Rockstar publiceert trailer van pc-versie Red Dead Redemption 2

Rockstar Games heeft de trailer voor de pc-versie van Red Dead Redemption 2 uitgebracht. De trailer, die in 4k op 60fps te zien is, geeft volgens de maker een blik op de gedetailleerde open wereld van de pc-versie, die op 5 november verschijnt.

De trailer toont onder andere details voor belichting, vuur met vonken, schaduwen, begroeiing en reflecties. Rockstar Games heeft voor de pc-versie naar eigen zeggen nieuwe textures voor gras en vachten van dieren ontwikkeld en ook de schaduwen en draw distances zijn verbeterd.

Red Dead Redemption 2 komt 5 november voor de pc uit. Die versie bevat onder andere nieuwe content voor de Story Mode. De voorverkoop via de Rockstar Games Launcher is al gestart. Vanaf 23 oktober is het spel daarnaast als preorder te koop bij de Epic Games Store, Greenman Gaming en de Humble Store. Vanaf 19 november is het spel via Google Stadia te spelen en pas in december is Red Dead Redemption 2 te koop op Steam.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

17-10-2019 • 19:13

203

Submitter: NickyVDP

Reacties (203)

Sorteer op:

Weergave:

Had speciaal een xbox gekocht voor dit spel. Ondanks dat het er prachtig uitziet, raakte ik snel verveeld.
Ik mis hoe ik me "vroeger" dagenlang kon verliezen in zo'n spel :-/
Te oud voor dit soort spellen nu ik 39 ben?

[Reactie gewijzigd door pim op 23 juli 2024 13:04]

34 hier en heb al jaren hetzelfde voor. Ik kijk uit naar een game, koop het, speel het 3-4u, en that's it. :/

Vaak boeit het mij gewoon allemaal niet meer zo... Vroeger kon ik hele weekends gamen, nu game ik misschien maar een paar uur per maand meer; sommige maanden zelfs helemaal niets meer.

Er kruipt gewoon snel teveel tijd in dat ik bijna schuldgevoelens krijg als ik eens een paar uur game... Voor je het weet is het zondagavond, sluit je je game af en besef je plots dat je eigenlijk nog dit-dit-dit-en-dat in en rond het huis in orde had kunnen brengen :/ Vaak blijven die verplichtingen ook tijdens het gamen als een hamer boven m'n hoofd zweven, een hamer die bij èlk laadscherm of cutscene naar beneden valt :@ Gamen geeft me dus gewoon niet zo'n fijn gevoel meer ivgm vroeger...

Los van die verplichtingen, veranderen je interesses ook vaak wat als je ouder wordt, of komt er een andere hobby bij die ook z'n tijd vraagt. En dan is er nog zoiets als Netflix binge-watching wat in onze jeugdjaren ook nog niet bestond...

Als ik wil gamen doe ik dat ook niet voor een half uurtje of zelfs niet voor een uur. Als je maar sporadisch speelt, duurt het vrij lang eer je terug volledig "in" een game zit (game updates, driver updates, controls opnieuw bestuderen, muscle memory herkweken, de storyline terugvinden). Ik maak er dan liever een namiddag voor vrij, maar die zijn gewoon dunbezaaid als je geen student meer bent (imho). Race games zijn hierdoor vaak interessant.

Vroeger heb ik 2 MoHAA clans gerunned. Nu speel ik al jaren geen multiplayer meer... Heb niet echt gelijkgezinde gamende vrienden meer. Een potje moet vaak ver op voorhand ingepland worden in de agenda's, dus pfff. En als je niet veel meer speelt, suck je ook al snel in multiplayer; again: pfff.

Daarom zoek ik vooral games met een goede singleplayer. Probleem met singleplayers is dan weer dat ze vaak extreem on-rails zijn. Tenzij ze echt oorverdovend goeie gunplay hebben op elk tussenstation, vind ik dat gewoon héél snel saai. En zinloos.
"Breng A naar B". Eum.... How 'bout no? Laat mij gewoon eens doen waar ik zin in heb? Als ik commando's wil opvolgen, ga ik wel gaan werken...
Craften. Meh...
Collectibles verzamelen. Fuck that shit...
Lades opentrekken en briefjes lezen. #care...
Nieuwe outfits of gun-skins verdienen. What am I, 5?!

Ofwel zijn ze free-roam, maar volgestampt met sidequests. Je start een hoofdmissie, maar in werkelijkheid spring je van sidequest naar sidequest, uren aan een stuk. Uiteindelijk slaat de verveling toe en na het een jaar niet meer te spelen, maak je ruimte vrij op je SSD en voeg je dat game toe aan je lijst "nooit uitgespeeld"...

Games die een goeie balans vinden tussen je zelf op ontdekking laten gaan, je toch niet constant afleiden, en het grinden achterwege laten, zijn helaas niet zo dik bezaaid... Firewatch bv voelde voor mij iig aan als een frisse wind (hoewel het eigenlijk wel on-rails was). Ik kijk uit naar de nieuwste van die studio: In The Valley of Gods.

Qua singleplayers:
- De Battlefield series, hoe kort ook, speel ik altijd graag, maar ook daar heb ik de V nog niet in huis gehaald en de 1 nog steeds niet uitgespeeld...
- GTA-series: geen enkele ooit uitgespeeld.
- Voor RDR2 vrees ik hetzelfde, maar toch zal ik het kopen omdat ik wel eens wil proeven. RDR1 heb ik iig nooit gespeeld en de prachtige, weidse omgevingen doen me denken aan het gevoel dat ik heb bij de Far Cry 5 map.
- Cities Skylines vind/vond ik heel leuk, maar ik heb er maar 1 stad gebouwd. Da's geen game dat je 1 maal per maand 1 uurtje speelt...
- Idem dito de Anno-series. Heel tof, maar een veel te grote time-sink...
- Bijna een jaar geleden CoD:MW Remasterd gekocht. Uit nostalgie naar de originele... Playtime: 45 minuten. Ik wil wel verder spelen, maar het komt er gewoon bijna nooit van en uiteindelijk was ik vergeten dat ik die gekocht had...
- Firewatch vond ik heel tof, uniek en op 5u ben je er door.
- Kona wil ik heel graag nog verder spelen.
- Grid/Dirt series.
- Wolfenstein The New Order. Leuk, vooral de gunplay. Maar die cutscenes. Oh god, die fucking cutscenes :@#@
- Far Cry 5 vind ik heel tof. Opnieuw fijne gunplay, en een free-roam game.

Games op de wishlist: SOMA, The Vanishing of Ethan Carter, What Remains of Edith Finch, FAR: Lone Sails, Mr. Prepper, Smalland, UBOAT, Metro Exodus, Skull & Bones, DOOM, CoD:MW 2019
Herkenbaar, hoewel ik nog met veel plezier alle GTA series uitgespeeld heb en ook Ciry Skylines erg leuk is, is het hele fetch quest gebeuren wel geweest ja.
Een game die mij heel positief verraste, een beetje in de lijn met Firewatch was The Long Dark, een survival adventure waar nog steeds hard aan gesleuteld wordt dus als je toch nog iets zoekt om af en toe een uurtje mee te verwijlen......
Dit verhaal is bijna eng herkenbaar! (onlangs 30 geworden). Ook met precies de game Firewatch die voor mij een frisse wind was tov games die me gewoon niet meer boeide. Misschien omdat het toch een zekere vorm van realisme met zich meebrengt?

Ook vind ik vaak hetgeen wat je moet gaan doen in een gae=me, zie het je quest of missie of checkpoint vaak een bepaalde doelloosheid hebben. Breng iets van A naar B, verzamel 5 stuks van dit om dat van te maken, kill die en die. Het lijkt een beetje leeg te zijn ofzo, of het staat erg ver weg van het daadwerkelijke leven.

Misschien is de vooronderstelling dat een game je moet meenemen door middel van een fantasierijke spelwereld wel achterhaald en zou er juist een meer echte wereld gemodelleerd moeten worden om de speler (van >30?) geboeid te moeten laten raken?
Ik schrik enorm van de reacties dat de gemiddelde Tweaker hier zich niet meer kan inleven in lange/gedetailleerde games, en dat weiden aan slechte concentratie of leeftijd... 8)7

Zelf denk ik meer dat het te maken heeft met verwachtingen, of heeft te maken met de tijd die men er in wil/kan steken. Het klopt namelijk wel dat de games van tegenwoordig langer zijn en dus meer tijd vergen. Maar dat is dan ook het enige argument.

Maar daar is een oplossing voor: Zo heb ik zelf 2 weken vrijgenomen van mijn werk toen RDR2 vorig jaar voor de Xbox uitkwam. Zowel collega’s als mijn vriendin konden dit begrijpen. En Door die 2 week homelocked te zijn, zat ik ook 2 weken lang immerged in de game. Ter info: Ik ben 36, ik game al vanaf mijn 5e (C64), dus leeftijd heeft er echt niks mee te maken, net zoals Tweaker @Moineau in een van de onderstaande reacties aangeeft; leeftijd doet er niet toe.

Ik maak me daarom serieus zorgen over de geestelijke gesteldheid van een aantal Tweakers hier als het gaat over Het feit dat ze niet meer in de games kunnen worden gezogen. Net alsof de glans van het leven verdwijnt naar mate je ouder wordt...

[Reactie gewijzigd door Djerique op 23 juli 2024 13:04]

Herkenbaar. Voor mij is VR een hele goede oplossing. Echt nieuwe ervaringen en vaak korte games die ik wel uitspeel. Lone Echo vond ik echt een super gaaf spel.
Misschien moet je er eens werk van maken om alle games uit te spelen? Ik zie geen Last of Us, Just Cause, Dishonored... Misschien ook eens kijken naar meer grind games? Zoals Terraria.
Herkenbaar, maar ook weer niet. :) Voor mij gaat het om keuzes maken, ik kan niet alles meer zien, spelen of luisteren. Dat schuldgevoel is ook heel herkenbaar, en dat is niet bijna een schuldgevoel, nee dat is echt een schuldgevoel. Je kunt ook pas echt ontspannen als het 'guilt free' is en dat is voor gaming niet anders. Dus voordat ik ga gamen zorg ik eerst dat de balans er op andere fronten is. Dat geeft mij de ruimte om nog echt van games te genieten. Ik kies ook bewust meer voor het spelen van games dan dat ik een serie of film kijk. In de praktijk komt het erop neer denk ik dat zo'n tijd heb voor 2 a 3 keer gamen per week in sessies variërend van 2-5 uur. Zo heeft RDR2 mij flink wat weekjes gekost, maar heb er wel volop van kunnen genieten.
Ik herken wat je bedoelt heb het zelf ook, denk dat vele dit ook hebben. Misschien heeft 't inderdaad iets met leeftijd te maken, of omdat we "verwend" zijn.

Waar je vroeger een game in de winkel kocht (Bartsmit/Intertoys) en er dagen/weken van kon genieten, kan je nu met een mouseclick 4 andere games halen. En dan is het lastig om het bij één game te houden.
Ik denk meer dat het te maken heeft dat je alles al eens hebt gezien. San Andreas was voor mij de laatste goede GTA game. Daarna is het meer van been there, done that. RDDR is gewoon GTA op paarden, althans dat vond ik van RDDR 1. Dit heb ik met heel veel games, is gewoon niet meer de moeite. Voor de jongere generatie zijn deze games natuurlijk geweldig. Mijn neefjes snappen ook niet waarom ik gta V saai vind, maar ja ik zeg tegen ze dat ik al sinds de eerste GTA op PC speel. Hoe vaak kan je dezelfde wijn in een nieuwe zak doen :)

Hetzelfde geldt voor films en series. Ik heb zoveel films en series gezien. Ook buitenlandse films en series. Koreaans, Chinees, Frans, Perzisch, whatever als het maar goed is. Maar nu kijk ik amper meer films en series, het is teveel copy paste en ik heb het allemaal al eens gezien. Het kan me niet meer pakken.

Ik lees nu vooral veel boeken want daar kan je nog iets origineels vinden :)

[Reactie gewijzigd door munitqua op 23 juli 2024 13:04]

Als je wat meer over verhalerij leert is het ook allemaal hetzelfde, er zijn ook überhaupt maar 7 plot lijnen. Op een gegeven moment ben je er klaar mee en zoek je wat anders.

Niet dat boeken meer plot lijnen hebben overigens, maar die verweven vaak wel wat meer dingen door elkaar :P

[Reactie gewijzigd door A64_Luuk op 23 juli 2024 13:04]

Er zijn nog wel series die een frisse wind laten waaien zoals Breaking Bad, Better Call Saul, Little Big Lies, Chernobyl, True Detective (seizoen 1), Black Mirror, etc. Er is alleen heel veel troep dus je moet even zoeken.

Zelf vond ik RDR2 tegenvallen doordat het zo gescript is. Missies kunnen maar op één specifieke manier voltooid worden terwijl de hele premisse van het spel juist sandbox en vrijheid was. De missies in gta iv en v waren ook steeds cinematischer en dus gescript, dus ik had het kunnen weten. Maar bij RDR2 begon ik het pas echt zat te worden omdat je zo'n enorme wereld hebt, die zo mooi is, met zoveel potentie en je vervolgens tijdens de missies in een keurslijf wordt gestopt. Je kan bijvoorbeeld zelden of nooit je eigen route kiezen tijdens een missie en dus je eigen tactiek bepalen.

Naar mijn inziens wou Rockstar gewoon teveel verschillende ingrediënten toevoegen aan de game. Het is een sandbox, een simulatie en een lineaire game in één. Dat is ook terug te zien aan de onhandige button lay-out. Veel te vaak heb ik per ongeluk iemand geschoten, terwijl ik met ze wou praten omdat praten en schieten onder dezelfde knop zitten. Het wisselen van wapen is onhandig en omslachtig, maar er is wel een aparte knop om te checken hoe warm het buiten is en wat je karma is (voor de pc versie is de button layout hopelijk beter omdat er meer knoppen beschikbaar zijn). Uiteindelijk heb ik wel plezier aan de game gehad maar gta III en vice city blijven hier met nek en schouders boven uitsteken niet alleen omdat het nieuw was maar ook door hun hun eenvoud.
Tijd om aan strips en animatiefilms te beginnen, er gaat een wereld voor je open. Met name strips, daar beleef je avonturen die je nooit in een film zal zien. En dan bedoel ik niet de Donald Duck. Zoek eens de dichtsbijzijnde stripwinkel op en laat je verrassen. Om maar een voorbeeld te noemen: Wachten op Bojangles. Zet de tissues maar alvast klaar. En nog een van mijn favorieten, de Sci-fi strip Warship Jolly Roger, 5/5 stars.

Dan animatie films, zo heb je bijvoorbeeld nu de film Everest/Abominable in de bios. Vond 'm mwa.. maar niet slecht. Hier wacht ik wel op: 20 November Frozen II, 4 December The Adams Family en als we toch bezig zijn, De Grote Boze Vos en Willy op de onbekende planeet. Van de Grote Boze Vos heb je overigens ook een strip, die je natuurlijk ook bij een stripzaak kan oppikken.

Ik twijfel nog over Spies in Diguise met Will Smith.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 23 juli 2024 13:04]

Vroeger werd een hame gemaakt met een verhaal lijn en grinden was half uurtje ergens muntjes halen.

Tegwn woordig moetvalles open wereld en raak je zo afgelwidt of weet je niet goed wat jw wigwnlijk moet /wil gaan doen. Grinden voor een beter zwaard etc kost weken.

Daarnaast moet bijna alles in multiplayer en ben je afhankelijk van teammates die niet op jpuw skill level liggen of gewoon aan het trollen zijn. Of nog erger ragevquit na 5 min.

Goed doordachye adventure games met goed verhaal zijn zeldzaam tegenwoordig.
Totaal niet mee eens dat alles open wereld moet zijn. Toevallig wel een aantal uitgebrachte games die dit hebben, maar bij RDR past gewoon een open wereld (dat was 10 jaar geleden bij RDR1 ook zo, en toen waren open world games nog vrij nieuw).

Bij RDR past de open world scene perfect
Je comment even doorlezen voordat je hem post is blijkbaar ook iets wat moeilijk is tegenwoordig.
Bij mij is de hele magie weg van een game, raak te snel afgeleid of verveeld. Vroeger kon ik mij helemaal inleven als er een bepaalde sfeer hing maar nu.. het hele gevoel is weg. Enige manier om dat deels nog terug te krijgen is door het spelen van een nostalgisch spel.

Heel jammer.
Dat is het ja, je raakt afgeleid. Vroeger zonder internet gamen op je PC (of wat dan ook), dan was je nergens anders mee bezig. Nu ligt je smartphone op tafel en staat je laptop misschien aan. Buiten dat, in het spel zelf raak je ook afgeleid, door sidequests of andere zaken. Dat zorgt er weer voor dat je niet met de verhaallijn bezig bent en de draad kwijtraakt. En tja dan denk je "fuck dit" en speel je een paar weken niet en ben je de draad helemaal kwijt. :D
Dan moet je subnautica eens proberen. Enige game die mij in jaren weer in die sfeer heeft kunnen trekken.
Ik had dat met Minecraft, en nu heb ik dat ook wel met Rebel Galaxy Outlaw (als je Elite/Privateer/Wing Commander/Freelancer fan bent absoluut een must).
Dit is helemaal waar!

Enige game in jaren die ik helemaal heb uitgespeeld (Subnautica). Ook muziek om van te smullen. Probeer eens de hardcore mode vanaf het begin, is alles extra spannend! :)
Ik had precies hetzelfde met Subnautica.
en om die reden probeer ik nu voor het eerst in jaren weer een call of duty spel, de nieuwe(call of duty modern warfare 2019) geeft mij en mijn broer tenminste weer lol en adrenaline om bepaalde kills te krijgen of we het ook idd zoveel gaan spelen zoals wij de eerste modern warfare speelde is uiteraard een vraag maar de opzet is goed en we genoten van de beta. Hell we kwam met onze 30 en 38 jaar toch beide elke x in de top 3 a 4 beide dus lang niet slecht al zeg ik het zelf.
En dat heb ik precies ook. Single player games kunnen me nog weinig pakken omdat ik dat vroeger zoveel gespeeld heb.

Multiplayer spellen zijn dan ook hetzelfde als vroeger maar toch verveeld dat niet zo snel. Voordeel is dan ook dat je niet zo bezig bent om een verhaal te volgen.
idd precies dat :)
Ligt er bij mij aan wat voor singleplayer game het is. Zo heb ik DOOM (2016) al 2 keer uitgespeeld, juist omdat je in dat spel niet afgeleid wordt.
Zeker mee eens!

Nog steeds start ik vaak games zoals Cities Skylines, Anno 1800 en Planet Coaster op.

Ik denk inderdaad dat ik meer bedoel dat ik single player spellen met verhaallijn niet meer zo leuk vindt. En je meer met single player spellen zonder verhaal je creativiteit en denken weer meer gebruikt i.p.v. ga naar punt a en breng naar punt b om een NPC verder te helpen. Het voelt gewoon zo zinloos aan.
Precies, al vind ik beide nog zeker wel leuk (Cyberpunk 2077, looking at you). Zelf kan ik natuurlijk niet wachten op Doom Eternal. Mooie van DOOM is dat er wel degelijk een verhaallijn is, maar niet de gameplay stoort... sterker nog, het meeste zit in de codex dus kan je er zelf voor kiezen.
Ik denk dat Cyberpunk super vet gaat worden. Maar dat ik na drie uur spelen er wel wee klaar mee ben. Dat ik mijn aandacht er niet bij kan houden en vervolgens Overwatch of Rocket Legeau op start. Haha damn ik ben vervloekt 🤬
Had precies het zelfde getypt, speel zelf rocket league snel een potje en nog een paar potjes en volgende dag weer een paar potjes.
Niet het gevoel van moeten volgen of verder komen, wel beter worden dat wel.
Bij mij begint het al 1 stap eerder. Tijdens het opstarten een shitload aan uploads. spel gaat dan weer gelijk uit haha.
Nee, dat hoort gewoon bij het ouder worden. Je kijkt makkelijker door dingen heen. Dan zijn veel dingen niet zo spectaculair meer.
Er is ook niet echt iets vernieuwends meer, maar toch speel ik spellen wel uit. Ook al vind ik ze niet zo.
Naja. Het komt ook natuurlijk omdat gaming nu echt een business is. Ze worden in een rap tempo uit gepoept en dan worden alle verhalen wel verteld en alle 'features' heb je al wel gezien. Wat ook voor mij verpest is dat eigenlijk alles ook op internet staat; beginner tips, handleidingen/walkthroughs, min/max handleidingen enz. Als je iets niet weet, hoppa, internet op en je hebt het gevonden = weg magie. En dan die achievements die je/ik zo nodig moet behalen. De meeste achievements zijn gewoon een dikke grind en helemaal niet interessant of voegen weinig/niks toe aan het verhaal. bv Dragon IQ moet je alle kostuums vinden; Voeg niks toe aan het verhaal. Gewoon een grind.
Merk het zelf ook heel erg. Als ik een trailer van een game kijk dan heb vaak nog wel heel even gevoel van, oh dat ziet er supertof uit! Maar dan zit je half uurtje in game en denk ik mja toch niet.

Af en toe wel een uitzondering, paar maanden geleden The Witcher 3 gekocht op steam sale en was direct hooked. Weken mee zoet geweest en ben nu de boeken serie aan het lezen }>
Deel 2 en 3 heb ik nog steeds niet uitgespeeld. verloor gaande weg de interesse.
Geralt is een hoer in de boeken. Of te wel een witcher met verhoogd libido.
In deel 1 was dat goed te merken. Je kon bijna met iedereen naar bed en daarbij verdiende je dan een mooi sexy plaatje om je overwinning nog een keer terug te kijken.
Deel 2 en 3 veels te preuts in mijn ogen.
Leeftijd kan er mee te maken hebben. Maar het heeft er ook mee te maken hoe Rockstar games hun werelden (en game dus) nu bouwt.

Ten tijden van GTA 3/VC/SA was het voornamelijk het gameplay element die belangrijk was. De werelden waren groot, tot een gameplay niveau gedetailleerd en was het echt een game.

Vanaf GTA 4 en RDR1 werd de focus weerlegt naar meer cinematic experience ipv gameplay. Ook is er meer gekeken naar hoe de wereld meer realistisch kan zijn ookal voegt het gameplay technisch niets toe.

De youtuber NakeyJakey heeft hier een interessante video essay over gemaakt. Zijn manier van presenteren is een beetje...onorthodox. Maar in de kern denk ik wel dat hij een goede beredenering heeft:

https://www.youtube.com/watch?v=MvJPKOLDSos


Edit:
Overigens heb ik mij totaal niet vermaakt met GTA 4 of 5. De werelden zijn indrukwekkend maar vond de missies ronduit saai. Te realistisch en er miste gewoon een "fun factor". Dat gezegd GTA 5 had wel een grotere fun factor dan GTA 4, maar vergeleken met 3, VC en SA was het toch echt wel minder.

[Reactie gewijzigd door BugsNL op 23 juli 2024 13:04]

Wauw wat heb ik dubbel gelegen om die gast. Rampt echt de spijker op zijn kop gewoon.

Bij veel spellen volg je het spel niet maar volg je de stippel of gele lijn bij spellen. Je krijgt een soort gevoel van vrijheid wat eigenlijk helemaal niet aanwezig is.

Juist vroeger waren de spellen minder scripted dus had je veel meer een eigen fantasie die het spel echt eigen maakt.

Zonde eigenlijk dat het maar zo toegankelijk moet zijn en dat developers bijna geen vrijheid meer durven te geven omdat ze perse maar hun verhaal op een cinematic manier moeten brengen.
Tja, ben 49, afgelopen weekend maar eens mijn steam account opgeruimd en alleen potentieel interessante games op mijn schijf gehouden.
Samen met alle andere game platforms schieten er nog een kleine 160 over.
Heb juist odessey uitgespeeld. Niet echt mijn ding maar toch enkele intessante elementen terwijl ik de tweede witcher wel had uitgespeeld en de laatste niet omdat het mij niet meer boeide.
Pak af en toe nog wat oldies uit de kast wanneer ik mij nostalgisch voel, en kijk of er grafische mods voor bestaan.
Speel nu vaker afwisselend games tegelijk. Ben nu bezig met soma en the surge. Vaak ontbreken games bepaalde magie en immersive gameplay wat veel wordt opgevangen of weggewerkt met andere oppervlakkige zaken waardoor het mij minder aanspreekt.
Ook dat bij veel games staat aangeduid waar je naar toe moet terwijl ze vaak al zo lineair zijn als het maar kan en op welke knop je moet drukken helpt ook niet echt.
Wist niet dat je je steam account kon opruimen.. Leg eens uit?!
Ja, ik heb verschillende 3tb schijven hangen in mijn pc waar alles op geïnstalleerd stond.
Een beetje uit de hand gelopen hobby.
Je kan meerdere games tegelijk selecteren om te installeren of te verwijderen wat handig is.
Je kan ook eigen categorieën creëren waaronder je je games onderbrengt zo heb ik oa een map gespeeld en troep.
Games van andere platforms zoals origin ed staan er bij ook in via non steam games om een beter overzicht te hebben.
Tegenwoordig kan je bepaalde games ook uit je volledige lijst verwijderen als je die voor jezelf en anderen niet meer zichtbaar wilt hebben.
Je kan ze dan terug vinden onder de optie hidden.

[Reactie gewijzigd door El_Bartholomew op 23 juli 2024 13:04]

Grappig, deze feature zal waarschijnlijk samengehangen hebben met de introductie van erotische spellen op het platform. :)
Zoals The Witcher 3? :9

[Reactie gewijzigd door miknic op 23 juli 2024 13:04]

Je kan spellen uit je Steam library 'verwijderen'. Dan vind je ze niet meer terug in je spellenlijst. Je kan overigens je verwijderde games ook weer herstellen als je spijt hebt.
rechter muisclick op je game, en dan "categories..."

je zou verwachten dat het onder properties zat, maar nee...
Ik heb ook een tijdje gehad dat vrijwel geen enkele nieuwe game mij meer kon boeien. Ik ben toen een maandje gestopt, voornamelijk boeken gaan lezen. Na een maand kreeg ik weer onwijs veel zin om te gamen, nu al weer met veel plezier enkele maanden bezig :)
Ik heb ditzelfde, en ben pas 21 :P

Toen ik 16/17 was kon ik ook dag in dag uit spelen.
Uh, nee. 49 hier en nog steeds verloren in RDR2, online nu dan wel. Dit spel is in zoveel opzichten spectaculair, zeker als je terugkijkt naar games over de afgelopen 30-35 jaar; en kijk eens waar we nu zijn. Ontwikkelingen op gamegebied volg ik nog steeds met veel interesse.

Maar games als GTA en RDR passen ook precies in mijn straatje, dat helpt ook.
Same here. Ik kan me ook nog volledig inleven in tegenwoordige games, zoals bijvoorbeeld RDR. Het heeft dus niks met leeftijd te maken( ik ben zelf 36), zoals de meeste Tweakers hierboven allemaal suggeren.

Ik schrik enorm van het feit dat de gemiddelde Tweakers zich niet meer kan inleven in zulke lange/gedetailleerde games, en dat weiden aan slechte concentratie of leeftijd... 8)7

Zelf denk ik meer dat het te maken heeft met verwachtingen, of heeft te maken met de tijd die men er in wil/kan steken. Het klopt namelijk wel dat de games van tegenwoordig wel langer zijn en dus meer tijd vergen. Maar dat is dan ook het enige argument.

Maar daar is een oplossing voor: Zo heb ik zelf heb ik 2 weken vrijgenomen van mijn werk toen RDR2 vorig jaar voor de Xbox uitkwam. Zowel collega’s als mijn vriendin konden dit volledig begrijpen. En Door die 2 week homelocked te zijn zat ik ook 2 weken lang immerged in de game. Nogmaals ik ben 36, ik game al vanaf mijn 5e (C64), dus leeftijd heeft er echt niks mee te maken dat je er minder in komt, net zoals Tweaker Moineau zegt.
Exact dezelfde ervaring! (38)
Ondanks dat ik de GTAs grijsgespeeld heb en nog wel een redelijke spaghetti western affectionado ben, heb ik m'n XBox met RDR2 weer verkocht inmiddels.
Nee hoor, je wordt tegenwoordig gewoon teveel aan het handje meegenomen van begin tot eind waardoor je niet meer in het spel wordt gezogen maar gewoon mindless opdrachten uitvoert.
Collect this, Go here, Kill him, Gather that etc.
Dat pijltje achterna lopen gaat gewoon heel snel vervelen.

Gewoon een game zoeken die niet zo belerend is en je uitdaagt je in het spel te verdiepen om verder te komen of bepaalde problemen oplossen.

[Reactie gewijzigd door Cowamundo op 23 juli 2024 13:04]

Heb dit ook met een hoop spellen. Spider-Man voor PS4 had die vanaf het begin dat ik erin zat en ook ben blijven spelen. Was wel de uitzondering van de laatste paar jaar!
Wanneer je ouder wordt veranderen je interesses, hobbies, smaak en voorkeuren. Dat is allemaal heel normaal. Dat wil echt niet zeggen dat je te oud bent voor dit soort dingen maar dat je misschien je horizon eens wat moet vergroten. Al eens naar factorio of Satisfactory gekeken? Het hoeft niet allemaal run and gun te zijn om je ei kwijt te kunnen.

Daarnaast, dit soort games zijn gewoon best snel saai. De meeste mensen hebben tegenwoordig niet meer de aandachtspan om dit helemaal uit te spelen. Zie ook:
https://www.esquire.com/u...mption-2-and-other-epics/
Zeker niet te oud. Ik heb echt weken in die wereld geleefd, echt in opgegaan. Het voelde serieus, bijna een cowboy sim. The Witcher 3 zelfs nog meer en was stukken beter. Genoeg mis met RDR2 maar de wereld opzich is fantastisch.
Hier idem, 40 jaar.. Maar ik vond het over het algemeen "een beetje van het zelfde". (op de PS4)

Ben erg benieuwd naar Death stranding en Cyberpunk, waar ik door de trailers al een meer een woow en hype gevoel heb dat bij RDR in het begin.. Ik denk dat ik mij in deze 2 bovenstaande games weer in kan verliezen (met een biertje en een goed stuk worst)

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 23 juli 2024 13:04]

Herkenbaar en ben er achter gekomen dat te veel games tegenwoordig een grote leercurve hebben tov ‘onze’ leeftijd en snel afgeleid worden hierdoor. Speel daarom ook simpele games tegenwoordig :+
Kan me niet vinden in uw verhaal, speel nog steeds de single player sinds de release. Online heb ik nu 4 uurtjes aangeraakt maar daar ben ik gelijk weer mee gestopt, de single player wereld is perfect uitgewerkt.

Vind juist dat er veel meer en betere single players uit moeten komen zoals rdr2
Zowieso niet slim om een xbox te kopen. ;)

En ja ik ben 36 en van hardcore gamer nu geen zin meer in die "grote, epic" games meer. Voel te veel een drempel.

Grappig genoeg zie ik mezelf vaker mobiele spelletjes spelen, die je "even 10 minuten speelt"

Weet niet of je kinderen hebt maar alléén voor mn dochter van bijna 6 heb ik de motivatie om een console (vaak nintendo) aan te zetten om voor haar/met haar te gamen.
Zelfde leeftijd en ik vind het vooral zonde van de tijd om zoveel tijd te verspillen aan een game wat op bepaalde momenten op saai werk lijkt. Repetatief op zoek naar items,. Missies die op elkaar lijken etc. Waar doe je het dan voor denk ik. Vroeger had ik dit helemaal niet :)
Ik ben ook niet meer de jongste (37 inmiddels), maar paar jaar terug met een Oculus gespeeld icm zo'n ruimte shooter en daar kon ik me wel helemaal in verliezen. Denk dat in geval van VR dat voor de meeste mensen geldt.

Nostalgisch werkt idd ook goed. Heb weer loads of fun met WoW Classic :)
Ik ben 37 en ik heb mij ontzettend vermaakt met dit spel. Ga hem zeker ook weer kopen voor de PC en de nodige mods installeren (fast skinning yes plz)
Ik denk dat dit meer aan de game ligt dan aan jou. Ik kan ook niet meer zo gamen als vroeger, maar een game als AC Odyssey gaf me weer die vibe van vroeger. Wat een game die echt leuk is om te spelen. Hoe mooi gemaakt en gedetailleerd ook, RDR2 vond ik gewoon niet leuk om te spelen.

Deze PC trailer ziet er wel echt fantastisch uit. Velen malen scherper dan de console versies (uiteraard).

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 23 juli 2024 13:04]

29 hier en heb hetzelfde hoor :P

Ik vind de verhaallijn van RDR2 ook niet leuk (vorig jaar speciaal voor deze game een PS4 Pro gekocht), na ongeveer chapter 2 wil ik Dutch eigenlijk door z'n kop schieten met z'n achterlijke gedrag en gezever en een andere verhaallijn kunnen kiezen.

RDR2 is ook het enige spel dat ik heb voor de PS4, nog altijd niet uitgespeeld en heb 'm al 2 maand ofzo niet meer aangeraakt.

[Reactie gewijzigd door FastFred op 23 juli 2024 13:04]

Heb precies hetzelfde, heb zelf het vermoeden dat het komt omdat eigenlijk alle games meer van hetzelfde zijn. Geniet eigenlijk alleen nog van local co-op of online games samen met vrienden.
Niet per se, ik ben 32 en kan me nog steeds verliezen in een spel. Als het verhaal maar compelling genoeg is. Dat is de laatste jaren wel steeds minder het geval. Games als Fallout, The Witcher, Mass Effect, etc, hebben de lat zo hoog gelegd dat het moeilijk is om die tijden weer te herleven.

Ik heb RDRII nog niet gespeeld, ik wachtte op de PC versie en die is er nu. Ik ben erg benieuwd!
Ik ben 33 en heb dit ook bij deze game en Division 2. Waarschijnlijk omdat het gewoon te groot en te uitgebreid is. Leuk wat je allemaal kan, maar ik heb geen zin om me druk te maken over het borstelen van een paard of het scheren van een baard.

Merk dat ik meer plezier heb met kortere spellen zoals Spiderman of Tomb Raider.
Ik merk dit zelf ook en ik ben "pas" 23. Laatst de oude doosch met PS2 en N64 games uit de kast gehaald en het hele zooitje weer eens aangesloten.

Precies wat jij omschrijft hoe je je vroeger in een spel kon verliezen heb ik totaal niet meer... Enige wat leuk blijft is SM64 :)
Ook hetzelfde hier. Daarom ga ik nu echt alleen nog maar af op de écht goede (SP) spellen die echt helemaal in mijn straatje passen. Al is het er maar één per jaar. Voor mij was dat bijvoorbeeld The Last of Us en GTA5. Nu wacht ik gewoon op GTA6, en koop ik ook niks meer in Steam sales etc.
Ben erg benieuwd wat ik (35 jaar) ervan ga vinden. Ik verlies me meestal wel redelijk in een game. Aan GTA V heb ik toch ook wat meer uurtjes besteed dan me lief is. :) En de eerste RDR heb ik ook grijs gespeeld. Daarom ben ik erg nieuwsgierig wat ik van deze game ga vinden.

Overigens ben ik in de basis meer een RPG liefhebber met veel verhaal en conversatiekeuzes. We shall see!
Ik herken me volledig in jouw comment. Kon vroeger uuuuuren quake, half-life, c&c etc spelen...nu niet meer.

Voor mij is het ook een reden dat ik getrouwd ben, en niet dat mijn vrouw het niet leuk zou vinden, ik heb er daardoor automatisch minder behoefte aan..heb liever contact met haar. Of vrienden etc

En zoals beneden, de werelden worden mooier en daar kun je best van genieten, maar het is allemaal al eens in bepaalde mate voorbij gekomen, dus de nieuwigheid is er snel af.

Ik mis die tijd ook.....

/End ramt old fart
Heb hetzelfde probleem. Heb totaal geen interesse meer in gamen. Laatste spel wat ik uitgespeeld heb was Black Mesa. Dit kwam ook door deels Half-Life nostalgie natuurlijk maar vond het leuk om te spelen. Voor de rest interesseert me niks meer. Kijk alleen nog uit naar Black Mesa Xen chapter _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Kanter op 23 juli 2024 13:04]

Hier een 32jarige gamer. Na een aantal jaren niet meer gegamed te hebben toch weer eens een ps4 gekocht (met oog op "Death stranding", die moet ik gewoon spelen).

Ik begrijp goed wat je bedoelt, maar waar de rest op je reageert met externe factoren (te veel aanbod, te weinig originaliteit etc.) denk ik dat er met de leeftijd ook interne factoren mee spelen. Je realiseert je denk ik beter dan ooit tevoren hoe onbenullig het eigenlijk is. Dit terwijl je in de wereld wel veel meer verantwoordelijkheden hebt gekregen en veel minder vrije tijd. We moeten dus veel bewuster omgaan met onze vrije tijd en is het voortduwen van pixels over een groot scherm dan de meest wijze tijdsbesteding?

Daarom moet het ook zo origineel mogelijk, spannend mogelijk etc. etc. het ligt continue op een weegschaal of wij het wel gerechtvaardigd vinden om onze schaarse tijd in te stoppen. Iets waar je als kind helemaal niet mee bezig was.
We moeten dus veel bewuster omgaan met onze vrije tijd en is het voortduwen van pixels over een groot scherm dan de meest wijze tijdsbesteding?
Twitch-streamers zeggen "JA!". Wel grappig want de laatste tijd kijk ik meer naar streamers die games spelen dan dat ik ze zelf speel. Ik heb moeite om goed in een spel te komen en ik denk dat het vooral met originaliteit te maken heeft en 'been there done that'.
Wat ik nooit heb begrepen van Twitch is waarom de game studio's dit zelf goed keuren? Als we met zijn alle illegaal een film kijken dan gaat Hollywood van alles proberen om zon streaming website uit de lucht te krijgen. Bij spellen, waar eigenlijk nog veel langer aan gewerkt wordt, is het ineens prima om die met zijn alle te kijken zonder dat het door ons allemaal is gekocht?
De meeste uitgevers zien het als gratis publiciteit. Toch zijn er ook wel zaken bekend van uitgevers die protest aantekenen. Bijvoorbeeld Nintendo: https://tweakers.net/nieu...leerde-games-offline.html

Uiteindelijk kwamen ook zij erachter dat het toch meer publiciteit en sales oplevert als je het gewoon toestaat :+
Tijd om een goed boek te pakken :)
Waarom pakt toch niemand ooit een keer een slecht boek? ;)
Mijn advies is een goed boek. Een slecht boek mag ook, ieder zijn ding :)
Komt meer doordat hedendaagse spellen minder flexibel gameplay design hebben waardoor je op rails lijkt te rijden. Zie: Rockstar's Game Design is Outdated voor meer context.
Ik had dit ook als ouwe rot bij rdr2, maar....

Keep playing! Op een gegeven moment na een uurtje of 15-20 greep het verhaal mij vast. Ik wou verder spelen precies om te kijken wat er ging gebeuren. Het is lang geleden dat een game/boek/serie/film zoveel emotie bij mij heeft losgemaakt als het einde van rdr2.
Of je wordt kritischer naarmate je meer van dit soort spellen hebt gedaan. De Assasins creed games bijvoorbeeld kom ik echt niet meer doorheen (veels te repetetieve gameplay, saai verhaal). Odyssee zag er prachtig uit, dat wel, maar nauwelijks gespeeld.

The WItcher was dan wel weer leuk.
Ik ken het gevoel ook wel een beetje, grote werelden met in feite toch niet zo vreselijk veel inhoud (zonder de kwaliteit van Rockstar games te willen ontkennen).

Ik heb dit nu wel minder met games van bv Arkane Studio (Dishonored, Prey) waarbij de wereld stukken kleiner en gefragmenteerder is, maar je nog steeds een soort vrijheid hebt van keuze en meer moet gaan puzzelen hoe je iets wil doen.
Ik ben 23 en ik heb het nu al.. :|
Ik heb dit met alle games die een herkenbare genre hebben voor mij, wat me nog gamende houd zijn simracing games, beamNG, Mordhau en Hitman 2, voelt alsof ik een beetje te moe ben om steeds hetzelfde te doen en ik ben pas 25 :O
maar 39 ;-) ben zelf 56 en ik zat ik op te wachten. Ik wil geen console dus wachten wachten tot het uitkomt op PC. Nu ff door gaan met GRB.
Ligt bij mij meer aan de setting ofzo. GTA V kon ik me in verliezen (SP) maar in RDR2 kon ik dat weer niet.
Net als shooters. Cod kom ik niet in, maar games als titanfall en spec ops: the line weer wel.
Klopt, maar je moet je er even doorheen bijten.. Ik ben 34 en heb het een uur gespeeld daarna 2 maande niet aangraakt (hele xbox one x niet). Maar toen ik het weer oppakte werd het steeds leuker, en heb er nu bijna 100 uur inzitten.
Had hem ook op de xbox one x gekocht, best wat gespeeld maar uiteindelijk toch laten liggen. Voor mij zijn het de controls, het kost mij teveel moeite/werk om iets te bereiken wat ik veel makkelijker met muis+tb kan. Dat bederft dan voor mij veel van het spelplezier. GTAV was hetzelfde verhaal. Gelukkig op tijd verkocht en gewacht op de PC versie. Op de PC haal ik er gewoon meer voldoening uit waardoor ik blijf spelen en bij de xbox haak ik af. Bij RDR ga ik ook maar gewoon de PC versie halen en de eerste paar uur maar weer opnieuw spelen.
Bij mij is het boring gevoel er zeer snel omdat ik speel met een "AI". Ik ben zo verslaafd aan online gamen en die skill level dat ik altijd het gevoel heb dat ik te alleen ben bij het spelen van een single player game.
Ik vind het fijner om te kunnen praten tijdens de game. En dit is iets dat bij pure single players niet kan.

Plus daarboven op dat ik ook al 35 jaar ben. Maar de tijd blijf ik toch altijd vinden als mijn beide bengels in bed zitten. Ik zal niet stoppen met gamen, wat mijn moeder of vrouw ook zegt. #je_bent_te_oud_om_spelletjes_te_spelen
65 jaar

3600 uur Left 4 Dead 2
1181 uur Playersunknow's Battlegrounds
824 uur Dying Light
enz

Het wordt steeds beter, als ik ooit na een rustoord moet wil ik een kamer met een 38 inch scherm,en
de beste pc die er is voor te gamen plus een goede koelkast. En als ik dood ga mogen ze mij koppelen aan een server zodat ik nog reizen kan over de gehele wereld.
En als ik een van die gemene ziektes krijg Alzheimer of zo dan weet ik het toch niet meer.
:) :) :) :) .
Nee, ik ben ouder dan jou en heb hier zeker 200 uur in zitten. Gewoon doorspelen tot het verhaal je pakt. En uiteraard ga ik er weer 200 uur in steken op de pc, mods er in en een keer op een fatsoenlijke resolutie met een degelijke framerate ipv dat wazige prutswerk op de PS4 pro

[Reactie gewijzigd door nullbyte op 23 juli 2024 13:04]

Had speciaal een xbox gekocht voor dit spel. Ondanks dat het er prachtig uitziet, raakte ik snel verveeld.
Ik mis hoe ik me "vroeger" dagenlang kon verliezen in zo'n spel :-/
Te oud voor dit soort spellen nu ik 39 ben?
Ik ben zelfs wat ouder maar ik heb het nu ook met shooters. Ze beginnen allemaal op elkaar te lijken. Deze game lijkt me daarentegen wel weer een leuke verandering.
Nu nog de vraag. Haal ik hem op steam om de library bij elkaar te houden.
Of maak ik een account voor Rock Star's launcher....

Keuzes. ;)
Ik haal hem op Steam. Dan zijn de bugs van de port ook gladgestreken en kun je dus direct met plezier spelen
Dan heb je steam als extra layer
Zou meer problemen hebben met de extra R*-layer; doet functioneel zo goed als geen zak wat niet via een companion-library/app zou moeten kunnen.
Tja vroeger hadden de meeste spellen een eigen launcher. Tegenwoordig hebben spellen van een uitgever dezelfde launcher. Dat zie ik alleen maar als vooruitgang?
Zolang het een optie is kan ik er niet op tegen zijn; het echter zonder goede reden afdwingen zoals nu, en zeker als voorbeeld bij GTA-V is botweg voor mij not-done.

Wederom; ook argumenten als DRM e.d. gaan hier niet op omdat dat dus met helper-libraries/apps kan en dat is hoe men het zelfs al jaren deed.
Lijkt me best logisch dat ze geen 30% van de verkopen aan steam af willen staan, dan kunnen ze net zo goed hun eigen launcher & store hebben. En dat is dus ook precies wat ze doen.
Ga jij er maar lekker vanuit dat het meerendeel alnog via de launcher koopt; ik wacht liever de echte cijfers af nadat het enige tijd uit is.
Wat je niet inziet is dat GTA V altijd al launcher had naast Steam. Nu is deze launcher vervangen door een algemene launcher die ook door andere spellen gebruikt wordt. Hoezo is dat een probleem?
Dat was geen launcher maar een wel zeer compacte en to the point helper-app; het stilzetten van die oplossing is de meest tegenstrijdige beslissing ooit; dat had prima als onderdeel voort kunnen bestaan en de launcher minstens voor de steam-gebruikers optioneel gehouden.
Dat was ook een factor. Wacht al maanden op de PC release. Dus die maand extra is opzich wel te overbruggen.
Lijkt niet uit te maken, ook voor GTA5 is inmiddels met terugwerkende kracht (dus ook via Steam) het gebruik van die launcher vereist... ze doen maar alsóf klanten nog een keuze hebben...

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 23 juli 2024 13:04]

Goed om te weten. Dank je.
Lange tijd GTA 5 niet aangeraakt.
Voor mij is het wel degelijk een keuze. Een Xtra launcher is voor mij geen punt. Een grotendeels Chinese organisatie steunen die ontwikkelaars omkoopt om gemaakte beloftes te verbreken is voor mij wel een punt.
Ongeacht of je het persoonlijk als een niet-afgeschreven keuze beschouwt vanwege een-iedere onderbouwing;
Het is helaas wel zo dat voor klanten die een expliciete wens hebben géén gebruik te maken van de RockStar-launcher, dat die keuze er feitelijk niet is ;) Men suggereert die keuze tot zover indirect in berichten door wél continue te vermelden dat de game "ook naar steam komt", maar opvallend genoeg gaat R* tot zover NIET op gebruikersvragen of de R*-launcher ook via de steam-release verplicht is in.

Dus ondanks dat je met die situatie zelf geen problemen hebt, heb jij er (en ook tegenstanders) verder geen feitelijke keuze in ánders dan dat je de game koopt of helemaal-niet.
Dat is wat ik vooral bedoelde met doen alsóf klanten een keuze hebben :)
Ah, ja, de meeste spellen hadden vroeger een launcher. Toen de spellen een launcher gingen delen werd het opeens een probleem.
Hoezo, dat zie ik juist als vooruitgang als dat een optie is.
Als ik zie hoe goed GTA V draaide (met uitzondering van ultra grass opties), dan hoop ik dat Rockstar dit spel net zo goed draait.
Ik draai gta5 op een i3-7100U. Als het dezelfde engine is zou ik rdd2 misschien ook kunnen draaien 8-)
Rockstar zelf geeft aan minimaal een i5. Maar wel aardig wat generaties terug.

https://support.rockstarg...-2-PC-System-Requirements

Nou scoort de i5 nog wel iets hoger dan jouw i3, maar denk niet dat het een erg groot probleem moet zijn.

https://cpu.userbenchmark...l-Core-i3-7100/m517vs3891

De system requirements voor gta V waren wel iets lager

https://support.rockstarg...-V-PC-System-Requirements

Zal erom spannen.
GTA V was zelf op medium (laagste setting) op m'n laptop met GT650M en i5 dualcore heel goed speelbaar op 1080p O-)
Vergeet niet dat GTA 5 als basis de 360/ps3 had. Dus daarom dat ze tering veel moesten optimizen.
Deze is vanaf de grond opgebouwd voor de "sterkere, nieuwere" consoles, dus ik vermoed dat de systeemeisen best hoog zullen zijn wil je fatsoenlijke performance krijgen.
sterkere, nieuwere" consoles

Eeuh zo nieuw zijn ze niet meer al weer 5 jaar oud, alleen de pro edities zijn nieuwer maar ook al 4 jaar oud.
Daarom staat het tussen quotes ;)

Toen ze aan development begonnen, waren ze sterkere, nieuwere consoles, dat was mijn punt. Vergeleken met de PS360 zijn ze een heel stuk krachtiger en is de basis van de game daarop gebaseerd, vergeleken met de basis voor GTA5, die PS360 was.
Welke GPU heb je waar je problemen hebt met grass op ultra?
Geen idee welke GPU ik destijds had, gok de 980ti, maar ik weet waar hij het over heeft.
Op het moment dat je die op het hoogste zette dropte je fps toch wel heel hard.

[Reactie gewijzigd door Nolimit89 op 23 juli 2024 13:04]

Nou zelfs met een RTX 2080 Ti kakt de framerate op bepaalde momenten nog behoorlijk in.
Ik speel GTAV op 1440p60 en met Grass op Ultra en geen problemen mee. Alle andere settings in Graphics zijn op max. Ik probeer ook heel vaak keihard door heel heel volle grasvelden te scheuren en framerates blijven gewoon keurig in de 60. Overigens de 1080Ti hier.
Elke kaart heeft hier last van, maar ik neem aan dat dit met RDR2 niet speelt als ik zie hoe soepel het loopt.
Que? dan is er toch wel wat anders aan de hand . het spel draait hier met alles voluit nooit onder de 60 fps, 1080p. Ryzen 5 1600 @ 3.8, 16 GB ram en een 1070 Ti...
Ik speel in 4K, nogal een verschil. Kijk maar eens wat gras met de framerate doet.

https://www.youtube.com/watch?v=kxYwb9Korao

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 23 juli 2024 13:04]

Ik heb zelf inderdaad ook dat Grass erg veel GPU kracht trekt. Ik heb hier eens een youtube video van gezien dat op een GTX 970 het 20 FPS scheelt tussen Ultra en Very High.
Hoe Gta V draaide? Slecht bedoel je? Spel trekt amper 60fps op een i5-8400 en een 580 met alles op low, echt een van de meest dramatische ports die er is op pc...
Dan is er iets mis met je systeem. Zelfs met een lowly GTX960 draaide dat spel als een tierelier.
Dan is er iets serieus mis met je systeem. Met een 3770k en 970 haalde ik altijd 60fps+ met alles op ultra, behalve gras op medium.
Wat een grap, man. Serieus. Rockstar heeft overduidelijk veel geleerd van het GTA IV fiasco (hoewel dat tegenwoordig ook aardig draait door optimalisaties) en GTA V draaide vanaf launch gewoon best ok. En dat is over tijd alleen maar beter geworden.
Wat was je probleem met Grass Ultra in GTA-V? Zelfs op mijn 10 jaar oude pc, Q9550, 8GB RAM en HD4870-1GB videokaart, amper de minimum specs van de game, kon ik grass hoger dan laagste zetten. Nu op mijn eveneens niet meer de nieuwste i7-5820K, 16GB RAM, en R9-390 8GB videokaart, kan ik Grass op Ultra zetten, en de rest ook op z'n maximale, en dan nog steeds probleemloos spelen.

Ontopic, als ik de video zie op 4K60, ziet het er wel erg gelikt uit. De details zijn fenomenaal, en duidelijk beter dan GTA-V op Ultra. Ben benieuwd wat voor hardware je nodig hebt om RDR2 op Ultra vloeiend te kunnen spelen.
Ziet er heel goed uit, alleen jammer dat de campagne(verhaal) heel saai werd. Uiteindelijk niet uitgespeeld.
wat bedoel je? repeterend?
Ja ook; Je denkt steeds klaar te zijn en weg te komen, maar dan gebeurt er wat en lijkt het spel bijna opnieuw te beginnen maar dan ergens anders, en doe je weer de zelfde soort missies voor het zelfde motivatie als eerst. Het gaat heel lang door, maar de motivatie / doel blijft steeds het zelfde dus uiteindelijk heb je het gewoon gehad.

Deel 1 had echt een sterke verhaal, met een solide motivatie/doel en ging niet te lang door. Je had ook gewoon meer het gevoel dat het verhaal vooruit ging, en dingen veranderde.
prima verwoord, je bent niet de enige
Het verhaal in deze game gaat dieper dan oppervlakkige vooruitgang. Je ziet de bende 'aftakelen' en Arthur moet moeilijke keuzes maken, dat soort dingen. Waar de game imho inderdaad spectaculaire missies ontbrak zoals in GTA V "Derailed" (waar je een trein van een brug laat afsporen) en RDR1 die wel soort van had moet je denken "dit is meer een karakter-verhaal dan een soort held vs badguy/payback verhaal".
Ja maar ik had juist vaak het idee dat karakters onlogische keuzes maakten, en steeds deden alsof alles wel goed kwam zelfde na de zoveelste keer dat Dutch zijn plannen mis liepen. Het voelde alsof de karakters niet door hadden wat ze aan het doen waren of in welke situatie ze echt zaten.
Ik ben juist gestopt met de PS4 variant vanwege de afschuwelijke framerates, vooral in grote steden.
De PC versie zal echt een verademing zijn, kan ik 'm toch eindelijk uitspelen. :)
Vanuitgaande dat men beter weet te optimizen voor een breder scala aan hardware-combinaties? Helaas ben ik vooral dáár wat sceptisch over. Het scheelt dan een beetje dat de consoles van tegenwoordig al nieteens aan een mid-tier gaming pc kunnen tippen; maar dat op-zichzelf geeft mij nog geen directe reden om aan te nemen dat optimisation ineens veel beter slaagt... Ik zou daardoor zelf vóóral willen aanraden lekker de kat uit de boom te kijken ;)
Gta 5 draait op consoles ook niet altijd 30fps, terwijl die op pc makkelijk boven de 60 kan draaien. Ik de k dat het wel goed komt met rdr2.
PS4 Pro had er minder problemen mee maar heel vloeiend was dat ook niet.
Deze game zet zo'n mooi sfeertje neer. Elk shot in deze trailer is een plaatje. En zo mooi ziet de game er ook echt uit.

Nou ben ik heel erg benieuwd of het nou een beetje lekker draait, als je PC niet de snelste is. Veel gamers zitten volgens mij niet in het hoogste segment qua PC onderdelen.
Ik draai GTA V best okay op mijn Mac Pro uit 2008, maar dit kan ik wel vergeten ben ik bang... :')
Stadia zou dan een uitkomst kunnen bieden
Ik vind het erg mooi dat ze hem ook op Steam zetten. Wel een maand later zodat ze men kunnen sturen naar het meeste geld maar wel een keuze bieden. Hier kunnen veel uitgevers van leren.
Het is beter dan Epic het doet, maar alsnog niet zo goed als écht pogen te concurreren (zelfde moment releasen en als ze echt willen motiveren een lagere aanschafprijs op het aan te prijzen platform).
Daarnaast lijkt het tot zover een schijbeslissing gezien de gebeurtenissen laatste patches bij GTA 5 duidelijk aangeven dat je, ook via steam, alsnog hen launcher nodig zou hebben; dit laatste ben ik ronduit op tegen.
En waar ze PC zeggen, bedoelen ze Windows? Of krijgen we een cross platform release voor Mac OS en Linux?
Ik denk dat ze voor het gemak maar 'PC' zeggen omdat deze versie op verschillende platformen/digitale winkels uitkomt op verschillende data (Steam komt bijvoorbeeld een maand later). Denk niet dat je hoeft te rekenen op een officiële MacOS of Linux release. De versie die op Google Stadia gaat draaien zal vrijwel zeker gebruik maken van Vulkan API wat een officiële release voor Linux in theorie makkelijker zou maken. Echter betwijfel ik of ze zin hebben om zo'n kleine doelgroep met al die verschillende distro's te ondersteunen. Als de Steam-versie via Proton te spelen is ben ik al lang blij :).
Sinds wanneer is PC in de gamewereld synoniem voor Windows+MacOS+Linux? Sinds jaar en dag wordt daar Windows mee bedoeld
Tijden veranderen. Het is prima gamen op Linux. Ik ga daar geen Windows voor aanschaffen.
Ik doe zelf bijna alles op MacOS, maar als ik ergens PC lees dan ga ik er van uit dat er Windows mee wordt bedoeld.
Eerlijk is eerlijk, Rockstar levert de laatste jaren echt klasse werk af bij elke game of optimalisatie.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 23 juli 2024 13:04]

Gta 4 viel anders aardig tegen qua optimalisatie.
vanaf gta4 is alles wel goed gegaan :)

[Reactie gewijzigd door Jokurino op 23 juli 2024 13:04]

GTA 4 is 12 jaar geleden ofzo. Jumpman zegt "laatste" jaren, niet "laatste decennia"
Jammer genoeg vorig jaar niet kunnen wachten, maar deze game had het wel verdiend om maxed out gedraaid te worden op de pc. Een hogere framerate zal de game in ieder geval zeker ten goede komen. Ik vind alle Rockstar Games een verademing op de pc, echter heb ik geen zin om een jaar of langer te moeten wachten.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 23 juli 2024 13:04]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.