Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fallout 76 krijgt menselijke npc's en battle-royalemodus

Fallout 76 krijgt in de herfst van dit jaar de update Wastelanders die menselijke npc's toevoegt. Het gebrek aan levende npc's was een groot kritiekpunt op het spel. Ook komt er een battle-royalemodus met de naam Nuclear Winter.

Bethesda liet tijdens de E3 weten dat sommige kritiek terecht was en geluisterd te hebben naar feedback over Fallout 76. Het bedrijf heeft daarom flinke verbeteringen door willen voeren. Een van die verbeteringen betreft de komst van Wastelanders, een gratis update die menselijke npc's met dialogen en quests toevoegt. Mensen keren namelijk terug in de Appalachian Wasteland na de pogingen van de speler om een nieuwe beschaving op te bouwen op de resten van de oude. Ook bevat de update nieuwe wapens en andere onderdelen van de uitrusting. Een van de kritiekpunten op het spel was dat dit 'leeg' aanvoelde door het gebrek aan npc's.

Verder komt er de battle-royalemodus Nuclear Winter. Hierbij strijden spelers tegen 51 anderen terwijl een ring van vuur hen langzaam insluit. Als de speler overleeft krijgt hij toegang tot steeds meer delen van Vault 51.

Van 10 tot 17 juni is Fallout 76 gratis te spelen waarbij spelers kennis kunnen maken met Nuclear Winter. De battle-royalmodus verschijnt vervolgens in november.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

10-06-2019 • 07:43

68 Linkedin Google+

Reacties (68)

Wijzig sortering
"sommige" kritiek was terecht? Volgens mij was alle kritiek op dit spel volkomen terecht!

Ik raad iedereen aan onderstaande video te kijken. Zeer grappig en slaat precies de spijker op z'n kop.
https://youtu.be/kjyeCdd-dl8
Dit, en meer hoeft er niet gezegd te worden over FO76.

Snel vergeten die bagger, en maar hopen, tegen beter weten in, dat Bethesda ervan geleerd heeft ;)

(Inb4 iemand die komt roepen dat het nu 'best speelbaar is' en 'leuk met vrienden') O-)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 10 juni 2019 09:42]

(Inb4 iemand die komt roepen dat het nu 'best speelbaar is' en 'leuk met vrienden') O-)
Ik heb het een paar weken geleden voor een tientje op de kop getikt, me er volledig van bewust dat het waarschijnlijk weggegooid geld was. Ik heb een uurtje gespeeld, en dit is wat ik ben tegen gekomen voor ik het wel goed vond geweest:
  • Constante stutters op een GTX 1080 zelfs met de settings lager gezet en bepaalde zware zaken uitgezet zoals DOF etc.
  • Plotselinge geluiden van vijanden die klinken alsof ze 30 cm van je oor af staan, maar wanneer je rond kijkt zie je niks. Dan draai je je om en wordt je vanuit het niks in je rug aangevallen door wat ghouls. Op een gegeven moment zag ik ze letterlijk 1 meter van me af spawnen. Echt goed voor de immersion.
  • Ik kwam wat honden tegen die me aanvielen, en eentje wilde maar niet dood. Kijk ik nog eens goed, bleek die laatste hond dood te zijn maar gewoon nog rechtop te staan.
  • Ik wilde een base bouwen op een brug, leek me handig. Wat zaken geplaatst, val ik door de vloer 20 meter omlaag en ben ik dood.
Hoop dat Bethesda blij is met hun 10 euro want voorlopig krijgen ze niks meer.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 10 juni 2019 14:34]

je hebt wel enorm veel pech gehad, zo'n dingen heb ik op weken spelen nog niet meegemaakt :/
ik heb zelf ook een gtx 1080 speelt soepel 100-120 fps op full hd en alles op ultra, geen stuttering.

Het spawnen van creatures vlak voor je heb ik tot nu toe maar 1 keer meegemaakt en dat was bij het spelen op een console. Dat gebeurde omdat de wereld in die omgeving pas begon te laden nadat ik er gepasseerd was, heel vreemd maar heb het maar een enkele keer gehad so far.

Door de vloer vallen tijdens het 4 maanden in bezit zijn van dit spel is ook echt maar 1 keer gebeurd.
(creatures die door de vloer vallen nadat ze dood gaan heb ik wel meer meegemaakt en is behoorlijk irritant, zeker bij 3 star legendary creatures kan je gewoon je loot vergeten)

[Reactie gewijzigd door laurens.vcd op 10 juni 2019 15:28]

"je hebt enorm veel pech gehad"

En vervolgens kom je zelf met een even zo lange lijst voorbeelden :D Humor heb je iig wel!
maar 1 ding eigenlijk dat 'iets' vaker voorkomt maar goed als je dat dan een hele lijst vindt, sommige mensen zijn wat snel onder de indruk ;)
Dus ik neem aan dat je ook een afkeer van marketing, politiek, films, series, sport, reizen, koken, etc hebt?
Wat vervelend voor je, gezien zelfs de naam van deze site een Engels woord is...
Marketing is inderdaad vreselijk. Politiek is een stuk minder erg qua Engels. Te veel Engels gebruiken vind ik wel een beetje fout, mogen mensen best eens wat beter op letten! Al is het in veel gevallen niet per se de schuld van het individu, maar van een stylistisch-cultureel probleem in een bepaalde branche of vakgebied.
Bethesda leert helaas niet van hun fouten, het is al vaak genoeg gebleken dat het niet uit maakt in welke staat ze hun games uitbrengen, ze worden toch wel gekocht. Normaal gesproken kunnen modders de game afmaken en er nog wat speelbaars van maken maar dat kon helaas met FO76 niet.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 10 juni 2019 11:44]

Ik houd mijn hart vast voor Starfield en TES...

Gelukkig staan er andere sterke developers op. CDPR en Larian zijn lekker bezig, en doen tenminste nog échte RPGs.
Het komt heus wel in orde met fallout 76 hoor...

Als ze gewoon even alle history in comments sinds de vorige E3 lezen en samenvatten...

Rot op met online only en laat de community het spel fixen voordat de hele franchise kapot gemaakt is..

Edit;
Ik zeg dit vooral hoopvol eigenlijk omdat ik echt heel graag de wereld van fallout 76 zou zien zoals fallout 4 Nu met sim settlements etc
(En doneren aan zulke mods is het nog waard ook.. kun je van de aanschaf prijs van de game zelf niet zeggen)

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 10 juni 2019 19:19]

Fo76 is een wrak en dat zal altijd zo blijven ook. Een groepje modders had het al beter kunnen doen dan Bethesda zelf.

Misschien als ze het hele spel vanaf de grond opnieuw opbouwen en dan met een goed verhaal en single player en alles erop en eraan... Maar dat gaat nooit gebeuren. Men gaan FO5 maken en die wordt ook in slechte staat gereleased volgens traditie en dan gaat de community het spel weer afmaken en oplappen.
Ik ben bang dat fo5 nog wel even kan gaan duren.... zeker na en door fo76. :(
Niet mee eens. Dat van geen npc is gewoon een voorkeur en totaal niet in de game passend. Als je het verhaal volgt is het logisch dat ze er juist niet inzitten.
Heb ze dan ook geen seconde gemist.
Enige klachten zijn alle bugs en dat warem er veel heel veel verder zijn het gewoon zeurende mensen die iets anders willen dan bedoeld is. Dan moet je dus een andere game gaan spelen.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 10 juni 2019 15:50]

Ik snap niet dat je gemind word?

Ik heb het inderdaad ook niet gemist alleen zoals het uitgelegd werd vannacht in de showcase snap ik wel waarom er nu pas NPC worden geintroduceerd. want laten we eerlijk wezen het is wel een klein beetje gek dat alleen Vault76 nog intact was en wij als spelers die enigste overlevende waren toch?
"Dan moet je dus een andere game gaan spelen."

Dat is exact wat de meeste mensen doen, en waarom Bethesda nu wat in paniek is met betrekking tot Fallout 76.

Ze hebben echt een rotslecht product afgeleverd, en de blunders erna (canvas bag, rum, ...) heeft er enkel maar voor gezorgd dat ze hun fans nog meer tegen zich in het harnas gejaagd hebben.
De verkoopscijfers zijn (terecht) heel laag, en er wordt nu heel hard de focus gelegd op de microtransactions, wat het imago van Bethesda natuurlijk geen goed doet.

De vraag is nu, hebben ze hier iets van geleerd? Dat gaan we met hun volgende RPG te weten komen, maar ik hoop er alleszins niet te hard op.
Voor Fallout 76 is het alleszins too little, too late.
Heb je de game onlangs zelf nog gespeeld ? De meeste youtubers gaat het enkel om negativiteit (meer clicks)
Ja we hebben honderd plus uur in de game zitten en ben lvl 84.

En ja er zitten heel heel veel fouten in de game maar ontbrekende npc's zijn er daar geen van.
Veel bugs zijn echter in de loop van de tijd opgelost.
Je bedoelt zeker, veel bugs worden nu als feature bestempeld. Maar ja.. dan is het geen bug meer... jeej weer een opgelost.
Kun je hiervan voorbeelden noemen met de source naar de patch notes?
Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat dit een bullshit comment is.
Hebben we niet genoeg Battle Royale bullshit games?
en de meeste zijn daarvan ook nog eens gratis laat mensen lekker die gaan spelen i.p.v battle royale modes aan alle games toe te voegen.
Dit spel is al compleet afgeschreven door het merendeel van het potentiele publiek dus de moeite die ze er nu nog in aan het stoppen zijn kunnen ze beter in een single-player Fallout game stoppen.

Fallout 76 had werkelijk geen een enkele goede reden om te bestaan, voor de spelers. Bethesda wil met alle geweld op de live-service trein springen terwijl hun strength in single-player experiences ligt, en het toont.
Verbazend hoe mensen na bijna een jaar nog steeds elkaar napraten m.b.t. Fallout 76. De meeste storende bugs zijn opgelost en na meer dan 100 uren spelen durf ik toch echt te zeggen dat het de goede kant opgaat en er best veel te beleven valt. Er komen geregeld updates die het (weer) leuk maken. Ik ben benieuwd naar wat nog gaat komen en kan iedereen aanraden het spel nog een 2e kans te geven.
Verbazend hoe mensen na bijna een jaar nog steeds elkaar napraten m.b.t. Fallout 76. De meeste storende bugs zijn opgelost en na meer dan 100 uren spelen durf ik toch echt te zeggen dat het de goede kant opgaat en er best veel te beleven valt. Er komen geregeld updates die het (weer) leuk maken. Ik ben benieuwd naar wat nog gaat komen en kan iedereen aanraden het spel nog een 2e kans te geven.
Je mag gelukkig zelf weten wat je leuk vindt. Maar op mij komt dit echt over als Stockholm syndroom. Je zegt het zelf:
  • Na een jaar zijn nog steeds niet alle storende bugs opgelost.
  • Na een jaar pas gaat het de goede kant op.
  • Pas met updates wordt het weer leuk, dus het was niet leuk voor de updates.
Bethesda is wat mij betreft alle goodwill kwijt. Met Skyrim begonnen ze al hun paid mods door te drukken, in FO4 werd dit verder uitgewerkt met hun Atom shop en in FO76 zijn ze compleet doorgeslagen met de microtransacties. Blades is een mobile cash grab. En de verwachting is dat Starfield en TES de lijn door gaan zetten. Bethesda communiceert immers telkens weer dat ze geen complete fuckup hebben begaan en ze naar hun fans hebben geluisterd, terwijl overduidelijk is dat ze dat juist niet doen.

[Reactie gewijzigd door Blorgg op 10 juni 2019 15:27]

*ahum*

Ik herinner me Oblivion Horse Armour nog, jij ook? Indien het antwoord nee is: moeite waard om dat eens op te zoeken. Bethesda is de grootvader van de moderne DLC, wat ik ze kwalijk neem.
Verder is er geen enkel Bethesda spel dat 1 jaar na uitkomst bugvrij was: dit is de reden dat voor zowel Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3 & 4 (& New Vegas) uitgebreide Unofficial Patches bestaan. De modding community is gewoon een integraal onderdeel van hun spellen.

Mocht het lijken alsof ik tegen dit bedrijf ben: ik vind dat ze - mede door de modbaarheid - enkele van de beste games ooit hebben uitgebracht. Duizenden uren heb ik in elk van hun titels steken. Helaas is '76' nu al morsdood, mede doordat er geen modbaarheid mogelijk is. Hadden ze kunnen weten.

Als ik jouw comment lees, heb ik ook het idee dat jij vooral enorm teleurgesteld in dit bedrijf bent. Jammer, na Bioware weer een slachtoffer.
Morsdood? Speel jij op console of zo?
Tot nu toe altijd servers tegengekomen waar volk op zit, zelden dezelfden.
Nuclear winter idem: 2 minuten na inloggen al 51 spelers voor de Battle Royale
Wat mij - en 90% van de FO community - betreft was dit spel al dead on arrival. Ik ben blij dat jij er plezier aan beleeft, ik heb mijn plezier hier helaas niet in gevonden.

Voor een Bethesda-spel vind ik dat het spel nu al, veel te vroeg, stervende is. Zowel in spelersaantallen, in replay value, en met name in modbaarheid. Zelf mods toevoegen levert veel meer plezier op dan DLC, zeker gezien deze DLC meer dan een half jaar op zich heeft laten wachten. Dat is wat Bethesda spellen, ondanks hun knullige tekortkomingen en bugs, zo goed maakt.

In de eerste 2 weken heeft '76 slechts iets van 1/4e verkocht van wat Fallout 4 had verkocht, en dat zijn toch echt de weken waar je het van moet hebben (dit geldt voor een online game nog veel meer dan voor de FO4 singleplayer-only bedoening). Deze DLC, hoewel hij veel zaken toevoegt die iedereen gewoon wou hebben, komt gewoon 6 maanden te laat. Of Bethesda had dit erin moeten hebben voor de kerst, wat vrij makkelijk te doen was geweest, of ze hadden het spel in de zomer moeten uitbrengen. Dit was gewoon een luie cashgrab die in november maar even snel moest uitkomen om zo onder zoveel mogelijk (digitale) kerstbomen te belanden.

Ik vind het echt jammer. Doet geen eer aan het Fallout universum.
Mag ik je dan ook vragen wanneer de laatste keer was dat je het speelde?
Een paar weken na release, maar de liefde was maar van korte duur.
Inderdaad... dus 8 maanden geleden... 8 maanden waarin, met 1 of 2 uitzonderingen, verbeteringen en updates aan het spel zijn uitgebracht, dus pakweg, als we maar 1 wekelijkse update pakken, 24 updates en 2 DLC’s...

U weet toch wat het doel van updates vaak is?
De standaard grap over Bethesda updates is dat je pas een jaar nadat een van hun spellen uitkomt een stabiele ervaring zult krijgen :)
Je kunt hier precies zien welke patches en updates FO76 heeft. Alleen de laatste twee voegen daadwerkelijk content toe: welgeteld respectievelijk 4 en 7 maanden na release., de rest is allemaal stabiliteit, bugs etc.

Wat ik zo jammer vind aan dit spel, is dat er geen inhoudelijke mods bestaan voor FO76, en dat de Atomic Shop alleen cosmetische zaken toevoegt (wat gewoon gratis moet zijn in een Bethesda spel, via mods!), en ik kan niets anders concluderen dat dit hele spel bestaat om geld binnen te harken.
Ja, de 3 aangekondigde DLC's voor dit jaar zijn gratis, maar tegelijk halen ze een integraal deel uit hun spel (modding) en voegen ze een eigen Shop toe om zo zelf de inkomsten te beheren. Dat is slim, aangezien dit heel modern is (zie Fortnite), maar god damn it wat past dit slecht bij de filosofie van al hun eerdere spellen. En laat dat nou zijn wat het merendeel van de community, mezelf incluis, hier zo leuk aan vond.
maar je baseert je, voor de speelbaarheid, op die eerste weken, het spel is sindsdien enorm verandert, ten goede.
De Atomshop moét gratis zijn?
De Atomshop KAN gratis zijn, ik heb bijna élk artikel uit de shop, zonder er ook maar 1€ aan uitgegeven te hebben.
Je kan Atoms verdienen door doelen te bereiken, op dat vlak kan je het dus met andere spellen vergelijken waar je crates kan verdienen door quests te doen. zijn al die spellen dan ook slecht?

Verder over je standaard Bethesda-grap: het spel was al speelbaar zonder al te veel serieuze bugs sinds januari... dus een jaar?
Verder pleit je voor mods. Ik persoonlijk heb liever dat men zich eerst focust op bugs in plaats van mid support, want als het spel niet draait ben je niets met mods.
Is trouwens ook de reden waarom de 3 (naast Vaults 76 en 51) andere vaults nog niet open zijn en waarom Vault 79 zelf maar 1 verwijzing heeft in de files.

Verder spreek je over 2 DLC’s maar vergeet je ook de PVP implementatie, die geen deel uitmaakte van de DLC & Burrows.

Verder “hun filosofie van eerdere spellen”:
Inderdaad ze wijken er van af, zullen we dan meteen maar vragen dat ze gewoon niet evolueren en experimenteren om de spelervaring te verbeteren?
Kijk naar bv naar Fortnite, zonder Battle Royal modus was het nooit zo populair geweest. De huidige civilizations lijken ook niet meer op hun oorspronkelijke voorgangers, net zo min als de FM managers nog op hun illustere CM voorgangers lijken.
Ik stel gewoon vast, zowel ingame als op YouTube, discord, twitch,... dat er redelijk wat mensen FO76 spelen en daar tevreden mee zijn. Ja je kan commentaar geven op de Atomshop, net zoals er zijn die beweren dat de repair crates pay-to-win zijn (eerder verspilling in mijn ogen)... je mag ook niet vergeten dat FO76 een online game is die wekelijks updates krijgt, gemiddeld om de anderhalve maand nieuwe content.. en dat allemaal voor de aankoopprijs van het spel. Waar je voor andere spellen een maandelijks fee voor moeten betalen.

Over modding: er is reeds verschillende keren uitgelegd waarom dit er NOG niet in zit, omdat men eerst de boel deftig draaiende wou krijgen, maar mods komen er wel aan, is reeds, bij herhaling, door Bethesda bevestigd.
Ik merk gewoon op dat je het spel in het begin gespeeld hebt, het toen niet leuk vond en aan de hand daarvan het af te breken op basis van, inmiddels, achterhaalde bugs en zaken.
In feite kan je het vergelijken met het volgende:
Omdat de auto’s van in de jaren 30 kramikkig waren zijn de hedendaagse wagens ook slecht

[Reactie gewijzigd door nightraven79 op 11 juni 2019 20:49]

Het mag toch gewoon als ik zeg dat dit spel niet voor mij is, en als ik duidelijke redenen waarom noem? Ik ben blij dat jij het spel in ieder geval geweldig vindt, en als er een trouwe playerbase is, betekent dat dat je niet alleen staat. Maar ik ben hier niet voor te porren.

Ik beleef onzettend veel plezier met een ouderwetse singleplayer RPG, er zijn maar een paar ontwikkelaars die dat soort spellen maken, en Bethesda weet dat als ze zo'n spel uitbrengen ze goed zullen verkopen. Echter, van bij de aankondiging waren er al signalen dat FO76 anders zou zijn, en dan moet je als ontwikkelaar van goede huize komen om duidelijk te maken waarom je dat zo hebt gedaan. En daar schuilt volgens mij het probleem: Bethesda had eerlijk moeten zijn dat dit helemaal anders was, andere ervaring etc, en niet continu moeten roepen dat je het 'echte' singleplayer lone ranger gevoel zou kunnen krijgen.

Het bewijs hiervan is te vinden in de verkoopcijfers in de eerste paar weken en in de maanden erop. De initiele verkoop was al 25% van wat FO4 verkocht, wat gewoon duidelijk maakt hoe sceptisch mensen waren. Er bestond nog de hoop dat verkopen zouden toenemen als mensen eenmaal zagen hoe goed het was. Maar wat zagen de mensen die het spel als eerste kochten (let op: het gros hiervan diehard FO fans): een lege wereld, geen NPC's, en je immersion totaal verknald als weer iemand een dansje ging doen. Dat nieuws ging als een lopend vuurtje rond, en de verkopen zijn nooit de hoogte in geschoten. Jammer, maar dat krijg je als je verkeerde verwachtingen wekt.

Jouw analogie op het einde klopt overigens niet, want je geeft hiermee aan dat de Bethesda formule ouderwets is. Lijkt mij van niet, getuige dat singleplayer RPG's in een open wereld iets waar gamers continu om schreeuwen. Dat was al zo in 1999, en dat blijft zo in 2019.

Een beter voorbeeld zou zijn: Porsche maakt sinds jaar en dag sportwagens, en die bevallen me zeer goed, en hoewel ze hun gebreken hebben, worden ze jaar op jaar steeds beter. Maar dat betekent niet dat ik de Cayenne (toen die pas uitkwam) goed vond. Veel mensen vonden van wel: ik vond het maar een lelijk en lomp geval, een cashgrab om gauw in te haken op de luxe SUV markt.
Nee een beter voorbeeld zou zijn: omdat je 1 keer een slechte ervaring had in bed ga je dus niet meer sexen. Daar komt het op neer
Wat een kinderachtig en slecht voorbeeld zeg |:(
Je bedoelt kinderachtig en slecht zoals je baseren op speelbaarheid vóór bugfixes en ADD ons?

Yep inderdaad
Precies dit, heb genoeg gameplay gezien de laatste tijd dat het een leuk spel aan het worden is, die ik ga halen (wanneer hij op steam uitkomt dit jaar)
Nog meer battle royals.. Alsof we nog niet genoeg keus hebben. Geef mij maar gewoon een goeie singleplayer game met een story
idd een single speler met deze map zou toch niet zo moeilijk moeten zijn, als ze die npc's er toch ingaan gooien dan kunnen ze ook wel een single level erin bouwen met veel side quest een grotere quest over de overseer.

wellicht met die npc dat ik weer eens fallout 76 ga spelen, maar vond de game niks na een paar dagen. Speel nu overigens weer fallout 4

Het wachten is gewoon fallout 5 en Skyrim en moet wel zeggen dat het dapper is dat Bethesda Fallout 76 niet heeft laten vallen na alle commentaar. Ik ben benieuwd hoe de update gaat worden en wellicht dat ik de game weer ga spelen op de laptop..

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 10 juni 2019 10:20]

Ik denk niet dat het met dapper doen te maken heeft, maar meer met het beschermen van de gedane investering. Als ze zo snel na een "beetje" kritiek zouden stoppen, dan krijgen ze geheid processen van aandeelhouders op hun dak.
Dit klopt, maar ze hadden de game zo kunnen laten en alleen steeds de bugs eruit kunnen halen en meer niet. De game heb ik gekocht voor minder dan 15 euro en laagste prijs was richting de 5 euro op een bepaald moment voor pc. Ze hadden de game zo kunnen laten en verder kunnen gaan met door het spel af en toe te update met bugfixes.

Dus dapper ondanks de price dumping om de game uit te breiden met nieuwe main quest, npc ,etc. is wat ik meer bedoelde.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 10 juni 2019 16:39]

Ze laten amper iets vallen. Het meeste werk is al lang gedaan... Nu is het vooral cosmetica onderhouden voor de Atom store.. die patches zijn amper toereikend en pakken maar een topje van elke ijsberg aan waar de bugs veelal veel dieper in de game zitten verwoven
De content en nieuwe game modes was waarschijnlijk nog overgebleven van de originele fallout 76 materiaal wat ze gestript hadden omdat het anders totaal onspeelbaar werd.

Deze DLC voelen meer aan als content een jaar te laat dan nieuwe content die na de Launch gemaakt is.

Met andere woorden.. het zat al in de pijplijn maar was te slecht om bij launch toe te voegen..(de game was weliswaar huge bij release.. maar nog altijd vrij content loos, en ja ik heb er een paar honderd uur in zitten... in fallout 4 al meer dan 1k)

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 10 juni 2019 19:07]

heir heir, ik ben daarom zeer benieuwd hoe het toevoegen van NPC's gaat uitpakken
Die npc's ben ik ook wel benieuws naar maar ik verwacht niet dat het spel echt beter er van word. Een proberen waard