Gebogen 49"-Philips-monitor met geïntegreerde kvm-switch kost 899 euro

MMD brengt in augustus de Philips 498P9 Brilliance uit, een gebogen 32:9-monitor van 49" met een resolutie van 5120x1440 pixels. Het scherm heeft een geïntegreerde kvm-switch, zodat twee pc's te bedienen zijn met één set randapparatuur.

MMD introduceert de Philips 498P9 als een vervanger voor twee 27"-schermen. Door een toetsenbord en muis aan te sluiten op de ingebouwde kvm-switch, kunnen gebruikers met een knop op de monitor wisselen tussen de bediening van twee pc's, en bijvoorbeeld de bediening van een laptop en een pc. Het is ook mogelijk om het beeld van de pc's tegelijk weer te geven, ieder op een helft van het scherm.

De monitor is voorzien van een 48,8"-va-paneel met een resolutie van 5120x1440 pixels en een verversingssnelheid van 70Hz. Het scherm heeft een kromming van 1800R. Dat is gelijk aan de kromming van een cirkel met een straal van 1,8 meter.

De Philips 498P9 is de tweede gebogen 49"-monitor met 32:9-verhouding van MMD. De fabrikant bracht begin vorig jaar al de Philips 499P9H uit, die vergelijkbare specificaties heeft. Dat model is iets duurder en heeft ook een ingebouwde pop-upwebcam en een DisplayHDR 400-certificering. De nieuwe monitor heeft dat niet.

Met een adviesprijs van 899 euro is de Philips 498P9 de goedkoopste 32:9-monitor met een resolutie van 5120x1440 pixels tot nu toe. Ook Dell, LG en Samsung maken dergelijke monitoren, maar die staan voor prijzen van meer dan duizend euro in de Pricewatch.

Monitor Philips Brilliance 498P9 Philips Brilliance 499P9H
Schermdiagonaal 48,8" 48,8"
Kromming 1800R 1800R
Beeldverhouding 32:9 32:9
Resolutie 5120x1440 pixels 5120x1440 pixels
Paneeltype Va Va
Verversingssnelheid 70Hz 60Hz
Responstijd 5ms 5ms
Maximale helderheid 450cd/m² 450cd/m²
Contrast 3000:1 3000:1
Kleurweergave 121% srgb, 91% Adobe-rgb 121% srgb, 91% Adobe-rgb
Hdr-certificaat - DisplayHDR 400
Kvm-switch Ja Ja
Aansluitingen 1x Displayport 1.4, 2x hdmi 2.0b 1x Displayport 1.4, 2x hdmi 2.0b, 1x usb-c
Prijs 899 euro € 1.098,99

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

27-07-2020 • 12:17

91 Linkedin

Reacties (91)

91
90
59
5
0
22
Wijzig sortering
De fabrikant bracht begin vorig jaar al de Philips 499P9H uit, die vergelijkbare specificaties heeft, maar niet is voorzien van een kvm.
Vreemd, want de specsheet van Philips zelf geeft aan dat de 499P9H dit wel heeft.
https://www.download.p4c....p9h_00/499p9h_00_pss_.pdf
Deze staat nota bene gelinkt bij de kenmerken in de pricewatch :+
Ik heb de 499P9H en die heeft wel degelijk gewoon een KVM switch.
Kort samengevat betaal je daar dus 100€ voor de webcam en HDR.
HDR400 is geen HDR. Zeker niet met een edge-lit LCD zoals dit. Het certificaat zegt niks anders dan dat de monitor het signaal kan ontvangen en interpreteren. Niet dat het een HDR-waardige ervaring kan bieden.

Maar zonder stickertje is het toch wat lastiger te verkopen bij de Mediamarkt ;)
Maar dat scheelt toch wel weer converteerwerk door de CPU/GPU?
Heeft dat ding ook opladen via USB-C?
De 499P9H kan opladen via USB-C tot 65 watt. Zelf heb ik een setup met een laptop die enkel verbonden is met USB-C en zo opgeladen wordt, bediend kan worden via KVM en toegang heeft tot de ingebouwde Windows Hello.
ik ken de kwaliteit van de webcam of HDR niet, maar dat lijkt geen grote meerprijs te zijn voor een mooie integratie. een beetje deftige webcam betaal je ook al 100€
Het is een heel goede webcam. Werkt ook met Windows Hello, dus dat is ook mooi meegenomen.
En die webcam ondersteund ook Windows Hello, dat heeft ook nog wel wat voordelen.
Alleen als je ook Windows draait anders is het een gimmick die extra licentie kosten en dus extra geld uit jouw zak kost zonder dat het wat oplevert.
dat is met zoveel toestellen het geval. Ik ken letterlijk niemand die alle functionaliteit van iets 'dom' als bvb zijn printer of iets 'slim' als een router gebruikt.
De webcam vind ik wel erg handig, heel erg prettig met Hello!

Inmiddels thuis en op kantoor staan.
Net even gekeken: KVM is gewoon te programmeren op de 'User programmable' knop.
Ah verrek, ik zie het nu. Heb nog zitten zoeken naar de verschillen... Op de productpagina van de 499PH9 zag ik de kvm-switch niet staan, maar die is inderdaad ook te zien als je alles uitklapt. Ik pas het aan :)
Ander pluspunt in de specsheet van de P9H vind ik zelf de usb-c met power delivery en netwerk aansluiting. Ideaal in de thuiswerk/kantoor situatie.
Ik heb de 499P9H ook en die heeft een KVM switch.
Breedte 1,20m, hoogte 59 cm. Gewicht 15 kilo. Flink beestje :D
En qua diepte (van de zijkant gezien) bijna weer ouderwets CRT :+
Ik heb een 20' CRT bewaard, op zolder. Die is praktisch net zo diep als breed. Dus 1:1 breedte:diepte.

Deze nieuwe is (ex voet) 1194 mm breed x 369 mm hoog x 156 mm diep.

Zelfs met voet (totaal 303 mm diep) is hij dus 4:1 zo breed als diep. Kortom komt niet in de buurt van een CRT. ;)

Fijn dat er eindelijk een paar grote, redelijk betaalbare monitoren zijn met een kromming voor (redelijk) dichtbij. Van mij mag het aanbod nog wat meer gebogen en wat meer in de 16:9 verhouding.

edit: Sterker nog, er staat op dit moment geen enkele 16:9 gebogen monitor van 40 inch of groter in de pricewatch.

Ik zit eerder op een meter afstand. Een kromming van 1800 mm is dan niet overdreven veel. Ik heb nu een Philips monitor van 40' / R = 3000. Hiervoor had ik praktisch hetzelfde model, maar dan vlak. 3000 Houdt niet over maar is al een hele verbetering. Ik ben blij dat ik de vorige daarvoor ingeruild heb.

[Reactie gewijzigd door laptopleon op 27 juli 2020 14:42]

Precies wat ik ook zoek. En verbaasd dat zo weinig andere mensen dit zoeken. Ik heb nog de platte, heb toen overwogen om de gekromde te kopen, maar dacht: "ahg nu ben ik aan het overdrijven, wordt later toch veel goedkoper". Maar in plaats daarvan zijn ze niet eens meer te koop!

De optimale sweetspot voor een PC monitor is echt 3840x2160 op 40inch, maar dan wel gebogen.
Ik denk dat het ook een kwestie van 'onbekend maakt onbemind' is.

Sowieso zijn 40 en 50 inch computermonitoren al vrij zeldzaam, zelfs op de werkplek. Dus mensen komen er niet veel mee in aanraking, laat staan gekromd. En ja, ze zijn ook gewoon wat duurder dus je besteld er niet zomaar even eentje, om eens uit te proberen. Gebogen, dat ziet er al helemáál eng uit!

Ik wed dat grote en gebogen monitoren veel populairder zouden zijn, als mensen er eens tijdje mee gewerkt zouden hebben. Je wil gewoon niet meer terug!

Ik ben het verder met je eens dat ik wel had gedacht dat dit door zou zetten: Niet alleen enkelvoudig gekromde schermen, dus als een stuk van een cilinder, maar ook tweevoudig gekromde schermen, dus als een stuk van een bol.
Precies, hoe meer werkruimte hoe beter.
We werken hier op 2560x1440 @ 32 inch, dat is al heel ongebruikelijk. Krijg best regelmatig opmerkingen over de "televisie" op m'n bureau. Volgende stap is idd zoiets, of gewoon een 40+ @ 3840x2160. En als we weer mensen aannemen investeer ik daar ook in :-)
Ooit waren monitoren echt nog duur. Een wat grotere monitor was vaak net zo duur als de computer zelf. Daardoor zijn veel mensen van oudsher blijven hangen in de beeldformaten van toen, denk ik. Misschien zijn ze naar een maatje groter, naar 15 of 17 inch gegaan, misschien ook qua resolutie, maar op kantoren zie je nog eerder twee 15 inch schermen dan één 20' of eerder twee 17' dan een 30'.

Het is ook minder vermoeiend, een wat groter scherm met genoeg resolutie en net iets verder van je vandaan.

Ik wed dat het zichzelf ook terugverdiend bij werkzaamheden waarbij je veel schermen tegelijk / door elkaar nodig hebt. Qua tijd en qua vermoeidheid.
Dat denk ik idd ook. En ik vind het niet continu schuin naar links óf schuin naar rechts kijken erg prettig.
tja, maar 2 losse monitoren van 27" is vergelijkbaar, en dan zit je met 2 steunen (als je dus de standaard steunen gebruikt en niet een losse arm)..
Leuk die kvm-switch. Alleen welke tweede apparaat gaat iemand daar op kunnen aansluiten en de schermresolutie goed kunnen benutten?

edit:
Het artikel gaat hier niet op in en veel specificaties van gebruikelijke tweede apparatuur geeft dit soort resoluties niet aan. Daarom de vraag.

[Reactie gewijzigd door kodak op 27 juli 2020 13:25]

Laptop via usb-c ondersteund in de meeste gevallen prima deze resolutie. Ik heb zelf het Dell broertje hiervan (U4919DW). Pc via DP + Usb-b aangesloten, laptop via 1 enkele usb-c kabel. En via die ene kabel laad hij mijn laptop op, draai ik 5120x1440 @ 60Hz en heb ik muis/tobo/geluidskaart draaien.
En eventueel kan je nog een 3e pc (of laptop) op de andere uplink via bijvoorbeeld HDMI aansluiten.

En je hoeft natuurlijk niet de volle resolutie te benutten voor 1 apparaat. Je kan ook PIP of side-by-side draaien en met een sneltoets je invoerapparatuur heen en weer schakelen tussen de linker en rechterhelft van je scherm.

[Reactie gewijzigd door CrashOverDrive op 27 juli 2020 13:01]

Deze heeft dus géén USB-C! En daarmee geen Power Delivery lijkt me!?
usb-c lijkt al af te vallen omdat deze monitor dat niet heeft. Dan blijven er volgens mij niet veel opties over om werkelijk het volle scherm via een kvm te kunnen benutten. Dat maakt het scherm voor mij helaas minder interessant. Al kan ik me voorstellen dat er genoeg tweakers zijn die zowel een eerste als tweede apparaat hebben dat hier afzonderlijk wel volledig gebruik van kan maken. Maar als ik dat dan vergelijk met een alternatief zoals jij toont dan zou ik eerder voor dat alternatief gaan wat meer mogelijkheden lijkt te geven en de dure apparaten waarschijnlijk meer tot hun recht laten komen bij de opties van deze monitor.
Ik gebruik de 499P9H met een Macbook Pro en een W10 PC. Gaat prima.
Kan dit scherm ook niet in tweeën gedeeld worden? Ene apparaat op linker helft, andere apparaat op rechter helft?
Geen foto(s) van ingebouwd kvm switch?
Dat is ook niet zo heel interessant, want dat is gewoon een van de vele chips op het moederbord van het scherm in dit geval. Er is dus niks interessants om te fotograferen.
Het gaat om de aansluitingen, niet de chips.
Ow, ik las het als een vraag naar een foto van de ingebouwde switch.
Ik heb net even gezocht naar een foto van alle connectoren, maar die is er gewoon simpelweg niet. Elke verkoper gebruikt de stock foto's van Phillips en Phillips heeft ook geen foto's online staan van de connectoren.

Dat wordt dus de reviews afwachten met zelfgemaakte foto's door de reviewer ben ik bang.

edit: @Dancing_Animal :Y)

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 27 juli 2020 13:02]

https://www.download.p4c....9_01/498p9_01_qsg_aen.pdf

Aansluitingen netjes te zien!

Edit: geen usb-c, dus geen Power Delivery? Dan is het een heel vette downgrade van de 499ph9!

[Reactie gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 27 juli 2020 13:30]

Inderdaad zeg. Absoluut die €100 niet waard. Ik was zelf blij verast met de prijs maar nu ik dit zo zie heeft dat ook niet heel veel positief effect. Ik hoop dat het paneel verder wel identiek is, want die in de 499p9h is gewoon een goed paneel. Kan ook heel dik meekomen met de 500 duurdere LG 49WL95C.
Ahh kijk aan. Bedankt voor de toevoeging! :)
En omdat het niet interessant is staat het wel in de titel.
foto's van twee usb-poorten en een knopje?
er is een usb upstream kabel, daar sluit je je tobo en muis op aan, die gaat naar het scherm (op de usb-up en de usb-c poort). en er zit een knopje op de kabel.

@supersnathan94

Je hebt gelijk, ik ben van zijn broertje uitgegaan, in dit geval zijn het twee USB-B aansluitingen upstream.

[Reactie gewijzigd door Yoshi op 27 juli 2020 15:14]

Van de aansluitingen gok ik zo?

Zit namelijk geen USB-C op dit scherm. Dat is wel handige info om te weten.
Wat zou je willen zien?
Ik heb een kvm-switch die in kabels zit verwerkt. De switch bedien je dan met een toetsenbordcombinatie. Meer is het niet.
Heb sinds een jaar of 5 zo'n 32" monitor maar kom er toch van terug. Volgende keer 2 (of 3) 27" neerzetten. Dan heb je mainscreen recht voor je en die aan de zijkanten voor mail e.d. En op een van die zijmonitoren kan je dan ook een andere pc zetten.
Maar voor (race)games is zo'n groot scherm wel ideaal.
Ik heb jaren met twee schermen gewerkt, toen er domweg nog nauwelijks groter dan 20.5 inch CRT te koop was. Het nadeel is, dat je altijd met die 'spijlen' tussen je schermen zit.

Geef mij dan maar liever één groot scherm.

Wel gebruik ik een appje om vensters met één toetscombinatie of links, rechts te zetten of in 1/4 of 1/8e van het scherm.
En daarvoor is deze ultrawide dus fijn, toch '2' schermen, maar geen bezel tussen..
Geen bezel, maar ik geef dan de voorkeur aan 16:9 boven 32:9 ultrawide. Minder vermoeiend omdat je minder met je hoofd/nek hoeft te draaien.

Misschien dat het bij sommige games iets toevoegt. Ik ben er niet 'tegen' of zo. Ik zou alleen graag zien dat er ook een 40 en 50 inch in 16:9 met een kromming van 1800 gemaakt worden.
Nouja, begrijp het even niet, want of je nu 2 losse schermen hebt of 1 groot breed scherm, wat betreft hoofd bewegen doe je exact hetzelfde.
40/50" in 16:9 met kromming is echt overkill voor monitor en heeft totaal geen nut.
Ik bedoel; bij een ultrawide moet je meer je hoofd bewegen dan bij een 16:9.

40' is echt niet overdreven voor een 4K monitor (met of zonder kromming). Of 50' met 5K zoals de monitor uit het artikel. Sterker nog, het heeft juist geen nut om een UHD resolutie te kiezen voor een kleine monitor.
Ik zie de ultrawide nog steeds meer als 2 monitoren naast elkaar, en of je dus 2 16:9 schermen naast elkaar zet of 1 32:9 scherm waarbij je dus geen last hebt van een bezel tussen de monitoren, je blijft dus dan net zo hard je hoofd bewegen, en 16:9 monitor vind ik echt niet fijn, want bij een 40/50" zul je ook wel wat verder af moeten zitten, want anders beweeg je juist weer je hoofd vaker van boven naar beneden ipv af en to links/rechts.
Oh, ik ben het zeker met je eens dat het geen zin heeft om UHD op een kleiner dan 27" monitor te gebruiken, zelfs op een 27" monitor denk ik niet dat ik het daar echt handig op zal vinden, hou graag van de native resolutie gebruiken, want bij rescaling gaat zo het nut van de resolutie in veel gevallen weer te niet.
En dat is dus het voordeel van dit scherm, dat kun je dus virtueel opdelen in bv 3 monitoren (of hoeveel vlakken jij handig vindt), en het voordeel is dat je dan niet die irritante bezelfs tussen hebt, zeker fijn als je dan eens een applicatie wat breder wilt zetten.
USB 3.2 x 2 (upstream), USB 3.2 x 4 (downstream met B.C 1.2 voor snel opladen x 1)
Het lijkt erop dat er 4 USB poorten aan de KVM zitten, dat vind ik persoonlijk erg fijn. Dan kun je naast je toetsenbord en muis bijvoorbeeld ook nog een webcam en geluidskaart schakelen.
Die ingebouwde KVM switch is inderdaad wel erg handig.
Gewoon mijn prive desktop voor gamen en wat prive dingen, maar ook eenvoudig de laptop van het werk aan kunnen sluiten om op die manier prettig thuis te werken. Scheelt ook weer de nodige ruimte op het buro.
Door een toetsenbord en muis aan te sluiten op de ingebouwde kvm-switch, kunnen gebruikers met een knop op de monitor wisselen tussen de bediening van twee pc's, en bijvoorbeeld de bediening van een laptop en een pc. Het is ook mogelijk om het beeld van de pc's tegelijk weer te geven, ieder op een helft van het scherm.
Hier wordt ik wel vrolijk van vind ik echt een gemis op de huidige schermen. Hoop wel dat de input lag laag blijft zodat dit ook voor gamen een goeie optie is.
Als jij op 70 hz kunt/wil gamen, hoef je je niet druk te maken om input lag. Alles is dan toch al vertraagd...
Wat is dat nou weer voor onzin? Verversingssnelheid is iets heel anders dan input lag. Die laatst kan er voor zorgen dat alles 10 frames achterloopt. Die eerste hoogstens dat je 1/70e van een seconde later informatie ter beschikking hebt. Heel groot verschil.
Voor gaming is ping ook belangrijk...
Zeker waar, maar als we op dit niveau gaan zitten mierenneuken dan is input lag veel interessanter dan Ping. Daar kom je in de meeste gevallen wel mee weg namelijk. Zolang het geen 50+ ms is heb je daar in principe geen last van, want dat wordt wel gecompenseerd door client en server (die houden er rekening mee tot op bepaalde hoogte) die immers weet hoe ver bepaalde timings invloed gaan hebben op het pad wat het karakter waar je op schiet af gaat leggen. 50ms is in dat deel prima te voorspellen. Input lag kan de game echter niet meten dus dat rekenen ze niet mee.
Op internationale servers is het dikwijls hoog en andere mensen met een ping van 150 of 200 vertragen de rest ook. zeker wel een onderdeel van...Lokaal is verversingssnelheid wel belangrijk. Daar heb je meer grip op dan op ping of servers waar je op moet inloggen.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 29 juli 2020 16:48]

True, maar ook dat weet het spel. Op het moment dat het boven 500ms komt krijg je vaak issues en wordt het gewoon irritant. Input lag van Monitor kan een spel echter geen weet van hebben dus daar kan het niet voor compenseren.
Nee, maar dat weet je van de reviews, moet je eentje kopen met lage input lag...TN panelen zijn daar erg goed in, VA en IPS panelen weer wat minder maar hebben een betere kleurweergave...
Alhoewel de nieuwste panelen slechts 4ms vertraging hebben ook dat wordt beter. Ik speel al jaren games op IPS panelen en nog nooit problemen daarmee gehad.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 29 juli 2020 16:49]

Ik vind dat geen onzin. Dit scherm wordt niet in de markt voor gaming gezet. Als je wil gamen zijn andere schermen daar beter voor geschikt.
JA natuurlijk zijn er andere schermen beter geschikt dat is dan ook helemaal de discussie niet die we hebben. Het gaat mij hierom:
Alles is dan toch al vertraagd
Ik kan prima een potje casual Rocket league of AoE2 spelen zonder dat ik daar 240 Hz voor nodig heb. Echter hoge input lag maakt het wel vervelend. Input lag kan rustig boven de 100ms liggen. Dat zijn echt een aantal frames die je dan hebt. Die vertraging waar jij het over hebt komt dan ook door input lag en niet door frequency. gemiddelde frametime op 70Hz is 14ms. Met inputlag van 100ms ben je dan dus rustig 7 tot 8 frames verder. Dat ga je echt wel merken. Veel meer dan die 70Hz.
Daar heb je gelijk in.

Zijn er echt nog schermen met 100ms input lag? Dat wist ik niet. Dacht dat alle schermen nu max 30 hebben, wat natuurlijk al veel is.
Nouja. Sommige TV’s met name. Daar zit veel extra beeld processing in. Daar wil je dus echt de gamestand gebruiken.

Veel projectoren hebben er ook last van.

Met monitoren valt het mee. 30ms is overigens nog steeds 2 frames. En op hogere refreshrates alleen nog maar meer. Meestal is het wel evenredig hoor. Dus hogere refreshrate is vaak ook lagere inputlag. Anders heeft het ook vrij weinig nut en is het nog steeds stroperig.
Mooi prijs. Jammer dat het 60Hz en 70Hz is. Had liever 75Hz en 100Hz gezien, maar misschien komt dat nog als iets duurder model.
Ik heb een LG 43" monitor met een USB-C poort die video input accepteert en tegelijk als USB HUB fungeert voor 2 USB-A poorten (in de monitor) waar mijn toetsenbord en muis op aangesloten zijn.

Als ik nu een eenvoudige USB-C switch zou hebben met minstens 2 USB-C ingangen en 1 USB-C uitgang die video pass-through ondersteunt, dan had ik geen KVM meer nodig. Maar dat blijkt vooralsnog (toevallig?) onvindbaar.

En dan lees je veel over het switchen van die poorten en het signaal correct afsluiten en een hoop andere excuses, maar als ik de USB-C kabel versteek werkt dit gewoon prima als KVM switch en zo gebruik ik het nu ook (via een USB-C verlengkabel voor makkelijke toegang).

[Reactie gewijzigd door sam_vde op 27 juli 2020 13:04]

Het komt mij een beetje vreemd over in de productportfolio als de verschillen zo zijn als hier genoemd. Je duurste scherm heeft een webcam (kostenbesparing) en HDR (wellicht scheelt dat een licentie), maar heeft wel een lagere refreshrate. Er zit bij een scherm dat zich aan de bovenkant van de markt begeeft 50 euro prijsverschil tussen de twee modellen.

Dit product zou te verklaren zijn als de winkelprijs duidelijk onder de adviesprijs ligt en er op korte termijn een opvolger voor de 499P9H komt

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee