Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bethesda toont teasertrailer van Fallout 76

Bethesda heeft een teasertrailer van Fallout 76 online gezet. Het lijkt te gaan om een nieuwe game in de Fallout-serie, mogelijk een multiplayergame, maar veel details zijn nog niet bekendgemaakt. Tijdens de E3-presentatie onthult Bethesda de game.

Fallout 76De teasertrailer toont een kenmerkende schuilkelder zoals die in Fallout-games voorkomen. Het gaat om Vault 76 en dat is er een die nog niet in eerdere Fallout-delen voorkwam. Daarmee lijkt het om een nieuw spel te gaan en niet om een remaster van bijvoorbeeld Fallout 3, zoals dinsdag het geval leek.

Vault 76 lijkt in betrekkelijk goede staat te zijn en er zijn zichtbare voorbereidingen voor een feestje. Op een bord is te zien dat Reclamation Day gevierd wordt. Verder is er een kenmerkende Pip-Boy te zien in de trailer. Van geweld of wapens is geen sprake.

Volgens Kotaku is Fallout 76 'een soort onlinegame' en ook Polygon zegt gehoord te hebben dat de game multiplayer krijgt. Als dat zo is lijkt het niet om een opvolger van Fallout 4 te gaan, maar om een online variant.

Een studio van Bethesda maakt de game, maar welke is nog niet duidelijk. Het spel zal uitkomen voor de PlayStation 4, de Xbox One en pc. Bethesda geeft meer informatie over het spel in zijn E3 Showcase, die over anderhalve week plaatsvindt. De presentatie van Bethesda is maandag 11 juni om half vier 's nachts Nederlandse tijd.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

30-05-2018 • 16:57

148 Linkedin Google+

Reacties (148)

Wijzig sortering
Aan de trailer te zien nog altijd geen nieuwe engine terwijl de Creation Engine al vanaf het begin niet echt mee kon komen met andere games. Niet heel gek aangezien die engine een fork is van de veel oudere Gamebyro-engine. Houterige animaties, weinig interactie met de spelwereld, verouderde graphics, weinig indrukwekkende physics zijn normaal in Bethesda-games. Ze hebben wel wat nieuwe technieken geïmplementeerd zoals Physically Based Deferred rendering. volumetric lighting en nog wat andere dingetjes, maar het voelt alsnog oud aan.

Dan zie ik liever dat ze gebruikmaken van ID Tech 6 of Unreal Engine 4. Daar is in elk opzicht veel meer mee mogelijk dan met de Creation Engine. Waarschijnlijk gaan ze er qua prestaties dan ook flink op vooruit.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 30 mei 2018 17:04]

Niet heel gek aangezien die engine een fork is van de veel oudere Gamebyro-engine.
True, maar anderzijds is het natuurlijk ook zo dat ID Tech of Unreal Engine óók niet bij elke iteratie van de grond af aan opnieuw in elkaar gecodeerd worden. ID Tech 6 erft ook een heel groot deel van de code van ID Tech 5 en 4 en, vul maar in.
Dan zie ik liever dat ze gebruikmaken van ID Tech 6 of Unreal Engine 4. Daar is in elk opzicht veel meer mee mogelijk dan met de Creation Engine.
UE zullen ze niet snel gebruiken omdat ze tegenwoordig een sterke voorkeur hebben om in-house engines te gebruiken. En het is nog maar de vraag in hoeverre ID Tech 6 beter zou zijn voor RPG's in een grote open wereld.

An sich is met de mogelijkheden van de huidige Creation Engine niet zo veel mis. Het is meer zo dat Bethesda als ontwikkelaar redelijk lui kan zijn en het al snel goed genoeg vindt. Als je ziet in hoeverre een relatief klein aantal getalenteerde mod makers Bethesda's Creation games naar een hoger niveau weten te tillen, in hun privé tijd als hobby wel te verstaan, dan spreekt dat imho boekdelen
Ja dat begrijp ik ook niet. Het voelt letterlijk alsof je terug in de tijd gaat.
De enige reden die ik kan bedenken dat ze hun eigen engine handhaven is omdat ze snel, makkelijk en koste efficiënt een spel in elkaar kunnen knutselen en er mega veel mee verdienen aangezien het een gigantische fanbase heeft die het spel toch wel koopt.

anders moeten ze leren om te gaan met een nieuwe engine en dat kost tijd en geld. Laat Bethesda daar nou niet echt om bekent staan graag geld uit te geven aan nieuwe dingen.
Inderdaad, ik ben een fan en koop het spel toch wel. Graphics heeft bij mij nooit bovenaan de verlanglijst gestaan. Gameplay daarentegen is veel en veel belangrijker. Ik zie liever dat ze enig extra geld daarin stoppen.
Toch vond ik de gameplay in Fallout 4 zoveel slechter dan in Fallout 3, omdat ze er meer een shooter van wilde maken en dat werkt gewoon niet op de creation engine. Ik heb het verhaal ook nooit afgemaakt deels omdat de RPG weg was, maar ook grotendeels omdat het shooter gedeelte gewoon niet goed werkt. Het aimen is slecht en niet accuraat, de UI is clunky en groot, de FOV is erbarmelijk slecht en bovenal is de A.I van alles en iedereen compleet idioot. Zelfs de koreanen uit Crysis uit 2007 hadden stukken betere A.I dan de wezens in Fallout 4. Dat kan je je enigzins veroorloven als je een RPG speelt waarbij je via VATS toch niet echt zelf aimt, maar in een shooter als Fallout 4 is dat echt niet meer van deze tijd.

Fallout 4 heb ik ook gekocht op de hype, maar mijn hemel wat was dat een teleurstelling. En ik heb het idee dat bijna alle teleurstellingen in die game te wijten waren aan het feit dat ze meer een shooter wilden maken van Fallout en dat dan deden in combinatie met die creation engine.
ik ben dan schijnbaar een van de weinigen die Fallout 4 juist geweldig vond. Fallout 5 had ik niet verwacht, maar een Online variant van Fallout zou best interessant kunnen zijn mits goed uitgevoerd.
Meeste reacties die ik tot nu toe heb gezien hebben het over een TESO achtige game in de Fallout setting.

Kan inderdaad erg leuk zijn maar TESO is wel een belangenrijke reden voor het niet meer verschijnen van nieuwe single player Elder scrolls games, de beschikbare resources worden gestoken in het blijven uitbreiden van de goed lopende (lees lucratieve) MMO.

edit typo

[Reactie gewijzigd door Tommy_K op 30 mei 2018 22:38]

Er zitten altijd jaren en jaren tussen verschillende single player TES games. 7 jaar sinds Skyrim is nog niks.
7 jaar is een langere periode tussen twee TES games dan voorheen ooit het geval is geweest (zie lijstje hieronder). Zelfs als bethesda volgend jaar een nieuw SP deel uitbrengt, gaat er dus minimaal 8 jaar zitten tussen TES V en TES VI.

1994 The Elder Scrolls: Arena
- 2 jaar -
1996 The Elder Scrolls II: Daggerfall
- 6 jaar -
2002 The Elder Scrolls III: Morrowind
- 4 jaar -
2006 The Elder Scrolls IV: Oblivion
- 5 jaar -
2011 The Elder Scrolls V: Skyrim
- Niet singleplayer releases / remasters -
2014 The Elder Scrolls Online
2016 The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition (XBOX One, PS4, Switch en PC remaster)
2017 The Elder Scrolls: Skyrim - VR (XBOX One, PS4 en PC VR-remaster)
Ongelooflijk maar waar! Dat had ik oprecht niet verwacht. Ik had juist het idee dat er een veel langere periode tussen Oblivion en Skyrim zat dan tussen Skyrum en nu. Weer wat geleerd!
TESO wordt alleen gemaakt door Zenimax Online, terwijl The Elder Scrolls 'hoofd'-games gemaakt worden door Bethesda Gameworks. Niet dezelfde studios, niet dezelfde resources. Klopt dus niet helemaal wat je hier zegt ;)
Persoonlijk vond ik ook Fallout 4 een prima game hoor. Sommige punten van FO3 waren beter, maar FO4 had ook leuke gameplay verbeteringen. Denk aan bijvoorbeeld de settlements (werd wel VEEEEEL beter gemaakt met de Sim Settlements (en bijbehorende uitbreidingen) en de verandering in de Power Armors. Overpowered Armors die op energie werken ipv de eerste volgende tier armor zoals in FO3. Aangezien ik het spel voornamelijk via VATS speel (gunslinger ftw) zie ik het niet zo zeer als een shooter zoals hierboven beschreven. Wat ik wel jammer vond is dat je niet echt je eigen alignment kan kiezen. Je moet in het begin de minutemen helpen. Ik zou graag eens Fallout willen spelen als een evil character.

Ik vraag mij wel af in wat voor vat(s) ze dit multiplayer spel gaan gieten.

[Reactie gewijzigd door Joever op 31 mei 2018 08:22]

Nee hoor, fallout 4 qua gameplay was behoorlijke verbetering. Het speelt een enorm stuk beter dan 3 en NV, en wijzigingen zoals hoe een power armor werkt vond ik ook goed.
Anders dan bij 3 en NV kun je nu ook zonder VATS redelijk spelen, het is alleen zo jammer dat het verhaal zo'n backseat heeft genomen daardoor..
Same here, :)

Ik ben alleen erg benieuwd wat ze met deze game echt gaan doen.
Vooral als er multiplayer in zit.
Gameplay, plot, en een goede soundtrack zijn voor mij het belangrijkste
Vervelende is juist dat de engine daar een grote rol in speelt. Neem Skyrim bijvoorbeeld, waarbij je met een paar gewoon nagenoeg verticale wanden op kunt klimmen om zo de grootste bergen over te steken. Knettergek. Of de physics in nagenoeg elke Fallout of Elder Scrolls titel met deze engine - raak 1 blikje of flesje zachtjes aan en het vliegt de ruimte rond.

Waar deze spellen goed in zijn is het aanbieden van een gigantische open wereld met een bepaald thema waarin je kunt doen en laten wat je wilt. De rest... Ehhh.

Overigens... Als dit een multiplayer-only dingetje wordt vermoed ik dat er toch iéts minder exemplaren verkocht zullen worden. Jammer. De Fallout spellen hebben namelijk niet echt bijzondere vuurgevechten, dus kan mij niet voorstellen dat dit de mensen moet aantrekken.

[Reactie gewijzigd door Zodiac op 30 mei 2018 18:46]

Misschien moet je gewoon COD 1 of 2 spelen....
Ondanks denk ik ook dat FO76 geen hoge ogen gooit met gebruik van een oudere engine. Misschien moet daar de nadruk op gelegd worden. We gaan het zien met de verkoopcijfers, want die bepalen alles :s
Vervelende is juist dat de engine daar een grote rol in speelt. Neem Skyrim bijvoorbeeld, waarbij je met een paar gewoon nagenoeg verticale wanden op kunt klimmen om zo de grootste bergen over te steken. Knettergek. Of de physics in nagenoeg elke Fallout of Elder Scrolls titel met deze engine - raak 1 blikje of flesje zachtjes aan en het vliegt de ruimte rond.
Maar dat is JUIST het leuke eraan. Natuurlijk is het niet realistisch, maar het is niet zo dat het blikje ontploft als je er op schiet... *kijkt naar Goldeneye op de N64*
Het is ook niet zo dat je door muren heen kunt lopen, of het spel constant crasht als je springt of zwemt.

Het zijn naar mijn mening geen hinderlijke bugs, en Bethesda noemt het geen 'bug', maar een feature.
not trolling, maar welke gameplay?

iedere fallout voelt voor mij hetzelfde aan
focus op bodypart en shoot
ga naar deze locatie en kill this guy
en repeat x 1000

soms kun je iets cools opblaze maar da's ook al
Als je niet van ontdekken en looten houd (jup, vervent hoarder hier) dan is fallout gewoon niets voor je.
wat is er nou te looten in fallout? die kroonkurken?
Lol, wat valt er niet te looten en te ontdekken..
Hoe gaat het zijn met het modden als ze een andere Engine gaan gebruiken?

De huidige engine ziet er opzicht nog prima uit, maar er kan vooral zo veel aan gemod worden
Weet niet of het terecht is, maar ik ben bang dat met een nieuwe engine de mod scene niet zo groot gaat/kan worden als het nu is
De graphics zijn niet direct het probleem, maar de engine is ook nogal buggy en animaties er in zijn ook erg beperkt (zou je onder graphics kunnen scharen)...

Ik verwacht dat het nog wel een paar jaar duurt voor we echt een nieuwe Fallout of TES krijgen omdat ze aan een nieuwe engine werken. Zomaar een andere bestaande engine pakken lijkt me inderdaad lastig want ze willen het wel net zo modbaar houden. Als een volgend deel in de serie ineens veel minder goed te modden zou zijn dan krijgen ze denk ik toch echt een hoop gal over zich heen gespuugd.

Van de trailer kreeg ik het idee dat het een dikke nieuwe DLC voor Fallout 4 ging zijn, wellicht een waar je een alternatieve start krijgt (uit Vault 76 dus). Maar als het online zou zijn dan zal dat wel niet... en ik hou gelijk mijn hart vast, ik heb nog bijna nooit gezien dat een nieuw deel in een serie online focussed zou worden en dan ook echt goed (of in ieder geval mijn smaak) wordt...

edit: Ik heb trouwens bijna het idee dat Bethesda hier aan het trollen is... Vergelijk het begin van deze video (na testbeeld) met het begin van de intro van Fallout 3: https://www.youtube.com/watch?v=iJcuAau2RKA

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 30 mei 2018 18:40]

Als het een online survival game is, is het nog maar af te wachten of het (semi-)private servers heeft. Als Bethesda alle servers onder controle heeft gaat er zowieso niks gemod worden.
bij bv doom 2016 was er ook geen sprake van dedicated servers maar daar kon je met snapmap toch leuke dingen doen, en als ze naar een andere engine gaan zou het raar zijn als ze id tech niet overwegen.

[Reactie gewijzigd door SaiKoTiK op 30 mei 2018 21:12]

Aan de trailer te zien nog altijd geen nieuwe engine terwijl de Creation Engine al vanaf het begin niet echt mee kon komen met andere games. Niet heel gek aangezien die engine een fork is van de veel oudere Gamebyro-engine.
Ik ben het met je eens dat hun huidige engine niet meer van deze tijd is, maar een geheel nieuwe engine bouwen is toch eerder uitzondering dan regel? Net zoals dat de Unreal Engine 4 een fork is van de Unreal Engine 3 en ze niet voor de de Unreal Engine 4 vanaf niets begonnen zijn?

Aan de andere kant, als ze hun Creation Engine niet op hun niveau kunnen krijgen als dat van anderen kunnen ze inderdaad veel beter stoppen met het ontwikkelen van de Creation Engine en gewoon eentje elders inkopen.
Ze hebben in 2009 een partij geniale engine bouwers binnen gehaald (Id Software). Als ze vanaf 2009 niet bezig zijn geweest om een samensmelting van IdTech (Pracht, performance) en Creation (modulair) te bouwen dan moeten er echt een paar koppen gaan rollen daaro.
Niet dat ik nou verstand heb van 3D engines, maar ik heb zo het idee dat je er veel te simpel over denkt... Waarschijnlijk heeft IdTech juist bepaalde optimalisaties nodig die niet goed samengaan met modulair. Het zou geweldig zijn als het lukt, maar er zomaar vanuit gaan dat het kan is wat makkelijk gedacht volgens mij.
zover ik het begrepen heb is id tech vrij modulair, saber ontwikkeld de nieuwe quake immers met een saber tech/id tech hybrid engine.
Maar wat we hier bedoelen is dat de map waar je in rond loopt heel modulair opgebouwd kan zijn. Zo kun je in Fallout 4 complete settlements zelf bouwen en is het zo makkelijk te modden. Dat is dus iets anders dan dat de engine zelf modulair is (waarbij je dan neem ik aan dus kiest welke onderdelen van de engine je wil gebruiken).
ja inderdaad, wat jij bedoelt is zoiets als doom snapmap?
Dat was ook wel te verwachten. Dit is ook niet Fallout 5, maar ik denk de Vegas versie van Fallout 4.

Ik denk dat voor Fallout 5/TES 6 een nieuwe engine zal komen.

En het is natuurlijk makkelijk roepen dat ze even switchen naar ID Tech of UE, maar er is natuurlijk meer wat dan opnieuw gemaakt moet worden. Ze hebben nu hele systemen voor quests en alle zooi die je kan meenemen, die moeten waarschijnlijk opnieuw gebouwd worden voor een andere engine (en gezien de bugs is dat misschien ook niet zo heel erg). Ik verwacht dus pas bij de volgende grote releases een nieuwe engine.
Ik denk dat ze een groot team aan content-mensen plus een enorme mod community hebben die nu eenmaal aan die engine gewend zijn. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je niet zomaar een Unreal Engine mag aanbieden voor modders. Ook hebben ze er de afgelopen jaren enorm in geinvesteerd, zeker sinds Skyrim; ze hebben er eerst enorm aan gesleuteld om het op de PS3 werkend te krijgen (daar hadden ze problemen met de 256 MB aan geheugen die ze hadden bijvoorbeeld), daarna hebben ze hem ook nog op de Switch uitgebracht - dwz, ze hebben de engine versleuteld dat het naast x86 ook op 64 bits, de PS3 Core cpu, de xbox 360 PowerPC, en de switch z'n ARM werkt.

Sunk cost fallacy wat mij betreft, Skyrim kraakte ook al aan veel kanten (ook al was het een goeie stap vooruit tov Oblivion), Fallout 4 heb ik nooit uitgespeeld - ook omdat het niet goed op mijn PC draaide.
Ze zijn toch eigenaar van Id Software? Waarom niet Id Tech 6 gebruiken dan?
Niet helemaal. Zenimax is eigenaar van Bethesda en ID Software. Maar kan goed zijn dat onderling geregeld is dat ID Software de rechten blijft behouden op hun engine(s) en dat andere ontwikkelaars van Zenimax daar niet zomaar gebruik van kunnen maken.
het viel mij persoonlijk vooral op omdat the witcher 3 en fallout 4 ongeveer gelijk uitkwamen.

als je ze naast elkaar zet lijkt fallout echt heel erg oud.
Zolang de gameplay goed is, en de quests interessant, diep en uitgewerkt zijn, maakt dat helemaal niks uit.
Ben altijd vrij geïnteresseerd geweest in de hele Fallout lore, maar die engine is voor mij toch een dooddoener hoor. Nooit een Fallout langer dan 10min gespeeld daardoor.
Gemiste kans wel, zeker in een tijdperk waarin je met een handjevol mods een schitterende game kan spelen.
Deze game lijkt te worden gemaakt door de ontwikkelaars van het gecancelde battlecry (een online game), in dat opzich kan Todd Howards team zich gewoon focussen op hun eigen game. Ik verwacht zelf dat het een soort online open world survival game gaat worden, maar ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Bleh, alweer een online/mmo. Waarschijnlijk makkelijker te maken en makkelijker uit te buiten met microtransacties...
veel makkelijker te maken. Bethesda heeft ondertussen zo veel assets die ze zouden kunnen hergebruiken voor een nieuwe game. daarnaast heb je bij een online game (zo goed als) geen story-telling en dus ook voiceacting nodig.

natuurlijk zou het multiplayer-gedeelte nog wel aan de game toegevoegd moeten worden, wat echt geen kleine taak is. Bethesda kennende zal dit nog brakker zijn dan PUBG.
Ja, exact. Het schrijven van de teksten is een significant deel van de moeite die het kost, vooral wanneer de vormen en texturen en level-modules al beschikbaar zijn en alleen maar wat opgepimpt hoeven te worden om er nieuw uit te zien. En dan ook nog de stemmen inspreken inderdaad. Single player heeft gewoon echt veel inhoud; dat is ook waarom het zo leuk kan zijn.
Zo te zien is dit in-engine gerenderd. Is er een kenner die kan zien of het een andere of flink vernieuwde engine betreft? De wens is ongetwijfeld de vader van de gedachte, maar vind het op het eerste gezicht een behoorlijk andere visuele feel hebben dan FO4.
Goede vraag, ff kijken.

https://youtu.be/-ye84Zrqndo?t=13
De glossy textures hier lijken niet te duiden op een significant vernieuwde engine.

De assets zijn wel van een stuk hogere kwaliteit dan die van vorige fallout games, maar dat dit in engine is gerenderd betekent niet dat de game ook dezelfde polygon count per object zal hebben.

https://youtu.be/-ye84Zrqndo?t=55
hier wat reflecties van een lichtbron en een lichtgekleurd object onderin, op het scherm van de tv

https://youtu.be/-ye84Zrqndo?t=56
hier wel in het glas maar van lage kwaliteit

https://youtu.be/-ye84Zrqndo?t=65
schaduwen van de plant op de muur en de grond zijn gedetailleerd en hebben meer fade op een schuinere hoek enzo

https://youtu.be/-ye84Zrqndo?t=68
behalve depth of field zie ik hier niets bijzonders

https://youtu.be/-ye84Zrqndo?t=72
glanzende cijfers zien er goed uit

het lijkt me gewoon weer Creation engine met wat lighting upgrades en hogere polygon count.

Het lijkt me ook niet handig om nu alweer naar een nieuwe engine te gaan. Als ze zo kort meegaan dan zou het goedkoper zijn een licentie op Unreal 4 te kopen.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 30 mei 2018 17:21]

Het lijkt me ook niet handig om nu alweer naar een nieuwe engine te gaan. Als ze zo kort meegaan dan zou het goedkoper zijn een licentie op Unreal 4 te kopen.
Nouja wat is snel, ik vond dat gedoe rond de grafische kwaliteit van Fallout 4 ietwat overtrokken maar je kan er niet echt omheen dat het geheel er inderdaad wel een beetje gedateerd uitzag.
Ook blijf ik geen fan van die engine gewoon vanwege de gameplay. Live combat is gewoon een houterige ellende, ook in Fallout 4 waar expliciet is benoemd dat ze verbeteringen hebben doorgevoerd vind ik het niets en wordt het eigenlijk een beetje gered voor VATS.

Denk dat het voor de gamer wel prima is als ze gewoon naar Unreal zouden gaan. Fallout is toch meer een shooter dan wat anders als je het hebt over combat.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 30 mei 2018 17:51]

Bethesda games hebben niet de beste graphics, maar wel een enorme wereld met veel vrijheid. Dat is in elke game een trade off. Neem een game als Thief (2014), die had mooie graphics voor de tijd maar voelde enorm cramped door de ienie mienie gebieden en lange load times.

Ik speel Elder Scrolls games voor de verhalen en de gameplay en de bugs en de mods. Fallout ben ik niet zo'n fan van maar het is eigenlijk bijna hetzelfde. Met een flink aantal graphics mods zal deze game er best presentabel uit gaan zien.
Wauw man...
Ik kan je echt aanraden om fallout 4 te proberen met high res texture mod enzo .
Ook andere mods als bijvoorbeeld sim settlements zijn echt enorm goed.
Je krijgt alle vrijheid in de game en f4 is veel meer dan een shooter. Anders had ik het vast niet 800 uur gespeeld. Ik ben al jaren gestopt met wat men de echte shooters noemt.. Dit is vele malen leuker en in vind f4 helemaal niet slecht en de engine is juist leuk zo.. Tuurlijk zou de game geweldig zijn als die er uit zag zoals de u4 of unity of crytek engine kunnen.. Maarre. . Toffe kunstmatige beelden vind ik prioriteiten voor een bioscoop. Ik speel liever een game die vooral tof en leuk is. En waar ik 800 uur in kan stoppen.
Waarom zou ik nu 8k graphics willen etc.. liever 1080p een geweldige leuke game en dan liefst eentje waarbij je juist zelf ook wat kan doen.. De creation engine leent zich geweldig om niet alleen spelend maar ook tweakend juist garant te staan voor een heleboel uren plezier.
Ik heb crysis 3 ook gespeeld en wauw wat een geweldige mooie game... maar nog geen 10 uur waard geweest.. wel heel mooi... dat dan wel.. 6 euro per uur omgerekend voor mij..
Fallout 4 heeft me omgerekend nog geen 10 cent per uur gekost..
En met mij miljoenen anderen..
Kwestie van smaak... ik vind de creation engine juist beter dan vele anderen al ben ik de eerste die toe zal geven dat hij echt wel een goede upgrade en enorme bug fix mag krijgen.. scripted blijft een ramp bijvoorbeeld zelf met script extender is de engine hardnekkig
De hele setting van Fallout boeit me gewoon niet. Post apocalyptisch depressief gedoe. Alles naar de klote. Dat ga ik niet voor mn lol spelen. Er is genoeg ellende in de wereld.
Het is inderdaad geen Hello Kitty Island Adventure. ;)
Ik speel genoeg andere games die dat ook niet zijn. Metro (Last Light) bijvoorbeeld. Ook pastapocalyptische setting. Maar niet zo hopeloos. Bij Fallout heb ik echt elke keer dat ik een stad in of uitloop of een conversation begin een slecht gevoel erbij. Elke stim pack die je gebruikt maakt de wereld nog een stukje leger. Geen enkele faction spreekt me aan. Ze zijn allemaal verkeerd. Het komt nooit meer goed in die wereld.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 31 mei 2018 16:24]

Ik gebruik VATS dan weer bijna nooit en gebruik liever een bullet time mod als die voorhanden is (weet even niet zeker of ik die ook in FO4 gebruikt heb of alleen FNV...)
Wat betreft een andere engine, het staat of valt met de modbaarheid. Als ze unreal engine kunnen gebruiken en het toch net zo modbaar kunnen houden als de huidige games, dan prima. Als de nieuwe games niet meer gemod kunnen worden dan denk ik dat ze een heleboel fans kwijt raken.
gewoon weer Creation engine met wat lighting upgrades en hogere polygon count.
Ja, dit dus. Op een paar high-poly eye catchers met volledig gePBRde textures na, zijn 90% van de objecten haast diffuus zonder glossy- en roughness maps, zie je prebaked environment maps die voor geen meter kloppen, het diffuse "grijze" glas, geen light-bounces (GI, realtime noch prebaked), en zeer slecht gefilterde soft-shadows bij close-ups. Allemaal herkenbare features uit FO4 die verklappen dat dat dit geen UE4 of recente Unity build zal zijn, maar vast en zeker opnieuw hun in-house engine die op GameBryo is gebaseerd.

Mocht de video representatief zijn voor de werkelijke game uiteraard.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 30 mei 2018 18:01]

Het lijkt mij de engine van Wolfenstein 2, dit gevoelsmatig en kijkend naar de manier waarop textures er van dichtbij uit zien.
Het lijkt mij de engine van Wolfenstein 2
ID Tech 6 dus? Dat zal wel niet, tenzij ze alle vorderingen sinds ID Tech 4 voor deze teaser hebben uitgeschakeld. 8)7

Van bijvoorbeeld Irradiance Volumes (baked GI) is niets terug te zien, en het glas (half-transparant met een environment-map erop geplakt) wat je op meerdere plekken in deze teaser ziet komt zo uit FO4, wat meerdere geneneraties achterloop op hoe dat in ID Tech 6 gerendered word.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 30 mei 2018 22:29]

Er is ook nog de opgepoetste versie geweest speciaal voor de consoles met meer power. Dit zou daar best een render van kunnen zijn hoor. Dus dezelfde engine maar met high res textures...
Het ziet eruit dat ze wat meer shader effecten gebruiken, echter lijkt nog dezelfde engine. Lijkt geen spraken te zijn van (real-time) global illumination bv. De models hebben idd hoge poly count, high res textures... maar... ziet er niet uit naar current-gen graphics als je het mij vraagt.
Daarnaast draait op de achtergrond het nummer take me home, country roads van John Denver. Daarin zit de tekst: "West virginia". Dit zou de locatie moeten zijn waar het zich gaat afspelen.

Ook zou pip boy de datum 2102 zeggen.

Ze hebben de hele dag (alsin de afgelopen 24uur) al geteased via twitch. Zie fora's zoals https://www.reddit.com/r/...t_have_happened/?sort=new.

Leuke manier om alles zo aan te kondigen! Ik ben benieuwd.

Edit: song thanks to @Pandawan

[Reactie gewijzigd door tekken4111 op 30 mei 2018 17:12]

Het nummer is 'Take me home, Country Roads' van John Denver (origineel) ;)

[Reactie gewijzigd door Pandawan op 30 mei 2018 17:09]

oef! ik ben oud aan het worden denk ik.. Kon me niet voorstellen dat mensen dat nummer niet direct herkennen :+
Haha precies wat ik dacht!
verbaasde mij ook al, het is toch echt wel een klassieker!
Als je in de trailer kijkt zie je ook dat op het bordspel staat 'up to 5 players'. Dit kan misschien ook wel een hint zijn naar dat fallout 76 een online co-op zou kunnen zijn voor max 5 spelers.
Op 4Chan staat als sinds 2017 dat Fallout 76 waarschijnlijk ging komen.
Er werd hier gesproken over een game die zich afspeelt bij Highway 76 en "Rust" like mechanics heeft.
Misschien ook wel even grappig om door te klikken:

"hey want some actual insider info
no elder scrolls in development because ESO is doing really fucking well
multiplayer fallout in development
starfield in development but years away"


Dus geen nieuwe TES in ontwikkeling rond oudjaar, dus zal wel minstens 3 jaar duren voordat er weer een nieuwe TES komt?

[Reactie gewijzigd door Feanathiel op 30 mei 2018 19:42]

Benieuwd wat het gaat worden. Maar een online titel hoeft het niet te zijn.
De eerste zin van het artikel laat dit wel blijken. Maar goed. Genieten van meer Fallout :)
Ik hoop toch wel multiplayer. Daar zit ik al heel lang op te wachten. Dat is iets wat Fallout in mijn ogen perfect zou maken.
Waarom? Waar zit je op te wachten in de context van Fallout en in de context van Multiplayer? Volgens mij heeft Fallout in de online space helemaal niets te zoeken.
Precies. Als dit multiplayer is: ik heb totaal geen interesse.

Bijna elke Fallout fan wil gewoon een single player ervaring.
Dat was met TES ook niet zo, en toch hebben we TESO.
Ik ben niet bekend met TES maar ik zie niet hoe je Fallout naar welk multiplayer format dan ook kan vertalen zonder essentiële elementen te laten varen die die game zijn smaak geven.

Als competitieve shooter in welke vorm dan ook valt het al af want dat is gewoon niet de game die het is, MMO komt dan in de buurt aangezien dat goed verenigbaar is met RPG maar daar zie ik weer niet hoe je de acties van de speler kan laten doorgonzen in de speelwereld waar zich duizenden anderen bevinden. Fallout in een nagenoeg statische speelwereld en 400 fetchquests en 50 lone wanders op de vierkante meter gaat hem volgens mij ook gewoon niet worden. (kijk trouwens naar Fallen Earth als post apocalypse MMO toch je interesse wekt)

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 30 mei 2018 18:04]

Betekend niet dat we er op zitten wachten..

Enige multiplayer die ik in Fallout zou willen zien is Coop
Maar TESO is dan ook totaal niet te vergelijken met TES, buiten dat het dezelfde IP gebruikt... Ik weet dat het veel fans heeft, maar zelf vond ik het maar een saaie bedoeling, totaal niet de draw die de singleplayer games hebben.
Het leek mij ook geweldig om dat online te het hebben. Maar ik heb de bèta gespeeld toen dat beschikbaar was en ik vond het helemaal niks.
Nu weet ik niet of het aan het online gedeelte lag of aan de implementatie van multiplayer. Maar geef mij maar gewoon tes6. :)
Hey, begrijp me niet verkeerd, ik speel TESO ook niet. Doe mij maar lekker een volwaardige nieuwe TES6 met volledige mod support, da's toch de kern van de franchise, maar het feit dat de formule zich in de huidige vorm (TES1 t/m 5) niet leent voor een MMO wil niet zeggen dat je er geen MMO van kunt máken. Ik kan me daarom niet voorstellen dat iets soortgelijks met FO niet mogelijk zou zijn. Uiteraard zal dan de gameplay veranderen, maar dat deed hij bij TES ook. En als Bethesda daar geld in ziet, dan gaan ze dat toch gewoon doen.
Ik vind het samen spelen (coop iig.) met anderen toch een heel grote bonus. Hoe meer zielen hoe meer lol zeg maar. Ik verkies bijna altijd een multiplayer titel boven een single player.
Als je dan samen de Fallout wereld kan doorkruisen dan lijkt me dat geweldig.
Multiplayer zou voor mij niet werken omdat het mijn hele ervaring zal verpesten. Het idee dat je alleen uren lang kan ronddwalen in een wereld die vijandig, psychotisch, hard maar toch eeen vorm van schoonheid heeft. Het gevoel dat alles in die wereld je dood wilt hebben of gebruik van je wilt maken maakt Fallout zo speciaal.

Door een Multiplayer hiervan te maken gaat dit alles weg en wordt het weer zo'n spel dat zijn krachte singleplayer ervaring inruilt voor een makkelijke multiplayer puur om zo makkelijk mogelijk geld binnen te harken.
Co-op niets mis mee toch? Lijkt me stug dat het een wow achtige mmo word, de engine kan net één speler aan.
Dan hadden ze het ook wel mmo genoemd ipv enkel online.
The Elder Scrolls Online
Maar die werd door een extern bedrijf met andere engine gemaakt.
Ik geef alleen maar aan dat het best kan dat ze het ook online noemen
Co-op zou genoeg zijn multiplayer zit ik echt niet op te wachten ,kleine kinderen en hackers en griefers die je leven zuur maken nee dankje.
Daar in tegen samen met vrienden online co-op zou wel een toevoeging zijn.
Als echte fallout en elder scrolls fan ga ik deze game zeker halen ;)
Coop is een van de multiplayer vormen.
Nee de eerste zin geeft aan dat Bethesda de teaser online gezet heeft.
Het Fallout universe is een leuke setting voor een online game.
Ben benieuwd of en hoe ze pvp gaan implementeren. Veel mensen willen natuurlijk gewoon lekker rondlopen zonder geouwehoer. Misschien komen er veilige en onveilige gebieden met betere rewards.
Er zal waarschijnlijk ook wel een soort Creation Club in komen om spulletjes te kopen.
Ben benieuwd.
Je gaat al uit van een MMO. Misschien wordt het wel een multiplayer coop adventure. Zoals Borderlands misschien?
Misschien wordt het wel een battle royale game. Weet jij veel? :P
Het meest originele idee van 2018!
Hopelijk wordt het niet als de speculatie een Fallout Online en zoals ESO. Maar hoe dan ook ik ben al blij met een nieuwe game en geen remaster.

Wel hyped voor die 500 bewoners die vieren dat ze eindelijk terug in de open wereld kunnen. dat betekent dus ook dat de vault wel aan de grote kant is.
Back to DC!

Edit: op de pip-boy staat de datum 27 october 2102, eventuele release date?
Ik weet dat dit 20+ jaar is nadat de bommen vielen, namelijk op 23 october 2077 maar dit zou kunnen.

[Reactie gewijzigd door mooksmook op 30 mei 2018 18:31]

Die 500 bewoners zouden er al maar 100 meer mogen zijn volgens de lore van Vault 76 (tenzij vault nummers niet uniek zijn over 'staatsgrenzen'.
Vault 76 zat al in andere games en daaruit (FO3) bleek via info in de terminals dat er slechts 100 overleven.
Als je bij de teaser ook kijkt zie je dat de persoon die jij bent awards heeft gekregen.
Deze awards zijn voor iets van 'daring to eat while others didnt (we are glad you survived)' en andere is iets ivm sacrificing a lot for the survival of the few.

Dus mijn idee is als het al online is , dat je een soort van wereld hebt waar max 100 mensen in zitten. Bijna MMO maar toch niet? I dont know want ik had hoop voor een single player game.

Volgens de bekende Kotaku leaker verwachten we best geen single player game met standaard RPG elementen of we zullen zwaar dissapointed zijn...

EDIT : je datums kloppen wel maar analyse kan er naast zitten.

dit is 25 jaar nadat bommen droppen (officieel was vault 76 bedoeld om open te gaan na 20 jaar) dus er moet ondertussen iets gebeurt zijn.

[Reactie gewijzigd door sleepwalkerbe op 30 mei 2018 18:22]

MMO zal het niet worden, dan snijden ze zichzelf in de vingers omdat ze ESO al hebben.
Don’t be an online game, don’t be an online game...please don’t be an online game....by Atom, our saviour...

[Reactie gewijzigd door Galvatron op 30 mei 2018 17:35]

Idem dito hier, geen online aub. Gewoon een goed, groot avontuur/verhaal.
Liefst met een nieuwe engine, maar wat mij betreft mag de huidige ook. Maar hoop dan wel op wat meer soepelheid als het wat drukker wordt op het scherm (mag toch niet aan m'n 8700K/1080Ti liggen dacht ik zo).
Hoe geweldig zou het zijn om eens een Fallout game te krijgen in Europa, rondom iconische steden zoals Parijs of London. De mogelijkheden voor landscaping zijn zoveel diverser als je getrouw wilt blijven. Maar ach
Die was ooit gepland, Resource Wars. Alleen was dat een ander type game meen ik mij te herinneren.

Ik denk dat Europa zich niet echt leent voor de stijl van Fallout met hun Americana stijl Amerika. Europa heeft volgens mij niet zo iets rond dezelfde tijd.