Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

India verbiedt PUBG Mobile en meer dan 100 andere Chinese apps

De overheid van India heeft PUBG Mobile en meer dan 100 andere apps van Chinese makelij verboden. Dat heeft het verantwoordelijke ministerie bekendgemaakt. De bekendste daarvan is Alipay van de Alibaba Group.

Het ministerie voor elektronica en IT zegt dat de apps 'betrokken zijn bij activiteiten die nadelig zijn voor de soevereiniteit, verdediging, beveiliging en openbare orde van India'. Het gaat daarbij vooral om data van gebruikers, zo benadrukt het ministerie. "Het ministerie heeft meldingen gekregen dat deze apps gebruikers data stelen en heimelijk versturen naar servers op locaties buiten India." Het ministerie noemt dat 'een grote en urgente zorg die noodmaatregelen vereist'.

Op de lijst staan PUBG Mobile Nordic Map: Livik, PUBG Mobile Lite en diverse apps van Alibaba, zoals Alipay en onderdelen van WeChat. In totaal bevat de lijst 118 apps, waaronder apps om alsnog TikTok te kunnen gebruiken in het land. India verbood TikTok en meer dan 50 andere apps al in juni. Ook de VS wil TikTok verbieden, tenzij moederbedrijf ByteDance de Amerikaanse tak van de app verkoopt. De VS wil ook WeChat verbieden.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

02-09-2020 • 17:16

88 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (88)

Wijzig sortering
Hier is de link naar de site van de Indiase overheid met het besluit.

https://pib.gov.in/PressReleseDetailm.aspx?PRID=1650669

Interessante ontwikkeling. Zeker gezien het spel, naar verluid, 40 miljoen actieve gebruikers per maand heeft. Ook flinke activiteit binnen de esportswereld (Fnatic, TSM). Benieuwd hoe dit allemaal uitpakt.

[Reactie gewijzigd door WolfsRain op 2 september 2020 17:36]

Er zijn competities in mobile games zoals pubg?
Zeker, en daar gaat ook flink wat geld in om (komt alsnog niet in de buurt van het WK Fortnite, The International (Dota 2) of Worlds (League of Legends)).

PUBG Mobile All Stars 2019, gewonnen door Fnatic voor zo een 25.000 euro. Totale prijzenpot was ongeveer 60.000 euro. Zie onderstaande links.

https://www.esportsclub.n...ubg-mobile-all-stars-2019
https://liquipedia.net/pubg/PUBG_Mobile_All_Stars_India/2019

Dat is nog niets vergeleken met het WK Arena of Valor (een soort mobiele LoL). Daar was een prijzenpot van 500.000 dollar, waarbij de winnaar* 200.000 meenam.

https://liquipedia.net/ar...a_of_Valor_World_Cup/2019

*winnende team, dus dat is wel met 5 man.

[Reactie gewijzigd door WolfsRain op 2 september 2020 18:22]

In India is mobile games vele malen groter dan desktop gaming, meeste mensen hebben nog geen geld voor een desktop gaming pc.
Het is oorlog tussen China en India alleen doen ze het zonder wapens :)
Niet helemaal. Er vinden in de Ladakh-regio, op de grens tussen India en China, regelmatig schermutselingen plaats. Daarbij wordt over en weer ook af en toe geschoten.
Er zijn zelfs al een aantal doden gevallen en daarnaast pikt China steeds meer water in of claimt het en zelfs australia maakt zich hierover zorgen.
Australie heeft zijn nautraliteit in de regio afgezegt bij de VN en gepleit dat zei de USA en India zullen steunen in een conflict met china. China krijgt steun van Pakistan
Er zijn regio's waar ze wel vechten, maar geen wapens gebruiken. Gewoon ouderwets met hooguit een stok. Vaak gaat het dan om de macht over meren.
Nu de Europese Unie nog.
Mooi dit, india will china van de troon stoten!
Dat kwam China 20 jaar terug ook niet bij andere landen. Waar een wil is is een weg.

Het heeft meer dan een miljard mensen, als deze aan het werk gezet kunnen worden omdat fabrieken in INdia investeren kan het hard gaan.
Waar een wil is is een weg... Ik ben meermaals lang in India geweest. Dat is het precies het probleem van India, er is helemaal geen "wil" bij de meerderheid van de bevolking. Het is geen onwil maar een diep geworteld probleem (zoals wij dat zien) waardoor in de praktijk het kaste systeem nog bestaat.
Betreft het kaste systeem is dat iets wat Indie flink tegenhoudt inderdaad. Heb daar dan ook een hoop kritiek op. Maar China heeft een soortgelijk probleem wat daadwerkelijk vrij denken niet toestaat. Vrij denken is 1 van de grootste ingredienten voor innovatie. Er is maar weinig innovatie binnen China te bekennen, alleen het verfijnen van huidige technologie wat vaak gebasseerd is op ingekochte patenten (of gewoon gejatte). China kon groeien als wereld fabriek. India is voor een soortgelijk lot toegewezen tenzij zij hun cultuur echt actief veranderen. Foxconn, Quanta, Pegatron, de grote 3 zeg maar uit Taiwan dat de dienst uit maken op gebied van tech productie zijn al bezig hun fabrieken te verplaatsen naar andere landen binnen Azie en India is hierbij ook 1 van de kanshebbers.
Het is lastig te zeggen vind ik. In China kan je best vrij denken zolang je niet direct de CCP aanvalt. Kritiek op lokale leiders gebeurd vaak genoeg. India is vrijer vanuit de overheid maar onder de bevolking zelf is er weer veel niet mogelijk vanwege religie & cultuur. Ik denk dat China zeker een succesvoller pad bewandeld als je kijkt naar economie. India heeft echter weer meer kans om een modern vrij land te worden als het een aantal obstakels kan overwinnen.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 2 september 2020 18:34]

Dit was vroeger misschien zo. Dit is een vooroordeel wat China wel goed uitkomt.

Onderschat China niet. Trek de lijn van de afgelopen 15 jaar maar door.

Spiegeltjes en kraaltjes was wat wij brachten met de VOC. Zo hebben we onze macht en welvaart kunnen ontwikkelen. China doet hetzelfde. Spiegeltjes en kraaltjes. De action , Blokker en sowlow liggen er vol mee om over Ali Express nog maar te zwijgen.
Ja en nee, op individueel niveau kan dit, op groot industrieel niveau niet, dan wordt je toch door de workings binnen het land het spoor van de CCP opgeduwd. Uiteindelijk zijn de partij plannen daarmee de norm om te volgen en kan je niet succesvol worden als je daar niet actief deel van uit wilt maken.
Waarom op groot industrieel niveau niet? Ik ken kleding fabriek, decoratie materiaal fabriek in China niet zoveel hebben met de CCP. Wat zijn dan volgens jou de partijplannen de om te volgen? Wat zijn de workings binnen het land waar je het spoor van de CCP wordt opgeduwd? Bij de kleding fabrikanten en decoratie materiaal fabriek hebben ze nog nooit iets te maken gehad met de zogenaamde 'partijplannen' en ze ook succesvol.
Dus verklaar u nader.
China wilt marktleider binnen elke industrie worden, je business wordt er op aangestuurd en geforceerd onder ksotprijs te gaan zitten om je concurrentie positie te versterkenhiervoor krijg j ein ruil uiteraard subsidie maar je bedrijfs voering wordt dan wel al beinvloedt. Wil jij je vergunningen krijgen? Dan moet je naar de pijpen dansen van lokale CCP officials binnen de regio.

Er wordt extreem veel gesubsidieerd, alles om de industrie op de kaart te zetten als geheel China en niet als losse business.

https://www.ft.com/conten...48-11e9-b592-5fe435b57a3b
https://www.theguardian.c...private-enterprise-huawei
https://www.jstor.org/stable/44440170

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 3 september 2020 00:01]

Dat is dan geen noemenswaardige business.

Wat toevallig dat als een link goed leesvoer biedt dat jij het spontaan nooit kan lezen en claimed dat het een betaal link is :+

En europa subsidieerd geen producten die voor dump prijzen de markt worden opgegooid om een industrie te slopen en dan voor goedkoop op te kopen. China wel

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 3 september 2020 00:44]

het is wel een noemenswaardige business op groot industrieel niveau met 5 fabrieken
En nee het is alleen toevallig dat jij veel links post achter paywall, ik kan zo een screendump maken. Ik claim niet alleen dat het een betaal link is, maar ik zeg en bevestig ook het IS een betaallink 8)7

En in Europa worden wel subsidieerde producten voor dumpprijzen in de markt worden gegooid. Industrie slopen? .. dat is aan ieder die een eigen label willen plakken.
https://www.demorgen.be/n...dies-toegenomen~bf799b8a/

[Reactie gewijzigd door llee op 3 september 2020 01:14]

het is wel een noemenswaardige business op groot industrieel niveau met 5 fabrieken
Zo kan ik ook wel wat claimen, alleen wat ik claim wordt onderbouwd door bronnen. EN als je een bron niet kan openen door de cookie isntellingen dan Google je de titel en open je het op een andere manier. Internet vaardigheden van een 50 jarige heb je.

In jouw bron wordt onderaan het verhaal bevestigd dat er al veranderingen zijn doorgevoerd om misstanden te voorkomen.......

"Cahill ziet een positieve verandering in het EU-beleid. "De EU verschuift steeds meer van exportsteun naar steun van producenten. Daarmee wordt de hulp losgekoppeld van de productie. Dat is veel minder handelsverstorend."

En het betreft dat er teveel steun naar de grote spelers gaat en niet genoeg naar de kleien spelers. Dat is dus een totaal andere casus. Volgende keer beter :)

Maar doe geen moeite, uit eerdere discussies blijkt dat je mijn tijd niet waard bent.Je bent hier niets meer dan een CCP 50cent army achtige troll. Je reageerd vrijwel nooit op tech nieuws, ontwikkelingen binnen de industrie etc. Alleen zodra het woordje China in de titel voorkomt duik je op. Erg verdacht, en je manier van discusseren is ondermaats. En ja ik weet wat je reactie is, namelijk "nee jou reactie is ondermaats CIA troll!!~!!!~!!!".
Heb je niet geleerd van je ouders niet te mogen liegen? Of heb je niet van een degelijke opvoeding mogen genieten?

Het overgrote gedeelte van mijn reacties zijn betreft hardware, gaming, technologie. Jouw reactie en mijn reactie patroon zijn letterlijk het tegenovergestelde van elkaar.

Overigens spreekt de gmeiddelde reactie score op je posts boekdelen.
Nou ik lieg niet hoor jij bent pas een grote leugenaar Misschien moeten jouw oudere jou maar beter leren. Jouw reacties bestaan voor een significant deel uit anti China propaganda al dan niet aangevuld met fake news en fantasieën.
PS scores op Tweakers zijn pas een gedrocht
PS2 ga svp je eigen reacties maar een tellen en wat is een tegengesteld patroon?
O ja jij kan helemaal niet tellen. Dat is waar ook want dat heb ik al eerder gemerkt.
Triggered? Het zit je wel dwars he?

Je praat onzin en je weet dondersgoed dat jij dit doet. Wil je wel helpen met wat screenshots hoor.
Mij zit niks dwars, kijk naar jezelf
Ik praat geen onzin jij weet dondergoed dat jijzelf onzin praat.
Kom maar op met je screenshot.
Weer een copy paste reply van Dhr Lee, leer een nieuw truukje. De hond van mijn buren heeft nog meer variatie in zijn gedrag.
ZeroNine blijf weer als een vlieg op een stuk stront vastkleven nu alles puntsgewijs is debunked
Tuurlijk jochie, alleen in jouw wereld. Zodra je in he tnauw zit kan je bronnen opeens nie tmeer openenen, screenshots opeens niet meer lezen en haal je er ongerelateerde zaken bij.
Gast, blijf vooral in je eigen fantasiewereld. Je bent degene die elke keer in het nauw zit nadat ik alles waarmee jij komt aankakken finaal de grond in heb geboord. Jij hebt helemaal niks!
Dat hebben mensen hier inderdaad gemerkt hahaha 8)7

Je bent onder een grote groep users het gespreks onderwerp geworden met je "facts".
Precies mensen hier inderdaad door hahaha _/-\o_
Je bent zelf onder een grote groep users het gespreks onderwerp geworden met je fabeltjeskrant
Ok clown

Je doet je afkomst in ieder geval eer aan. Zelfs posts kopieer je :o

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 15 september 2020 22:45]

Je bent zelf een aap en ik jou all jouw bullshit gewoon puntsgewijs de grond in geboord.
Screenshots tonen toch een heel ander plaatje ouwe frietbakker.
waar screenshot? In je dromen zeker
Ga maar verder Fabeltjeskrant kijken vriend
nee hoor die is al meerdere malen gepost, maar opeens claim je dat deze niet leesbaar is :+
Waar dan? Ik heb altijd op jouw onzin finaal de grond ingeboord. Als je iets wazig post daar prik ik ook dooreen. Daar trappen we dus mooi niet in
Waar dan? Ik heb altijd op jouw onzin finaal de grond ingeboord. Als je iets wazig post daar prik ik ook dooreen. Daar trappen we dus mooi niet in
Ohja joh? Meen je dat nou?
[...]

Ohja joh? Meen je dat nou?
Als jij meen dan meen ik ook als jij niet neem dan meen ik ook niet.
[...]

Heb al meerdere keren gezegd dat ik nergens voor betaal betreft nieuws sites, geheugen van een goudvis? Je bent of incompetent online of je zit te liegen, welke is het?


[...]

Erg kenmerkend wat je artikel hier gaat alleen over kolencentrales, wat heeft dat in godsnaam met dit onderwerp te maken? Textbook Lee strategie, totaal andere zaken erbij halen om ruis te veroorzaken in een discussie. Huawei, Aliexpress, ZTE etc allemaal textbook voorbeelden van hoe dicht de banden tussen politiek en de zakenwereld zijn. Dit gaat veel verder dan alleen wat subsidie. Veel strategischer, en veel meer aligned als 1 partij.


[...]

Lekker origineel wanneer je al op je plek gewezen bent en het dan nog niet eens begrijpen waar ik naar refereer. Ik refeer naar jouw post gedrag met hoe jij een reactie kopieerd en dan steekwoorden veranderd als een kleuter. Maar dank je voor de entertainment. Ik raad je aan om de volgende keer hier te posten https://www.reddit.com/r/China/

Vindt je misschien meer likeminded mensen.
Ok verte,l hoe kijg je alles achter paywall gratis?
En eensgelijks voor de entertainment. Ik raad jou aan om de volgende keer hier te poste https://www.reddit.com/r/...propaganda_debunkedagain/
Reageren op bbob1970 en Zeronine is pas zinloos.

En mensen, kijk vooral naar de profiel leugenaars bbob1970 en Zeronine dan zullen jullie zien dan dat een significant deel van van de reacties van bbob1970 en Zeronine bestaat uit anti China propaganda al dan niet aangevuld met fake news en fantasieën.
Bij llee zie je voornamelijk dat fake news wordt teruggepushed.

Wil je nog meer tijd besteden zijn reacties zijn zoals hierboven voorspelbaar en alleen maar selectief winkelen.
Maar goed bbob1970 blijft in zijn eigen leugens en fantasieën geloven.
Ik zie je naam wel eens vaker langskomen en je hebt een zeer uitgesproken mening over geopolitiek.

Ik vroeg me gewoon af of je wel eens in Aziatische landen als India of China geweest bent?
Afhankelijk van mijn projecten woon ik een deel van mijn tijd in Azie. Naast ik heb deels Aziatische roots. Dus om een antwoord op je vraag te geven, ja dat heb ik behalve India dan. Alleen landen in Oost Azie.
Haha. Zeker sarcastisch bedoeld?
India is een fantastisch land, maar heeft nog heel veel te leren van een land als China.

India is voor mij altijd een enigma geweest.
Aan de ene kant is het land de grootste democratie, veel geloven en culturen kunnen daar in vrede samen leven. De meeste mensen die ik ontmoet heb zijn ook erg actief met politiek en filosofie.

Maar ja de andere kant is dat het een bende is. Letterlijk en figuurlijk. Curruptie, kasten systeem en grote ongelijkheid.

China daarin tegen is een veel pragmatisch land. En is uitgegroeid tot een wereldspeler. Wellicht wel "de" wereldspeler.

[Reactie gewijzigd door dutchruler op 2 september 2020 18:02]

Volgens mij gaat het helemaal niet goed in India nu de Hindu Nationalisten van de BJP aan de macht zijn. In de Kashmir gaat er van alles mis, Moslims in India hebben het zwaar te verduren. Dat zijn geen fraaie ontwikkelingen.

Neemt niet weg, fantatisch en fascinerend land!
Denk dat het meer een reactie is op de politieke spanningen aan de grens. De afgelopen paar maand zijn er 16 indische soldaten gedood door chinese militairen. Ze hebben wat onenigheid over een grens.
Dat! En niet meer of minder.
Nee hoor, dit is niets meer dan een politieke beslissing na nieuwe schermutselingen aan de Chinees-Indiase grens. China is van plan landjepik te doen, en India is zo ongeveer de grootste buitenlandse afzetmarkt voor China qua software.
Eeh, het heeft waarschijnlijk wel te maken met die schermutselingen maar het is niet puur politiek.
Als het echt tot een militaire actie komt dan is het laatste dat je in je land wil hebben een uitgebreid spionagenetwerk van de vijand.
Het heeft dus een duidelijke strategische waarde om die apps niet te willen.
Van welke troon? Er zijn verschillende conflicten tussen India en China die niet het gehalte Trump hebben, dan is het niet vreemd dat ze geen geld naar de 'buren' laten vloeien terwijl die conflicten aan oa. de grens niet zijn verholpen. Daarnaast is ook India flink verdeeld, net als China, het verschil tussen de arme en rijke gebieden is enorm!
Waarschijnlijk gewoon politiek gemotiveerd gezien India problemen heeft met zowel China als Pakistan, wat al vele jaren zo is.
https://nos.nl/artikel/23...conflict-in-de-gaten.html
Die Chinese apps zelf zijn sowieso al politiek gemotiveerd.
Geopolitiek vind ik dit zeer interessant om een tweede reden:
Toen China zichzelf afsloot voor Amerikaanse software, zijn er daar een aantal techreuzen ontstaan.
Nu India Chinese apps afsluit, zullen er Indiase apps op gaan staan op dit gat te vullen?

En als wij in Europa zo graag techreuzen willen hebben, moeten wij dan niet overwegen om buitenlandse techreuzen te weren? #europefirst
Toen China zichzelf afsloot voor Amerikaanse software, zijn er daar een aantal techreuzen ontstaan.
China ging hard investeren in hun eigen techreuzen. Het ontstaan van eigen techreuzen was niet een gevolg van het afsluiten. Het afsluiten was om te zorgen dan hun eigen techreuzen geen concurrentie zouden hebben.
Bijzonder is dat China al jaren veel buitenlandse apps verbied. Het is een oneerlijke markt.
En daaron is dit maar ook het Amerikaanse verbod op Tiktok wat mij betreft wel goed. Het is tijd dat iemand China een spiegel voorhoudt.

Wellicht gaat het nu (met bijvoorbeeld Trump) op een wel heel grove manier maar dit is wat mij betreft een van de dingen waarin de EU echt Heel erg tekort schiet.
China heeft een oneerlijke manier van concurreren. In de VS en EU hebben ze vrij spel, maar Europese en Amerikaanse bedrijven hebben heel veel restricties in China. China beschermend heel hard hun interne markt en hun bedrijven. Zo kan een Chinese bedrijf makkelijk vestigen in Nederland en een Nederlandse bedrijf overnemen, maar andersom is het heel lastig en zeker niet onder dezelfde regels.

Ben zeker niet anti-China. Het is een belangrijke speler op de markt en steeds vaker een bron van innovatie.
... In de VS en EU hebben ze vrij spel, maar Europese en Amerikaanse bedrijven hebben heel veel restricties in China. China beschermend heel hard hun interne markt en hun bedrijven. Zo kan een Chinese bedrijf makkelijk vestigen in Nederland en een Nederlandse bedrijf overnemen, maar andersom is het heel lastig en zeker niet onder dezelfde regels.

Ben zeker niet anti-China. Het is een belangrijke speler op de markt en steeds vaker een bron van innovatie.
Chinese bedrijven kunnen heel moeilijk bedrijven overnemen in de USA en wat is zo moeilijk andersom? Er zijn zat Chinese bedrijven overgenomen door buitenlanders en buitenlandse bedrijven.
Welke Chinese bedrijven zijn voor 100% overgenomen door buitenlandse bedrijven, specifiek Europese bedrijven?

Tussen 2002 en 2016 hebben Chinese (staats)bedrijven voor $120 miljard aan bedrijven gekocht in de VS.

Een kleine greep van grote Amerikaanse bedrijven dat over zijn genomen door China.
  • AMC Theatres
  • General Electric appliances
  • Smithfield Foods (werelds grootste vaken verwerker)
  • Legendary Entertainment Group
  • The Waldorf-Astoria
  • Motorola Mobility
Grote Chinese bedrijven overgenomen door buitenlandse bedrijven zoals:
* Agco (geen 100% welliswaar) https://news.agcocorp.com...g-dafeng-machinery-co-ltd
* John Deere: https://www.mbtmag.com/gl...inese-tractor-acquisition

Specifiek Europese bedrijven:
* Bayer: https://www.pharmaceutica...r-acquires-dihon-4427071/
* een Nederlander die een fabriek kocht in China : https://www.headlines24.n...cht-ik-een-rolex%E2%80%99

Belangrijke bedrijven dus in belangrijke industriële sectoren in China.

Een kleine greep van geblokkeerde overnames, de verkopers waren al bereid tot verkoop:
* Unocal
* StayNtouch: https://www.lexology.com/...01-4a40-9f1d-1841fd901030
* Lattice Semiconductor
* Moneygram

Dus eerlijk over een weer EN oneerlijk ook over een weer.

[Reactie gewijzigd door llee op 6 september 2020 23:43]

bbob1970 gelooft nog in sprookjes en vertelt hier Fabeltjeskrant.