Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Analyse wijst uit dat Nintendo Switch Nvidia Tegra X1-soc aan boord heeft

Door , 258 reacties, submitter: altasia

Een analyse van Chipworks heeft uitgewezen dat de Nintendo Switch een Nvidia Tegra X1-soc aan boord heeft. De die shots van beide socs komen vrijwel exact overeen. De soc is beschikbaar sinds medio 2015, al is hij niet veel gebruikt in apparaten.

Dat de Switch de X1 aan boord heeft, blijkt uit een update van de teardown van Chipworks, een bedrijf dat veel hardware uit elkaar haalt en analyseert. Dat de soc van Nvidia is, is geen verrassing, maar de aanname was tot nu toe dat Nintendo een eigen variant van de X1 aan boord zou hebben. Dat blijkt niet het geval: het gaat om de standaardversie van de Tegra X1.

TSMC fabriceert de soc, die Nvidia vooral aanprijst vanwege de gpu-prestaties. De GM20B-gpu is gebaseerd op de Maxwell-architectuur en heeft 256 cudacores op maximaal 1GHz. De processorkernen zijn vier Cortex A57-kernen op hoge frequentie en vier zuiniger Cortex A53-kernen. Daarmee is die layout gelijk aan die van veel socs uit 2015, zoals de Qualcomm Snapdragon 810 en Samsung Exynos 7420.

Dat de Switch een X1 aan boord zou hebben, was een gerucht dat al langer ging en ook in gelekte specificaties stond het vermeld. Naast de Switch zijn de Google Pixel C-tablet en Nvidia Shield Android TV-console de bekendste producten die de soc ook in de behuizing hebben zitten. Nintendo zou voor de oudere hardware gekozen hebben om een snelle release voor de Switch mogelijk te maken.

De Nintendo Switch ging begin maart in de verkoop. De hybride tussen console voor thuis en onderweg kost in Nederland vanaf 335 euro.

Die shot van de Nintendo Switch-soc links en afbeelding van Nvidia Tegra X1 rechts. Afbeelding: Spawn Wave

Reacties (258)

Wijzig sortering
Tuurlijk worden er " oude" technieken gebruikt. Toen de PS4 en Xone op de markt kwamen, was de hardware ook al verouderd, omdat er in de ontwikkelingsfase specifiek voor die hardware o.a. geprogrammeerd wordt. Er moeten afspraken gemaakt worden met leveranciers van chips mbt life cycles, wat als er een die shrink plaats vind etc.

Volgens mij is de CPU/GPU van de PS4 ook gebaseerd op relatief oude hardware bijvoorbeeld.
Sony en Microsoft gebruiken ook redelijk standaard hardware. Alleen de PS3 was redelijk bijzonder. Ik ben het wel eens, dat NIntendo kwa performance niet heel veel energie heeft gestoken in de graphische pracht en praal, maar dat is een keuze en hoeft niet slecht te zijn. Ik zou er niet voor kiezen ieder geval.
Is de nieuwe PS4 pro niet gebaseerd op juist nieuwe Radeon technologie?
"Nieuwe" bedoel je dan? Want die Radeon technologie is ook al vrij oud.
Is Polaris al zo oud dan? 8)7
Ja, de eerste ontwerpen van zo'n product zijn 3 tot 4 geleden gemaakt alleen het is nu pas klaar voor de consument.
Met die redenatie is alle Hardware oud als het uitkomt....
Zitten ook extra technieken in die in de Vega zitten (die nog uit moet komen) en zelfs dingen die daar niet in zitten. De PS4 Pro GPU is meer dan 2x de reguliere PS4 GPU, er is veel meer onder de motorkap gewijzigd en toegevoegd.
Ik vind het doodzonde dat Nintendo alweer kiest voor hardware die stevig achterloopt op wat we gewoon zijn van pc en andere consoles. Zelda BotW zou er zoveel beter uitzien op moderne hardware zoals de PS4 Pro! Ik hoop dat de ontwikkelaars van Cemu (Wii U emulator) blijven verder doen met optimaliseren, zodat ik vroeg of laat van Zelda in 1440p@60fps kan genieten.
Nintendo Switch richt zich op fun en dan is video kwaliteit minder belangrijk. Daarbij komt dat een levenscyclus van een consule korter is dan vroeger.
1e punt is een beetje kort door de bocht, sterke hardware brengt ook nieuwe gameplay opties met zich mee, zie bijvoorbeeld FF7 en 15

2 punt is een aannamen, de exacte cyclus is eigenlijk gewoon niet te voorspelen
Mwa alles wat ff15 doet had 7 ook kunnen doen, alleen dan minder mooi. Ff15 is ook gewoon een doorontwikkeling op gameplay. In dit geval was voor gameplay de hardware toen niet de limiterende factor. Echter was gameplay van ff7 voor toen al goed genoeg.
Ik denk dat elk gameplatform zich wel op fun richt hoor. ;)

De verouderde hardware kan juist een pretbederver zijn: zware framedrops, popups, multiplatform games die niet naar de switch komen omdat ze niet vlot draaien etc.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben grote fan van Nintendo games. Maar ik vind het zonde dat die games vaak grafisch beperkt worden door de verouderde hardware van Nintendo's consoles.
grappig dat men dat bij nintendo altijd zegt, maar als sony of ms dit doet met mindere graphics dan wordt er altijd weer gezeurd.
Hoezo is dat grappig? Nintendo doet het al een tijdje, en het is hoe ze het in de markt zetten. De marketing campagnes van Sony en MS gaan meestal over hoe krachtig het apparaat wel niet is, dus is het logisch dat mensen gaan zeuren als die dan niet zo krachtig is al geadverteerd.
Ja, maar dit heeft een andere reden.

Ondanks dat de Microsoft Xbox One en Ps4 verouderde hardware hadden, kunnen zij niet zo maar kiezen voor meer kracht. Dit omdat een console goedkoper is dan een gameconsole, dus een gtx 1060, -70 of -80 kan niet betaald worden m.b.t tot de richtprijs.

Maar de Nintendo Switch is A: Duurder dan de Xbox One (S), en levert minder krachtige hardware. En dit is in mijn ogen best zonde. In tegenstelling krijg je bij Nintendo wel weer exclusieve Mario games. Die kun je op geen enkele andere console spelen.

Overigens was het voorheen niet erg dat Nintendo een slagje duurder was, ze stonden bekend om te duurzaamheid van hun producten. Dat gaat nu helaas niet meer op, want bij de launch zijn er wat problemen. Zo zijn gevallen bekend dat de dock het scherm bekrast.

Verder vind ik de switch een hele mooie console, maar met deze prijs blijf ik er nog even bij weg.

Edit: Het touchscreen van de Switch kost natuurlijk ook wat, maar of dat opweegt tegen de prijs?

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 18 maart 2017 09:54]

Dan mis je het hele punt van de switch; de ps4 pro haal je niet tijdens het gamen uit zijn dock om on-the-go verder te gaan. Het is de eerste hybride console, en dat hij mijns inziens erg goed. Het zijn dus twee hele verschillende apparaten. Verder vind ik persoonlijk Zelda er heerlijk uit zien, en belangrijker, bril-jant spelen.
Zelda speelt inderdaad briljant, maar de beperkingen door de zwakke hardware van de Switch zijn toch wel duidelijk zichtbaar: zware framedrops, beperkte resolutie, storende popup van bomen en vijanden, textures die pas een paar meter voor Link een deftig detail krijgen enz... Zelf heb ik geen behoefte aan het on-the-go aspect, dus ik vind het jammer dat er voor mij geen (legale) optie is om Zelda met betere graphics op mijn tv of monitor te spelen.

Ook vrees ik dat de Switch weer heel wat 3rd party multiplatform games gaat missen omdat de hardware niet krachtig genoeg is.
Je kunt de wii u versie kopen, cd extracten naar pc toe en cemu emulator downloaden, totaal legaal maar loopt nog niet 100% soepel
Ik zou wel eens willen weten wat er volgens jou niet krachtig genoeg aan is. Kom eens met facts i.p.v. lukraak wat roepen. Games zien er inderdaad wat beter uit op betere hardware maar daar doet Nintendo het niet voor.
Je bent een beetje aan het overdrijven met zware framedrops en beperkte resolutie etc. Popups heb ik ook op de PC of PS4 en dat zal ook altijd blijven in een Open World Game.
Lijkt mij er eerder op dat jij totaal andere verwachtingen/wensen van het product en nintendo hebt die niet overeenkomen met je high end graphics @ 60fps@1440p.
High Maintenance Tweaker :)
Sorry, maar je doet nu erg veel op voor een fanboy...

Het is algemeen bekend momenteel (Google) dat de Switch wat performance problemen heeft met de hardware.
Dan begrijp je denk ik niet goed wat een fanboy is. Maar daar gaat het nu niet over. Ge0force is een beetje aan het overdrijven. Zoals jij het zegt klopt het inderdaad. Dat de Switch wat performance problemen heeft.
Zelda kan niet eens in 1080p draaien op de Switch, en zelfs dan nog zijn er framedrops. Dat is echt niet meer van deze tijd imo.

Ik ben gewoon teleurgesteld dat Nintendo voor de derde keer op rij beduidend zwakkere hardware uitbrengt dan de concurrentie. Dit heeft de vorige keren een negatieve invloed gehad op de prestaties van bepaalde games en het aantal multiplatform games dat er voor verscheen.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 18 maart 2017 12:57]

Dude, Zelda BotW ziet er geniaal uit, alle technische snufjes die in andere games zijn aanwezig and then some! Het enige punt waar je op kan afdingen is texture resolutie en AA.
Ik ben het met je eens. Had ook graag gehad dat ze de prestaties upgraden naar een Ps4 Pro maar helaas hebben ze dat niet gedaan.
Spel Zelda is wel heel erg gaaf gemaakt. Ondanks de matige hardware is het wel een leuke console en ¤400,- was incl spel behoorlijk prijzig maar als fan heb je er wat voor over.
De huidige consoles (even afgezien van Nintendo) zijn de enige console die op moment van uitkomen achterliepen hoor. De vorige generaties liepen ten tijde van release voor of minimaal gelijk aan PC hardware.

Voor Nintendo is dit sowieso verhoudingsgewijs de meest krachtige machine die ze sinds de Gamecube hebben uitgebracht. Wii zat extreem ver onder de x360/ps3 en de WiiU zat ongeveer gelijk met x360/ps3 maar aan het uiteinde van de generatie. De Switch zit in de richting van de Xbox One aan het relatieve begin van deze generatie. Als ze deze stappen blijven maken ben ik tevreden.
Waar baseer je dat op dat de switch Grafische net zo goed is als xbox one in het begin?
De Tegra X1 poept 1 TFLOP uit, de Xbox One doet zo'n 1.3.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tegra
In March 2015, Nvidia announced the Tegra X1, the first SoC to have a graphics performance of 1 teraflop. At the announcement event, Nvidia showed off Epic Games' Unreal Engine 4 "Elemental" demo, running on a Tegra X1
http://www.techradar.com/...which-is-better-1127315/2
The Xbox One graphics chip, also with an AMD Radeon GPU, has a pipeline for 1.31 teraflops.
Er zijn ook berichten te vinden dat de Xbox One 1.2 TFLOP doet, maar dat zijn oude cijfers; Microsoft heeft z'n console licht overgeklokt na de release.
Voor games wordt meestal toch de fp32 snelheid gebruikt. De 1.3 voor de xbone is in single precision dus dat is wat je kan vergelijken. De fp32 performance is op die wiki is 471 GFLOPS for de NX-soc, de switch chip.
Het verschil wordt deels goed gemaakt door fp16, deels door het feit dat het een Nvidia chip is vs een AMD chip in de Xbox One (1TFLOP is 1TFLOP, maar kaarten van Nvidia presteren doorgaans beter) en deels door de lagere resolutie (720p @ switch vs 900p dynamic resolution @ xbox one).

Tuurlijk, het is geen Xbox One qua prestaties.. maar het komt in de buurt, zeker in Nintendo termen.
Volgens mij is de Switch toch wel een stuk trager als de huidige consoles

Toen de Tegra X1 aangekondigd werd, was het verkoop praatje ook, zelfde graphics als de Xbox 360 en PS3
De 360 had een soortgelijke CPU als in de PS3, sterker nog, er zaten stukjes techniek in die IBM voor Cell ontwikkeld had.

De PS4 en XBO moet je anders zien, er is wel degelijk wat veranderd. De CPU handelt nu een heleboel taken niet zelf meer af, maar offload dit naar dedicated chips. Op de PS3 nam bij Battlefield 3 bijvoorbeeld het audio alleen al 2 van de 6 beschikbare threads in beslag, dat wordt op de PS4 en XBO allemaal geoffload. Tevens werd op de PS3 er door de grafisch intensievere games vaak 1 of meerdere threads gebruikt om de GPU te ondersteunen.

Bij de PS4 krijgt de CPU nu zelf meer tijd voor de echt CPU intensieve taken zoals AI's e.d. Al met al zijn de PS4 en XBO nog steeds een grote stap vooruit ten opzichte van hun voorgangers en van PC's van dezelfde prijs. De PS3 ging in verhouding tot zijn voorganger een enorme stap vooruit. Maar brute kracht alleen was gewoon niet voldoende. De PS3 (en 360) werd aan alle kanten gebottlenecked, de CPU was voor de echte CPU taken gewoon enorme overkill.
Prima chip toch?
Ja wou net zeggen, niks mis mee. Kan best mooie graphics produceren voor zo een klein tabletje. En ja Nintendo had meer de tijd kunnen nemen en voor een pascal generatie kunnen gaan, maar dan had het weer langer geduurd en had iedereen misschien ze geld aan scorpio alweer uitgegeven etc.

Tot nu toe is het gewoon een succesje. Iedereen heeft het erover. Het apparaat krijgt algemeen goede reviews. En moet zeggen het is ook gewoon een leuk ding!

Maar goed je hebt altijd weer die fanboys die moord en brand gaan schreeuwen en dat hun ps4 en xboner veel beter is alhoewel die helemaal niet mobile zijn.
Helemaal mee eens. Het is zeker een leuk apparaatje. Ik moet zeggen dat ik hem stiekem erg graag als handheld gebruik. Alleen al omdat het kan.

Wel hoop ik dat ze de performance nog wat kunnen opschroeven met komende patches. Op plaatsen als het korok woud waar het legendarische zwaard in de grond zit in Zelda is de prestatie echt ver onder de maat. Ik heb geen tests gedaan maar ik vermoed dat de FPS daar soms onder de 10 FPS droppen.
Gezien dat de tooling voor deze soc al twee jaar oud is, denk ik dat de rek met software updates (lees (kernel) drivers) er wel uit is. Tenzij ze hun eigen tooling geschreven hebben maar dat verwacht ik niet.

disclaimer: ik heb er net een binnen
Ik krijg soms het vermoeden dat het niet alleen aan de soc ligt. Het spel zelf lijkt soms ook slecht te presteren. In sommige gedeeltes terwijl je een bepaalde kant op kijkt geeft een gigantische performance drop. terwijl er in de wereld weinig te zien is.

Zo is er een shrine helemaal bekleed met doorns. (zal niet zeggen hoe je erin komt goed? :+ ) als je daar heen kijkt dan zakt de FPS echt onwijs. je zou denken... dan zijn de doorns gewoon te gedetaileerd. maar heb even zitten testen en zelfs als er nog maar een paar millimeter van de doorns in beeld is heb je lage FPS. zodra deze uit beeld gaan loopt het weer soepel. Er zitten dus nogal wat fouten in bepaalde code van de game zelf.

Ik weet zeker dat er nog een hoop gewonnen kan worden als dit nog wordt aangepast.

Al vraag ik me af of Nintendo games ook patches krijgen... Kan namelijk nergens vinden hoe je een game kan controleren op updates.
Nu hebben ze weer tijd en geld om een Switch pro te maken met snellere hardware
Ik zit inderdaad te wachten op een 'New' Nintendo Switch. Net een beetje sneller, kleine revisie in hardware, ook hopelijk een logischere plaatsing van de zender in de linker controller.
Ik heb alle consoles hier staan (sinds gisteravond zelfs een NES Mini :D nieuw! Hah!).

Ja de PS4 en Xbox One zijn technisch geavanceerder dan de Switch. Tuurlijk is dat zo. Het zijn echter twee totáál verschillende markten geworden; ik zie véél meer potentie in de Switch (wie weet komt er ooit een Monster Hunter voor uit; mobiel onderweg spelen + thuis op groot scherm verder gamen!) en ik vind dat principe véél vetter. Ja de PS4 is tof hoor, daar heb ik enorm veel tijd aan gespendeerd en ga ik ook zonder twijfel mee verder, heerlijke games, heerlijke UI, uitstekende controller - maar ik mis nú al dat sommige games gewoon niet 'mee te nemen' zijn. En dat mis je pas als je het een weekje geprobeerd hebt.

De Xbox One (ik heb de One S) is gewoon een drama-ding. Performance wise kan ie praktisch niks (Quantum Break is gewoon niet fijn om te spelen, lagt aan álle kanten, de UI is echt om te janken - onoverzichtelijke puinzooi, controller is wél fijn alleen jammer dat A, B, X en Y verkeerd om zitten (tov. Nintendo dan). Maar ja, dat was een gratis krijgertje, gewonnen via Bol op Twitter, maar ik zou er geen 5 euro zelf aan besteed hebben.

De Switch is super, lekker vlot, lichte UI, erg stevig gebouwd en toch licht en draagbaar, controllers zijn erg klein maar het stoort mij geen moment. En ach, een PS4 en Xbox One zijn ook alleen maar grafisch een stukje beter dan de vorige generatie - de Switch voegt echt iets toe aan het console-landschap. Het is een kwestie van wachten totdat Sony en Microsoft met iets vergelijkbaars komen dat vervolgens maar half werkt.
Je reviews lijkt sterk biased :) hoewel de nieuwswaarde van dit bericht een beetje aanzet tot zo'n reacties ...
Ehm, ja, ik lees de comments voor de meningen, niet voor de nieuwswaarde.

Ben ik nou zo raar?
De nieuwswaarde van het nieuws artikel... Er zit een CPU in de Switch die we reeds voor de release wisten ... en die letterlijk op het doosje staat. Daarbij heeft Tweakers zelf een review gedaan waar ze fps drops aangaven... Dan is zo'n artikel olie op het vuur :)
Olie op het vuur, of een stok om mee te slaan.
is iedere nieuwe consument niet per definitie biased? Je hebt het product net gekocht, dus per definitie argumenten waarom je hem gekocht hebt ondanks je andere bezittingen.

Veel fabrikanten maken hier trouwens gebruik van, positieve resultaten bij nieuwe producten, negatieve resultaten na 1 tot 3 jaar zijn niet relevant omdat ze het product nu aanbieden onder een andere productnummer, etc. Denk bijvoorbeeld aan vaatwassers :S.
Ik ben erg tevreden over een product ja... ik ben geen onafhankelijke reviewer in dit geval.

Alleen zeg ik er wel bij dat ik een vergelijking kan trekken omdat ik élke grote console nu in huis heb staan waar ik m'n mening op kan baseren.
Ik zie geen mening in je stuk terug komen aangezien je alles als feit neerzet.
De Xbox One (ik heb de One S) is gewoon een drama-ding. Performance wise kan ie praktisch niks (Quantum Break is gewoon niet fijn om te spelen, lagt aan álle kanten, de UI is echt om te janken - onoverzichtelijke puinzooi, controller is wél fijn alleen jammer dat A, B, X en Y verkeerd om zitten (tov. Nintendo dan).
Ik ben hier namelijk totaal niet mee eens en ben zelf zeer te spreken over de UI van de Xbox one. De Playstation daar in tegen vind ik eerder niet met de tijd meegaan en zeer onoverzichtelijk. Stuk over FPS problemen zag je ook genoeg terug komen bij meerdere games op de PS. Dat is niet nieuw, het zou alleen slecht zijn als er geen update voor uitbrengen en dat kwam er wel voor Quantum Break.

Om weer ontopic te komen, zelf wacht ik de nieuwe batch van de Switch af aangezien er nu nog teveel problemen zijn. Kan niet wachten om de nieuwe Zelda te spelen.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2017 09:12]

Het is wel een feit dat veel mensen klagen over de UI van Microsoft op de Xbox en dat hij traag en wel degelijk onoverzichtelijk is.
Tja wat versta jij onder veel mensen? Ook maakt het nog steeds geen feit als "veel" mensen erover klagen. :)

Microsoft luistert tenminste goed naar de gebruikers en heeft sinds gisteren weer een flinke update voor de developer previews uitgebracht. Kan nog heel goed herinneren dat flink wat PS gebruikers hier op tweakers niet nodig vinden om games op een extern harddisk te installeren. Je moet ze nu horen nu Sony het na flink wat jaar heeft toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2017 13:23]

Het was voor de PS4 ook nooit echt een issue omdat je de interne harddisk gewoon simpel kon vervangen.
Microsoft luistert tenminste goed naar de gebruikers en heeft sinds gisteren weer een flinke update voor de developer previews uitgebracht.
Doet Sony ook en bracht pas firmware 4.50 uit, met een boel verbeteringen en nieuwe features.
Het was voor de PS4 ook nooit echt een issue omdat je de interne harddisk gewoon simpel kon vervangen.
Grappig dat dat nou exact het excuus wat steeds gebruik werd.

Ik sluit zonder problemen een externe harddisk aan en kan deze probleemloos in een andere Xbox aansluiten en eventueel daar verder gamen. Dit allemaal zonder een schroefje los te draaien en de harddisk op een speciale manier te formatteren. Maar die voordelen ken jij uiteraard nu ook ;)
Doet Sony ook en bracht pas firmware 4.50 uit, met een boel verbeteringen en nieuwe features.
Gaat mij niet om het uitbrengen van updates want dat doet Sony uiteraard.. Het gaat mij om het stukje luisteren naar de gebruikers. Dat jij vindt dat het aansluiten van een externe harddisk niet nodig is hoeft niet te beteken dat alle PS gebruikers dat vinden. Als dat zo was hadden ze de mogelijkheid nooit toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2017 14:00]

Allemaal subjectief. Je hebt t over performance drama, maar Zelda BotW zakt op sommige momenten ook onder de 15 fps. Dat de controller verkeerd om zit. Grappig, want ik dacht precies het omgekeerde toen ik deze week weer Zelda superidee na jarenlang Xbox spelen.
Die performance drop is toch alleen in de docked-mode? Ik heb gezien dat het consoletje van Nintendo een beetje moeite heeft met boven die 720p uit gaan in deze game.

Wellicht het resultaat van het feit dat de game het grootste deel van de tijd op de Wii U was ontwikkeld :). Maakt ook allemaal niet zo heel veel uit.

[Reactie gewijzigd door prodygee op 17 maart 2017 09:20]

Fast RMX, dé F-Zero kloon voor Nintendo, draait feilloos op 1080p in full screen/TV mode. Die console heeft er geen moeite mee, ik denk ook dat BotW door software updates iets vloeiender zou kunnen draaien, dat wel.
Ja tuurlijk, maar dit is ook een volledig andere game.
Klopt. Maar de performance kan geleverd worden. Mario Kart 8 draait 'ie ook gewoon op 1080px60fps. Dus ach. ik zie 't niet zo somber in.
Inderdaad en daar twijfelde ik ook echt niet aan. Ik benoem enkel wat ik lees en zie. Ik vind 't altijd mooi wat Nintendo in z'n eigen games weet neer te zetten wat betreft soepele performance.
Zie de technishe analyse van de heren van Digital Foundry over Fast RMX: https://www.youtube.com/watch?v=aDAkVPTn8cc&t=387s

Daar word in gezegd dat de ontwikkelaar van Fast RMX ook aangaf dat er in docked mode wat performance issues met de GPU zijn die in wat kleine stotteringen resulteert, terwijl de console daar geen last van had in handheld modus. En dat hier een firmware update een oplossing voor moet bieden.

Fast RMX heb ik zelf niet aangeschaft, komt wel als ik klaar ben met Zelda. Maar persoonelijk ervaar ik ook meer framedrops met Zelda docked, dan undocked (3 uurtjes OV per dag gemiddeld dus die handheld vergelijking met m`n docked ervaring kan ik zeker goed maken nu) dus hopelijk helpt diezelfde firmware update voor andere games.

Had ergens gelezen destijds (sorry geen bron bij de hand) dat Mario kart 8 deluxe ook 1080P/60FPS zou draaien.
Het heeft trouwens ook niets met de performance tekort te maken van de switch. Je hebt in tv mode namelijk de keuze om hem in een lagere resolutie te laten draaien. 480 en 720p. Echter de gedeeltes die op 10 FPS draaien doen dat ook met 480p resolutie en zijn net zo hevig. Dit moet dus een game issue zijn.
Excuus. Heb het over Zelda BotW voor Wii U. Fps drops op de raarste momenten, en bij practisch ieder gevecht met 3 vijanden.
Geen probleem. Ook dat had ik gelezen ja, Wii U performance zou wat tegenvallen, lullig voor de WiiU spelers :(.

[Reactie gewijzigd door prodygee op 17 maart 2017 09:21]

Mwa, t is verder geweldig, en je staat echt te kijken wat ze uit de Wii U kunnen toveren. Tijdens gevechten is gruwelijk vervelend, en ik heb 't gevoel dat de controls er op dat moment echt onder lijden, maar het heeft me geen minuut minder laten spelen.
Nee in docked mode is het erger. maar in korok forest of hoe het daar ook heet heb je ook performance problemen in handheld mode. Ik moet wel toegeven dat dat bos wel erg gedetaileerd is. Zelfde geld overigens voor de shrines bezaaid met doorns. (weet zo de naam niet). Er zijn best veel plaatsen waar ook de handheld modus het bijzonder zwaar heeft.

In docked mode kun je tv settings instellen op 480p en 720p waardoor de resolutie van de handheld kan worden gebruikt. dit maakt echter niets uit voor de drops. waardoor ik me sterk begin af te vragen of het en performance issue is. ik vermoed bad coding

[Reactie gewijzigd door sygys op 20 maart 2017 10:51]

Da's nog altijd 15fps méér dan mensen die 'm niet kunnen of willen spelen ;)
Dus met een PS4 is het niet erg dat het rondje accept en het kruisje cancel is, maar met de Xbox wel? Want omdat het daar letters zijn staat het omgekeerd? (Terwijl beiden hetzelfde werken met button layout, de onderste knop is accept).

Tja, dan ben je toch echt aan het Nintendo Fanboyen hoor.

Ben zelf Wii U eigenaar en er best wel blij mee, maar ik zal wel toegeven dat ik niet de Xbox op die layout kan afrekenen terwijl i een PS4 zou ophemelen.

[Reactie gewijzigd door Dehnus op 17 maart 2017 14:01]

Het zijn niet alleen die knoppen, het is dat Windows 10-geneuzel van dat ding. "Mijn Games & Apps" is een minuscuul menuutje rechtsbovenin ergens, voor je 't weet rol je per ongeluk de Store in in plaats van een menu wat je zoekt, het is traaaaaag, streamen naar Youtube werkt niet (Twitch wel maar dat is ook 3x niks qua interface) en ga zo nog maar even door.
Je bent gewoon stokken aan het zoeken om een hond te slaan. Dus ja, ik denk niet dat je eerlijk hier bent. Mijn zus gebruikt zo'n Xdoos, en kan niet zeggen dat het UI sloom is. Sterker nog mijn WIi U is trager. Ik weet wel dat het afhangt van de snelheid van je verbinding, want idioot is, maar als je hem offline gooit (stekker eruit) is het gelijk sneller.

Maar je bent gewoon het ene naar het andere aan het zoeken, dus ja ik vind je gewoon niet reprensatief.
Oh ik heb hier stokken genoeg liggen om mee te slaan hoor. Die hoef ik écht niet te gaan zoeken.

Zal misschien van het weekend wel eens op Youtube zetten waar ik tegenaan loop. Echt, het is dat het ding gratis was maar ik snap dat Xbox verkopen achterlopen op de rest van de consoles...

Van de WiiU kan ik het nog enigszins begrijpen; de UI is daar gericht op internetconnectiviteit (het Mii Plaza, hoe je het noemen wil, wat je direct bij het opstarten ziet wordt bevolkt door figuurtjes vanuit Miiverse - internet dus - met alle krabbeltjes, tekeningen etc. erbij. M'n Xbox hoeft alleen maar wat plaatjes te laden wat er nieuw in de Store is (en volgens mij doet ie dat ook pas als ik de Store open, weet dat niet 100% zeker) en te verbinden met Xbox Live.

Representatief of niet, ik ben 'gewoon' een eindgebruiker die van gamen houdt; maar het moet wél leuk blijven.
Echt, het is dat het ding gratis was maar ik snap dat Xbox verkopen achterlopen op de rest van de consoles...
Tja, hard blijven schreeuwen en niet verder kijken dan je neus lang is is inderdaad de oplossing. Nooit in je opgekomen dat het aan het model zelf kan liggen of aan trage switch/wlan/router?

Zelfs bij een bedrijf als Microsoft glippen er af en toe DOA producten de fabrikant uit.

[Reactie gewijzigd door vali op 17 maart 2017 23:11]

Nee, aangezien m'n andere consoles (Wii, WiiU, PS4, MacBook, 2x 3DS en 2x 2DS) géén last hebben en ik hier een router van zowat ¤200,- heb staan, denk ik dat de fout niet bij de router ligt.
Waarom weekt de Switch wel en de Vita niet...
Welles (seriously??). M'n One S staat gewoon onder m'n TV, zelfs met FIFA17 erop geïnstalleerd. Gewonnen via Bol.com met de kerstmis-actie. Moet ik je een foto laten zien met de krant van vandaag erbij? Of geloof je me gewoon, dat kan óók namelijk. Je mag me ook gewoon toevoegen aan m'n vriendenlijst op Xbox Live als je dat wil hoor.

En nee, niet 'onder m'n TV' in die zin dat de TV er bovenop staat natuurlijk, maar één plankje lager in het kastje eronder. Voordat je daar ook over begint te bazelen..

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 17 maart 2017 09:07]

Het punt is dat er anno 2017 een betere chip te koop is. Die langer op de accu mee zou gaan... nieuws: Nvidia brengt Jetson TX2 met Pascal-gpu op creditcardformaat uit
Man wat een gemiste kans. Uiteraard moesten ze al op tijd beginnen met het leveren van devkits aan ontwikkelaars.
Ja, een adviesprijs van 600 dollar. Alsof je 1000 euro voor de Switch gaat betalen straks. Dácht het niet...
Wat een onzin. Er is niks wat er op wijst dat een Tegra X2 duurder is dan een Tegra X1.
Ja, produceren op 16nm is duurder. Maar daar tegenover staat dat je meer chips uit een wafer trekt. Puur qua kostprijs zal het gelijk moeten zijn.
Volgens dat nieuwsbericht op Tweakers wél... :) staat er letterlijk in:
Het bedrijf stelt de Jetson TX2 vanaf 14 maart beschikbaar als Developer Kit, bestaande uit de module, een carrierboard en kabels, voor 599 dollar.
EDIT: Oh, da's de adviesprijs van de devkit inderdaad.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 17 maart 2017 10:59]

Yup :) Om het nog duidelijker te maken: het Jetson TX1 board, dus met de Switch SoC, had óók een adviesprijs van 599 dollar. En ook daar kon je een 'education' versie krijgen voor 299. Die prijzen zijn dus precies hetzelfde gebleven, daarop zou je juist kunnen baseren dat een TX2 niet duurder was geweest ;)
Je kan best eerste devkits met zwakkere hardware uitrusten dan het eindproduct. Check de hardware van de Xbox 360 eens en kijk wanneer die hardware in pc-variant op de markt kwam.
Ik verwachtte al zoiets. Ik ben er niet helemaal in thuis hoor, dus ik kan er heel erg naast zitten.
Zou een verandering in architectuur tussen devkit en uiteindelijke hardware niet uitmaken in het ontwikkelingsproces of de performance? Of zit er op consoles een soort tussenlaag die er voor zorgt dat de ontwikkelaars allemaal met dezelfde commando's (oid) kunnen werken?

Volgens mij ben ik wel on-topic wat betreft hardware, maar ik weet er zelf weinig van af. Goed.

[Reactie gewijzigd door prodygee op 17 maart 2017 11:34]

Tegenwoordig maakt iedere ontwikkelaar gebruik van een crossplatform engine wat inderdaad functioneert als een tussenlaag.
Desnoods laat je de 16nm Pascal chip z'n werk doen op de kloks van de oude chip en schakel je een stapel shaders uit.
Let op, over 1-1,5 jaar krijg je de Nintendo Switch X met de nieuwe chip. Oude apparaat 50euro goedkoper, nieuwe apparaat 100euro duurder.
En als er een Zelda Limited Edition Switch X uitkomt, ga ik 'm kopen. Blind.
idd men had beter een half jaar langer kunnen werken aan een hardware update...en niet de negatieviteit over framedrops hebben..dan wat ze nu gedaan hebben! een proc van 2 jaar oud!? het kan echt een stuk beter!
Als ze hadden gewacht dan had iedereen weer gezeurd dat ze hadden moeten wachten op T3...

En misschien komt er wel een update over 2 jaar. Prima. Als ze dan met Mario Kart 9 uitkomen... dan koop ik hem meteen.
Tja, 2017. Ik denk dat de ontwikkeling van de Switch wel eerder begonnen is ;)
Het is heel normaal om je devkits uit te rusten met oude hardware die qua architectuur op de nieuwe lijkt. De Pascal chip heeft (zo goed als) dezelfde architectuur. Dan is het effect dat launch games niet alles uit het systeem halen, maar er is genoeg rek voor de toekomst.

Kijk eens wat voor gpu er in de Xbox 360 zat en wanneer die gpu voor pc's beschikbaar was.
Alhoewel dat waar is, moet je eens kijken hoeveel moeite het Nintendo kost om 2 miljoen stuks te leveren in de maand van release.

Als dit een X2 was geweest, duurde het zoveel langer dat het de moeite niet waard was.

Laten we wel zijn, het is uiteindelijk ook een portable, hoeveel marketing ze er ook tegenaan gooien dat het een hybrid is. Het is de meest krachtige portable die op dit moment op de markt is.
Is er één console geweest dat 2 miljoen stuks kon leveren in de maand van de release? De PS4 en X1 kwamen in de buurt, maar 2 miljoen stuks in de eerste maand is echt uitzonderlijk en record breaking. Dit heeft volledig te maken met productielijnen en afstemming van aanbod op vraag.

Nvidia kan, als je het maar genoeg van te voren aangeeft, makkelijk 2 miljoen chips leveren.
"als je het maar genoeg van te voren aangeeft"

Je geeft zelf het antwoord al.
Nintendo heeft toch ook lang genoeg van tevoren kunnen aangeven hoeveel X1 chips ze wouden hebben? Dat was nét zo goed gelukt met de X2.
Moet ie wel klaar voor ontwikkeling productie zijn geweest. Het is de kleine upgrade gewoon niet waard geweest. Pascal is Maxwell v2 met wat toevoegingen die voor de Switch niet interessant zijn en een die shrink.

De die shrink is in de form factor (tablet) deels goed gemaakt door betere (actieve) koeling en de rest was overbodig. Tuurlijk, ze hadden hem nog hoger kunnen klokken en er zo nog wat extra's uit kunnen poepen.. Maar ik blijf erbij dat het de moeite niet waard was.

Vergeet ook niet dat Nintendo niet de ontwikkelkracht heeft om 4k games te ontwikkelen. Net zoals ze ten tijde van de Wii niet de mankracht hadden voor full HD gaming. Al die extra kracht was dus door hen niet ten volste te benutten..

[Reactie gewijzigd door Michaelr1 op 17 maart 2017 19:54]

Als ik de verhalen lees is het een chip die alleen in de Nvidia console is gebruikt en nog een enkel ander device. Ik vermoed dat de chip al een jaar op de plank ligt. en dat Nintendo de batch heeft opgekocht tegen een scherp prijsje. Nvidia meteen van hun voorraad af waar ze anders nooit meer vanaf zouden komen en Nintendo kan er een goedkoop chipje in pleuren.
Dat is uitgesloten omdat Nintendo dit apparaat nog een jaar of 5 gaat leveren. Er moet sowieso bij geproduceerd worden :P
Ja die kans is ook wel aanwezig ja... tenzij nvidia er 50 miljoen op de plank heeft liggen haha.
Tja, maar de Switch is natuurlijk al langer in ontwikkeling.
Dat is hetzelfde als mensen die hier roepen dat de Scorpio straks geen hdmi 2.1 heeft en dat dat best zou kunnen gezien die standaard eind juli 2017 gepresenteerd gaat worden.
De hardware is al langer in ontwikkeling. Overgaan naar zo'n nieuwe chip is dan domweg niet mogelijk.
Omdat ik het verhaal al 2x getypt heb: Richh in 'nieuws: Analyse wijst uit dat Nintendo Switch Nvidia Tegra X1-soc a...
Het is zeer zeker mogelijk. De industrie doet dit al jaren. Hell, ze hadden niet eens per se naar Pascal gehoeven. Gewoon de chip op 16nm bakken was voldoende geweest.

Een standaard voor externe devices is natuurlijk iets heel anders dan interne hardware. Maar ook daarvoor geldt dat de mogelijke opties voor HDMI 2.1 nu wel op de plank liggen. Microsoft kan alle opties nu wel vast ontwikkelen en pas op het einde de juiste definitief implementeren.
Het is niet dat die standaard eind juli pas bedacht is. Eind juli maakt men een keuze tussen optie A of B. Het is inefficiënt om nu zowel A als B te ontwikkelen, maar als je de eerste wil zijn kan dat wel.
We vergeten nog het aspect dat het voor "ons" standaard is in juli. Denieuwe hdmi standaard is net als de console natuurlijk ook al langer in ontwikkeling.

Het lijkt me als console bouwer dus ook verstandig om de lijntjes kort te houden.

Als ik Nintendo was en ik ging een console bouwen dan belde ik nvidia op en zou ik zeggen wat hebben jullie over 1 of 2 jaar klaar? Dat moeten we namelijk straks hebben. Nvidia weet nu al lang wat ze over een jaar gaan uitbrengen. Wellicht niet tot in detail. maar al wel wat er gaat komen. Uiteraard kan en moet je daar als console bouwer ook rekening mee houden. op die manier heb je op moment van release dus wel een PS3 like performance. Iets wat sinds dien nooit meer geevenaard is. (al draaide de console een onwijs verlies in den beginne) maar goed als we 900 euro voor een telefoon uitgeven. dan kan een console dat in mijn ogen ook makkelijk kosten.

Het lijkt echter steeds meer de tenedens te worden dat er ieder half jaar een nieuwe PS en Xbox uit komt met net weer snellere hardware. Mij rest de vraag waarom gaan we niet gewoon met zijn allen op de PC spelen? Als je ieder jaar moet upgraden dan is een PC een betere optie. Voorheen was het altijd zo dat je juist een console koos omdat je er dan zeker van was dat je 6 jaar vooruit kon je er zeker van was dat je alles kon spelen wat ervoor uit kwam.

Nu brengen ze een console uit. daarna een game. de game draait niet eens op 1080p met 60 FPS dus dan maar weer een upgrade console die weer voor een dikke prijs betaald moet worden. Met die 2 consoles samen had je een leuke pc kunnen kopen.

MS en Sony gooien momenteel hun eigen ruiten in op de lange termijn. Het enige voordeel wat een console had in tegenstelling tot een PC wordt nu ook nog teniet gedaan.

Wat Nintendo al jaren aan het doen is, is me echter een raadsel. Ze hebben erg veel geluk dat ze een grote fanbase hebben (ik ben er 1 van) die gewoon weer de nieuwe mario en Zelda willen. De hardware is al jaren om te huilen zo oud en slecht. En het is ook niet zo dat er niet betere hardware is die betaalbaar in een console gezet kan worden. Het lijkt steeds maar weer een bewuste keuze van Nintendo om grafisch ver achter te blijven op de rest maar wel prijzen vragen voor een console die hoger zijn dan de concurrenten.

Ze hadden echt iets verbluffends neer kunnen zetten met de switch. Het concept is leuk. maar de uitvoering laat zoals iedere console na de N64 te wensen over

[Reactie gewijzigd door sygys op 20 maart 2017 11:10]

Ontwikkeling van een console zal ook jaren duren. Als ze moeten wachten op een bepaalde chip kan dat vertragingen opleveren wat de fabrikant natuurlijk ook weer niet wilt. Ook zal de prijs van de nieuwste chip meespelen. Bovendien kunnen ze nu later een versie twee uitbrengen van de console. Dit kan natuurlijk weer voor extra omzet zorgen.
Er hoeft niet gewacht te worden op een bepaalde chip. Tapeouts zijn maanden van tevoren en daarvoor is ook allang alles doorberekend en zijn alle details bekend.
De prijs van 16nm is gelijk met de 20nm chip die nu gebruikt wordt. Ja, de productie is duurder, maar er komen meer chips uit 1 wafer, waardoor de kostprijs daardoor weer omlaag gaat. Onder de streep is het voor Nvidia even duur, de prijs die Nintendo moest betalen staat daar natuurlijk wel los van.

Ook nu een 16nm chip implementeren had ruimte geboden voor een nieuwe chip in de toekomst. Productieprocedé blijft immers doorzetten en Nvidia blijft aan nieuwe architecturen werken.
Maar als ik nu een spelcomputer voor over vier jaar moet ontwerpen en produceren ga ik niet kijken welke chip mogelijk te krijgen is een paar maanden vooraf dat deze in de winkel moet liggen. Dat is echt veelte laat. Dan heb ik geen tijd meer om te testen of whatever.
En dan kan het ook nog eens zijn dat de chip vertraging oploopt waardoor ik helemaal in de problemen kom met de release.
Niet? Zo hoort het wel, zo heeft Microsoft het ook gedaan met de 360. Zo had Sony het ook gedaan met de PS3 als hij z'n originele releasedatum had gehaald.

Chips groeien niet aan de boom :P Alles is 100% uitgetekend, uitgedacht en uitgerekend. En de eerste proof of concepts waar je mee kan testen, zijn maanden beschikbaar voordat de massaproductie start.

Om het nog sterker te maken: er gingen geruchten dat Nvidia in augustus al een Tegra TX2 tablet op de markt wou zetten. Toen zijn al die stappen die jij noemt dus door Nvidia dus allemaal al afgerond! Dat apparaat is zelfs door de FCC gekomen. Hij is uiteindelijk geannuleerd door 'business reasons' :P
Die chip is in bulk al duurder dan de Switch nu in de winkel wordt verkocht :X
Hoe weet jij dat? Omdat het development board overpriced is? Dat bordje is net zo duur als de Tegra X1-versie ervan :P

Niemand weet hoe duur de X2 is om te produceren. Ja, 16nm is duurder. Maar je trekt ook meer chips uit een wafer. Onder de streep zal je rond hetzelfde bedrag uitkomen.
Zie Balance in 'nieuws: Nvidia brengt Jetson TX2 met Pascal-gpu op creditcardform...:
De modules kosten in in bulk (1000+) $399 per stuk. Zie ook Nvidia's Devblog.

Edit: Ik heb even lopen graven, en de Developer Kits zijn ook gewoon in Nederland te pre-orderen! :)Kost ¤649 plus een tientje verzendkosten. [...]
Een dev-bord kost 650 maar de chip kost dus 399.

[Reactie gewijzigd door Junketsu op 17 maart 2017 11:09]

Wat gek, het TX1 development board kost in bulk óók 399 per stuk. Die is dus precies even duur, en ook veel duurder dan de Switch!

Feit is dat Nvidia een leuke marge op die dingen heeft. Hell, de TX1 zit ook in de Shield Console van $199 en daar maakt Nvidia ook gewoon winst op.
Je kan er wel vanuit gaan dat Nvidia dezelfde marge wil behouden. Dat de eindprijs even duur is gebleven geeft dus juist aan dat de SoC ongeveer even duur in productie was.

[Reactie gewijzigd door Richh op 17 maart 2017 11:11]

Maar die zal in batch nog steeds een stuk duurder zijn dan deze X1.. En daarmee zou de switch dus OF met verlies verkocht moeten worden OF met een veel hogere prijs. Nintendo kiest er telkens voor om met behoorlijke winst te verkopen en daarom dus altijd die zwakkere specs.
Is dat zo? 16nm is allang niet heel duur meer en je trekt meer chips uit je wafer. Volgens mij is dit meer te danken aan mismanagement, het leek er sowieso lang op dat de Switch eind 2016 op de markt zou komen, volgens mij is het apparaat nog vlak voor de E3 pas uitgesteld. De hardware is niet meegekomen sindsdien.

Daarnaast doen Sony en Microsoft hetzelfde met de PS4/X1 hoor :P
De hele oorzaak van de uitstel is altijd Zelda geweest. Deze zou oorspronkelijk namelijk voor de wiiU zijn.

Nintendo heeft pas later besloten (denk ik) om Zelda als launch titel te gebruiken voor de switch. (hierdoor heeft de console een jaar op de plank gelegen en uiteindelijk komt die nu dus uit met oude hardware.

[Reactie gewijzigd door sygys op 20 maart 2017 11:13]

Ik weet niet of het puur Zelda was, maar een algemeen gebrek aan software lijkt me inderdaad aannemelijk.

Desalniettemin is het dan een beetje gek dat er bijvoorbeeld nog geen Netflix app of een webbrowser is, als de hardware allang klaar zou zijn.
Ja zeker waar! Het kan een bewuste keuze zijn om beide er niet aan toe te voegen. ik persoonlijk zie de meerwaarde niet in van een webbrowser. Netflix en spotify zouden inderdaad nog niet zon gekke opties zijn.

Al zegt mijn gevoel.... netflix op een Nintendo... Het hoort er eigenlijk ook gewoon niet op. :) weet niet waarom. just a feeling

[Reactie gewijzigd door sygys op 20 maart 2017 13:16]

Mooi voor de switch pro/scorpio toch? :P
In 2015 was het idd een prima chip. Beetje trage CPU maar redelijke GPU. In 2017 echter ...
... in 2017 is 'ie nog net zo snel als in 2015 ;)
Alleen heeft de rest van de wereld niet stil gestaan. :Y)

Dat is een beetje het onderliggende probleem bij Nintendo. Ze denken dat ze in een vacuum leven en dat de rest niet bestaat. Zo krijg je dus dingen als een Wii U waar geen 3rd party content op te krijgen is.

Je kan wel gaan roepen dat je je eigen ding doet en dat voor jouw games de performance er niet zo toe doet, maar zelfs als dat zo is maak je het wel erg lastig om multiplats op je systeem te krijgen. Je zal toch een beetje in de buurt van de performance v/d concurrenten moeten zitten als je ook dezelfde multiplatform games op je console wilt.
Ja, of met totaal iets nieuws komen zoals een Switch ;)

Ik wacht ook gewoon met de remaster van Skyrim totdat ie op de Switch uitgebracht wordt. Juist om die 'mobiel' te kunnen spelen.
Ja, of met totaal iets nieuws komen zoals een Switch
Tja, dat maakt niet echt uit, als de performance zo veel minder is dan valt er gewoon niet veel te porten.
De performance is ongeëvenaard voor een mobiel device dat specifiek voor games is bedoeld. Vergeet niet dat Nintendo helemaal niet inzet op de zoveelste 'grote' console. Uitgevers en developers willen er vooralsnog graag mee aan de slag, van FROM Software (Dark Souls, Bloodborne) tot Telltale (Batman, The Walking Dead, Game of Thrones) tot Bethesda (Fallout, Skyrim, Doom). ik ben erg benieuwd wat er gaat komen .. !

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 17 maart 2017 10:28]

De performance is ongeëvenaard voor een mobiel device dat specifiek voor games is bedoeld.
Sure, het is een opvolger voor de 3DS, geen opvolger voor de Wii U. Het jammere is dat Nintendo het niet zo in de markt gezet heeft.

Nu gaan mensen multiplats voor home consoles verwachten en die gaan er gewoon niet komen. Misschien dat er 3rd party games komen maar de grote AAA titels die naar de PS4/XBone komen kan je vergeten.
Skyrim is de eerste grote AAA titel. Behoorlijk uniek voor een Nintendo console, dat Bethesda zich er uberhaupt aan wil wijden.

Verder is FIFA aangekondigd & bevestigd, FROM Software is bevestigd als developer, Namco, Capcom, Telltale, EA, Monolith (niet helemaal 3rd party...). Er komen genoeg mooie, grote titels.

Dus ja, de verwachting voor multiplatform AAA's is volledig terecht.
Skyrim is de eerste grote AAA titel.
Skyrim is een last-gen (PS3/X360) spel.
Nou, de Remaster ga je écht niet opgestart krijgen op een PS3 of X360 hoor..... :)

En dan nog, ik teken ervoor om 'm overal en altijd te kunnen spelen op een Switch.

Bovendien: wat heeft last-gen te maken met AAA? Het is een AAA-kwaliteit game. De game, en zeker Skyrim, wordt niet minder leuk met een volgende generatie, vooral omdat er geen Skyrim 2 is. Het is een uniek, op zichzelf staande game.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 17 maart 2017 11:42]

Nou, de Remaster ga je écht niet opgestart krijgen op een PS3 of X360 hoor....
Wie heeft het over een remaster ? Zowel Nintendo als Bethesda weigeren te zeggen of de remaster of het origineel naar de Switch komt, ga er maar van uit dat het dan niet de remaster is.
Bovendien: wat heeft last-gen te maken met AAA?
Het probleem met de Wii U , en nu ook met de Switch is dat je elke nieuwe AAA multiplat release mist. Wat heb je aan games die je 5 jaar geleden al gespeeld hebt ?

Volgende week is de release van Mass Effect: Andromeda. Waar is de Switch versie ?

Als Wii U bezitter zag ik keer op keer nieuwe releases die ik graag wilde spelen aan m'n neus voorbij gaan, bij de Switch zal dit exact zo zijn. Uiteindelijk heb ik maar een PS4 gekocht en het is gewoon een verschil van dag en nacht hoeveel keuze in games je opeens hebt.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 17 maart 2017 12:03]

ME: Andromeda koop ik vanzelf wel op m'n PS4 ;) maar Mass Effect was ook gewoon prima te krijgen op de WiiU. Wellicht komt die ook nog wel.

Tuurlijk heb je meer keus als je meer consoles hebt. Ik heb ook een PS4 en Xbox juist om die reden. Alleen al The Last of Us maakte dat het meer dan waard.
Mass Effect was ook gewoon prima te krijgen op de WiiU.
Tja. AC3 en AC:BF waren ook te krijgen op de Wii U, maar AC: Unity en AC: Syndicate al niet meer. In het begin is er heel eventjes 3rd party support geweest, voornamelijk last-gen games die wel te porten waren naar de Wii U. Precies wat je nu ook ziet gebeuren op de Switch.
Nou, momenteel zie ik nog helemaal niks gebeuren met de Switch ;) eerste releases zijn Mario Kart 8 Deluxe en Splatoon 2 ...

Ja, Fast RMX en Shovel Knight zijn briljant, maar daar houdt 't ook wel mee op. Niet dat ik me verveel, ik kan nog wel 80 uur in Zelda kwijt verwacht ik.
Ik weet niet of je als Nintendo fan gelukkig moet worden van games als COD e.d. Ik denk het niet. ik denk ook niet dat Nintendos visie ligt bij het binnenhalen van zulke developers.

Ik vind Nintendo juist zo leuk door spellen als mario, Zelda, mariokart, donkeykong en het nieuw in het sortiment splatoon. Daar is Nintendo ook groot mee geworden en dat onderscheid hun nog steeds van de andere 2 giganten.

Ik zie de meerwaarde niet in van een derde killer machine die hetzelfde doet als MS en Sony. Dat neemt niet weg dat de performance wel beter had gekund zodat spellen als Zelda beter haaden gedraaid. tegen de tijd dat ze dat gefixed hebben met updates is iedereen al klaar met spelen.

Ik moet zeggen dat ik Zelda er best mooi uit vind zien op de switch. ook op een tv. Van mij hoeft het persoonlijk ook niet mooier. Maar het moet wel goed draaien. En daar schort het nog erg aan.
Ik weet niet of je als Nintendo fan gelukkig moet worden van games als COD e.d. Ik denk het niet.
Want COD is de enige 3rd party multiplat die bestaat en goede multiplats bestaan niet ?

The Witcher 3 in portable formaat zou awesome zijn, om maar iets te noemen.
Ik vind Nintendo juist zo leuk door spellen als mario, Zelda, mariokart, donkeykong en het nieuw in het sortiment splatoon. Daar is Nintendo ook groot mee geworden en dat onderscheid hun nog steeds van de andere 2 giganten.
Precies mijn probleem met Nintendo. Ze zijn qua games blijven hangen in de jaren 80 met games die vooral leunen op gameplay. Games zijn in de tussentijd gegroeid als medium en kunnen nu veel meer zijn dan alleen leuke gameplay. Een goed verhaal vertellen bijvoorbeeld. Games die alleen gameplay bieden zijn tegenwoordig het terrein van de low-budget indy-games.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 20 maart 2017 13:28]

Ja maar dan ga je al... mijn pc met 980ti videokaart kan de witcher amper op 1080p draaien. meestal op 40 - 50 FPS. Hoe denk je dat een handheld dit gaat doen? Tenzij je de grafische pracht zo ver gaat downgraden dat het eruit ziet als Zelda. waarbij 90% van alle textures wordt verwijderd.

Ik snap wat je bedoelt met gameplay vs. verhaal en COD was inderdaad zo maar een voorbeeld er zijn uiteraard veel meer games. Een GTA 5 zou ook vet zijn op een handheld. Er zijn veel vette games die gaaf zouden zijn op een handheld... De vraag is hoort dat bij Nintendo? Wil je een GTA op een Nintendo spelen? Misschien wel. Maar wanneer je alle games uitbrengt die een sony of een MS uitbrengen dan zit je gebonden aan een systeem die er ook hetzelfde uitziet en functioneerd als de PS4 en Xbone. Als je dat gaat doen wat is dan nog de meerwaarde van Nintendo anzich t.o.v. de andere 2?

Ik denk dat je bij een mooie game met een holywood verhaal beter een PS4 met uncharted kunt kopen. of een witcher bijvoorbeeld. Als je lekker wil gamen zonder al die poespas met telefoontjes hacken in watchdogs en weet ik het allemaal dan speel je Zelda. Die game heeft ook zeker wel een verhaal. Ook al is het wellicht niet zo uitgebreid.

Ik ben het helaas niet met je eens in dat opzicht. Ik wil juist een Nintendo omdat ik die spellen leuk vind en de switch heeft zeker wel een stap vooruit gedaan. Ook qua Zelda. Als ik skyward sword vergelijk met deze dan is dit echt wel een hele mooie game. Als ik inderdaad GTA wil spelen of een witcher of wat dan ook dan doe ik dat zeker niet op een switch. trouwens als we het dan zo gaan bekijken dan zou ik die games sowieso niet op een console spelen. Maargoed... ik ben dan ook eigenlijk een pc gamer in hart en nieren.

Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat op de switch. Dat neemt niet weg dat ik het ronduit vreemd vind dat er maar ongeveer 3 spellen zijn bij release. En dat er niet dagelijks meer komen.

Ik hoop alleen dat er niet te veel van die crappy indies voor komen. Dat heeft in mijn ogen de vita de nek omgedraaid. De hele vita store stond alleen maar vol met die flut games. Je had meer het gevoel dat je op een veredelde smartphone aan het spelen was in mijn ogen.

Nintendo moet iig zorgen dat ze met genoeg Nintendo titels komen.
wanneer je alle games uitbrengt die een sony of een MS uitbrengen dan zit je gebonden aan een systeem die er ook hetzelfde uitziet en functioneerd als de PS4 en Xbone. Als je dat gaat doen wat is dan nog de meerwaarde van Nintendo anzich t.o.v. de andere 2?
Wat altijd al de meerwaarde geweest is van Nintendo consoles: het feit dat je er Nintendo games op kan spelen.

Persoonlijk zie ik niet echt in waarom Nintendo zich nog bezig houdt met hardware, het is niet hun sterke punt. Breng gewoon de Nintendo games uit op de PS4. Ik denk dat op dit moment Nintendo alleen maar last heeft van het feit dat ze per se een eigen console willen. Als ze Zelda op de PS4 hadden uitgebracht was het spel a) beter geweest qua graphics en framerate, en ze hadden er veel meer van verkocht.
Mwah... Nintendo's focus ligt natuurlijk al jaren niet meer op graphics performance. Daar komt bij dat het ontwerpen van een apparaat als de Switch wat langer duurt dan dat van een smartphone of tablet met wat beter specs dan de vorige. De Tegra X1 is aangekondigd in 2015, Nvidia meldde in 2016 dat hij toegepast zou worden in de Switch en nu in begin 2017 zit ie er in. Da's maar een jaartje langer dan het meestal duurt voordat een nieuw aangekondigde SOC daadwerkelijk in telefoons verschijnt.
Precies... NIets bijzonders meer anno 2017 ... simpel zat.

Tot nu toe hebben we ook nergens echte power gezien, echt nergens.
Mensen hebben het over Zelda, maar op de WiiU is die niet veel anders.

Kortom, een leuke chip voor een handheld maar niet heel hoopgevend als gamestation voor de komende jaren waar je het moet hebben van 3rd party games want de exclusives zijn en blijven gewoon schaars.
Mensen hebben het over Zelda, maar op de WiiU is die niet veel anders
Sterker nog: de Wii U versie zou eigenlijk veel beter worden dan de Switch versie met extra features die gebruik maakten van de gamepad. Dit is er opzettelijk door Nintendo uit gesloopt omdat anders de Wii U versie beter werd dan de Switch versie |:(
Is waar ... hij is bewust gecastreerd die versie om de Switch te laten shinen.
Voor een mobiel apparaat: ja.
Voor een console: absoluut niet.
Alleen maar gunstig voor spelontwikkeling dat het een standaard SoC blijkt te zijn.
De switch mist gewoon een groot spel-aanbod en zo kunnen eenvoudig(er) Android ports worden toegevoegd, die meestal voor draagbare schermen ontwikkeld zijn.
Op zich is het mooi als er spellen geport kunnen worden.
Maar om heel eerlijk te zijn hoop ik niet dat de Switch wordt overspoeld met Android-games.
Candy Crush, Angry Brids of Clash Royal zijn grappige spelletjes, maar niet de reden dat ik een Switch heb aangeschaft.
Ik hoop dan ook dat er veel origineel materiaal naar de Switch komt en dat dat alleen maar makkelijker is omdat de ontwikkelaars de hardware al kennen.
Hoeveel last heb je er van als dat soort games naar de Switch komen? Je hoeft ze toch niet te kopen?

Het kan wel voor een betere verkoop van de Switch zorgen. En dat is voor iedereen voordelig. Dan zullen meer ontwikkelaars willen ontwikkelen voor de Switch.

Het één sluit het ander niet uit.
Je kan denk ik beter zeggen, het één sluit hopelijk het ander niet uit.

Dat is natuurlijk het bezwaar tegen 'easy ports', hopen dat de markt niet overspoelt raakt met casual troep en er bijna geen first party of andere a-games uitkomen (zoals wii, en in mindere mate ook de ds series). Daar heeft yeroon wel gelijk in.

Meer games zou alleen maar goed zijn, mits het niet alleen maar slecht verkopende troep is en toekomstige publishers zich weerhouden van het platform vanwege imago en de cijfers dat het slecht zou verkopen. Wat dat betreft kan nintendo wel meer successen zoals de nieuwe Zelda gebruiken, zodat het hopelijk meer grotere serieuze games aantrekt.
Tuurlijk! Ze hoeven niet alleen maar games uit te brengen die ik leuk vind :)
En wat jij zegt is ook zeker waar: hoe meer verschillende soorten games, hoe meer verkopen.

Alleen hoop ik dat het niet een herhaling van de Wii wordt (qua software, ik hoop voor Nintendo wel het succes). Daar kwam op een gegeven moment zoveel "bagger" (simpele casual games) voor uit dat het echt zoeken was naar die paar games waar ik wel interesse in had.
Tuurlijk! Ze hoeven niet alleen maar games uit te brengen die ik leuk vind :)
En wat jij zegt is ook zeker waar: hoe meer verschillende soorten games, hoe meer verkopen.

Alleen hoop ik dat het niet een herhaling van de Wii wordt (qua software, ik hoop voor Nintendo wel het succes). Daar kwam op een gegeven moment zoveel "bagger" (simpele casual games) voor uit dat het echt zoeken was naar die paar games waar ik wel interesse in had.
Er is vrij veel aanbod op Android, ook serieuze shooters e.d. Ik vraag me alleen af of Nintendo de libraries van Android ondersteund op de switch. Ze hadden tot zover ik weet alleen hun eigen ontwikkelingsomgeving (in samenwerking met Nintendo uiteraard) waardoor "closer to the metal" kan worden geprogrammeerd. Gezien Nintendo genoeg eigen ontwikkeltools heeft ontwikkeld (hairworks e.d.) verwacht ik ook Nvidia Vulkan heeft gepushed, maar wat niet is kan nog komen.

Ofwel het is afwachten wat voor ports er komen.
De DS(i) en 3DS gameslijst werden overspoelt met low-effort games. Dus ik hoop dat het zover niet komt met de switch.
Ze werden er mee overspoeld ja, maar ze hadden ook super veel toppers. als de Switch een vergelijkbaar aanbod krijgt mag iedereen wel in ze handjes wrijven
Switch is geen Java, wat betekend dat je helemaal nieuwe code moet typen..
Api van nintendo is geheel anders.
Dus zo makkelijk is het niet om je sourcecode om te zetten van Android naar de Switch.
Welke Android games worden er nou in Java geschreven? En iOS dan? Devs werken crossplatform. Vrijwel iedereen gebruikt een framework zoals Unity, Unreal en dat soort stuff. We weten dat al die frameworks allang een 'export button' naar Switch-assembly hebben. Het is dus enorm makkelijk.

Wil je echt het maximale uit de Switch halen, ja, dan heb je mensen nodig die native nog meer verbeterslagen doorvoeren, en dan heb je mensen nodig die de api van Nintendo/Nvidia volledig door hebben. Maar als we het hebben over simpele Android ports, dan moet dat geen enkel probleem zijn :P
Ja mocht je unity gebruiken is het niet zo moeilijk.
Android apps kunnen ook gecompileerde code bevatten uit bijv C, veel games worden juist niet in Java schreven. Vooral als ze al op meer dan 1 platform uitkomen..
Hoe mooi zou het zijn als het omgekeerd was: nintendo games porten naar Android.
De Switch runt op FreeBSD in de basis, dus hacks gaan vanzelf wel komen, tenminste op een wijze dat het op de PC te draaien is.

Maar het poorten van Nintendo-games naar Android zal wel lastig zijn. Interessanter is de vraag of tablets niet net als de Switch gewoon serieuze consoles kunnen worden en in hoeverre er interesse zou zijn. Veel mensen hebben natuurlijk geen high end gaming tablet, maar het zou kunnen dat Nintendo een trend ingezet heeft.

In potentie zijn tablets gezien hun bredere inzetbaarheid een zeer interessante markt voor game developers aangezien de userbase groter kan zijn dan die van een console.
Inderdaad. Wat ik dan niet zo goed snap is dat Borderlands 2 en de Tomb Raider reboot (beiden voor Shield/Android) nog niet aangekondigd zijn. Borderlands 2 is natuurlijk al een oudere game maar ziet er nog goed uit en loopt als een tierelier.
Omdat de switch geen Android draait? De BL2 port zal geschreven zijn op de native hardware access libraries van android, de boel porten naar het OS/SDK van de switch is geen kwestie van copy/paste, daarnaast heeft volgens mij nvidia behoorlijk meegeholpen met die port om de schield te promoten

Daarnaast moet Gearbox/2K dan ook maar het idee hebben dat het de moeite waard is, na het floppen van BL2 op de vita (en de vita zelf) denkt men misschien dat er geen markt is voor BL2 on the go.

Ik zou het zelf best tof vinden, BL2 on the go, maar ik ga er geen switch voor kopen.
Omdat de switch geen Android draait?
Het is met deze chip natuurlijk maar een kwestie van tijd voordat iemand dat voor elkaar krijgt. Veel meer dan de bootloader voor de gek houden om een standaard Pixel ROM te laden is er dan niet voor nodig.
Ik had ergens gelezen dat Tomb Raider op max 720p draait
Android is niet het OS van de Switch. Android applicaties zijn ook niet specifiek voor deze SOC. Ik kan de redenatie niet volgen.

Het is bijv. ook niet zo dat je Linux applicaties eenvoudig op Windows kunt draaien, omdat je in beide systemen een bepaalde i5 cpu hebt.
Je hebt gelijk dat het niet klikklaar zomaar draait. Echter vergemakkelijkt standaard hardware om ervoor te ontwerpen. Denk bijv 10 jaar terug aan de destijds zeer krachtige PS3 begintijd. Inmiddels is Sony (net als Microsoft) naar de x86 architectuur overgegaan, om eenvoudiger ervoor te kunnen ontwerpen (bibliotheek vullen).
Nintendo heeft als USP dat het mobiel speelbaar is, voor dit doel bestaat al een uitgebreide Android bibliotheek om mede uit te kunnen tappen. De keuze voor een standaard SoC is doelbewust door Nintendo genomen, het dient een strategisch belang (de bibliotheek relatief snel kunnen uitbreiden).

[Reactie gewijzigd door steff85 op 17 maart 2017 19:56]

Verkoopt Nvidia de X1 eigenlijk nog wel? Ze hebben al een opvolger die oa Tesla gebruikt (daar heet het Drive PX2), de 2de versie is een pak sneller.
De Drive PX2 heeft een TDP van 250W dus ik denk niet dat dat een kanshebber was voor Switch :) Er is recent (Augustus 2016) wel een Pascal versie van de Tegra aangekondigd, de X2. Die zou een TDP hebben van 7.5 à 15W, wat vergelijkbaar is met de X1 in de Switch die 9~11W verbruikt in docked mode. Gezien de hardware vrij lang op voorhand wordt vastgelegd bij het design van een console, zou deze nooit op tijd in grote volumes geproduceerd worden voor de launch van de Switch - die origineel voor de kerstperiode 2016 gepland was.

Het lijkt er dus op dat Nintendo voor beproefde technologie heeft gekozen in plaats van te wachten op het nieuwste (en duurdere) snufje. Geen gekke keuze gezien de WiiU geflopt was en men met de keuze voor de X1 vroeger kon launchen en Nintendo met oudere hardware een hogere marge kan krijgen op de verkoopprijs.

[Reactie gewijzigd door JackAvery op 17 maart 2017 12:16]

Valt dit niet onder valse advertising dan? Gezien de officiele Switch specs pagina aangeeft dat het om een NVIDIA Custom Tegra processor chip gaat?
Custom kan vanalles betekenen. Hoeft niet perse een aangepast ontwerp te betekenen.

Als jij een auto koopt en die met de kleur rood bestelt dan heb jij ook een custom auto (= je eigen kleur uitgekozen) ondanks dat er technisch niets veranderd.
Het gaat om de chip, in jouw vergelijking zou het dan zijn:
Auto met een custom motorblok. Dus hun doen er andere olie in en bam je hebt ineens een custom motorblok? Nee zo werkt het gelukkig niet.
Kleur van de behuizing bedoelen ze dan ook niet, ze zeggen letterlijk dat het om een custom chip gaat. Hebben ze de chip een ander kleurtje gegeven? I know, het is maar een voorbeeld over je kleur vergelijking.. Echter is dat natuurlijk een fout voorbeeld die hier niet van toepassing is.

Ze hebben gewoon een ondertussen zwaar achterhaalde chip gebruikt die nu al zijn performance issues kent mocht ik de tweakers hier geloven.
Hopelijk komt er voor hun nog een update voor Zelda die ervoor zorgt dat de FPS in ieder geval boven de 15 blijft.. Maar in de chip zit gewoon niet meer rek haha, leuk voor de telefoons en tablets (van 2015) maar nu zul je die ook niet meer zien wegens het gebrek aan performance.

Voordeel wat Nintendo heeft, en daar is niks mis mee, is dat hun gebruikers daar gewoon niet zwaar aan tillen dus het maakt aan het eind van de streep helemaal niet uit hoe dat apparaat presteert. Het gaat hun gebruikers voornamelijk om het genre games of die nu goed of slecht lopen maakt niet veel uit (denk ik hoor).

Indien de Nintendo fans zoiets hadden van: ej die performance kan echt niet meer, laat ze maar eens een Nintendo home console maken met de graphics van 2016-2017 dan zouden ze dit apparaat overslaan. Men doet het niet, dus men maakt het niet al teveel uit dat het apparaat op gebied van performance niet thuis hoort in het jaar 2017. En nogmaals, daar is niks mis mee, in de ogen van een pc-gamer zal het fout zijn, maar in de ogen van een console (althans,lees: Nintendo) gamer is het niet erg.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 17 maart 2017 08:32]

Zelda draait prima >15fps, 30 is al geen enkel issue. In de 25 uur die ik in Zelda heb gestoken heb ik al met al 4x een framedrop gehad van maar liefst 0,5 seconden per stuk, tijdens regen en meerdere vijanden en grafische effecten tegelijk in beeld. Nou, woehoe. Als ik Quantum Break op m'n Xbox One S speel mag ik blij zijn als ik, zodra ik het opties-menu wil openen om m'n krachten te upgraden, niet 3 seconden hoef te wachten tussen het openen van één simpel menu en het daadwerkelijk kunnen scrollen door dat menu. En nee, da's niet overdreven. Ik moest zelfs de tv-show-afleveringen apart downloaden omdat het ondanks een 1Gbps LAN-verbinding icm een 100mbps Ziggo verbinding niet te kijken was door het gestotter.

Kweet niet hoor, ik kan 't allemaal zo op Youtube zetten en laten zien - die Switch performed echt geweldig. M'n PS4 draait misschien wat vlotter ja - maar die is ook niet portable, en draait geen Zelda.
Indien de Nintendo fans zoiets hadden van: ej die performance kan echt niet meer, laat ze maar eens een Nintendo home console maken met de graphics van 2016-2017 dan zouden ze dit apparaat overslaan.
Tja, dit is natuurlijk geen home console maar een opvolger voor de 3DS, dat Nintendo anders beweerd maakt het natuurlijk nog niet zo.

Dit is geen home-console hardware die draagbaar gemaakt is, dit is gewoon mobiele hardware die je aan je TV kan knopen.
Je hoeft maar een paar kleine nieuwe features toe te voegen en je chip is custom :)
Reactie is op jou, maar ook bedoeld voor iedereen boven jou:

Dus als ik een computer bouw met een Intel 7700k en underclock hem, zou ik hem dus kunnen verkopen als computer met custom CPU? Klinkt in mijn beleving erg raar, dat is gewoon spelen met de definitie.

Bij een custom design denk ik aan een hardware design en niet software.
Nee? Het verschil zit 'm niet in de kloks natuurlijk. Maar als je een, ik noem maar wat, USB3.0 controller inbouwt en je houd de rest hetzelfde, is het natuurlijk al custom.

De hardware zal custom zijn op een heel specifiek klein gebied.
Eh? Hij heeft het over "een paar kleine features toevoegen" en jij hebt het over onderklokken. Totaal niet hetzelfde.

Wat hij zegt klopt gewoon.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 17 maart 2017 08:22]

En wat ik zeg klopt volgens mij ook gewoon. Volgens Nvidia kan een Tegra X1 210 (dezelde chip die nu dus ook gebruikt wordt in de Switch) tot 1.3ghz gaan op de A53 kernen, in het artikel wordt gesproken over een maximal klok van 1ghz, dan lijkt het mij om een underclock te gaan, toch?
Het underclocken/overclclocken is vaak al een feature van een CPU. Je verandert alleen de waarde van die feature, dat is niet custom. Maar zoals meerdere al aangeven zodra je features toevoegt is de CPU al custom te noemen. Het is zelfs zo dat tegenwoordig CPU's niet echt sneller worden maar dat er juist steeds nieuwe features komen wat een CPU nieuwer/sneller maakt.
... Hoe is dat relevant?

Richh zegt dat er maar een paar kleine features extra hoeven te zijn om de chip "custom" te noemen. Jij reageert met: "Dus als ik hem onderklok is het custom?"
Ik reageer weer door te zeggen dat een onderklok is geen extra feature is, dus nee het is geen custom chip.

Hoe is het dan relevant dat je wel gelijk hebt dat het een onderklokte chip is?
Als ze underclocken als custom verstaan.
Had tot aantal jaar geleden alles van Nintendo.
Maar ze gebruiken al jaren oude technieken. Omdat ze weinig in ontwikeling willen steken zoals Sony of Microsoft . Al oude troep voor het op de markt is. Erg jammer.
Had tot aantal jaar geleden alles van Nintendo.
Maar ze gebruiken al jaren oude technieken. Omdat ze weinig in ontwikeling willen steken zoals Sony of Microsoft . Al oude troep voor het op de markt is. Erg jammer.
Wat maakt het uit of het oudere hardware is? Het gaat om de games die op het systeem uitkomen. Ik speel liever een nieuwe Mario Kart dan een nieuwe Call of Duty.
Daarom, beste combinatje blijft naar mijn mening een stevige game pc ( voor shooters, mmo, rts en echte grafische pracht en praal ) en een nintendo console voor de klassiekers.
Mijn nintendo console is hierbij een oude SNES met een paar nieuwe controllers uit China, maar ik ben het helemaal met je eens. Alleen jammer van de console exclusives, Horizon Zero Dawn leek me op zich wel leuk, en Halo 1 en 2 waren geweldig, jammer dat ik de rest nooit heb kunnen spelen :P
Ik snap opzich wel wat hij bedoelt. Er is gewoon nieuwe techniek voor handen. Het is dan in mijn ogen ook vreemd dat er oude hardware wordt gebruikt. Ongeacht dat ik Zelda en maria super vet vind. Ik wil geen COD spelen op de switch, absoluut niet. Nintendo moet dit in mijn ogen ook niet willen. Maar als ik Zelda speel en de performance dropt soms onder de 10 FPS dan vraag ik me wel af waarom ze in godsnaam niet wat betere hardware gebruiken... Ding kost 330 euro. Die 20 of 30 euro extra maakt dan ook geen flikker meer uit... duur is ie toch. Lat me gewoon 360 euro betalen en stop er een nieuwe chip in die Zelda wel strak 30 FPS draait en waarschijnlijk nog zuiniger is ook

[Reactie gewijzigd door sygys op 17 maart 2017 08:04]

dus je koopt een hele console om de nieuwste mario te kunnen spelen? dat is dan ¤380,- voor 1 spel?

das een pittig prijskaartje. maarja wel de enige reden waarom hun consoles nog verkopen dat zijn door hun eigen exclusives.
Tja, ik heb een Wii U met Mario Kart 8. Heb het totaal misschien een uurtje of 2 a 3 gespeeld. Daarna ben je er wel op uitgekeken.
De meeste mensen zullen zich met een game als Mario Kart tientallen uren kunnen vermaken. Het zou mij niets verbazen als ik meer dan 50 uur in Mario Kart 8 heb zitten.
Tja, je speelt elk parcour 1 keer en dan heb je alles wel gezien. Er zit ook geen verhaal in waardoor je terug blijft komen. Het is steeds hetzelfde. Het spel an sidh ziet er prima uit en loopt heel goed maar er is gewoon niks te doen.
?
Elk parcours 1x?
De "echte" karter wil natuurlijk drie sterren op alle cups in 50cc, 100cc en 150cc. En daarbovenop nog drie sterren bij reversed en 200cc voor de "hele echte".
Heb je dat gedaan kun je ook nog online racen. En da's best veel fun.

En dan kan je ook nog lokaal met vier spelers racen in de standaard cups of zelf samengestelde cups.

En de dlc voor mario kart 8 was ook nog eens vrij goedkoop en bezat veel content.

Ja, meer dan 200 uur in Mario Kart 8 zitten....

// back on topic:
Nog steeds aan ' t twijfelen. De Switch zal er sowieso komen maar pas als er meer spellen beschikbaar zijn. Maar ik wil dolgraag Zelda spelen...
De "echte" karter wil natuurlijk drie sterren op alle cups in 50cc, 100cc en 150cc.
Tja, je kan idd proberen iets betere tijden neer te zetten, maar daar is toch niks aan ? Het geeft mij iig niet het gevoel dat ik wat bereikt heb.

Het is gewoon ontzettend jammer dat er geen story-mode in zit.
Heb je al eens online gespeeld? Heb je alle karakters en wagens vrijgespeeld?

Maar mk8 lijkt me inderdaad niet geschikt voor je.
;)
Heb je al eens online gespeeld?
Nee, vind ik geen zak aan
Heb je alle karakters en wagens vrijgespeeld?
Nee, waarom ? Zit daar verhaal achter dan ?
lol. Geen Kart meer kopen jij.
;)

Speel dat beter Wii U titels zoals:
Xenoblade Chronicles X, Fatal Frame V, Bayonetta 2 en een Zelda.
:)
"Zit daar verhaal achter dan ?"

Koop een boek man ;)

[Reactie gewijzigd door Liberteque op 17 maart 2017 11:13]

Mario Kart heeft nog nooit een story-mode gehad, en als je dan zo'n game koopt en klaagt dat er geen story-mode in zit heb je gewoon niet goed je huiswerk gedaan, IMHO.
Tja, ik kocht het spel voornamelijk omdat ik toen alleen een Wii U had en er verder niks te spelen was toen MK8 uit kwam.

Da's het probleem met Nintendo consoles, je moet basically elk spel kopen als je wat te spelen wilt want er komt er maar 1 per 1-2 maanden uit.
Na, und? Ik heb games die ik jaren blijf spelen, dus als ik zo elk kwartaal één game heb, dan blijf ik wel bezig.

Natuurlijk zijn dat geen COD games die amper een campaign bevatten of waar je binnen anderhalve week doorheen knalt, maar daarom koop ik ook geen COD of andere games die primair op de multiplayer leunen om aan hun speeltijd te komen. Geef mij maar een Zelda, Elder Scrolls of bijvoorbeeld een Xenoblade, daar kun je maanden mee bezig zijn.
Na, und? Ik heb games die ik jaren blijf spelen
Waarom ? Als je de main story hebt uitgespeeld dan is er toch geen reden meer op het spel ooit nog op te starten (tenzij er nieuwe story DLC komt).
Om dezelfde reden dat ik een boek makkelijk meerdere keren lees, of een film meerdere keren kijk. Dat je de verhaallijn al kent wil niet zeggen dat je er geen plezier aan kunt beleven, en bovendien kun je eens proberen om het op een andere manier aan te pakken. Vooral in open-world games heb je meestal vele manieren om een probleem op te lossen.

Je zult mij ook geen boeken, films of games zien verkopen omdat ik ze liever in de kast houd. Meestal komen die er nog wel een keer terug uit, namelijk.
Dat je de verhaallijn al kent wil niet zeggen dat je er geen plezier aan kunt beleven
DE reden voor mij om een spel te gaan spelen is dat ik wil weten hoe het verhaal afloopt. Op het moment dat ik het verhaal al ken of het is een spel zonder verhaal dan heb ik helemaal geen motivatie meer om het spel te starten.
?
Mario Kart 8 kwam dik jaar na release van Wii U uit. Toen waren er al (verhaal georienteerde) titels als:

Arkham City, Darksiders 2, Assassin's Creed 3, Mass Effect 3, NSMBU, Skylanders Giants, ZombiU, The Cave, Monster Hunter 3Ultimate, Lego City Undercover, Pikmin3, Splinter Cell, Wind Waker Zelda, Deus Ex Human Revolution, etc etc
Ja, en dat zijn er dus veel te weinig. Toen MK8 uitkwam had ik al die games al lang uitgespeeld.
Lol. Ook de etc.?
Wat een geld en tijd! ;)
Euh, tja, als je zoveel speelt en snel bent uitgekeken op een spel... Dan rest nog?

Of ben ik neurotisch met 400 uur xenoblade Chronicles X?
Lol. Ook de etc.?
Laat ik het zo verwoorden: Ik heb een PS4 gekocht omdat ik door de eShop aan het bladeren was en ik tot de conclusie kwam dat ik alle spellen die mij de moeite waard leken al had gekocht.
Het is een race spel fcs!

De formule 1 keert toch ook iedere keer weer terug naar dezelfde lapjes asfalt?

(Dit lijkt wel op klagen om te kunnen klagen)
Het is een race spel fcs!
Er zijn zat racespellen met een campaign.
Moet er niet aan denken bij Mario Kart. Een race is een race. En in zn core is dat een prima race spel.
Ik heb 8 jaar dagelijks MK op Wii gespeeld vooral online (was ook een redelijke 9999 speler) en heb bijna gejankt toen Nintendo de stekker eruit trok.
Misschien ben ik niet de juiste persoon wat betreft jouw argumenten ;)
Ik heb 8 jaar dagelijks MK op Wii gespeeld vooral online
Gaat dat niet gruwelijk vervelen, elke keer dezelfde paar circuits ? Ik vind zo'n circuit leuk om 1 a 2 keer te spelen, en dan ben ik er klaar mee. Er moet wel iets nieuws te ontdekken zijn.
Waarom denk je dat de F1 all 67 jaar praktisch dezelfde rondjes rijdt?

https://www.formula1.com/...ace-1950-silverstone.html

De variabelen zitten niet in de baan, maar in de rijders en de voertuigen en die variabelen zijn praktisch oneindig. Daarom gaat het nooit vervelen.

Jij bent gewoon geen racer type denk ik. Als ik tegen jou zou zeggen wie het eerst bij de hoek van de straat is heeft gewonnen zal jij waarschijnlijk verveeld je schouders ophalen en zeggen ga jij maar vast haha

Tip 1: koop geen Mario Kart
Tip 2: als je dat toch doet, niet tegen mij racen ;)

[Reactie gewijzigd door Liberteque op 17 maart 2017 11:56]

Tip 1: koop geen Mario Kart
Dat is nu net het probleem met Nintendo. Je moet wel, want er is niks anders te koop. Er komt ongeveer elke 2-3 maand een spel uit, als je die dan overslaat dan zit je dus een half jaar zonder nieuwe games.

Op de PS4 ga ik soms door 2-3 games per maand, niet 2-3 maand per game.
Jij moet gewoon Nintendo links laten liggen man, want je gewoon een ander soort gamer..

Nintendo maakt games met een lange speelbaarheid. Probeer een gemiddelde Mario platform game maar eens in twee weken uit te spelen, of een Zelda for that matter.

Maar ja als die titels je niet kunnen boeien gaan we het over smaak hebben en dat wordt oeverloos..

Daarbovenop heeft Nintendo een belangrijke doelgroep die de xbox en ps niet kunnen aanroeren en dat zijn de kinderen vanaf 3 jaar tot 100 ;)
Daarbovenop heeft Nintendo een belangrijke doelgroep die de xbox en ps niet kunnen aanroeren en dat zijn de kinderen vanaf 3 jaar tot 100
Juist kinderen willen geen kiddie-console, die willen 'grote mensen' spellen.
Ja en kinderen willen ook grote mensen films, wil niet zeggen dat ze die ook mogen kijken haha.. Mijn zoontje van 11 wil ook Predator kijken, maar ik wacht daar nog even mee.. Er zijn nog zat films voor zijn leeftijd die hij nog niet gezien heeft. Tegen die tijd is ie 16 en zien we wel weer verder.. Dit geldt precies hetzelfde voor spellen, maar we dwalen af lol

Nee laten we kids nou gewoon even kids blijven ok? En voor ouders dit dat ook willen is Nintendo de veiligste keuze mijns inziens
Nee laten we kids nou gewoon even kids blijven ok? En voor ouders dit dat ook willen is Nintendo de veiligste keuze mijns inziens
Tja, dan ligt de Switch stof te verzamelen en gaan ze bij een vriendje op de PS4.
Zeer zeker niet hoor, ik maak afspraken met de ouders waar mijn kinderen spelen, maar net even gevraagd, maar vd 27 kinderen in zijn klas hebben er twee een PS. De rest allemaal Wii WiiU DS. En dat is in groep 8, lagere groepen zal de PS amper voorkomen, of helemaal niet.. Nee Nintendo rulet bij de jongere kids.. en terecht
Sterker nog, alle hype mbt MK8 .... ik durf te stellen dat MK beter was op de Wii dan de WiiU versie !

Sure, veel mooier grafisch en loopt lekker maar qua fun een stuk mindermet die domme onderwater levels en dat magnetische track gedoe.
De wapens waren ook een stuk minder en de battle modus is ruk.

Speel MK al sinds de SNES op iedere Nintendo console tot en met de WiiU dus heb wel wat uurtjes in alles zitten en kan ze prima vergelijken.
Na ja als je weinig mensen hebt om het samen te spelen dan is de lol wel snel af. Dat is meestal het probleem bij mij met Nintendo. Te weinig mensen om het samen te spelen...

Ik hoop dat ze het met Switch beter aanpakken en geen friendcodes... Op een gegeven moment wordt het online gebeuren betaald. Dan verwacht ik gewoon fatsoenlijk werkende online functie en geen geklooi...
Je hebt duizenden mensen om mee samen te spelen online. Mario Kart 8 op de Wii U werkt echt uitstekend online. Friendcodes had je overigens niet nodig op de Wii U. Op de Switch wel maar het is nu anders geïmplementeerd waardoor het geen probleem meer is.

Ik hoor graag suggesties hoe Nintendo Mario Kart 8 de luxe op de Switch beter aan zou kunnen pakken dan Mario Kart 8 op de Wii U. Want dat loopt ontzettend soepel en er zijn altijd genoeg mensen online.
OK mooi dat wist ik niet. Toch blij dat Nintendo dat heeft aangepakt. Ik hoorde alleen negatieve reacties over Nintendo en online gebeuren dus dacht ik daadwerkelijk dat het 'ruk' was.

Je hebt mij nu meer hoop gegeven op de Switch. De line-up vindt ik op dit moment niet bijzonder, afgezien van het feit dat ik op dit moment geen tijd heb :+ . Dan maar kijken hoe de Switch het gaat doen qua games over 6 maanden :D . Het heeft de meeste potentie als console in mijn ogen.
Na ja als je weinig mensen hebt om het samen te spelen dan is de lol wel snel af.
Ik vind samen spelen sowieso niet leuk. Gamen doe je alleen.
Ieder zijn keuze natuurlijk.
Zelf vind ik met meerdere spelers lokaal smash, kart, sensible world of soccer e.d. spelen toch wel heel erg leuk.
Dan kun je je afvragen of je wel de doelgroep bent. ;)
En dat is dus ook het probleem .... Een hoop hebben Zelda nu wel een beetje gezien en dan blijft er alleen maar B en C keuze over en zie je mensen flink betalen voor Tetris clones, Bomberman, indy games en andere zaken die je normaal niet snel zou kopen. Voor 20-50 euro maar bij gebrek aan beter kopen ze het wel en doen er blij mee.

Nintendo maakt gewoon iconische games, maar als sinds het begin der tijden zit daar flink wat tijd tussen en moet je het doen met 3rd party ertussen in.
Je kunt simpelweg het niet alleen doen met die top titels.
Nu is er vwb 'in between' games gewoon weinig boeiends.

Ik klets uit mijn nek ? Ik bewijs het met het simpele feit dat er ook TOP Nintendo exclusives waren op de WiiU en die hebben de meesten hier niet eens gehad. Waarom dan niet ??
Zeker voor de Zelda fans is de WiiU het beste systeem in de geschiedenis gezien de backwards compatibility, remakes en nu BOTW.

' daar kan je niet mee on the go spelen ! ' wederom een kul argument want de Vita is er al bijna een half decennium en daar heb je vreselijk veel games op, ook veel games die Nu opeens 'geweldig' zijn zoals bijv. Shovel Knight ... Nu is Shovel Knight de shit .... Terwijl je die al jaren kon spelen op de Vita.
Er zijn vreselijk veel japanse RPGs en ook klassiekers zoals MGS en populaire PS exclusives.
Sure, je hebt lang niet alle games maar nu speelt men ook B en C klasse games tussen de toppers door. Want laten we eerlijk zijn, Mario O is de volgende titel die echt indruk zal maken.
Nou dat is toch ook overdreven. Tis misschien niet dat ze voorlop lopen qua techniek... En ja, over een vrij korte tijd zijn er betere mobile chips te krijgen. Maar nu is het toch prima hardware.
Prima balans tussen power, grafisch, draagbaarheid en battery life. Hadden er dan geen betere componenten in kunnen zitten? Ja.. Maar de balans tussen bovenstaande dingen gaat vrij snel schuiven. Imo is het prima nu.
Wel fijn dat er idd bij Microsoft (xbox one t.a.v. xbox360) en Sony (PS4 t.a.v. PS3) zoveel inovatie is geweest :P

Als er iemand probeerd nieuwe dingen op de markt te brengen en te ontwikkelen voor nieuwe technieken dat is het Nintendo wel (kijk naar de Wii en nu naar de features van de Switch)
Sony en Microsoft gebruiken ook oude technieken hoor. Soms is er een uitschieter (PS3 met z'n unieke cell-processors), maar over het algemeen worden er oudere componenten gebruikt in consoles. Voornamelijk om het een beetje betaalbaar te houden.

Zouden ze het nieuwste van het nieuwste gebruiken, krijg je al gauw ¤600+ consoles vrees ik!
Weinig ontwikkeling? Euh ik weet niet hoor, maar juist de innovatie moet bij Nintendo vandaan komen, MS en Sony doen dat écht niet zelf.

Denk aan de Wii motion controllers; hoe snel kwamen ineens Sony en Microsoft met Move resp. Kinect op de proppen? Denk aan het WiiU gamepad/off screen play, hoe snel kwamen Sony en Microsoft 'ineens' met Remote Play resp. Glass op de proppen? Denk nu aan de Switch (zowel mobiel als thuis op groot scherm gamen), ben benieuwd hoe lang het duurt voor Sony en MS met zoiets gaan komen (en het vervolgens maar halfbakken implementeren)?

Ja, je kunt dan steviger hardware hebben, maar als je er geen gebruik van weet te maken faalt het nog steeds. Maar wat voegt de PS4 nou écht toe tov. de PS3 behalve een snellere, krachtiger processor? Alles ziet er mooier uit, maar da's ook alles. Enige voordeel dat Sony in dit geval heeft is PS VR, die ik ook zéker wil gaan aanschaffen ergens dit jaar. Maar dan moeten er ook nog leuke games voor komen.

En voordat iemand mij beticht van fanboyisme, ik heb zowel alles van Nintendo als de PS3/PS4 en Xbox One thuis staan en kan prima vergelijkingen trekken..
Play Station heeft genoeg innovatie gekend.

Denk hierbij aan: Eye Toy, Cross save, VR, 1e console met DVD speler, eerste console met blu ray speler en natuurlijk niet te vergeten de PSP 2000 series die net zoals de Switch (alleen dan jaren eerder) als handheld en home console gebruikt kan worden.

De Xbox heeft idd weinig innovatie gebracht hoewel de originele Xbox de eerste console was met een HDD groot genoeg om memory cards overbodig te maken en de Xbox 360 voerde trophies is.

Als je alles eerlijk naast elkaar zet, dan is Nintendo in verhouding tot de concurentie stukke minder innovatief dan vaak gedacht wordt.
Ja, maar consoles die CD's draaiden waren er al wel. DVD is een logisch gevolg daarvan, net zo logisch als processoren die sneller worden. Sterker nog, Sony en Nintendo waren sámen bezig met één console toen ze zich van elkaar afkeerden en Nintendo aan cartridges bleef hangen terwijl Sony wél met CD's bezig ging (Playstation 1!). Dus om nou te stellen dat dat perse bij Sony vandaan kwam...

Schouderknoppen (SNES), analoge sticks (N64), bewegingsbesturing (Wii, met dien verstande dat het voor de mássa interessant werd want ja, de techniek bestond al wel) en off-screen play (WiiU) komen écht bij Nintendo vandaan. Om maar te zwijgen over backward compatibiliteit; dat doen ze óók over het algemeen erg netjes. Behalve nu misschien met de Switch (wat wel weer logisch is aangezien de WiiU gewoon te weinig verkocht heeft en er dus te weinig vraag naar zal zijn).
Shoulder buttons en anologe control stick komen idd op het innovatie lijstje van Nintendo, net zoals de Super Gameboy die het mogelijk maakt om handheld games op een home console te spelen, de Virtual boy wat inweze de eerste VR console ervaring en de N64's vier controller poorten.

Bewegingsbesturing op home consoles komt van SEGA af. Sambo de Amigo en SEGA Bass fishing op de Dreamcast werken bijden met motion controls.

Qua backward compatibility was SEGA ook eerder met de Powerbase convertor die het mogelijk maakt om Master System games op de Mega Drive te spelen.

De oorsprong van Off-screen play/duel screen/screen in je controller komt ook van SEGA af: De Dreamcast had een VMU (virtual memory unit) die je in je controller klikt en waar een 2e scherm op te zien is. Diverse DC games hebben content die uitsluitend op de VMU gespeeld kan worden. Je kunt zelfs 2 VMU's in elkaar vast klikken om tegen elkaar te spelen.

Nintendo staat bekend om innovatie en dat is ook wel terrecht, alleen wordt dit IMO vaak overtrokken waardoor men vaak vergeet wat andere console fabrikanten aan innovatie hebben gebracht.

Edit: Disc based console komt van Philips af met de CDI

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 17 maart 2017 10:16]

Ik bedoelde dus 'interessant voor de massa'. Ik had medio jaren 90 ook al een gyroscopische muis die je gewoon 'in de lucht' kon gebruiken. De Dreamcast verkocht abominabel (geheel onterecht want het was een mooie machine), in tegenstelling tot de Wii.

Nintendo is erg sterk om techniek in de markt te zetten. Misschien hebben ze niet alles zélf bedacht, maar ze hebben het wel *goed* weten te implementeren. Net zoals Apple dat doet. Zij waren ook niet de eerste met smartphones, maar hebben het wel dusdanig goed uitgewerkt dat het een complete markt van zichzelf werd.
Sorry hoor, moet je toch even corrigeren:

Sony kwam al met Eyetoy met de PS2, de Move en Kinect (en de Wii) zijn gevolgen daarvan en niet andersom. En Remote Play gebaseerd op de Wii U? Grapje zeker?? De Wii U kwam eind 2012 op de markt. Sony kwam voor het eerst met Remote Play in 2007(!) met de originele PSP en PS3. Er waren al games die je vanaf de PS3 dus kon streamen naar je PSP, waaronder Lair. https://m.youtube.com/watch?v=EswJEYDm_cg

Helaas is toen gebleken dat de hardware van de PSP en PS3 niet krachtig genoeg waren voor toekomstige games en is er weinig mee gedaan, je kon wel je PS3 beheren vanaf de PSP Remote Play app. Dit werd toen weer opgepakt met de krachtige PSVITA en PS4. De PSVita had nog wel een Remote Link app met de PS3, maar vanwege de beperkte hardware in de PS3 was dat ook beperkt tot enkel de PS3 beheren bij de meeste titels. De Vita kwam uit eind 2011/begin 2012, voor de Wii U op de markt kwam.

Ik ben erg blij met mn Switch maar het is eerder een doorontwikkeling op wat er allemaal al gedaan is en niet iets compleet nieuws. Het is gewoon een handheld die je kan aansluiten op de TV (geïnspireerd door Remote Play in 2007, die verder is opgepakt met de Wii U en de verschillende docking ontwikkelingen van Microsoft en Linux).

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 17 maart 2017 10:51]

En hoeveel software werkte er nou echt goed met Eyetoy?

Mijn punt blijft staan, Nintendo weet het nou eenmaal beter in de markt te zetten dan de concurrentie en bepaalde technieken/stromingen/hoe je 't noemen wil populair te maken. De PSVita is op sterven na dood, de PSP is nagenoeg geflopt.
Jouw punt was dat Sony opeens met Remote Play kwam na de Wii U, wat gewoon niet zo is. Leuk dat je "punt" blijft staan, maar als je feiten niet eens correct zijn wordt dat vrij lastig. En de Wii had ook niet bepaald veel hoge kwaliteit software, op de standaard Nintendo first party games na. En de Wii U was al helemaal een flop. Nintendo heeft gewoon gezien wat werkt en zet daar op in: handhelds. Echter om de console markt ook te bedienen komen ze met een dock om het op de TV aan te sluiten.

Zij noemen het dan een console die je ook onderweg kan gebruiken om zo de grote console doelgroep aan te sluiten. Maar het is gewoon een handheld die je op de TV kan aansluiten. En dat zie je erg goed terug in het ontwerp (de UI op TV is gewoon 720p, exact als op de handheld zelf) alles is gedaan zodat je het echt in handheld mode kan gebruiken (zelfs titels die enkel met touchscreen werken).

En ik vind dat prima, daar heb ik de Switch voor gehaald. Voor grote console games heb ik de PS4 Pro, voor de Zelda's, Mario's (en hopelijk snel!) Pokemons heb ik de Switch.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 17 maart 2017 11:00]

Vergeet Monster Hunter niet :D ooh wat zou het mooi zijn als die zou komen.
Is ook zo. M'n vrouw heeft gisteren nog voor 150 euro aan Amiibo gescoord, en een NES Mini. We hebben thuis zo'n 26 consoles staan waarvan minstens 15 Nintendo's... dus enig vooroordeel is wel aanwezig :) maar ja, ik heb alle courante consoles hier (wel een gewone PS4 en geen Pro) om te vergelijken. Dat scheelt.
Wachtend op de revisie met tevens meer intern geheugen. Deze chip zit schijnbaar ook als losse module op het mainboard vast "geklikt". Alles duidt er op dat een eventuele nieuwe zwaardere versie nog wel eens realistisch zou kunnen zijn ala de DS series.

Er lijkt nog wel rek in te zitten ook omdat het mainboard met een fan gekoeld wordt, is een zwaardere chip en/of sneller geklokte chip een optie.

[Reactie gewijzigd door papakakkerlak op 17 maart 2017 07:39]

Als de Switch het goed blijft doen zal je over een jaartje of 4 vast wel een new Switch zien (net zoals er wel weer een vernieuwde PS en Xbox komen). Succes met wachten. Ik koop de new Switch tegen die tijd ook wel en tot die tijd genieten van de huidige Switch.
Die komt echt veel sneller dan 4 jaar.

Mark my words, binnen NU en 2 jaar .... bookmark die uitspraak maar.
ik snap dit wel. als ze hadden moeten wachten op de nieuwe chip, hadden ze daarna nog een heel proces moeten starten om software weer om te schrijven voor deze chip + testen.
Een vertraging van zeker een half jaar vermoed ik.
Nu kunnen ze gewoon een Switch pro uitbrengen
En dan zonder dat scherm graag...
Dan gooi het belangrijkste verkooppunt van het apparaat eruit. Gaat dus niet gebeuren. De Switch moet het hebben van portabiliteit, niet van power. Anders moeten ze de competitie aan met Xbox en PS
Voor mij is het verkoopargument niet de portability maar Nintendo first party games. Ik denk dat er met mij vele zijn die dat beestje nooit uit het dock halen.
En dit dames en heren is de reden waarom we geen nvidia shield 2 tablet zullen zien in de nabije toekomst. Toch jammer eigenlijk, mijn huidige shield is echt een juweeltje en nvidia gamestream werkt er echt uitmuntend op!
Ik weet niet op welke clockspeeds hij draait in de switch. Maar in mijn shield TV is deze socs nog steeds het snelst tov elk ander mobiel apparaat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*