Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fallout 76 krijgt in oktober bètatest met beperkte toegang

Bethesda heeft bekendgemaakt dat de bètatest voor de in juni aangekondigde game Fallout 76 in oktober zal plaatsvinden. De test is geen open bèta die beschikbaar is voor iedereen die interesse heeft; in eerste instantie staat hij alleen open voor mensen die een preorder hebben geplaatst.

Op het officiële forum van Bethesda heeft een community-administrator laten weten dat de bèta openstaat voor iedereen die een exemplaar van Fallout 76 heeft vooruitbesteld. Het moet wel gaan om een preorder bij een winkel die 'participeert'. Volgens de administrator zal het aantal bètatesters groeien in de aanloop naar de officiële release van de game. Eerder werd al wel duidelijk dat de bèta als eerste beschikbaar komt voor Xbox One-bezitters; daarna komen gebruikers van andere platforms aan de beurt. Het is nog niet duidelijk wanneer de bèta precies van start gaat.

Fallout 76 is een onlinegame met zowel singleplayer- als multiplayerelementen. De game speelt zich af in de Amerikaanse staat West Virginia en elke persoon in het spel is een menselijke speler. Spelers kunnen kiezen voor een singleplayerervaring, maar er kan ook worden samengewerkt om te overleven. De game komt uit op 14 november voor de Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

24-07-2018 • 10:58

90 Linkedin Google+

Reacties (90)

Wijzig sortering
"elke persoon in het spel is een menselijke speler"

Er zijn dus geen npc's, vendors etc?
Ik heb die documentaire gezien maar er wordt niet of nauwelijks geproken over Fallout 76. Het is meer een documentaire over Bethesda zelf.
Ik denk dat je 'm met deze verwart. De door @ExtendedCaesar gelinkte documentaire gaat wel degelijk over Fallout 76.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 24 juli 2018 12:01]

Je hebt gelijk, ik snap nu ook waar de verwarring aan mijn kant vandaan komt. Ze hadden één gezamenlijke trailer voor beide documentaires gemaakt. Ik dacht dat er maar 1 documentaire zou zijn. De Fallout 76 documentaire heb ik nog niet gezien.

Thx :)
Die kende ik dan weer niet. Thanks! :*)
correct, alleen monsters en andere wezens.
Tja, dus alle npc's zijn supermutants als je die niet als personen kan zien :)
heb de supermutant nog niet voorbij zien komen volgens mij. wel een breed pallet aan verschillende andere monsters, waarvan sommigen op lokale legendes gebaseerd.
Super mutants, en ghouls ook trouwens, zijn ook mensen!
Of je nu wit, zwart of groen bent,
#EqualRightsNow
:D
#EqualRights betekent ook #EqualResponsibility... en dat is niet iets wat je makkelijk bij mensen die schreeuwen om gelijke rechten door hun strot geduwd krijgt. ;)
Toegegeven dat een hoop ghouls, super mutants en anders gekleurde gevormde mensen niet altijd even makkelijk zijn in de omgang, maar misschien is dat alleen maar omdat ze zo erg gediscrimineerd worden? :+
Ja daar is dus onderzoek naar gedaan, en dat blijkt dus niet waar te zijn. :+

De rollenverdeling tussen mannen/vrouwen bijvoorbeeld neemt enkel toe dermate een land méér egalitair is.
In Scandinavië waar ze het meest egalitair zijn zie je dat de genderkloof omtrend gekozen beroepen tussen mannen en vrouwen gróter is dan bij minder egalitaire landen wat dus direct aangeeft dat er een voorkeursbias is los staat van eventuele maatschappelijke/sociale druk om je in een bepaald boxje te plaatsen. Zeggen dat we meer vrouwen in STEM moeten forceren of op top directeur posities bijvoorbeeld is dus gewoon niet alleen overbodig, het is zelfs onwenselijk. ;)

Equal opportunity != Equality of outcome.. en dat equality of outcome niet alleen onhaalbaar maar ook SUPER onwenselijk is dat vergeten mensen nog wel eens blijkt. :+

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 25 juli 2018 18:26]

Ik weet niet of het man/vrouw voorbeeld ook van toepassing is op mutant/niet-mutant, maar ik vind het wel een beetje racistisch :+ .
dus een vrouw is een ander ras dan een man wil je zeggen? :+
Sinds wanneer krijgt Fallout 76 een singleplayer element? Alles wat Bethesda gezegd heeft wijst naar mutliplayer only.
er is aangegeven bij een van de showcases op E3, dat alle quests zowel solo als met vrienden kan worden gedaan, alleen deze quests komen niet meer van npc's, zoals bij eerdere edities
Wie geeft deze quests dan?
geen idee, heb nog niets gezien van de manier waarop je quests kunt starten. vind het persoonlijk ook jammer dat ze geen open béta doen, ik twijfel namelijk zeer of ik moet aanschaffen of niet.
Wachten tot na de beta en zien hoe de berichten er van zijn.
aan de andere kant je weet nu wel wat je kan verwachten van fallout na de huidige games
die ze gemaakt hebben, Dus je zit wel een beetje te mekkeren om eerlijk te zijn.
waarom zouden ze iemand voor een dubbeltje op de eerste rij gaan zetten?
juist bij deze kun je niet weten wat je moet verwachten omdat volgens Howard en de berichten, juist heel anders zou moeten zijn dan de huidige set fallout games.

Ik vind dat games die sterk afhankelijk zijn van multiplayer en waarvan de standaard edities rond de 60 euro zijn, best een open beta kunnen leveren. hiermee haal je in potentie twijfelaars binnen of juist nieuwe mensen. ze hoeven ook niet direct de hele game als beta uit te geven maar een klein gebied met wat gameplay.

vind COD ww2 hier toch wel een mooi voorbeeld van. goede beta met 2 of 3 maps.
Quests zullen onder andere op een 'natuurlijke' manier opgepakt kunnen worden door middel van 'environmental storytelling' zoals eerder in Fallout games het geval was.

Voorbeeld: Je loopt een vervallen schuurtje binnen. Er liggen 2 lijken. Er ligt een geweer op de grond. Er ligt een boek naast met zijn/haar laatste woorden. Hieruit komt een quest voort. etc.
Solo ≠ singleplayer. Je kunt PUBG ook solo spelen (alleen, zonder teamgenoten) maar je kunt hem niet singleplayer spelen.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 24 juli 2018 11:09]

https://www.usgamer.net/a...-far/fallout-76-solo-mode
During Bethesda's E3 2018 Press Conference, Director at Bethesda Game Studios Todd Howard took to the stage to confirm theories that Fallout 76 is an online experience. He then went on to reveal that the game can in fact be played solo as well. According to Howard, players can explore the world, complete quests and level up, all without the need to team up with other players. He later commented that teaming up is the easiest way to play the game.
Solo inderaad, alleen dus. Online. Er is geen bewijs voor een singleplayer modus (dus offline, alleen met NPC's). Dat zou ook heel raar zijn want je zou dan letterlijk alleen in een lege wereld zijn omdat het spel geen NPC's gaat hebben.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 24 juli 2018 11:08]

Dat staat ook niet in het artikel, er staat singleplayer-elementen. Er staat nergens dat er een singleplayer modus aanwezig is, alleen dat het elementen bevat.

[Reactie gewijzigd door Rule op 24 juli 2018 11:18]

En daar is dus geen sprake van. Alleen rondlopen in een multiplayer spel heeft niks te maken met singleplayer.

Singleplayer-elementen zou betekenen dat je een deel (bepaalde elementen) van het spel singleplayer kunt spelen, dat is vooralsnog niet het geval.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 24 juli 2018 11:19]

Ik denk dat je het een beetje als een game als Destiny moet zien. Die had ook single-player elementen, alsin, dat je een missie in je eentje deed, je nog wel andere spelers tegenkwam totdat je het "level" zelf in gaat, vanaf dan ben je alleen (maar vrienden kunnen nog steeds joinen voor co-op).
Zou kunnen maar helaas is er geen reden om aan te nemen dat dit het geval is. Ik kan in ieder geval geen uitspraken van Todd Howard vinden die dat ondersteunen. Het enige dat je kunt stellen is dat je "solo" kunt spelen, dus niet gedwongen bent om meerdere mensen in je party te hebben.

Zoals het nu lijkt is Fallout 76 een online wereld waarin je met een grote hoeveelheid mensen tegelijk speelt. Ja je kunt alleen op pad maar je zult altijd andere mensen tegen kunnen komen terwijl je bezig bent. Een paar dingen die we wel weten is bijvoorbeeld dat er geen offline modus is, dat je solo kunt spelen maar wel andere spelers tegenkomt, geen NPC's behalve robots en VATS is real time.
Indien we alleen in een online modus (je kunt andere spelers tegenkomen), is het wel goed om te weten dat het plan is dat er maar weinig mensen (24-32) per server/shard zullen zijn en geen honderded. Tevens gaat de kaart vele malen groter worden. Ik vraag mij af hoe vaak je aan andere spelers blootgesteld word.

Bron: artikel
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat de kans vrij groot is dat je andere spelers tegenkomt, zelfs op een grote map. Er zullen ongetwijfeld points of interest zijn waar spelers naartoe willen voor goede loot of quests bijvoorbeeld. Het aantal van 24/32 is denk ik wel gebaseerd om net genoeg speler interactie te hebben (niet teveel, niet te weinig), als je haast nooit iemand tegenkomt is er weinig te beleven.
Nogmaals de vergelijking met Destiny, die had max iets van 16 spelers (in meeste gevallen zelfs maar max 8 ). Dat werd gedaan door de map in te delen in zones, en elke zone is dan een server. Wat ook vage effecten geeft dat als er iemand die niet in je party zit met je mee loopt naar een andere zone, hij ineens kan verdwijnen (omdat hij op een andere server terecht komt).

Lijkt mij niet dat ze max 32 spelers op de complete kaart zullen plaatsen, dan kom je praktisch nooit iemand tegen.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 24 juli 2018 12:24]

Volgens het artikel hebben ze (Bethesda) dit toch echt zelf aangegeven. Ik meen gelezen te hebben dat de verklaring was dat je in Fallout in een post apocalyptische wereld rondloopt. Als je daar 100(en) spelers zou tegen komen, zou het niet meer echt een "Wasteland" zijn. Wellicht dat de interactie zich op Points of Interest gaat plaatsvinden. Tevens kunnen er raids plaatsvinden op je settlement waardoor er weer een reden voor interactie is.
Nooit tegenkomen zal inderdaad niet gebeuren. Ik bedoelde eerder het aantal gebruikers in bijv. een MMO waar je ze iedere 5 meter ziet en zelfs competitie zijn tijdens het questen. Rond een POI zal inderdaad wat interactie plaatsvinden.

Houd er rekening mee dat in die 24/32 hoogstwaarschijnlijk ook groepen zullen zitten. Mochten er 4 groepen van 4 man op pad zijn dan zijn er al 16 spelers vergeven die maar op 4 locaties zullen zijn.

Ben benieuwd.
Het idee achter een online Fallout staat mij eigenlijk totaal niet aan, dus heb er zelf nog niet echt serieus naar gekeken.
Maar de vergelijking met Destiny is met name als je een "dungeon" in gaat, denk in fallout aan Vaults, een of andere grot of interior van een groot gebouw, dat je dat soort "instances" dus solo doet. Hoe dan ook weet ik ook vrij zeker dat er geen offline modus zal zijn of komen, zo is de game niet opgebouwd.
Waar haal jij vandaan dat vast real time is ?
Bron graag

Ik volg het toch behoorlijk close en nergens is een uitspraak gedaan over dit.
Real time kan je ook op vele manieren opvatten.. in fallout 4 is het ook real time maar vertraagd in fallout 1 is het ook real time maar alleen voor jou.
De laatste keer dat ik weet hoorde ik Todd Howard en peter Hines nog zeggen dat ook dit nog definitief bepaald moest worden.

Denk je eens in dat het echt gewoon real time zou zijn. Als een soort tracker zodat ik kan selecteren waar ik op wil mikken.
Dan heb ik jou al lang 3 kogels Door je voorhoofd voordat jij een selectie kon maken ?
(Ik ben best accuraat en gebruik amper vats in deze series?)

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 25 juli 2018 01:31]

https://www.pcgamer.com/fallout-76-will-have-real-time-vats/

Kan ook niet anders hè in een multiplayer game. Als jij in VATS gaat zou de rest van de wereld in slow motion gaan. Als iedereen dan steeds VATS gebruikt is het spel niet speelbaar.

VATS in Fallout 3, New Vegas en 4 is in slow motion dus is het per definitie niet in real time...

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 25 juli 2018 08:42]

Alleen rondlopen online is nog steeds single player (letterlijk vertaald in je eentje spelen). Ik denk dat jij doelt op offline singleplayer?
Alleen rondlopen in een wereld waar je ook andere menselijke spelers kunt tegenkomen is geen singleplayer.

Singleplayer is een spel waarin je de enige menselijke speler bent. Dat gaat Fallout 76 op basis van wat Bethesda nu allemaal bekend gemaakt heeft waarschijnlijk niet zijn.
Ik ben bang dat je een wat ouderwetse opvatting over singleplayer (tenzij ik je verkeerd begrijp) hebt, namelijk dat je altijd offline bent. Dit is anno 2018 (en zelfs eerder) niet meer het geval. Er zijn genoeg voorbeelden van spellen waar je altijd online bent echter in je eigen afgesloten gedeelte zit (mits jij dit met singleplayer bedoeld).

Kijk hierbij bijvoorbeeld maar naar Diablo 3. Hier kan je lekker singleplayer spelen terwijl je wel altijd online bent. Mensen kunnen vragen of ze met je mee mogen doen ja of nee (of je gooit je game open-to-all). Wil je op dat moment alleen spelen gooi je je sessie dicht, wil je dat je vrienden meespelen gooi je het open.

Gaat het om solo spelen dan hoeft dit niet singleplayer te zijn zoals je in een eerdere post al aangaf. Solo betekend puur in je uppie. Dit wilt niet zeggen dat je geen andere mensen tegen gaat komen. Je trekt er alleen niet mee op (party). In World of Warcraft doe ik mijn dailies ook solo. Ik doe zodoende de quests alleen. Kom ik andere tegen, ja, speel ik ermee samen, nee. Ik doe het solo. Want alleen rondlopen in een multiplayer landschap zal inderdaad er saai zijn.

De vraag is uiteraard welke van deze vormen van singleplayer modus beschikbaar zullen zijn in FO76, tenzij ze een compleet andere kijk erop hebben. Ik denk dat we gewoon even tot oktober moeten wachten totdat we wat info krijgen van de (closed) beta spelers.
Singleplayer wil zeggen dat je alleen speelt. Zoals in Diablo 3 inderdaad, hoewel je daar niet offline bent. Offline zijn hoeft misschien inderdaad geen vereiste te zijn voor singleplayer.

Solo wil niet zeggen dat je singleplayer speelt, zoals ik in een andere comment al zei kun je PUBG ook solo spelen maar niet singleplayer.

WoW kun je solo spelen maar niet singleplayer. Ook al zou je nooit met andere mensen in een party gaan, WoW is in geen enkel opzicht een singleplayer spel.
WoW kun je solo spelen maar niet singleplayer. Ook al zou je nooit met andere mensen in een party gaan, WoW is in geen enkel opzicht een singleplayer spel.
=
Gaat het om solo spelen dan hoeft dit niet singleplayer te zijn zoals je in een eerdere post al aangaf. Solo betekend puur in je uppie.
Mooi, dan zijn we het met elkaar eens.
Er is nergens gezegd dat er geen NPCs zouden zijn, alleen dat alle menselijke karakters door een speler bestuurd zullen worden. De Mister Handy robots enzo zullen wel gewoon NPCs zijn lijkt me.
Klopt, robots zullen er inderdaad wel zijn. Afgezien van robots geen NPC's.
Meen me te herinneren dat ik ergens las dat er ook een ghoul community is.
Je kunt later als het er eindelijk is mods er op knallen hiervoor gaan private servers voor gebruikt worden waar je zelf natuurlijk op kunt instellen hoeveel mensen op de server kunnen komen. Dus je kunt later in je eentje als je dit zo nodig vind gaan rond lopen :p
Ik vind het écht kansloos dat de beta zo laat start.

Zijn ze zó zeker van hun zaak dat het goed gaat?
Zijn ze er al zeker van dat de game uitgesteld gaat worden en laten ze dat later pas weten?

Hoe kunnen ze in godsnaam na de beta in oktober alle gegevens inventariseren, bugs opsommen, prioriteren en fixen... vóór 14 november?

Een deel van de reden dat ik een pre-order heb gedaan is vanwege de beta... maar ik ben de eerste 3 weken van oktober met vakantie, lekker verhaal...

*sjonge jonge
Ik ben ook Fallout fanboy hoor, wtf is het met al de -1's op een oprechte on topic opmerking?

[Reactie gewijzigd door dartbord op 24 juli 2018 11:37]

Het is waarschijnlijk eerder een stress test voor de servers dan een echte beta waarin getest wordt voor ernstige bugs en dergelijken.

Pre-orderen voor een beta voordat je wist op welke datum hij zou beginnen is op z'n zachtst gezegd niet heel erg slim natuurlijk...
Pre-orderen is sowieso niet heel erg slim natuurlijk. Je kan hem beter kopen als het al een tijdje uit is en er een paar patches zijn gekomen en de prijs eventueel gedaald is.

Dan hadden ze het een stress test moeten noemen en niet een beta. Bij een beta ga je ervan uit dat er daarna genoeg tijd is om daadwerkelijk iets te doen met de opgedane kennis die uit die beta naar voren komt. Of zeg ik nou iets geks? Nee toch?
Pre-orderen is sowieso niet heel erg slim natuurlijk. Je kan hem beter kopen als het al een tijdje uit is en er een paar patches zijn gekomen en de prijs eventueel gedaald is.
Als je dit zelf al zegt, waarom heb je hem dan in vredesnaam ge-preordered? :D

Beta's zijn al jaren geen echte beta's meer. Meestal komt het neer op een demo of een stress test.

Echte beta's (en alfa's) noemen ze tegenwoordig Early Access zodat ze al geld kunnen verdienen aan hun niet afgemaakte product.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 24 juli 2018 11:49]

Haha, ik geef inderdaad eerlijk toe dat het niet slim is, maar aangezien ik een enorme Fallout fanboy ben heb ik dus 'caution in the wind' gegooid en gezegd, fuck it, pre-orderen die zooi. Dat neemt echter niet weg dat, als zij zeggen dat er een beta komt, ik gewoon een échte beta verwacht en dus geen stress test en geen early access ;)
Bethesda levert leuke games af, ik koop bijna alle games van hun. Met bugs of zonder het ervaring van onze favorite games blijven unique xD
1,5 maand kan best zat zijn om issues die tijdens een beta opkomen op te lossen, met een beta is het product meestal volledig af
M.i. een terechte zorg. +1 (als is de eerste zin een beetje overbodig ;) )

Zelf heb ik niet gepre-ordered vanwege de twijfels die ik heb (en tegenwoordig tegen pre-orders ben). Ik hoor over een paar maanden graag van je wat je ervaringen zijn in de Beta.
Ik beaam je volledig.

Heb zelf ook op dag 1 de pre-order geplaatst (wat ik normaal echt nooit doe) omdat ik zo snel mogelijk op de Beta wou..

En nu straks 2 weken beta ofzo voordat ie gewoon live is, wtf heb je daar nou aan?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre dit nou echt een 'test' is, het lijkt er steeds meer op dat bedrijven dit doen voor de publiciteit.
Je weet nooit hoe het echt gaat werken tot je een grote test doet. Alles kan intern lekker goed gaan met 50 mensen, maar hoe de servers zich gedragen met meer dan dat kan je alleen doen met een beta test.

Publiciteit is een bonus.
Ze zijn evengoed wel erg laat met deze "Beta". Er zit als ze gelijk 1 oktober releasen wat ze vast niet doen precies anderhalve maand tussen beta en feitelijke wereldwijde release. Volgens mij gaan ze daarin echt geen structurele probleem meer kunnen aankaarten.

Of dat spel gaat de releasedatum niet halen of dit is gewoon geen beta maar gewoon ordinaire early access maar dan hoop ik dat ze dat verhaal onder controle hebben en dit spel niet gewoon kapot is in de eerste periode na release.
Daar zou ik namelijk stevig van balen met die peperdure collectors edition.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 24 juli 2018 13:58]

Het spel zelf zal vast vloeiend spelen met hier en daar wat leuke Bethesda bugs, maar ik denk dat het juist
gaat om een test van de servers. Als hier problemen uit komen is een anderhalve maand genoeg tijd.
Historisch gezien is dat gewoon niet waar. Battlefield 4 was ook een drama bij release, gewoon weken lang, ondanks de soortgelijke "beta" iets eerder.
En No Man's Sky was dat ook maar voor twee dagen. Het ligt aan de issue.

Heb geduld en kijk hoe het gaat, aan mijn nek zeuren heeft geen zin. Ik zet hier neer wat ik denk de reden te zijn van de beta.

[Reactie gewijzigd door Iva Wonderbush op 24 juli 2018 11:41]

Heb geduld en kijk hoe het gaat, aan mijn nek zeuren heeft geen zin.
Je kiest er zelf voor open te staan voor reacties door op een publiek forum een mening te uiten dus als je reacties irritant vind kan je beter gewoon wegblijven.

No Man's sky werd overigens gewoon niet meer gespeeld na twee dagen want die flopte om heel andere redenen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 24 juli 2018 11:42]

Dat is dus geen beta, tegen die tijd is de game al lang gold. Veel te laat om welke (structurele) wijziging dan ook nog mee te nemen. De fans zijn aardig genept door Bethesda.
Natuurlijk is dit wel een beta, en in een maand tijd kan je nog genoeg bugs oplossen om day one een patch te hebben zoals elk spel tegenwoordig doet.
Zie daarom ook niet in waarom je genept zou zijn door bethesda ze zijn je niets verplicht
Dit is mijn visie:

Hun beta is geen beta. Het is ook geen demo of een stress-test. Het is een soft product launch. De beta release is hun "echte release" en 14 november is hun interne deadline om de server infrastructuur zo ver te krijgen dat ze gewoon de poorten voor iedereen open kunnen doen. Een pre-order betekent dat je het spel samen met hun "soft launched". Je kunt het spel eerder spelen in plaats van dat je een maand / een paar weken moet wachten voordat je het spel werkelijk kunt spelen.
dus ze testen met een beperkt aantal actors de server infra of deze uiteindelijk launch aankan zoals verwacht met een deadline.....dat is dus gewoon een beta/stress test........
Nee, want ze hebben waarschijnlijk veel te weinig tijd om (grote) wijzigingen aan te brengen als dat noodzakelijk blijkt te zijn. Daarvoor moet je een beta in augustus starten. Dat zou ik als ontwikkelaar doen voor een echte beta met spelers, want dan is er genoeg tijd. Deze beta start een maand voor de release, misschien niet eens. Misschien maar een paar weken, want 31 oktober is ook nog oktober.
maand kan zat tijd zijn, ligt helemaal aan de issues, de grootste dingen zullen er wel uit zijn dus nu is het helemaal kijken wat werkt en wat aangepast moet worden, A/B testen, als het blijkt dat objecten blijven voorbestaan zonder dat er een actor in de buurt is en dit voor issue zorgt kan dit gewoon een kwestie van een ttl inbouwen voor said objecten, etc, dingen die je gewoon niet kan testen met een te kleine groep zoals friends & family

[Reactie gewijzigd door dakka op 24 juli 2018 18:11]

Ja, maar het liefst wil je die afhankelijkheid helemaal niet hebben. Je moet eigenlijk alles kunnen aanpakken en als dat niet hoeft, dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
ik denk dat er wel over nagedacht is in de planning, ze hebben waarschijnlijk een sprintplanning gedaan en gekeken naar wat de meest waarschijnlijke issues kunnen zijn en hoe lang het kan duren, als je te lang plant dan heb je een blik developers die lopen te duimdraaien tot release
Of ze worden gewoon op Starfield gezet.
lijkt me van niet, dan heb je een team dat helemaal mentaal in de structuur van 76 zit, dan moet je ze opeens omgaan zetten naar een compleet andere ontwikkel omgeving, om ze vervolgens weer terug naar 76 te zetten om verder te gaan met content en onderhoud.

Je kan developers niet zomaar van project wisselen.
Jawel, maar niet op de manier zoals jij dat zegt. Als ze allemaal nodig zijn, dan zal dat heel snel duidelijk zijn. Zo niet, dan wordt een deel, geleidelijk aan, overgezet en daarnaast blijft er gewoon een groepje achter voor content en onderhoud.
Dit is mijn visie:

Hun beta is geen beta. Het is ook geen demo of een stress-test. Het is een soft product launch.
Dat houd dus in dat alle progressie bewaard blijft. Dat zou lekker eerlijk zijn......
Ze hebben 10jaar aan het spel gewerkt dan moetje toch wat goeds verwachten dit keer toch? :P :P
De Fallout release en open Beta is meestal toch op dezelfde dag? :+

Is altijd een groot bug-fest bij release, ik kijk 2 maanden later nog wel eens.
Je krijgt minnetjes, maar je slaat wel gewoon de spijker op zijn kop. De release van Bethesda games is altijd dramatisch slecht afgewerkt. Veel bugs blijven ook altijd onopgelost en spelers zijn dan aangewezen op de unofficial patches die door de community worden gemaakt.
Hoezo bij release. Fallout 3 heeft nooit lekker gedraaid en FO4 kent nog altijd launch bugs. Om over TES nog maar te zwijgen... :P

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2018 11:19]

Voor iedereen die in de stress schiet. Als ze een goede story line maken is er als single player op een online omgeving niet zoveel aan de hand.
Kijk maar naar Sw:tor. Dat was een online MMO die heel goed te solo'en was.
Ik maak me meer zorgen om de companions die zullen er niet meer in zitten denk ik, dit word dan vervangen door co-op buddy's / friends, denk ik. :9
Ik hoop dat dat ze het lukt om de sfeer te behouden bij Fallout Online.. Online variant van TES heeft mij hierdoor niet langer kunnen boeien dan een tiental uur..
Jammer dat je de special edition moet afnemen om kans te maken op te beta.
Dat is niet waar. Elke pre-order komt in de BETA. Dit is al vanaf het begin af aan gezegd.