Bethesda stelt Wastelanders-update voor Fallout 76 uit tot begin 2020

De Wastelanders-update voor Fallout 76 verschijnt niet in de herfst, zoals Bethesda aanvankelijk aankondigde, maar in het eerste kwartaal van 2020. De uitbreiding brengt menselijke npc's naar het spel. Volgende week komt de functie voor private servers beschikbaar.

Een precieze verschijningsdatum had Wastelanders niet, maar bij de aankondiging in juni sprak Bethesda van een release in de herfst van dit jaar. De uitbreiding moet nu in het eerste kwartaal van 2020 uitkomen. Volgens Bethesda wordt Wastelanders een van de grootste uitbreidingen die het bedrijf heeft gemaakt en is er meer tijd nodig om het tot de 'beste', meest gepolijste' update te maken.

Met Wastelanders wil het bedrijf tegemoet komen aan critici die vonden dat Fallout 76 leeg aanvoelde. De gratis update markeert namelijk de terugkeer van mensen naar de Appalachian Wasteland na de pogingen van de speler om een nieuwe beschaving op te bouwen op de resten van de oude. Ook betekent de update dat er nieuwe vijanden zoals kannibalen naar het spel komen, evenals nieuwe wapens en uitrustingen. Bethesda belooft de komende tijd meer details over Wastelanders vrij te geven.

Wel is ondertussen het werk aan private servers afgerond en deze betaalde functionaliteit komt volgende week beschikbaar. Volgens Bethesda was het kunnen spelen via privéservers de meest gevraagde functie van de community. In aanvulling daarop komt in de toekomst de mogelijkheid tot modden van werelden naar het spel. Tenslotte wil Bethesda nog dit jaar aanpassingen aan de Atomic Shop, events en het Legendary Player-systeem doorvoeren, evenals een publieke testserver starten.

Fallout 76 Wastelanders
Fallout 76 WastelandersFallout 76 WastelandersFallout 76 Wastelanders

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

17-10-2019 • 21:08

64

Reacties (64)

Sorteer op:

Weergave:

Ik heb fo76 bij launch gekocht. Misschien nog wel een grotere teleurstelling dan diablo3.

Ik heb het spel niet lang genoeg gespeeld om veel bugs te zien maar er zijn van die simpele QOL aanpassingen die eigenlijk al jaren geleden doorgevoerd hadden moeten worden. Om nog maar te zwijgen over een hopeloos verouderde engine.

Nee dit spel is over en uit. En volgende keer gewoon weer de kat uit de boom kijken.
Beetje off topic, maar Diablo 3 heeft toch wel een behoorlijke redemption gekregen?
Ik verwacht niet dat FO76 op diezelfde manier aangepakt wordt though.. weinig vertrouwen in bethesda.
Diablo 3 is te gelikt, te gestroomlijnd naar mijn smaak en dat maakt de eentonigheid van de Diablo gameplay wel heel erg pijnlijk zichtbaar. Voorgaande games waren lekker bruut en kende een flink stuk random generatie onbalans - wat elke ronde weer een totale verrassing maakte, wat voor ongein moest je nu weer gaan overwinnen? Ik mis die ruwheid.
Ook met alle post release spullen erbovenop is Diablo 3 niet te redden. De game heeft geen basis; herspeelbaarheid is verworden tot een eindeloze grind met cijfertjes die steeds hoger worden. Dat is niet de ARPG die Diablo 2 was. Of die elke andere ARPG wil zijn. Herspeelbaarheid haal je door variatie in builds en speelstijlen, door telkens getriggerd te worden een nieuw character te rollen omdat er weer iets nieuws is ontdekt. Dat daar nog een endgame bovenop komt is dan bonus. Diablo 3 heeft dat totaal niet. Je rolt elke class een keer en dan is het vrij respeccen, zelfs on the fly. Compleet kansloos. Nul diepgang en keuzes voelen niet relevant.

Nee, D3 was de voorbode van Diablo Immortal, en de algehele Blizzard malaise van de laatste tijd. Het is voorbij met deze studio - je bent gewaarschuwd...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 08:11]

1400 uur in Diablo 2 hier, dus ik weet waar je het over hebt. Ben het alleen niet met je eens. Diablo 2 was een extreem lange tijd een grindfest waarin je als ik het me goed herinner in deze volgorde bepaalde games moest joinen om zo effectief mogelijk te levellen: Tristram, Tal Rasha's, Travincal, Chaos Sanctuary, Arreat Summit, Baal. Dit laatste deed je tot je ongeveer level 40 was, en begon je in Nightmare hetzelfde te doen. En daarna in Hell, tot je bij een Hammerdin Bot kwam die elke zoveel minuten een Baalgame opende en je moest vechten voor een plaatsje bij de eerste acht.

De game die daarvoor zat was waanzinnig, en inderdaad vermakelijker dan de basegame die Diablo 3 is, maar uiteindelijk heb je de meeste uren in Diablo 2 gestoken op de hiervoor beschreven manier. En juist door de totale random generated items was het verkrijgen van echt goede gear in je eentje praktisch onmogelijk. En dat doet Diablo 3 (Reaper Of Souls wel te verstaan) een heel stuk beter.

Ik hoop dat ze de duisternis en het ontdekken van de wereld van Diablo 2 combineren met de speelbaarheid en endgame van Diablo 3, dan is er wat mij betreft genoeg reden om uit te gaan van een succesvolle Diablo IV. En Immortal is gewoon niet voor de westerse markt weggelegd, geef ze ongelijk.
Klopt ook wel wat je zegt. De endgame was bij Diablo 2 nog onderontwikkeld, zou je kunnen zeggen. Maar als ik dan kijk naar hoe andere games het doen, zoals Path of Exile (lijkt wat dat betreft wel op D2, maar dankzij currency e.d. toch een stuk toegankelijker, en je hoeft natuurlijk niet als min-max koning rond te lopen om succesvol te zijn), en Grim Dawn bijvoorbeeld. Met name die laatste, al ligt daar de focus meer op co-op en SP. Ik vind sowieso dat online multiplayer dit soort games niet bijzonder goed past. Je komt al snel in een WoW-spiraal waarin iedereen het beste wil zijn anders doe je niet mee, en dat komt de geboden variatie niet ten goede. D3 is ook een en al meta builds, helaas. Je hebt gelijk dat het vanaf RoS wel wat beter is geworden, en de endgame content is ook goed in elkaar gestoken, maar itemization en builds.. mwah. Ze hebben er vooral een paar overpowered systemen overheen geknald (gems enzo), en dat bedoel ik met WoW spiraal - powercreep en tiered progressie. Elk seizoen weer ;)

En vreemd genoeg is het nog altijd super tof om D2 campaigns door te werken, de duistere sfeer is zo ontzettend goed neergezet. Daar haalt Grim Dawn het dan weer niet bij... Dus ik hoop inderdaad dat je gelijk krijgt over D4...

Trouwens, mocht je eens iets soortgelijks zoeken maar dan anders... ken je Din's Legacy? Twee tientjes ofzo, maar best wel een tof concept. Ook heel erg indie. Maar als je daar doorheen kan kijken heb je een 100% RNG based ARPG te pakken met een volledig vrije progressie; je character muteert steeds (gewild en ongewild) en je kunt mutaties zelf aanpassen om synergie in je build te krijgen. Super gaaf. Matige balance, op level 50 had ik de game 'gebroken' en deed ik level 75 content ;) Maar zeker een kijkje waard, zeer originele spin off.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 08:11]

Thanks voor de suggestie, zal die game binnenkort eens bekijken! Na Diablo 2 was ik overgestapt op Titan Quest. Zeker niet de beste game, maar o zo vermakelijk. Die heeft ook onlangs weer nieuwe content gekregen waar ik niet aan toe ben gekomen, dus dat gaan weer heel wat muisclicks worden in de donkere maanden :9
TQ remaster is zeker niet verkeerd... maar je kunt wel duidelijk zien dat er lessen geleerd zijn als je Grim Dawn speelt, vind ik. Vooral qua builds en balance. TQ heeft/had dat niet zo goed op orde, al hoeft dat de pret niet te drukken natuurlijk :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 08:11]

Eens, ik koos altijd voor Hunting en Assassin, Bow / Spear build. Heerlijk over powered haha. Grim Dawn was qua gameplay beter maar heeft me nooit meer dan 1 act kunnen boeien door de setting. Dat vond ik in TQ zo gaaf, die mythologische verwijzingen.
Ja, je hebt gelijk. D3 is een prima game geworden. Het heeft helaas wel lang geduurd tot de grote blunders waren verwijderd en de game echt leuk en gebalanceerd was (denk hierbij aan de ongelofelijke jump in moeilijkheid die het spel in het begin kende)
Die was dan ook bij lange na niet zo brak als FO76 bij launch. De real money auction house was ruk, dus die is er later uitgehaald, en bij launch waren er vooral login issues die na een paar dagen verholpen waren.
+1
Wel veel gespeeld maar na er 60 voor betaald te hebben nog extra zuur dat die binnen 2 weken al in de rommelbak lag
Hahahaha.... Begin 2020. Daar gaat de kans voor Bethesda om FO76 nog enigzins te redden. Menselijke NPCs hadden er al veel eerder moeten zijn, maar in plaats daarvan introduceerde Bethesda liever lootboxes en andere onzin die vooral op de omzet van Bethesda gericht was.
Nee, dan via een puntensysteem mods kopen (via PayPal) voor FO4. Dát is het ...... not! Ik heb voor dat spel betaald en zie het niet zitten om hun kas nog verder te spekken, via PayPal of lootboxes, or whatever! Ik vraag mij in alle redelijkheid af wát nu het kosten-baten plaatje is van zo'n spel. Lijkt wel of ze op zwart zaad zitten en proberen de spelers uit te knijpen en/of g€!l te maken met meestal useless features! Een ander pakkie, een leuk ogend wapentje, wat extra settlementstuff, noem het maar op. FO4 heeft een probleem. Dat is die ongeveer 56.000 levels, waar na level100 o.i.d. compleet geen uitdaging meer in zit. Geen quests, lullo ☆weapons en kleding waar je weinig mee kan. Geen verhaallijn, geen vervolg. Dat was met FO3 iets beter, maar daar waren weer te weinig levels. Bethesda moet zich eens achter de oren gaan krabben en afvragen waarom bepaalde spellen zo succesvol zijn op lange termijn.
Je hebt het over FO76 neem ik aan...? Want voor FO4/Skyrim kun je zowel op PS4, Xbox als PC gratis mods downloaden, via Bethesda zelf: https://bethesda.net/en/mods/fallout4 (al zijn ze op de consoles wat beperkt). Verder is er nog de Creation Club van Bethesda waar je betaalde mods kunt downloaden. En dan heb je op PC nog nexusmods.com, waar je zo'n grofweg 30k gratis mods hebt om uit te kiezen.

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 23 juli 2024 08:11]

Waarom? In Fallout 3 heb ik het verhaal van die rare vault met die klonen van Gary zonder een npc gevolgd. Van terminal naar terminal zat ik op het puntje van mijn stoel, zo spannend was het. Het kan dus heel goed zonder npc's, als ze het fatsoenlijk uitgewerkt hadden.
Een quest hier en daar in een vault is leuk zonder NPC's maar het hele verhaal gaat me dan wat te ver.
1 enkele vault/questline is niet te vergelijken met een volledig spel.
Vind ik niet, ik had het hele spel zo wel graag gevolgd. Het is gewoon niet goed gedaan in 76, het is totaal niet interessant. Voor mij is dat het probleem.
Dat denk ik ook.. veel van de spelers zullen over een week wel over springen naar The Outer Worlds (al hoop ik dat dat spel voldoende content heeft om heel wat uren er in rond te dolen)
Ik vermoed dat Bethesda weer van plan was een bugfest op te leveren maar dat de release van Outer Worlds ze achter de oren deed krabben. Met dit uitstel hoeven ze de strijd niet aan te gaan én kunnen ze er wellicht nog iets fatsoenlijks van maken.
Maar dat spel is helemaal anders toch? f076 speel je alleen omdat het uberhaubt online is.
Iets zegt me dat Bethesda weet dat deze update "nieuwe" problemen en bugs met zich mee gaat brengen terwijl de oude bugs opgelost worden met de ene update, maar terug lijken te komen met de volgende update. De engines van Bethesda, ze gebruiken er meerdere boven op elkaar, kunnen het "standaard" spel al niet eens zonder problemen aan, dus de kans dat ze dan uitbreidingen succesvol kunnen implementeren lijkt dan wel erg klein.
Je kan natuurlijk ook een keer stoppen met azijnpissen en blij zijn met een gratis update (de zoveelste).

Als je het geen leuk spel vindt, download dan fortnite ofzo.

Persoonlijk zat ik er al aan te denken het spel weer eens te installeren. Komend weekend maar eens doen, ben benieuwd, klinkt leuk!
Fijn dat ze de kritiek ter hand nemen en het aan het fixen zijn!
Aan de ene kant heb je helemaal gelijk en horen we te stoppen met zeuren, het was bekend dat er geen human npc's in zouden zitten, maar aan de andere kant verwacht je ook wel weer dat een game aan bepaalde dingen moet voldoen en hebben ze hun naam hoog te houden want de eerdere fallouts waren wel goed.
De kans? Hier zit gewoon een skeleton crew op om de boel nog enigszins in de lucht te houden en rechtszaken te ontwijken. Als Bethesda hier nog serieus geld in steekt om te 'verbeteren' dan zijn ze goed gek.

Dit is een typisch gevalletje operatie geslaagd, patient overleden.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 08:11]

Ai ai wat een trainwreck blijft deze game, fijn dat er nog iets komt maar het is mosterd na de maaltijd ben ik bang. In de eerste weken is deze game zo buggy afgeleverd ik denk niet dat het nog goed komt met deze game. En als het al goed komt (goed speelbaar etc.) zal de community het nog accepteren? Dat er mensen zijn die FO76 spelen snap ik best en dat ze plezier hebben ook maar ik denk dat de hoeveelheden aan spelers die deze game nog spelen voor Bethesda te lage aantallen zijn om de game rendabel te houden.
Desondanks goed dat ze het nog proberen te fixen, wie weet raak ik het ooit nog is aan maar het is voor mij een van de meest teleurstellende releases ooit. Hopelijk kan ik mijn gram halen bij The Outer Worlds alhoewel de setting me niet zo aanspreekt als het FO universum.
Daarom ook private servers... dan kan snel de stekker uit de officiële servers en gaan ze een hoop besparen. Ben al super lang een fan van het Fallout universum en keek met smart uit naar FO76 maar al snel had ik door dat er iets goed mis was. Bugs heb ik niet super veel mee te maken gehad (wel af en toe uiteraard), maar wat mij vooral irriteerde waren de eindeloze server crashes, lagg, beperkte storage, continue overweight en het random verliezen van items/wapens.
Dan als laatste nog de cheaters, item dupers, beroerd en onhandig werkende skills system en als klap op de vuurpijl de atomic shop waar je continue met je gezicht in geduwd werdt met belachelijke prijzen. Ach... als je het zo leest is het gewoon een aanfluiting en zijn alle patches etc gewoon veel te laat gekomen.

Als ze FO76 nog een jaar extra in ontwikkeling hadden genomen had het nog wel wat kunnen worden.
En een compleet nieuwe engine was ook geen overbodige luxe geweest want tegen bugs uit FO3/NV/4 aanlopen kan echt niet.
"Bugs heb ik niet super veel mee te maken gehad."
Eindeloze server crashes, lag, random verliezen van items/wapens, mogelijkheden om te cheaten zijn allemaal bugs toch?
Ik vind het inmiddels een beetje sneu worden hoe mensen reageren op deze game. Vooral mensen die de game in het begin hebben gekocht en nu niet meer spelen (of zelfs nog nooit hebben gespeeld maar linken naar filmpjes van begin 2019)
Ik speel zeker 3 a 4 keer per week nog even fallout 76 en veel van de bugs zijn er allang uit. Ja heel af en toe loopt de game nog vast maar verder kom ik weinig game breaking bugs tegen.

De events in deze game zijn leuk om te doen. De mede spelers helpen elkaar (op de xbox nog maar een keer tegen gekomen dat een mede speler mij zonder reden begon aan te vallen)
hogere levels helpen lagere levels.
Om samen een groot event te doen is gewoon kicken.

Dus ik kan niet wachten op deze toevoeging. zal het plezier alleen maar groter maken
ik vermaak me ook nog steeds prima sinds de launch. speel het nog zeer regelmatig. en zie genoeg mensen het spel nog spelen op pc.
Ik ben tot nog toe nog maar 1 keer een lege server tegengekomen en dat was blijkbaar een test van Juicehead om te kijken of je Fallout76 single player kon spelen

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de private servers, hoe gaan ze die implementeren, gaat het kosten enz. Ook geven ze melding dat op die servers mods gebruikt kunnen worden in de nabije toekomst

[Reactie gewijzigd door nightraven79 op 23 juli 2024 08:11]

Klopt helemaal. Ongeacht welk tijdstip ik in de game zit, er zijn altijd 30+ mensen aanwezig op de xbox
Je begrijpt dat 30 mensen een ontzettend laag aantal is voor een AAA game? Zelfs nadat het al een tijd uit is. 30 man is niets. Er zijn meerdere vrij oude games die nog 30 man online hebben.

Moet je voor de grap eens kijken hoe veel mensen Battlefield 2 (2005) nog spelen met onofficiele servers:
https://www.bf2hub.com/servers
Ik zei ook geen 30 maar 30+. volgens mij is het gecapped op 48 als ik me niet vergis. dus 30+ vind ik echt niet slecht.
en het is geen AAA game. daarvoor heeft het zichzelf de nek omgedraaid bij de release.
Bedankt voor deze reactie Mike! Dit soort berichten worden vaak overspoeld door reacties van mensen die het spel niet eens gespeeld hebben. Ik denk dat ik zeker wel benieuwd ben om dit FO76 een keer te gaan spelen nu al deze verbeteringen er zijn. Waarschijnlijk tegelijkertijd als de update komt. Van mij mag het nog wel wat later. Al games zat die uitkomen in 2020 ;)
Dus de mensen die compleet genaaid zijn (ik kan het niet anders noemen) door Bethesda, mogen daar niet boos over zijn? Hele bijzondere stelling.
De mensen die het spel bij release gekocht hebben, hebben veel te veel geld betaald voor een ramp van een game, die binnen no time praktisch gratis weggegeven werd.

En nu zijn er iets minder bugs, en is het iets beter speelbaar, en moeten die mensen maar blij zijn? Ja, zo werkt het niet he.

[Reactie gewijzigd door WEBGAMING op 23 juli 2024 08:11]

Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg wel dat mensen blijven zeiken over zaken die in het begin voorkwamen. En dan helemaal sneu is het als er filmpjes worden bijgehaald van mei van allemaal zaken die al helemaal niet meer voorkomen. Dat is iets met oude koeien uit een sloot halen continue.
Nogmaals ik vind het zelf ook geen 60 euro waard en dan ben je wel genaaid vind ik. Want de game was ver van af.
Echter, ik heb er 19 euro voor betaald en voor dat geld kan ik de game nu absoluut aanraden. Ik vermaak me er erg goed mee en kom geen killing bugs meer tegen.
Als je 60 euro (of nog meer!) voor de game betaald hebt, vind ik het ook niet vreemd dat je blijft klagen over bugs die er bij de release in zaten.
Maar, ben het ook met je eens, op een gegeven moment moet je natuurlijk ophouden met zeuren.

Maar ik vind het ook niet gek dat de meeste van die mensen het ook geen kans meer willen geven. Helemaal met alle drama er omheen.

Van wat ik zo zie, denk ik dat 20 euro inderdaad wel een redelijke prijs is. En om even terug te komen op de andere reactie, want ik zie nu dat jij dezelfde persoon bent... ;)
Nee, AAA is het eigenlijk ook niet meer. Maar zo is het natuurlijk wel een beetje in de markt gezet. Tenminste, van wat ik herinner ook niet helemaal, het was meer een aanvulling op FO4.
Maar ze vroegen wel gewoon 60 euro, en het is natuurlijk gewoon een grote developer. Dan vind ik het gewoon AAA. Als ze vanaf het begin 30 euro gevraagd hadden, was het denk ik ook al een heel ander verhaal geweest.

[Reactie gewijzigd door WEBGAMING op 23 juli 2024 08:11]

Zijn we het toch eens blijkbaar :)
Ik ben een fallout speler vanaf het eerste uur en heb misschien bewust gewacht met aanschaffen omdat ik de reviews las en de bui wel zag hangen. Dus idd 60 euro is echt teveel. Met 20 euro is het ook te accepteren dat die een keer vastloopt. Moet natuurlijk niet blijven gebeuren maar dat is gelukkig ook niet zo..
Het zou voor mij een reden zijn om eindelijk aan t spel te beginnen. Heb een paar uurtjes er in rondgewandeld na launch.. daarna niet meer aangeraakt.
Too little, too late Bethesda...
Ben oprecht echt benieuwd hoe ze de wastelanders update gaan uitbrengen. Want ik ben misschien 1 van de weinige maar Fallout 76 is not heel slecht. Waar ik mij wel mateloos aan irriteer zijn de bugs. Ken de main quest niet eens normaal voltooien zonder de game opnieuw te hebben gestart!

Wastelanders en private servers mogen van mij betreft echt wachten. Liever eerst de bugs en dan de wastelanders. Private servers is voor mij niet heel interessant.
1 van de weinige? als er op 3 dagen tijd 15 miljoen Sorched kunnen gekilled worden denk ik niet dat er weinig spelers zijn
Dus dan heb je wat, 150k spelers in 3 dagen, als je gemiddeld 100 sorched pp killed? De game is niet dood, maar om het nu groot te noemen..

Runescape ofzo is zelfs populairder dus.
Als Old School Runescape op Steam zou staan zou het het 5e meest gespeelde spel zijn :)
Dan moet je eerst 100 scorched vinden natuurlijk, want niet elke ghoul is een scorched.

Verder kan ik praktisch elke dag in main of NW serverhoppen zoveel ik wil en zit er toch op elke server volk, ongeacht het tijdstip.
(Met 1 uitzondering toen een YouTuber uit wou zoeken hoe hij een server volledig voor zichzelf kon krijgen)

[Reactie gewijzigd door nightraven79 op 23 juli 2024 08:11]

Er wordt gezegd dat No Man's Sky na alle updates ook een redelijke game is geworden... Maar ja, ze zijn de aandacht van de massa al lang kwijt.
Ik heb fallout 76 gekocht voor 15 en ik vermaak me er elke week nog mee.
Fantastisch hoe groot en divers de wereld is. Ik beleef heel wat.

En dat te bedenken dat de wastelanders update nog moet komen.
https://youtu.be/kjyeCdd-dl8

10/10 vid over een hele slechte game.
4 mei 2019... dat was dus Patch 3... inmiddels zitten we aan Patch 13....
Heb je behalve videootjes bekeken het spel recent ook zelf gespeeld?

Hier een filmpje dat het tegendeel beweert.. van een paar weken terug https://youtu.be/Rf6KiWUQERI

[Reactie gewijzigd door nightraven79 op 23 juli 2024 08:11]

Nee. Maar het is toch een mooie komische samenvatting van hoe gruwelijk fout de launch ging, en hoe slecht het spel was.

Serieus, zelfs als het nu de beste game ter wereld is, het was heel slecht. Dus heeft die video bestaansrecht. Ik vind je comment nogal raar dus.
Zoals je zegt; hoe slecht het WAS. Inmiddels zijn er updates etc gebeurt

https://youtu.be/Rf6KiWUQERI
Gekeken... video lijkt eigenlijk te zeggen "game is van slecht naar gemiddeld gegaan, maar focus ligt vooral op microtransacties."
als dat het enige is dat je wil onthouden dan is dat jouw probleem... en welk excuus vind je uit het volgende... van 9 dagen terug
en ja is zeg excuus, want een argument is het niet echt.
de focus ligt waar de speler wil dat die ligt. Ik heb, in het jaar dat ik speel, nog nooit een microtransactie gedaan... en met mij redelijk veel spelers....
als je een spel afbrand omdat er microtransacties zijn bijgekomen, dan moet je het laatste jaar wel héél weinig gamen niet? gezien practisch elk online spel ze nu heeft?
Als ik jou dus goed begrijp is elk spel met microtransacties dus slecht.. ook al ben je niet verplicht van ze te nemen.. of vindt je Fallout76 juist slecht omdat die microtransacties je niet echt een "pay to win' advantage geven?

https://www.youtube.com/watch?v=YhZgp_Dziv0

[Reactie gewijzigd door nightraven79 op 23 juli 2024 08:11]

Gekeken... maar dat filmpje zegt eigenlijk precies hetzelfde.
Dat de player base er nog iets van probeert te maken is natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb even je reacties doorgelezen en je bent best agressief bezig. Er zijn ook mensen met andere meningen. Als je daar niet tegen kunt, is dit misschien niet de plaats voor jou.

[Reactie gewijzigd door MeMoRy op 23 juli 2024 08:11]

Dus, ik mag niet agressief reageren omdat anderen gewoon op basis van een filmpje (wat ook maar de mening is van iemand anders) én niet op basis van het zelf spelen, een spel afbreken.

Meer zelfs, omdat ik, als persoon die het wél speelt, uit ervaring zeg dat al die punten waar kritiek nog wel heel goed meevallen (en ik ben hier niet de enige die het game speelt die dat zegt), vindt jij dat dus dat ik op tweakers geen plaats heb 🤔🤔

Kijk, ik zeg misschien soms wat agressief mijn mening, dat kan kloppen.
Hoe zou je zelf zijn? De critici hier geven zelf toe dat ze het niet spelen en verwijzen alleen maar (wéér) naar kritiek van anderen die vaak gedateerd is. Diegenen die het hier echter opnemen voor de game spelen het blijkbaar wél... maar dat lag dan blijkbaar niet gezegd worden, want dan is hun plaats misschien niet hier op tweakers??? Leven we hier in China misschien waar alleen de mening van 1partij geldt?

Verder mbt je kritiek: de problemen bij de gamelaunch waren vanwege BUGS, niet de microtransacties.
Ja er zijn nog bugs, nee ze zijn niet meer gamebreaking, als hé wil eisen dat FO76 bugvrij is vooraleer je het goed noemt moet je consequent zijn en alle games waar bugs in zitten ook slecht noemen.
Idem voor microtransacties btw. Ook al vooral omdat de Atomic shop niet prominent infame aanwezig is en ik me dus afvraag wat je wil zeggen met ‘de nadruk ligt op de microtransacties’ tenslotte heb ik, behalve de aanschaf van de game nog geen enkele € extra uitgegeven maar heb ik, desondanks toch Atomic Shop items, gewoon door de quests te doen en zo Atoms te verzamelen

Maar kritiek geven op iets wat je zelf niet eens geprobeerd hebt, tja misschien moet je zelf dan maar eens nadenken of dit dan wel de plaats is voor jou

[Reactie gewijzigd door nightraven79 op 23 juli 2024 08:11]

Vermoedelijk vinden mensen jouw comment nogal raar: het gaat over een game die mogelijk in 2020 q1 een update krijgt. En dan een post plaatsen met een link naar een video hoe kneiterslecht het in mei was. Tsja. Je vindt je bijdrage zelf nog wel heel relevant of wil je enkel aangeven dat het in mei bagger was? Dat weten de mensen denk ik wel dus de toegevoegde waarde van je post is anno nu is niet zo groot. Ik kan ook filmpjes plaatsen over eerdere spiderman-films en hoe beroerd de special effects waren. Heeft dat bestaansrecht? Ja. Is het relevant? kwenie
Het enige probleem van Fallout is dat het tijdens de launch geen succes was (om welke reden dan ook). Dan kan je daarna het spel toch nog zo goed maken... schade is gedaan. Daarna zijn de mensen die het spel als eerst kochten het hardst geraakt (60 euro) terwijl het nu (al is het 'veel' beter) stukken goedkoper is. Dat laat een slechte indruk achter.

En naast het feit dat de Micro Transaction vrij waren van bugs en al perfect werkte vanaf het begin. Laat staan de belachelijke prijzen... 20 euro voor een kerstpakje, etc.
Ja en ik vond het niet leuk zonder NPC's.
dat is dan ieder zijn mening, om eerlijk te zijn vind ik dat je de NPC's niet echt mist.
de taak van de NPC's wordt tot nu toe goed overgenomen door de bots en de terminals, en de communicatie met andere spelers

maar soit, ieder zijn mening natuulijk

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.