Renders tonen vermoedelijke OnePlus 8 Pro zonder pop-upcamera

Er zijn renders verschenen die vermoedelijk de OnePlus 8 Pro tonen. Als de renders kloppen, wisselt de telefoon de pop-upcamera van de 7 Pro en 7T Pro in voor een gat in het scherm. Aan de achterkant zit een extra sensor.

De renders die OnLeaks maakte voor 91Mobiles, tonen een ontwerp dat op diverse punten afwijkt van de pas verschenen OnePlus 7T Pro. Aan de achterkant is links naast de drie camera's onder elkaar een extra cameralens te zien, volgens OnLeaks voor een time-of-flightsensor. Die kan helpen bij portretfoto's en met diepte schatten voor andere toepassingen.

Aan de voorkant zit links bovenin een klein gat voor de frontcamera. Dat maakt de pop-upcamera van de huidige generatie overbodig, al komt er daarmee wel weer een uitsparing in het scherm. Die heeft het huidige Pro-model niet.

Het verschijnen van de renders wijst erop dat OnePlus zijn huidige strategie met twee verschillende modellen doorzet. Dit voorjaar verscheen er voor het eerst een Pro-model, maar de reden die OnePlus toen gaf, was dat het extra model nodig was om een 5g-telefoon te kunnen maken. De 7T Pro heeft voor zover bekend geen 5g aan boord.

OnLeaks publiceerde twee weken geleden renders van de vermoedelijke OnePlus 8, ook met cameragat. Als de renders kloppen, dan zet OnePlus de ronde camerabehuizing van de OnePlus 7 niet door en kiest het voor dezelfde vormgeving van de camerabehuizing op beide modellen, met een verticale strip. OnePlus heeft niet gereageerd op het verschijnen van de renders.

Vermoedelijke OnePlus 8 Pro. Bron: 91MobilesVermoedelijke OnePlus 8 Pro. Bron: 91MobilesVermoedelijke OnePlus 8 Pro. Bron: 91MobilesVermoedelijke OnePlus 8 Pro. Bron: 91Mobiles

Terugkijken: videoreview OnePlus 7T en 7T Pro

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

18-10-2019 • 08:23

92

Reacties (92)

Sorteer op:

Weergave:

Ik vond de pop-up camera juist een betere oplossing. Ik gebruik de front camera zelden, dus hoe meer hij uit de weg is hoe beter. Ik denk zelf dat als ze weer een normaal en pro smartphone uitbrengen volgend jaar dat de pro variant beschikt over een camera onder het scherm.
Dat is ook zo fijn aan de Mi Mix 3. Geen zichtbare frontcam. En als je een selfie wlt maken, schuif je je scherm naar beneden en heb je beschikking tot 2 camera's voor mooie diepte fotos, en nog een flitser ook.
Gaat dat mechanisme niet snel kapot? Moet je echt hard duwen om het open te krijgen?
Is een solide systeem. De 2 delen glijden via rails en worden met magneten op hun plaats gehouden. Daarom klikken ze zo lekker. Je schuift je scherm met je duim naar beneden. Net als pop-up camera's is het berekent op 300.000 keer op en neer.
beetje late reactie, maar inderdaad wat @Xfade zegt.

Het is zelfs getest met dubbelel cijfers:

https://www.youtube.com/watch?v=iBZ5D_BMcD4
Count me in. De selfie cam is i.m.o. de meest elegante oplossing en heeft daarbij nog wat privacyvoordelen ook. Echt triest mocht dit waar zijn.

Het stoort mij ook wat dat mensen de mogelijke slijtage van de popup camera aanwenden als negatief punt terwijl er voor zover ik weet nog geen enkele vermelding van is.

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 23 juli 2024 02:26]

Dat is eigenlijk vrij logisch dat er nog geen vermeldingen van zijn. Toestellen met zo een pop-up camera zijn in de meeste gevallen niet ouder dan een jaar.

Ik vind trouwens wel dat de camera gat in de render aan de juiste kant is. Alle ikoontjes net als voorheen in Android naar rechts en ziet er stuk beter uit. Of zo een camera gaatje in het midden net als de Note 10, vind ik ook nog wel acceptabel. Hoe kleiner hoe beter. Notch vond ik persoonlijk ook niet erg, ik stoor mij meer aan de curved design van hedendaagse schermen.
Dit zou achteruitgang zijn inderdaad. Ik heb de 7 Pro en het is echt fijn om een scherm te hebben zonder Notch, inkeping of een gat.

Als ze nu zoiets zouden doen was echt doodzonde imo.
Helemaal eens. Heb de 7pro en het werkt super.

Zo vaak gebruik ik hem niet en aangezien ik 1,5 jaar per toestel doe zal de mechaniek wel standhouden.

Als je daarover zorgen hebt, dan rij je ook geen auto of zit je in de trein. Veels te veel bewegende delen.
Ik heb hem daarom juist over geslagen. Mechanische componenten slijten altijd en begeven het op ten duur. Dan denk ik altijd terug aan het slider phone tijdperk en begaven veel telefoons het door stof of iets degelijks. Ik heb nu de 5T en dat ding is niet stuk te krijgen. Ik wacht dus nog even tot de 8T :)
Mechanische componenten slijten altijd en begeven het op ten duur.
Maar als je gewoon geen gebruik maakt van die componenten, is een beetje slijtage maar een kleine prijs om geen gat in je scherm te hebben.

[Reactie gewijzigd door graverobber2 op 23 juli 2024 02:26]

Inderdaad. Hiervoor had ik de oneplus 5, maar die heeft helaas beter tijden gekend. (ongelukkige val op beton) De reden dat ik upgraden afhield was juist die trend van de inkeping. Ik heb m'n moeder begin dit jaar een andere telefoon kado gedaan (Xiaomi Mi A2 Lite) en heb er dus zelf ook een paar dagen mee gelopen. (om hem voor haar in te stellen etc.)

Kortom ik kon er niet aan wennen en ben daarom met m'n (kapotte) OP5 blijven rondlopen tot er een alternatief voor de notch kwam. Als Oneplus niet de 7 Pro had uitgebracht was ik zo naar een ander merk gegaan.
Het slijt ja. Maar bij verre niet binnen de levensduur van het toestel. Je moet dagelijks dat ding tientallen keren open en dicht doen wil je uberhaupt noemenswaardige slijtage hebben binnen 3 jaar. Er zit bij de meeste toestellen gewoon een seal dat goed genoeg is om water buiten te houden bij de popup cameras (OP7pro, mi9t/mi9t pro etc).
Pop up camera's wist je zo dat het een hype ging zijn. Het is een tijdelijke oplossing voor een probleem dat er geen is. Camera's zijn nu eenmaal nodig aan de schermzijde. Face ID werkt gewoon niet met pop up camera's. Vingerafrukscanner is zo ten-nish
Ik vind een vingerafdrukscanner onder het glas nog steeds een stuk prettiger in gebruik dan de meeste face unlock implementaties (misschien dat die van de Pixel 4 daar verandering in gaat brengen?). Zo'n vingerafdrukscanner kan ik namelijk ook gebruiken als de telefoon nog in mijn zak ligt of als hij verderop plat op een tafel ligt, en omdat hij gewoon op de voorkant van de telefoon zit kan je er altijd makkelijk bij.
Ik merk toch dat ik het een probleem vind dat mijn iPad met Touch ID werkt en mijn iPhone met Face ID. Het voelt net aan als destijds toen de vingerafdrukscanner zijn intrede deed en ik dit enkel op mijn iPhone had. Het is ook veel logischer dat er geen interactie verwacht wordt om in te loggen. Dat is net de reden dat de vingerafdrukscanner er destijds is gekomen om minimale interactie te vereisen om telefoons te vergrendelen. Nu is die minimale interactie zelfs niet meer nodig.
Ik zou niet verwachten dat de oneplus 8 pro volgend jaat over een under display selfie camera beschikt, want de technologie is daar nog niet klaar voor. De kwaliteit is nu nog een stuk slechter dan bij een normale selfie-camera. Zelfs samsung heeft deze technologie nog niet klaar. Misschien de T variant
Beter als in dat je geen gat/notch in je scherm hebt ja. Maar ik vind een gat toch fijner. Die pop-up camera wordt super smering. Ik heb de 7pro. Elke keer dat hij open en dicht gaat neemt die 'troep' mee. Gewoon bij normaal gebruik, zoals in en uit je broekzak halen. Alle kleine stofjes gaan met openen en sluiten mee naar binnen. Daar blijft het zitten en hoopt zich op. Na een aantal weken moet ik continue dat ding schoonmaken. Nee dankje. Ik veeg liever 1 keer over mn scherm over het gat om alles schoon te maken dan dat ik dat ding continue loop te poetsen. Ik snap deze keuze wel.
Ligt het aan mij of krijgen jullie ook een Samsung S10 gevoel bij deze telefoon? Moet wel zeggen dat ik dit een betere optie vind dan een pop-up camera. Naar mijn idee is dat echt iets om stuk te gaan.
Ik durf te wedden dat zo'n relatief eenvoudig mechanisme (als je de constructie ervan hebt gezien) binnen 5 jaar niet stuk gaat (ik zeg 5 jaar, omdat dan meestal men de telefoon wel heeft vervangen).

Ik zou een popup mechanisme juist op meer telefoons willen zien, want waarom zou ik willen dat een camera constant naar mij kijkt wanneer ik op het scherm kijk? Waarom moeten alle sensoren van mijn telefoon constant aan staan? Ik zou willen dat ik ze met knoppen fysiek kon uitschakelen. Met een popup mechanisme heb ik tenminste een fysieke bevestiging dat de camera niet kan worden mis/gebruikt, zonder dat je het ziet.

Edit: en @arnoudwokke: ribbelchips smaakt echt niet hetzelfde als gewone. ;)

[Reactie gewijzigd door Z100 op 23 juli 2024 02:26]

Hier ben ik het nu helemaal mee eens. Er zitten al decennia lang allerlei motortjes en pop-up lenzen in talloze cameras. Ik heb zeker 8 jaar een Canon Powershot gehad. Doet het nog steeds en er zit een veel groter en kwetsbaarder mechanisme op. Maar iedereen schijnt opeens zeker te weten dat de pop-up op de 7pro onmiddellijk stuk gaat. Nergens op gebaseerd, het verleden bewijst het tegendeel.
Hier ben ik het nu helemaal mee eens. Er zitten al decennia lang allerlei motortjes en pop-up lenzen in talloze cameras. Ik heb zeker 8 jaar een Canon Powershot gehad. Doet het nog steeds en er zit een veel groter en kwetsbaarder mechanisme op. Maar iedereen schijnt opeens zeker te weten dat de pop-up op de 7pro onmiddellijk stuk gaat. Nergens op gebaseerd, het verleden bewijst het tegendeel.
Het verleden van een andere producent een ander soort toestel bewijst natuurlijk helemaal niet dat dit niet rap(per) kapot kan gaan me dunkt. Dat is nogal een kromme vergelijking. De andere producent kan een ander intern mechanisme hebben, het met hoogwaardigere onderdelen vervaardigen, het anders uitvoeren van techniek,... Plus het betreft een camera (als ik het juist heb?) ga je dit vaak meenemen in een broekzak? Dit is een volledig ander toestel met een volledig andere gebruiksdoel/omgeving. Er zijn bv veel mensen die gaan lopen met hun gsm in de zak, maar lopen met een camera lijkt mij al iets onwaarschijnlijker.
Dus een beetje een kromme vergelijking. Ter info: hiermee wil ik niet zeggen dat het camera mechanisme van 7 Pro rap kapot gaat. Hiermee wil ik gewoon zeggen dat het verleden van een andere producent/product niet kan gebruikt worden als voorbeeld dat deze "ook maar niet kapot kan gaan".
Je gebruikt twee keer de stelling: kromme vergelijking. 1) [/De andere producent kan een ander intern mechanisme hebben, het met hoogwaardigere onderdelen vervaardigen] Ok, dit is pas echt een kromme vergelijking bovendien is dit iets erbij halen waar het helemaal niet over gaat. Het lijkt me nogal wiedes dat een goed en beter vervaardigd product langer meegaat dan een slecht gemaakt product.

2) [/Dit is een volledig ander toestel met een volledig andere gebruiksdoel/omgeving.] Dat vind ik wel meevallen. Ik heb mijn Powershot op diverse vakantie in een tas geflikkerd en flink misbruikt op diverse skivakanties, ik heb hem heel vaak bij mij gehad en ik denk dat ik er eigenlijk een stuk onvoorzichtiger mee ben geweest dan met mijn telefoon. Hij doet het nog steeds, maar is inmiddels vervangen door een toestel met vijf keer meer pixels.

Natuurlijk meer techniek betekent dat er meer stuk kan, maar dit is behoorlijk uit-ontwikkelde simpele techniek dat zich al jaren bewezen heeft in diverse apparaten. Wanneer jij je telefoon laat vallen is de kans dat je beeldscherm stuk is een stuk groter dan dat je uitschuifcameraatje stuk is.
Je gebruikt twee keer de uitspraak: kromme vergelijking. 1 "De andere producent kan een ander intern mechanisme hebben, het met hoogwaardigere onderdelen vervaardigen" Ok, dit is pas echt een kromme vergelijking bovendien is dit iets erbij halen waar het helemaal niet over gaat. Het lijkt me nogal wiedes dat een goed en beter vervaardigd product langer meegaat dan een slecht gemaakt product.

Wij hebben het hier over de techniek en niet over de uitvoering ervan.

2 "Dit is een volledig ander toestel met een volledig andere gebruiksdoel/omgeving" Dat vind ik wel meevallen. Ik heb mijn Powershot op diverse vakantie in een tas geflikkert en flink misbruikt, ik heb hem heel vaak bij mij gehad en ik denk dat ik er eigenlijk een stuk onvoorzichtiger mee ben geweest dan met mijn telefoon. Hij doet het nog steeds, maar is inmiddels vervangen door een toestel met vijf keer meer pixels.

Natuurlijk meer techniek betekent dat er meer stuk kan, maar dit is behoorlijk uitontwikkelde simpele techniek dat zich al jaren bewezen heeft in diverse apparaten. Wanneer jij je telefoon laat vallen is de kans dat je beeldscherm stuk is een stuk groter dan dat je uitschuifcameraatje stuk is.

[Reactie gewijzigd door Hugo-Q op 23 juli 2024 02:26]

Dat het een extra stukje techniek is die kwetsbaarder is dan een vaste lens is logisch. Zoals je aangeeft is het echter waarschijnlijk een theoretisch probleem, zeker aangezien accu's slecht vervangbaar zijn en na 2 jaar merkbaar slechter worden en mensen hun telefoon gemiddeld na maximaal 3 jaar wegdoen.
Edit: en @arnoudwokke: ribbelchips smaakt echt niet hetzelfde als gewone. ;)
De smaak is wel hetzelfde, het mond gevoel is alleen anders ;)
Naja smaak, textuur... ik bedoel de ervaring is anders inderdaad.
De smaak is ook wel echt anders hoor ;)
Een ribbelchipje heeft een groter oppervlak dan een gewoon chipje dat verder even groot is, en kan dus meer smaakstoffen erop gecoat hebben. Smaak is doorgaans dus intenser bij een ribbelchipje :9
Meer van dezelfde smaak per chipje dus eigenlijk :P
Ik heb juist de 9T Pro gekocht omdat die geen camera in het zicht heeft.
Ik vind een vol scherm mooier dan een notch of nog erger, een gat in je scherm :X

Daarnaast, de 9T is een monster telefoon voor een hele leuke prijs!
Ik vind een vol scherm mooier dan een notch of nog erger, een gat in je scherm
In tegenstelling tot een notch zit een punchhole aan de zijkant van het scherm waardoor de hap uit het scherm nooit in het midden van je zichtveld zit. Daarnaast rolt het scherm om de punchhole heen wat helpt bij het creëren van de illusie van een volledig scherm. Zowel bij portrait als landscape vind ik dit zelf een groot pluspunt ten opzichte van een notch.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 23 juli 2024 02:26]

Ik snap wat je bedoelt maar persoonlijk vind ik de symmetrie die een notch met zich meebrengt dan toch mooier. De pop-up camera vind ik ook een mooie toevoeging persoonlijk. Toegegeven: het is iets om stuk te gaan, maar het zijn dure apparaten dus daar zal je sowieso voorzichtig mee om moeten gaan.
Een punchhole vind ik persoonlijk het lelijkste van deze drie oplossingen.
Maar gelukkig dat smaken verschillen :)
Ik heb zelf nu net de 7t pro gekocht. Ik maak nooit selfies, dus als die pop up camera kapot gaat heb ik nog steeds geen Notch en ik lig er niet wakker van. Dus win win in mijn geval
Ik heb hem ook net binnen, gebruik hem ook niet erg vaak (zou wel balen als een stekker als hij kapot gaat, want natuurlijk komt er een tijd dat je hem wilt gebruiken). Daarbij ben ik nog geen berichten tegen gekomen waar de pop-up kapot is gegaan bij de 7 pro, welke toch al een aantal maanden uit is. En dat volledige scherm is toch ook wel om bij te kwijlen O+
ik gebruik de frontcamera wel veel, heb het idee dat de vingerafdruk slecht werkt.
jullie veel last van?
Het zit misschien niet midden in je zichtveld, maar juist weer in je zichtveld als je OF naar je notificaties kijkt OF naar het statusgedeelte.
Ik heb persoonlijk ook de 9T Pro met de popup camera en het is echt fantastisch. Ik ben zo blij met de pop-up camera en het daardoor volledige scherm tot de randen en (ronde) hoeken. Het voelt echt futuristisch aan.
Hoe zit het met de haptische feedback van de 9T pro? Is de trilmotor van de 9T pro eerder zoomerig of toch duideljik voelbaar?

On topic. Meteen een S10 gevoel. Nog een jaartje te vroeg voor camera under display..
Die is zeer voelbaar. Hij staat op Medium omdat hard gewoon echt te hard is.
Ik zet die haptische feedback eigenlijk direct uit. Ik kan prima zonder.

De keren dat ik het gebruikte was het echt prettig.
Maar ben je tevreden over de camera? Daar lees ik toch verschillende meningen over (vooral in donkere omgevingen).
Zeer tevreden! In het donker maakt die gewoon mooie plaatjes met de nacht modus :)
Ja erg tevreden. Heb net nog even wat foto's gemaakt met slecht licht en ik vind het "natuurlijk" ogen. Dus niet pixelig/ruis ofzo vanwege gebrek aan licht
Zojuist die telefoon even bekeken, tof ding voor het geld! Maar wat ik dan niet snap is dat ze gigantisch veel moeite doen om maar geen forehead/notch/punchout te hebben voor de camera, maar ondertussen heeft de telefoon nog wel een chin :?
Dan hadden ze toch veel beter het scherm naar beneden kunnen verplaatsen en dan alsnog de camera in de forehead bovenaan?
Klinkt logisch, alleen de kin van de 9T Pro is bijzonder smal. Zo smal dat er volgens mij geen camera in zou passen.
Dat, en zo’n chin ziet er aan de bovenkant ook veel vreemder/topzwaar uit, vind ik.
Daarnaast, de 9T is een monster telefoon voor een hele leuke prijs!
Ja dat zal wel ja als je het oktober 2021 model nu al hebt is dat een monster.
Hij heeft het over de Mi 9T Pro (Xiaomi)
Ooh lekker duidelijk onder een OnePlus artikel dan. Thnx!
Dat ben ik zeker met je eens een volledig scherm oogt natuurlijk veel mooier maar komt er niet bijv veel stof bij de camera op het moment dat je hem uit klapt bijv?
De 7 pro vanaf de eerste dag in bezit een totaal geen last van stof... Hij is vaak ook maar heel even uit zijn behuizing voor bv face unlock.
Ik vind het een verademing om volledig scherm te hebben, vooral bij call of duty en netflix of tv kijken.
Dankjewel voor je reactie. Ik was behoorlijk sceptisch over deze techniek maar misschien moet ik mijn mening/gevoel is wat aanpassen :)
Ik vind het een veel minder goed idee, ik gebruik mijn selfie cam niet heel erg veel dus heb liever dat hij niet in de weg dit. Zo'n gat in het scherm is onzin, geef me dan dikkere schermranden.

Wat mij betreft heeft OnePlus zich ook bewezen met de kwaliteit van de popup camera, ik hoor weinig berichten en die van mij opent zich denk ik zo'n 30x per dag voor FaceID en om het af en toe aan andere te laten zien, nog steeds niks aan de hand. Ook kan 'ie best wel een indrukwekkend gewicht wegduwen...

[Reactie gewijzigd door DamirB op 23 juli 2024 02:26]

Het zou toch juist niet handig zijn om veel gewicht weg te duwen voor een pop-up camera? Als er een tegendruk is zou hij gewoon niet uit moeten schuiven, dat is vragen om moeilijkheden. En natuurlijk zou hij niet bij elk tegenwindje niet uit moeten schuiven maar er zou toch wel een druksensor o.i.d. in moeten zitten om te voorkomen dat hij zich gewoon uitdrukt koste wat kost.
Alleen is dat enkel een probleem als je de front camera gebruikt, iets wat toch wel voor een redelijk grote minderheid geen enkel probleem is (ikzelf gebruik dat ding echt nooit).
De frontcamera en het infinitiy display is spot on inderdaad. Ik dacht in eerste instantie dat het een verkeerde afbeelding was. Het enige verschil wat ik zo in één oogopslag wel zag is een andere speaker grill en de frontcamera zit aan de andere kant. Maar goed het is natuurlijk niet voor het eerst dat smartphones erg op elkaar lijken.
ik heb deze render vorige week langs zien komen, volgensmij betreft dit de oneplus 8, en niet de 8 pro.
Ik hoop het niet. Ziet er namelijk uit als aflopende randen, en het lijkt dat alleen apple en google bij de high end toestellen echt doorhebben hoeveel mensen daar totaal niet op zitten te wachten.
klopt. maar helaas was dat ook een van de bevindingen (dat de niet-pro modellen nu ook aflopende schermranden zouden hebben....)
Dat lijkt me wel logischer. Je ziet nu al dat het niet pro model veel hoogwaardiger gespecificeerd is dan bij de 7 het geval is, met als enige verschil het scherm. Het lijkt me logischer als de pro een volledig scherm houdt
Never Settle .....
Slogan die keer op keer geen stand houd.
Pop up was juist coole feature en als het gevoelig was voor storing dan hadden we dat ondertussen wel gehoord in de media want er zijn er genoeg verkocht en de drama verhalen blijven uit.

Jammer.
Never Settle .....
Slogan die keer op keer geen stand houd.
Pop up was juist coole feature en als het gevoelig was voor storing dan hadden we dat ondertussen wel gehoord in de media want er zijn er genoeg verkocht en de drama verhalen blijven uit.

Jammer.
Je veroordeelt OnePlus terwijl dit een render is wat niet eens afkomstig is van OnePlus? Niet helemaal terecht vind je niet?
Maar de source is een welbekende. Dus het vrijwel altijd correct heeft. Dus dan heeft die gewoon gelijk vindt je niet ?
Nope, het is zoals @Luchtbakker al zei een render van niet eens OP zelf. Het zou natuurlijk best kunnen dat dit de final design is/wordt maar als het niet officieel van OP komt kan je niks vast stellen.
edit

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 02:26]

Dit is tweakers en geen rechtszaal ...
Niet net doen alsof we in 2008 leven en het jaren duurde voordat het nieuwe model kwam en we 1000 verschillende renders gingen zien.
Tegenwoordig zijn alle leaks spot on en alleen de software, prijs en extra’s zijn nog een verassing.

Maar als jij er anders over denkt is dat prima, sluit je ogen en je wacht tot maart ofzo.
Niet mij aanvallen omdat ik ON TOPIC reageer op een post.
Ligt er aan. To settle betekent ook om tot een besluit of overeenkomst te komen. Never settle kan dus ook betekenen om nooit tot een besluit te komen (wat nu de beste camera oplossing is) ;)
Veel beter! Als ze nu ook maar aan de camera kwaliteit blijven werken en on pair worden met de rest van de flagships wordt dit een zeer mooi toestel.
Dan toch maar de 7T Pro halen. Juist dat de front camera niet constant in zicht is, is het voor mijzelf een mooie telefoon. Ik gebruik dat toch nooit.

Zou fijn zijn als fabrikanten eens modellen uit zouden brengen waar je de keuze hebt of je hem wel of niet wilt hebben.
Haal de Mi 9T Pro dan.
Xiaomi Mi Mix 3 is wellicht een betere optie voor je dan.
Ik ben vrij zeker dat Google die front camera verijst om hun pakket (play services) te leveren, daarom hebben al die spotgoekope tablets ook een front potato camera.
Inderdaad, voor wie geen interesse heeft in heel dat geselfie, keuze zonder frontcam zou ideaal zijn.. ipv gevoelige klapconstructie om toch maar géén notch te hebben, of een gat in je scherm.
Dat zou toch wel een achteruitgang zijn. Juist het niet onderbroken scherm maakt de OnePlus 7 Pro zo'n schitterende telefoon. Het pop-up-principe werkt daarnaast prima. De ideale OnePlus 8 Pro zou opnieuw een pop-up camera hebben, maar dan met een recht scherm ipv gekromd glas.
Da's zonde, ik ben juist zo blij met mijn 7Pro omdat hij geen kapot scherm heeft. Hopelijk komt er nog een model dat wèl een mooi aangezicht heeft.
Ik zou eerder zeggen dat OnePlus de camera achter het scherm zou verstoppen ipv een gat. Dat is mede de reden geweest waarom ze voor de 7 en 7T een pop-up systeem gebruikte.

Deze renders lijken me dus niet realistisch.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.