nooit waargemaakt worden, de hype rondom cp77 rees al de pan uit voor CDPR zelf goed en wel de marketing doos opentrokken.

Maar middelmatig? vergeleken met wat? Assassins creed heeft iets meer verhalende side quests maar die verzuipen bijna volledig in de enorme berg "grind quests"(uren vullen en stats farmen), Watch dogs was al helemaal een heel dun laagje verhaal bovenop zeer repetetieve gameplay. De laatste Tomb raider zeker niet de sterkste in de reeks. En een slechte launch word niet voor niets een FO76je genoemd.

Spel was zeker nog niet af bij release en dat gedoe rondom de console prestaties is gewoon oplichting te noemen, maar ik weet niet wat jij de laatste paar jaar aan open wereld rpg's gespeeld hebt wat zo superieur was dat CP77 zelf hooguit middelmatig is maar laat het alsjeblieft weten, zou dat graag ook spelen
De verwachtingen gingen natuurlijk zoiezo nooit waargemaakt worden, de hype rondom cp77 rees al de pan uit voor CDPR zelf goed en wel de marketing doos opentrokken.
Je moet onderscheid maken tussen reële verwachtingen en hype verwachtingen. Je mag als consument er altijd van uitgaan dat een product wordt ge-sugarcoat om het nét wat aantrekkelijker te doen lijken. CD project ging echter volledig de boot in door onderdelen compleet of gedeeltelijk weg te laten waardoor het eigenlijk een generic shooter werd met ongepolijste aspecten. Met dat laatste doel ik niet op de bugs.
Maar middelmatig? vergeleken met wat? Assassins creed heeft iets meer verhalende side quests maar die verzuipen bijna volledig in de enorme berg "grind quests"(uren vullen en stats farmen), Watch dogs was al helemaal een heel dun laagje verhaal bovenop zeer repetetieve gameplay. De laatste Tomb raider zeker niet de sterkste in de reeks. En een slechte launch word niet voor niets een FO76je genoemd.
Het is op zich geen slechte game, maar we hebben het over een spel dat de crème de la crème onder het Action-RPG segment moest voorstellen. Dit werd herhaaldelijk onderstreept door CD Project en uiteindelijk niet waargemaakt. Mag je dan uitgaan van een teleurstelling als gamer zijnde? 100% Kan je desondanks het alsnog als een (erg) leuke game ervaren? Ook 100%
Spel was zeker nog niet af bij release en dat gedoe rondom de console prestaties is gewoon oplichting te noemen
Helemaal mee eens.
maar ik weet niet wat jij de laatste paar jaar aan open wereld rpg's gespeeld hebt wat zo superieur was dat CP77 zelf hooguit middelmatig is maar laat het alsjeblieft weten, zou dat graag ook spelen
Ironie van de bovenste plank: CD Project koos ervoor om het niet meer neer te zetten als RPG:
Van: "the role-playing game of the dark future"
Naar: "the open-world, action-adventure-story"

[Reactie gewijzigd door Enigmus op 17 juni 2021 19:04]

Ik denk dat het mede komt omdat de sidequests van The Witcher 3, je weet wel, dat andere spel van CD Project Red, zo geniaal waren. Dat creëert inderdaad hoge verwachtingen.
Tja, als ik The Witcher 3 terugspeel werd er misschien teveel verwacht van dat team. Het verhaal is wel goed ja, maar de gameplay is enorm houterig. De tutorial vond ik zelfs een erg nare ervaring. Ik moest opzoeken op het internet hoe ik moest pareren, anders kon ik niet verder.
Echt geen uitblinker wat betreft game design.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 17 juni 2021 20:28]

Precies. Verhalen en graphics kun je wel aan ze overlaten, maar qua gameplay zijn z gewoon bagger.
Precies, om die rede waren mijn verwachtingen heel hoog voor CP2077. Bij mij staat Witcher 3 wild hunt nog steeds eenzaam boven aan als het gaat om RPG games. Maar ook die schijnt problemen gehad te hebben in het begin, alleen toen had ik de game niet. Tegen de tijd dat ik die kocht waren de DLC´s er ook al en heb ik dat allemaal in 1 ruk uitgespeeld en dat spel zit gewoon super in elkaar. Cp77 heb ik uitgespeeld en daar skipte ik de meeste sidequests omdat ik ze niet vond boeien, bij the witcher moest je echt side quests doen omdat je anders niet sterk genoeg bent en die side quests zijn nog leuk ook.

Cp2077 raak ik pas weer aan als alles gefixed is maar ik ben bang dat het nooit gaat worden wat ze van te voren beloofde
Wat je opnoemt is inderdaad zo'n beetje het probleem met elke open world rpg tegenwoordig. Vooral rpgs lijken er tegenwoordig op hun sterkste punten (zoals main quest en goede side quest story lines) op achteruit te gaan wanneer open world een van de features van het spel is. Bij cyberpunk is dit zo te zien niet anders, kijk maar naar hoe kort de main story bijvoorbeeld is. Wat er is aan main story is zeker erg goed, maar voor een rpg van die prijsklasse is het gewoon erg weinig. Om toch nog te laten lijken alsof er veel te doen is is de open world daarna vooral opgevuld met veel lage kwaliteit filler content, tegenwoordig lijkt dat de standaard te zijn voor open world rpgs...

Geef mij maar een goede rpg i.p.v. de zoveelste middelmatige open world rpg.

[Reactie gewijzigd door Corodix op 17 juni 2021 18:18]

Cyberpunk is gewoon middelmatig in vergelijking met The Wild Hunt, period. Laatstgenoemde was veel vloeiender qua gameplay. CP voelt overal houterig aan, dat had ik bij The Witcher nooit. Die achterstand kan CP met alle raytracing-geweld niet meer inlopen.

En toch blijf ik het spelen…
Exact. De main storyline is goed te doen en daar zit echt wel wat werk in, maar de rest van de game is echt heel, heel saai.
Niet mee eens, er zitten zat leuke sidequests in. Ik heb me prima vermaakt. Maar ik heb pas in de week voor release naar wat gameplay vidoe's gekeken, heb niet heel veel van de hype gevolgd, en dan is het echt een prima game.
Klopt, het is een beetje saai en interacties met NPC's en gebouwen is echt minimaal.

Wel is de map extreem gedetailleerd en er is dan ook enorm veel werk in ontwerp en layout van de stad gaan zitten. Developers hebben helaas geen tijd gekregen om het spel af te maken, omdat het management snel geld wilde zien. Eigenlijk hebben ze een passive open wereld verkocht.
Echt geheel mee oneens.

De wereld voelt juist wel heel levendig aan. Als je de moeite neemt zie je overal kleine verhaaltjes.

Bijvoorbeeld ik was in een gebouw, een prostitué sprak met haar pimp over de kosten van de ripperdoc nadat een klant haar flink had toegetakeld, hij was van mening dat zij dit moest terugverdienen, en dat het een risico van het vak is, zij vond dit uiteraard niet. Hier was even een gesprek over waarbij hij voet bij stuk hield en zij weg liep. Ik volgde haar naar buiten en op een afgelegen plek ging ze huilen.

Zo zijn er heel erg veel kleine verhaaltjes, zoals je ex politie buurman die zelfmoord pleegt als je niet de juiste keuzes maakt, maar ook gewoon flinke sidequests. De Delamain missies waren hilarisch, er is een heel verhaal met een ex-agent, zijn zus en zijn neef.
Zit gewoon ongelooflijk goed in elkaar, maar is absoluut geen main quest.

Ik denk dat je misschien niet door hebt hoeveel sidequests er zijn, want er zijn ook een hoop sidequests die vertakkingen van de mainquest zijn.


De launch is schandalig, en dat ik een Series X moet gebruiken om een Xbox One spel te spelen is natuurlijk belachelijk. Dan hebben we het uiteraard nog niet over de vele bugs. Maar dat betekent niet dat de wereld niet super goed in elkaar zit, de missies leuk zijn, en er veel verhaal in zit.
Speel het spel nog een keer, neem wat meer tijd voor alles, observeer wat meer en luister naar de verhalen. Je komt echt hele leuke en interessante mini verhalen tegen.
Het was best geinig. Maar als je eerlijk bent is CP fundamenteel gewoon een ruk spel. Heel stuk story geknipt, geen diepgang en 50% van de beloftes op voorhand zijn niet uitgekomen.
Gunfactor voor dat bedrijf na dit fiasco en de werkomstandigheden kan ik met m'n hoofd niet bij.
Qua verhaal is het echt wel ontzettend goed gedaan. Lang genoeg en bijna ongeevenaard sterk geschreven.

Ook zijn de characters zijn stuk voor stuk fantastisch uitgewerkt.
Om over de wereld op zich nog maar te zwijgen.

Er is best wat aan gesleuteld nu maar er missen absoluut nog wel een paar features ja. Ze hebben veel teveel hooi op hun vork genomen en ons als spelers bovendien voorgelogen.
Mistte heel erg het gevoel dat ik ook maar enige invloed had of de 'beslissende factor' was in het verhaal.
Dat gaat al mis vanaf het begin. Je hele binden met Jackie en de transitie van je "chosen lifepath" (lol) naar echte city dweller is bijvoorbeeld in een korte cutscene gepropt ipv dat je het zelf mag beleven.

Toegegeven ze hadden het label van RPG van hun marketing material verwijderd voor release, en niet elk spel kan een New Vegas-ervaring leveren, maar in de context van een spel vond ik het niet heel erg bevredigend.
Lang genoeg is natuurlijk een mening, maar in mijn eerste playthrough heb ik zo'n 16 uur gedaan over de main story. Tijdens de main story voel je eigenlijk aan een hoop dingen dat het (main) verhaal is ingekort, van één cutscene die een aantal maanden (in game tijd) aan jobs laat zien die je zelf nooit doet tot aan keuzes die eigenlijk alleen de dialoog opties aanpast en geen echte veranderingen in de story met zich mee brengen. Opzich zijn deze dingen natuurlijk geen groot probleem, maar het voelt wel echt aan alsof de developers niet genoeg tijd hebben gekregen om een hoop aspecten af te ronden. Wat echt heel jammer is want de game heeft best wat potentie.
Developers van CDPR hebben in interviews zelf ook aangegeven dat ze tijdens development verwachtte om rond 2022 de game af te ronden in een staat dat ze er zelf ook tevreden over zijn. Voor mij en vele andere die lekker zijn gemaakt door de 48 minuten durende "gameplay" trailer (wat uiteindelijk fake blijkt te zijn) en alle andere marketing materiaal is echt een flinke domper om te zien wat uiteindelijk is uitgekomen.. Hopelijk komt er een hoop extra content en kan CDPR Cyberpunk nog flink verbeteren.

[Reactie gewijzigd door Gforcez op 18 juni 2021 09:00]

Oei, ik vond juist dat het verhaal erg goed was maar als speler heb je er echt geen diepe impact hoe het verloopt zoals dat in Mass Effect wel het geval was.
Ook de verschillende perseonages waren erg goed stem en animaties echt prima!

Maar waar het erg enorm tekost schiet is gameplay, auto rijden is erger dan Saints Row ( en dat was al walgelijk slecht) hier en daar voelt het spel in het algemeen wat stijf aan, ook de NPC's zijn niet geloofwaardig.

Naar mijn gevoel moest Cyberpunk 2077 een animatie film zijn, Het had vlak naast Avatar kunnen staan als topper film. :Y) Als game... it's a failure.

[Reactie gewijzigd door Silversatin op 18 juni 2021 08:30]

De bugs is het probleem niet maar de gameplay en de wereld op zich zelf. Als er iets gefixed moet worden dan is het de gehele game wel en dat gaat niet gebeuren. Oftewel, de grootste flop in jaren.

Lekkere bij de refund houden zelfs downloaden is de game het niet waard.
Ik heb de game meteen op launch gespeeld op een oled met een 1080ti. Natuurlijk merk je dat het spel niet af is, maar ik heb zelf maar 1 bug gehad. Heb 100% completion en stoei ook wat aan met mods, zoals betere wegligging, andere kleren en metalen armen enzo. Dat het spel ruk is gaat mij net te ver, maar ik vermaak me ook gewoon met wat verkennen. Steegjes inlopen, en van de drukte genieten.

Echt een heel mooi spel met veel detail overal. Story is echt super, maar idd wat kort. Maar een goede film voelt ook altijd kort aan omdat je er zo in zit. Ik speel hem ook op een series X en daar zelfs is het klote met bugs en frames. Straks als je de 3080 hebt zal de game vast beter zijn, net zoals the Witcher 3 ook zo laat pas was. Wie weet is er dan DLC wat eigenlijk al in de game had moeten zitten. Wachten heeft echt wel zijn voordelen tegenwoordig. Vooral met ray tracing aan, die upgrade met de 3090 vond ik nog het beste.

Metro exodus met de nieuwe ray tracing versie is dan ook echt een aanrader!
Sterker nog, ik was 1 van de mazzelaars die de 3080 binnen 2 weken binnen had. Speciaal voor Cyberpunk aangeschaft. Blijkt de game een blamage, maar de kaart als je de prijzen nu ziet wel een goede deal.
Is de LG G1 nieuw? Ik ben namelijk in hetzelfde bootje en wil ook een oled tv voor pc gaming en netflix. Voorlopig staat de 48" C1 op mijn lijst maar wacht ook op de 42" OLED Evo.

Ik heb geduld wat betreft gpu want mijn 1080Ti kan wel een aantal jaartjes mee. Maar LG mag wel opschieten met hun 42" OLED :P
Ik heb sinds begin 2017 de C7 65 altijd geroepen burn-in nog geen probleem, doe er alles aan. Geen desktop icons, taakbalk verdwijnt etc. Laatst youtube 2 dagen aan laten staan per ongeluk, en het icon staat bij een bepaalde soort kleur ingebrand. Wel iets om op te letten. Is ook geen normale use case aangezien de tv al dik 4 jaar 10uur per dag minimaal aanstaat. Maar toch, wie weet heb je er wat aan.

Mijn andere oled heeft het probleem nog niet, maar dat is dan ook pas een 2019 model.
Ik heb precies voor dat een portable monitor om het te gebruiken voor bijvoorbeeld Office of als mijn zusje huiswerk moet doen.
Ja ik heb zelf ook meerde monitoren, maar vaak is de bank net wat te lekker helaas haha. Rug blessure is niet fijn, zelfs niet met een herman miller of staan. Nja ik heb jaren al kunnen genieten van pure black en dolby vison etc, dus het is het waard geweest ergens.
Elk ander scherm voelt echt als een generatie terug gaan zoals je met games ook hebt. Early adopters prijs...
Als bureaustoel heb ik de fauteuil Tirona hahaha. Mijn huidige monitor is een VA, namelijk de BenQ GW2280 en heeft zeer minimaal backlight bleed de scenes in het donker zoals in games ziet er heel mooi uit. Jep, ik geef erg veel om contrast dus IPS zal het 'm nooit worden en ik ben al die lcd problemen meer dan zat.
Mij lijkt zo stoel waar Joey en Chandler ideaal, alleen ziet het niet echt uit.

Ik gebruik zelf ook meer het bed/oled combo dan achter de pc of op de bank haha.

Ik snap je helemaal over contrast.
2013 mijn pc aan de plasma gehangen, beste keuze ooit. Helaas van het vlekje in de oled nu, maar zoals ik al zei; Bij normaal gebruik gebeurt het niet, want anders zou ik meerdere dingen erin moeten hebben.

Ik heb zelf ook nog een oudere benq, helaas moet ik minimaal 100hertz hebben. Ook sinds 2013 die stap gemaakt, en kan echt niet meer terug helaas. Soms als ik van input switch springt nvidea automatisch naar 60. Voelt niet fijn aan.

Ik heb de stap nooit durven maken met dat hele backlight bleeding verhaal. Elke foto/video van zo'n paneel schrikt mij echt af. Zelfs de qled die ik even heb gehad kon ik niet uitstaan met de local dimming.

Heb je zo'n mooie zwarte scene, is er ergens iets klein wit ofzo, zie je bijna je halve scherm naar grijs overgaan. Heb dat ook nooit gesnapt vroeger met de lcd en plasma. Zoveel mensen met lcd, net zoals nu zoveel qled ipv oled, wat eigenlijk nog steeds lcd is. In lichte ruimtes snap ik het wel. Flink offtopic allemaal excuses. Anyway fijn weekend alvast ;)
Ah klopt, ik was vergeten dat ik het in andere kleur heb. De brons/geel of zo is idd lelijk hahaha. Ik heb het in donkergrijs wat goed aansluit op het grijze laminaat.

We hadden jarenlang plasma tv, onze eerste was een Samsung plasma tv sinds 2009 en kocht ik mijn eerste eigen plasma tv in 2011 dacht ik. En plasma tv's hebben keurige unformity en led/lcd's hebben dat niet en anders puur geluk want ook enorm zeldzaam is. Mijn ouders hebben een led-tv en die heeft alle issues zoals DSE, backlight bleeding, zeer slechte contrast noem maar op. Ja doei, ik wil niet de rest van me leven me eraan storen en bovendien kijk ik regelmatig naar horrorfilms. Dus schroefde ik mijn budget bij en kocht ik de LG A7 55" OLED. Wat een verademing!! :D Zwart is dan ook écht zwart! Dus niks meer iets kleins wit en halve scherm naar grijs overgaan! Qled is alleen leuk als de zon recht in je kamer schijnt. Ik heb oogproblemen dus nimmer een led/qled voor mij.

Op zich niet echt flink offtopic want heb je Cyberbug 2077 wel gezien? Dat game schreeuwt om OLED :P Met al die neons en donkere scenes wil je geen led/lcd.
Dude, Cyberpunk was insane op oled. Op release grijs gespeeld. Zo gaaf de stad verkennen. Heel mooi gedaan dat licht in dat spel. Dat en metro exodus ook. Zo gaaf als alles pikzwart is en je dan idd ergens wat neons ziet. Er is een level in metro waar je met je aansteker door een tunnel moet. Super gaaf, en als je van horror houdt helemaal.

Ik herken je verhaal heel goed.
Ik spaar ook liever door, en koop wat ik wil. Dan maar even overwerken ofzo haha. Maar oled is het zo waard ja. Elke keer als ik een film kijk die ik nog niet op oled heb gezien is smullen. Zelfs de beste bioscoop bij mij in de buurt is niet meer om aan te zien na oled.

Gelukkig zijn ze de productie aan het verbeteren van grotere panelen. Dan zakken die prijzen ook eens hopelijk. Ik wil nog wel een 80 a 90 inch scherm. Maar dan liever ook meteen 8k voor de toekomst. Eigen bios thuis, daar rtx bij, nieuwe unreal, snowdrop etc engine op.

Nu ik er aan denk, The division 1 in new york in de avond is ook super op oled.
De c7 had dan ook nog niet alle features die er tegenwoordig in zitten om inbranden te voorkomen. Gaat het er ook niet uit na een pixel refresh?
Nee niks hielp, zelfs in developer mode de pixel refresh jaren terug al veranderd op advies van Lg support. Dan gaat de refresh al vaker lopen dan je zelf kan instellen via het menu. Volgens Lg zijn de features hetzelfde, alleen lopen ze op een andere versie software, die schijnbaar beter werkt. En na de C9 is de hdmi 2.1 geen 48gb meer.

Ik heb het paneel laatst laten vervangen. Volgens de monteur die hem omgewisseld heeft heeft elke nieuwe gen er telkens minder last van. Rtings heeft ook genoeg testen gedaan. Hoop echt dat er ultra wide oleds komen, die niet inbranden. Hopelijk voor bf6. One can dream. Anders dan toch maar stapje terug en naar qled just to be sure.
Ultra wide oleds? Is dat nieuw? Heb er nog nooit van gehoord. Bedoel je misschien niet microleds? Die branden niet in maar zijn voorlopig extreem duur en nog niet 'micro' genoeg.
Nee ik bedoelde echt oled ja. Ik hoop dat die uitkomen, dat bedoelde ik. Nog niks over gehoord maar dat lijkt mij wel een fijn schermpje voor bf6 straks als het zou bestaan.

Nu hebben we helaas alleen qled.
Microled lijkt mij ook nice ja!
Even een off-topic vraagje aan m'n mede gamers.

Loont het zich nu al om het te kopen? Of zit het nog met spel brekende bugs zoals YouTube filmpjes (die uiteraard zeer selectief zijn met wat de editing haalt) suggesteren.

Als ik het vandaag zou kopen met alle patches, is het meer dan "speelbaar"?
Ik heb m in het begin op mn pc gespeeld. Best aardig. Weinig bugs en geen die het spel lam legde. Het is geen witcher of mass effect, maar best te doen
Ligt aan het platform. Loopt momenteel als een zonnetje op mijn xbx. Ja, graphical bugs zal je tegen komen maar niets game breaking in mijn ervaring.
Op de PC prima te spelen; er zitten wel flink wat grafische schoonheidsfoutjes in het spel. Qua gameplay vind ik het maar kort en er zijn veel onlogische keuzes (je kunt bijvoorbeeld het uiterlijk van het hoofdpersonage helemaal customizen in het begin maar daarna nooit meer, ook geen ander kapsel o.d. of veel keuzes in het spel blijken achteraf geen effect te hebben op je spelverloop).

Maar dat is mijn mening; puur qua bugs etc. Is het op de PC te doen.
Als je voor pure immersion wil gaan, is dit niet het spel voor jou. Als je gewoon een leuk spel wil spelen in de cyberpunk-stijl en het niet erg vindt af en toe een missie te moeten herstarten en niet op zoek bent naar uitdagende gevechten met de politie, is het spel prima te spelen.

Ik heb er geloof ik al zo'n 40 uur in zitten, heb het onderhand lang en breed uitgespeeld. De nodige spelelementen werken allemaal prima. Ik vind het zelf niet buggier dan bijvoorbeeld Skyrim (zonder de fan-made patches, bij zowel de originele als de remaster), en daar hoor ik weinig van dat mensen het weigeren te starten omdat het zoveel bugs zou bevatten. In het begin was het spel inderdaad bagger omdat het niet stabiel was, maar na een maand ofzo waren alle grote problemen er in mijn ervaring wel uit. De Youtube-filmpjes van de eerste maand scheppen in mijn ogen niet echt een eerlijk beeld van de huidige staat van het spel, en nog steeds lijken mensen te cashen op de "cyberpunk is buggy"-meme.

Ik geloof niet dat mijn ervaring met CP2077 veel slechter is dan mijn ervaring met GTA5 toen die uitkwam, eigenlijk. Er zijn wat keuzes gemaakt waar ik het niet helemaal mee eens ben voor een open-worldspel (de politie-AI is ronduit slecht, de random NPC's zijn niet echt interactief, etc.) maar qua bugs valt het allemaal wel mee. Het verhaal is redelijk sterk en de missies zijn best uitdagend. Mocht het ooit in de aanbieding zijn, zou ik het zeker proberen.

Ik heb zelf in het begin het spel gepiraat om te kijken of het de moeite waard was. Na zo'n 12 uur spelen was ik wel overtuigd en heb ik de volprijs betaald. En dan zeggen ze dat piraterij de industrie zoveel schaadt...
Omdat jij een spel uiteindelijk gekocht hebt schaadt het de industrie niet? Ok en dan nog een +1 krijgen ook.

[Reactie gewijzigd door MPC60 op 18 juni 2021 11:51]

Loopt bij mij prima maar dat is dan wel op een 5950X met rtx3080. Ik loop zo af en to wel tegen een bug aan maar niets wat het spel sloopt. Ik denk dat het erg afhangt op wat voor platform je hem wil spelen.
Weer een non-content patch en weer geen nieuws over wanneer het spel nu eindelijk word aangepast of uitgebreid met nieuwe/betere content.
Bah. Het gaat al maanden zo. Alsof men totaal geen intentie heeft om de spelers enig perspectief te bieden. Geen nieuwe info tijdens E3 en ook daar om heen nog niks. Misschien tijdens Witchercon?

[Reactie gewijzigd door zzzzz op 17 juni 2021 17:46]

Proberen ze iets te fixen is het weer niet goed... 8)7
7 maanden alleen maar bug fixes en geen enkel nieuws wat er precies gaat komen, ze houden iedereen aan het lijntje. En nu laat SONY het toe een spel met vele bugs toch weer te verkopen, die hebben blijkbaar ook geen ruggegraad. Dit spel was op zijn best een early beta.
Cyberpunk spelen op de playstation 4, lijkt een beetje als ARK spelen op de Switch. Het draait, maar daar is ook alles mee gezegd. Goed dat ze CPU prestaties hebben aangepakt op de consoles. Wat niet gek is, want deze hebben een 8 Atom-achtige cores (Jaguar-cores).

Wel weer jammer dat echte HDR ondersteuningen nog steeds ontbreekt. Gelukkig is op de PC een fix beschikbaar in de vorm van een Reshade mod: https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/284

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 17 juni 2021 17:20]

Top, zalig ze blijven investeren in de upgrades/updates van deze game! :) Ikzelf heb hem volledig uitgespeeld en vond het een toppertje! :)
Binnenkort maar weer eens even oppakken voor ronde 2. Ik heb vlak na release de game van voor naar achter gespeeld op PS4 Pro. Ondanks de enkele crashes, bugs en vreemde design keuzes heb ik me ontzettend goed vermaakt. Ik kijk uit naar de nieuwe content... die er ooit komt :-)

[Reactie gewijzigd door dezze op 17 juni 2021 17:26]

Op de series X toch wel plezier aan beleeft.
De prestaties daarop zijn prima, en de bugs maakte het af toe grappiger dan de bedoeling was. Echt harde crashes heb ik niet meegemaakt gelukkig.
ik zie alleen maar optimalisaties, maar geen game verbeteringen qua npc's hoe die reageren etc..
Ik was juist het spel opnieuw aan het spelen op mijn XSX en nu start het spel niet meer op :'(

For some reason Cyberpunk 2077 took too long to start...

Offline modus did the trick for now

[Reactie gewijzigd door RoamingZombie op 17 juni 2021 17:58]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee