Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo leverde afgelopen jaar 21 miljoen Switch-consoles en 169 miljoen games

Nintendo heeft in zijn afgelopen financiële boekjaar 24 procent meer Switch-consoles geleverd dan een jaar eerder. Van de Switch Lite zijn ruim 6 miljoen exemplaren geleverd. Het aantal geleverde games steeg met 42 procent tot 169 miljoen.

De cijfers gaan over de periode april 2019 tot en met maart 2020. Nintendo bracht de Switch Lite vorig jaar in september uit en meldt dat daar nu 6,19 miljoen exemplaren van zijn geleverd. Over het gehele jaar werden er ook 14,84 miljoen reguliere Switch-consoles geleverd. Het totaal komt daarmee voor het hele boekjaar uit op 21,03 miljoen exemplaren.

Nintendo maakt ook nieuwe details bekend over de leveringen van games. Animal Crossing: New Horizons is de meest succesvolle Switch-game tot nu toe. In de eerste zes weken na de release zijn er 13,4 miljoen exemplaren van de game verkocht. Geen andere Switch-game werd zoveel verkocht in een vergelijkbare periode. De game kwam op 20 maart uit en tussen de verschijningsdatum en het afsluiten van het boekjaar op 31 maart zijn er 11,77 miljoen exemplaren geleverd.

Van Pokémon Sword en Pokémon Shield zijn inmiddels 17,74 miljoen exemplaren geleverd. Mario Kart 8 Deluxe, dat in 2017 uitkwam, blijft populair. In het afgelopen boekjaar werden er nog 8 miljoen exemplaren geleverd, waarmee het totale aantal geleverde exemplaren nu bijna 25 miljoen bedraagt. Het aantal geleverde games groeide flink ten opzichte van vorig jaar. Het gaat om 168,72 miljoen exemplaren, dat is een stijging van 42,3 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Door de coronacrisis waren er in sommige regio's vertragingen van leveringen van consoles en accessoires, maar volgens Nintendo is de impact op de financiële cijfers minimaal. Nintendo haalt steeds meer omzet uit digitale softwareverkopen, dat aandeel is nu 34 procent, vorig jaar was dat nog 24,8 procent.

Nintendo behaalde een jaaromzet van 1308,5 miljard yen, dat is 9 procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst kwam uit op 258,6 miljard yen, een stijging van 33,3 procent. Omgerekend gaat het om een winst van 2,25 miljard euro.

Nintendo-cijfers 2019-2020

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-05-2020 • 10:26

98 Linkedin

Submitter: JackAvery

Reacties (98)

Wijzig sortering
Wat operationele winst betreft is het het vierde beste fiscale jaar in de geschiedenis van Nintendo, vrij indrukwekkend.

Nog wat highlights re. software sales
  • Dit fiscale jaar zijn er twee titels met meer dan 10 miljoen sales (Pokémon, Animal Crossing), en twee met meer dan 5 miljoen (Luigi, Mario Maker 2).
  • Breath of the Wild heeft Super Mario Odyssey ingehaald, heel opmerkelijk voor een Zelda game.
  • Mario Kart 8 benadert de 25 miljoen sales. Ring Fit is de beste nieuwe IP met 2.73 miljoen exemplaren (en had vast nog een pak meer kunnen verkopen mits voorraad).
  • Pokémon Sword/Shield is reeds X&Y en Sun & Moon voorbijgestoken in lifetime sales - het is de 4de best verkochte Pokémon game ooit, en zal mogelijk nog wel een paar plekken in die lijst stijgen.
  • Super Mario Party is de eerste game in de franchise die de kaap van 10 miljoen bereikt.
  • Animal Crossing is de snelst verkopende launch van een Switch game tot nu toe. New Horizons heeft reeds de individuele lifetime sales van alle vorige games voorbijgestoken.
Ook interessant: het afgelopen kwartaal was 48% van de software omzet digitaal - meestal ligt dit tussen de 25 en de 35% per kwartaal. Animal Crossing en een coronapandemie hebben hier duidelijk een handje in gehad.

Voor meer info over de resultaten verwijs ik ff naar mijn post op GoT - https://gathering.tweaker...message/62329608#62329608

[Reactie gewijzigd door JackAvery op 7 mei 2020 11:50]

Vind het , gezien de context, minder indrukwekkend. Ipv toilet papier heb ik, na afkondiging van de thuis isolatie maar een spelletje gekocht. Denk vele met mij
Vind het , gezien de context, minder indrukwekkend. Ipv toilet papier heb ik, na afkondiging van de thuis isolatie maar een spelletje gekocht. Denk vele met mij
Edit: nogal eenzijdig bekeken vind ik.

Wat Nintendo hier doet met een console die meer dan 3 jaar te laat uitkwam is.... gewoon absurd.
Mensen een handheld verkopen van meer dan 300,-

En dan wordt de Switch op dit moment nog tegengehouden ook, want ze kunnen de vraag gewoon niet bijbenen. Daarom gaan Switches nu tweedehands voor de nieuwprijs of meer van de hand.

Er wordt nu letterlijk geadverteerd met "Switch voor normale prijs".... Dat je zoiets erbij moet vertellen omdat webwinkels helemaal cowboy gaan met prijzen, dat zegt eigenlijk genoeg.

Ook speelde dit al veel langer dan Q1. Het zal vooral Animal Crossing zijn dat nog een flink boost heeft gekregen. Dat weegt echter niet op tegen de nadelen van je installbase niet verder kunnen uitbreiden.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 7 mei 2020 16:01]

Nee, je leest me commentaar verkeerd. Natuurlijk goed van Nintendo maar het feit blijft dat de mijlpalen behaald in Q1 2020 een grote kanttekening moeten krijgen. Zo zal je zien dat alles m.b.t. het leven buiten huis het lastig heeft en alles mbt het leven binnenhuis een top q1 heeft.

Je kan pas over een jaar, misschien langer, echt iets nuttigs over deze periode zeggen. Het is ook goed mogelijk dat, zodra alles weer normaal is, de rollen omdraaien. Het is allemaal nog zo onzeker. Net als de zomer vakanties, als die niet doorgaan dan gaat alsnog een gedeelte van het geld uitgegeven worden aan alternatieven. Die alternatieven krijgen de beste maanden ooit qua sales maar, in het geval van fysieke goederen, hebben potentieel wel problemen met het bijhouden van de vraag op het vlak van productie.

Vind het dus grappig dat jij praat over harde cijfers maar deze niet in de context van q1 2020 kan plaatsen... iets met bel en klepel
Je kan de Q4 resultaten van dit fiscale jaar echter wel contextualiseren met historische cijfers van de vorige kwartalen van Nintendo of met de cijfers van dit kwartaal van andere consoleproducenten en game publishers. Maar misschien belangrijker: ik had het helemaal niet over kwartaalcijfers, ik sprak over het volledige fiscale jaar. Animal Crossing is een uitzondering hierop net omdat het over een recente release gaat.

Dat Nintendo dit jaar met de Switch piekt is geen verrassing als je de cijfers al wat langer volgt. COVID19 heeft een effect op een groot deel van de videogameindustrie, maar versterkt echter gewoon een trend die al een tweetal jaar zichtbaar is. Meer nog, er wordt door velen vanuit gegaan dat 2020-21 nog iets beter kon performen - dit is echter heel onzeker geworden door de crisis, en dat zie je ook in de eigen projecties van Nintendo voor het volgende fiscale jaar.

Wat wel een interessante vraag zou zijn - en daarop gaan we het antwoord maar moeilijk te weten komen - is in hoeverre de cijfers van Animal Crossing specifiek beïnvloed worden door de huidige pandemie. Dat het spel sterk ging verkopen bestond eigenlijk geen twijfel over, maar de coronacrisis zou best wel dat beetje extra performance gegeven kunnen hebben.
Jij hangt nu heel Q1 op aan COVID-19, zonder enige nuance. Ja... Animal Crossing heeft hier waarschijnlijk baat bij gehad, omdat het een recente release is in het hart van de pandemie. Maar Animal Crossing is altijd al een succesvolle game geweest, net als Mario Kart, etc.

Bovendien stond niet HEEL Q1 global in het teken van COVID-19 en lockdowns. Dit begon bij ons bijvoorbeeld in maart? VS niet eens in Q1, meen ik.

En dit heeft ook niet enkel positieve impact. Verkoop is in zn geheel wel omhoog geschoten, maar Nintendo heeft al meerdere keren benoemd enorm veel LAST te hebben van COVID-19. Kortom voor (digitale) software sales is dit wellicht gunstig geweest, voor hardware absoluut niet. En als je hardware sowieso al slecht verkoopt (Xbox), dan maakt dit natuurlijk minder uit dan wanneer je als warme broodjes over de toonbank gaat. Nintendo heeft er geen baat bij dat Switches voor 400,- plus worden verkocht, want zij pakken die absude marge niet. Net als dat mensen het tweedehands kanaal op gaan zoeken.

Dus ik weet niet precies waar je heen wil met je bel (?? klok??) en klepel, maar je verhaal is zeer eenzijdig.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 7 mei 2020 15:56]

Heb zelf ook een switch en vind het echt een super mooi apparaat.
Enige minpunt op dit moment vind ik het aantal AAA-games. Ik heb de switch nu ruim een jaar en vind het aantal games, die mij persoonlijk aanspreken, sinds release (ruim 3 jaar volgens mij) toch wat tegenvallen.
Ik heb nu:
  • 1. Mario Odyssey, fantastische game, maar vrij snel uitgespeeld en eigenlijk te makkelijk
  • 2. Mario Kart, fantastische game, maar eigenlijk een re-release vanaf de Wii-U
  • 3. Smash Ultimate, fantastische game, niets op aan te merken
  • 4. Zelda BoTW, fantastische game, niets op aan te merken
  • 5. Luigi's Mansion, leuk, maar vrij kort en geen replay-waarde
  • 6. Mario Party, leuk, weinig content, maar altijd leuk in gezelschap
Ik vind het toch tegenvallen, de switch staat bij mij toch vaak stof te happen, omdat alle games die ik in het afgelopen jaar gespeeld heb allang 2, 3 of 4 keer rondgespeeld zijn. Zover ik kan zien is er niets bekend over de pijplijn bij Nintendo, dus zit ik meer te hopen op die Mario 35-anniversary (gerucht).
Je hebt Mario Odyssey niet uitgespeeld als je het einde hebt gehaald he ;) verre van zelfs.. dan begint het pas.
Alle manen halen, en na het einde is er nog genoeg te doen en wordt de moeilijkheidsgraad ook flink steviger. Schijnt. Ik ben nog niet voorbij het einde ;)
Moeten het persé AAA titles zijn?

Ik heb mij laatst prima wat uurtjes vermaakt met Ori and the Blind forest op de Switch bijv. meer dan menig AAA topper :)
Heb je dan ook alle manen verzameld in Super Mario Odyssey? De game speelt vrij makkelijk, maar er komt aan het einde aardig wat uitdaging bij. Ik was zelf met het zoeken naar alle manen 90 uur zoet. Maar heb je niks met verzamelen dan vlieg je er door heen en voelt het inderdaad vrij kort.
Ik heb 997 moons, alleen de volleybal en springtouw challenge niet gehaald, maar verder had ik alles🙂
Die volleybal challenge was nog net te doen, maar verschrikkelijk. Springtouw challenge vond ik onmogelijk.
Wat ik wel bijzonder vond was dat je gewoon moons kon kopen in de in-game winkel, daardoor heb ik er alsnog 999, maar vond het wel apart :)
Splatoon 2, Xenoblade 2 en Animal Crossing NH?
Verder heb ik nog wat indies en remakes (Hollow Knight, Okami, Link's awakening bijvoorbeeld) en ARMs (gemiste kans door gebrek aan singleplayer content voor mij)
Ik heb genoten van oddysey en botw, maar sinds ik die heb uitgespeeld ligt de switch alweer 2,5 jaar in de kast.

Ben niet zo'n fan van multiplayer spellen zoals smash/kart en pokemon ben ik na silver/gold mee gestopt.

Ik hoop dat ze in juni de volgende zaken aankondigen:
- Opvolger oddysey
- Opvolger BotW
- Alle Zelda/Mario games sinds NES naar de nintendo store en speelbaar op de switch

Dat zou weer zorgen dat de switch aan de tv gaat.
Misschien misinterpreteer ik wat je geschreven hebt gewoon, maar if not: Breath of the Wild's sequel is in 2019 reeds aangekondigd :+ Trailer vind je hier!.

Je kan Zelda 1, Zelda 2, en A Link to the Past spelen via het Switch Online abonnement. Ook Super Mario Bros. 1/2/3 en The Lost Levels, Super Mario World en Yoshi's Island staan op deze service. Ik weet dat het lang niet alle games zijn, maar het is zeker een goed begin...
Zeker. Ik zat het te schrijven en toen twijfelde ik al of ik ergens een snipper ooit op gevangen te hebben van botw 2. Hopelijk in juni dan een datum en meer info. Die game was wel geweldig.

Het is wel een begin. Heb wel meer zin in de 3d marios/zeldas. En hopelijk dan als losse downloads of gewoon op een kaartje.
https://tweakers.net/cons...itch_p496645/vergelijken/ Als ik hier kijk is er ook maar 1 aanbieder die het überhaupt aanbied via pricewatch, dat klopt toch niet lijkt me?
uitverkocht
Misschien handig om dat in het artikel ook aan te halen met een korte paragraaf. Op NOS was er een nieuwsartikel over, waarschijnlijk morgen of overmorgen bij tweakers ook dan. :P

Desalniettemin mooie cijfers voor Nintendo. Ik vind de switch een erg fijne console. Op de controller issues na dan. Ik heb 2 controllers met drift, en ik kan ze binnenkort op sturen naar Nintendo om het te laten fixen.

[Reactie gewijzigd door SeenD op 7 mei 2020 10:33]

Duidelijk dat hij had het niet ge-SeenD had.

(sorry).
Er is bijna dagelijks nieuwe voorraad. Nu ook voor 328 euro bij Bol in plaats van de woekerprijzen elders.

https://www.techtastic.nl...witch-productie-verhogen/

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 7 mei 2020 11:29]

Jawel... Hij is gewoon niet / extreem slecht leverbaar. Bij Amazon NL begint hij ook bij €529,-. :+
Ik heb hem nog net op tijd kunnen bestellen dan op amazon.nl, was gewoon de normale prijs.
https://www.nl.fnac.be/Ni.../a13721295#omnsearchpos=1

Ik denk dat ik geen 400 euro betaald heb jaren geleden met Splatoon 2 erbij. Naar aanleiding van het artikel gisteren ging ik even op zoek naar dat Ring Fit spel, omdat mijn kilos de pan uit swingen. Door het allergie seizoen en de lockdown kom ik al helemaal niet meet buiten. Er is voorraad online, 219 euro voor een spel van normaal geen 80 euro.
https://www.nl.fnac.be/a1...ndo-Switch#omnsearchpos=1

Bij het begin van de lockdown heb ik een nieuwe PC gekocht, maar nog geen webcam. Ik ben er op het werk eentje gaan lenen, want opnieuw de voorraad en de prijzen ...

Het is gewoon zot geworden allemaal. Mijn dochter zit dus ook ganser dagen voor het scherm, school, gaming en sociale contacten. Niet ideaal voor iemand van 11. Ik ben alvast blij dat ik er eentje heb. Maandag mogen de winkels weer open. Ik ga eens naar de lokale Mediamarkt om te kijken of er nog iets ligt in de rekken waarbij de prijzen niet al te hard aangepast zijn. Ik wou nog een docking aanschaffen voor de Nintendo om niet de hele tijd te moeten knoeien met de verhuis.
Ze schijnen sinds de quarantaine overal uitverkocht te zijn, dus het kan best kloppen.
Jawel.
Corona:
* meer mensen zitten thuis, dus er is meer vraag
* productie wordt getroffen, dus er is minder aanbod
Resultaat: uitverkocht, of marginale voorraden die tegen woekerprijzen worden verkocht.
Uitverkocht lijkt me niet. Hij is nog voor de (normale) prijs (€ 329) verkrijgbaar bij bol.com. Bij MediaMarkt (op voorraad) hanteren ze € 409 euro als prijs en bij Intertoys ligt de prijs op € 379 (op voorraad). Ik vind de verschillen nu wel erg groot worden, moet ik zeggen.
Ik vind het nog steeds knap dat er zoveel producten verkocht worden. Bij ons thuis ook al jaren veel Nintendo en voor de kinderen ideaal. Mario Kart blijft leuk, ook voor volwassenen. Mannen met biertje en karten maar. Al vanaf de SNES of zo :D
Maar dat is toch ook wel de kracht van Nintendo en het bewijst maar weer dat je geen 100.000 petaflops aan rekenkracht nodig hebt om een goede console neer te zetten. Ik zelf heb ook een Switch en ik vermaak me kostelijk met de games.
Ik heb een beetje het omgekeerde. Ik heb een switch en ik vind zelf de games heel erg tegenvallen. Ik hou echt van goede singleplayer games met een goede storyline, maar de spellen van Nintendo doorgaans echt te kinderachtig hiervoor. Geef mij dan toch maar een spel als Red Dead Redemption 2.
Mijn kids hebben een playstation 4 en hebben die spelletjes.. die spelen ze uit.. en dan liggen ze te verstoffen. Maar de jongste speed-runt Mario Odessy en de oudste is in hard mode van Breath of the Wild opnieuw aan het spelen. Dat heb ik ze nog nooit met een PS / Xbox game zien doen.

Ze spelen samen graag samen Splatoon en super smash. Dat zijn games die ouder zijn dan de meeste ps4 games.

Dus iets wat Nintendo doet, doen ze toch goed. Mario Kart 8 wordt gespeeld tot er een nieuwe en betere Mario Kart komt.

Het is toch bijzonder dat Nintendo naast PS en XBOX kan blijven bestaan en uiteindelijk er dus een hele goede boterham mee verdient. Ook wel slim, kiezen om een console te maken die vaak naast een PS4 of XBOX gekocht wordt.
+1Anoniem: 498327
@KaiTak7 mei 2020 11:15
Ik zie ze juist enorm snel uitgekeken raken. Dan kan ik de consoles weer op MP gaan verkopen en zijn ze zuur van de daling in prijs. Ik heb dit jaar gezegd dit niet meer te doen. Volgend jaar wil ik de Switch op zijn vroegst verkopen.
Nu krijg je hele goede prijs voor de switch op marktplaats. Prijzen liggen hoger dan die in de winkel doordat ze uitverkocht zijn overal.
0Anoniem: 498327
@hiostu7 mei 2020 13:39
Misschien toch maar van mijn standpunt afstappen dan...
Heb zelf nu net een Super Nintendo (SNES) gekocht waar ook twee controllers bij zaten, en heb ook 3 SNES spellen gekocht, Super Mario World, Super Mario World 2 Yoshi's Island, en Donkey Kong Country.

Heb zelf vroeger nooit een Super Nintendo gehad, iemand in me familie wel, waar ik vaker bij speelde toen ik nog net een tiener was.

Morgen krijg ik me video/audio kabels binnen, want die zat er niet bij, wel zo eentje die op je antenne van je TV moet.

Voor mij zijn die jaren 80/90 apparaten het leuks, met die platformspellen en zo, kan ik straks ook daar op met mijn neefjes spelen, die vinden de Amiga CD32 spellen en de laatst gekochte Sega Genesis CDX spellen erg leuk.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 8 mei 2020 16:52]

Het is toch bijzonder dat Nintendo naast PS en XBOX kan blijven bestaan en uiteindelijk er dus een hele goede boterham mee verdient. Ook wel slim, kiezen om een console te maken die vaak naast een PS4 of XBOX gekocht wordt.
Ik ga nu een aantal mensen (fanboys) erg boos maken, maar Nintendo verkoopt beter dan de Xbox en volgens mij zetten ze de achtervolging op de PS4 ook hard in.

Laten we heel eerlijk zijn, de Xbox heeft een verkeerde strategie gekozen door alle Xbox games ook op PC uit te brengen (leuk voor de gamers slecht voor je markt aandeel), daarnaast heeft Microsoft een aantal studio’s de nek omgedraaid en waren ze veel te afwachtend met zelf creëren van games wat ze in heel goed deden in het verleden met Gears of Wars, Halo en Fable. Pas later (2018/2019) heeft MS weer een paar studio’s gekocht om games te maken. Ik hoop dat ze hier een paar pareltjes uit weten te fabriceren.

Sony en Nintendo lijken wat dat betreft best op elkaar, en hebben flink in hun eigen ecosysteem geïnvesteerd en jaarlijks kwamen er 1-2 kaskrakers uit; Uncharted, God of War, Horizon Zero Dawn, Bloodborne, Last of Us, Spider-Man etc. Daarmee win je dus de “console wars”.

Ja! Xbox heeft ook een paar goede exclusives maar niet zoveel als Nintendo en Sony op dit moment.
Sony heeft ook weinig goede exclusives imo. Heb een switch, ps4 en xbox de ps4 speel ik amper op. Goede exclusives zijn op 1 hand te tellen.

Bloodborne viel tegen, Last of us is remastered ps3 game,
Uncharted, Spiderman, god of war en Horizon enige goede imo

Xbox :
Gears of war 4
gears of war 5
Quantum break
sunset overdrive
Recore
Forza (horizon)
halo

ook genoeg

de beste games deze generatie zijn echter cross platform en ik geef de voorkeur aan het netwerk en de controller van xbox....vandaar
Ik ga nu een aantal mensen (fanboys) erg boos maken, maar Nintendo verkoopt beter dan de Xbox en volgens mij zetten ze de achtervolging op de PS4 ook hard in.
Uhm.... Nintendo heeft nooit anders gedaan??

Xbox is tot dusver elke generatie op de 3e plek geeindigd.

Nintendo heeft met de Wii + DS de andere 2 compleet vernederd. Volgens mij heeft Nintendo toen meer hardware en software verkocht dan de andere 2 gecombineerd. 360,PS3 en PSP. Om het een beetje in perspectief te plaatsen.

WiiU was een valse start, maar als je ziet dat Nintendo met de Switch Microsoft alweer heeft ingehaald, met bijna 3.5 jaar achterstand.... Dat is behoorlijk indrukwekkend.

Dat kun je zelfs als fanboy niet 'rechtlullen'.
Dat kun je zelfs als fanboy niet 'rechtlullen'.
Dan ben je geen echte fanboy! :+

De Xbox 360, vond ik een betere console qua games en toen kon juist de PS3 me weinig schelen. Ik heb Perfect Dark X helemaal sufgespeeld, net als PGR en Dead or Alive. Was een mooi apparaat helaas overleden aan een ring of death. RIP! Qua verkopen heeft Xbox de strijd nipt ‘verloren’.

De Wii U was echt een flop. Ik weet niet wat Nintendo dacht toen ze hem uitbrachten. Wel altijd een plusje voor hun vooruitstrevendheid en innovaties.
Het is toch bijzonder dat Nintendo naast PS en XBOX kan blijven bestaan en uiteindelijk er dus een hele goede boterham mee verdient.
hoezo vind je dat eigenlijk bijzonder? Nintendo bestaat al sinds het begin van computerspellen en heeft dus enorme kennis van- en ervaring in deze industrie. Nintendo heeft daarnaast bijna altijd een monopolie op handheld gaming gehad. Ook zijn ze met Mario (en Pokémon) eigenaar van één van de bekendste IP's in de media industrie.
Ik zou het juist bijzonder vinden als Nintendo het verknoeid en failliet zou gaan.
Nintendo heeft alle belangrijke innovaties (media speler, online dienstverlening) de afgelopen 25 jaar genegeerd, en hun eigen innovaties bleken vaak doodlopend (motion controls, tablet controller). Dus ja, het is best opmerkelijk dat een bedrijf dat totaal niet concurreert het overleeft, en zelfs bloeit in een hoogst competitieve industrie.

Er zijn weinig bedrijven die zo'n klap krijgen als Nintendo van de eerste Playstation kreeg (die 3x meer verkocht dan de N64) en dan totaal negeren waarom de concurrent zo succesvol is.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 7 mei 2020 20:30]

Hmm ja daar heb je wel een punt.
Die koppigheid is tegelijkertijd hun zwakte en hun sterkte. Ze blijven zich puur richten op games en plezier, zorgen voor eenvoud en blijven innoveren (ipv de rest volgen). Soms blijkt laatste inderdaad niet zo succesvol. Online gaming is lang een gemis geweest, en kan nog steeds wel beter en bijv de Wii U was een draagbare console die toch niet draagbaar was. Andere keren blijkt het juist heel succesvol. Motion control zit nu in elke controller, touchscreens (DS) zitten in de Switch, de keus voor gameplay versus graphics is een gouden zet geweest voor ze en als laatste voorbeeld het draagbaar maken van de Switch.
Zou ik ook vinden aangezien Nintendo een eigen vermogen van 40 miljard heeft
dochterbedrijven als Pokemon etc helpen daar ook in mee....die gaan niet failliet hoor...denk Sony zelfs eerder...
Ook zijn ze met Mario (en Pokémon) eigenaar van één van de bekendste IP's in de media industrie.
Mede eigenaar van DE grootste entertainment franchise van de wereld. Pokemon.
Mario is nummer 8 meen ik, maar wel weer DE grootste gaming franchise van de wereld. En Pokemon nummer 2. Edit: link ter info (Hello Kitty blijft zo bizar)

Als Nintendo een handdoek in de ringt gooit en ineens al hun IP's cross ALLES gaan uitbrengen. Console, PC, Smartphone, Tesla, vriezer, tosti ijzer, dan worden ze waarschijnlijk nog groter dan ze nu al zijn.
Nintendo is gewoon heel koppig en protective mbt to hun IP's.
Maar als je Mario Kart cross alles uitbrengt, dan verkoop je er gewoon 100 miljoen en meer. Als je er bijna 40 op een Wii kunt verkopen, met een installbase van 100 miljoen.....

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 7 mei 2020 16:22]

Ik bedoelde met bijzonder meer dat eigenlijk bij heel veel PS4 of XBOX bezitters een Nintendo ook staat. Of andersom een XBOX of een PS4 bij een Nintendo.
Idem. Ik heb een paar Nintendo consoles gehad maar het kan me niet bekoren. Het issue voor mij is dat Nintendo op een paar titels drijft zoals Mario, Smash Bros, Animal Crossing en Zelda. Het zijn allemaal (erg) goede games maar niet mijn cup of tea, de keuze voor pc/ps4/xbone is dan snel gemaakt gezien de prijzen en de eye candy.
Het is voor mij niet eens zozeer dat er geen andere games zijn, maar de prijzen zijn dan weer zo hoog dat ik de gok nooit wil wagen. Op andere platforms kan je altijd wachten op een aanbieding als je het net even niet weet, maar bij Nintendo is een aanbieding nog steeds €50.
Ja, maar daar noem je ook wat met RDR2. Ik heb ook een PS4, dus ik speel de andere kaskrakers ook.

Maar wat @gcwitte zei het is voor feestjes en partijtjes een zeer goede console. Het is simpel, bijna iedereen in de leeftijd 6-99 kan er aan mee doen.

Mario Kart, Mario Party, Mario Tennis en Smash Bros is allemaal leuk om met zijn viertjes te doen. Je hoeft er geen pro gamer voor te zijn. Zowel mijn neefje van 6 en moeder van 67 kunne Mario kart spelen. Dat is best fijn als je zo’n breed publiek kan bedienen. En ja de graphics zijn soms een beetje kinderachtig maar dat moet ook, anders kan je nooit zo iets simpels en toch goeds neerzetten.
Al de veel betere versie op de PC gespeeld.
En wat is daar veel beter aan dan? Speel hem gewoon op de Xbox One X in 4k HDR zit op 4.5m van mijn 65 inch oled ga geen verschil dan zien hoor in die paar extra pixels
Het gaat hier toch over de switch, niet over de Xbox One X. Die van de xbox is hetzelfde als die van de PC. Die van de switch is heftig teruggeschroeft qua graphics.
Het gaat idd over de Switch. Dus ook niet over de PC. Je spreekt jezelf een beetje tegen

De Switch is een "on the go" console zie mezelf niet buiten in mijn tuin zitten met een high end game pc dus ook geen vergelijking
Er wordt een suggestie gedaan voor een spel voor op de switch. Ik geef als antwoord dat ik de betere versie op de pc al heb gespeeld en daardoor geen interesse heb in de switch versie. En jij komt ineens met de vergelijking dat de xbox versie net zo goed is als de pc...
Ja, wat is daar het probleem van? Het voegt net zoveel als net zo weinig toe aan het feit dat jij aangeeft een betere versie op de pc gespeeld te hebben. Dat je dat zelf niet ziet verbaast me

Ik zeg ik vind het wel meevallen dus.

De Switch wordt gebruikt draagbaar als gedocked. Ik gebruik mijn lite voor buiten in de tuin. Zal mij boeien dat er een betere versie op de pc is want daar heb ik op dat moment portable geen boodschap aan en het is al geweldig dat je hem kan spelen. Op zo een klein scherm zie je geeneens verschil

Dus voor mij is dan de opmerking dat er een betere versie op een pc is net zo nutteloos als voor jou dat de xbox zo goed als gelijkwaardig is kwa versie

allebei voegt het niks toe....net als deze discussie
Je hoeft niet te reageren
Als je van RPG's houdt zou ik dan binnenkort de Xenoblade remaster halen. t Origineel was echt geweldig. 1 van mn favo spellen ooit en ook zo ontzettend lang. En gelukkig niet zo anime-tropeish als xenoblade2
Ik heb 8 vrienden waar ik nog steeds Mario Kart avondjes mee doe (al van de SNES)... alleen is het wel vervelend dat onze kinderen... nu beter zijn dan wij.... :(
Haha inderdaad, m’n dochter van 4 vind afkorting in Wii levels die ik nog niet kon :P
Weet je wat pas echt knap is dat bijna alle verkoopknallers van de switch ook echt spellen van Nintendo zelf zijn.
Dat is bij Sony en MS wel anders, daarom stroomt de poen al jaren binnen bij Nintendo.
Daarnaast de spellen worden bijna niet voor lagere prijzen verkocht want het verkoopt toch wel.

Tada een succesvol recept voor gouden winsten, Sony en MS dromen al jaren van dit soort winsten op hun gamedivisies.
Is een voordeel en nadeel.
Andere spelletjesmakers laten de Nintendo console soms links liggen omdat toch enkel Nintendo succes heeft met de games. (en omdat architectuur minder krachtig/anders is dan MS of Sony consoles)
Dat ligt dan toch meer andere andere spelmakers dat ze geen goede games verzinnnen.
0Anoniem: 498327
@gcwitte7 mei 2020 11:04
Sinds de introductie van totale onzin als Baby Peach afgehaakt en over naar SSART. Meer puur racen, geen onuitstaanbare tegenstanders, minder invloed van power-ups (om nog maar niet over het geluidje erbij te spreken), en waanzinnige muziek, alle Sega klassiekers komen voorbij in waanzinnige remixen. Jemig wat klinkt Mario Kart sneu op de Switch van de kinderen...
Nintendo voeg aan een volgende kart alsjeblieft 2 opties toe:
  • Volumeregelaars voor muziek en geluidseffecten
  • Nuke-optie voor karakters. Gewoon bij eerste boot kiezen wie er in het spel voor mogen komen. Kunnen Baby Mario & Baby Peach tenminste achter het behang.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 498327 op 7 mei 2020 11:13]

Waar staat SSART voor?
0Anoniem: 498327
@jaijai7 mei 2020 21:32
Sega Sonic Allstar Racing Transformed
Bedankt 😊
Ik ga die ook eens bekijken.
Ze hebben al 1 baby character minder in het spel nu trouwens
Een console verkoopt toch juist het best aan het begin van de release? de Switch is nu meer dan 3 jaar oud en de verkoop is vergeleken met vorig jaar dus best veel gestegen, is daar een logische verklaring voor? En zijn in de Switch consoles de Lites ook meegerekend of niet?
Animal crossing heeft de verkoop in de afgelopen maanden enorm geboost. Heb hier vanochtend een artikel over gelezen.

https://nos.nl/artikel/23...-eqZaoCcVR3NpxO8ZyTOpiFm8

Verder heeft Nintendo nu een aantal sterke & populaire firstparty games. (Mario kart, Odissey, Smash Brothers) Sinds lange tijd is het een Nintendo console met ook weer een respectable third party support. Dat is ook wel anders geweest.

Als bonus, tja verhalen/ nieuwsberichten over een moeilijk te verkrijgen Switch is ook weer reclame..

[Reactie gewijzigd door MetalSonic op 7 mei 2020 10:47]

Er komen stuk voor stuk top games op uit, die stijging is prima te verklaren. Denk aan Animal Crossing inderdaad, dat kwam uitgerekend op het beste denkbare moment. Maar sowieso heeft Nintendo dé beste bibliotheek van exclusives. Of in elk geval de meest uitgebreide bibliotheek wat dat betreft.

Ik zit met een backlog van jewelste opgescheept... Animal Crossing, maar ook een handvol JRPGs die nog uitgespeeld moeten worden, Rocket League speel ik dagelijks, Overwatch zeer regelmatig en Monster Hunter: Generations Ultimate wacht ook tot ik weer verder ga en GRIS en Dragon's Dogma en Final Fantasy XII en .. en... etc.
Ja en dat is alleen nog de Switch, ik heb ook een Xbox One en een PS4 staan hier! (Xbox nog enkele games liggen, maar op de PS4 stapelen de PS+ titels van de afgelopen 3 jaar zich ook aardig op).

De eerste game die ik écht direct wil gaan spelen is Last of Us Part II straks. #NoSpoilers daar ga ik echt keihard van genieten.
Dat is een misconceptie. Een console release volgt meestal een curve waarbij na een 2-3 jaar de verkoop begint te pieken en dan weer daalt. Vroeger was dit over een periode van ~5 jaar, maar we zien deze generatie dat men erin is geslaagd om consolegeneraties langer te maken door onder andere het uitbrengen van nieuwe modellen met krachtigere hardware (PS4 Pro, Xbox One X) of andere updates/varianten (zoals al vaker gebeurd is in Nintendo's handheld-lijnen, denk aan 3DS, new 3DS, 3DS XL, 2DS ..). Ook een invloedsrijke factor is de switch van verdienmodellen: er zijn meer en meer games die een "Games-as-a-service" model gebruiken en die vaak veel langer gespeeld worden dan de traditionele single/multiplayer game met een enkele aankoop en een expansion. Dat dit soort games populair zijn (denk aan Fortnite bvb) heeft geholpen met het uitrekken van de verkoopscurve van de huidige generatie.

Switch zit nu pas rond de helft van zijn verwachte levensloop, en het "Switch Platform" zou best wel eens veel langer dan dat kunnen bestaan met de release van een hypothetische Switch Pro of Switch 2. De verkoopscijfers van Switch zijn verder deels te verklaren door het grote aantal 'evergreen' titels - titels die lang na release blijven verkopen.

In die 21 miljoen verkopen van dit FY zitten 6,19 miljoen Switch Lites inbegrepen ja :)
Thanks voor het antwoord, interessant, zoiets heb ik nog nooit meegekregen of ergens gelezen. :)

[Reactie gewijzigd door BJorrit op 7 mei 2020 13:26]

Inmiddels ben ik sinds de Wii al afgehaakt, maar mocht ik een Switch goedkoop op marktplaats kunnen spotten, dan heb ik zeker interesse. Hoewel ik al jaren kamp Playstation aanhang, blijft de Nintendo magie bestaan. Goed om te lezen dat innovatie en de daarbij genomen risico's worden beloond.
De Switch is nu overal slecht verkrijgbaar, dus mensen die dat zien/weten en hun Switch willen verkopen, verkopen hem denk ik niet voor een goedkoop prijsje.

De Playstation en de Switch zijn compleet verschillende consoles met andere doeleinden. Ik heb zelf een PS4 en een Switch en ik zou niet de een weg kunnen laten voor de ander, omdat ze zo verschillend zijn.
En de (Nintendo) games blijven over het algemeen ook duur voor zover ik heb kunnen zien (waar een AAA-game op de PS na 2 jaar nog maar 15 á 20 is, is een Switch game makkelijk nog 50). Dus als je een Switch wilt is het noodzaak de kosten voor lief te nemen.
Als je momenteel een 'goedkope' Switch op Marktplaats vindt, wees dan maar voorzichtig. Het is een erg geliefd product bij oplichters.
Mijn laatste Nintendo was de GameCube (bij de Wii ook afgehaakt), maar toch vorige maand een Switch gekocht (voor naast de PS4) en heb er geen spijt van! Toegegeven: ik zal niet enorm veel games kopen voor de Switch, maar de paar first party toppers zijn het meer dan waard. Inderdaad een ideale console voor naast de PS4/Xbox.
Pokemon Sword & Shield is 17,37 miljoen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Super Mario Odyssey allebei op 17,41 miljoen stuks. Best knap dat een Zelda game een Mario titel evenaard.

Top Selling Title Sales Units

[Reactie gewijzigd door L23 op 7 mei 2020 10:53]

Knap? Nog steeds meer dan pokemon sword en shield dat is pas knap!
De Switch Lite is echt ideal als je vaak reist, echt een top handheld!
Dus per verkochte Switch zijn er sinds de introductie grofweg 8 games verkocht ? Dat is toch al gauw 400 euro aan software. Dat tikt aardig aan.
Ik blijf hopen op een DLC pakket voor Super Mario Party.. meer mogelijkheden mbt het speelbord en het liefst een beetje MarioMaker taferelen (zelf je bord maken en regels bepalen e.d.)

Zeker nu ik lees dat SMP dus best verkochte MP game is, mag daar best eens wat nieuws voor komen..