Details over Nvidia Shield TV Pro met Tegra X1+ en Dolby Vision komen online

Amazon had kortstondig een productpagina over de Nvidia Shield TV Pro online staan. Daaruit viel op te maken dat het om een versie van de Shield TV met krachtigere processor, uitgebreidere afstandsbediening en Dolby Vision-ondersteuning gaat.

Nvidia heeft de Shield TV Pro op het moment van schrijven zelf nog niet aangekondigd en evenmin heeft het bedrijf eerder details over de Tegra X1+ onthuld. Volgens de inmiddels offline gehaalde Amazon-pagina presteert die processor zo'n 25 procent beter dan de X1. Onder andere 9to5Google heeft een screenshot van de pagina gemaakt. De mediaspeler heeft net als het huidige model 3GB ram, 16GB opslag, twee usb 3.0-poorten, ethernet en hdmi. Ook is de behuizing identiek gebleven.

Wel heeft de afstandsbediening een flinke metamorfose ondergaan. In plaats van de minimalistische dunne remote is er een langwerpige driehoekige prisma die op twee AAA-batterijen werkt. Op de afstandsbediening zit een knop voor de microfoon zodat spraakinvoer via de Google Assistant mogelijk is. Ook is er een speciale Netflix-knop en naast de gebruikelijke toetsen voor mediabediening is er een knop die gebruikers zelf aan een functie kunnen toewijzen. De knoppen hebben achtergrondverlichting en Amazon maakt melding van een 'lost remote locator'.

De Shield TV Pro heeft ondersteuning voor Dolby Vision HDR, Dolby Atmos en Dolby Digital Plus. De reguliere Shield TV heeft geen ondersteuning voor Dolby Vision. De Shield TV Pro komt volgens Amazon op 28 oktober beschikbaar voor 199 dollar. Dat is omgerekend en met btw 216 euro. De huidige Shield TV heeft bij Nvidia een adviesprijs van 230 euro maar is voor 200 euro te krijgen.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

17-10-2019 • 18:43

152 Linkedin

Submitter: WickyW

Reacties (152)

Wijzig sortering
Ach vergeet de pro versie de andere tweede shield product dat zojuist gelekt is toch veel spannender https://www.theverge.com/...tures-dolby-vision-newegg
The standard Shield TV will support HDR10, Dolby Vision, and Dolby Atmos, so it checks off all of the format support you’d want. I’m guessing Nvidia will try to differentiate the Pro as the choice for home theater enthusiasts who want to plug in their large media collections over USB.
Dus zelfs de nieuwe non-pro Shield TV heeft ondersteuning voor Dolby Vision. Dan blijven er weinig redenen over om voor de Pro te gaan.

Wat de Pro/het 2017 model misschien handiger maakt is dat het platter is met 2,6 cm. Hiermee is hij mogelijk beter achter TV's weg te proppen dan een 4 cm cilinder.

Verder mogelijk interessant:
Newegg had the price for the tube-like Shield TV listed as $199 CA, or around $150 US. The Pro is expected to sell for $200, according to Amazon’s earlier listing, which has also since been pulled.
Dus reken op ~200 EUR voor de nieuwe Shield TV en ~250 EUR voor de Pro.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 oktober 2019 07:32]

De pro heeft wel dubbel zoveel opslag (16GB ipv 8GB) en 2 USB 3.0 poorten. Als je hem ook nog eens wilt gebruiken als een Plex media server, dan is de pro wel een aanrader.
De pro heeft wel dubbel zoveel opslag (16GB ipv 8GB) en 2 USB 3.0 poorten.
Heeft de non-Pro uit 2017 ook. De enige verschillen tussen Nvidia Shield TV 2017 en Nvidia Shield TV Pro 2019 zijn dus:
• Snellere SoC.
• Dolby Vision ondersteuning.
• Nieuwe afstandsbediening.

En de enige verschillen tussen Nvidia Shield TV 2019 (eigenlijk een 'lite' versie) en de Nvidia Shield TV Pro 2019 (eigenlijk een nieuwe variant van de normale versie) zijn:
• Meer on-board storage.
• USB aansluitingen.

Beetje magertjes, maar goed... Voor de meeste mensen is media afspelen het belangrijkste, en dat doen ze goed. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 oktober 2019 10:07]

Er gingen geruchten dat de nieuwe Shield additionele game streaming support zou gaan krijgen in de vorm van Google Stadia. Ik kan me voorstellen dat de Pro wellicht toegevoegde waarde heeft in dat scenario ten opzichte van de 'gewone'.
Maar met stadia stream je toch de games en is opslag en cpu toch niet echt van belang?
De Shield 2019 heeft tevens een MicroSD-slot, dat heeft de Shield 2017 en Pro niet
Zover ik weet had de Shield Pro 2017 wel een Micro-SD slot. De 2015 versie hebben beiden varianten er eentje
Ik hoop eigenlijk eerder dat er weer een 500GB variant met een sata of m.2 storage komt. dat zou echt heerlijk zijn.
Ik zie zelf ook geen reden om te upgraden. Ik heb er beneden en boven eentje en vind ze goed genoeg werken.
Is dat probleem niet vrijwel non-existent als je een NAS hebt?
Voor zover ik weet is kan de shield toch gewoon een NAS raadplegen?

Pleur er Kodi of Plex op, en done.
Zelfs als je de shield voor bv retrogames gebruikt kun je de ROMs gewoon op de NAS zetten lijkt mij?

Als ik dit zo zie ben ik veel eerder geneigd om die tube shield te halen dan de Pro.
Dat is sowieso nog een optie om het via NAS te doen (al weet ik niet wat dan de prestaties zijn omdat een film kijken dan dubbel het netwerk belast). Maar zeker 8GB is vrij weinig als Plex lokaal de database neerzet (met film info, subtitles,etc). Misschien dat deze op een SD card kan, net als apps. Maar SD card is weer traag tov intern storage.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 18 oktober 2019 12:56]

Ik gebruik mijn Shield 2015 ook om casual op te gamen. Genoeg Android games die zich laten porten naar een TV scherm en er zeer goed uitzien. Zo speel ik met enige regelmaat een spelletje Asphalt 8, een installatie die toch aardig wat GB's in gebruik neemt. Alleen daarvoor zou ik dus geneigd zijn om gebruik te maken van de 16GB versie (en dat vind ik eigenlijk nog wat klein).
Ik heb zelf nooit problemen ondervonden van het ietswat langere laden van een grote/snelle SDkaart tov intern geheugen, maar kan begrijpen dat voor sommige mensen dat wel een probleem zou kunnen zijn (moet ook toe geven, ik game bar weinig mbt Android Games. Alles hier is PC, switch of retro :-P)
Volgens mij voldoet de 2017 versie ook om alles afgespeeld te krijgen toch?
Ik noem bijvoorbeeld een 4k HDR blu Ray rip van 60gb
Enige wat de Shield 2017 niet heeft tov de Pro en 2019 is Dolby Vision.
De Shield 2017 ondersteund Dolby Atmos b.v. gewoon d.m.v. Passthrough.

Ik heb de Shield zelf nog niet, maar staat wel nog op mijn wenslijstje.
Op dit moment zie ik de meerwaarde van de Pro vs 2019 (die cilinder-vormige) echter niet.

Wat is de meerwaarde van 2x USB en 8GB meer opslag wanneer je een NAS hebt en er een microSD in kan stoppen?
Wat is de meerwaarde van 2x USB en 8GB meer opslag wanneer je een NAS hebt en er een microSD in kan stoppen?
Ongeveer 50 euro :-)
Iedereen kan voor zichzelf bedenken welke versie hij/zij het best kan gebruiken, lijkt me.
Inkoppertje, hé :-P ..

Maar ik bedoel natuurlijk wat die ~50 euro extra aan toegevoegd nut hebben, voor iemand die dus een NAS/SDkaart gebruikt.

Films/series/muziek staan waarschijnlijk op de NAS (of SD, gezien die krengen tegenwoordig huge zijn).
ROMs just the same.
Gamestream zorgt dat je games op je desktop/laptop installed zijn en te spelen zijn via de Shield.
GeforceNow zorgt dat je overige games vanuit de cloud kunt spelen.

Wat ik mij afvraag is wat ik eventueel mis/over het hoofd zie waardoor die €50 extra voor twee USB poorten en 8GB meer (in ruil voor het verliezen van de SD-kaart) toegevoegde waarde voor mij hebben (NAS gebruiker en icm de cilinder-versie dus een SDkaart)
Ik heb zelf een losse AB met usb-dongel, een Flirc met Harmony, dus voor mij is een usb-poort een must.

Ingebouwd geheugen is vaak beter dan een SD kaart, dus wil je toch nog later een spel of app installeren, dan is 16 GB wel fijn. Dat zijn voor mij 2 belangrijke argumenten. Ik heb overigens nog de versie uit 2015 met de joypad.
Hopelijk werkt deze afstandsbediening beter dan de huidige. Mijn afstandsbediening reageert regelmatig heel langzaam of niet (alsof hij eerst wakker moet worden ofzo) en dat kan nogal vervelend zijn. De Shield heb ik al verplaatst zodat er geen storing kan zijn van andere apparaten maar dat helpt helaas niet.
Tip: In DEV opties kan je de 'sleep mode' uitzetten van de afstandsbediening, scheelt een boel (had hetzelfde probleem)

Edit:
Voorbeeld: https://image.prntscr.com/image/BuWM3H37R12c7jtbYGHdww.png

[Reactie gewijzigd door Simkin op 17 oktober 2019 19:08]

Gaat de batterij dan niet enorm snel leeg?

Heb de optie aangezet, hopelijk helpt het. Bedankt voor de tip :)

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 17 oktober 2019 20:08]

Al gevonden :9

[Reactie gewijzigd door Pierre op 17 oktober 2019 18:59]

Thanks voor de TIP _/-\o_ . Dit is precies het probleem wat ik ook heb, wil je even het geluid zachter zetten voor het kabaal begint (want kleine ligt op bed) en dan werkt de AB niet mee :(

Ga het gelijk aanzetten later en kijken of het dan niet meer voorkomt.
Gewoon de remote app van nvidia shield
Installeren op telefoon.
En nergens geen last meer van.
Ik gebruik juist een Shield TV omdat ik niet voor elke handeling mijn smartphone wil gebruiken. Anders kan je net zo goed voor een Chromecast gaan.

Voor bediening heb ik de meegeleverde afstandsbediening nooit uit de doos gehaald. In plaats daarvan gebruik ik een Flirc USB. Die is zo gevoelig dat je het samen met de Shield TV achter bijvoorbeeld de TV kan proppen terwijl het gewoon blijft werken. Gecombineerd met een klassieke Logitech Harmony afstandsbediening is het alles dat ik nodig heb.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 oktober 2019 08:16]

Ik gebruik mijn Shield gewoon met mijn Harmony zonder Flirc receiver. De Shield moet dan wel in het zicht staan maar dat vind ik geen probleem, staat gewoon tussen de overige apparatuur. Werkte met mijn stokoude Harmony One en met mijn huidige Harmony Ultimate One.

[Reactie gewijzigd door Vuggie op 18 oktober 2019 08:33]

De oude Shield TV (2015) heeft een IR ontvanger. De nieuwere uit 2017 heeft dat niet. De nieuwste versies (2019 en Pro) zullen het waarschijnlijk ook niet hebben.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 oktober 2019 08:44]

Op zich geen probleem, een harmony hub kan ook toestellen bedienen met bluetooth. Ik krijg er zelfs de Nintendo Wii mee aan en uit.
Dat vind ik pas een onding. Geen zin om steeds mijn telefoon te pakken om iets op de TV te doen.
Dit is een goed alternatief en werk echt vlekkeloos.

En reageert instant.

€ 12,10 40%OFF | NIEUWE Smart Remote Conctol Voor Android TV BOX Voor Computer Met Voice En Backlit Functie Air Muis Toetsenbord
https://s.click.aliexpress.com/e/6v6tQMec7

[Reactie gewijzigd door Jarlaxz op 17 oktober 2019 23:13]

Ziet er goed uit, werkt niet via bluetooth volgens mij?
Dacht het niet. Je plugt alleen de USB connector in de shield, pairen, en het werkt
Komt door bluetooth. Zelf heb ik zo iets gekocht https://nl.aliexpress.com...1602_7,searchweb201603_55

Dat werkt prima.
Dat is de reden dat ik de controller gebruik; moet wel zeggen dat ik eerst wat knoppen spam voordat m'n systeem aan gaat.

Echter; kun je op die controller ook 3,5mm aux inpluggen; wat ideaal is; hoop dat dat in de nieuwe versie controller ook zit.
Ik heb daar met mijn 2015 model geen last van in ieder geval.
Super fijne remote, moet alleen eens in de twee weken even aan de lader.
Plus batterijen doen het bij mij maar een paar weken, dan krijg ik alweer gezeur dat ze leeg zijn (IKEA batterijen). De controller gaat wel heel lang mee... En dan constant die meldingen als je de volume "knoppen aanraakt", een het volume door de versterker wordt geregeld... Heel irritant.
Bij mij gaat juist de controller maar kort mee, zelfs na uitschakelen van 'OK Google' functionaliteit. De afstandsbediening reageert vaak slecht, maar gaat wel maanden mee.
Herkenbaar dat had ik zelf ook met IKEA batterijen. Ik heb zelf nu een tijd geleden een dubbele set via iBOOD gekocht van Philips en die gaan heel veel langer mee (nog niet vervangen tot op heden).

Net als andere reacties hadden ze de oplaad functionaliteit van de vorige versie er gewoon in moeten laten zitten.
en tot op heden betekend.. wanneer zijn ze er ingestoken.. een week geleden.. :)
8)7 Grapjas, geen week geleden. Denk aan een maand of 3 a 3,5 geleden. Dat is al zeker langer dan de 8 weken van de IKEA :P
Kijk, das nuttige info! bedankt :)
Onhandig dat er batterijen in moeten. Had gewoon een goede ingebouwde batterij moeten hebben waarbij je de afstandsbediening gewoon via USB ofzo op kon laden.
Niet echt want die 'gewone' batterijen hebben vaak een veel lagere zelf ontlading dan een oplaadbare variant. In een klok moet je ook geen oplaadbare batterij stoppen. Die kun je vier keer per jaar gaan vervangen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 18 oktober 2019 03:55]

Je weet wel, zo'n rond ding met wijzers aan de muur. Dan weet je hoe laat het is als je je gsm kwijt bent ;)
Juist handig want wanneer leeg zo gefixed, terwijl je anders het ding weer ergens aan een lader moet leggen. Uiteraard juist wanneer je het ding wilt gebruiken. Even batterijtjes wisselen is in mijn optiek dus een voordeel.
Juist wanneer je dat ding wilt gebruiken.
Er zijn genoeg uren in de dag dat heb dat ding niet gebruikt (slapen)

Dan kan ie al vol zitten en heb je daar geen last van.

Denk eens in oplossingen ipv problemen.
Ik bedoel dus dat hij leeg is juist als je 'm wilt gebruiken, dan is batterijen wisselen makkelijker dan wachten tot je 'm weer (voldoende) hebt opgeladen via USB. Dat is nou denken in oplossingen. ;)
Dus je laadt hem zelf niet op...

Maar inderdaad. De oplossing heb je gevonden.
Mijn Harmony heeft normale oplaadbare batterijen erin zitten EN een usb-aansluiting waarmee je die kan opladen.

Ik kan dus kiezen wat ik doe!
Nu jullie weer!
Onhandig?? Juist handig kan je lekker zelf oplaadbare batterijen erin stoppen, de ene leeg de andere erin...
Daar is de informatie dan! Jammer dat het model niet wat neutraler is geworden, maar ik ben blij met de Mi Box S als Android TV systeem dus die gaat naar de slaapkamer en dan gaan we deze mooi aanschaffen voor de woonkamer!

Dolby Vision Support is mooi, benieuwd welke ondersteuning er nog meer zal volgen.
Ik vraag me af of er veel Dolby Vison HDR content te verkrijgen is. En dan je scherm toch ook geschikt moeten zijn voor Dolby Vision of is dat niet per se nodig?
Netflix heeft veel HDR en DV content en ja, je scherm moet het natuurlijk wel ondersteunen :)
Kortom: geen Samsung kopen dan, want die ondersteunt dat niet
Op Netflix komt Dolby Vision heel veel voorbij
Op zich jammer dat de geheugen nog steeds 3GB is en opslag maar 16GB, en dat de CPU/GPU maar 25% sneller is en niet 50% of meer, en jammer dat Nvidia niet met een snelle Console van hunzelf komen die kan concurreren met Playstation en Xbox en Nintendo.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 17 oktober 2019 19:50]

Het werkgeheugen is meer dan genoeg. Nog nooit tijdens het film kijken een melding gekregen dat er niet genoeg geheugen was... De Shield is geen echte game console, hij is bedoeld voor media, Android games en game streaming.
Nee een Nvidia Shield TV is juist ook gemaakt om mee te gamen, anders was de lijst met echte spellen die er ook op de PC zijn niet zo groot, het is een Android Mini Media/Console.

https://www.nvidia.com/en-us/shield/games/

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 18 oktober 2019 01:45]

Als je goed kijkt zie je daar precies wat ik zeg. Game streaming via Geforce Now of Gamestream (vanaf je eigen PC dus) en Android games. Geen zware games die lokaal op de hardware draaien.

Die games die er ook op PC zijn worden niet op de Shield gedraaid maar op een server van Nvidia of je eigen gaming PC.

De Shield is een Android media center en een game streaming console.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 18 oktober 2019 07:06]

Nee is niet waar wat je zegt, er zijn VEEL spellen zo als Metal Gear Solid 2, en Oddworld, en Radiation Island, en Space Marshals 2, en Tomb Raider, en Half-Life 2, en Half-Life 2: Episode 1, en Portal, en Trine 2: Complete Story, en dit is maar een paar uit de lijst, er zijn VEEL meer spellen die NIET gestreamed woorden waar jij het over heb, en voledige spellen zijn voor Android Nvidia Tegra.
Ja en wat zijn dat voor spellen? Juist ja, Android games. Android ports van oude spellen die geen sterke hardware nodig hebben.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 18 oktober 2019 15:33]

Ow wow, je bent ongelooflijk, het gaat er om dat de Nvidia Shield ook gemaakt is om mee te gamen, niet alleen streamen en zo, en Tomb Raider heeft wel duidelijk sterke hardware nodig, en veel meer games trouwens, maar het leuke is dat jij er steeds er omheen draait, nogmaals de Nvidia Shield is ook juist gemaakt om mee te gamen, niet alleen streamen.
Oh? Dit is wat Nvidia er zelf over zegt, ik citeer:
"NVIDIA SHIELD TV is the essential streaming media player for the modern living room. Thousands of apps. Thousands of games. The most 4K entertainment. And the Google Assistant built in."
https://www.nvidia.com/en-us/shield/

Op de site wordt er voornamelijk gefocust op streaming van zowel media als games. Het lokaal afspelen van spellen is haast een bijzaak. Sterker nog als ik die pagina zo bekijk kan ik er überhaupt niet uit opmaken dat het apparaat ook zelf nog spellen kan draaien.

Daarnaast zijn er al een hele tijd geen Shield spellen meer uitgebracht, je zou haast denken dat de focus niet ligt bij het lokaal afspelen van spellen...

Maar goed, je mag zelf oordelen wie er gelijk heeft.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 18 oktober 2019 15:42]

je kunt er gewoon een USB stick aan hangen om meer opslag ruimte te creeren volgens de Nvidia shield pagina of een nas gebruiken
Dat weet ik, maar dat is een stuk minder nodig met wat meer opslag, 16GB opslag is gewoon absurd weinig.
Volgens mij is er ooit vlak voor de Nintendo Switch release een verhaal uitgelekt dat Nvidia wel plannen had om een meer op gaming gerichte en op Tegra gebaseerde Shield zou uitbrengen maar dat Nintendo ze heeft overgehaald $$$$$$ om dat niet te doen. Waardoor de Switch de enige Tegra based game console werd.

Denk dat we daarom ook een belachelijk bescheiden upgrade zien (en ook pas na zoveel jaar, het is waarschijnlijk niet meer rendabel om de oude SoC nog te laten bakken).

Slechts 3GB ram is wel erg weinig. Een M.2 slot achter een lipje dat alleen halve M.2 SSDs ondersteund was erg leuk geweest.
Ok, en ja een M.2 slot achter een lipje had ook leuk geweest, had een goede oplossing geweest.
Krijg sterk het idee dat je het product gewoon niet begrijpt....
Kip en ei verhaal: zonder content geen hardware, zonder hardware geen content. In dit geval ben ik blij dat ze dit apparaat er op voorbereiden, niet zozeer vanwege de nu toegevoegde waarde maar meer vanwege de levensduur van het apparaat en dus de toegevoegde waarde later.
Vraag me af als Nvidia ook de Apple TV app krijgt, want de Roku media spelers hebben die onlangs gekregen.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 17 oktober 2019 19:53]

Disney+ levert ook al Dolby Vision, dus het komt wel vaker voor. Meer support is altijd beter. Ik hoop alleen dat Dolby Atmos vanuit Netflix bijv. ook ondersteund gaat worden, dat is op de huidige Shield TV niet het geval (en volgens mij ligt dat aan Netflix).

[Reactie gewijzigd door Arjan90 op 17 oktober 2019 21:33]

Ik zou toch zweren dat mijn receiver regelmatig het Atmos logo weergeeft tijdens Netflix op de Shield.

Edit:
Waarschijnlijk is dat dan geweest bij mijn "backups" bekeken vanuit Kodi. Mijn speakerconfiguratie is sowieso "simpel" 5.1.

[Reactie gewijzigd door YoMarK op 18 oktober 2019 09:51]

Ik zou ook graag een neutraler model willen. Voor veel mannen gewenst sinds er aan de WAF voldaan dient te worden.
Lekker achter een deurtje zetten in een goed geventileerd kastje. Communicatie verloopt toch via Bluetooth en niet via IR.
Ik vind het model echt super - het is neutraal zonder saai te zijn. De afstandbediening die bij mijn huidige shield zit gebruik ik eigenlijk niet. Ik gebruik nagenoeg altijd de gamecontroller. Vind ik en de overige leden van mijn gezin veel handiger werken, intuïtiever.

Maar laat maar komen die nieuwe shield
Wat wel jammer is, is dat ook de shield net als de ATV alleen Atmos ondersteund over dolby digital. Ofwel alleen voor ODS (Netflix/Amazon)! Een DTS-MA Atmos audiospoor wordt niet ondersteund. Iemand enig idee waarom dit is?

[Reactie gewijzigd door GerritGekke op 17 oktober 2019 20:06]

DTS-MA Atmos wordt inderdaad niet ondersteund en zal ook nooit ondersteund worden.
Atmos is van Dolby en niet van DTS. DTS heeft zijn eigen DTS-X. Ik weet niet of dat ondersteunt wordt maar ik heb ook niets gezien wat een DTS-X soundtrack heeft. Er is wel genoeg te krijgen met een Dolby Atmos track.
Er zijn al aardig wat films met een DTS:X soundtrack. Plex ondersteunt deze formaten via de Shield wel, wanneer je capabele receiver hebt natuurlijk.
Op dit moment ondersteund de Netflix app toch geen Atmos? En wordt dts-ma niet ondersteund door kodi?
Op de Shield geen Atmos via Netflix, wel DTS-HD-ma via Kodi.
Netflix app op bijv een LG Oled ondersteunt wel Atmos
Volgens mij maakt het geen ruk uit, op gebied van audio, wat je op de shield afspeelt wanneer je audio passthrough hebt.

Zo kun je op de Shield 2017 gewoon Atmos geluid (via plex/kodi) krijgen, ervan uitgaande dat je passthrough aan hebt, en een receiver hebt die met atmos overweg kan.

Zelfde als de stream in DTS-X is, passthrough, receiver die DTS-X aan kan, en done?

Het is een ander verhaal als de app zelf (zoals netflix afaik atm) Atmos/DTS-X niet ondersteund.
Mooi om te zien dat de afstandsbediening wat zinvoller is. Bij veel media-apps miste ik al een snelle manier om te pauzeren. En dan werkt zo'n alles of niets knop toch niet zo handig
Verder is het jammer dat ze niet wat meer power erin stoppen of eventueel wat meer opslag. Zodat het ook nog eens de moeite waard is om er een toetsenbord aan te hangen en als mediasysteem in de woonkamer te hebben staan. Nu is het dat net niet. Ook werkt chromecast niet altijd even betrouwbaar. Heb nu ook weer dat ie niet werkt als ik hem niet via Wifi laat gaan. Bekabeld op hetzelfde netwerk is toch vaak een gemis. En dat wil je wel hebben als je HD aan het streamen bent over het netwerk heen.
Bij veel media-apps miste ik al een snelle manier om te pauzeren.
Twee keer op de volume slider tikken zorgt er voor dat hij op pauze gaat.
Ik heb nog geen app ontdekt waarin dit niet werkt.
Ja klopt, maar dat werkte nooit wanneer ik het wilde en ging ook vaak zat uit zichzelf aan. Vreemd genoeg kan de controller met zijn extra knoppen ook niks.
Ik zeg pauzeert altijd via de Google Assistant; ok Google, pauze / play.

Werkt prima, ook voor iedereen van het gezin. Net als het starten van een serie/ film op netflix etc. Heb vaak de hele afstandsbediening niet nodig.

[Reactie gewijzigd door GroeneThee op 18 oktober 2019 10:17]

Ben benieuwd of het apparaat ook UHD backups kan afspelen, inclusief behoud DV metadata. Momenteel zijn de OPPO 203 en zijn kloon M9702 de koning onder de mediaplayers, want als enige kunnen ze complete backups afspelen via het netwerk / usb.
Als ik 't zo zie zijn die dan ook wel een heel stuk duurder. Wat een prijzen voor een mediaspeler anders!
Het zijn ook geen apparaten voor Jan met de pet, maar voor audio/video liefhebbers die graag hun materiaal in best beschikbare kwaliteit willen bekijken. :9
Wat is je punt? Mijn back-ups zijn van een stuk betere kwaliteit dan menig streaming dienst. Of de eentjes en nulletjes nu op een schijfje staan of op mijn server maakt toch weinig uit?
Een Xbox One S of X?
Dit zal ongetwijfeld de Mariko chip gebruiken die nu in de Switch en Switch Lite zit. Daar was het een 25% langere batterijduur, maar de Shield Tv Pro hoeft zich daar geen zorgen om te maken :)

Met clock boost is de Tegra X1+ goed voor 648 GFLOPS. Nog steeds meer dan behoorlijk dus, maar ja, nu nog de games ervoor. Een RAM bump naar 4 GB had goed geweest, meeste TV boxen ondersteunen die optie nu immers.
Voor mij is de Nvidia Shield de beste tech aankoop sinds 2015.
Deze gaat er zeker komen en de oude dan maar naar mijn dochter :)
waren ook geruchten over Stadia support maar lees hier niks over
Het is een Android tv doosje. Als stadia daar niet gaat werken dan is dat de wereld op zijn kop.
Mag ik wel hopen, De Nvidia shield is een beetje de Android TV "Flagship" geworden sinds de Nexus TVs zijn verdwenen.
Wifi ax al aanwezig op deze?