Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Take-Two heeft 17 miljoen exemplaren van Red Dead Redemption 2 geleverd

Take-Two heeft sinds de release op 26 oktober 17 miljoen exemplaren van Red Dead Redemption 2 geleverd. Dat maakt de uitgever bekend in zijn kwartaalcijfers. GTA V is de 100 miljoen leveringen gepasseerd.

Volgens Take-Two waren er na acht dagen al meer exemplaren van Red Dead Redemption 2 geleverd dan van het eerste deel. Die game uit 2010 is ruim 15 miljoen keer geleverd. De cijfers die de uitgever geeft gaan om leveringen aan winkels, niet om directe verkopen aan klanten. Eerder maakte Take-Two bekend dat het openingsweekend goed was voor een omzet van 725 miljoen dollar uit daadwerkelijke verkopen. Toen noemde de uitgever geen verkoopaantallen van de game.

In een teleconferentie over de cijfers zegt Take-Two dat er van Grand Theft Auto V inmiddels meer dan 100 miljoen exemplaren zijn geleverd. Een exact cijfer noemt de uitgever niet. In het vorige kwartaal bleek al dat de leveringen bijna de 100 miljoen waren gepasseerd. GTA V levert de uitgever nog altijd veel geld op door zowel verkopen van de game als in-gameaankopen in GTA Online.

Take-Two behaalde in het afgelopen kwartaal een omzet van 492,7 miljoen dollar, 11 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar. Die cijfers gaan over de periode tot 30 september, dus de leveringen van Red Dead Redemption 2 dat op 26 oktober uitkwam zijn daarin nog niet meegenomen. In het volgende kwartaal verwacht Take-Two zo'n 1,4 miljard dollar binnen te halen. Vorig jaar was dat in dezelfde periode 654 miljoen dollar.

De inkomsten uit terugkerende uitgaven, ofwel microtransacties, dlc en andere in-gameaankopen, stegen met 12 procent en waren in het afgelopen kwartaal goed voor 49 procent van de totale omzet.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

08-11-2018 • 08:01

118 Linkedin Google+

Reacties (118)

Wijzig sortering
Vooral dit stukje: De inkomsten uit terugkerende uitgaven, ofwel microtransacties, dlc en andere in-gameaankopen, stegen met 12 procent en waren in het afgelopen kwartaal goed voor 49 procent van de totale omzet.

Geen wonder dat ze het blijven doen 8)7 Het verkoopt toch wel.
Maar laten we blij zijn dat ze wel een goede singleplayer game hebben ontwikkeld waar je heel wat uren plezier mee hebt. Want de inkomsten van microtransacties, dlc en andere ingameaankopen komen vooral uit Online games. Zoals GTA V online.

Uiteindelijk hebben gamers zelf de controle of er gebruik gemaakt wordt van deze microtransacties. Zolang men er massaal gebruik van maakt zal het nooit verdwijnen en wordt het alleen maar meer. Gelukkig wordt de controle strenger zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van bepaalde doelgroepen, ook al kun je dat nooit voorkomen. Maar we zien dat het ook compleet fout kan gaan voor een ontwikkelaar, kijk maar naar Battlefront 2.

Rockstar doet het in ieder geval heel slim, de game uitbrengen en de volle prijs er voor kunnen vragen. En pas na paar maanden het Online gedeelte uitbrengen waarbij men microtransacties en allerlei andere onzin introduceert.
Begrijp me niet verkeerd de game is zijn geld dubbel en dwars waard, ik vermaak me er erg goed mee. Veel meer dan met GTA V. Maar ik ben bang dat het Online gedeelte dezelfde soort melkkoe wordt als GTA V.
Noem het een melkkoe. }:O

Ze hebben alle updates gratis uitgebracht, alleen als je nu pas in zou stappen, dan ben je maanden aan het grinden om beetje op niveau te komen van spelers die al jaren bezig zijn. Laten we wel wezen, dankzij de Online game, hebben ze in 2016 meer exemplaren verkocht van GTA5 dan de jaren ervoor.

En mensen stoppen geen geld in een slecht spel, dat oneerlijk of onspeelbaar is. Je kan alle spellen met iedereen spelen, er is geen fragmentatie met verschillende DLC pakketten zoals bij Battlefield altijd geval was.

Als je kijkt naar de ontwikkeling van de game-sector na sinds GTA4 dan zie je dat zij gewoon een hele uitgebreide multiplayer hebben. Daar waar GTA4 Online geplaagd werd door cheaters en modders, zonder dat er updates kwamen, hebben ze dit bij GTA5 een speerpunt gemaakt. En dat heeft zn vruchten afgeworpen.

Ik kan niet anders dan erkennen dat zij momenteel de beste games leveren, die het meest aansluiten bij de verwachting van de gamers op het hoogste niveau. Van mij hoeven ze dat niet gratis weg te geven, en zolang er geen pay-to-win is, noem ik het geen melkkoe.
Daar ben ik inderdaad heel er blij om :)

Ik verbaasde me er gewoon ontzettend over dat de omzet uit die bronnen zo enorm was.
Ze willen allemaal een game as a service. Daarbij wordt even vergeten dat dit alleen werkt als de game van een erg hoog niveau is. Battlefront, Destiny, Battlefield en nog een hoop andere zooi dat EA periodiek uitschijt halen dat gewoon niet.
RDR2 komt normaal deze maand nog uit FYI
Top spel, 100% story gedaan, nu alle side-missies nog, hele gebied links onder is amper gebruikt, zie daar nog wel DLC voor verschijnen. Plus RDR2-Online kijk ik zeker naar uit. Reuze benieuwd. :)
Netjes, in 2 weken even veel verkopen dus als deel 1 in totaal. Toch benieuwd waar al die nieuwe spelers vandaan zijn gekomen.
Een knappe trailer, nette graphics en veel hype ;)
Nou niet echt, het begon allemaal met die rode rockstar poster waarbij de trouwe aanhang al kon ruiken wat de volgende game zou worden.

Moet je is nagaan, je hebt onwijs veel plezier gehad met red dead redemption. Ondertussen ben je 7-8 jaar verder en word er een rode rockstar poster gedeeld. Ik ben in dat geval al direct gehyped ( zonder ook maar iets te hebben gezien ).
En dat Rockstar weer een ijzersterke game heeft neergezet. Als ik zo zie hoeveel moeite ze in details en sfeer hebben gestopt…. Ik kan niet wachten tot de PC versie uit is.

Games zoals deze verdienen de hype.
Ze maken de hype waar ;)

Heerlijke game, beetje rondlopen, jagen en soms een briljante missie doen!

LENNY?!!? ;) Meesterlijk, proost.
"Come here Lenny, ma boy!"

Die missie was echt geweldig! Misschien wel de meest leuke missie van de hele game (zit nu begin chapter 6).
In tegenstelling tot veel andere uitgevers. ;)

Als hij op de pc uitkomt ga ik hem zeker ook proberen. Speel anders niet zoveel games maar dit is er zeker eentje om rekening mee te houden.
Ik kan niet wachten tot de PC versie uit is
Volgens mij zitten we op de PC nog te wachten op deel 1 ;)
Ik hoop stiekem op ook een pc versie.
En al weet ik dat de kans zo goed als onbestaande is, voorgaande delen hermaakt als betalende uitbreidingen op de nieuwe engine. Want dat was toch het grootste probleem, dat de vorige engine zo'n cluwen was dat ze het niet even snel konden porten. Hoop doet leven (al moet ik eerlijk zeggen dat er geen enkele indicatie is dat vorige delen van RDR zouden hermaakt worden)
Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder dat het me zou verbazen als men t hele rdr1 verhaal nog een keer in rdr2 stopt.

De wereld is er, de meeste assets zijn er, de codebase is er, de fans willen er voor betalen. Heruitgaves van games zijn populair. Hier moet toch zat op te verdienen zijn zou je zeggen.
Deel 1 kon niet geport worden vanwege slechte code of zo iets, heb ik ergens gelezen. RDR2 is veel beter opgebouwd en zou dat wel kunnen.
Ah, vandaar dat Rockstar North altijd games ook voor de PC uitbrengen. RDR is de enige uitzondering tot nu toe. RDR2 komt er echt wel, helemaal als je kijkt naar alle lekken.
In all fairness, red dead revolver is ook nooit op de pc uitgekomen ;)

Maar nee, ze zouden stom zijn als ze de game niet voor de pc uit zouden brengen. Meestal wachten ze daar even mee want ze willen zo veel mogelijk consoleverkopen hebben, pc games zijn toch nog altijd makkelijk te kraken en deze game moet het vooral hebben van de sterke single player (wauw dat ik deze zin nog kan typen in 2018) Als ze gelijk de pc versie hadden uitgebracht dan hadden ze er minder van verkocht. Als ze straks de pc versie uitbgengen en die is nog mooier dan zullen er net als met GTA V ook mensen zijn die naast de console versie ook nog de pc versie kopen. Dubbel winst.
Alleen is Red Dead Revolver niet door Rockstar North ontwikkeld maar door Rockstar San Diego, een andere tak. Ik kijk hier specifiek naar Rockstar North ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rockstar_North

Vanaf 1999 zijn alle games (met uitzondering van RDR1 en mobile specific games) ook op de PC verschenen.
Deel 1 had een technische redenen waarom het niet naar de PC is gekomen, zie ook hoe gaar GTA4 draait op PCs (de enige GTA die ik niet gespeeld heb). RAGE is met GTA5 fatsoenlijk voor de PC geoptimaliseerd. Kans is groot dat RDR2 na verloop van tijd gewoon naar PC komt, is ook al op gehint dat het er aan komt :)
GTA5 is toch ook gekomen? En RDR2 zit op dezelfde engine.
De vraag is alleen wanneer...
Het gemis van een open wereld spel a.t.m. denk ik. Er is een behoorlijk gat gevallen na The Witcher 3 en GTA:V.
Zelda die op de Switch en Wii-U is dit jaar uitgekomen en is wat mij betreft de beste open wereld game van afgelopen jaren. Al kan je die niet vergelijken met de games die je zelf op noemt. Maar in het genre wat jij noemt is er natuurlijk ook FarCry 5. En Assassin’s Creed Odyssey is ook een goede game.
Oh ja, oeps :+

Dat gezegd hebbende zijn W3, GTAV en Zelda zijn van een heel ander niveau dan FC en AC.

[Reactie gewijzigd door Jaqenhghar op 8 november 2018 08:43]

Maar rdr2 ook, dat kun je toch ook niet echt vergelijken met een witcher. Als je die tot dezelfde soort gaat rekenen dan horen far cry een ac daar ook bij (fallout trouwens ook).
Overigens zou ik horizon zero dawn nog in de hoed willen gooien van steengoede open wereld games. Wat mij betreft kan die goed concurreren met Zelda botw en welke beter is is puur een kwestie van smaak.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 8 november 2018 09:01]

Far Cry en AC, nah. Het zijn open wereld spellen, maar zo generiek en repetitief als de pest.

I.t.t. de rest die levendige interactieve werelden hebben met een goed verhaal.
Oh op die fiets, ik dacht meer aan wat voor soort spel het is... Tja ik heb die laatste twee nog niet gespeeld, maar Odyssey schijnt toch wel erg goed te zijn.
Oh ja BotW. Die game waarvan Aonuma dacht dat Nederlandse ondertitels=Nederlandse dub 8)7. Heeft men die vent nou nog steeds niet wakker gemaakt of is hij gewoon jaloers dat de Nederlandse dub van die CD-i Zelda games gewoon veel beter was dan de Engelse versie en snoert hij onze stemacteurs daarom de mond?
Het eerste deel is inmiddels zo lang geleden dat het succes van het tweede deel hier nauwelijks meer afhankelijk van is. Er is een hele nieuwe generatie spelers bij gekomen en er is niets wat je in de weg staat om 2 te spelen zonder 1 te hebben gedaan.
Het succes van een tweede deel is voor een zeer groot deel afhankelijk van de reputatie van het eerste spel. Die nieuwe "generatie" hoort ook wel dat hier door de "oude generatie" al een eeuwigheid naar uitgekeken wordt.
Ik denk dat het succes meer te wijten is aan de grandioze marketingmachine van RockStar dan een handjevol fanatiekelingen dat nog leeft op de herinneringen van 8 jaar geleden. (dan zal het nog eerder aan het succes van GTAV liggen)

[Reactie gewijzigd door Nathuran op 8 november 2018 10:11]

Het bericht hierboven gaat over de geleverde aantallen aan de winkels, dus nog niet direct de verkopen.
En die nieuwe spelers komen natuurlijk ook voort uit de grote hype er om heen.
Hier is er 1, ik wilde fallout en Battlefield kopen maar omdat die reviews zo tegen vielen niet gedaan. Ergens ineens wat gelezen over deze game, ik heb opzich niet veel met westerns. Maar dit spel zag er mooi uit en de reviews waren positief. Dus wat ingame filmpjes bekeken en het spel gekocht. En speel het nu met veel plezier wat een tof spel. :)
Toch benieuwd waar al die nieuwe spelers vandaan zijn gekomen.
Alsof die spelers van het eerste deel niet massaal aan mond-tot-mond reclame hebben gedaan?
Dat geeft wel aan hoe de meeste gamers niks geven om goede kleuren en een juiste HDR implementatie. Volgens mij is het een onwijs goede game, maar voordat ik de volle mep betaal wacht ik nog even totdat HDR goed werkt of je op een correcte wijze kunt terugschakelen naar SDR wat nu ook niet het geval is.

Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1541147439
Want een spel kan er alleen goed uitzien als ze HDR juist implementeren ja |:(
Nee hoor en dat zeg ik ook nergens, maar een dergelijk grote studio met een inmens budget mag van mij op technisch vlak de boel wel gewoon in orde hebben. De reacties en moderaties geven wel aan dat mijn aanname precies juist is. En ik zeg ook nergens dat mensen het hierom geen goede game mogen vinden of niet moeten kopen, maar het signaal naar studios is wel dat even een beetje je best doen voor een goede SDR/HDR performance niet nodig is, terwijl er wel eens games compleet zijn afgefikt voor kleinere issues, maar dat gebeurt dan eerder bij releases van EA en Ubisoft.
Wist niet dat er grafische problemen waren. Speelde eerst op xbox one op oude lcd tv. En sinds kort op een 65 oled tv in 4k met xbox one x, de game ziet er echt enorm geweldig uit.
Of de meeste gamers geven meer om fantastische gameplay, een geweldige singleplayer campagne, goed verhaal en een ongelooflijk uitgediepte wereld, dan om die kleuren. Ik val in ieder in die groep die het spelen belangrijker vind dan de perfecte looks van een game.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het je goed recht is dit te vinden en te wachten op verbetering of een prijsdaling van de game hoor. Maar persoonlijk vind ik niet dat de game door dit issue er ineens slecht uitziet, alleen in gevallen minder mooi dan had gekund.

Welke voorbeelden heb je overigens dan van spellen die voor minder dan dit issue zijn afgefikt? Gisteren zag ik die van Siege voorbij komen (aanpassingen in game voor Chinese release), welke mijn inziens inderdaad groter werd gemaakt dan nodig is. Maar Battlefront 2 vond ik bijvoorbeeld weer zeer terecht.
Oh maar hier geef ik je helemaal gelijk. Gameplay boven graphics, altijd. Maar ik denk dat je dan het punt mist. Hier is een fout gemaakt. Het gaat niet om wat wel of niet haalbaar is met de hardware, maar de implementatie klopt gewoon niet. En in games als Horizon Zero Dawn, Far Cry 5, Assassins Creed en Uncharted is het wel perfect toegepast. Verder doet het uiteraard niks af aan het spel an sich, maar dat houdt niet in dat we niet kritisch mogen zijn.
Als je iets implementeert, lijkt het mij wel normaal dat je dat dan vervolgens goed doet, ja. Ik vind dat je zoiets wel mag verwachten van een studio zoals RockStar. Als men er wel mee adverteert (geen idee van of dat zo is, maar HDR is best hip tegenwoordig dus zou mij niet verbazen), is het dus eigenlijk gewoon misleiding, als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 8 november 2018 12:14]

De meeste tv's die bij mensen thuis staan hebben ook nog geen HDR.
Dat maakt in dit geval niets uit, want in SDR is de weergave ook niet correct en dat is het frappante aan het geheel .

Ik snap dat het een fantastische game is hoor en dat de meeste zich hier niet aan storen, maar een fout is een fout en dat mag best benoemd worden.
Dat niet alleen maar HDR werkt ook alleen goed als je tv goed afgesteld staat en goede lichtopbrengst hebt. ;)
Grappig als ik mensen hoor die in de industrie zitten dan is het eigenlijk net andersom, de implementatie van hdr op tv's is zo verschrikkelijk kunstmatig en over de top dat mensen die dat mooi vinden niks geven om realisme en correcte kleuren. ;)
HDR implementatie gebeurt altijd aan de kant van de bron, niet in de weergever (TV). Het kan wel zo zijn dat een TV helemaal niet de goede hardware aan boord heeft om HDR goed weer te geven. Dat geldt helaas voor heel veel TV's en bij computer monitoren is het nog erger. Softwarematig valt er nog wat sturen aan de PTOE tracking, dat is iets wat Samsung nog wel eens fout doet (QLED 2018 bijvoorbeeld). Dat betekent echter niet dat een ontwikkelaar geen moeite meer hoeft te stoppen in een correcte HDR implementatie in de game engine, want nu klopt het feitelijk niet op ELK scherm.
Ja als ze aangeven dat het hdr is moet het idd ook daadwerkelijk hdr zijn.

Maar deze game ziet er zonder hdr (heb ik namelijk niet) ook al redelijk verbluffend uit.

En als ik iets in hdr zie springt meestal de glazuur van mijn tanden omdat het eruit ziet alsof er een kauwgomballen filter aan staat. :P

Maar dat het er in moet zitten als het op de doos staat ben ik het mee eens. Maar dat mensen zonder hdr "blijkbaar niks geven om correcte kleuren" kaats ik terug door te zeggen dat juist de hdr liefhebbers niks met correcte kleuren hebben.

Beide stellingen zijn ws niet waar. ;)
De game ziet er momenteel gewoon fantastisch uit dus daar zou ik me niet te druk om maken. Daarnaast is het verreweg de beste game ooit qua story telling, naar mijn mening. Ik zou aanraden hem gewoon te kopen als je interesse hebt.
Heb je het spel al gespeeld of alleen een zoektocht gehad naar dit soort onzin?
Zowel op de PC als op de One X heb ik nog geen beter spel gezien dan RDR2, om dan te klagen dat ze trucjes toegepast hebben aan HDR, doe je ding.
Indien dat mensen tegen zou houden om het spel te kopen dan is er ergens een knik ontstaan.
Battlefield 1 en Battlefront op de pc zien er anders ook erg goed uit.
Geen idee, kan RDR2 niet spelen. Moet wachten op de pc versie maar de screens van RDR2 zien er goed uit. BF5 gaat er ook weer erg goed uitzien. Qua shooters springt de Battlefield serie van Dice/EA er wel uit.
Meer een gevalletje: Waar je je al niet druk om kunt maken :z
Is natuurlijk een heel interessant topic in de wereld van HDR-puristen....
to be fair, voor ik dat filmpje had gezien speelde ik op HDR en vond het spel prachtig. Mooie vergezichten en luchten met highlights met - voor mijn gevoel - echt dipere kleuren. Ik heb flink ik het menu zitten pielen met die brightness omdat ik de donkere delen te licht of meteen te donker vond, en eerlijk gezegd heb ik dat probleem vaker gehad met deze LG OLED-tv, zo ook bij God of War in de Witches cave.

Daarna een tijdje op SDR gezet, en het spel was nog steeds mooi. Dezelfde klachten van licht en donker, maar voor mijn gevoel had ik daar meer grip op met de controls op de tv. Gister mid-session weer HDR aan gezet en je merk het weldegelijk. Het zal dan niet het signaal zijn, maar de manier waarop de tv het signaal interpreteert wat er voor zorgt dat de beelden echt dieper zijn.
K weet niet hoor... dat is de enige keer dat ik lees dat de SDR ook niet helemaal top is in die game.

Tegenover de tientallen reviews en reddit-posts die getuigen dat RDR2 een van de best uitziende games ooit is.
Juist in het voorbeeld plaatje vind ikmde hdr beter. Moeilijk tegen het licht te kijken, zaken die door het licht vervagen (boomtakken) en het gras vooraan dat juist donkerde is. De SDR variant mist dat, daar glimt het hele plaatje, wat weer zeer onnatuurlijk aan doet.

Enfin, smaken verschillen. Ik vind het er tof uit zien en vermaak me al vele uren
17 miljoen exemplaren, ik zeg de hoogste tijd voor een PC versie! :P :9
Of april 2019, het nieuwe financiŽle boekjaar. Hebben Rockstar & Take Two Interactive in ieder geval 2 goede boekjaren. :)
inderdaad. Mijn theorie is: nu de consoles bedienen, rustig aan online uitrollen en de fouten gladstrijken, volgend jaar PC met een grotendeels gladgestreken online, het jaar daarna de nieuwe consoles.

Say what you will, maar dat levert ze het meeste geld op en houdt de aandeelhouders van take two gelukkig. Van alle manieren om de beleidsmakers gelukkig te stemmen vind ik deze verreweg het beste. Al helemaal in vergelijking met EA, Activision en in zekere zin Ubi.
ik vermoed dat de pc versie zal komen na de nieuwe consoles.
Single player games zijn toch dood? Alles moet naar mobile? /s
Nee, voor EA waren single players dood als in: EA ziet onvoldoende winst in SP games en produceren daardoor voornamelijk alleen nog MP games. Voor de rest van de wereld is SP gewoon springlevend :)
Ik denk dat de reactie sarcastisch was ;)

Het succes van Red Dead Redemption 2 laat inderdaad maar zien dat er nog erg veel vraag is naar goede vooruitstrevende singleplayer games. Maar met het succes van The Witcher 3 was dat ook al bekent.
Niet helemaal waar want Battlefront 2 had ook een veel beter single player verhaal, na veel commentaar op de singleplayer van battlefront 1. Het zelfde geldt voor de Battlefield serie.
En terecht, petje af. Sta er elke dag nog van te kijken wat ze uit de huidige consoles hebben weten te persen! Oh oh oh, wat moet GTA 6 toch voor spektakel worden :9~ !
Idd - dit voelt voor mij een beetje als het maximale wat ze uit de huidige generatie consoles kunnen persen. Een beetje zoals GTA IV op de Xbox360, zeg maar.
En nu kunnen we wachten op de beste(PC) versie van de game. Tenminste als ze bij Rockstar en Take Two een beetje nadenken.
Wist je nog die tijd dat reacties op nieuwsberichten van tweakers over rdr2 volstonden met reacties als: "rockstar zal door gta online, alleen nog maar focussen op online in de toekomst" of "GTA online heeft rockstar lui gemaakt".
Ik zou een nieuwsbericht over het gebrek aan hdr, ofwel de intens slechte implementatie, in rdr2 en het uitblijven van een reactie van rockstar interessanter vinden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True