Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe versie van Nvidia Shield TV met Android 9 lijkt op komst

In de Google Play Developer Console Device Catalog staan verwijzingen naar een nieuwe versie van de Nvidia Shield TV. Het nieuwe model krijgt Android 9 en volgens geruchten mogelijk ook een vernieuwde versie van de Tegra X1-soc.

Nvidia Shield TV 2017

Volgens Android Police staat de nieuwe Shield TV-versie in het overzicht van Google met de codenaam mdarcy. Het huidige model staat onder de noemer darcy in diezelfde lijst. Afgaande op de listing zijn er wat specificaties betreft op de Android-versie na geen verschillen. Het nieuwe model draait op Android 9, terwijl de oude versie nog op Android 8 zit.

In het overzicht staat dat de nieuwe versie net als het origineel een Nvidia Tegra X1-soc heeft, maar volgens XDA Developers gaat het mogelijk om een nieuwe revisie van die soc. De site heeft gesproken met Tegra-ontwikkelaars die spreken van de t210b01, een refresh van de X1-soc met een hogere gpu-kloksnelheid en een lager verbruik.

De Nvidia Shield TV kwam voor het eerst in 2015 uit en in 2017 volgde er een nieuw model met een kleinere behuizing. Beide versies maken gebruik van de Tegra X1-soc, die stamt uit 2015 maar is nog altijd relatief krachtig dankzij de Maxwell-gpu met 256 cudacores. Een versie van de soc wordt ook gebruikt in de Nintendo Switch.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-06-2019 • 13:12

125 Linkedin Google+

Reacties (125)

Wijzig sortering
Super device. Iedereen die twijfelt om z'n tv smart te maken met een extern apparaat moet op z'n minst even naar de shield kijken. Al jaren 4k ready, wordt zeer regelmatig geupdate. Ondersteund out of the box Plex TV als server en client, en heeft alle apps die interessant zijn (npo, nlziet, videoland, netflix, youtube, spotify, rom emulatoren, etc. etc.).

En als bonus krijg je voorlopig gratis Geforce Now in beta. Cloud gaming ala Google Stadia/ Microsoft Xcloud maar dan gratis en bestaat al een paar jaar.
En de beste manier om je Steamgames te streamen (vooral Moonlight) en idd één van de beste devices om retro roms op te spelen. Het enige wat mij echt tegenstaat aan de Shield is die afstandsbediening, maar dat is op te lossen.

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 17 juni 2019 13:25]

Bedien de Shield gewoon met mijn LG Oled AB (iets met CEC)
Ik doe het juist andersom(CEC tussen TV, Versterker en Shield) zodat ik die crappy plastic LG afstandsbediening(past echt niet bij een TV van adviesprijs 3.5k) niet hoef te gebruiken en te zien.
Vind de Shield afstandsbediening wel een fijn ding eigenlijk, en heb zo niets anders nodig.
Ik heb ook een recente LG oled, maar kan niet dooe de menus op de abield met de LG remote. Kan dat dus wel?
Gewoon de app op de telefoon gebruiken, kost niets extra's
Lochitech Harmony Elite werkt zowel met Bluetooth als infrarood met de Shield.
Harmony us goed voor de WAF (wive acceptance factor)
Het enige wat mij echt tegenstaat aan de Shield is die afstandsbediening, maar dat is op te lossen.
Klopt. Dat ding heb ik niet eens uit de doos gehaald. Kon het niet serieus nemen.

Flirc eraan en gewoon werken met een Logitech Harmony. :)
Ik heb zo'n Harmony met radio, weet het model ff niet.

Werkt super
Het enige wat mij echt tegenstaat aan de Shield is die afstandsbediening, maar dat is op te lossen.
Dat kan ik je van harte deze aanraden, werkt als muis, aan de achterkant een volledig toetsenbord en ook de ingebouwde microfoon voor spraakzoeken werkt!

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.46b04c4dashaG5
Ja heb zelf deze ondertussen :

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4diYFrOp

Maar de Flirc tip die @The Zep Man kon ik nog niet en ik heb wel een Harmony liggen. Ben ik ook van die voice besturing af, want ik hou persoonlijk helemaal niet apparaten die meeluisteren (behalve de telefoon die ik niet meer kan missen).
Je zegt "de ingebouwde microfoon voor spraakzoeken werkt!" Maar bij het artikel op Ali staat "Voice zoeken is niet ondersteund" niet ondersteund maar het werkt wel? 8-)

Top apparaat die Shield, kan em iedereen aanraden. Hoewel ik het laatste half jaar wat vaker vastlopers heb. (Geen andere apps dan Kodi, geen Kodi-addons, en alleen standaard updates van Kodi en de shield) Ik zie behalve dat ik misschien van heel af en toe die issues geen grote voordelen voor een nieuwe. Het apparaat is gewoon de beste box die er is, en gaat dus lang mee. Een bijzonderheid bijna in de huidge snelle vervangtijd. Een nieuwe Andriod versie tja, welke voordelen?

Maar zie ook niet waarom het huidige model niet geüpdatet kan worden naar deze versie, behalve dan dat ze weer een verkoop boost willen bereiken.
Vwb de vastlopers: die heb ik ook meer, sinds software 7.1.2 uit het hoofd (niet de Android versie, Shield softwareversie). Die versie was slecht, elke dag liep hij vast. Binnen een week was er toen ook al 7.1.3 wat weer een stuk beter ging gelukkig.
Maar sinds die versie is hij inderdaad niet meer zo stabiel als de jaren ervoor.

Vwb de afstandsbediening die ik stuurde, de microfoon daarop werkt als volgt: je selecteer eerst op je scherm een venster waarin je kunt praten, ofwel met de muis ofwel met de toetsen. Dan komt er in beeld 'luisteren...' Vervolgens hou je dan de microfoontoets op de AB vast en spreek je. Je laat de toets los als je klaar bent.
Waarom moonlight ?
Shield heeft toch de normale nvidia stream mogelijkheid ?
Dat en zelfs een Steamapp, maar beide geven problemen met meer dan 1 controller (bij veel spellen) en Moonlight snapt dat wel.

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 17 juni 2019 16:21]

Gebruik zelf steam controller en xbox controller en dat werkt prima.
Vandaar mijn vraag.

Zal eens kijken of de moonlight app verschil maakt.
Maar geen Dolby Vision en Netflix geen atmos ondersteuning in de app.
Daarnaast wel de enige box met True HD Atmos en DTS HD ondersteuning.

Qua gebruiksgemak prefereer ik de Apple TV en met Infuse heb je ook DTS HD, alleen True HD Atmos is niet mogelijk maar dat is eigenlijk alleen een gemis met Films en tegenwoodig is het meer series dan leuke films.
loopt een topic op het Nvidia forum , over Dolby vision.
Uiteindelijk kwam op neer, ze ontkennen niet dat ze er aan werken, maar kon ook niet, met een evt ETA komen.
tot slot sloot de admin wel af, als er überhaupt niet aangewerkt zou worden, zou die dat wel zeggen.
lekker cryptisch allemaal haha . Waarschijnlijk te maken met een evt. Nda

Bron hier : https://forums.geforce.co...ot-getting-dolby-vision-/
Tot die tijd maar ff netflix via de Lg tv kijken, dolby vision echt een gemis.

op HDR alleen toch ff net niet ... Alleen Atmos passtrough van de TV naar AVR met lg werkt weer niet.
Erg frustrerend allemaal . to be continued laten we maar zeggen ;)

[Reactie gewijzigd door Roberto538 op 17 juni 2019 18:29]

Probleem met de Apple TV is dat deze geen support heeft voor bitstreaming en dus ook geen object-based audio zoals Atmos of DTS:X.

Blijft wel dat dit op het moment wel de beste STB met veruit de snelste CPU (handig als je e.v.t. in de toekomst nieuwe codecs hebt die niet hardwarematig gedecodeerd kunnen worden).

Ik zit hier echter nog wel te wachten op een nieuw modelletje met een A12 erin. Ik verwacht dat deze gaat komen zodra de nieuwe Apple TV en gaming services live gaan.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 17 juni 2019 14:38]

De Vero 4K+ heeft alles wat jij opnoemt, inclusief Atmos. Alleen is daar weer geen Netflix voor, wat mij totaal niet boeit en geen Dolby Vision. Ook heeft de Vero 4K+ perfecte auto switching van resolutie e.d.

[Reactie gewijzigd door Koldur op 17 juni 2019 14:56]

Netflix en Amazon Prime werken maar (voorlopig) beperkt tot 720p gezien decoding SW-matig moet gebeuren. Gewoon eens op het forum zoeken.
Device zou volgens Sam ook HW-matig mogelijk zijn maar dan moet de boot-loader dacht ik dichtgesmeten worden wegens de eisen hiervoor opgelegd. Geen idee of er echter plannen zijn in die richting.
Maar geen Dolby Vision en Netflix geen atmos ondersteuning in de app.
Dat, en YouTube HDR, is zo'n beetje het enige wat ik mis. Verder echt een top apparaat. Het zou leuk zijn als ze deze punten nog kunnen verbeteren met de nieuwe revisie.
Hier de HiMedia Q10 Pro. Ondersteunt werkelijk alles, dts-hd, atmos, hdr, vision, android apps.

pricewatch: HiMedia Q10 Pro 16GB
Hoe kom je daar nu bij. HD audio ondersteuning hebben meer mediaplayers.
Wacht ff, ik kan me herinneren dat ik wel 4K Netflix heb waarbij zowel Netflix op de Shield en op Mn tv dat word aangegeven?

Mis ik iets?
Heb jij ervaring met het gebruiken van de nvidia shield als plex client. Zo ja kun je media afspelen met elk geluid spoor zoals dts, dolby true hd en dts hd master en kun je dit op passthrough naar een av versterker toezenden.
Ja dit werkt allemaal.
E-AC3 is de enige welke niet voor mij afspeelt, dus speelt ze niet allemaal. Wel veel.
Met passthrough heb je dit probleem natuurlijk niet

[Reactie gewijzigd door tijmenvn op 17 juni 2019 15:09]

Dat ligt dan denk ik toch aan jou/je receiver/je mediabestand, bij mij speelt de Shield werkelijk alles af wat ik er tot nu toe tegenaan heb gegooid qua moderne geluidsformaten.

@victor1701 Zowel in deze lijst van devices uit 2018 en deze uit 2019 zie je dat qua specs en ondersteuning de Shield gewoon de keizer onder de mediaspelers is.
Ik heb geen receiver aan mijn TV hangen, de SHIELD kan wel E-AC3 prima doorsturen naar een ondersteunde receiver, maar deze kan zelf het E-AC3 signaal niet decoderen. Dus als je geen receiver hebt (of uberhaupt geen receiver in mijn geval) die dit ondersteunt. Kan de Plex client deze niet afspelen. Dit is een bekend probleem met Plex+Shield, zelfs met ondersteunende TV's EN ondersteunende receivers, wil dit wel eens fout gaan. Vooral met wat eerdere Samsung TV's kan deze passthrough fout gaan.

Wat betreft specs en ondersteuning heb je mij nooit horen roepen dat dit slecht is. Heb de originele al vanaf 2015 en doet zijn werk uitstekend!
yep dat werkt op de Shield. Ik zou altijd een Shield kopen dan zo'n pruts B-merk box.
Youtube en Netflix werken ook via de Chromecast, werkt het via de Shield beter?
Ik vind Netflix heerlijk werken via de Shield, bij Youtube vind ik de telefoon handiger. Maar de Shield heeft ook een ingebouwde Chromecast, dus je kan zo switchen :)
Als bonus heeft de Shield Amazon Prime. Die kan je namelijk helaas nog steeds niet chromecasten.
Zowel plex server als speler? Daar zoek ik al zo lang naar.
Had eerst een laptop via WiFi. Dat werkte niet.
Toen bekabeld. Dat werkte niet.
Toen een nieuwe snellere pc gekocht. Werkte ook niet.
Blijkt dat sommige Sony tvs een Max doorvoer snelheid hebben over kabel en dat 4k daardoor kan stotteren.
Uiteindelijk maar direct een harde schijf op tv gezet, niet ideaal qua functionaliteit maar speelt eindelijk 4k zonder stotteren af.
Even een price drop afwachten dus van de shield dus. Top
Inderdaad, zowel Plex server als speler.
De Shield TV werkt hier ook perfect!
  • Arc Browser als emulator frontend voor GB, GBC, GBA, DS, NES, SNES, GameCube, PSP & PS1.
  • NPO Start (net uitgekomen) en de gemodde versie van de Ziggo Go app voor Live TV
  • YouTube & Twitch voor extra video en streamingvermaak
  • Steam Link app om (voornamelijk) GTA V van de PC naar de Shield te streamen
Heb je een linkje naar de gemodde Ziggo app?
Zelfs als vervanging van je huidige geïntegreerde smart tv is het een aanrader. Ik heb een relatief snelle Sony smart tv uit 2017 (XE9005 65), maar deze is enorm traag vergeleken met m'n Shield.

Decoderen van 4K content is vrijwel onmogelijk via mijn smart tv en het doorsturen ervan via het maximaal 100 Mbps lijntje (zowel kabel als wifi) is ook niet aan te raden.

Met de Shield geen enkel probleem, zelfs niet met BD100 kwaliteit over wifi
En Amazon Prime, die (nog) niet te Chromecasten is. Ook streamen van Steam games gaat prima, bluetooth controller eraan en gaan.
Verder vind ik Kodi dan wel weer erg fijn (gebruik zelf geen Plex)

Heerlijk apparaat!
Ik kijk er al naar sinds een jaar... maar het stoort me dat die tegra-x1 nu 4 jaar oud is. Voelt al sinds vorig jaar dat het wachten is op een opvolger. Is dit raar van mij? Want dit is de reden dat ik er geen heb, ik heb iets tegen een 4 jaar ouwe cpu kopen. Ik snap dat er geen equal is voor nvidia ivm de gpu, maar toch...

Edit: ben wel serieus. De shield doet idd alles dat ik ervan hoop. Android dingen, emulatie tm dreamcast en gamecube, geforce now, smarttv functies, steamlink, plex en dergelijke. Maar het voelt als iets ouds kopen.

[Reactie gewijzigd door ImperatorTiber op 17 juni 2019 20:20]

Eens met deze post. Echter heb ik heel veel problemen gehad met de shield.

Vaak ineens de melding dat de UTP kabel gedisconnect is terwijl dat niet het geval is. Duurde 4 maanden voordat deze bug gepatched was. De Afstandsbediening is hyper gevoelig, soms is de minste beweging van de bank waarop hij ligt al genoeg om een commando te triggeren (veelal volume bediening).

Staat de shield naast of op je reciever, dan werkt de AB niet altijd of soms met enorme vertraging. Heeft met interferentie te maken.

Op mijn Xiaomi tv box geen van deze problemen maar die had heel veel minder spierballen. (maar was dan ook slechts 25% van de prijs van de Shield.
Bij een beetje receiver of TV kun je het kanaal van de AB veranderen in de instellingen. Theoretisch is deze functie bedoeld om interfentie, in dit geval met de shield AB, te voorkomen. Ik weet eerlijk gezegd niet uit mijn hoofd of de Shield dit zelf ook kan maar mijn TV (LG C7) en receiver (Onkyo TX-NR686) kunnen het allebei.
Inderdaad een super device. Maar ongelooflijk jammer dat de playlist implementatie van Plex zo ondergeschikt is aan deze van Plex voor tvOS. Dit is de enige reden dat toch de AppleTV 4K m'n "main device" blijft, en de Shields slechts 2derangsburgers zijn in ons huishouden ...


Maar doe me een Plex met dezelfde playlist (dus : "not seen" indicator, movie info met acteurs en plot etc) als Plex op Apple/tvOS en ik schakel direkt over !
Ik heb in Plex op mijn Shield gewoon oranje hoekjes als indicator van 'not seen'
En mits de agent in Plex de juiste media info heeft kunnen vinden dan kan ik op de Shield alles ook gewoon bekijken.
Heb je ook die driehoekjes in de playlist overview ? Dat zou me toch wel héél erg sterk verwonderen want dan heb jij een speciale plex build :)
Deze "feature" is al jaren een request aan het plex team, maar ze ignoren het gewoon. In Plex voor iOS/tvOS zit het wel gewoon ... Zeer irritant als je alles in playlists verdeelt ..
Ben ook zelf zeer tevreden als net begonnen met een Shield (sinds een maand oid) en Plex. Dat was ook de hoofdzaak met aanschaffen. Daarnaast Steam link geinstalleerd en dat gaat ook erg goed.
Zie op dit moment weinig nut om de volgende versie aan te schaffen.

Met Geforce now heb ik me voor ingeschreven (bedenk me net dat dat met mijn eigen email is ipv die ik op de Shield heb gebruikt voor Google account), maar niet over gehoord eigenlijk.
Doe ik daar iets verkeerd mee?

edit: terwijl ik het typ krijg ik ineens een ingeving. Wellicht de app installeren en daar een account mee aanmaken.

[Reactie gewijzigd door Arunia op 17 juni 2019 14:22]

Is HD audio bitstreaming ondertussen al out of the box aanwezig?
Kun je hierop de ziggo tv app installeren?
Nee. Ziggo is er wel mee bezig.
Vergeet Kodi niet!
Stiekem hoop ik dat Nvidia de Shield tablet nog een refresh geeft. En dan met een controller layout zoals de Nintendo Switch.
De site heeft gesproken met Tegra-ontwikkelaars die spreken van de t210b01, een refresh van de X1-soc met een hogere gpu-kloksnelheid en een lager verbruik.
Wat zou de reden zijn dat ze nog steeds de X1 gebruiken en niet overstappen naar de X2 met Pascal cores of Xavier maar dan met Turing cores ipv Volta?

[Reactie gewijzigd door Caayn op 17 juni 2019 13:27]

Misschien dat Nintendo hier een stokje voor gestoken heeft. Die willen misschien als eerste met een tegra upgrade komen voor hun switch ipv dat Nvidia daarmee komt voor de shield of de shield tablet.
Ik denk niet dat Nintendo daar een vinger in de pap heeft. Het zijn ook 2 compleet andere devices.
Ik ben door veel matige mediaspelers heengegaan voordat ik bij de Nvidia Shield TV kwam die nagenoeg alles perfect doet. Zelfs hoge bitrate 4K HDR HEVC met DTS:X bitstreaming is tot mijn recente verbazing geen enkel probleem.

Het zou leuk zijn als Android 9 ook naar het 2017 model komt, maar Nvidia kennende zal dat wel goed komen.
Wat is de beste manier om video's af te spelen bijv. videos gemaakt met je telefoon (4k) of mkv bestanden? via een externe hardeschijf.
Shield tv

In combinatie met kodi werkt super
Je kunt ze goed afspelen via Kodi op je Shield TV.

Wat ik persoonlijk doe is ze uploaden naar m'n Emby server die weer verbonden is met mijn Shield TV.
@well0549 @JackDashwood

Bedankt! Ik gebruik zelf Kodi ook op RPI maar ik had toch gehoopt op een andere soort media player.
Wat bedoel je precies met 'ander soort media player'?

Een RPi heeft simpelweg niet de rekenkracht aan boord om 4K HEVC te decoderen en beschikt daarnaast ook niet over een hardware decoder om dat te doen.
Ik zie wat dingen voorbij komen bijvoorbeeld over Plex zou dat ook werken via een externe hardeschijf ipv een plex server?

Ik doelde meer op software als VLC player of of iets dergelijks ik vind Kodi niet heel prettig.
Ik heb het 2015 model en ik hoop inderdaad dat de ondersteuning nog even blijft aanhouden. Dit verliep tot nu toe perfect! Zolang het voor NVidia niet teveel moeite is (aangezien de hardware redelijk gelijk blijft) hoop ik dat ze deze nieuwe versie niet misbruiken om de oudere gebruikers achter te laten.
Maar geen DV, wat een enorme misser is.
Heb mijn Nvidia Shield nu al 2 jaar tot volle tevredenheid. De flickr dongle heeft bij mij nooit lekker gewerkt met mijn Harmony, dus die vervangen voor een Harmony Elite en die ondersteund ook Bluetooth, dus kan alles bedienen met de AB. Het enige nadeel vind ik is dat de Nvidia niet overweg kan met DVD-menu's, BlueRay menu's en ISO's. Heb hier nog een PopcornHour voor die dit moeiteloos doet of als ik zin en tijd heb, zet ik de bestanden om naar MKV en dan kan de Nvidia het wel :-)

Edit: Mijn fout, ik ben een fervent gebruiker van Plex op de Nvidia. Plex speelt geen DVDmenu's of BD menu's af. Hier moet ik Kodi voor gebruiken of de bestanden omzetten naar MKV (of mijn oude Popcorn)

[Reactie gewijzigd door Silverback op 17 juni 2019 15:31]

Dus je beschrijft nadelen van Plex, niet van de shield.
Dat zei ik, mijn fout :-)
Heb een tijdje Geforce Now op de PC gebruikt, en werkt beter dan verwacht. Zal misschien niet voor alle games zo zijn, maar wat ik speel, beetje RPG's/Civ games etc. is het zeer geschikt.

Zal dan met deze refresh toch eens gaan kijken naar de shield. lijkt me wel leuk om die games gewoon op de bank of net voor het slapen gaan nog ff te spelen. Beetje zoals je ook met de switch kan doen. Spelen waar je ook maar wilt. (met de shield dan wel waar je fatsoenlijk internet hebt)
Ik mag hopen dat Android 9 ook naar de oude komt, als de nieuwe praktisch identiek gaat zijn. De oude kan dat met gemak hebben lijkt me. Verder zou ik er graag S/PDIF op zien

[Reactie gewijzigd door GreNade op 17 juni 2019 13:16]

S/PDIF gaat er niet voor komen ben ik bang, je zou natuurlijk wel een hdmi -> hdmi & spdif splitter kunnen gebruiken.

Maar of Android 9 ook naar de oude komt is aan te nemen van wel. Nvidia heeft altijd al gezegd alle versies van de ShieldTV gelijk te ondersteunen. En tot zo ver (ik heb nog steeds een versie van de eerste release draaien, volledig geüpdatet) houden ze zich daar ook aan.
Verder zou ik er graag S/PDIF op zien
Je kan een standaard USB geluidskaart met S/PDIF uitgang aansluiten. Dat wordt gewoon ondersteund. Filmpje is voor de 2015 versie van Shield TV, maar het werkt ook gewoon op de 2017 versie.

Zelf gebruik ik een HDMI switch met S/PDIF uitgang. Werkt redelijk. AC3 en DTS passthrough werken natuurlijk, maar Netflix gebruikt bijvoorbeeld Dolby Digital Plus (of AC3 Plus), wat de Netflix applicatie niet kan omzetten naar gewoon AC3. Kodi (met de Netflix addon) kan dit wel door eerst het geluid te decoderen en daarna weer te encoderen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 17 juni 2019 14:38]

Wat is het voordeel van een Android upgrade?
Ik denk toch dat het een gevalletje koop maar de nieuwe wordt. de tablet heeft ook al een tijdje geen update meer gehad.
De tablet misschien niet, maar mijn NVidia Shield TV krijgt tot op de dag van vandaag nog met enige regelmaat updates.
Twee shield tablets hier en een shield tv - heel erg tevreden over maar het klopt - ik heb voor de tablet al lang geen update meer gezien. De shield tv onlangs nog. Ik zou overigens zo een andere shield tv kopen mocht mijn huidige echt niet meer kunnen - zelden zo'n tof ding in huis gehad. Prijs was ook echt helemaal te gek (black friday)
Ha, hetzelfde hier :). Shield TV ook in 2017 met Black Friday gekocht.

Daarvoor al heel wat 'oplossingen' geprobeerd: Zelfbouw HTPC's met Open/Libre-Elec, crappy Franken-android boxjes (waaronder ook dure crappy boxjes van Minix ) .

Maar nu dus gewoon Shield. Zelden gezeik mee, heeft eigenlijk nog nooit iets níet kunnen spelen en nu eindelijk ook wat meer Nederlandse partijen met AndroidTV apps komen (NPO Start, NLZiet) begint het nóg leuker te worden :).
Heb dezelfde Tablet, erg rap en toen der tijd voor een zachte prijs verkrijgbaar (in vergelijking tot andere merken). Maar helaas stopte de updates op een gegeven moment.
Ben er wel nog steeds tevreden over, maar had toch graag meer updates willen zien.
Denk het niet, immers is gewoon zelfde soc maar alleen iets snellere gpu.

nvidia zal het gewoon upgraden naar android 9.
Als ik nu ook hem als tv-tuner kon gebruiken zou ik er een nemen. Ik wil eigenlijk niet aan de smart-tv vanwege de belabberde ondersteuning en snelle veroudering op de lange termijn. Ik zou wel een goede monitor als tv willen gebruiken.
Shield is prima te gebruiken als TV tuner, sterker nog, een aanzienlijk percentage van de gebruikers doen dit ook.
Hoe, hang helemaal af van je situatie (kabel, satelliet, etc), maar er is direct of indirect ondersteuning voor bijna alle gangbare methodes ( IPTV, DVB, SatIP, etc.)
Als ik nu ook hem als tv-tuner kon gebruiken zou ik er een nemen.
Dat kan al een tijdje: https://nvidia.custhelp.c...e-tv-and-dvr-on-shield-tv

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 17 juni 2019 15:34]

Via NLZiet zou je dit nu al kunnen doen, of anders een IP-TV abonnement of even wachten op de Ziggo GO-app. geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV
Als ik nu ook hem als tv-tuner kon gebruiken zou ik er een nemen.
Als je Ziggo hebt dan kan je met een Raspberry Pi, een DVB-C tuner en optioneel een smartcard reader aan de slag. Dat koppel je vervolgens aan Kodi op de Shield TV (of op welk apparaat in je netwerk dan ook) en gaan.

Of, zoals vrow aangeeft, wacht je totdat de betreffende applicaties beschikbaar worden gesteld. ;)
Werkt dat ook met een ci(+) slot?
Als je Ziggo hebt dan kan je met een Raspberry Pi, een DVB-C tuner en optioneel een smartcard reader aan de slag.
Je hebt geen CI(+) slot nodig. Wel een specifieke USB smartcard reader en wat software (en natuurlijk een geactiveerde Ziggo smartcard).
hmm ik heb hem een half jaar geleden gekocht. Hoop dat ik nog wel wat ondersteuning krijg dan. :/
Waarom niet......
Ze updaten nog steeds het 2015 model dus reken er maar wel op
De ultieme mediaplayer wordt vervangen voor een upgrade.ik ben benieuwd hoe de device er uit gaat zien en wat er verbetert is. En ik stond notabene te denken om de nvidia shield tv aan te gaan schaffen. Nu toch maar even wachten op de nieuwe versie.
Als ik het zo lees, is het precies hetzelfde apparaat eigenlijk.
Ook de Shield 2015 en 2017 bieden exact dezelfde functies.

Ik heb een Shield uit 2015 en die is nog steeds supersnel in alles, dus al zou die 2019-versie een iets snellere CPU hebben, dan denk ik niet dat ik dat ga merken.
Wellicht HDMI 2.1?
Ook hier beste aankoop m.b.t. mediapayer/alles in één kastje tot nu toe. Gerommeld met Rasperry's, Wetek play 2, AppleTV, chromecast, paar chinese kastjes. Maar voor mij is de nvidia shield tot nu toe de enige echt goede allround oplossing. Ook het gamen via geforce now is best lachen. Zelfs een tweede hands shield tabletje voor aangeschaft om GTA 5 te kunnen spelen terwijl vrouwlief de tv inpikt.

Wel bizar dat de tegra chip nog steeds zo goed als ongewijzigd blijft. Had daar wel een update verwacht (8k ready?). Voor mij komt er dus geen 2019 (of 2020) versie. Huidige voldoet nog aan de norm. Of er moeten echt nog verrassende dingen aan het pakket worden toegevoegd.

Ik hoop wel op een betere remote. Die was vrij snel stuk. En zelf geen groot fan van de controller. Maar zo flexibel als het kastje is gamen we gewoon met een xbox one controller.
8k ready lijkt me volledig overkill immers 4k net een beetje fatsoenlijk aanwezig.