Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fallout 76-speler klaagt bij Bethesda over bug die personage onsterfelijk maakt

Het inschakelen van een 'god-modus' in games kan meestal alleen door cheats en is eigenlijk alleen leuk om even voorbij dat ene lastige stuk te komen. Een Fallout 76-speler blijkt nu niet door cheats maar door een bug een onsterfelijk personage te hebben, waar hij graag vanaf wil.

Op Reddit klaagt gebruiker Brogadyn dat hij gefrustreerd is over het feit dat zijn Fallout 76-personage volstrekt onsterfelijk is. Volgens de speler zijn er geen mogelijkheden om zijn personage over de kling te jagen; zelfs een nucleaire explosie op een afstand van een meter heeft geen enkel effect. Volgens de speler gaat het om een bug die heel plotseling optrad.

De speler is niet bepaald blij met deze situatie, omdat hij het gevoel heeft zich te moeten beperken tot saaie activiteiten. Hij vindt dat zijn 'goddelijke personage' het player-versus-playergedeelte of in het algemeen het verkennen zou verpesten. Het personage is ook al bijna op level 100, waardoor er weinig meer te doen zou zijn op het vlak van het verhaal en uitrusting. Bovendien kan hij bepaalde activiteiten niet uitvoeren, omdat zijn personage volgens het spel op 0 health points zou zitten.

Brogadyn heeft een support-ticket ingediend bij Bethesda om iets aan zijn onsterfelijke spelfiguur te doen. Hij kreeg echter een betrekkelijk nutteloze reactie van een Bethesda-medewerker, die een irrelevant basisaspect uiteenzette, namelijk hoe de status van een personage kan worden bekeken. Vooralsnog lijkt Bethesda geen serieus werk te maken van het oplossen van de onsterfelijkheidsbug. Brogadyn zegt overigens dat hij de bug waarschijnlijk kan reproduceren.

Het is niet heel verrassend dat Fallout 76 nog de nodige bugs heeft. De maker maakte in oktober al bekend dat de game na release nog 'spectaculaire' problemen kan bevatten. Onlangs bleek er ook een andere, behoorlijke spectaculaire bug in het spel te zitten. Enkele spelers lanceerden tegelijkertijd drie kernwapens, waarmee ze de server lieten crashen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

23-11-2018 • 16:58

93 Linkedin Google+

Reacties (93)

Wijzig sortering
Door het spelen van Fallout76 ben ik erachter gekomen dat ik de charme van de vorige Fallouts vooral zag zitten in het feit dat deze Mod-baar zijn. Hierdoor zijn punten aan de game welke voor mij minder interessant zijn eruit te halen. Wat me bv stoort aan Fallout76 is dat een hoop inventory management nodig is door te zorgen dat je bij elke "run" alle niet noodzakelijk inventory in je kamp dumpt. Dit zorgt voor in mijn ogen onnodige micromanagement. Daarnaast valt het me tegen om de radiation, food and thurst te managen. Deze survival aspecten worden zeer snel een chore ipv dat het een uitdaging blijft dit op orde te houden. Echter misschien nog wel het meest beïnvloedend op immersion is het feit dat Fallout76 geen/weinig NPCs kent.

Omdat ik dit spel vooral als single player speel heeft het niet genoeg bodem om lang genoeg interessant te zijn. Denk dat dit in bepaalde mate eenzelfde verschil is dat voelbaar was bij de Elder Scrolls MMORPG vs een Elder Scrolls game. Het format haalt een deel van de charme van de game weg en maakt het een MMORPG met een Fallout / Elder Scrolls thema. Als je geen liefhebber bent van MMORPG maar wel FO or ES dan valt het tegen wat je krijgt.
Ik vind het spel juist heel leuk om met een team te spelen. En ik denk dat daar ook de kracht zit van deze game.
Het zou dan natuurlijk wel fijn zijn als ze dat nog wat beter faciliteren.
Ik denk dat als je de verwachting had, dat je dezelfde singleplayer gameplay zou krijgen als fallout 4, je je niet voldoende vooraf hebt geïnformeerd ofwel te vroeg een pre-order hebt geplaatst. Het werd gaandeweg goed duidelijk dat er andere spelers in de game zouden zitten en dat het een multiplayer online game zou worden. Om ze hier dan vervolgens op af te branden vind ik niet terecht.

Ik zit niet te wachten op spelers die het om te pvp te doen zijn.
Ik zou graag een game willen kunnen starten met mijn team, maar daarin hoeven wat mij betreft geen anderen in te zitten.
Als je dan ook de solo spelers beter wil faciliteren, bied dan een optie aan om in een eigen server te kunnen spelen. Of dat dan centraal gehost word, of dat je de spelers het zelf laat hosten op een eigen machine moeten ze lekker zelf weten. afhankelijk van hun verdienmodel.

Er zijn toch wat serieuze bugs die het soms lastiger maken om als team te spelen. En het feit dat je je workshop kwijt bent als je uit de server wordt gekickt is een vervelende zeker als dit dan veroorzaakt word door een crash of een dc. Maar ook dat je soms niet kan joinen in het team van je vrienden omdat de invite niet aan komt is ook een vreemde. Er is zeker nog werk aan de winkel voor Bethesda om het een en andere aan problemen op te lossen.

Als je voorbij deze opstartproblemen kijkt zie je een spel die een goede basis heeft, een hoop verhaal die het spel interessant maken. De events zijn in mijn ogen een leuk nieuw aspect waarmee je als team lekker met aan de slag kan als even genoeg hebt van het oppakken van storyline.

Het grote verschil met eerdere games is dat je het verhaal hier veel meer zelf moet opzoeken. Dat zal niet iedereen tevreden stellen. Het komt je niet op een presenteerblaadje door een NPC aanwaaien met een question marker boven het hoofd zoals in WOW. Stel eerst je verwachting bij, ga het dan spelen en dan zal je zien dat het best een leuke game is.

Toch merk je dat er bij de AAA ontwikkelaars, en dat is echt niet alleen Bethesda, te weinig focus is op kwaliteit bij oplevering. Veel bugs die door middel van goed en professioneel testen en wat extra aandacht van de ontwikkelaars uit gehaald hadden kunnen worden. De focus lijkt te liggen op opleverdatum is heilig en zoveel mogelijk content er in proppen. De bugs halen we er wel uit als er veel spelers over klagen in de live versie. Dat is jammer en ik vrees dat dit inmiddels gewoon de nieuwe standaard is in (spel)ontwikkelland. Kwaliteit ondergeschikt aan kwantiteit
Gewoon blijven kopen met z'n allen zo zal Bethesda deze rotzooi blijven uitbrengen
Ik moet de eerste tripple A ontwikkelaar nog zien die het lef heeft om in tijden van 2018 te zeggen:
"Beste klant de kwaliteit van de game is op onze release datum nog niet van de kwaliteit die wij in gedachten hebben en waar we voor staan. Daarom stellen we de release een maandje of 2 uit om bugs te fixen en wél die kwaliteit te halen.

En iedereen die de Chris Roberts kaart trekt is gediskwalificeerd, hij maakt er een soort van Duke Nukem Forever in space van door geen nieuwe releasedatum te verbinden aan het uitstellen van de release van zijn game, terwijl hij in de tussentijd wel door blijft gaan met geld harken bij zijn klantenbasis.
Dat is toch wat in wezen wat Rockstar doet ? Game niet af, dus uitgesteld.
😂 ging lekker met gta 5
Wat was er mis met GTA5?
Een hoop, en er is nog steeds een hoop mis.

Een groot deel daarvan heeft te maken met het feit dat er niet echt servers zijn en alles via de client loopt. Dat betekent dus dat net als in FO76 de spelers kunnen modden en cheaten zonder dat daar veel tegen te doen is. Dat zorgt ook voor ontiegelijk lange laadttijden die soms 15 minuten kunnen duren om uit/in een lobby te komen zonder de mogelijkheid het te verlaten. Er zitten nog een hoop bugs in de game en de bediening op de PC is zo bagger. Ondanks dat ze extra tijd voor een PC port hebben uitgetrokken voelt het amateuristisch aan.

Tel daarbij op dat bij iedere "gratis" DLC je gigantisch moet grinden of dure shark cards moet kopen om niet een gigantisch nadeel te hebben dat het spel gewoon niet leuk meer is. Ik heb het al een tijdje opgegeven. Er zijn team missies die bedoeld zijn voor 4 spelers die in een of twee auto's samen ergens heen moeten om dingen op te blazen, dan heb je een iemand in je team met een vliegende motorfiets met doelzoekende raketten die de hele missie in z'n eentje voltooid voordat de rest uberhaupt in de buurt komt van de eerste opdracht.
Jij hebt het over GTA Online, dat is een andere game dan GTA V
Denk dat TakeTwo die laatste alinea toch alleen als een succesverhaal bestempeld :P

Moet zeggen dat ik van de bediening op PC weinig last had, vond het best fijn spelen. Nadruk op verleden tijd, want tussen de ontiegelijk hoge grind en belachelijke laadtijden speel ik het nooit meer. Vooral de laadtijden verpesten het voor mij, anders zou ik het nog wel eens eventjes opstarten maar kiezen tussen een ander spel dat ik direct kan spelen of GTA Online waarbij ik eerst kan gaan lunchen voordat ik in een server zit is niet erg lastig.
Je doet het verkeerd, online op een console, offline modden op de PC
Goeie poging, maar helaas.

WoW: Battle for Azeroth.
Geen ervaring met de huidige expansion. Maar over algemeen lanceerde Blizz pas wanneer het klaar was. Tijd zal dus wel voorbij zijn =(
Ik moet de eerste tripple A ontwikkelaar nog zien die het lef heeft om in tijden van 2018 te zeggen:
"Beste klant de kwaliteit van de game is op onze release datum nog niet van de kwaliteit die wij in gedachten hebben en waar we voor staan. Daarom stellen we de release een maandje of 2 uit om bugs te fixen en wél die kwaliteit te halen.
Nintendo heeft om die reden zo lang over Breath of the Wild gedaan, en die hoefde naderhand dus ook niet gepatched te worden om het speelbaar te maken.
Maar ja die gingen ook niets beloven in de vorm van de releasedatum toen het spel nog niet af was... misschien moeten ze daar eens mee kappen.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 25 november 2018 09:36]

Nooit van Red Dead Redemption 2 gehoord zeker, niet af is uitstellen, en nauwelijks bugs bij release. Bugout 76 voldoet aan geen enkele geldende norm voor een AAA release. Het lijkt meer op een Indy early access. Daarbij komt nog dat zeker de helft van de fanbase het spel laat liggen vanwege het gebrek aan NPC's. Eerst een nieuwe engine, dan zien we wel weer verder. Dit is gewoon een simpele cash grab, even kijken hoever ze kunnen gaan, micro transactions er in hoppa. De zelfde bugs als fallout 4, lekker belangrijk, ze kopen toch wel.

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 26 november 2018 21:34]

Onbegrijpelijk ook dat Bethesda niets van ES Online heeft geleerd.
ES online is ontwikkeld door Zenimax studios en ondanks dat die twee verwant zijn, zijn dat niet dezelfde studios.
Op veel punten doet ESO het (veel) beter in mijn ogen.
Het is grafisch goed en de engine is stabiel, er zijn echt gigantisch veel single player quests waarbij NPC's maar ook gewoon de mensen die rondlopen in een stad iets zeggen. PvE/PvP trials, dungeons enz.
Ik begrijp niet dat geen onderdelen daarvan hebben gebruikt.
Maar ik volg Fallout76 rustig, zodra als het uitontwikkeld en de meeste bugs eruit zijn ga ik kijken of het ook iets voor mij is.
Wat pas mist zover ik het lees, is dus de mogelijkheid voor de community een unofficial patch mod uit te brengen die voor Fallout/Elderscrols games altijd wel te vinden was op de Nexus die meeste issues fixde die Bethasda lekker liet voor wat ze waren.

Nooit gesnap dat Bethesda met games wegkwamen die stijf stonden met bugs waar niets mee gedaan werd, maar ach het waren single player games die modbaar waren, dus even online kijken en violla 9 van de 10 issues die je tegen kwam was wel zo op te lossen.

Nu hebben ze eendezelfde engine, met eendezelfde issues in singleplayer, aangepast voor online play, en geen toolkit. Ik ben bang Bethesda is gaan geloven dat ze daadwerkelijk goede games maken in zin van technisch goed, doordat de community hun crap altijd netjes is wezen fixen, nu staan ze er alleen voor, en tsja het lijkt erop dat dit beleid zover is doorgedrongen ze liever issues negeren als aanpakken, om welke weirdo reden ook. Igg het was te verwachten als je eerlijk bent, hun games stonden al jaren vol met bugs en quircks, wat eigenlijk een soort charme was geworden.

Maar totaal onacceptabel met een online game waarin PvP zit..
Goed bezig maar dat had je allemaal van tevoren kunnen weten. Jammer dat er een aankoop voor nodig was voordat het kwartje viel.

Deze game was al voor de launch overleden, zo ongeveer toen Bethesda aangaf dat het wederom op die 21 jaar oude NetImmerse/Gamebryo/Creation Engine engine ging draaien. De game ziet er matig uit en de mechanics zijn compleet niet meer van deze tijd.

Dit rampscenario gaan modden is gewoon zonde van je tijd. Dat was met FO4 allamg te zien, met die dramatische performance in het stedelijke gebied, die nog altijd niet is gefixt. Zelfs een 8700K op 5 Ghz kan de 60 FPS niet halen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 24 november 2018 18:15]

Ik vind het jammer dat Fallout 76 dit pad op ging. Fallout New Vegas, Fallout 3 & 4 hadden ook bugs, maar door het verhaal en de features werden deze problemen door de vingers gezien.

Hier zijn mijn problemen met Fallout 76 (Dit is mijn mening en ik respecteer ook de mening van anderen.):

-Introductie van een Micro-Transaction shop

-In Fallout 4 had ik het gevoel dat een level omhoog gaan meer betekende en me betere vaardigheden gaf voor de punten, maar de vaardigheden in Fallout 76 geven me niet het gevoel alsof mijn karakter echt beter of sterker wordt en er zijn niet veel NPC's die interresant zijn. Geen raiders maar vooral ghouls die op je af rennen en niks zeggen.

-Beveiliging: Fallout 76 heeft net als Fallout 4 een exploit die te maken heeft met framerate. Door een simpele ini.bestand aan te passen op PC kan een speler veel sneller lopen. Sommige mensen konden door naar de grond te kijken ook veel sneller lopen.
De verbinding van de server en spelers is niet versleutelt, waardoor de IP-adres van spelers kan worden gezien, maar ook kunnen spelers van de server af worden gegooid.
De server heeft geen valsspeeldetectie systeem, waardoor spelers gewoon harder kunnen rennen of onsterfelijk kunnen worden.

-Door te bouwen en de vloer opeens weg te halen kunnen spelers doodvallen.

-PvP systeem is apart. De tegenstander moet terugschieten om een gevecht te starten. Je kunt gewoon naar de tegenstander lopen, power armor aandoen, stimpack nemen en dan de tegenstander doodschieten door niet als eerste te schieten.

-De game had een beta en kreeg genoeg meldingen van spelers over bugs en andere dingen een verbetering konden gebruiken.

Kortom: Het lijkt voor mij alsof de ontwikkelaars niet veel aandacht hebben besteed aan de game en dat vind ik jammer. Van een AAA game die zonder korting 60 euro kost zouden spelers een goede ervaring moeten kunnen verwachten.
Nu met 40+ uur in het spel te hebben gezeten...

- Per level omhoog heeft wel degelijk gevoel dat je sterker wordt t.o.v. vijanden, het is wel zo dat elke 5 levels spawns ook hoger -kunnen- worden, hoeft niet..

- Beveiliging.. dat was tijdens de stresstest en niet op dit moment, heck.. je hebt nu 144hz refresh gewoon actief en die exploit werkt dus al niet meer.. mensen van de server afkicken met spoofs e.d. werkt ook al niet meer sinds beta (begin nu te twijfelen of wel live versie hebt geprobeerd of alleen de beta hebt gespeeld??)

- Die vorm van PVP is alleen indien iemand pacifism mode heeft aanstaan.

- De BETA die aangekondigd is geweest en wat iedereen heeft gespeeld vooraf de introductie was een stress test voor de servers. Eigenlijk geen echte beta test dus. En bug fixes zijn er plenty geweest nu en staan er nog genoeg in de planning, het is dus niet zo dat ze er niks aan doen.

Je kortom is een echo van wat heel veel mensen zeggen, terwijl er nu al diverse media al aangeven dat als ze echt naar reviews kijken van spelers dat diegene die daadwerkelijk spelen vele male positiever zijn dat de meute die met paardekleppen op alleen zegt 'Het is geen FO4.. dus het is crap' ..

Qua stabiliteit - Nada issues sinds 1ste uur. Geen echte bugs tegenkomen (Wel vastkomen zitten in de Grafton dam onder de trap... geometric bugje, floating boompje hier en daar..).. maar met een open wereld is dat een snel voorkomend probleem (GTA5 had 't ook om maar een voorbeeldje te geven).

Maar ik hoor iedereen dus constant zeggen.. 'oh die bugs! zo veel bugs'... .. waar dan? welke? hoe?

Review breakdown:
https://reviewhonesty.wor...__twitter_impression=true

[Reactie gewijzigd door Devion op 23 november 2018 19:11]

Het is leuk dat spelers veel positiever zijn maar ik heb heel veel reviews gelezen en wat ik voornamelijk merk is dat ze zeker bugs ervaren, soms meerdere, soms tot frustratie toe, maar ze accepteren het vanwege de rest van de ervaring.

Het is dus een feit dat er veel issues zijn met het spel en het is leuk dat zij daar mee kunnen leven maar mogen anderen daar wel een punt van maken?
News flash: FO4 was ook al bagger. De oogkleppen staan op bij de spelers die dit nog wel spelen, niet bij degenen die deze bagger niet hebben gekocht en dus ook niet bij hebben gedragen aan het compleet gestagneerde romneltje dat Bethesda blijft hergebruiken.

Wakker worden... de kritiek op FO76 was er al voor de launch en het is allemaal uitgekomen. It aint rocket science...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 24 november 2018 18:45]

ben het wel met je eens.. maar tot nu toe vermaak ik mij prima.

paar dingen waar ik mij wel aan erger.

Het feit dat de stash gewoon te klein is. Ik ben een builder en wil niet voor elk schroefje en moertje weer op pad moeten.
Waardoor ik dus alles zowat scrap en dus altijd te zwaar ben omdat ik niets in de stash meer kwijt kan.
Hier komt ook bij dat de traders maar een beperkt aantal caps hebben. (per dag?) als ze uberhaupt al caps hebben. waardoor je bepaalde dingen ook niet kan verkopen.

Lvl based items.die power armor set van lvl 25 en 30 wegen eigenlijk ook teveel voor je stash.

Het hele NPC verhaal.. ik mis diepgaande questen / verhalen. (ben nog maar 25 maar tot nu toe is het mwoah mwoah)

verschillende bugs. voornamelijk vastlopers met terminals (of als je even rondkijkt dat het net is of je game vast loopt)


De game is meer bedoeld om je eigen weg te gaan dan echt quest based heb ik het idee.
voornamelijk omdat er ook bergen items/plans vastzitten aan bepaalde questen en factions (waardoor ik maar een 2e char gemaakt heb)
Stash en caps is echt idd een probleem, daar loop ikzelf ook heel erg tegenaan (en build budget). Nu weer N aantal uur verder wel tegen een paar 'forsere' bugs gelopen.. o.a. infinite XP uit een disarm van een trap... met als resultaat 2 lvls, 5000+ staal/circuits/copper.. (waar je dus niks mee kan 8)7 ).

Paar screen caps ervan.. keep in mind, m'n imgur post geeft weg waar deze bug zit... (al werkt het dus niet voor iedereen elke keer.. dus er zit nog iets 'aan vast'..) - is iig ook gemeld nu bij Bethesda zelf.

https://imgur.com/gallery/n4gTHXI
Je vergeet een ander voordeel van de eerdere games: de console.

Bethesda heeft zich hier compleet verkeken in hoeveel support een online only versie van hun games nodig heeft. Problemen kunnen niet meer via de console of mods worden opgelost... maar ze moeten wel opgelost worden.
Schijnbaar komt dedicated server support er aan. Dan laat bethesda spelers hun eigen games hosten en dus hun eigen problemen oplossen.
Dit zou normaal gesproken een voordeel moeten zijn (hoeveel shooters zie je nog waar het mogelijk is zelf een dedicated server op te zetten?) maar ik durf te wedden dat bethesda het als excuus gebruikt om de game te laten as-is.

Opdezelfde manier dat ze spelers zelf hun bugs laten oplossen met mod support (nog genoeg gamebreaking bugs die nooit door bethesda zelf zijn opgelost).

Betekend dus dat ps4/xbone spelers genaaid worden want daar is dit soort ondersteuning altijd vrij beperkt. Fo4 is nog steeds kapot op mijn ps4, letterlijk onspeelbaar
Dat van de versleuteling dat is een bullshit bewering gebleken - het is versleutelt, alleen zitten er wel nog steeds mogelijke (maar wel moeilijkere) exploits in.

Re PvP systeem - het was beter geweest om een duel systeem in te voeren of aparte PvP en PvE servers. De implementatie die Bethesda koos is de op een na slechtste - meest slechte zou een PvP-only implementatie zijn geweest.
Om voor anderen je eerste zin te onderschrijven: hier is een uitgebreide uitleg over de gebruikte beveiliging op Reddit te vinden: https://www.reddit.com/r/...o_shed_light_on_the_game/

[Reactie gewijzigd door PSDa-ni-el op 23 november 2018 22:53]

Die shop zit ook al in fallout 4 sinds tijden en zelfs skyrim. Daar kan je zelfs betere wapens en gear kopen waar het bij fallout76 puur fun en cosmetisch is. Dus ik snap niet dat je dit een punt vind.

Het progressie gevoel is bij mij ook minder, maar de manier waarop gear en wapens beter worden vangt dat grotendeels wel op imo.

Door te bouwen en shit weg te halen viel je bij fo4 ook dood. Dit is mij ook vaak overkomen. Ik vind het wel irritant dat delen blijven staan als "ghost" bij verplaatsen bijv. En je er dan alsnog niet doorheen kan bewegen. De bouwmodes heeft ook mijn interesse grotendeels verloren itt fo4 waar ik uren aan kampen heb gewerkt.

PvP is inderdaad een bepaalde keuze geweest. Zelf nog geen ervaring mee.

Ik snap sommige kritiek van mensen, persoonlijk geniet ik prima van deze game. Speel zoveel mogelijk met vrienden en wij zijn allemaal positief.
Micro transactions zitten ook gewoon in 4. Is ook allemaal cosmetisch in 76.

Het is wel echt beta kwaliteit, maar ze zullen doorontwikkelen. Deel van de Fans van Bethesda games will Al langer multiplayer. Ik en mijn vriendin wilden precies dit, nu alleen wat stabieler allemaal.
Ik koop mijn nieuwe tv ook niet voor de adviesprijs, dus als je een nieuwe game voor 60 euro (vast consoleprijzen) koopt ben je gewoon een dief van je eigen portomonee.

Op de releasedag voor 35 euro gekocht voor de pc. Prima prijs.
Het is niet verrassend dat er een paar bugs zouden zijn, maar de hoeveelheid bugs in dit spel is niet te vergelijken met eerdere Bethesda games. Het zal waarschijnlijk nog maanden duren voordat er uberhaubt een significant deel van de bugs zijn opgelost.
Tot die tijd is het absoluut niet aan te raden om dit spel te spelen in mijn opinie. Naast dat het spel ook veel minder verhaal en RPG elementen bevat wat veel mensen zal tegenvallen.

Tip:
Als je "pocketed" armor heel snel aan en uit doet krijg je negatieve carryweight en kun je oneindig veel items bij je dragen zonder ooit over-encumbered te raken.

[Reactie gewijzigd door rolframaker op 23 november 2018 20:54]

Bugs. Ik speel het spel al een tijdje en je komt er wel eens een tegen. Welke ben je tegen gekomen dan dat aanraad het niet te spelen?
Ik heb een review geschreven met een hele lijst vol met bugs.
Een paar van de ergere zijn dat workshop items zomaar weg kunnen zijn. Sommige vijanden kunnen niet dood. Veel vol-automatische wapens en energie en plasma wapens werken niet of kunnen geen schade doen aan vijanden. Plus met de recent weer ge-unlockte framerate heb ik weer last van gigantische stotters in gebouwen.
Het feit alleen al dat het ontzettend makkelijk is te cheaten, andere spelers te kicken, voordeel halen uit hogere framerate (sneller lopen bijv, door bij naar je voeten te staren) etc is reden genoeg. In een sp kan je dat soort dingen nog voor lief nemen, in mp vernaggelt het de hele gameplay.

Daar bovenop dan nog de plethora aan kleinere bugs...

Had mss prima geweest als sp titel, maar juist het hele mp gebeuren is 1 gigantische fail
Ja daar kan ik in komen. Ik speel voornamelijk sp. Dat er evoordeel gehaald kan worden met framerate is wat vreemd. Maar als ze dit locken op 30 ftp speelt het op mijn 140hz helemaal klote ook sp. Ze hebben duidelijk aangegeven dat het mp een experiment is en zeker niet af is bij release. Maar er is geen andere uitgever die bij zo een duidelijke sp game het lef heeft dit te experimenteren. Geef ze dan ook die credits ipv alleen negatief te zijn.
Nou, anderen doen het niet omdat het simpelweg een slecht idee is. De engine is er echt niet voor gemaakt, heeft nog steeds bugs stammend uit morrowind die nog niet eens opgelost zijn. Het hele settlement gebeuren in fo4 is ook duidelijk iets waar de engine niet voor gemaakt was, vandaar dat het ook zo gigantisch buggy is en nooit is opgelost.
Deze game heeft zulke simpele bugs die je zag bij games van 15 jaar geleden. En het zal mij absoluut benieuwen of het ooit nog goed gaat komen met deze game. Op ps4 fo4 hebben een half jaar geleden dmv patches (die enkel mtx content toevoegen) een gamebreaking bug geintroduceerd (corrupt je savegames na enkele minuten gameplay) die tot op heden niet is opgelost. Daarnaast onzettend veel bugs in zowat al hun games die komen door typos, en zelfs die worden niet opgelost “want de community fixed dat toch wel met mods” ja leuk, op consoles met beperkte modsupport.

Je kan het lef om te experimenteren noemen, ik noem het lef om hun trouwe fans te naaien. Een game opleveren die niet eens af is (en waarschijnlijk nooit afgemaakt word) wel volle mep vragen voor een verkapte beta versie en vooraan staan om weer met mtx aan de haal te gaan.

Nope, krijgen absoluut geen credits van mij.
Bugs. Ik speel het spel al een tijdje en je komt er wel eens een tegen. Welke ben je tegen gekomen dan dat aanraad het niet te spelen?
Zelf speel ik het spel sinds kort, maar de random DCs en framedrops zijn razend irritant.
En tegen de tijd dat dat gefixt is (if ever) is het de vraag of er nog genoeg spelers over zijn... Echt een waardeloze aanpak dit.
Voornamelijk het gedeelte met verhaal is wat ik echt mis.
In de eerdere edities was het verhaal een stuk sterker als deze editie.

Ik ben me best snel gaan vervelen na een dag of 3 spelen. Ik hoop dat er ergens nog een verandering zal komen. De public events zijn best leuk (hetzelfde idee als in Destiny), maar samen dungeons achtige activiteiten zou mooi zijn.
Grotendeels heb je gelijk maar over het gebrek aan verhaal ben ik het niet mee eens.
Overal vind je notities en holotapes die samen een beeld vormen van wat er allemaal gebeurd is.

Dit vertaald wel minder naar directe quests maar dat hangt weer samen met het multiplayer gedeelte. Ze hebben hiervoor vooral events die plaatsvinden wat een hoop problemen voorkomt met mensen die samen spelen maar niet noodzakelijk even ver zijn in de hoofd verhaallijn
Maar als elke Quest eindigt met een skelet dan gaat de lol en verassing er toch af? Het is niet dat je controle hebt over de afloop.

Ik ben nooit onder de indruk geweest van de schrijfkunst van Bethesda maar hun geschreven Lore vind ik al helemaal geen kloot aan. Het is zo spannend als een encyclopedie.
Maar dat is dan verhaal waar jij verder niks mee te maken hebt... Ok, kan ook leuk zijn, maar ik wil toch liever het gevoel hebben dat ik zelf in een verhaal zit. Het voelt anders een beetje alsof ik een poppetje speel dat een boek aan het lezen is. Waar heb je dat poppetje dan nog voor nodig?
Dat is inderdaad het gevoel wat ik ook heb, dit is het zelfde gevoel wat mij toen bij World of Warcraft weg trok, je bent geen deel meer van een wereld, jij komt nu pas kijken, dus hier heb je een hele hoop informatie waar je eigenlijk geen hol meer aan hebt want het is allemaal verleden tijd en je kunt er niets meer aan veranderen.

Zonde, buiten het "verhaal" is het toch redelijk leuk om met meerdere mensen te spelen.
Maar wanneer mensen niet willen meespelen, dan is het toch snel een alpha-versie van een Fallout game.
Destiny vertelde zn verhaal ook praktisch alleen door de grimoires die je kon vinden, en daar is de game gigantisch op afgebrand. In destiny2 hebben ze daar dan ook verandering in gebracht.

Je “verhaal” verstoppen in leesbare content die je moet vinden vind ik in 2018 in een aaa game echt niet kwalificeren als een echt verhaal. Zoiets dient ondersteunend te zijn, voor de geinteresseerden die wat meer background lore willen is dat leuk. Maar alleen een verhaal op de voorgrond in de vorm van quests “help! Kill de mirelurks om de hoek” is echt wel super mager.

Zeer zeker voor een franchise waar het verhaal juist best leidend is, wat vaak een redeeming factor was voor de superslechte game engine, maar nu is zelfs dat pluspunt weggevallen.
Fallout 3 had veel meer bugs, met name crashes bij release.
Dat... en dat je zelfs zonder mods tegen 2.4GB memory usage aan kon lopen met CrashToDesktops als resultaat..
Ik denk dat de meeste bugs die sinds Fallout 3 er al in zitten en ook bij Fallout 76 zitten NOOIT woorden opgelost, anders deden ze dat al toen vele jaren terug.

Het is een half afgemaakt te spel, hoor je bijna alle reviewers over, en de engine is gewoon niet goed, ze hadden al lang een ander moten gebruiken, zelfs IGN een van de allergrootste game reviewers geeft hem ook niks voor niks een 5.0.

https://www.youtube.com/watch?v=mIAZReKCosc
Vsync bug hebben ze anders nu toch snel opgelost ;) (iPresentInterval en FPS/Screen refresh vs script interval).. wat in de voorgaande spellen als je vsync uitzette voor grootschalige script bugs veroorzaakte :)
Helaas heeft de ontwikkeling van de game niet veel gekost en hoevel ze niet veel te verkopen om er winst op te maken, plus er zijn toch wel genoeg hardcore Bethesda fanaten.

Het ziet er slecht uit voor Starfield en TES6 :(
Nou de NIET digitaal verkopen van Fallout 76 zijn 82% slechter dan toen met Fallout 4, dat een enorme verschil, dan hoef je niet veel te verwachten van digitale verkopen van Fallout 76.

Toevallig hebben zij het er over in hun video en zie je het, op 3:00.

https://www.youtube.com/watch?v=F9ou8t_gA30

En DIT is nou waar ik het over heb, waarom Fallout 76 is een groot zooitje.

https://www.youtube.com/watch?v=iMuMe21L1Ss

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 24 november 2018 15:49]

Zoals Bethesda het wel vaker zegt, sterk geparafraseerd: "Bugs horen er nou eenmaal gewoon bij. Dat geeft onze Bethesda games die charme die veel mensen waarderen. Vaak laten we ze daarom gewoon zitten."
Dat is leuk in single player, maar absoluut onacceptabel in multiplayer natuurlijk.
Helemaal mee eens! Daar wou ik ook heen.

[Reactie gewijzigd door Cilph op 23 november 2018 17:10]

Heb het spel geannuleerd. Alleen maar negativiteit om dit spel. Het leek mij in eerste instantie wel wat. Maar de beta viel al als een kaartenhuis in elkaar. K wacht wel op de nieuwe sp Fallout
Wachten op devolgende game met alweer die brakke creation engine.
Maakt niet uit. De sp games zijn iig leuk om solo te spelen. Deze 76 niet
Ik vermaak me best in West Virginia. Kom ook bugs tegen waaraan ik me stoor, bijv. dat enemies pas spawnen als ik er 1m vanaf ben, of dat holotapes pas werken nadat ik de in de pipboy geactiveerd heb, anders hoor ik alleen maar static. Voor de rest meer grafische bugs dan iets anders, en behoorlijke lagg als ik een workbench gebruik.
Het te kort aan verhaal kan ik me best in vinden... En erg jammer dat er geen npc zijn waarmee je kunt praten of traden, behalve dan die enkele robot...

Maar goed, wie weet krabbelt Bethesda nog overeind, ik bedoel, No Man's Sky kreeg in het begin ook een tsunami van kritiek en moet je het nu eens zien.
Heb je wel gelijk idd, sommige servers zijn meer laggy dan anders en dan spawnen mobs soms meters voor je.. incl Hermit crab .... of een scorchbeast :x

Die static met holo is alleen met power armor blijkbaar.. en mjah vanaf 40+ loopt iedereen daarmee rond :)

Wat betreft humanoid NPC's... ik gok dat we die stiekem wel krijgen met de opening van de andere vaults, alleen gok ik dat we niet een dialog system krijgen maar eerder gewoon E) Interact x5..
Die static met holotapes heb ik zonder power armor. Als ik er eentje oppak dan speelt hij normaal automatisch af, alleen is het de helft van de tijd... ja, static.

Ik loop ergens rond de Capitol state building, zie wat Super Mutants tegen een Grafton Monster vechten, terwijl er opeens een stuk of 5 Ghouls recht voor me spawnen in T-Pose, en pas als ik op een afstand van een meter kom worden ze ineens actief.

Ook toen ik een quest deed, moest ik snel van punt A naar punt B rennen, tijdens het rennen spawnde om mij heen uit het niets Ghouls, of Scorched, en net toen ik bij B kwam spawnde er een Snallygaster recht voor me.
dan vraag ik me af van hoe ze deze bug kunnen patchen als deze bekend wordt?
krijgen alle characters dan een reset?

het is wel een leuke bug, lekker in god modus andere spelers afslachten
Als het goed is zijn deze godmode spelers herkenbaar (0hp en niet dood) en je dient vrijwillig aan pvp mee te doen, dus je kan dat soort exploiters wel negeren.

Desalniettemin is dit super knullig natuurlijk.
het is natuurlijk wel handig indien je een 100% run wilt doen, scheelt een hoop respawnings
Nou... "Spectaculair" is deze bug zeker. Wat ik me afvraag... HOE heeft hij dit voor elkaar gekregen?
if (player->shouldDie()) {
dont();
}
Het lijkt te maken te hebben met een negatieve Endurance krijgen.
Als health als een floating point is opgeslagen en er gaat iets mis waardoor de waarde ongeldig word (bv cheatengine, of data corruptie) kan het in een NaN veranderen
dat zorgt ervoor dat health<0 als false word gegeven, maar health>0 ook

[Reactie gewijzigd door scribly3 op 23 november 2018 17:39]

Gezien de summiere beschrijving, kan het gebeurd zijn op een moment dat hij dood had moeten gaan, of juist op het moment dat zijn health volledig hersteld had moeten worden.

Mogelijk wordt de health op meerdere plaatsen in de game state opgeslagen, en staat er op de ene plaats 0 (hij is al dood, dus hij kan niet opnieuw doodgaan) en op de andere plaats 100 (hij leeft).

Een andere mogelijkheid is dat er op het moment supreme een overflow of een underflow optrad waardoor er een onmogelijke waarde voor de health staat opgeslagen of dat er een opzich mogelijke waarde onjuist wordt uitgelezen of begrepen door het gedeelte dat moet controleren of je dood kan..
Maar het gaat hier toch om fallout dus de titel is gewoon duidelijk. Juist het weghalen van de naam maakt de titel onduidelijk en ik denk niet dat dat wenselijk is.
Het ging mij er meer om dat dit niks meer is dan een bug report van 1 gebruiker. Als dit wow of runescape was had het me ook niet geboeid.

Fallout 76 heb ik niet gespeeld, maar als dit een artikel is om aan te duiden hoe buggy het spel is doe dat dan niet doormiddel van een "nieuwsbericht" dat een gebruiker helemaal niet dood kan gaan. Klinkt een beetje als dit glas met water uit de sloot is giftig.
Ik zie de prijs met de bug/dag zakken maar maakt mij niet uit deze sla ik over; weggeven wil ik er naar kijken maar alleen omdat ik first-hour diehardfan ben.
Zonde van de franchise maar ik denk dat de focus teveel op winst is geweest en minder op speelplezier :'(
DomDomDom; 50 miljoen besparen op de engine/ontwikkeling en 200 miljoen verliezen aan revenue. 8)7
Spel afschieten terwijl je het niet gespeeld hebt, dan ben je onderdeel van een hele grote meute die gewoon zegt 'Het is geen FO4'.. Geef het 't een kans, het is echt geen slecht spel :)
Inderdaad, trap daar niet nog eens in. Ik wil eerst meer positieve dingen zien voordat ik ook maar overweeg de game aan te raken.
fallout 76 lijkt in rap tempo een grote flop te worden.
De game is ondertussen al verkrijgbaar voor onder de 27 euro en nee dat was al voor de teleurstellende black friday hype dus dat heeft er niks mee te maken.
Ik begrijp de makers niet dat ze met dit product op de proppen komen. Het is in feite een belediging voor de fanbase waar ze niet of nauwelijks naar hebben geluisterd. Ze moeten eens stage lopen bij Rockstar hoe zei games benaderen en met een ontzettend goed in elkaar gestoken verhaallijn komen en los van de graphics die er gedateerd uit zien wat mij niet zo heel veel uit maakt maar de glitches die dit spel heeft en bugs dat is eigenlijk onacceptabel en dan voor een bedrag dit spel snel vergeten en hopen dat ze luisteren en met een beter spel uitkomen waar ze echt vernieuwend mee zijn en niet copy paste van de vorige versie mee op de proppen komen.
Tja rockstar heeft echter ook schijt aan de fanbase anders hadden ze meteen voor de blijkbaar 22 miljoen mensen die gta gespeeld hebben de game meteen op de pc uitgebracht en echt wat aan cheaters gedaan. En hetzelfde geld ook voor rdr2.
Bethesda wil gewoon meeliften op de mmo hype en cashen. Erg jammer maar dit lijkt helaas wel de kant waar games naartie gaan. 39 euro per verkochte game ondanks dat het aantal potentiele gamers verveelvoudigd is is ineens niet genoeg meer voor de gieren en dan krijg je dit soort games.
Ik denk dat Rockstar toch meer gedaan heeft om de fans te plezieren met elke keer nieuw gratis content en dat er cheaters zijn dat is het online gedeelte van de game die speelde ik al hele tijd niet meer. Ik denk echt dat de reden dat ze bij Rockstar bewust hebben gewacht met het online gedeelte om die te testen en niet zoals ze bij Betesda doen een spel wat eigenlijk single player is multiplayer maken en niks toevoegen er zit totaal geen verhaal in en de glitches ect en je kunt van alles zeggen over Rockstar en ja ze hebben ook dingen helemaal mee eens, maar het geld wat ik gestoken heb in GTA V en nu met Red Dead 2 is meer dan het geld waard om te spelen en dat kan je niet zeggen van Fallout...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True