Nvidia houdt GTC 2020 alleen online wegens coronavirus

Nvidia houdt zijn Gpu Technology Conference dit jaar alleen online. Dit doet het techbedrijf vanwege het SARS-CoV-2-virus. Het evenement zou tussen 22 en 26 maart plaatsvinden in San Jose. Gehouden presentaties zullen in de komende weken online worden gepubliceerd.

Nvidia geeft in een blogpost aan dat er 'groeiende zorgen zijn' over het coronavirus. Hierom heeft het bedrijf de beslissing genomen om het evenement uitsluitend online te houden. Het bedrijf werkt samen met aanwezigen om hun presentaties 'in de komende weken' online te publiceren. Voor aanwezigen die onderdeel uitmaken van Nvidia's ontwikkelaarsprogramma is er de mogelijkheid om technische vragen te stellen aan onderzoekers, technici en solution architects van Nvidia.

Nvidia-ceo Jensen Huang zal dit jaar ook een keynote houden, die exclusief via een livestream te bekijken zal zijn. Naar verwachting zal het bedrijf dan zijn aankomende Ampère-gpu-architectuur aankondigen. Het bedrijf zegt nog geen exacte datum te hebben voor de keynote, maar er wordt naar eigen zeggen gewerkt aan een planning.

Nvidia is niet de eerste techfabrikant die een evenement afblaast vanwege de uitbraak van SARS-CoV-2. Zo werd de telecombeurs MWC 2020 in februari al afgelast vanwege het virus. Afgelopen weekend werd de Game Developer Conference 2020 ook uitgesteld tot 'later in de zomer'. Eerder vandaag schrapte Microsoft zijn Nederlandse Ignite The Tour-evenement. Dit evenement zou later deze maand in Amsterdam plaatsvinden.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

03-03-2020 • 09:37

40

Reacties (40)

Sorteer op:

Weergave:

En dan nu de eerste on-topic post: ben benieuwd wat de die-shrink van 12nm naar 7nm in Ampere voor NVIDIA gaat doen. De huidige 12nm Turing gpu's zijn nu al beter en energie-efficienter dan de 7nm AMD gpu's.
Hoop persoonlijk niet dát ze zuiniger worden maar dat ze de extra power gebruiken voor snellere gpu's.

150 a 180 watt vind ik prima ondanks dat ik alles zo energie zuinig wil. Zuinigheid op gpu gebied betekend nou eenmaal mindere prestaties en daar hebben we echt een enorme boost nodig. 1440p 144 fps ultra komt er anders nooit van. Laat staan 4k.
Ik hoop echt Nvidia een grote sprong maakt in gpu power voor dezelfde prijs. Ik wil graag overstappen naar een 1440p scherm zodat ik wat groter kan (27-32 inch) zonder dat ik last krijg van grote pixels.
Maar zoals het er nu voor staat heb je voor een beetje fps gewoon een 2080TI nodig en dat ga ik echt niet betalen.
550 euro vind ik meer dan zat voor een gpu dus iets als een 3070. maar ik ben bank dat deze gaat presteren als een 2080 super en dat vind ik gewoon niet snel genoeg voor 1440p vooral met consoles op komst. 90 fps vind ik toch wel een ideaal punt als minimum en wil dat dan ook minimaal 3 jaar later ook nog wel halen. En eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren door nieuwe consoles en dus waarschijnlijk zwaarder wordende games of door slechtere luie optimalisaties of door meer grafische tintjes.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 juli 2024 19:58]

Eens! Ik heb nu een 2080 en combineer dit met een 1080p 144hz monitor. Maar 144 fps halen op 1440p gaat hem niet worden met deze kaart.
Mij benieuwen of de GP van Zandvoort ook niet doorgaat als het virus in die tijd nog niet afgezwakt is.. Daar gaat nogal wat geld in om.

[Reactie gewijzigd door miknic op 23 juli 2024 19:58]

Het gaat wel door, alleen zonder publiek, en dat kan ook bij jouw voorbeeld.
Ze rijden de GP alleen online? ;)
Nee je screent gewoon heel goed je collegae, doen ze(als ze verstandig zijn) ook als ze deze presentatie maken. dat is met een groot publiek vanuit alle hoeken vd wereld niet te doen. Maar goed dat is een scenario wat wel zou kunnen bij de gp.
Dat is dus wat niet zou kunnen bij een GP of betaal jij even uit je zak alle tickets? Als de GP niet doorgaat mogen alle tickets terugbetaald worden die vooraf besteld zijn.
De enige reden waarom een GP georganiseerd kan worden, is dankzij het ticket geld. Valt dit weg dan kost het zo ontiegelijk veel geld, zoveel schulden, zodat een paar NL-ers deze oersaaie optocht race kan bekijken? Nah.

Ps. wat dit met NVIDIA te maken heeft weet ik niet haha |:(

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 23 juli 2024 19:58]

Meeste kijkers zijn via TV. Hoeveel krijgen ze van die uitzendrechten? Welk percentage van de inkomsten komt daaruit en welk uit directe kaartverkoop?
Nou, er is plek voor ongeveer 200.000 mensen, 1 kaartje (zaterdag+zondag) kost tussen de 170 euro en de 585 euro (uiteraard, excl eten en drinken etc).
Dit geld hebben ze simpelweg nodig om een race te organiseren, dan mogen mensen vinden van niet, het is wel zo.
Dat zijn de inkomsten van het (bestaan voor)circuit, en niet de GP op zich. De F1 kan dat voortbestaan kopen en het toch door laten gaan voor op tv

[Reactie gewijzigd door Mel33 op 23 juli 2024 19:58]

Daar ging het dan ook over!

miknic
3 maart 2020 09:41
Mij benieuwen of de GP van Zandvoort ook niet doorgaat als het virus in die tijd nog niet afgezwakt is.. Daar gaat nogal wat geld in om.
Nee jij reageerde op mij dat het niet door zou kunnen gaan op de manier die ik gaf. En ik gaf aan dat het wel kan zonder publiek.
En ik leg dus keurig uit waarom dat niet kan, tenzij Zandvoort na 1 weekend failliet wilt zijn, maar dat willen ze niet toch? Ik leg juist uit dat ze het van de ticket verkopen moeten hebben, dat jij vind dat de tickets niet nodig zijn tsja. Dan houdt de discussie natuurlijk gelijk op (hoe offtopic we ook bezig zijn haha).
Maar van de uitzendrechten vangen ze toch net zo goed een hoop geld? Bedenk je namelijk wél even dat niet alleen Nederlanders voor de buis zitten, maar ook een hoop mensen wereldwijd. Dus van al die tv-netwerken ontvangt Zandvoort aardig wat geld.
Ik geef dan ook niet aan dat de ticket verkoop het enige is qua inkomsten, zo zijn er ook sponsoren, kijkgeld en etc bij gemoeid.
Zoals aangegeven: 200.000x 170-590 euro is wat ze ongeveer mislopen als ze voor de zaterdag en zondag geen kaartjes zouden verkopen.
Dan pak ik een grof gemiddelde: 200.000 x 400 = 80 miljoen euro, achja, het zal wel niet nodig zijn :)
Alsof iemand weet hoe "sterk" het virus is. Je kunt beter stellen, het kan doorgaan als RTL-nieuws zijn paniekvoetbal wat afzwakt, waardoor de perceptie van gevaar afneemt. Dat lijkt me wat realistischer. De kans dat RTL dit echter zal doen is gering, ze zijn juist kampioen in het opblazen van de angst, omdat ze daar op verdienen. Lees ook hoe ze een perfect middel tegen luizen de nek om hebben gedraaid met hun kletsverhalen, waardoor moeders nu weer met luizenkam aan de gang moeten.

Uiteindelijk gaan we gewoon met dit virus moeten leven, net zoals we ook met de griep hebben leren leven. Mensen die kwetsbaar zijn sterven, anderen ontwikkelen door de blootstelling betere afweer en dat is wat het virus "zwakker" maakt, onze betere afweer. Maar daarvoor moet je wel eerst besmet worden.

Voor zwakkere mensen komen er op termijn inentingen, en er komen medicijnen waardoor meer zieke mensen een aanval kunnen overleven. Dat heeft nog even tijd nodig. Op dit moment wil men slechts de besmetting zo veel mogelijk beperken om ons over de winter heen te tillen omdat bij hogere temperatuur het virus minder actief is. Dat geeft dan wat tijd om medicijnen te vinden/ontwikkelen. In het najaar wordt dan weer een terugslag verwacht. Het is daarom rationeel om voorlopig grote massabijneenkomsten op een lager pitje te zetten. Maar de vraag is hoever moet je gaan. Moet dit ook gaan gelden voor alle sportevenementen? Voor alle theaters en publiek bijeenkomsten, voor kantoortuinen? Hoe kun je hierin een verstandig beleid bepalen? Of laten we ons door de nieuwshaaien van RTL-Nieuws leiden?

Uiteindelijk zal het resultaat zijn dat we een tweede griepgolf erbij hebben, die elk jaar grote aantallen slachtoffers maakt, wat niet echt opvalt omdat de meeste van die mensen oud zijn of reeds door andere aandoeningen er slecht aan toe zijn. Net als bij de griep.

Voor de GP in Zandvoort wordt dit een dramatisch verlies voor de plaatselijke belanghebbenden, die het juist van de kaartverkoop moeten hebben. Die hebben er veel geld in gestopt en zitten straks met enorme tekorten. Ze betalen 20 miljoen Fee, hebben al een 10 miljoen geïnvesteerd en daar komen nog een paar miljoen personeelskosten bij die nu lager uitvallen. De gemeente dacht netto enkele miljoenen te verdienen door belastingen en parkeergelden en die gaan dus flink derven. ze zullen dit in de komende jaren dan goed moeten maken.

Ik denk niet dat uitzendrechten soelaas bieden want die strijken anderen al op en die gaan die heus niet afstaan.

[Reactie gewijzigd door Elefant op 23 juli 2024 19:58]

zandvoort moet volgens mij geld meebrengen om de race te mogen organiseren en dat geld word echt niet terug betaald als er geen publiek is. en dit zijn dermate grote bedragen dat dat ze de kop kost.

Maar de gemeente zal dan wel inspringen. doen ze hier in almere ook. Floriade een ramp belasting omhoog. Nieuw azielzoekers centrum en huizen voor ze belasting omhoog. geflopt peperduur deel van het centrum belasting omhoog.

Maarja we gaan het wel zien. Maar 1 ding is zeker geld moet rollen.
GP en dan met name F1 werkt door eigen geld er in te pompen met als doel te innoveren en het aan het publiek te verkopen, alles wat met autorijden heeft te maken is 'dit' de reclame voor. ABS systemen enz komen daar vandaan, Bij de Videokaarten is dat ook zo, maar de daadwerkelijk bezoeker leveren niet veel op, het is alles wat er omheen te koop is wel.
Ik weet wel waar het om draait voor de F1 teams. We hadden het over de GP in Zandvoort, dat heeft 0,0 met ABS te maken. Dat heeft met geld verdienen te maken (ticket verkopen etc).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 23 juli 2024 19:58]

Evenementen zijn hier doorgaans gewoon voor verzekerd.
Ja, gaan ze allemaal in trackmania racen
Dan kunnen ze toch ook gewoon de fysieke race afschaffen en alles in VR doen? Een stuk veiliger voor alle betrokkenen. Ook goedkoper. ;)
Zonder publiek geen race. Zonder publiek namelijk geen inkomsten voor het circuit want bijna alles gaat naar de F1-organisatie zelf.Vaak zelfs alle reclame-inkomsten (afhankelijk van de race)
Die gaat sws door.
Ja want zandvoort is heilig het laatste jaar. Daar gelden wetten en regels ineens niet meer, en worden besluiten genomen waar anders jaren op gewacht moet worden.
Dat besluiten zo snel genomen worden zouden ze eens een voorbeeld aan moeten nemen. Zeg niet dat alles netjes is gegaan (geen idee of dat wel of niet zo is), maar dat het af en toe zo lang moet duren omdat zelfs de toilet juffrouw haar plasje er over moet doen is belachelijk in de politiek. Iedereen moet er tegenwoordig maar wat van vinden waardoor alles zoveel meer geld kost.
Mag ik vrij van werk als de griep heerst?
Vrij, nee. Maar, als je sterk het vermoede hebt dat je risico loop op je werk, mag je thuis blijven zitten. Alleen je moet wel met je werkgever overleggen wat je vanuit huis kan doen.

Hier kun je wat meer over lezen (mischien niet de beste bron): https://www.ad.nl/ad-werk...ij-coronagevaar~a912f56f/

[Reactie gewijzigd door Vlad86 op 23 juli 2024 19:58]

Bedankt voor je serieuze reactie, maar ik doelde meer op het feit dat corona een soort supergriep is qua symptomen en in de media nu opgeblazen word want het klinkt zo lekker dreigend. Griep kijkt ook niemand naar om, terwijl menig persoon daar ook letterlijk aan dood gaat en epidemieën niet zeldzaam zijn.

Lastig als je niet vanuit thuis kunt werken als je bijvoorbeeld op locatie werkt, maar ja.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 19:58]

Alleen ligt de kans dat je aan corona dood gaat nog vele malen hoger en is het stukken gevaarlijker want het is lastig te ontdekken en ook niet ouderen kunnen er aan dood gaan.
Punt is, je moet niet alleen aan jezelf denken. Maar ook aan je naasten die je onbewust kunt besmetten. Mensen die wel in de risico groep vallen, bijvoorbeeld: ouderen, babies (hoewel kinderen schijnen minder last van te hebben) and etc.

[Reactie gewijzigd door Vlad86 op 23 juli 2024 19:58]

"Vele malen hoger" is denk ik erg overdreven. Als ik even snel door de bocht de meest recente artikelen erbij pak (1 van de vele, voorbeeld: https://www.nytimes.com/2...alth/coronavirus-flu.html ) dan staat er argumentatie bij waarom het "maar een klein tikje" hoger is dan normale griep.
0,1% doden vs 3,4% vind jij maar een klein tikje hoger? Bovendien is het ook nog eens besmettelijker dan griep. Dit is trouwens geen influenza virus maar bijna een copie van het sars-virus.
Gezien de nieuwe informatie pas ik mijn gedachtegang wel aan. Toch handig als je een bron vermeld. Je reageert letterlijk op een bijna 2 weken oude reactie. Er is veel nieuwe informatie beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door grasmanek94 op 23 juli 2024 19:58]

Vreemd, ik had niet door dat ik mij in het verleden bevond.
Klein verschil is dat er in potentie meer mensen ziek kunnen worden van corona dan van een gemiddelde griepgolf. Komt omdat de meeste mensen geen antistoffen hebben tegen corona maar wel antistoffen tegen verschillende griepvarianten. Dus ipv 400000 zieken moet je niet raar opkijken als er ineens 10x zo veel mensen ziek worden van de corona. Dat heeft gewoon impact op onze economie.

Nu kan het zo zijn dat achteraf blijkt dat het met de corona wel mee valt maar als dat niet zo is en de staat doet niks, dan heb je ineens een grote groep (potentieel werkloze) boze kiezers.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.