Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rockstar maakt achievements voor Red Dead Online beschikbaar

Er zijn al verschillende achievements openbaar gemaakt voor Red Dead Online. Deze zijn te zien op de achievement-pagina van de Xbox One-versie van Red Dead Redemption 2. Rockstar wil de bètaversie van de online multiplayermodus deze maand nog beschikbaar maken.

Gamereviewwebsite Ultragamerz merkte de achievements op 25 november op. Daaruit blijkt dat 0,01 procent van de spelers de achievements had behaald. Dit kan erop wijzen dat Rockstar bezig is met het testen van Red Dead Online.

In september maakte de ontwikkelaar bekend dat Red Dead Redemption 2 een online multiplayermodus krijgt. In Red Dead Online kunnen maximaal 32 spelers in een enkele sessie spelen. Welke modi beschikbaar zijn in Red Dead Online, zoals player-vs-player of team death match, is nog niet bekend. Deze waren wel aanwezig in de online modus van de eerste Red Dead Redemption.

Door Loïs Franx

Stagiair nieuwsredactie

26-11-2018 • 13:49

57 Linkedin Google+

Reacties (57)

Wijzig sortering
De volledige lijst met Trophies was begin oktober al bekend en sinds de lancering van de game staan de online trophies op 0.1% (https://psnprofiles.com/trophies/8370-red-dead-redemption-2)
Vraag me dus oprecht af wat de nieuwswaarde van dit bericht is?
Correct me if i'm wrong, maar begreep vanuit de (Tweakers) podcast dat Jurian Ubachs een keer gemeld had dat hij de achievements moest uitzetten bij het reviewen. Dit, om te voorkomen dat er enig informatie uitlekte over deze game. Dus dan zou het er vanaf het begin al in moeten hebben gezeten. Ik heb echter het spel nog niet gespeeld dus kan het niet uit eigen ervaring verifiëren.

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 26 november 2018 14:37]

Zit er ook vanaf het begin al in. Zowel die van online als die van sp.

De nieuwswaarde van dit bericht is dat dus iemand van een nieuwssite het heel laat heeft opgemerkt en niet zat op te letten...
Zelfde voor de Xbox, je kon sinds launch al door de hele lijst heenscrollen
Kwam deze trophies ook al tegen toen ik door mijn trophies heen keek en de online trophies er ook zag staan (Op PS4 zelf bij 'mijn trofeeën). Dus dacht ook al gelijk hieraan toen ik dit bericht zag verschijnen.
Ik hoop dat ze geleerd hebben van GTA online, want wat een drama is dat zeg met wachten wachten en nog eens wachten. Ik speel het nog steeds, maar ik heb er zo'n 20% lol aan en de rest is ofwel wachten of ergens heen zien te komen.
Gezien GTA online idioot veel geld opbrengt vrees ik het ergste, en sla ook hier de online over.
Het feit dat GTA online zo veel opbrengt zegt natuurlijk helemaal niets over de spel ervaring. Wat mij beterft is het GTA online principe prima. Je kunt eigenlijk alles behalen als je er maar de tijd in stopt. Wil je alles meteen hebben zul je daar geld voor neer moeten leggen.

Dat het zo veel opbrengt geeft aan dat er veel mensen zijn die het dat extra geld waard vinden maar zichzelf niet de tijd gunnen om dit op een natuurlijke manier bij elkaar te halen.
In theorie leuk, maar dan moet de balans van tijd en beloning wel goed zijn. En met de mogelijkheid om te betalen is die meestal een beetje zoek.
Ik herken dat wachten helemaal niet. Ik neem aan dat je doelt op het 'wachten in de wolken' stuk. Ik denk dat ik dat dit jaar op 1 hand kan tellen, waarbij het meestal een storing was bij PSN.
Ik speel op PC. Spel starten duurt letterlijk meer dan 5 minuten (zal wel aan mijn PC liggen, Q6600)
Maar als een vriend joined, komt hij in eerste instantie bij een andere sessie terecht (5 minuten)
Dan kies je join friend (tot wel 2 minuten wachten, want: opnieuw laden of whatever)
Dan moet je elkaar nog opzoeken in het spel (5 minuten rijden/vliegen whatever)
Dan samen een missie zoeken ergens en dan maar hopen dat hij niet net vol zit. Maar als ie te leeg is zit je ook zo weer minuten te wachten tot er genoeg mensen zijn, wat soms nooit gebeurd...
Dan, missie starten: weer die top down view en wachten tot iedereen geladen heeft.

Liever zie ik het zo:
startscherm: kies een vriend en een missie: GO!

[Reactie gewijzigd door Menesis op 27 november 2018 17:44]

Inmiddels is de beta aangekondigd.

Morgen voor iedereen met de Ultimate edition. Woensdag voor release dag spelers. 30 nov voor de rest.

https://nl.ign.com/m/redd...e-beta-morgen-beschikbaar
Een single player game van dit formaat smeekt om een coop multiplayer mode.
Zullen we dat gewoon niet doen?

Het is de GTA5 singleplayer absoluut niet ten goede gekomen.
MP was daar de doodsteek van alle mogelijke SP content.
Ik had inderdaad een stuk meer plezier van GTA 5 gehad als ze SP ook maar iets van aandacht(in de vorm vam content) hadden gegeven. Het succes van MP heeft dat compleet verpest....

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 26 november 2018 14:24]

Zullen we dat gewoon niet doen?

Het is de GTA5 singleplayer absoluut niet ten goede gekomen.
MP was daar de doodsteek van alle mogelijke SP content.
Precies als dat komt heb je grote kans dat je geen eens meer een single player spel krijg van Red Dead Redemption.

Maar ik denk dat je straks geen single player spellen meer heb, want Multiplayer spellen verdienen ze nu eenmaal veel meer mee.
Ik ben het er anders helemaal mee eens.

Ik speel RD2R niet meer sinds ik de single player voltooid heb. Alles opnieuw gaan doen om gouden throphies te winnen zie ik niet zitten. Alle losse missies doen zonder enige vorm van een verhaal of interactie met andere mensen ook niet.

Die game ligt nu dus te wachten tot wij online kunnen en als dat niets is dan is het "uitgespeeld".

Samen met vrienden online spelen is momenteel een groot gemis. Vooral samen en niet VS.
Klopt, waar is de co-op in alle spellen eigenlijk heen?

Leukste tijd heb ik toch beleefd door co-op spellen te spelen (halo 1 bv.).
En tegenwoordig is couch co-op al helemaal gestopt met bestaan.
'coop', well there's your problem.

99% zal net als GTA5 PVP based zijn, de enige drive om betere gear, betere wapens, betere cars (koetsen etc) te hebben, en meer cash voor Rockstar te maken.

Natuurlijk, net als de 'contact missies' en 'heists' in GTA, zal RDR wel zo z'n co-op zut hebben, maar de focus na een jaar is compleet wat GTA nu is. Verschil tussen release en vandaag de dag GTA is ongekend groot.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 26 november 2018 14:05]

Ik denk dat ZombieRofl coop waarbij je de wereld van een vriend joint en samen rustig door de campaing heen speelt, geen chaotische servers met tig spelers, moderators en ranks. Gewoon gezellig samen het spel spelen. Net zoals je dat doet bij spellen zoals the forest, terraria, factorio, starbound of astroneer.
Smaken verschillen er zijn genoeg mensen die GTA 5 grijs hebben gespeeld maar zich niet kunnen vinden in het online gebeuren.

[Reactie gewijzigd door Knijpoog op 26 november 2018 18:47]

Er gaan geruchten (op Reddit) dat de trailer voor online vandaag komt, dus dat zal wel de reden zijn dat de achievements ook bekendgemaakt zijn.
Heb je toevallig de link van de Reddit thread?
Oh shit, nvm, deze man bedoelde een tijdstip, maar geen datum... Lekker handig.
VInd online achievements voor een SP nooit een goed idee. Na een tijdje is het gewoon dood, en is het amper of moeilijk te behalen.
k denk dat Rockstart zowel GTA als RDR2 niet primair als SP heeft ontwikkeld.
Ik heb bijna 500 uur in GTA online zitten dus ik ga dit zeker checken.

Hoop alleen dat ze niet op dezelfde voet door gaan waar GTA Online nu is. GTA Online was goed te doen door alleen races te doen en de verschillende businesses te gebruiken maar het is steeds meer pay to win geworden.

Steeds duurdere items die bijzonder lastig zijn om te kopen zonder naar de shark cards te grijpen.

De lol van het bij elkaar sparen van een supercar of property is er een beetje van af als de prijzen belachelijk hoog zijn en het upgrade path ook nog eens via speciale garages en unlocks gaat.
Eerste Achievement in het plaatje, Posse Up....You formed a persistent posse.
Oh man, daar heb ik nu al zin in. Ik hoop dat ze dat een beetje goed doen, als groep zijnde raids te doen op dorpen, treinen, fabrieken en wat zoal nog meer.

Ik hoop alleen dat het wel posse's zijn van meer dan 4 man, even uitgaande dat de 4 hoefijzers staan voor iedere speler. (of een paard met afwijkende poot instellingen :+ )
Ik word een beetje moe van al die vergelijken met GTAV, RDR2 is een compleet ander spel vanwege het western genre, slow paced en beperkt wanneer het gaat om voertuigen.
Ik hoop dat het een beetje realistisch blijft, RDR1 zaten wel wat coop missies in en je kon een private sessie starten om samen een beetje te gaan klooien in de open wereld.

Ik hoop dat vooral dat laatste er in zit en veel verder en beter is uitgewerkt in de zin van een soort PVE variant.
Er schijnen dedicated servers door *Rockstar zijn geregeld, ik hoop dat het een soort mix word waar je zowel samen als tegen elkaar de open wereld in kan.

Zoiets zou het dacht ik ook worden: https://nl.ign.com/red-de...online-alles-wat-we-weten

Maar een echte GTA cloon is niet de bedoeling volgens *R
Einde van de rit gaat het om 1 ding: geld. En als er ergens succes is gemaakt met een game (en daarna), dan is dit wel GTA5 geworden.. niet heel toevallig van dezelfde maker. Ze zouden werkelijk dom zijn ditzelfde concept niet door te gooien naar RDR2, maar juist een systeem 'wat mooi is voor de spelers', maar geen cent oplevert.

En de drijfveer voor het beter zijn is 10x sterker in PVP-scenario's dan in PVE, GTA was initieel ook erg PVE focused, maar met de komst met de businesses (diverse varianten) en de 'noodzaak' om meest recente zut te hebben (wagens, huizen, etc), hebben ze heel goed gezien dat dit in PVP verband veel sneller triggert om door spelers flink wat geld te gaan uitgeven om 'on par' met hun tegenstanders te komen.

Zoals jouw bericht ook aangeeft:
•"Revive and Survive" - een high-stake battle, zonder respawns.
•Een "Money Grab" objective mode.
•Battle Royale
•Content Creator

•Deathmatch
•Race
•Survival
•Capture
•Last Team Standing
•Parachuting

Als daar 90% geen PVP van is.. weet ik het ook niet :P

Maar PVE bezigheden dan? Nouja..
•Challenges met kleine beloningen
•Weapon challenges
•Treasure hunts
•Goud-mining
•Vissen

Dat dus.. nee, dat is een enorme focus op co-op en PVE toch? :P

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 26 november 2018 16:54]

We gaan het zien, toch denk ik niet dat het een volledige GTAV online kloon gaat worden, tuurlijk zal het bepaalde elementen gaan bevatten (zoals je al hebt aangehaald) maar ik denk ook dat er rekening gehouden word met de RDR fanbase.

Ik hoop in ieder geval dat het mogelijk is om private sessies aan te kunnen maken.
Is dit reclame of nieuws? ik zeg reclame.
Het is natuurlijk wel een erg gehyped spel op dit eigenste moment. Je kan je inderdaad wel afvragen, of dit frontpagina nieuwswaardig is. Als er in Fortnite of PUBG zo'n wijziging zou komen, haalt dit het frontnieuws ook ? Wat als het een iets minder gehyped spel is ?

Als men micro-transactions toevoegd/verwijderd begrijp ik de nieuwswaarde, maar dat er nu achievements beschikbaar komen voor één bepaald spel... goh jah. :/


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True