Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xbox One-bezitters krijgen als eerste toegang tot testversie Fallout 76

De bčtatest van Fallout 76 komt als eerste beschikbaar voor bezitters van de Xbox One; pas daarna krijgen gebruikers van andere platforms toegang tot de testversie van het spel van Bethesda.

In een faq heeft Bethesda iets meer details gegeven over de B.E.T.A., zoals de uitgever de testversie noemt. Alleen gamers die een preorder voor het spel plaatsen, mogen meedoen met de bčta. Ze krijgen dan een code die ze kunnen verzilveren, waarna ze een e-mail krijgen zodra de testperiode begint.

De bčta komt naar de Xbox One, PlayStation 4 en pc, maar Bethesda benadrukt dat de Xbox One als eerste toegang tot de test krijgt, gevolgd door de andere platforms. Wanneer de bčtaperiode begint en hoeveel tijd er tussen de start voor de Xbox One en die voor de andere systemen zit, maakt de uitgever nog niet bekend.

Bethesda introduceerde Fallout 76 vorige week tijdens de E3 in Los Angeles. De prequel in de Fallout-serie is een online game met singleplayer- en multiplayerelementen, die op 14 november van dit jaar uitkomt.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

19-06-2018 • 15:16

88 Linkedin Google+

Reacties (88)

Wijzig sortering
Jammer dit weer hoor, maar wat ik me dan af vraag wordt fall out het meeste gespeeld op Xbox dat ze xbox als eerste kiezen?
De game werd ook als eerste aangekondigd op het Microsoft podium op de E3.
Ik vermoed dat Microsoft Bethesda daar een flinke zak geld voor heeft gegeven en dat het weinig te maken heeft met het daadwerkelijke aantal spelers.

Zelf ben ik erg verbaasd en ook wel een beetje boos dat Bethesda ervoor kiest om de beta achter een preorder te hangen. Ik had al niet heel erg veel vertrouwen in de visie zoals die op de E3 werd gepresenteerd, maar als ik het spel dan ook nog is niet kan proberen voor ik er 60 euro voor neerleg dan sla ik hem denk ik maar gewoon over.
Bethesda mag ook wel uitkijken dat ze niet de kant van EA op gaan. Ze weten tot nu toe de kwaliteit redelijk hoog te houden maar het eindeloos "remasteren" van skyrim en de laatste paar dlc van Fallout baren me toch wel een beetje zorgen (far harbour en de workshop waren nou niet echt bijzonder en te duur voor wat ze bieden).

Maar goed. We zullen het zien, tot nu toe vind ik Bethesda best een goede uitgever en ik hoop dat ze dat blijven. Ik hoop ook oprecht dat de nieuwe elder scrolls minstens kan tippen aan de vorige paar delen want die waren echt fantastisch.
Al die DLC samen was 20 euro... als je dat al te duur is...

Overigens heeft dat geen fluit te maken met EA, ook al zou het duur zijn. Die worden erop afgerekend (nou ja, niet echt, iedereen koopt het toch wel) dat ze scummy praktijken erop nahouden als pay2win, lootboxes, pre-release gameplay veel mooier is dan release, smerige eigen launchers verplichten en dag 1 DLC.

Volgens mij is dat met Fallout en TES nog niet het geval geweest. En er zijn geen talloze remasters, die is eenmalig geweest, en vervolgens als port op verschillende platforms uitgebracht. Maar goed, ze kunnen niet winnen. Blijven ze exclusief aan een console, gaan mensen over de zeik, en klaarblijkelijk als ze het overal beschikbaar maken, is het ook niet goed :+
Euhm, de DLC van Fallout 4 hebben ze zelfs de season pass voor in prijs verhoogd. Deze ging van 30 naar 50! Far Harbor was 25 en Nuka World was 20. Hier kwamen nog wat kleine workshop meuk dlc bij.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 19 juni 2018 23:55]

Hij doelt waarschijnlijk op de aanbieding van de season pass naar 20 euro net voordat deze naar 50 euro ging. Ik heb die destijds ook nog voor 20 euro gekocht en dan is het de moeite waard. Voor 50 euro zeker niet.

Nu hoopte ik echter stiekem dat VR daar als DLC bij in zou zitten. Dat die als aparte 60 euro game kwam (bovenop de 80 euro die ik reeds aan Fallout 4 had uitgegeven) vond ik echt belachelijk. Sterker nog.. de DLC's konden niet toegepast worden op die Fallout 4 VR en in de base game zaten ook een hoop beperkingen dus in feite kocht je een zeer 'geknepen' game voor de hoofdprijs.
Skyrim is 1x geremasterd ... niet eindeloos..
Ze hebben wel de engine met de game skyrim geport naar vrijwel elk platform ja.. maar dat is geen remaster..

Daarom krijgen we straks ook cross platform multiplayer. .
Maarja de mens kijkt helaas niet verder dan hun neus en is al snel geneigd overal het negatieve in te zien en dan dom dingen gaan roepen..

Qua fallout 4 dlc ben ik het wel met je eens. Dat was best wel een tikkeltje teleurstellend helaas. Maargoed bij f76 hoef je er niet meer voor te betalen dus dat probleem is ook al opgelost

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 19 juni 2018 17:52]

Je kan de meeste spellen niet proberen waar je 60 euro voor neertelt.

Daarom vind ik het jammer dat je nu Bethesda afbrand omdat ze de bčta achter een pre order stoppen..
Dit is al meer dan de meeste uitgevers doen als je daar even over nadenkt. Daarbij is het juist exact andersom...
De bčta mag je aan meedoen als je de game besteld..
Niemand heeft het over een gratis bčta gehad en daarbij heeft Bethesda al bijna nooit een public bčta gedaan...

Ik snap al die commotie nu ineens niet..
Mensen tellen jaarlijks honderd euro neer voor call of duty en daar hoor je mensen dan niet over..
Nu koop je dus een season pass en de game en server acces voor Nog geen 60 euro. Krijg je er nog bčta acces bij ook..

Ik heb juist niks dan lof voor Bethesda over de manier van verkopen..
Jammer dat mensen een bčta verwarren met een gratis demo ofzo..

Het is nog geen eens een early acces of wat dan ook en ook hier pompen mensen massaal geld in. . Maar dan nu wel Bethesda lopen afzeuren erg jammer..
In mijn optiek is een beta een testversie, om de server te stresstesten en bugs te vinden, dus om dit achter een preorder te plakken is sowieso not done. Je doet de ontwikkelaar een dienst, daar ga ik echt geen geld voor neerlegggen.
Vat dit niet verkeerd op, maar doe je niet alleen de ontwikkelaar maar ook jezelf een dienst?

Door je preorder krijg je toegang tot de b.e.t.a waardoor er serverload ontstaat. Hiermee help je de ontwikkelaar om eventuele performance issues of bugs bovenwater te krijgen. Met deze info kan Bethesda ervoor zorgen dat de game naar behoren werkt wanneer die uitkomt.
Ik snap je punt, maar mijn probleem is vooral dat een beta nu vaker als early access/hype generator gebruikt wordt dan dat er daadwerkelijk getest wordt
Dat kan gewoon met een closed beta. Dit soort 'Beta's' zijn gewoon voor de fanbase die geen geduld heeft. Read between the lines.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 20 juni 2018 09:13]

Je pre-order kun je ook gewoon annuleren als de B.E.T.A. niet bevalt.

Dat moet je niet 3x per maand doen, maar zowel Sony als Microsoft bieden de optie.
Nee, het vermoeden is dat MS een flinke premie heeft betaald om dit te 'verdienen'
Sowieso hebben Microsoft en Bethesda al jaren goede relaties. Morrowind kwam uit op de Xbox na aandringen van Microsoft en Oblivion was (bijna) een launch titel voor de 360.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 19 juni 2018 15:33]

Zolang er maar geen Games for Windows Live in Fallout 76 zit ;)
Zoals bij Fallout 3
GFWL was een heerlijk drama idd. Zeker onder W10 initieel toen het gewoon betekende "doet 't niet, dikke doei". :+
Is er volgens mij al een hele tijd uit. Gfwl is toch discontinued?

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 19 juni 2018 19:31]

mwa, de huidige Xbox app op windows 10 die het heeft vervangen vind ik ook een draak van een app vergeleken met Steam, Uplay, GOG.
Lijkt me logischer dat Microsoft er meer geld voor over had dan Sony in dit geval.
Vaak heeft het ook te maken met dat in dit geval Microsoft een x bedrag betaald om als eerste toegang te krijgen tot deze game.
Waarschijnlijk een samenwerking met MS. Misschien dat ze de servers verzorgen oid en dat daarom MS wil dat hun favoriete platform een voorsprong krijgt. Zo werd er ook al een trailer tijdens de MS conferentie getoond, voordat er meer info kwam in de Beth conferentie op E3.
Xbox heeft nog niet de helft aan consoles verkocht als dat de PS4 heeft, dus grove schatting; nee.
Ach, de 'BETA'.... is gewoon een verkapte early access gevolgd door een server wipe. Ik zou me daar weinig druk over maken.
Ik ben niet 100% procent op de hoogte, maar de beta is bedoeld om de online servers / activiteiten te testen, omdat dit nog redelijk "nieuw" voor deze studio is. Uiteraard is het een perfecte strategie om meer mensen het te laten pre-orderen en zo meer geld binnen te halen, maar ik denk dat het een slechte instelling is om te denken dat een beta bedoeld is als ( al dan niet gratis ) demo.
Tegenwoordig hebben heel veel games een (of zelfs meerdere) beta's, die meer dienst doen als demo/lokkertje. Dat kan ook helemaal verkeerd uitpakken. Bij OnRush was de beta redelijk chaotisch, en door het ontbreken van een verhaallijn of tutorial had je geen idee wat je nu echt aan het doen bent. De uiteindelijke game schijnt (ik heb hem niet zelf gespeeld) veel beter/gestructureerder te zijn, krijgt lovende recenties, maar velen zijn al afgehaakt door die beta, waardoor de game nu relatief slecht verkoopt.
Dat is dan meer de fout van vele andere bedrijven waarbij een beta idd een demo is dan door de makers van OnRush welke een werkelijke beta hebben gebruikt om bepaalde elementen van een spel te testen. Dat is echt net zoiets als dat mensen denken dat het een fantastische baan is om speltester (QA) te zijn voor games. Dat is gewoon een baan waarbij je vaak taken repeteert zonder enig plezier uit het spel te halen en dan moet je daar ook nog eens goed over rapporteren.
Nee, maar een Beta is ook niet bedoeld om je pre-order sales te verhogen.... Het doel van een BETA is je systeem testen, en als deze beta specifiek hun online componenten moet testen, zou je JUIST een zo hoog mogelijke load willen hebben, net zoals je bij launch kunt verwachten.
Een perfecte strategie? Werk jij toevallig bij EA? :+
Je klinkt alsof je lootboxes ook een heel goed idee zou vinden namelijk...
Voor mij ruikt dit naar weinig vertrouwen in je product, anders zou je willen dat zoveel mogelijk mensen komen testen zodat je punt 1 een goede stress test uit kunt voeren en punt twee mensen de smaak te pakken krijgen en je game kopen. Als je echter zelf al denkt dat mensen tijdens de beta al tot de conclusie gaan komen dat het niks is, dan kom je misschien met dit soort vage plannen op de proppen.
Bethesda is sowieso niet echt zo'n heel fijn bedrijf op dit vlak, zie ook dat ze Kotaku al jaren boycotten omdat die te eerlijk zijn en dingen naar buiten brachten waarvan Bethesda vond dat we het niet mochten weten.

Staat overigens los van dat ik wel fan van hun games ben, maar ik durf er bij deze niet zomaar op te vertrouwen dat het wat wordt...
of je zet n pre-order bij een winkel waar je achteraf kan betalen, ontvangt de beta code en cancel je order. Beetje kut strategie misschien, maar beta uitdelen aan mensen die het spel toch wel gaan kopen is gewoon raar.

[Reactie gewijzigd door chimnino op 19 juni 2018 23:45]

En wie zegt dat ze dat niet als nog gaan doen? Misschien denken ze "eerst pre-orders binnen harken en daarna nog een open beta erachteraan."

Dat lijkt mij niet geheel onlogisch vanuit marketing oogpunt.

*edit*

Tevens denk ik (verbeter me als ik het mis heb) dat een gesloten beta niet meteen hoeft te betekenen dat het niet vraagtekens bij anderen weg kan halen. Het is dan misschien gesloten in de zin dat niet iedereen kan meespelen, maar er kunnen mogelijk wel gewoon beelden vrijgegeven worden. Die beelden van mensen die de beta spelen kunnen al vragen wegnemen?

Tevens zou ik me niet al teveel zorgen maken over de verkoop aantallen. Zeker als ik hoor hoe snel die Collector's Editions uitverkopen.
Blij dat ik er zelf eentje op de kop heb kunnen tikken, past goed bij m'n pipboy! :+

[Reactie gewijzigd door dartbord op 19 juni 2018 16:11]

Dan hadden ze dat gedaan, maar dat is niet hun plan. Als fans vragen hebben, pre-orderen ze niet en lezen ze online wat de beta inhoudt, en wachten ze tot na de release of de game wel degelijk goed is.
En dat kun je doen door reviews te lezen, online filmpjes te bekijken en dergelijke, zodra het spel uit is.
Een open beta voor mensen die de pre-order gedaan hebben is een teken dat de ontwikkelaar de pre-order mensen ziet als potentiele testers, wat in mijn ogen een goed teken is. Zoals hierboven ook keurig gezegd, dat veel mensen het als een verkapte demo zien betekend niet dat dit ook zo door de ontwikkelaars bedoeld is.
Beetje jammer dat je al je reacties weggehaald hebt.
Omdat hij misschien zelf ook snapt dat het gewoon nergens op sloeg?

Voor iedereen die het wil weten, simpel gezegd zei hij. Ik ga de game niet kopen want ik mag niet mee doen aan de beta. Doordat ik niet mee mag doen aan de beta weet ik niet van te voren of ik de game leuk vind dus koop ik hem niet.
Bedankt voor de samenvatting van wat hij gezegd zou hebben.

Beetje rare redenering overigens.
Je kan toch ook recensies lezen en dergelijke? :?
En je weet dat een beta van een product niet het eindproduct is?
Je keuzes baseren op beta's lijkt me een rare aanpak. Sommige producten worden eindeloos beter na de beta en bij anderen heb je juist kans dat het juist helemaal niet meer een fijn product is geworden.
Ik ben een fallout fan (ik speel het al vanaf voordat fallout 1 uit kwam :+ ) en voel me daarom aangesproken Door je bewering dat "we" zitten te wachten op een nieuwe single-player. .

Dit is voor jou misschien zo maar ik wil niet generaliseren en zou jij ook niet moeten doen.

Ik had vanaf fallout 3 al het gevoel dat een coop juist enorm leuk zou kunnen zijn.
Ik heb de game uiteraard diezelfde dag al besteld en kan niet wachten tot hij uitkomt.

Overigens ben ik ook een groot van van de klassieke single-player rpg hoor dus ik zal beiden met open armen ontvangen.

Maar de vraag naar fallout multiplayer is er al heel erg lang (coop of kleine aantallen. . Absoluut geen mmo ) ook Door een groot deel van de fans..

Niet voor niets is fallout new Vegas al tijden terug gemod door fans om meerdere spelers te ondersteunen al lang voordat het nieuws over F76 naar buiten kwam..

Jammer dat jij hier niet naar uitkijkt.
Ik denk/hoop dat je je achteraf nog wel bedenkt.
Maar dat maakt het nog geen mening die de hele fanbase deelt.
Dit soort onzin kan je beter op hun forum posten ofzo. Beetje kinderachtig zo van en daarom koop ik het nu niet lekker puh. Alsof hun het wat kan schelen dat 1 iemand de game niet koopt omdat hij geen demo mag spelen.

Als je meerdere reviews bekijkt en gameplay beelden erbij pakt, misschien nog wat live streams, kan je echt wel een aardig beeld krijgen van een game! Enige wat mist is je eigen input, maar voor de rest zie en hoor je alles en krijg je ook de meningen van andere erbij. Wil je echt zeggen dat je al je games enkel hebt gekocht op basis van je demo/beta ervaringen?
Je zou kunnen pre orderen en na de beta je pre order annuleren. Het is omslachtig, maar op die manier kun je toch nog spelen.
Je zou natuurlijk ook een pre order kunnen plaatsen voor toegang tot de beta.
En als je het niks vind een refund aanvragen.
Via steam heb je sowieso 2uur playtime en 2 weken bedenktijd na de release.

En anders kijken of je via mp/v&a of ebay een beta code kan krijgen
Ik wacht wel op Fallout 5. En in de tussentijd kan ik Metro Exodus uitproberen.
Dat kan wel 2028 worden.
Het lezen van je comment deed een beetje pijn. Dat moment dat de realiteit doordringt en je je dan moet beseffen hoe lang zo'n periode kan zijn :'). We houden gewoon hoop, en anders is er nog genoeg ander materiaal. Zoals hierboven Metro genoemd is, er is straks ook nog Cyberpunk, Beyond Good & Evil 2.. het komt wel goed :D
Microsoft wil ook even de exclusief-kaart inzetten op de speeltafel van de console-wars :) Mag best, als zij het niet doen, doet Sony het wel.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 19 juni 2018 15:23]

Bethesha zal wel een mooie deal gekregen hebben, m.b.t. Azure servertjes, voor de hosting hiervan.
in ruil voor een mooie Xbox exclusive voor Microsoft.
Pre-orderen om een demo "beta" te mogen spelen, je moet wel gek zijn om daar in te trappen. Pre-orderen is echt totaal nutteloos.
Niet zo heel nutteloos hoor. De collector's edition was al snel uitverkocht. Probeer die bij release maar nog te krijgen als je niet hebt gepre-ordered. En bij heel veel plekken is pre-order niet gelijk aan pre-purchase.
Dus jij vind de door de uitgever gecreeerde nepschaarste van de collectors edition nuttig?
Bij Xbox, PSN, Steam, Origin, Bol.com en vele anderen is pre-orderen hetzelfde als pre-purchase. De oude manier van betalen bij ontvangst is in de meeste gevallen geen optie.

Bij fysieke schaarste is pre-orderen misschien niet geheel nutteloos maar ik doe er nog steeds niet aan omdat die schaarste bewust gecreëerd wordt door de uitgever. In dit geval zal het voor de meeste mensen om een digitale pre-order gaan en dat is klinkklare onzin want dat raakt niet op, misbruiken ze een beta om pre-order aantallen op te krikken.

Digitale pre-orders zijn alleen in het voordeel van de uitgever, geld ontvangen voordat je überhaupt iets geleverd hebt.
Vind je? Pre-orders kun je annuleren. Als je na een beta/demo ziet dat je het spel niets vindt kun je het rustig annuleren. Ik zie het als een plus-puntje. Ik heb het zo met Destiny gedaan.
Als ik na een beta merk dat ik het spel wil hebben, dán schaf ik het wel aan. Dit lijkt haast op een opt-out. En... Ik gok dat je een pre-order moet plaatsen via een door Bethesda controleerbaar platform (Steam?), en je moet dan dus waarschijnlijk meteen betalen.
Zinloos om eerst te pre-orderen en dan te cancellen. Maar een hoop mensen zullen hier wel weer intrappen.
Volgens mij heb je dan een verkeerd idee van een 'beta'. Een beta is vaak om verschillende zaken te testen zoals @Jensifying ergens anders al aangaf. Het is niet alsof je het recht hebt om van een spel een beta versie te mogen spelen, het is geen demo.
Waar lees jij dan dat dit een demo of trial versie is.?
De kans is echter aanwezig dat je je preorder niet meer kunt annuleren als je de (beta)code al hebt verzilverd.
Via Bol.com krijg je altijd gewoon de Beta.code en kun je altijd annuleren: https://www.bol.com/nl/p/...CpnwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Zie de omschrijving.

[Reactie gewijzigd door Karun op 19 juni 2018 15:35]

Nog nooit tegen gekomen. Zo ook mijn bf V pre-order die toegang geeft, stond bij het bestellen heel duidelijk dat op de beta code geen refund iets van toepassing was maar op de game zelf is wel die EA great game guarantee van toepassing, die kan je dus zelfs 24 uur na release nog returnen.
Pre-orders zijn niet te annuleren op PSN, je moet ook al betalen op het moment dat je de pre-order plaatst. Er is geen enkel voordeel van een pre-order t.o.v. het spel gewoon op de dag van release aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 19 juni 2018 15:38]

Ik heb het ook over pre-orders van fysieke-spellen. Daar is dan dus de voordeel dat je kostenloos de beta kunt spelen.

En je kunt een PSN pre-order annuleren als je het spel nog niet hebt gedownload.
Zie: https://www.playstation.c...o-i-cancel-a-pre-order-0/

Ik weet niet of een Beta daar onder valt. Maarja, ik heb het over Fall Out 76's fysieke versie. Deze kun je pre-ordereren bij onder andere Bol.com en vervolgens kostenloos annuleren als de beta je niet aanstaat.
Pre-orderen om de Beta te kunnen spelen kan dus wel zinvol zijn.
Ah, het kan dus blijkbaar via de helldesk, het kan namelijk niet via de PSN store. Er zit nergens een knopje "preorder annuleren" oid.
Pre-orderen om een demo "beta" te mogen spelen, je moet wel gek zijn om daar in te trappen. Pre-orderen is echt totaal nutteloos.
Nou gegarandeerde toegang tot de beta/demo bewijst per definitie al dat het niet nutteloos is :)

Ik pre-order wel eens, als de beta dan tegenvalt annuleer ik de hele bende
Waarom is dat nutteloos.
Ik ging het spel sowieso aanschaffen en nu mag ik zelfs al voor de release een keer een kijkje nemen en tegelijk helpen met stressen van de servers..

Ik heb ook in de fallout 4 bčta mee gedaan en er zijn ook toen nog aardig wat bugs uitgehaald hoor. Dit stond los van een aankoop en was invite only.
Die fase is voor fallout 76 al afgelopen onderhand en aangezien dit een online game is zul je dus je servers moeten gaan stressen..
En hoewel je met kunstmatig stresstesten een heel eind komt wil je toch graag duizenden spelers om het echt te testen in de praktijk.
Goeie deal dan toch ?
Die mensen die wel pre order en krijgen alvast een eerste kennismaking als Dank? en Bethesda heeft zn live stresstest.

Nogmaals....
1. Dit is geen demo.
2. Je koopt een game die over 6 maanden uitkomt. Geen early acces ofzo dus.
3. Je hoeft het niet te kopen.

Daarbij... Mensen betalen rustig 120 euro voor call of duty... Dit elk jaar... zonder trial of demo of beta. .. en dit wordt ook grotendeels in preorder gedaan..

Some people just want to watch the world burn.
Het is nutteloos omdat het een spel is met onbeperkte oplage, vanwege schaarste hoef je dus niet te pre-orderen zoals vroeger met fysieke games wel het geval was. Daarnaast vind ik het persoonlijk heel erg dom om nu al iemand geld te geven voor een product waarvan je nog niet eens weet of het wel goed is en of je het wel leuk vind. Blind de hype volgen is niet bepaald een goed idee.

Dat jij dit spel sowieso al ging kopen (met de zeer beperkte kennis die we nu hebben) doet me vermoeden dat de hype jouw al sterk beďnvloed heeft. De staat van Bethesda spellen bij release zou een waarschuwing moeten zijn om ze niet meteen al te kopen en al helemaal niet pre-orderen.

En nee, je hoeft natuurlijk nooit iets te kopen maar de pre-order cultuur is wel medeverantwoordelijk voor de zielige staat van de games van tegenwoordig. De mensen die blind elke CoD game kopen voor 120 euro hebben ervoor gezorgd dat er zoveel crap uitkomt omdat ze toch wel alles kopen.

Als ze bij wijze van spreken een Barbie spel zouden pakken en er een CoD logo opplakte zou het nog als warme broodjes over de toonbank gaan...

En alleen mensen die pre-orderen toegang geven tot de beta toont al aan dat het helemaal geen echte beta is maar gewoon een manier om meer pre-orders binnen te halen. Als ze de boel echt zouden willen stress testen laten ze het door iedereen spelen...

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 19 juni 2018 23:42]

Kan je niet een pre-order zetten, de beta spelen en dan je pre-order annuleren? :+ Of is het tegenwoordig zo dat je pre-orders altijd op voorhand moet betalen?
Op PSN moet je ze iig op voorhand betalen en zijn ze AFAIK niet te annuleren.
Ik heb hem geprepareerd maar vermoed de beta code pas te krijgen na dat m'n 14 dagen bedenktijd om is
Hmm, niet onverstandig van hen :Y) Langs de andere kant, langs onze kant, ik lees hier vele reacties die Bethesda met deze nieuwe Fallout niet helemaal vertrouwen en liever eerst eens 'n beta (lees: demo) proberen. Maar als die je onmiddellijk verplicht van over te gaan tot pre-orderen, tja, dan laat je het ofwel gewoon zo, ofwel ga je wat creatievere oplossingen zoeken ;)
Je bedenktijd gaat wettelijk in na het leveren van het product. Dus 14 dagen ná release van de game vervalt je wettelijke bedenktijd. Dit geldt althans voor fysieke media bij Nederlandse webshops, zoals bol.com.
Klopt, dat geld voor fysieke producten. Maar zou het kunnen zijn dat beta toegang onder bijvoorbeeld iets als service of dienst verlening valt? Hier gaat namelijk de (wettenlijke) bedenktijd van 14 in op het moment dat je de orderbevestiging krijg.
Ik heb verder nog niets vernomen over hoe en wanneer we de activatie code krijgen.
Nee. Je kan je product namelijk annuleren. De beta code is niet het product wat je hebt besteld namelijk. Wat als ik niet eens interesse heb in de beta? Ik betaal voor de game en zodra ik die krijg, heb ik 14 dagen wettelijke bedenktermijn.
Fraai dat mensen hier altijd meteen conclusies trekken, terwijl ze de daadwerkelijke reden niet eens weten.
Is er al iets bekend (of gerucht) wanneer de Beta van start gaat? Hoop dak er niet keihard overheen lees.

Een pre-order voor een nieuwe liefde wil ik graag doen. Maar als de beta maar 2 weken duurt op PC heeft het weinig 'romantiek'
Gisteren heeft Pete Hines in een interview gezegd dat ze nog zeker een maand intern gaan testen.

Voor de rest is er nog geen info over datums.
Thanks voor de info!
Single player en multiplayer aspecten? Volgens mij alleen multiplayer hoor. Je kan in je eentje spelen, maar dat is alsnog online met andere spelers
Zal wel een beetje zoals destiny gaan.