Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rockstar voegt meer battle royale toe aan Red Dead Online

Rockstar Games heeft een nieuwe spelmodus genaamd Gun Rush toegevoegd aan Red Dead Online. Het nieuwe onderdeel van het online spelcomponent van Red Dead Redemption 2 komt het meest in de buurt van hoe veel populaire battleroyalegames momenteel werken.

In Gun Rush gaan maximaal 32 spelers de strijd met elkaar aan op een snel kleiner wordend speelveld. In dat speelveld liggen wapens en munitie, die spelers moeten zien te vinden en gebruiken om te kunnen overleven. Gun Rush is speelbaar als Free for All, waarbij elke speler alleen speelt, of in teamverband, waarbij het langst overlevende team wint.

De opzet van de spelmodus doet denken aan populaire games als Fortnite en PlayerUnknown's Battlegrounds, maar dan met 32 in plaats van 100 spelers. Red Dead Online bevatte al wel een op battle royale lijkende modus in de vorm van Make it Count, maar daarin hadden alle spelers standaard een boog of werpmessen. Het zoeken naar wapens en munitie speelde daarin geen rol en vuurwapens waren niet aanwezig.

De nieuwe spelmodus is onderdeel van de meest recente update voor Red Dead Online, dat zich nog steeds in de bètatestfase bevindt. Rockstar maakte tevens bekend dat er binnenkort diverse wijzigingen zullen worden doorgevoerd. Zo gaat de manier waarop spelers worden gestraft voor misdaden op de schop, waarbij het de bedoeling is dat spelers de 'premie' op hun hoofd binnen een bepaalde tijd betalen, omdat de game anders premiejagers op ze afstuurt. Ook zal het makkelijker worden om agressieve spelers uit de weg te gaan. Daarnaast verkleint de ontwikkelaar binnenkort de afstand waarop spelers andere spelers op de minimap kunnen zien. Als uitzondering hierop wil Rockstar spelers die vaak andere spelers aanvallen extra zichtbaar maken, maar de ontwikkelaar benadrukt dat die nuance waarschijnlijk nog even op zich laat wachten.

Red Dead Online is de multiplayermodus van Red Dead Redemption 2, dat in de herfst van 2018 verscheen voor PlayStation 4 en Xbox One. Het online spelcomponent werd op 30 november geopend en zit sindsdien in de bètatestfase.

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

11-01-2019 • 11:51

43 Linkedin Google+

Reacties (43)

Wijzig sortering
Klinkt leuk op zich, maar dan zonder autoaim graag. En dat je elkaar kan zien op de minimap (ook al gaan ze nu de afstand verkleinen) haalt voor mij alle fun er uit (Was ook Bij GTA online waar door flanken zo goed als geen nut heeft).
Ik ben wel fan van het idee dat ze agressieve spelers dus juist zichtbaarder gaan maken, en normale spelers minder zichtbaar. :)
Nah beide onzichtbaar. Van mij part een grote cirkel waar spelers rondhangen om andere mensen te vinden (soort search area), maar nooit precies de plek. Weet je nog die tijd dat we een wallhack cheaten noemde? kijk waar we nu zijn in gameland. Cheats zijn nu opties of zelfs een opgedrongen feit.
Tot nu toe heeft Bungie dit heel netjes opgelost in de Halo tijd. Dat was geen radar maar een motion sensor. Als je sneller ging dan een bepaalde snelheid (crouch snelheid) dan kreeg je een blip op de vijands sensor. Als je crouchte, was je stealth.
Veel mensen in de rug gehakt op die methode, dat waren nog eens tijden met goede games.
CSGO heeft met haar eigen variant op Battle Royale (Blacksite) een slimme oplossing hiervoor bedacht.

De map is opgedeeld in een aantal zeshoeken. Als een speler zich bevind in zo’n zeshoek wordt deze geel. En je kunt de zeshoeken alleen zien door de minimap te vergoten (tablet activeren). Zo zie je niet direct waar ze zijn, maar toch weer wel een beetje.

[Reactie gewijzigd door Static Don op 11 januari 2019 13:27]

Persoonlijk vond ik het in Call of Duty 2 het beste. Als iemand een shot lost een rood stipje op je map waar het vandaan komt. Heb battlefield altijd op hardcore mode gespeeld. Lekker spannend en werken aan je eigen skills. Stilstaan en luisteren wat er om je heen gebeurt en een sprintje trekken van beschutting naar beschutting.
Hier ga ik volledig met akkoord!
Mee eens. De auto-aim verpest echt een hoop. Ik ben niet slecht in games en kan ook aardig goed richten, maar de manier waarop je zo makkelijk afgeslacht wordt nu, en toegegeven ook hoe je zelf kills maakt, is belachelijk eenvoudig.

Nu moet ik zeggen dat het richten in Rockstar games altijd al een lastig iets is geweest. Hun games voelen nou eenmaal altijd ontzettend stroef en sloom aan mbt richten. Soort stroperig.

Heb er misschien overheen gelezen, maar ze gaan zeker nog niks doen aan de eindeloze grind die je nu moet afleggen om je zelf te kunnen verdedigen? Munitie is niet duur, maar andere wapens kosten een hoop ingame geld en je gaat ontzettend snel door je Snake Oil heen bijvoorbeeld om je goed te kunnen blijven verdedigen middels DeadEye. Zo'n flesje kost uit mijn hoofd $3.50 en voor een missie vang je gemiddeld $10-$20? Mogen echt wel wat meer rewardend zijn maar ik vrees dat Rockstar hun klanten maar al te graag goudstaven met echt geld laat kopen, helaas.
Tja ze voegen meer toe aan Online dan de SP. Komt me bekend voor ergens |:( was wel te verwachten
Een van redenen dat ik red dead 2 niet heb gekocht je weet nu al welke kant Rockstar games opgaat. GTA online is amper herkenbaar meer alles draait om sharkcards te verkopen :X

Battle royal had prima kunnen werken in GTA 5 online maar met zo verschrikkelijke auto aim en nergens kan schuilen werkt het totaal niet maar Rockstar games gaat tegenwoordig Activision kant op.
Je hoeft een spel niet voor zijn online modus te kopen, offline is in Read Dead/ gta genoeg te doen.
Single Player verhaal waar je al lang mee bezig ben, en daarna nog de vele andere extra dingen.

Nou moet ik zeggen ik heb niet alles in read dead 2 gedaan, bepaalde side missies gaan mij te ver.
Maar je kan je er zeker lang mee vermaken.
Ik ga zeker nog single player doen GTA 5 story heb ik me uitstekend mee vermaakt daarom vindt ik het zo jammer dat tegenwoordig alleen maar online is met betrekking tot DLC
Dat vind ik ook zeker jammer had graag wat dlc single player gezien, net zoals met red dead 1 en gta 4.
Ik ben zelf ook niet van het online ja geprobeerd wel even, ook met red dead 2 maar nee niks voor mij.
Daar doe je jezelf toch echt mee tekort. Heb zelf onlangs pas de verhaallijn afgerond en dit heeft ongeveer 60-80 uur geduurd. Lekker rustig aan en genietend van het spel. Mijns inziens een van de beste SP stories die ik ooit heb mogen spelen. Online zal ik geen gebruik van maken zolang het niet op PC uitkomt.
Dat is toch ook logisch? De SP is een verhaallijn die wel een keer afgerond is, MP kun je alle kanten mee op.
Dat is toch ook logisch? De SP is een verhaallijn die wel een keer afgerond is, MP kun je alle kanten mee op.
Voor SP spellen kunnen er ook (spelafhankelijke of stand-alone) uitbreidingen komen. Kijk naar GTA4 en RDR1.

Dat Rockstar dat niet meer doet (GTA5 en RDR2) is duidelijk.
De game is net 2,5 maand uit. Verwacht je nou werkelijk dat je nu al complete story lines erbij krijgt? Niet iedereen probeert een game binnen 12 uur uit te spelen ;(
GTA V is al 5-6 jaar uit. De 'beloofde' Singleplayer DLC is daar ook nooit gekomen.
Wanneer is voor GTA V een single player DLC beloofd?
https://www.rockstargames...uto-Online-Spring-Updates
And later this year, look for even more additions to both Grand Theft Auto Online and Grand Theft Auto V, including more holiday-themed updates, some very exciting Story Mode DLC and much more.
Even snel:
Hier: "...new Assassination and Flight School missions for Story Mode and much more."
En hier: "...some very exciting Story Mode DLC and much more."

En zo zijn er meer momenten waar het tussen mond en lippen door genoemd is. Een echte harde belofte is volgens mij ook niet gedaan. Maar doordat zij er meerdere malen toch zelf mee kwamen en ze de geruchten die daar uit voort kwamen nooit doofden, zijn er verwachtingen gekomen die nooit waar gemaakt zijn voor sommige mensen.
Mensen zeuren altijd dat er teveel day 1 dlc is, en nu zeur jij dat het er niet is?

Snap jij het nog? Want ik zeker niet.
Voordat je iemand belachelijk maakt, begrijp je überhaupt wat day 1 DLC inhoudt?

Het spel is al weer 2,5 maand uit, waarbij waarschijnlijk 80% van de mensen die de game gehaald heeft de storymode al uitgespeeld heeft. Hij hoopt gewoon dat men zich niet alleen focussed op de multiplayer, maar ook nog met wat single player content komt. Waarbij ik hem groot gelijk moet geven, al ligt het echte geld in de multiplayer en daar zullen ze zich wel meer op concentreren.
Maar als een andere game binnen 3 maanden een DLC uit brengt met extra Single Player content, wordt het bedrijf ook afgeschoten.
Dat ze iets aan hun MP content moeten doen dat wisten we al, maar voor SP zo vroeg al een update eruit gooien zou mij vreemd lijken... Kans is trouwens best aanwezig dat ze geen SP update doen en net als bij GTA V focus leggen op de MP content qua updates.
Tja ze voegen meer toe aan Online dan de SP. Komt me bekend voor ergens |:( was wel te verwachten
Nou, ik zou dit niet te snel gaan roepen over Rockstar/RDR.
Want RDR1 had een zeer mooie nieuwe singleplayer ervaring toegevoegd gekregen genaamd “Undead Nightmare”.
(Tevens multiplayer)

Ik verwacht dat ze dit weer gaan doen, gezien het enorme succes van Undead Nightmare.
Zou gaaf zijn als ze inhaken op the Nitefolk.
Want RDR1 had een zeer mooie nieuwe singleplayer ervaring toegevoegd gekregen genaamd “Undead Nightmare”.
Uh ja een uitbreiding voor een game uit 2010, dat is niet echt een overtuigend argument.

Je kan beter kijken hoe ze het aanpakken met GTAV want tijden veranderen en Rockstar maakt nu op een andere manier geld en dat bevalt ze blijkbaar

[Reactie gewijzigd door Sinester op 12 januari 2019 22:15]

Klinkt goed, ik vind de modus 'MAKE IT COUNT' ook erg vermakelijk. Puur overleven met een boog en een paar messen, hartstikke spannend en zeker niet makkelijk.
Precies wat ik al verwachte, net als GTA zal de focus wel PVP worden, et voila. Hoop wel dat ze nog flink aan de bak gaan, huidige staat van Online zie ik dat deel van de game geen lang leven hebben. Zal wel een succesje krijgen, SP zal helemaal niets meer krijgen en nu enkel nog definitief ontwerp voor de cashcow en ze kunnen los.
Zo gaat de manier waarop spelers worden gestraft voor misdaden op de schop, waarbij het de bedoeling is dat spelers de 'premie' op hun hoofd binnen een bepaalde tijd betalen, omdat de game anders premiejagers op ze afstuurt
Dus ergens juist extra motivatie om mensen af te gaan schieten, om vervolgens nog beetje premiehunters af te gaan schieten (je moet wat als je wat PVE wil gaan doen).
Ook zal het makkelijker worden om agressieve spelers uit de weg te gaan
Kan nu al, gewoon spel niet meer opstarten :+
Hopelijk vinden ze ook nog een keer tijd om hun HDR implementatie te fixen...
Singleplayer 9.5/10
Multiplayer, kan me echt niet boeien.

Ronduit saai. Grote open wereld waar weinig te doen is, waar ze je afmaken om niets.
Geen solo sessies, of friend-only om te hunten.
Missions zijn karig en steeds het zelfde. Gamemodussen zijn ook niet je van het met auto-aim.

Nee, dat multiplayer is ronduit klote. Of ik ben een zeikerd, kan ook :D
Heb de online nog geen eens aangeraakt, ik wacht wel tot ze over een paar jaar de meeste content hebben toegevoegd :)

Hoor ook veel negatieve verhalen over de Online functie , weet niet tot hoe ver dit waar is.

[Reactie gewijzigd door G_Dragon op 11 januari 2019 12:05]

Online is tot nu toe te veel grinden. Zo goed als geen reward voor missies en alles kost te veel. direct overgenomen van GTA 5 online om de spelers "micro transactions" aan te kunnen smeren om wat te kunnen behalen. Of je kunt voor 40 uur dezefde missie achter elkaar gaan spelen natuurlijk
Volgens mij wordt er gewoon een last man/team standing met een 'kleiner wordende kaart' spelvorm omschreven hierboven....
Die kleiner wordende kaart is het enige waarom je kunt refereren aan Battle Royale.

Ik snap de noodzaak ook niet direct van die enorm grote kaarten, die dan kleiner worden.
Als de kaart te groot is voor het aantal deelnemers, ben je gewoon langer aan het spelen, is de kaart kleiner, is er gewoon veel meer actie.

Een klacht die ik vaker heb gehoord over Battle Royale games, is dat er een hele tijd gewoon niets te beleven is, terwijl iedereen wapens aan het verzamelen is, je gewoon niemand tegen komt en als je dan ineens iemand tegenkomt, is dat een gamer die een stuk beter is dan jij, jou allang heeft gezien en je vervolgens via 1 sniperschot uitschakeld, waarna je kunt gaan wachten op de volgende game....

Gewoon kleinere levels, meer wapens, meer snelheid. Eigenlijk dus gewoon Q3A 8-) }>
Hij valt mij beetje tegen
Had em misschien niet moeten kopen. Even voor de duidelijkheid. Heb em puur gekocht om het Online gedeelte en niet voor de story (ben gewoon geen story player...)

Verveel me best wel online
enige wat nu nog leuk is en ja sorry ...is het afknallen van personen bij de slager...
Offline heb ik de verhaallijn uitgespeeld, maar online haal ik geen plezier uit. Vooral omdat ik regelmatig afgeknald werd bij de slager. Dat haalde voor mij het plezier wel weg. Net als dat je steeds groepjes bij steden hebt die na iedere respawn weer terugkomen.

In hinderlagen terechtkomen middenin de wildernis die opgezet zijn door twee of drie anderen vond ik daarentegen wel weer leuk.
Offline heb ik de verhaallijn uitgespeeld, maar online haal ik geen plezier uit. Vooral omdat ik regelmatig afgeknald werd bij de slager. Dat haalde voor mij het plezier wel weg. Net als dat je steeds groepjes bij steden hebt die na iedere respawn weer terugkomen.
Dan wordt de aankomende update voor je interessant, zoals je hierboven in het Tweakers artikel kan lezen:
“Daarnaast verkleint de ontwikkelaar binnenkort de afstand waarop spelers andere spelers op de minimap kunnen zien. Als uitzondering hierop wil Rockstar spelers die vaak andere spelers aanvallen extra zichtbaar maken”
Als The Division iets meer de game was zoals het gebracht werd in de trailers en die ook gelijk uitkwam met een Battle Royale mode. Dat hadden ze een goudmijn gehad.

Battle Royale in die setting waarbij iedereen zich in half open en gebroken gebouwen verstopt die langzaam aan genuked worden. Gevolgd door een radiation field. RPG elementen heel ver terug brengen naar veel meer skill belang. Een x aantal headshots geven je de optie om een sniper te gebruiken (als je die kunt vinden). Rennen en schieten een machinegeweer ect...ect... en dan nog combo mogelijkheden van the Division in teambattles. :9~


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True