YouPorn laat gebruikers zich registreren zonder wachtwoord of gegevens

Pornosite YouPorn heeft een methode online gezet, waarmee gebruikers zich kunnen registreren zonder een wachtwoord in te hoeven vullen of gegevens te hoeven delen. De site geeft elke gebruiker alleen een code om op apparaten in te loggen.

Gebruikers kunnen daarna video's als favorieten aanmerken, zich abonneren op kanalen en collecties aanleggen van video's, zegt YouPorn. De registratie werkt met een code die de site opslaat in een cookie op het apparaat van de gebruiker met de naam 'rememberme'. Dat cookie is een jaar geldig. Wanneer de gebruiker de site opnieuw bezoekt, zal hij of zij nog steeds ingelogd staan.

Wanneer gebruikers op een ander apparaat willen inloggen, kunnen ze de 'recovery code' bestaande uit tientallen karakters invoeren om toegang te krijgen tot het account. Met de registratiemethode hoeven gebruikers volgens de site geen gegevens achter te laten. Daardoor is het de bedoeling dat meer mensen een account aan maken, zo zegt de site. Vermoedelijk verzamelt de site hiermee ook meer data voor gerichte advertenties. Voor toegang tot betaalde functies van de site is een traditioneel account nog altijd vereist.

YouPorn registratie zonder gegevens
Screenshot van account zonder gegevens met beeld van cookies daaronder. De 'recovery code' is met opzet niet geblurd.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

08-10-2019 • 18:47

162

Reacties (162)

162
137
70
7
0
26
Wijzig sortering
Dit systeem mag direct naar heel wat andere platformen. Ik vind het een grote stap om mijn emailadres en wachtwoord achter te laten. Ik vind inloggen met je gebruikersnaam/emailadres gedoe. En ik loop het risico dat mijn wachtwoord/emailadres ooit met een hack openbaar wordt.

Inloggen met een token is dan heerlijk. Geen gedoe met persoonsgegevens, maar je krijgt er wel basis functionaliteiten voor terug.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 23 juli 2024 08:09]

Ik gebruik nu voor steeds meer sites een wachtwoord dat bestaat uit een random string, in combinatie met een wachtwoord manager (self hosted) die offline kan cachen en op al mijn devices automatisch gebruikersnaam/wachtwoord kan invullen vind ik dat niet zo'n probleem.

Daarnaast zijn de meeste gebruikersnamen / email addressen toch eigenlijk al een soort van semi openbaar?
Anoniem: 1016495 @jerheij10 oktober 2019 00:29
Klopt. Log maar eens op GMail. Eerst wordt om je e-mail adres gevraagd. Daarna: "Hallo Jan Jansen. Wat is je wachtwoord?" Dus de hacker weet dan al direct je volledige naam. Ik vind dat zo fout van Google. Bovendien weet de hacker dan direct dat het e-mail adres bestaat en geregistreerd is, een probleem dat meer websites hebben. Ik ben zogenaamd mijn wachtwoord vergeten op een willekeurige website: "dit e-mail adres is bij ons niet bekend". Zeg dan: "U krijgt via de e-mail instructies om uw wachtwoord te wijzigen," ongeacht of het e-mail adres geregistreerd is of niet. Dat zijn van die simpele dingen om inbraak te voorkomen.
Is het niet zo dat je naam alleen getoond wordt op het moment dat je een cookie van een eerdere login hebt? Als ik het zelf even incognito test krijg ik daar nooit mijn naam te zien (zowel Gmail als Gapps).
Anoniem: 1076733 @Maulwurfje9 oktober 2019 03:48
Helemaal mee eens. Als ik naar youporn surf kan ik mijn handen wel beter voor andere dingen gebruiken dan een wachtwoord in te tikken!
ja maar dit is niet de eerste keer dat de porno industrie innoveert . de porno industrie is stiekem heel innoverend .
Gebruik dan gewoon altijd een auto-generated paswoord en je heb toch compleet hetzelfde?
Het enige wat bestaande platformen zouden moeten aanpassen is dat je email niet gevalideerd wordt.
Dan kan je je login zien als verzonnen-email+verzonnen-paswoord, wat gewoon weer een token is.

Deze pornhub methode is zelf een stuk onveiliger, omdat:
1) Ofwel wordt de cookie bewaard en kan iedereen met toegang tot die computer op je account, tot zelfs 12 maanden verder.
2) Ofwel wordt de cookie niet bewaard en moet je een heel lang random token invoeren. Dit kan je uiteraard niet onthouden, dus moet je het wel weer ergens gaan opschrijven, wat weer een extra plaats is waar het kan lekken.
De reden dat ze dat doen is meestal omdat ze hun database schoon willen houden. Met name bij het verzenden van e-mails (reminders, alerts etc) die vervolgens bouncen omdat het niet bestaat kan dat voor problemen zorgen, aangezien je ip waarvan je verzend opgenomen kan worden in blacklists.
Denk dat de meeste mensen die site bezoeken in incognito of in Private mode, dan heeft die cookie niet zoveel nut :+
Het mooie van dit systeem is juist dat je enkel die recovery code in hoeft te voeren. Die kan je gewoon ergens hebben staan, bijvoorbeeld in een .txt file op je bureaublad. Hierdoor kan je juist in incognito modus, door enkel het invullen van deze string, toch favorieten opslaan en jezelf abonneren. Hierdoor kan YouPorn je eveneens tracken ondanks dat je incognito modus gebruikt.

In feite zorgt dit er dus voor dat incognito modus een stuk makkelijker is doordat je de cookie data eenvoudig kan recoveren zonder dat je je hoeft te registreren.
En dat je niet (makkelijk) gekoppeld kan worden aan je facebook of google account. Want uiteindelijk boeit het niemand geen ene zak wie jij bent, alleen maar waarin je geïnteresseerd bent, zodat er gerichter geadverteerd kan worden. En alleen op youporn, als je die code hebt ingevuld.
Dan kun je alsnog gerust op de zaak de dag erna een random website openen zonder dat je bang hoeft te zijn voor google-ads met dildos.
Maar al die gerichte reclame... waar het in je verhaal om draait is toch een wasse neus? Ik kan mij geen situatie herinneren waarbij ik gerichte reclame heb gekregen na websites bezoeken, waardoor ik over ben gegaan tot kopen van een product. Is dit niet een zoveelste luchtbel?
Nee dit is dus puur marketing techniek.
Klein voorbeeld, ook al wil je niet bij een bedrijf dat iets adverteert wat kopen, de volgende keer dat je wel iets in die producten groep wil koppen, denk je automatisch aan dat bedrijf en als je het weer ziet, komt het bekender en vertrouwder voor.
Waardoor je van nature eerder geneigd bent om daar te gaan kijken en uiteindelijk te bestellen
Mwa, de gemiddelde consument wordt steeds ongevoeliger hier voor. Uiteindelijk is prijs toch een keihard criterium
Dat is het verneukeratieve aan marketing; je denkt dat het niet werk, maar je wordt onbewust beïnvloed.
Iets als: "ik laat me niet beïnvloeden door reclame, ik koop alleen bekende merken"
Dat is het verneukeratieve
Nailed it :+
Een .txt file in de map 'documents\saaie excelsheets voor werk' bedoel je.
Eigenlijk is het jammer dat het nog altijd taboe is ,man wat moeten die Romeinen toch viespeuken geweest zijn :)
Precies! Nederland is geen preuts land, dus naakt en porno moet gewoon kunnen overal op tv en straat, en voor iedereen, van elke leefijd.

Edit: zoveel keer -1, serieus? Wist niet dat er zó veel preutse tweakers waren.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 08:09]

Precies! Nederland is geen preuts land, dus naakt en porno overal op tv en straat, en voor iedereen, van elke leefijd!!!
In tegendeel ....
Nederland wordt steeds preutser en minder openminded.

Het straat en strandbeeld wordt gedicteerd door meer bedekking.
Minder dames vinden het prettig om uitdagend gekleed te gaan, want 'wat als ik wordt nagefloten'
Mannen worden direct als seksist weggezet als ze al te lang omkijken, want 'dat is niet van deze tijd'
Op strand wordt er minder topless in de zon gelegen, want overal is er wel een camera.

De vrijheid van de jaren 60-90 is voorbij, je moet bewust zijn van je actie, anders sta je over 2 uur op een frontpage met een tekst die je niet zelf verzonnen hebt
In het openbaar misschien. Met dank aan o.a. Tinder worden de records van de jaren 60-70 ver overtroffen qua seksuele vrijheid. Achter de schermen, dat dan weer wel.
Precies! Een groot probleem momenteel, onze vrijheid gaat *op DAT vlak* helaas achteruit. Gelukkig toch nog iemand die wél normaal op mijn punt ingaat zonder meteen persoonlijk te worden, dank je wel :)

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 08:09]

want 'wat als ik wordt nagefloten'
Dat kan ook juist het doel zijn.
Mannen worden direct als seksist weggezet als ze al te lang omkijken, want 'dat is niet van deze tijd'
Nog nooit last van gehad. En ik kijk goed, kan ik vertellen :D ik zie in de zomer nog zat mensen met schaarse kleding aan.
Op strand wordt er minder topless in de zon gelegen, want overal is er wel een camera.
Bingo, da's het probleem. Die camera. Elke scheet die laat wordt tegenwoordig vastgelegd. Elke kleine fout of deugniet actie loopt een groot risico een paar uur later op het internet te staan. En als het eenmaal op internet staat...

Geen wonder dat Nederlanders voorzichtiger zijn.
Dat kan ik je vertellen, als ik ergens een nauw steegje inrij of over een parkeerplaats steek om bij een losdok te komen dan staan ze al klaar met de telefoon in de handen....
Allemaal in de hoop voor wat sensatie... Zielig volk.
Allemaal in de hoop voor wat sensatie... Zielig volk.
Bekijk het eens positief.

Ze staan daar niet te filmen in de hoop dat het fout gaat, ze filmen uit respect jou rijkunsten om op verjaardagen aan hun familie en vrienden te laten zien hoe knap het is wat jij doet met zo'n grote vrachtwagen.
Idd. Toevallig net vandaag een mailtje van een sauna die een badkleding-saunadag gaat invoeren! Zo 5 of zelfs 3 jaar geleden nog onbestaanbaar zijn geweest.
Dat is echt al heeeeeeeeeeeel lang normaal anders.
Laat me raden, je woont dichter in de randstad dan wroeter? (klinkt cliche, wil geen stigmatiserende dingen zeggen hier, maar data laat voor zich spreken en liet in het verleden zich al kenmerken door 'racistisch' te zijn, simpel omdat het af ging op waarheid)
Inderdaad, zo normaal is het imho niet.
Ik was onlangs op zoek naar een welness, en het verbaasde mij dat er zoveel meer met kleding was.
Ik was niet anders gewend dan andersom, naakt was hoofdmoot... Dus niet meer.
In alle grote wellness-centra heb je badkledingdagen. Dat begon met 1x per maand, maar tegenwoordig is het soms al 2 tot 3x per week....

En juist in de tijd van modellen, onzekerheid over je lichaam etc kan ik juist de sauna aanraden. Daar zie je dat eigenlijk iedereen lelijker is zonder kleding dan met schaarse kleding :+
Sauna's hebben tegenwoordig wel- en niet naaktdagen. Ik denk dat ik oud begin te worden.
Sauna's hebben tegenwoordig wel- en niet naaktdagen. Ik denk dat ik oud begin te worden.
En steeds meer wel, dan geen kleeddagen.
Prima, ik heb er geen moeite mee, maar het ontneemt me wel het prettige gevoel van onbezorgd relaxen.

Hier in de buurt zijn er zelfs zwembaden die twee avonden in de week 'alleen vrouwen en kinderen tot 11j' hebben.
Er staat geen kip binnen, andere dagen fietsenrekken en parkeerplaatsen volop bezet, maar die 2 dagen staat er vrijwel tot helemaal niets.
( komen die lui met een bus of taxi, vraag ik me dan af )
Nederland is best wel preuts op sommige punten. Waar het in 1990 nog normaal was dat er topless dames op de zonnebanken in de catalogi lagen, zou dat nu een klein schandaaltje worden.
Ja, en dat betreur ik ook zeer, vandaar dat ik hierboven aangaf dat dat gewoon moet kunnen.
Nederland niet preuts? Ik zal je zeggen, als ik roep dat ik weleens naar naturistencampings ga, zijn vreemde blikken mijn deel. Het aantal dagen dat sauna's en wellness centers badkledingdagen invoeren stijgt gestaag.

Maw... we worden preutse zeikerds. Heel menselijk om het een beetje eng te vinden, maar nu vervallen we in kuddegedrag en dus vinden we het allemaal eng en is er geen enkele drive om naakt lopen te ervaren en zelf een oordeel te vellen. Want oei oei, wat zal hij/zij wel niet denken. Hint: het boeit mensen (andere naturisten) geen reet (pun intended) en vaak is er een vorm van onuitgesproken etiquette en respect.

En dat gaat dus niet eens over sex. Tegelijkertijd... de ironie... want we delen wel naaktfilmpjes met elkaar over zwaar onveilige verbindingen en laten die troep overal slingeren. Dat kan dan weer wel omdat er een scherm tussen zit?

Een teken van weinig zelfvertrouwen, misschien? Want zelfs met camera's. Stel dat je gefilmd wordt als je ergens naakt ligt te zonnen. Wat dan nog? Schaamte? Waarvoor? Dat is de definitie van preutsheid, toch? Als het dat niet is, dan blijft alleen zelfvertrouwen over...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 juli 2024 08:09]

En dan heb je natuurlijk altijd weer idioten die een normaal argument in het belachelijke trekken. Onlangs stond hier de stad vol met posters van de nieuwe Fast&furious film, ook niet echt kindvriendelijk. Moet dat dan ook maar direct verboden worden omdat een kind het kan zien?

Feit is wel dat seks een ongelooflijk groot taboe is terwijl iedereen het doet, de meeste mensen er van genieten en het zelfs de reden van ons bestaan is. Beetje hypocriet nietwaar?
Hoezo is dat een feit eigenlijk? De kamasutra beurs werd toch prima bezocht? Hoeveel filialen had Christine le duc? Tegenwoordig vast veel minder want internet.
Is er wel een taboe? Of is dat gewoon jouw mening (die je zelf hyprocriet noemt haha)?
Noem je me nu een idioot omdat ik niet tegen naakt ben terwijl je er zelf ook niks op tegen hebt? Normaal ben ik niet zó persoonlijk, maar zeker gezien je mij een idioot noemde, zou ik zou je toch sterk willen adviseren eens een cursus begrijpend lezen te gaan volgen en daarna mijn bericht nóg eens door te nemen.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 08:09]

Feit is wel dat seks een ongelooflijk groot taboe is terwijl iedereen het doet, de meeste mensen er van genieten en het zelfs de reden een oorzaak van ons bestaan is.
Actie en gevolg werden wat door elkaar gehaald. Nu is dit iets minder filosofisch en meer aantoonbaar. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 08:09]

Als websites zoals YouPorn open en transparant zijn over hoe één en ander bij hen werkt en indien ze het eenvoudig maken om de browser achter te laten zonder surfgeschiedenis (wat volgens mij ook een top reden is voor de meeste mensen om in Private mode te surfen) dan denk ik wel dat veel gebruikers bereid zijn om een YouPorn gewoon te gaan vertrouwen.

Maar dan zou er bv. een externe controle moeten zijn die dit jaarlijks verifieert e.d.

Het is al vaak zo geweest dat de pornoindustrie belangrijke contributies aan technologie in de samenleving heeft verwezenlijkt. Misschien kunnen YouPorn e.d. dus effectief helpen met het vertrouwen in het web terug te winnen. Want waarom ook niet?
Ze slaan een cookie op zodat je je favorieten terug kan vinden. Hoe zie je dat gecombineerd worden met geen geschiedenis opslaan?
De geschiedenis aan je eigen kant moet niet worden opgeslagen, zodat je op je apparaat niet kan zien dat je YouPorn bezocht hebt.

YouPorn zelf mag het best onthouden.
Als websites stoppen met cookies etc. plaatsen en je browser alle geschiedenis wist, dan is het toch alsof je altijd incognito surft? Een beetje als Firefox Focus dus.
Ik heb er alle vertrouwen in dat YP het beste voorheeft.
Maar ik maak een account aan, als de site me werkelijk iets te bieden heeft.

Er worden op zoveel punten data verzamelingen gedaan, en elke mogelijkheid om het NIET te hoeven doen is er één
Ik zie bij YP geen upside voor de gebruiker, maar ik kan het mis hebben
Wil je niet meedoen aan de diepgaande discussies daar?
pfff na Tweakers en Reddit moet ik OOK nog werken

wait whut .... ik BEN aan het werk :+
Dan heb je de recovery-code nog..
What's your point?

Het gaat er hier om dat je dus geen privé gegeven hoeft af te staan om een account aan te hoeven maken. Uiteraard is er iets nodig om jou te identificeren en dat doen ze dus met een gegenereerde code.

Voor zulk soort websites is dit een prima oplossing lijkt me. Als de database lekt staat jouw email adres er niet in en hoef je niet aan en vrouw uit te leggen waarom je soms kijkt naar "midget riding a donkey while clown throws his confetti all over the blonde bimbo".
mijn punt was een reactie op "Denk dat de meeste mensen die site bezoeken in incognito of in Private mode, dan heeft die cookie niet zoveel nut"

Met andere woorden.. de sessie wordt niet bewaard en ben je je account in principe kwijt, omdat de cookie niet opgeslagen wordt. Zo lees ik het.. maar je kunt dan nog altijd inloggen met de recovery-code en gewoon verder gaan waar je gebleven was.

Ik snap ook wel dat je in dit geval keurig anoniem blijft... daar gaat het inderdaad ook helemaal over bij dit artikel, maar dat was niet mijn reactie op die specifieke reactie.

[Reactie gewijzigd door DeCo op 23 juli 2024 08:09]

Ik denk dat dat er nu juist achter zit; als die modes niet gebruikt worden, kun je je bezoekers volgen, advertenties op maat maken, abonnementen aanbieden etc. Dus wordt hier geprobeerd het aantrekkelijker te maken om niet-anoniem te bezoeken.
YouPorn ontmoedigt bezoeken in Incognito modus nogal met de popup die ze sinds een tijdje hebben over cookie-toestemming. Overduidelijk opgezet met de intentie om mensen uit incognito modus te halen.

Op zich vind ik het verder wel een positieve actie.
incognito of in Private mode
Goeie tip :+
Met uiteraard als catch dat youporn hiermee z'n bezoekers makkelijk over verschillende apparaten kan volgen en daarmee een potentieel interessant profiel opbouwen voor adverteerders. Zeker samen met browser fingerprinting kan er best een hoop extra informatie worden verzameld.
Wat is het verschil van dit en een account op YouPorn (of eenieder site die iets soortgelijks implementeerd)?

Is het punt hiervan niet dat je als gebruiker dan dingen op de site kan bijhouden op verschillende apparaten?
Geen risico op het lekken van persoonsgegevens zoals emailadres en wachtwoord. En ik zal het heerlijk vinden als dit de standaard manier van inloggen wordt.

Ik doe veel specifieke zaken alleen op mijn desktop thuis. Als ik dan ergens kan inloggen met eenvoudig een paar cijfers dan hoef ik niet constant al die combinaties van username/wachtwoorden te onthouden.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 23 juli 2024 08:09]

Da's waar. Maar sommige mensen zullen dit als laagdrempeliger ervaren, terwijl ze niet zo snel een 'echt' account zouden aanmaken.
Precies, enige voordeel dat ik mij hierbij kan bedenken is dat je geen gebruikersnaam hoeft te verzinnen, of erger (voor sommige) dezelfde gebruikt als op andere netwerken waardoor mensen je YP account kunnen vinden
Mijn punt is dat dit meer mensen zal verleiden tot het aanmaken van een account, en daarmee dus meer datacollectie voor YP faciliteert.
Ik zie geen upside om er in te loggen ...
Zijn er voordelen te behalen ?
waar zit de winst ( voor de gebruiker )
Bij Google krijg je gratis mail / opslag / noem maar op
Krijg ik een mooi kek YouPorn mailadres met onbeperkte opslag ?
Iedereen mag me dan voortaan mailen op freshmaker@youporn.com - boeit helemaal niets ;)
Er wordt wekelijks een meet & greet met de dames verloot.
Wel een baas als je dan dat mailadres op je CV zet.
Dat denk ik ook..... en dan doodleuk solliciteren op een baan bij 'opzij' of 'Bij1' Benieuwd of ze je uitnodigen voor een eerste kennismaking.
Een profiel? Van de porno die je kijkt? En dan moet Dyson op basis daarvan een stofzuiger aan je aanbevelen en weet Disney of je naar Parijs wilt ? Lijkt me niet. T is gewoon om engagement te verhogen en daarmee bezoekers en daarmee omzet.
In combinatie met browser fingerprinting dus lang niet alleen de porno die je kijkt.
Hoezo ? Dan moet er wel content van een Youporn server op een externe website staan. Daarnaast staat fingerprinting los van deze tracking methode (alhoewel de tracking er wel iets fijner van wordt )
Lijkt me wel relevant als je naar "Mickey Mouse, Donald Duck and Minni Mouse 3****" kijkt. Of lijkt mij ook relevant voor de groenteboer of hij al dan niet komkommers moet aanbevelen.
Maar als je zelf geen enkele persoonlijk gegeven invult, er is dus niks herleidbaar naar jou als persoon, wat is dat mis met het bijhouden van surfgedrag van ID # 123?
Niet per se naar jou als persoon, maar er wordt wel degelijk een profiel van je opgebouwd. Zeker als je het ID op meerdere devices gaat gebruiken.
Mijn vraag is dus wat daar mis mee is, niks is herleidbaar naar jou als persoon. Ideaal in het kader van ads als verdienmodel.

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 23 juli 2024 08:09]

meerdere devices, ipadressen ( niet veel mensen wisselen vaak van IPadres )
UID's van toestellen, schermgrootte, misschien een verdwaalde gpslocatie, of wifi-ssid
tijd van kijken, aard van het filmpje, zoektermen ( mooie analyses over langere periode's
Ja, maar dat is dan je bewuste keuze ipv. onbewuste geen-keuze.
Een cookie? Is dat nou niet net een site die je in incognito bezoekt?
Ik bedoel, heb ik gehoord dan natuurlijk hè O-)
Doen mensen dat nog steeds? Ik kijk al jaren geen pr0n op incognito meer, mijn vriendin weet toch wel dat ik het kijk.

Edit: Really? Vanwaar de downvotes? Oprecht, ik en het grootste gedeelte van mijn vrienden kijken het tegenwoordig nooit meer op incognito.

Admin-edit:Opmerkingen over moderaties horen thuis in Frontpagemoderatie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 23 juli 2024 08:09]

Gaat er ook om dat je geschiedenis een beetje porn vrij blijft natuurlijk :) Wat @Nieuwevolger ook al aangeeft is het wel fijn dat de autocomplete niet direct met de spannende websites naar voren komt.
Gesloten gordijnen geheimpjes .... ;)

* jij weet dat je er naar kijkt
* je wederhelft kan het niet zien hoe vaak
* je browser houdt het niet bij ( hoop je maar )
* je provider weet wat je kijkt
* je DNS-beheerder weet het

Valse veiligheid, alleen maar om de geschiedenis schoon te houden, maar hey, twee uit vijf, goede score

Google search geschiedenis - ( https://google.com/history ) kan je lachen ;)
mijn browser gooit uiteindelijk aan het eind van de dag de geschiedenis leeg, veel bezochte / interessante pagina's staan ergens diep in mijn bookmarks.
Maar daar gaat het inderdaad (wat mij betreft in ieder geval ook) niet echt om. Het gaat er niet om dat niemand mag weten dat je porno kijkt, het gaat er meer om dat de adresbalk tijdens het typen niet steeds met die zooi aan komt zetten. Niet eens om wat anderen zien als ik mijn persoonlijke PC gebruik, ik wil het zélf gewoon niet eens zien behalve als ik er specifiek naar op zoek ben. Komt dan ook nog eens bij dat ik op het werk met hetzelfde google account ingelogd ben in chrome, daar wil je al helemaal niet dat het langs komt op de verkeerde momenten.
.oisyn Moderator Devschuur® @FreshMaker8 oktober 2019 19:47
Incognito mode, sneller en makkelijker.
ja snel en makkelijk, maar dat kan in Chrome zelf ook wel en is precies wat ik niet wil. Ik wil namelijk "normale" websites wel (snel) terug kunnen vinden in mijn history. Ik gebruik mijn history best vaak om oplossingen of tips die ik ooit eens ben tegengekomen terug te vinden. Scheelt weer voor elke "dit kan ooit wel eens handig zijn" gelijk een bookmark maken.
Daar heb ik 350 jaar geleden iets op gevonden.... werk pc puur voor werk gebruiken en als ik zonodig privé dingen wil doen in baas zijn tijd dan gebruik ik mijn privémobiel... Lijkt me niet onredelijk.
Moet je alleen niet het zelfde Google account op beide devices gebruiken 😂
Dat klopt natuurlijk wel :-)
Maar goed sowieso heb ik al geen Google account, maar ben wel met je eens met privé en werk.

Ik hoef niet alles van me privé mobiel en telefoon ook op me werk telefoon en laptop te doen en andersom, en ook me laptop daarmee bedoel ik.
En mocht ik een Google account hebben had ik er ook 2 aangemaakt, 1 voor werk en 1 voor privé.
"Geen activiteit."
Want een beetje google-gebruiker heeft dat al lang uitgezet. :)
"Geen activiteit."
Want een beetje google-gebruiker heeft dat al lang uitgezet. :)
"activiteit niet getoond"

Want een beetje Google gebruiker snapt ook wel dat niet zichtbaar handiger is voor Google dan "verwijderd"
Nou kom maar op met dat bewijs dan, Google meldt juist impliciet dat het verwijderd wordt en niet meer aan je account wordt gekoppeld (en bestaande activiteit ontkoppeld), ik zie een rechtszaak aankomen, gezien je zo overtuigd bent win je dat makkelijk!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 08:09]

Als ze het impliciet melden, is het dus niet zo duidelijk als je denkt. Zouden ze het expliciet melden, dan is er een kans dat ze liegen.
Dit soort zaken zal je nooit winnen, zeker niet als 'simpleton' als ik

Maar het komt uiteindelijk wel een keer bovendrijven als het wel fout gaat.
De home-assistant luistert ook niet actief mee, ALLEEN na het 'startwoord'
Een onderzoek naar Alexa ( Amazon )
10 opnames zonder het aan te roepen
in een audioboektest ( zonder één keer Alexa ) 63 false positives, in 21 uur

https://www.consumerrepor...isten-when-they-shouldnt/

Zo nu en dan begint mijn Google Home ook ineens te piepen, of reageert out of the blue "sorry, ik leer nog steeds bij"
WTF, ik vroeg helemaal niets ;)

Er zit nu een schakelaar voor de GH, hij wordt voornamelijk gebruikt voor radio en verlichting, het weinige smart is er nu wel uit ;)
Maar podcast/radio en moppen vertellen kan ze als de beste :)
google.com/history staat het niet in als je incognito gebruikt ;)

En het gaat mij er niet om wie wat wel of niet weet.. Gaat mij erom dat de suggesties in de browser er niet zijn.
Maar volgens mij heeft het voor de meeste mensen helemaal niks te maken met veiligheid, voor mij is het puur fijn om niet suggesties te krijgen over deze sites.

Ik ga vrij vaak naar youtube door in de adresbalk gewoon 'you' en dan enter te klikken. Ik zou het jammer vinden als ik op de bank zit en opeens naar de verkeerde site ga.
Wat heeft je partner precies tegen 'youphone.nl'? :-)
Gesloten gordijnen geheimpjes .... ;)

* jij weet dat je er naar kijkt
* je wederhelft kan het niet zien hoe vaak
* je browser houdt het niet bij ( hoop je maar )
* je provider weet wat je kijkt
* je DNS-beheerder weet het

Valse veiligheid, alleen maar om de geschiedenis schoon te houden, maar hey, twee uit vijf, goede score

Google search geschiedenis - ( https://google.com/history ) kan je lachen ;)
mijn browser gooit uiteindelijk aan het eind van de dag de geschiedenis leeg, veel bezochte / interessante pagina's staan ergens diep in mijn bookmarks.
Daarom is als je zo iets doet Privévenster + VPN erg handig om aan te hebben als je dat zou doen, weet niemand wat je doe, en gaat trouwens ook niemand aan.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 juli 2024 08:09]

[...]Daarom is als je zo iets doet Privévenster + VPN erg handig om aan te hebben als je dat zou doen, weet niemand wat je doe, en gaat trouwens ook niemand aan.
Klopt, alleen wordt VPN nu vooral nog gezien als 'ik mag weer downloaden' ipv tool in de privacykit
Ja das waar, maar dat licht aan de mensen zelf.
Als ik zie dat de meest gekeken video's op xhamster van die granny met grandson video's enzo (barf :| ) zijn, zijn er denk ik voldoende mensen zijn die het wel liever geheim willen (of zouden moeten) doen
Aan de andere kant is dat zo'n beetje hoe deze sites functioneren, waar veel naar wordt gezocht zal sneller op een voorpagina verschijnen. Wat dat betreft is het dan wel weer grappig dat je uit slechts een voorpagina kunt opmaken waar de kijkers naar op zoek zijn.

Mijn ding is het ook niet maar kan mij zo voorstellen dat de meeste mensen zich niet kunnen meten aan de standaard, voor zover deze er is. :)
Anoniem: 58485 @MeMoRy8 oktober 2019 19:53
Teen brace :9 :P

Nee zonder dollen. Op mijn iphone 7 plus gebruik ik Adguard. Die blocked zowat alles dat met advertenties en cookies te maken heeft en bevat een veel betere manier van afhandelen van privacy gerelateerde zaken dan ieder (commercieele) plugin tot nu toe biedt in Google Store.

Dus kijken kan prima, traces? Nee. Alleen op basis van een IP adres. En daar houdt het dan bij op.
En tegenwoordig ook nog met Encrypted DNS ... geeft de provider ook het nakijken ;)
God zij dank ....
Ik dacht ECHT dat het getarget was op mijn persoontje......
Dat ze het weet wil niet zeggen dat ze hoeft te weten wat je kijkt ;)
de fantasietjes en interesses van je wederhelft kennen kan ook zo zijn voordelen hebben ;)
dus ze mag het weten.
Nou ik vind het wel fijn wanneer ik een p in tik in m’n browser, ik patat.nl krijg gesuggereerd.
Dan wil ik niet weten wat je te zien krijgt wanneer je een 'f' intikt. :D
Waarschijnlijk “frikandel” ...
Frituurpan natuurlijk.
Ontopic: Ook handig op een werkplek als je begin met typen: you... en het url suggesties eindig op -tube en niks anders :X.
De porno industrie is altijd een voorloper met tech geweest, erg leuk en ook goed dat ze dit doen.

Als je bijvoorbeeld Chrome synced met andere chrome browsers, verhuist het rememberme cookie dan ook mee?
De techniek / het idee erachter is inderdaad briljant.
90% van de websites is een inlog niet nodig.
Zo'n code desnoods qrcode kan dan een identifier zijn.
Als de site erachter zijn administratie bijhoud, kan het zelfs activiteit analyseren.

Maar veel conventionele sites zien liever duizenden accounts, makkelijker aantonen bij marketing "kijk er zijn 90.000 accounts"
Dat er maar 10k actief zijn is een detail.
Met de YP manier moet je anders je accountbeheer bijhouden.
Nouja, briljant. Het is een cookie met een code. Het is feitelijk een trackingcookie waar ze open over zijn. Of ze dat cookie voor trackingdoeleinden gebruiken, weet ik niet, maar het is op z'n minst tracking in de zin van "we weten nog wie je bent zodat we je favorieten voor je klaar hebben staan". Tot zover niets nieuws.

Wat een leuke gimmick is, is dat je die cookie kunt delen met andere apparaten, maar zoooooo spannend is dat technisch nou ook weer niet. En ik kan me niet voorstellen dat dit de allereerste site is waar dit gebruikt wordt (alhoewel ik uit m'n hoofd geen andere sites ken die dit doen).
Het is een 'anonieme' identifier.
Je hoeft niet je halve doopceel achter te laten, in de vorm van een mailadres, en gebruikersnaam
Ga je niet meer terug naar de site, vervalt die "code" na xx maanden.

Sites die je willen laten inloggen ( webshops voor eenmalige aankoop ) houden vast aan mailadressen 'voor als je nog eens terug komt'
Sommige buletinboards idem ...
je MOET inloggen om de plaatjes te mogen bekijken, maar je bent op zoek naar één item
Als ik die dingen gezien heb, is de kans klein dat ik dagelijks / wekelijks inlog
Maar nog steeds staat mijn email/username/password in de database.

En kom je na 2 jaar per ongeluk eens terug op de site, is het maar afwachten of je de gebruikte mail/username nog herinnerd, of je het wachtwoord nog weet.
Kan je aan de gang met password reminders, mailtjes openen en op linkjes klikken.

Ik zie best potentie in de single use login met deze 'extras'
Ik stel ook zeker niet dat username/password beter is, alleen dat een dergelijk loginsysteem met een code totaal niet nieuw of vernieuwend is.
Ik vraag me af wie van de redactie dit ontdekt had :+
Ik vraag me af of de auteur het heeft getest. Het is toch vaak hoor en wederhoor, maar een nieuwe feature testen hoort er ook gewoon bij (uiteraard op de pc van een collega ;))
Auteurarnoudwokke Redacteur Tweakers @Kiswum8 oktober 2019 20:33
Ik vraag me af of de auteur het heeft getest.
Het persbericht was mij te summier, dus ik heb het uitgeprobeerd, gewoon op mijn eigen pc. Anders had ik nooit geweten van het cookie en andere details. Ik wilde ook weten of je bij elk bezoek de code moet inkloppen om 'in te loggen' en ook daar kon ik alleen achter komen door het uit te proberen. Bewijs kun je zien in het screenshot.

Zoals je zegt: als je zo'n functie makkelijk kan testen, dan moet je dat gewoon doen :)
Was het moeilijk om dit artikel te schrijven?

Ik moest denken aan de quote: "God gave men two heads, but only enough blood to operate one at the same time".

:+
Jij mag dus gewoon Porno kijken (zien :P) op je werk :+
Nee hoor, de redactie leest er alleen de press releases O-)
Om ze vervolgens met maar één hand tot hun beschikking om te vormen tot een artikel :+
Een code is geen wachtwoord?
Een wachtwoord kun je bijna altijd zelf kiezen en wordt normaal alleen gebruikt ter controle, terwijl de username als identificatie wordt gebruikt.
Je kung ook gewoon porno kijken en er voor uit komen.
En doe het dan goed, en deel je favoriete video's gewoon op facebook of twitter! Die social media links onder elke video staan er immers niet voor niets :+
Het kan best prive zijn, waarom zou ik alles delen (ik gebruik uberhaupt geen twitter of Facebook). Maar we kijken zonder schaamte naar geweld maar blijkbaar niet naar sex.
Nog nooit van deze site gehoord
Ìk kan me voorstellen dat het laatste waar de bezoeker zin in heeft is een wachtwoord verzinnen/invoeren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.