Pornhub wil Tumblr overnemen en seksueel expliciet beeldmateriaal weer toelaten

Pornhub is 'extreem geïnteresseerd' in het overnemen van Tumblr, dat naar verluidt in de etalage gezet wordt. PornHub zou Tumblr graag 'in ere herstellen' door opnieuw seksueel expliciet materiaal toe te laten op het platform.

De berichten dat Verizon Tumblr zou willen verkopen, kwamen afgelopen donderdag naar buiten. The Wall Street Journal berichtte daarover op basis van bronnen die bekend zijn met de kwestie. Verizon, een grote Amerikaanse telecomprovider, zou Tumblr willen verkopen om financieel zwaar weer te doorstaan. Het sociale netwerk heeft nooit echt goed gepresteerd in de concurrentie met diensten als Medium, Facebook en Instagram, schrijft WSJ. De ban op seksueel expliciet materiaal werd door velen ook gezien als het wegnemen van Tumblr's sterkste eigenschap.

Pornhub uit zijn enthousiasme tegenover BuzzFeed. De pornosite ziet 'duidelijke synergieën tussen de twee platformen'. Of de deal daadwerkelijk doorgaat, is nog niet duidelijk. Verizon heeft officieel nog niets bekendgemaakt over een mogelijke verkoop van Tumblr en de anonieme bronnen van The Wall Street Journal zeggen ook dat het niet volledig zeker is dat Tumblr daadwerkelijk van de hand gedaan wordt.

Het zou de derde keer zijn dat Tumblr van eigenaar wisselt. Het platform werd in 2007 opgericht, in 2013 overgenomen door Yahoo, dat in 2017 weer in handen van Verizon kwam. Tumblr is weliswaar een bekende naam, maar de waarde van de site is in de jaren sterk gedaald: Yahoo betaalde er in 2013 nog 1,1 miljard dollar voor, maar drie jaar later werd de waarde van Tumblr met 712 miljoen dollar naar beneden bijgesteld.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

04-05-2019 • 10:26

237

Reacties (237)

237
220
95
10
0
60
Wijzig sortering
Wat is nu nog de meerwaarde van Tumblr en waarom zou PornHub hier interesse in hebben? Qua hoeveelheid content is het gigantisch achteruit gegaan sinds de ban op expliciet materiaal. De enige meerwaarde zou dan nog de naam zijn, echter zal die toch ook stukken minder zijn sinds die ban...

Je zou dan haast denken dat het goedkoper is als PornHub zelf een soort blog-achtige dienst op zou zetten, zonder kostbare middelen kwijt te zijn aan iets dat hard op weg is vergane glorie te worden.
Maar die ban gaat dus weg als PornHub de dienst overneemt.
En komen gebruikers dan meteen terug? Waarom kan PornHub zoiets zelf niet opzetten?
"Get woke, go broke"

Dat is wat hier heeft plaatsgevonden, en ik lach me rot! :9

Als Pornhub weer sexuele content toestaat zal dat zeker wel voor een opleving van het platform kunnen zorgen.

Ik kan dit soort gebeurtenissen alleen maar toejuichen want des te meer ze voorkomen en met grote bekende namen en merken, des te sneller het grotere publiek in zal zien dat politieke correctheid gewoonweg NIET WERKT. Hier nog een mooi voorbeeldje dat Alphabet 70 miljard dollar market-cap heeft moeten inleveren dankzij Youtube dat een mooi voorbeeld is van 'get woke, go broke': timscast

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 juli 2024 05:57]

Ik kende de term niet (maar blij dat ik hem nu wel ken) en ik heb ook het gevoel dat dat juist aan de hand is. Dankzij de SJW content en de hoeveelheid daarvan, tel daarbij op een doelgroep die niet betaald voor content, = done.
Dus thanks! +3
Tumblr heeft het besluit genomen om deze content van hun site te weren omdat er een verandering was in de wetgeving met betrekking tot mensenhandel, die stelt dat de eigenaar van de website verantwoordelijk is als gebruikers in overtreding gaan, Tumblr werd veel gebruikt door amateurs die filmpjes en fotos verkochten, daar kunnen mensen zitten die er toe gedwongen worden, Craigslist heeft om dezelfde reden en op hetzelfde moment hun personals(dating) categorie offline gehaald.
https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/1865

Het heeft niks met links or rechts te maken, maar met de wet, maar zoals wel vaker met die gasten die "get woke lol" roepen, hebben ze weer en kul reden klaar als het maar een beetje in hun straat past

[Reactie gewijzigd door dakka op 23 juli 2024 05:57]

Ik heb dit niet zo goed gevolgd, maar welke wetgeving was dat dan? Zoals jij het doet voorkomen zou het betekenen dat sites als Pornhub, Manyvids, Chaturbate en ook Tinder verboden zouden moeten worden.
https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/1865 (sec 3)

de websites moeten niet verboden worden, maar ze moeten extra voorzichtig zijn, en sommige sites kiezen er dan ook voor alles maar te verbannen in plaats van geld en middelen in te steken om die gevallen op te sporen en tegen te gaan.

Deze wet is te vergelijken met art 13, de site is verantwoordelijk wat de gebruiker upload, dus upload filter bijv
Bedankt voor je positieve reactie! Ik zie aan de moderatie op mijn post dat er redelijk wat kritiek is maar dat gemiddeld mensen het met mij eens zijn (gelukkig!).

Voor jouzelf en wellicht anderen die dit lezen (wellicht die 12 mensen die mijn reactie -1 gewaardeerd hebben) raad ik aan eens wat daadwerkelijke research te doen in politieke correctheid en of het goed of slecht is.
Ikzelf ben tegen politieke correctheid en ben hier steevast van overtuigd maar mijn advies, zoals met alles, is om materiaal voor én tegen op te zoeken zodat je zelf een goed geïnformeerde mening hierover kunt vormen.

Als mensen enkel vertrouwden op hun 'gut instinct' of 'algemene kennis' dan zaten we nu nog steeds mensen bloed af te tappen om ze te bevrijden van hun innerlijke demonen. ;)
Er zit hopelijk nog wel een verschil tussen het afkeuren van politieke correctheid en het vrijelijk spuien van ongefundeerde narigheid onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Een beetje beschaafdheid of het beschermen van zwakkeren in de samenleving heeft ook wat voordelen.

Dat wil niet zeggen dat problemen nooit benoemd mogen worden, er zijn alle kanten op uitersten, en die zijn misschien wel even schadelijk.
Dat is zeer zeker een goed punt.
Links en rechts horen in harmonie te zijn want anders werkt je staat gewoonweg niet.
Zonder het rechtse geen vooruitgang en welvaart. Zonder het linkse geen (aangename) maatschappij die de moeite waard is om voor te vechten.
Mannen zijn competitief omdat dit nodig is.
Vrouwen zijn zorgzaam omdat dit nodig is.
Harmonie en samenwerking van die twee is nodig.

spuien van ongefundeerde narigheid is altijd onwenselijk, vanuit welke hoek het dan ook komt.
Een van de grootste redenen waarom je vanuit 'rechtse' hoeken zoveel geklaag hoort tegenwoordig over censuur als ook politieke correctheid is omdat zij niet eens beschaafd de waarheid mogen onderzoeken omdat ze dan meteen de mond gesnoerd worden en onbeschaafd geschreeuw en protest over zich heen krijgen en als 'haatzaaiers' of 'neonazi's' bestempeld worden.
Beschaafdheid en 'het beschermen van zwakkeren' is niet het zelfde als een verbod op praten over of onderzoek doen naar mogelijke verschillen tussen mensen van verschillende geslachten, volkeren, rassen of IQ.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 juli 2024 05:57]

Zonder rechts geen vooruitgang? Rechts is juist zeer conservatief en wil alles juist zo houden zoals het is.
Volgens mij is er meer dan alleen een 1 dimensionaal spectrum.
Zoals: Kom niet aan onze pensioenen!! Elektrisch rijden is slecht !! Typische rechts conservatief. Terwijl je juist links ziet dat men verandering en vooruitgang wil. Dus... klopt het niet echt wat je zegt.
Ik snap je verwarring.

Rechts is 'conservatief' in de zin dat het hoopt te bewaken de competentie hiërarchie die al bestond voor er überhaupt mensen waren (i.e. mensen die het goed doen verdienen veel en staan bovenaan; mensen die het slecht doen verdienen weinig en staan onderaan). Deze hiërarchie (ook wel 'patriarchy' genoemd) heb je nodig om mensen te motiveren het goed te doen.. immers daar staat een beloning tegenover.
Dit is de essentie van het rechtse mijns inziens.

Het linkse wil 'verandering en vooruitgang' in de zin dat het wil dat we stoppen met de 'patriarchy'. Dat is in der daad verandering.. maar vooruitgang? nee.
Probleem is wanneer "het beschermen van zwakkeren" alleen maar content van een groep in de verdrukking gooit, wat sterk naar censuur begint te ruiken. En ja, als dat nu net je doelgroep is dan krijg je inderdaad het "get woke, go broke" effect. Dat is overigens niet per definitie links of rechts (wordt wel vaker in anti-SJW kringen gebruikt, dus niet-ver-links) - het geeft aan dat zodra je politiek bewustzijn ten koste van je bedrijfsvoering laat gaan, je verliezen gaat leiden.
En dan krijg je dat dit soort dingen gebeuren, dat een van de minst politiek correcte marktpartijen je opslurpt.
Ik modereer hier op basis van inhoud, niet op basis of ik het met je eens ben of niet :)
Van mij kreeg je een +3, maar dat zegt niets over het feit of ik het met je eens ben.
Je verzet tegen PC lijkt me verstandig en je advies om overal de voors en tegens van te kennen is wijs, maar ik zie werkelijk niet in waarom je vervolgens alles tot rechts-links zou willen reduceren. Dat komt mij geforceerd en simplistisch voor. Het is bovendien overbodig.
Je kraamt een berg onzin van heb ik jou daar uit, dus je krijgt van mij gewoon een nul. Niets informatiefs aan dit geraas. Je probeert hier duidelijk jouw ongeinformeerde mening door te drukken, in deze post lijkt dat misschien nog informatief, maar als je dan naar de rest kijkt wordt er een patroon duidelijk.
Ik ben het verder ook niet met je 'eens' of 'oneens'. Zodra je meningen en feiten uit elkaar leert halen kunnen we het daar over hebben.
Helaas zijn er een hoop eikels in de wereld die iedere keer over politieke correctheid klagen als mensen hun vuilspuiterij niet accepteren.
Ik klaag over politieke correctheid omdat ik niet op betutteling zit te wachten. Maakt dat mij een vuilspuiter? Southpark heeft een alleraardigst seizoen over SJW's gemaakt. Ik zie hen niet als vuilspuiters. Het is ook een makkelijke manier om mensen die het niet met u eens zijn weg te zetten "u bent een vuilspuiter" (foei!)
Iedere staatsvorm werkt perfect zoals deze omschreven en bedoeld is, mits egoïsme geen rol speelt. Helaas is dát juist de reden waarom het communisme (en eigenlijk iedere staatsvorm) niet perfect kan werken (je kunt wel controleren, verifiëren, maar corruptie / eigenbelang zijn onmogelijk om tegen te gaan).

De perfecte samenleving bestaat niet, en zal (waarschijnlijk) ook nooit bestaan. Egoïsme / eigenbelang zit in de mens, dat krijg je er niet meer uit.

Edit: Er zijn natuurlijk een aantal staatsvormen die egoïsme en corruptie kunnen beperken door de macht te verspreiden over zoveel mogelijk mensen.

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 23 juli 2024 03:07]

Jij noemt het egoïsme maar dat is het niet.
Communisme kan niet werken omdat er geen motivatie is voor mensen om productief te zijn.

Jij die 100 werk per uur verzet krijgt precies hetzelfde als iemand die 10 werk per uur verzet, dus waarom je inspannen? Je word ook niet beloond voor nieuwe uitvindingen of nieuwe ideeën, dus waarom zou je die willen hebben? Iedereen is immers gelijk... en als dat niet zo is dan betekent dat dat er corruptie is.
jetspiking Freelanceredacteur @Ayporos5 mei 2019 14:50
Dat is in feite egoïsme / eigenbelang. Je werkt bijvoorbeeld minder / slechter omdat jij zelf er niet genoeg voor terug krijgt. Communisme werkt als iedereen zich met een hoger doel bezig houdt, i.p.v. zichzelf.
En wat zou dat 'hoger doel' moeten zijn dan?.... Dat vereist consensus over wat het doel van het leven is als ook dat mensen zich daarvoor kunnen en willen inspannen... en die ga je dus nóóit krijgen dus eindig je met:
dictatuur & oppressie.. zoals we dus gezien hebben in de USSR, Mao China etc.

Communisme werkt gewoon niet en kan gewoon niet werken.
Waarom zou ik me me iets anders bezig houden dan mijzelf? Mensen hebben sowieso al enorm veel moeite met überhaupt dingen doen die goed zijn voor zichzelf omdat ze zo onderhevig zijn aan hun onbewuste impulsen en biologische drang... Communisme is gewoon een fantasie en álle keren dat het geprobeerd is heeft dat tot MILJOENEN doden geleid en een algehele instorting van de samenleving.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 juli 2024 05:57]

jetspiking Freelanceredacteur @Ayporos5 mei 2019 15:59
Dit was ook een reactie op @Troetelbeer die het had over de meest pure vorm. De meest pure vorm is wanneer iedereen volgens het boekje de staatsvorm volgt. Natuurlijk kan communisme in de realiteit niet werken, maar daar ging het niet over.
Inderdaad, ik had het over pure communisme. Dat het in de realiteit niet werkt, snapt iedereen en de argumenten die je aanhaalt zijn precies de redenen waarom het niet werkt.
Het niet toestaan van sexueel expliciet materiaal is niet "woke" maar juist conservatief.
Incorrect.

De reden voor het niet toestaan van sexueel expliciet materiaal is bepalend in of iets 'woke' is of conservatief. Het niet toestaan van sexueel expliciet materiaal an sich kan je niet vastbinden aan een ideologie/geloofsovertuiging.

"It is our continued, humble aspiration that Tumblr be a safe place for creative expression, self-discovery, and a deep sense of community. " ... "it became clear that without this content we have the opportunity to create a place where more people feel comfortable expressing themselves."
Bron: Tumblr blogpost

Hier is niks conservatiefs aan, dit is pure linksleunende PC 'wokeness'.
Tumblr zelf is een links bedrijf én de primaire doelgroep en gebruiksgroep zijn jongeren.
Jongeren (en vrouwen) zijn over het algemeen (statistisch significant dus!) meer links dan rechts.

De reden dat de traditionele conservatieven altijd zo blijven hameren op het porno 'issue' is omdat dát een van de beleidskwesties is waarvoor ze dezelfde uitkomst wensen als de linkse 'politieke correctheid' SJW's. De argumentatie ervoor echter verschilt tussen beiden groepen:
links: "ik voel me niet gemakkelijk hierbij; we moeten de kinderen beschermen tegen slechte invloeden"
rechts: "je maakt hoeren van je vrouwen en reduceert hun zelfwaarde; je maakt mensen ongevoelig voor seks en vernietigd de waardigheid ervan"

Het komt neer op het verschil tussen iets dat goed/slecht voor je is en iets dat goed/slecht voor je aanvoelt.

Om het écht duidelijk te maken moet je beseffen wat het verschil is tussen rechts en links, in de grove lijnen. En een van de meest kenmerkende eigenschappen waarin die twee verschillen is compassie en liefde (links) en meritocratie, rationaliteit (rechts).
Het linkse argument berust dus op het idee dat het onwenselijk is dat mensen zich 'ongemakkelijk' voelen in dit geval. Het rechtse argument echter berust op het idee dat mensen ongevoelig maken voor seks slecht voor ze IS, ongeacht wat ze (op dat moment) voelen/vinden.

Neem al die camgirls, twitch thots, tumblr thots, patreon prostituees als voorbeeld.
Deze vrouwen vinden het ongetwijfeld allemaal geweldig dat ze veel geld kunnen verdienen zonder het huis uit te hoeven. Ze hoeven alleen een beetje wat verschillende kleding te dragen, deze uit te trekken en wat filmpjes/foto's/streams maken van hun poserende lichaam..

Het rechtse argument hiertegen is: deze vrouwen vernietigen hun eigenwaarde, zullen op latere leeftijd ongelukkig zijn (want op een gegeven moment wil niemand je verrimpelde lichaam meer zien) en ze zien de waarde niet in van een levenspartner. Voor de mannen die deze content consumeren is het net zo slecht, zij denken dat seks goedkoop is, alle vrouwen in principe hoeren zijn, ze geen vrouw nodig hebben én het consumeren van porno verminderd de drang in een man om iets te bereiken om zichzelf aantrekkelijk te maken om een partner aan te trekken. Het rechtse argument is dus dat je hiermee niet alleen het atomaire gezin (man+vrouw+kinderen) vernietigd maar de hele 'darwinistische' samen- en wisselwerking tussen mannen en vrouwen die onze soort en maatschappij heeft gebracht tot waar we nu zijn.
Het rechtse argument berust dus niet op gevoelens of emoties maar op feitelijk constateerbare eigenschappen van onze soort en onze maatschappij. i.e. mannen zijn sterker, detail georiënteerd en prestatiegericht terwijl vrouwen zorgend en liefdevol zijn (maar wel mannen selecteren op hoe sterk en succesvol ze zijn). Deze samenwerking tussen mannen en vrouwen waar de mannen gedwongen worden om productief en succesvol te zijn om vrouwen aan te trekken terwijl vrouwen dan weer diegene zijn die pleiten voor sociale voorzieningen en anderen helpen heeft ervoor gezorgd dat onze maatschappij heeft kunnen ontwikkelen, bloeien en stabiel is.

Het linkse argument hiertegen is: sommige mensen voelen zich hierbij ongemakkelijk en onveilig

Het rechtse argument is verdedigbaar; het linkse argument is 1 niet waar (als de meerderheid van mensen zich ongemakkelijk zouden voelen bij porno/naakte mensen dan hadden we als soort een érg groot probleem gehad en hadden we niet bestaan) en 2 onzinnig.

Het linkse argument berust op het idee dat iemands gevoelens meer leidend moeten zijn dan de werkelijkheid. Je ongemakkelijk voelen is geen argument om iets te verbieden. IEDEREEN voelt zich ongemakkelijk als ze verteld worden dat ze iets fout hebben gedaan of iets fout hebben.. maar als je dat verbied dan kunnen die mensen NOOIT zichzelf verbeteren. negatieve kritiek is essentieel (als ook positieve uiteraard) voor je ontwikkeling en niet alleen op sociaal vlak maar ook professioneel.
Als jij samen met 9 anderen op een afdeling werkt, maar jou baas wil niemand beledigen dus spreekt jou collega niet erop aan dat die minder dan de helft zo productief is als jij en de anderen en constant alleen maar met iedereen kletst en/of klaagt over het werk dan demotiveert dat jou en die 8 anderen enorm dus gaat algehele productiviteit omlaag, jullie worden minder happy dus motivatie is minder en die betreffende persoon leert nooit zichzelf te verbeteren als persoon en werknemer.

Positiviteit in de vorm van politieke correctheid en niemand wensen te beledigen als streven is dus letterlijk moordend voor daadwerkelijke productiviteit en geluk, niet alleen op het werk, maar ook in de maatschappij.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 23 juli 2024 05:57]

Anoniem: 491161 @Ayporos4 mei 2019 20:06
Gezien de cultuur op Tumblr, die juist zoveel mogelijk acceptatie opriep qua seksualiteit tot in het extreme, zou de juiste ""linkse"" redenatie moeten zijn: "Iedereen moet zich kunnen uitdrukken en comfortabel hierbij kunnen zijn, ook op seksueel gebied". Of een quote: "Tumblr has always been a safe space for subversive deviance and unrepressed explorations of identity and sexuality". Tumblr gaat lijnrecht tegen de eigen cultuur in die op Tumblr aanwezig was, daarom was de ban ook zo controversieel.

De belangrijkste reden dat alle expliciete content verwijderd werd, is omdat deze content niet gebruikt kon worden om bij te adverteren of op andere manieren te monetizen.
Dat laatste. Inderdaad. Helaas was de kracht van Tumblr een niet goed verdienende kracht. En dankzij de aanwezigheid van al dat materiaal staan de reguliere adverteerders ook niet te springen om advertenties op de pagina's van Tumblr die over hele mainstream dingen gaan in de rij.
Erg jammer dat je duidelijk veel na denkt over politiek, politieke correctheid en de impact hiervan, maar tegelijk ook zeer limiterende (geamerikaniseerde) taal gebruikt als 'links' en 'rechts'. Ik weet dat dit populair is, maar wij hebben een compleet andere regeringsvorm en dus komt er veel meer om de hoek dan links en rechts. Dat is erg belangrijk om ook uit te dragen, want onze maatschappij polariseert in hoop tempo dankzij het feit dat onze media de Amerikaanse politiek zoveel uitlicht en dus het taalgebruik en denkwijze heeft overgenomen.
Dit heeft niks met links of rechts te maken.Juist die linkse hippies liepen overal naakt en zouden dit kunnen waarderen.
Veel partijen zijn erg conservatief, waarom omdat mensen geen veranderingen willen.
En op internet wat mensen kunnen reguleren proberen ze.

Nogmaals links of rechts heeft hier niks mee te maken. Maar wel met politieke druk van de hele wereld.

Overigens zie ik hier vooral het gebrek aan Europese tech giganten. De preursheid van Amerika met het extreme van Porno wat wel te vinden is. Maar een "normale" site waar je naakt kan vinden dat kan absoluut niet. Nu snap ik dat het hier bijna een porno site was geworden.
Europa in zijn geheel is sex
Amerika is waar sex gefilmd wordt

It’s a joke voor de mensen die weer eens nergens tegen kunnen.

Maar seriously, Europa is toch een veel losser continent als het om sex gaat? Amerikanen censureren alles wat los en vast zit en censureren zelfs domme scheldwoorden als “shit”.
Klopt (ik dacht eerst dat je naam 'jizz' was). Het tonen van een tepel is een enorme rel in Amerika, en helaas ook al steeds erger in Europa. We schuren al 20 jaar elk jaar iets dichter tegen hun normen en waarden aan. Helaas. En dat zal met de internetreuzen die conservatief Amerika te vriend moeten houden niet minder erg worden.
Ik hoef ook geen tepel te zien in een programma wat niet minimaal 16+ is. Niks tegen tepels, maar ik vind dat gewoon niet passen in nagenoeg elk niet-16+-programma.

Trouwens, wij zijn ook al vele jaren preuts, is niet iets van de laatste maanden of zo. Zoek maar eens op waarom Shin Chan niet meer mocht worden uitgezonden (dat is al meer dan 10 jaar geleden!)...

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 05:57]

Maar waarom vindt je iets natuurlijks niet passend? Heeft misschien niets met preutsheid te maken, maar met verdwijnen van tolerantie en respect in Nederland en Europa? Hopelijk laat de nieuwe Tumblr de nieuwe generatie de ogen weer openen zodat we niet meer met de bijbel van intolerantie de normaalste zaken van de wereld gaan verbieden.
Ik hang geen religie aan, dus het is niet om religieuze redenen ;) Als je naakte tieners wil, dan is er meer dan genoeg porno voorhanden.
Ik had hier toevallig laatst een discussie over met iemand en we kwamen inderdaad min of meer tot de conclusie dat Amerika preuts is als het om seksualiteit gaat, terwijl we in Europa juist "preuts" zijn als het om geweld en wapens gaat. Amerika en (West) Europa zijn wat dat betreft gewoon 2 hele andere werelden.
Ik ben links maar ik vindt rechts zeer religieus en juist heel erg reageren op emotionele dingen. Omdat ze verandering niet aankunnen. Er verandert iets in hun leven, en ze worden ineens emotioneel.
Terwijl het een feit is dat je gewoon een dier bent van vlees en bloed die probeert te overleven. Rechts komt continu aan met geloof en spirituele shit. God bestaat enzo. Terwijl praktische de meeste wetenschappers gewoon links zijn. Guess why?
Je hebt conservatief-rechts en progressief-rechts, zowel in Amerika (bijv. in Californië) als hier. Niet iedereen over één kam scheren, s.v.p.
Als je al onderscheid wil maken tussen links en rechts, dan zit je er behoorlijk naast.

Links is juist niet beschermend voor kinderen en al helemaal niet tegen porno. Links laat kinderen vrij tijdens de opvoeding. Bloot en sex zijn geen taboe.

Rechts (conservatief) daarentegen zijn beschermend en tegen porno. Zij zijn het die zich ongemakkelijk voelen bij bloot en porno.

Ik vrees dat je je wereldbeeld wat moet bijstellen. En wellicht ben je zelf linkser dan je zelf denkt...
Waarom zouden deze "test" uitspraken niet prima zijn? Als jouw hersenen zo werken, be my guest. Kun jij niks aan doen. Echter, je laatste uitspraak "geloof dat er wetenschappelijk bewijsbare verschillen zijn" is een soort van paradox. Als er een wetenschappelijk bewijsbaar verschil zou zijn, hoef je er niet in te geloven, want dan is het namelijk zo.

Het is ook geen links test om te kijken of linkse mensen echt zo "vrij" zijn. Elk links persoon is verschillend en het zal per individu verschillen hoe links hij of zij is. Dat jij zo zwart/wit en kortzichtig denkt vind ik eigenlijk erger dan je "test" uitspraken.

Wat overigens wel een belangrijke nuance is: de uitspraken an sich zijn prima, ook op een publiek podium, maar het wordt anders als je verder dan dat gaat en deze uitspraken kosten wat kost wilt opdringen aan anderen.
Kerel, geen onaardig verhaal, maar check je adresbalk. :’)
Het rechtse argument is dus dat je hiermee niet alleen het atomaire gezin (man+vrouw+kinderen) vernietigd maar de hele 'darwinistische' samen- en wisselwerking tussen mannen en vrouwen die onze soort en maatschappij heeft gebracht tot waar we nu zijn.
Het rechtse argument berust dus niet op gevoelens of emoties maar op feitelijk constateerbare eigenschappen van onze soort en onze maatschappij. i.e. mannen zijn sterker, detail georiënteerd en prestatiegericht terwijl vrouwen zorgend en liefdevol zijn (maar wel mannen selecteren op hoe sterk en succesvol ze zijn).
Mja. De vraag is hoe relevant dat rechtse argument hedentendage eigenlijk nog is. De alpha-man fysieke eigenschappen zijn nog steeds datgene waar de wederhelft instinctief aantrekking toe voelt, maar doen er in de hedendaagse maatschappij feitelijk minder en minder daadwerkelijk toe.

Technologie vangt veel op; en technologische vooruitgang vereist weer hele andere eigenschappen, die vaak afwezig zijn in juist de groep waar fysiek de boventoon voert. Dat oerinstinct doet aan het einde van de rit wss. meer kwaad dan goed.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 22 juli 2024 21:25]

In een tijdperk waar seks overal verkrijgbaar en te koop is. Is het uitsluiten van seksueel materiaal juist progressief.
Ik zou denken dat "Woke" juist eerder sex-positive is, en dat het blokkeren van seksueel expliciet materiaal eerder bij de conservatieve kant van de wereld hoort dan de progressieve.

Zo'n beslissing om op Tumblr seksuele content te blokkeren staat voor mij pal tegenover "woke". De community content op sites als pornhub is juist "woke".

"Links" en "Woke" zijn niet allemaal dezelfde mensen met dezelfde ideologieën. Er zijn genoeg mensen met linkse motieven die niet voor zo'n ban op tumblr zijn. Maar het is natuurlijk makkelijker om alles onder bepaalde labels te scharen.

[Reactie gewijzigd door Weltschmerz op 23 juli 2024 05:57]

Het punt in dit geval is dat Tumblr, net als bijvoorbeeld Youtube in het voorbeeld van mijn eerste reactie, reageert en besluiten vormt aan de hand van de luide stem van een minderheid die niet hun klanten/gebruikers zijn. In dat opzicht bedoel ik dat het een 'go woke' besluit is net zo zeer als het accepteren van feministische/SJW ideologieën terwijl dat een minderheid van mensen zijn.
Ik denk dat daar alleen over gespeculeerd kan worden.

Tumblr kan op zichzelf geld genereren, dus het hoeft helemaal niet allemaal porno te worden. Een zelfgemaakte dienst daarentegen is moeilijker en gaat dat porno jasje al van de start hebben.
Dan moet het toch helemaal opnieuw een reputatie opbouwen. En ja, ik denk dat gebruikers dan weer terug keren, waarom niet? Tumblr heeft de reputatie en waarom iets opnieuw opbouwen als je alleen maar de richtlijnen hoeft te veranderen en expliciet materiaal weer toe te laten?
Zoveel sites zijn technisch niet zo heel complex om op te zetten, maar dat is nog wat anders dan bezoekers trekken en geld verdienen.
Omdat ondanks dat de meeste huis tuin en keuken script kiddies denken dat je zo iets wel even in elkaar schroeft het toch net even wat moeilijker is dan het op het eerste gezicht lijkt.
Het zou een klein fortuin kosten zo iets op te zetten en de kinderziekten er uit te halen. Als je zo'n oplossing kant en klaar kunt kopen inclusief de mensen die het gebouwd en beheerd hebben dan scheelt vele maanden aan werk en jaren aan ervaring.
Ook heeft het een naam opgebouwd toen men nog wel expliciete content toeliet en de mensen die het toen gebruikte zullen het vast nog wel herinneren zeker ook omdat er steeds minder sites zijn die dit soort beelden toe staan dankzij de steeds vervelender wordende links Amerikaanse puriteinse overtuiging dat we het internet kunnen zuiveren van alles wat niet PG13 is. Er is weinig anders mensen hebben goede ervaringen met het platform en het heeft zich bewezen ook onder een redelijke load.

Dus ik kan het niet meer met pornhub eens zijn dat zij met Tumblr zeker weer een populaire foto deel site kunnen maken als ze nu maar het juiste publiek er voor weten te vinden en dat publiek lijken ze redelijk duidelijk in beeld te hebben.
Tumblr is al een gevestigde naam. als Pornhub dit zelf moet opzetten moeten ze dit zwaar marketen etc. Dat is bij tumblr in veel mindere mate nodig.
Theorie:
Door de vaak sexueel getinte inhoud zijn meer mensen opgewonden en heeft PH uiteindelijk meer bezoekers/views/geld :Y)
Volgens mij moest Tumblr het ook van amateur content hebben. Dit kan ook prima in een blog-sectie van PornHub. Ook zouden ze zonder problemen volgens mij een soortgelijk systeem als Tumblr kunnen maken.

Los van de eventuele naam zie ik dus weinig meerwaarde aan een eventuele overname...
Dit kan ook prima in een blog-sectie van PornHub.
Ik denk dat dat je geen blog wil delen met vrienden en familie die begint met PornHub in het adres :X
Ik wil ook geen porno Tumblr delen met familie en vrienden.
Waarom zou je een seksueel expliciete blog willen delen met familie en vrienden die daar niet op zitten te wachten?

Voor je niet-expliciete content kun je prima het Tumblr-adres blijven gebruiken.
Er is wel degelijk verschil in expliciete content die mensen maken. Naakt fotografie hoeft zeker niets te maken te hebben met porno en zal bij familie misschien wel gewaardeerd worden. Als die dan naar Tumblr gestuurd worden zullen ze daar sneller heen gaan om te kijken dan wanneer ze naar een site moeten gaan met Porn in de naam. Denk ik zelf dan.
En waarom zou Tumblr precies van naam moeten veranderen als ze van eigenaar wisselen?

Het kan toch nog altijd op tumblr.com blijven hangen, ze hoeven niet naar pornhub.com/tumblr te verhuizen.
Wie zegt dat de naam moet veranderen?
Wie zegt dat de naam moet veranderen?
Ik denk dat dat je geen blog wil delen met vrienden en familie die begint met PornHub in het adres :X
;)

[Reactie gewijzigd door Stoney3K op 23 juli 2024 05:57]

Het ging niet over een naamsverandering maar over dit.
Dit kan ook prima in een blog-sectie van PornHub.
Ik denk dat dat je geen blog wil delen met vrienden en familie die begint met PornHub in het adres

[Reactie gewijzigd door Elidos op 23 juli 2024 05:57]

De bestaande content lijkt me ook wel een belangrijke factor
Ik vermoed dat een groot stuk goodwill kweken is, en het geeft ze een meer mainstream kanaal. Tumblr heeft toch een breder publiek dan Pornhub. Ik verwacht dat als Pornhub zelf een blog-achtige dienst op zet het heel erg lastig voor ze is om daar bezoekers op te krijgen die op dat moment in iets anders geïnteresseerd zijn dan porno.
Ik denk dat het publiek van PH breder is. Het is een van de grootste best bezochte websites (er valt veel onder) ter wereld voor zover ik weet. Mensen zullen het wel minder snel toegeven.
Pornhub koopt geen blogdienst om een blogdienst te hebben, ze kopen de gebruikers van de blogdienst.
Zijn die gebruikers er nog dan? Wanneer is die ban ingegaan?
Wat is nu nog de meerwaarde van Tumblr en waarom zou PornHub hier interesse in hebben? Qua hoeveelheid content is het gigantisch achteruit gegaan sinds de ban op expliciet materiaal.
Je geeft eigenlijk je eigen antwoord al: de hoeveelheid content is het gigantisch achteruit gegaan sinds de ban op expliciet materiaal'... dus zou dat nadeel opgeheven moeten worden wanneer PornHub de zaak overneemt. :)

En Tumblr heeft de naamsbekendheid.
Er zijn veel liefhebbers van soft-porn en semi- erotische shots. Deze zullen niet snel naar een harde porno site als pornhub gaan, maar misschien wel naar tumblr. Daarnaast is tumblr ook meer SFW, kan mij niet goed voorstellen dat er mensen zijn met een kantoorbaan die op PH kijken, maar Tumblr misschien wel. Natuurlijk wel de vraag of Tumblr weer kan herstellen, meestal herstellen dit soort sociale media zich niet als de neerwaartse trend zich eenmaal inzet.
Nou ik denk dat er een heel legioen oud gebruikers hun profiel in ere zullen herstellen. Er is voor zover ik weet geen alternatieve community voor in de plaats gekomen.
Omdat Tumblr een ander publiek heeft dan Pornhub. Tumblr heeft vooral een jong publiek, het is dus niet dat Tumblr een lege community is zoals MySpace. Ze kopen dus een heleboel gebruikers waar ze commercieel iets mee aankunnen qua advertenties.

Als Pornhub een nieuwe vlog site maakt dan moet het gebruikers aantrekken en dat is niet zo gemakkelijk als een vlog site met reeds bestaande gebruikers kopen. Kijk naar Google+, gemaakt door het grootste advertentiebedrijf ter wereld, het is hen wel nooit gelukt daar een succes van te maken. Kijk je dan naar Facebook dat Instagram heeft overgenomen ...
Misschien willen ze een soort 'Porn' Social medium ervan maken?
Ik denk dat die mensen bij Pornhub wel een idee hebben hoe zo iets eruit moet komen te zien.
Pornhub wil Tumblr overnemen en seksueel expliciet beeldmateriaal weer toelaten ??
WTF heeft dit nog met tweakers te maken. krijgen we ook nog een verslag van het 5 mei feest ??
vindt het merendeels nieuws de laatste tijd er of topic
Heb liever nieuws over dit soort websites dan al dat Autoweek nieuws over brandstofcellen en plug in auto's. Vreselijk.
Deels heb je gelijk, maar vraag me af wat dit nog met tweakers heeft te maken als nieuws, Lezer
Tweakers is geen tweakers meer
Nee klopt. Ze willen steeds meer publiek, en dan zit je vast aan auto's en allerlei nietszeggend nieuws over websites, winstcijfers en dat soort dingen. De echte Tweakers zijn natuurlijk schaars, dus daar valt weinig aan te verdienen. Mainstream zijn is een hele logische wens van het moederbedrijf, jammer voord e oude garde :-)
ook vandaag weer veel NIEUWS wat enige toevoeging heeft en prijs vermelding
tweakers moet immers wel wat aan nieuws posten O-)
Enige wat nog interessant is V&A
dat is nog eens top nieuws, _/-\o_
nieuws: Astronomen willen met ruimtetelescopen scherpere foto's maken van zwa...

[Reactie gewijzigd door Jeroen hofman op 23 juli 2024 05:57]

PornHub heeft immers wel vaker gratis publiciteit met dit soort acties.
Persoonlijk ben ik altijd fan geweest van tumblr vanwege de alternatieve content. Waar op Instagram alle content voor mij voelt als eenheidsworst en iedereen een replica is van elkaar, kom ik op tumblr veel foto's tegen die ik nog nooit eerder heb gezien. Tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat ik ook steeds minder actief ben vanwege de leegloop. Een overname door pornhub zou voor mij het einde betekenen. Heb helemaal geen behoefte aan een platform dat een verlengstuk is van een pornosite.
Ook niet als er 'alternatieve pr0n' te zien is?
Persoonlijk ben ik altijd fan geweest van tumblr vanwege de alternatieve content.
Ik vond het altijd geweldig om een paar verschillende zaken. Schrijven/fandoms en daarnaast mensen die zich inzetten voor landschappen/ en allerlei verschillende soorten foto's van geen erotische aard zoals seizoenen. Heerlijk om eens door te scrollen op een 'verloren' uurtje en geen commentaar te hoeven zien van mensen. Ik kon best lang rondklikken zonder echt erotisch materiaal te zien.
Klopt. Het was keurig gescheiden. Vond het ook een fijne site. Het concept is nog steeds erg leuk, maar door de leegloop (ook van niet erotische content) kom ik er ook niet echt veel meer.
De marketingafdeling van dit bedrijf is echt geweldig :)
Ook qua techniek, accessibility en UX zijn het voorlopers. Wordt vaak wat lacherig over gedaan, maar het is wel een feit.
Is inderdaad flauw. Daar werken gewone mensen die heeeel erg goed weten wat mensen willen qua content En qua UI. Een groot bedrijf wordt je niet op een rukzoldertje ;-)
Een willekeurige Pornhub reclame (SFW):
https://youtu.be/jb32Ego033o
lol, maar waar zie je zo'n reclame?
Jep. Je kan veel over de porno-industrie zeggen, maar ze kennen hun klanten/users. PH is duidelijk gerund door een clubje nerds met humor ;)
Tweakers is toch de laatste pagina waar ik zou verwachten iets over porno te lezen :P
Anoniem: 951889 @Slavy4 mei 2019 10:34
De porno industrie is een verstopte grootmacht in de technologie en zijn belangrijke early adopters. Om eerlijk te zijn vind ik het juist vreemd dat je er zo weinig over leest. Misschien dat de Persgroep preutse investeerders heeft? :+
Deels wel mee eens hoor, de porno industrie is zeker een belangrijke early adaptor geweest en zal dit zeker ook blijven. Pornhub is daarbij een goed voorbeeld en denkt niet alleen aan hun eigen platform maar ook aan de rest van de wereld.

Porno lijkt nog steeds een licht taboe te zijn tegenwoordig helaas.
Kan het komen doordat er nog altijd veel mis is in die industrie? Wat ik heb gelezen (ja, dat kan ook) wordt er opzicht slecht betaald (o.a. royalties), is er spraken van vernedering (van elk geslacht), problemen op gebied van gezondheid/misbruik/drugs, etc.
Ik heb het hier wel over de porno industrie in VS, geen idee of dit ergens anders is/verschilt per genre (soft/hard).

Zijn er niet veel verhuist naar DeviantArt? Dat platform is naar mijn weten nog altijd (vrij) open.
Het lijkt me opzicht wel een goede investering van PH. Een eigen platform lijkt me overdreven als het er al is, tevens is het een bekende naam.

[Reactie gewijzigd door HollowGamer op 23 juli 2024 05:57]

In iedere Industrie is wel wat mis. Porno maken is nog steeds een keuze. Als 12 jarig kind een iPhone in elkaar zetten is daar in tegen vaak geen keuze van het kind. Net zoals kinderen op onze elecronische afvalbergen in dump landen proberen te overleven van onze welvaart.

Maar tja, uitbuiting van kinderen voor onze iPhones en Samsungs is toegestaan, maar sex industrie... Dat mag niet hoor.
Je zou denken dat 'porno maken' inderdaad een vrije keuze zou zijn, maar helaas schijnt dat niet altijd zo te zijn. Gelukkig zijn er zoals @SgtElPotato @Wim-Bart aangeven wel alternatieven, maar die zullen niet voor iedereen beschikbaar zijn. Ik wil niet zeggen dat de p0rn industrie slecht is/verboden moet worden/de heilige boon uithangen, maar er wel degelijk dingen beter kunnen/misschien wel moeten.

Overigens is je vergelijking nogal vreemd en lees ik niet precies wat je ermee wilt zeggen. Die uitbuiting gebeurd ook op andere gebieden zoals kleding, oh en misschien verrassend.. ook in de sex industrie (lees er de cijfers maar even op na).

[Reactie gewijzigd door HollowGamer op 23 juli 2024 05:57]

Je zou denken dat 'porno maken' inderdaad een vrije keuze zou zijn, maar helaas schijnt dat niet altijd zo te zijn.
Er is een klein verschil tussen vernedering / sekse-discriminatie / etc. op de werkvloer en ronduit slavernij. Ja; sommige underground porno van twijfelachtige origine zal vast wel problemen hebben met mensenhandel en flink wat uitwassen hebben, maar above-the-table porno productie zal op dit vlak toch echt wel in orde zijn.

Anders zou de enorme conservatief preutse horde in bijv. de VS wel een heel erg grote stok hebben om mee uit te halen, denk je niet?

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 23 juli 2024 05:57]

Wat ik lees en zie, blogs en vlogs van porno acteurs en actrices, is dat best wel verbeterd. Veel productiebedrijven eisen een wekelijkse / maandelijkse check van soa's. Dat zijn wel de grotere productiebedrijven hoewel enkele ook vaak bij kleinere zijn begonnen, daar vertellen ze ook over.

Vele van deze starten ook vaak hun eigen productie bedrijf.
Kan het komen doordat er nog altijd veel mis is in die industrie? Wat ik heb gelezen (ja, dat kan ook) wordt er opzicht slecht betaald, is er spraken van vernedering (van elk geslacht), problemen op gebied van gezondheid/misbruik, etc.
Ik heb het hier wel over de porno industrie in VS, geen idee of dit anders is/verschilt per genre (soft/hard).
Dat is vooral een kwaal van de Amerikaanse mainstream-industrie.

Juist om die reden zijn veel nieuwe studio's begonnen die vaak gerund worden door (ex-)pornosterren en die porno maken met een minder vrouw-onvriendelijke insteek. Daarom niet per sé zoetsappige softcore porno maar wel gefilmd op een manier waarop de actrices niet worden vernederd en er meer diversiteit is.
Dat de porno-industrie zo'n innovator is wordt wel vaker beweert, maar zodra er bewijzen moeten komen, valt het altijd nogal tegen. Zo had het succes van VHS weinig tot niks met porno te maken, maar sensationele uitspraken > saaie realiteit. Ik vermoed dan ook dat het meer een kwestie is van dat velen graag naar porno kijken en een excuus nodig hebben om dat goed te praten. Dus dan komt er een hele waslijst met "voordelen", maar zonder enige onderbouwing.

Nu zal er best geld verdient worden in die sector, maar het (technologische / economische) belang wordt enorm overdreven en de schaduwzijden als misbruik en uitbuiting blijven onbesproken.
Anoniem: 951889 @Atomsk4 mei 2019 14:43
Ze zijn de eerste die op grote schaal:
  • Stereoscopische video produceerden
  • "Binaural recording" toepassen op de audio
  • Niet bewezen, maar mogelijk waren porno sites de eerste met een advertentienetwerk (op elkaar's sites)
  • Koplopers in video streaming technieken en andere distributed content delivery
Nu zal er best geld verdient worden in die sector, maar het (technologische / economische) belang wordt enorm overdreven en de schaduwzijden als misbruik en uitbuiting blijven onbesproken.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat het technologische en economische belang enorm word onderschat en het misbruik en de uitbuiting door de goed gereguleerde mainstream wordt weggeconcurreerd? Daar kan de kleding industrie een voorbeeld aan nemen.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat het technologische en economische belang enorm word onderschat en het misbruik en de uitbuiting door de goed gereguleerde mainstream wordt weggeconcurreerd? Daar kan de kleding industrie een voorbeeld aan nemen.
Je lijstje toont alleen maar aan dat ze technologie gebruiken, niet dat ze bijdragen aan de ontwikkeling ervan. Het is een beetje als beweren dat je softdrugs-bezorgdienst een belangrijke rol speelt de aanleg van het wegennetwerk. Met uitbuiting bedoel ik dat het vaak gaat om wat minder slimme vrouwen die vallen voor het gemakkelijke geld en er dan te laat achter komen dat als je eenmaal in die industrie zit, je er niet meer uit wegkomt. Zie de docu op Netflix, of die van Louis Theroux. Wat andere industrieën doen of niet doen, is niet relevant.
Je lijstje toont alleen maar aan dat ze technologie gebruiken, niet dat ze bijdragen aan de ontwikkeling ervan.
Waar er een behoefte is, wordt daar in voorzien.
En waar er voldoende vraag naar is, blijft er aanbod.

Dat is waarom nieuwe techniek staat of valt bij early adopters, ook als dat de porno industrie mocht zijn.
Ze zijn de eerste die op grote schaal:
  • Stereoscopische video produceerden
  • "Binaural recording" toepassen op de audio
  • Niet bewezen, maar mogelijk waren porno sites de eerste met een advertentienetwerk (op elkaar's sites)
  • Koplopers in video streaming technieken en andere distributed content delivery
En waarschijnlijk ook de enige sector die daadwerkelijk effectief gebruik heeft gehad van multi-angle content op DVDs, come to think of it. :+

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 23 juli 2024 05:57]

Anoniem: 951889 @R4gnax7 mei 2019 18:21
Bij natuurdocumentaires is het ook wel leuk, maar daar is porno eigenlijk een subcategorie van :P
“...maar zodra er bewijzen moeten komen, valt het altijd nogal tegen.”

“Zo had het succes van VHS weinig tot niks met porno te maken...”
Heb je daar harde bewijzen (bronnen) voor?
Volgens mij was het Philips V2000 en toch ook wel Betamax volgens deze bron https://learn2burn.nl/videorecorder-geschiedenis/
V2000 en Beta waren uiteindelijk gewoon te laat op de markt en ze hadden geen grote filmstudio's achter zich die bij lancering van het systeem al konden zorgen voor pre-recorded titels.

En waarschijnlijk was de porno-industrie als een van de vroege aanbieders van pre-recorded VHS tapes een behoorlijke drijfveer voor het format, maar het is niet alsof Philips en Sony die industrie expliciet weigerden, hooguit ze het moeilijk maken om releases in de winkel te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Stoney3K op 23 juli 2024 05:57]

Er zijn idd porno sites die op sommige punten moderner aanvoelen dan youtube. Het VHS verhaal als "early adopters" in de porno industrie zetten heel hollywood op zijn kop. Dat gaf al aan wat voor impact zij hebben

Op vele porno sites veranderen de tumbnails van filmpjes in gifs als je er over hovert. Hier door weet je wat je te wachten staat. Dit zou ik Youtube heel graag zien implementeren. Veel beter dan die misleidende tumbnails met onrelevante sexy personage, onmogelijk gephotoshopte situatie of schreeuwerige text die puur clickbait zijn
Dit heeft youtube al minstens een jaar.
Anoniem: 454358 @Flamesz4 mei 2019 12:11
Maar dat werkt volgens mij alleen in Chrome
Maar enkel een clip van 2-3 seconden. Volgens mij heeft dat dan ook een ander doel dan op Pornhub, op Pirnhub kan je deze functie gebruiken om te zien of hetgene wat je zoekt voorkomt in de video, op Youtube is het meer een optie om clickbait te omzeilen en een stukje uit de video te laten zien ipv alleen de thumbnail, die door veel gebruikers handmatig gemaakt wordt en die meestal niet in de video zelf terug komt.
Er zijn idd porno sites die op sommige punten moderner aanvoelen dan youtube. Het VHS verhaal als "early adopters" in de porno industrie zetten heel hollywood op zijn kop. Dat gaf al aan wat voor impact zij hebben
Alleen is het VHS verhaal veelal een hoax, VHS was veelzijdiger dan betamax, zo waren er al heel vroeg instelbare videorecorders en kon er langer worden opgenomen. Iets wat je vandaag de dag ook ziet, kwaliteit (lossless) moet vaker wijken voor praktische toepassing (streaming).

PornHub heeft een geniale marketing afdeling en ze zijn erg populair hierdoor. Ze doen vaak aan goede doelen en hun community is notoir vriendelijk en behulpzaam. Tumblr mist een hoop van die goodwill, de ene regel na de ander heeft gezorgd voor leegloop.
Anoniem: 310408 @Knijpoog4 mei 2019 11:17
Dit zou ik Youtube heel graag zien implementeren.
YouTube heeft je suggestie ter harte genomen en het vanmorgen nog geïmplementeerd! Ga naar eens kijken.

Het lijkt mij dat je meer op YouPorn zit dan YouTube. Niets mis mee maar voor je iets beweerd kan het geen kwaad even te checken.
Ik gebruik de laatste Firefox en.het werkt gewoon niet..
TIL dat Mindgeek, het moederbedrijf van o.a. Pornhub ook achter het AgeID systeem zit dat nu in de UK wordt ingevoerd. En nu willen ze dus tumblr hebben.
Wat hebben investeerders te maken met redactionele inhoud?
Enige druk zetten voor beleid?
Hoezo? De pornoindustrie is altijd voorloper geweest qua technische vooruitgangen. Veel design uitingen die je tegenwoordig ziet zijn bekend/groot geworden nadat ze geimplementeerd waren door een pornowebsite.
Ook met VR zie je dat ze early adapters waren. Zo zijn er nog tal van andere dingen waarmee ze technisch voorop lopen.
Anoniem: 310408 @StefanJanssen4 mei 2019 11:20
Dat VR verhaal is poppycock, VR porno is geen success, nooit geweest ook.

VR is groot geworden in de simulatie wereld, is daarna via de hobby simulatie scene naar de grotere game markt gegaan. En is daar ook nog nooit een enorm succes geworden.
IK heb ook niet gezegd dat VR porno een succes is maar dat ze graag nieuwe technieken gebruiken die je een aantal jaar later bv op youtube terug ziet.
Het zijn relatief kleine implementaties die relatief weinig kosten.

Daarbij lopen ze al tegen issues aan waar anderen niet eens over nagedacht hebben.


Mooi voorbeeld was bij 4k make-up, belichting, en filtertechnieken. Als het beeld heel scherp is en je maakt close-ups ziet een menselijke huid er niet zo aantrekkelijk uit, is nooit helemaal vlak. Gebruik je te veel make-up valt het ook op, gebruik je te veel filters dan is 4k eigenlijk ook voor niks.

Gaandeweg hebben ze er een middenweg gevonden waar grotere mainstream studio’s ook van profiteren.
Vroeger wel maar dat is al lang niet meer, ze hebben allemaal YouTube gecopieerd.
Welke functie had youtube eerder dan Pornhub?
Een van de laatste dingen die Youtube heeft toegevoegd (de preview van videos bij hoveren) komt regelrecht uit Pornhub
Het hele streaming concept. Vroeger had je dat niet en had je alleen korte filmbestanden die je moest downloaden. Ik weet niet hoe oud je bent maar dat speelt sinds 2007.
ACM Software Architect @Slavy4 mei 2019 11:05
Er zijn zo te zien toch 14 nieuwsberichten die matchen met 'pornhub'. En 178 met 'porno'

Het is al met al geen standaard onderwerp, maar ook zeker niet verboden om over te schrijven.
Anoniem: 1322 @ACM4 mei 2019 11:44
Het blijkt gewoon: We willen meer Porno op Tweakers zien!!! 8-)
Liever porno op Tweakers dan porno met Tweakers...
Wie weet wat voor sensueels er achter "ACM" schuilt?
Nee ik maak mij geen enkele illusie :)
Vraag & Aanbod krijgt een heel andere betekenis.
Ik lees dat een grote speler van een video platform een andere grote speler wil overnemen. Dat dit toevallig “porno” betreft doet weinig af aan de nieuws waarde.

Als YouTube Instagram wil overnemen wil ik dit ook graag weten.

Altijd interssant dit soort overnames. En als extra slagroom ook nog de reden waarom, ik zie het probleem niet :)
Och, een flink deel van de technologische vernieuwing wordt gestimuleerd door mogelijkheid van toepassingen op dat vlak he :+

Die tak is ook heel fors aan het investeren in VR, robotica, human /machine interfaces, etc. Big data, neural data crunching, profiling en suggestion algorithms, ook erg ver ontwikkeld in die hoek. Allemaal erg interessante tech, maar je ziet makkelijk over het hoofd dat een bedrijf als PornHub zo'n grote R&D afdeling zou hebben.

Er zit veel geld en ze moeten blijven investeren, want ze voelen constant de hete adem van de concurrentie in de nek :+
"De tekst voordat je op deze pagina is aangepast. Je moet minimaal 18+ zijn om de inhoud van deze pagina te bekijken" (sarcasme)

Alsnog zou ik het niet 123 verwachten, maar vanwege waar het uiteindelijk om gaat, weer wel.
Want ?
tere zieltjes, puriteinse achtergrond ?

Sex sells ... zonder porno is je platform onderweg met een achterstand en 100kilo ballast in de rusgzak

En zelfs GOT heeft NSFW topics
Volgens mij weren ze al een blote borst, net als PostNL.
Zal wel met de dag van het naakttuinieren te maken hebben... dan zou ik als postbode zijn tuin ook weren ;)
Naakttuinieren, nou dan zou ik maar niet een struik gaan snoeien :+
Naakttuinieren, nou dan zou ik maar niet een struik gaan snoeien :+
Met dit weer niet nee. En ik hoop dat mijn overburen er niet aan mee doen; hij is zo al een zak.

Maar het PostNL geneuzel gaat over een tekening van een dame met tepelring en doorschijnend topje:
https://www.ad.nl/binnenl...t-ook-weer-niet~a07b6911/
Op postzegelformaat zie je er niks van, maar ja...

EDIT: misschien waren ze bij de post bang dat er aan de verkeerde kant van de postzegel gelikt werd?

[Reactie gewijzigd door Little Charlie op 23 juli 2024 05:57]

Zie het gedoe over een postzegel die postnl eerst afwees, nu met enige censuur weer toegelaten
wat is mis met het origineel?
https://youtu.be/kV7ou6pl5wU
wet eigenlijk niet of dit het origineel is trouwens, maar het is wel oud :)
Porno is misschien wel belangrijker dan je denkt. Heel veel dingen worden pas een succes als de porno-industrie zich ermee gaat bemoeien.
Het hele www zou mogelijk/waarschijnlijk ook nooit zo zijn aangeslagen als de porno-industrie het niet geadopteerd had. Voor video (banden en cd's) geld hetzelfde.
Pornhub staat bij de meeste tweakers toch in de favorieten, naast tweakers.net :+

Wij tweakers zijn van oorsprong natuurlijk wel ietwat dikkig, een bril op, haar door war, star wars t-shirt aan en zonder vriendin. Je moet toch wat

[Reactie gewijzigd door yorroy op 23 juli 2024 05:57]

Wij tweakers zijn van oorsprong natuurlijk wel ietwat dikkig, een bril op, haar door war, star wars t-shirt aan en zonder vriendin.
* Bas170 verwijderd zijn account
Laat je gevoel voor humor ff achter bij de uitgang :+
Dat was ie al kwijt zo te zien ;p
Joh, ik dacht dat IT zo cool was. Of was dat alleen de auto. O-)
De film IT is best cool :+
Speak for yourself 8)7
Vermoedelijk zijn er uitzonderingen. Het meeste ICT shirt dat ik heb is een Metallica shirt (want iedereen daar luisterd metal schijnbaar?) Ben slank, redelijk (net) haar. Maar wel single 8)7
Porno is dé drijvende kracht van het internet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_pornography
Dat klopt niet. Het internet wordt in stand gehouden door katten.
katten = pussy :+
Niet dat we internet hebben dankzij porno.
Ik schreef dan ook "drijvende kracht" ;)
Anoniem: 669783 @OxWax5 mei 2019 10:23
'Trekkende kracht'
I see what you did there :9
Kende ik niet, nu wel. 50 Posts in de afgelopen maanden. Haal ik niet.
Geen idee. Ik heb geen HK toegang aangevraagd, puur om mezelf te beschermen dat Tweakers meer tijd op gaat slokken dan mijn werk.
Ik vrees dat het kwaad al geschied is.

Onder andere omdat mensen die voor dat soort materiaal op Tumblr kwamen, hoogstwaarschijnlijk al hun heil ergens anders gevonden hebben.

En doordat accounts van mensen die dat soort materiaal posten door Tumblr gedeactiveerd zijn door de nieuwe regels. Het is maar de vraag of PornHub de gebruikersbestand van Tumblr doorneemt en iedere gedeactiveerde account weer gaat activeren.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 23 juli 2024 05:57]

Ik denk dat het hier voor al te laat is, deze userbase heeft de website verlaten en er zijn heel erg lijkende cloons gebouwd die expliciet voor sexuele content zijn. Dus je kunt wellicht de site kopen en dit herstellen, maar het vertrouwen en de userbase ben je al kwijt nu iedereen is overgeschakeld die dat leuk vond.
Komt niet onverwacht dat men van Tumblr af wil, de site levert nu niks meer op als je drie-kwart van je gebruikers de deur gaat wijzen enkel en alleen om Apple te vriend te houden. Alleen het probleem zal straks worden: hoe krijg ik die mensen terug . . .
De reden waarom Tumblr gestopt is met porno, is omdat er massaal kinderporno werd getoond en verspreid. Als Pornhub dat beter tegen weet te houden, wat moet lukken gezien de filters die ze hier nu al voor inzetten op al hun platformen, wordt Tumblr echt wel weer een succes. Tumblr bood gewoon totaal andere content aan die veel persoonlijker is dan het vaak professionele of wannabe-professionele materiaal op Pornhub. Xtube (ook van Pornhub) komt nog enigszins in de buurt, maar voelt toch veel minder als een sociale medium aan dan Tumblr, qat de kracht is van laatstgenoemde (makkelijk toegankelijk).

Video is ook mobiel steeds meer toegankelijk aan het worden wereldwijd, dus hier zit veel ‘potentie’ in. Even een plekje opzoeken en genieten! O+
Dus omdat het niet goed met je bedrijf gaat, ga je het verkopen om "door het zware weer" heen te komen. Ik snap dat HAVO Economie + Management & Organisatie nou niet het toppunt van studie is, maar ik blijf het toch raar vinden.
Iets beter lezen.

Verizon wil een bedrijfsonderdeel, tumblr, verkopen zodat de rest van het bedrijf (Verizon dus) zwaar weer kan doorstaan (door de opbrengst van de verkoop en minder kosten door het afstoten van een onderdeel dat zo te lezen niet fantastisch presteert).
En heeft Verizon zelf het nekschot voor Tumblr niet gegeven door de recente contentrestricties?

Vraag het me gewoon af, ik weet niet hoe gezond Tumblr voor die tijd was en of het al niet in een financieel neerwaartse spiraal zat.
Zie hier een mogelijke toekomstige uitkomst van Facebook
Mooi. Uiteraard heeft iedereen recht om z'n mening en visie te mogen uiten en te leven zoals ie wilt, maar elke quote uit een feminist/vegan/whatever-Tumblr blog is er 1 teveel, dus mooi dat het straks niet meer bestaat of wordt gebruikt voor iets nuttigs.
Dit soort taal past niet bij Tweakers.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.