Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bethesda komt met roadmap van gratis nieuwe content voor Fallout 76

Bethesda heeft een roadmap van Fallout 76 gepubliceerd. Dit jaar moeten drie gratis dlc-pakketten uitkomen met spelmodi, quests, evenementen, functies en zelfs een nieuwe main quest. Ook erkent de uitgever het problematische begin van het leven van de game.

De eerste dlc die uitkomt is Wild Appalachia, vanaf 12 maart. Bethesda stelt dat de inhoud ervan verspreid over de weken daaropvolgend uitkomt. Deze dlc bevat de Survival-modus, waarin de nadruk op pvp ligt met 'minder beperkingen, meer beloningen en nieuwe uitdagingen'. Deze dlc bevat verder twee nieuwe quests en nieuwe features, waaronder de mogelijkheid om legendarische items te kopen en af te breken voor materialen.

De tweede dlc, Nuclear Winter, bevat een gelijknamige gamemodus. Daarover wordt eigenlijk nog niets verteld, afgezien van dat het 'de regels van the wasteland compleet verandert'. Over de derde dlc, Wastelanders, wordt eigenlijk helemaal niets verteld, afgezien van dat het de 'meest ambitieuze update' moet worden.

Bethesda dankt de spelers die ondanks de technische problemen die het spel heeft er toch bij bleven. De ontwikkelaar zegt veel van deze problemen te hebben verholpen en dat de stabiliteit van de servers 'met meer dan 300 procent is toegenomen', hoewel de wiskunde daarachter verder niet prijsgegeven wordt. Gemiddeld zouden spelers vier uur per dag in de game stoppen. Wie nieuwsgierig is naar de technische problemen waarvoor de game een beetje berucht is geworden, onder andere YouTuber Joseph Anderson heeft een uitgebreide inventarisatie van de problemen gedaan.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

23-02-2019 • 11:09

66 Linkedin Google+

Reacties (66)

Wijzig sortering
Een nieuws artikel over nieuwe, gratis (kan dat nog tegenwoordig?), DLC en men begint eerst (weer) over de bugs.
De bugs zijn nu inmiddels in alle media 86x verslagen, zie de nieuwswaarde er niet echt meer van in om dan toch weer een YouTube link er bij te plaatsen.

Vraag me inmiddels ook een beetje af hoeveel van de reagerende mensen het spel daadwerkelijk zelf spelen.
Ben zelf een speler vanaf release week 1 en heb nauwelijks game breaking bugs ervaren.
Ben uiteindelijk na lev 90 gestopt omdat ik door de content heen was.
Zie de DLC’s met smart tegemoet! Hoop dat ze binnenkort wat meer details vrijgeven :)

“New Feature: Legendary Players – An all-new prestige system will allow players above level 50 to become Legendary, resetting their characters with all new more powerful abilities.”
Dit is wel vet, goed voor de replayability!

[Reactie gewijzigd door sarcast op 23 februari 2019 11:41]

Om even de legendarische Miyamoto te quoten: "A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad."

Misschien kan je met updates nog veel goed maken, maar voor velen is en blijft Fallout 76 voor altijd een slecht spel. Zelfs als de originele redenen voor die mening niet meer gelden. Je krijgt maar één eerste indruk. Hard, maar zo werkt de wereld.

Maar in dit geval is het meer dan alleen een technisch probleem. De reactie van Bethesda op de feedback van spelers is wat dit spel echt ten dode heeft opgeschreven. Je hebt games zoals CS:Go, Rainbow Six: Siege en zelfs Fortnite die origineel niet zo'n succesvolle release hadden, maar toch een enorm succes zijn geworden. Je kan heel veel goed maken, maar niet op de manier dat Bethesda de zaken heeft aangepakt. Zowel pre- als post-release.

Ik ben een enorme Fallout fan, en wat er met Bethesda en deze serie is gebeurd doet echt zo'n pijn. Nee ik heb 76 niet gespeeld. Ik was al teleurgesteld door Fallout 4, dus deze ging ik even afwachten. Blij dat ik dat gedaan heb zeg... Zo'n arrogant bedrijf met zo'n walgelijke houding tegenover hun klanten ga ik echt geen geld meer geven.
Ik het volledig met je eens, voor mij blijft Fallout 3 qua verhaal de beste game.

New Vegas was ook een goede game, maar de maken story vond ik wat cliché (wraak nemen op de persoon die je geprobeerd heeft te vermoorden)
Wat ik wel ideaal vond was dat er geen ellende lange intro in zit.

Fallout 4 had een zeer vette game kunnen zijn, het blijft een game waar ik mijzelf echt wel mee vermaakt heb. Maar er was naar mijn idee teveel focus gelegd op randzaken.

De uren die ik in alle 3 de delen heb zitten is ook bij elk deel iets minder geworden.

Fallout 76 heb ik laten liggen, misschien dat ik in de verre toekomst deze game nog een kans zal geven. Maar ik vermoed dat ik deze game geheel over sla, en dat deze game er tevens voor gezorgd heeft dat ik niet snel een Bethesda game opnieuw zal vooruit bestellen. (Fallout 4 was mijn laatste Bethesda pre-order)
wraak nemen op de persoon die je geprobeerd heeft te vermoorden
pardon? Dat is maar een gedeelte van de main quest. En je kan er ook voor kiezen om Benny te vergeven. Er is zoveel meer!
Fallout draait helemaal niet om main quests. Als je bij fallout 3 alleen de main quest zou doen, heb je maar 1/3 van de map gezien.
Ik wou het eerst wel halen sinds ja het is Fallout. Eerste dag impressie zag er zo slecht uit dat ik het heb gewoon laten liggen. PVP is er eigenlijk niet tot dat de andere je terug aanvalt en questen is gewoon herhalend. Gebouwen die je maakt gaan gewoon weg naar dat je offline bent gegaan. Vijanden die uit het niets gewoon te voor schijn komen nadat ze je een minuut geleden hebt vermoord. Als ik nu naar de prijzen kijk kan ik het voor 8 Euro kopen dat is geen goed teken als een spel flink is afgeprijsd. Het zijn niet alleen de bugs die mensen hebben weggejaagd want welke Fallout spel had geen bugs :+.
Bethesda moet leren van hun fouten en het is na de laatste 3 games die ze uitgebracht hebben duidelijk dat ze dat niet doen.
FFS Skyrim remastered heeft nog steeds bugs die door de community al jaren gepatched zijn.
Het is dus uitstekend dat Tweakers de bugs blijft benadrukken het moet echt problematisch worden voor hun PR zodat ze eindelijk is iets eraan gaan doen
Zoals ik het artikel lees is dat het bedrijf zelf begint over de bugs en niet de auteur.
"Een nieuws artikel over nieuwe, gratis (kan dat nog tegenwoordig?), DLC en men begint eerst (weer) over de bugs."

Ja, gratis kan tegenwoordig nog en ze zullen wel moeten om weer een beetje goodwill te tonen. Natuurlijk beginnen ze weer over de bugs, het spel zit er meer dan vol mee. Dat jij er toevallig niet zo veel last van hebt betekent niet dat ze er niet zijn.

"De bugs zijn nu inmiddels in alle media 86x verslagen, zie de nieuwswaarde er niet echt meer van in om dan toch weer een YouTube link er bij te plaatsen."

De bugs zijn nog steeds veelvuldig aanwezig en ze hadden het spel zo gewoon niet uit moeten (mogen) brengen. Ik heb het net na dit nieuws weer een keer gespeeld, liep meteen weer tegen quest breaking bugs aan en heb het meteen van m'n PC verwijderd. Ik ben er helemaal klaar mee en boos dat ze de serie zo verpesten.

"Vraag me inmiddels ook een beetje af hoeveel van de reagerende mensen het spel daadwerkelijk zelf spelen"

Ik denk dat een net zo groot deel het wel speelt als het deel dat graag op de "ik haat Fallout / Bethesda en alles wat ze uitbrengen" band-wagon springt. Ik vind het niet zo gek dat mensen zo fel reageren. Ik ben al fan van de serie vanaf de eerste game en zie dit hele gedoe met lede ogen aan. Het is gewoon zó een ontzettende teleurstelling, dat het deze kant op gaat met de franchise.... ik kan me dan gewoon niet inhouden om negatief te reageren, omdat ik zo graag wil dat ze beter doen dan dit.

"Zie de DLC’s met smart tegemoet! Hoop dat ze binnenkort wat meer details vrijgeven"

Uiteraard heel fijn dat jij het wel naar je zin hebt gehad en ik hoop dan ook oprecht dat de DLC de moeite waard is en de game beter maakt.
Nu kunnen modders de rotzooi van hun niet fixen, dat is een van de grote minpunten nu.

Voorheen hebben modders zoveel bugs gefixed, nu merken mensen pas hoe slect de QC bij bethesda is soms.
"Ik denk dat een net zo groot deel het wel speelt als het deel dat graag op de "ik haat Fallout / Bethesda en alles wat ze uitbrengen" band-wagon springt."

Grappig genoeg is die laatste groep er nog niet eens omdat dit de eerste serieus belabberde game van Bethesda is. Dat slechte reviewers alleen maar 'bethesda haters' zijn is echt een lachwekkend excuus. Maarja, die groep zal er dus de volgende game wél zijn, waardoor ze het zichzelf zeer moeilijk hebben gemaakt, letterlijk alles zal bij een volgende release onder de microscope liggen en ze gaan niet meer wegkomen met deze verouderde engine. Tijd voor vernieuwing, jammer dat ze zo'n slechte game hebben moeten uitbrengen met deze reactie om ze hopelijk wakker te schudden. Kost ze enorm veel imagoschade dit en dit zal nog wel een tijd doordreunen in volgende releases.

Ik heb Skyrim persoonlijk niet eens uitgespeeld op PC, na paar uurtjes spelen was dit voor mij al een verouderde console port met 100en bugs en niet werkende patrols op mijn 144hz scherm. Toen ik hoorde dat fallout 76 deze engine zou gebruiken maar ditmaal met multiplayer wist ik al genoeg.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 23 februari 2019 18:29]

Vraag me af waar je tegenaan loopt, ik ben 0x dit jaar een gebroken Quest tegen gekomen.

Ik speel het nog bijna dagelijks. Die bugs van het begin zijn ( mits belangrijk gewoon al hardstikke lang geleden gefixt ).

Dat jij direct ergens tegenaan loopt kan ook zijn dat je iets in de game niet begrijpt of iets dergelijks. Meteen verwijderen zegt mij dan weer genoeg.

Ik volg meerdere media over 76 en ik zie alsmaar meer nieuwe spelers die de reviews en reacties niet begrijpen, en spijt betuigen dat ze zolang de haat media gevolgd hebben.

Dat verhaal dat je vanaf het eerste deel speelt hoor ik bij meerdere, maar snap ik volkomen niet, fallout 3 was al een zware verbastering van het origineel, waarom dan zeiken op 76. Hebben ze eindelijk die multiplayer die ze voor de gecancelde 3 gepland hadden :-)

Desondanks prima dat je het niets vind, maar zoals je het hier omschrijft heb je het niet eens leuk willen vinden (tenminste zo voelt het).

[Reactie gewijzigd door Gopher op 23 februari 2019 13:53]

Ik volg meerdere media over 76 en ik zie alsmaar meer nieuwe spelers die de reviews en reacties niet begrijpen, en spijt betuigen dat ze zolang de haat media gevolgd hebben.
Metacritic geeft een heel ander beeld. Sure, er zijn wat positieve geluiden maar het overgrote merendeel is nog altijd heel erg negatief.

Wat veel mensen tegen het hoofd stoot zijn waarschijnlijk niet eens de bugs maar dat de game gewoon hopeloos verouderd is op bijna alle fronten. Dat probeert Bethesda zo goed mogelijk te verbloemen maar dat merk je gewoon. Zelfs bij Skyrim merkte je al dat de engine gewoon niet meer mee kan en diezelfde engine is nog steeds in gebruik. Die kraakt van alle kanten. Houterige personages, slechte graphics voor de performance die je krijgt en een enorm statische wereld zijn gewoon not done anno 2019. Er zijn behoorlijk wat voorbeelden van games die op alle vlakken beter zijn dus genoeg vergelijkingsmateriaal. Hoe langer het duurt voordat Bethesda dat ook in ziet, hoe erger de games zullen worden.
vergeet niet locked op 60fps, want anders vallen de physics uit elkaar, Beetje jammer met iedereen die een monitor heeft met hogere refresh
Ik deed de quest waar je een army fatigue aan moest doen en de training course moest doorlopen. Bij een van de laatste paaltjes aangekomen waar je op moet klikken om verder te gaan liep de quest vast want ik klikte en klikte maar de quest marker ging niet naar het volgende onderdeel. De timer liep af en ik moest de quest opnieuw doen. Daarna gaf de terminal mij niet opnieuw de kans die training course te doorlopen, geloof me ik heb m'n best gedaan, maar no bueno. Kan de quest dus niet opnieuw doen / afmaken.

Dat ik direct ergens tegenaan loop?
Ik heb de game al meerdere uren gespeeld en alle voorgaande Fallout games helemaal plat / uitgespeeld, hoe zou ik iets in deze game (met EXACT dezelfde gameplay) niet begrijpen? En meteen verwijderen zegt jou genoeg? Wat zegt dat dan? Dat ik er klaar mee ben? Ja, dat klopt.
Ik heb het echt wel gespeeld en geprobeerd en na elke patch weer... maar het lukt gewoon niet om er lang van te genieten.

Zeiken op 76 doe ik dus, omdat het (voor / bij mij iig) een erbarmelijk slechte game is en ik het zo enorm zonde vind dat DIT het is geworden. Ja, Fallout 3 etc zijn heul anders dan 1 en 2 en dat kostte me ook al wennen ;) maar dat is uiteindelijk gelukt en ik heb dan ook toch nog genoten van Fallout 3, New Vegas en in mindere mate 4. Ik heb nooit om een mp Fallout game gevraagd iig.

Misschien komt het zo op jou over, maar ik heb het écht wel geprobeerd. En nogmaals, juist omdát ik een enorme fan van de franchise ben vind ik deze situatie zo spijtig.
Welkom in 2019, waar iedereen wat zegt, maar bijna niemand wat te vertellen heeft.
Dan ben je zeker geen console gamer. Ik ben geen dag 1 speler, ben na de eerste maand ingestapt en ben nu rond level 60 maar ik ben er allang en breed doorheen. Maar de bugs die nu nog op de console (xbox) aanwezig zijn, die zijn wel echt triest hoor. Nog steeds niet te doen dat spel.
aangezien het spel nu al in uitverkoop ligt denk ik dat dit meer pogingen zijn om mensen binnen te houden en mogelijk nog een paar zieltjes te winnen in de hoop deze dumpster fire nog een beetje te redden. organiek zal deze dlc gewoon betaald zijn maar omdat niemand het koopt is het maar gratis gemaakt.

[Reactie gewijzigd door flippy op 23 februari 2019 11:31]

Maar ja, het gaat niet alleen om dat aankoopbedrag. Het is ook de tijd die je met gamen in een dergelijke game investeert. Voor mijzelf sprekende weet ik dan genoeg andere games waar ik die kostbare tijd liever in wil stoppen. Op het moment dat een game zich afhankelijk maakt van online gebruik en online spelers het spelverloop mede kunnen beïnvloeden denk ik zelf: "laat maar, hier ga ik geen energie in stoppen".

Als Bethesda gewoon weer een nieuwe opvolger produceert die gewoon weer bol staat van de inhoud en verhalen om te beleven dan ben ik de eerste die met alle plezier zijn geld er weer voor neertelt. Ook ik snap wel dat de ontwikkelkosten voor een dergelijke game veel hoger zijn. Maar zou Bethesda niet ook liever de ontwikkelaar willen zijn van gedenkwaardige games die grenzen verleggen? Momenteel is ze producent van iteraties van games geworden (meer kan ik het niet meer noemen) die wat mij betreft helemaal de verkeerde kant op itereren. Bethesda heeft gedenkwaardige games gemaakt, met Morrowind en de Fallout 3 serie misschien wel als een van de meest atmosferische. Waar komt toch de hersenschim vandaan dat het anders moest, hun kompas stond zo goed.
bethesda heeft ook doom gemaakt, dus ze kunnen het wel.
Als je Doom 2016 bedoelt, dat was inderdaad een goeie game.

Wat van belang is dat we even onderscheid maken in de rol van uitgever en die van ontwikkelaar. Doom 2016 is ontwikkeld door id Software en alleen uitgegeven door Bethesda Softworks.

Naast ontwikkelaar is Bethesda namelijk ook uitgever van games. Zo zijn Fallout 4 en Fallout 76 uitgegeven door Bethesda Softworks, en beide ontwikkeld door Bethesda Game Studios. Fallout 3 was trouwens ook ontwikkeld door Bethesda Game Studios, maar Fallout 3 New Vegas door Obsidian Entertainment.

Ik hoop dat dit wat verduidelijkt dat Bethesda zijn naam verbonden ziet aan games met verschillende kwaliteit, en dat in dit geval Bethesda Game Studios toch wat van het pad af lijkt te zijn.
de uitgever heeft nog altijd het laatste woord, dus ze dragen zeker een vorm van verantwoordelijkheid.
Als uitgever draag je het het besluit om een game te releasen of uit te stellen. Dus ja, in die zin is Bethesda medeverantwoordelijk voor het moment van release en de kwaliteit van de game bij die release, zelfs bij de id game.

Een producent zit wel verder van het vuur en moet op signalen van de ontwikkelaar afgaan om in te schatten of de game rijp is voor release. Als ik het zo inschat zijn de relaties tussen id en Bethesda Softworks minder innig dan die met Bethesda Game Studios.

Desondanks zijn Fallout 4 en 76 minder succesvol dan hun voorgangers. Een inniger relatie kan dus blijkbaar ook als nadeel werken als de relatie niet zakelijk genoeg is. Een ander invloed die door het online gamen wat naar de achtergrond raakt is dat games door de consoles ook steeds meer cross-platform worden ontwikkeld. Ook bij een game als Skyrim zie de gevolgen daarvan, een pracht game, maar menu's kunnen ronduit sloom en buggy zijn. Zeker Fallout 4 en 76 zijn hierdoor ook beïnvloedt.

[Reactie gewijzigd door teacup op 24 februari 2019 09:32]

Doom 2016 is ontwikkeld door id Software en alleen uitgegeven door Bethesda Softworks.
De uitgever Bethesda Softworks heeft er wel voor gezorgd dat DOOM from scratch hermaakt is, omdat het veel te veel afweek van wat een DOOM game moest zijn.

Ik vind het dan vreemd dat ze dit niet met Fallout gedaan hebben :/
bethesda heeft ook doom gemaakt, dus ze kunnen het wel.
Bethesda heeft Doom uitgegeven. Niet gemaakt. Dat was gewoon id.
Nee Bethesda is de uitgever de ontwikkelaar erachter is id Software :).
Ik heb/had zeer veel zin om dit spel te spelen maar het bleek maanden voor de release al duidelijk dat het een soep zou worden.

Ik hoop dat ze zich à la NMS kunnen herpakken en er toch iets leuk van kunnen maken.

misschien wat npc's toevoegen die wel iets zeggen? :)
Ik heb het spel eerst geprobeerd bij een vriend, man was ik me toch even blij dat ik deze niet gekocht hebt. De hele fallout sfeer ontbreekt. Laat staan dat je alleen maar stomme tekst opdrachten krijgt en er vrijwel geen interactie is. Deze gaat het niet worden voor mij persoonlijk. Als een ander het wel leuk vindt ook prima
Je kan als developer enorm veel fixen, maar als de core gameplay je niet aanstaat dan, maakt het niet uit. De wereld van Fallout 76 is dood, onaantrekkelijk en de meeste quests saai en vervelend.

Sorry Bethesda voor mij staat deze voorgoed op de zwarte lijst
Net als Destiny (nooit begonnen aan deel 2)
Destiny 2 is best een leuk spel op de pc :) MP steekt goed in elkaar
Wastelanders = NPCs confirmed. O+
Leuke game en goed om te lezen dat het nog beter wordt.
Nou nog een half jaar wachten en misschien is het nog leuk om deze game nog eens op te pikken.
Ik hoor nog steeds niks over het toevoegen van NPC's... Terwijl ik er van overtuigd bent dan dat juist de wereld een stuk levendiger zal maken.
Voor mij is het helaas te laat om weer te gaan spelen. Ben er eigenlijk voorlopig wel klaar mee. Misschien in de toekomst nog eens proberen. Ik hoop dat de nieuwe DLC genoeg is om de spelers tevreden te stellen.
Pff, kudo's dat ze het blijven proberen bij Bethesda maar heeft deze game niet al een dusdanige knauw gehad dat dit eigenlijk geen zin meer heeft?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True