Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Samsung kondigt Galaxy S10 en vouwbare smartphone aan op 20 februari'

Samsung zou zijn Galaxy S10-telefoons en zijn vouwbare smartphone op 20 februari willen aankondigen op een eigen evenement in Londen en San Francisco. Dat meldt zakenkrant The Wall Street Journal op basis van eigen bronnen.

De vouwbare smartphone moet in april uitkomen, maar de verschijningsdatum is nog niet zeker, meldt The Wall Street Journal. Met de aankondiging op 20 februari zou Samsung concurrent Huawei net te snel af zijn, die de week erop op telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona een vouwbare telefoon zou willen presenteren.

Ook over de naam zit Samsung nog te dubben, meldt de zakenkrant. De namen 'Fold', 'Galaxy Fold' en 'Galaxy F' zijn nog in de running, aldus de bronnen van de krant. Samsung wilde niet reageren op het artikel. De fabrikant toonde in november een prototype. Die heeft een 4,6"-scherm aan de buitenkant en een vouwbaar 7,3"-scherm aan de binnenkant.

Volgens WSJ komt Samsung in de eerste helft van dit jaar met vijf high-end modellen om de verkopen van zijn smartphones aan te jagen. Naast de vouwbare telefoon zijn dat vier modellen in zijn Galaxy S10-serie. Dat zijn volgens geruchten een 'S10 Lite', 'S10' en 'S10 Plus', met respectievelijk twee, drie en vier camera's aan de achterkant en schermformaten van 5,8", 6,1" en 6,4". Daarnaast zou er een 5g-model komen met 6,7"-scherm en vijf camera's op de achterkant. De S10-telefoons zouden op 8 maart uitkomen.

Samsung zou mogelijk zelf een render online hebben gezet van de S10. Een artikel over interface One UI bevatte aanvankelijk een render met een gat in het scherm op de plek waar de S10 die ook zou krijgen, merkte een Reddit-gebruiker op.

Mogelijke render van Galaxy S10 op site Samsung. De afbeelding is helderder gemaakt om de camera onder het scherm te tonen.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

10-01-2019 • 14:39

122 Linkedin Google+

Reacties (122)

Wijzig sortering
De S10 gaat een topper worden qua verkoopcijfers, dat weet ik zeker. De S9 was voor veel mensen meer een 'iets betere S8', de S10 gaat qua UI (hoewel deze ook naar oudere toestellen komt) en design waarschijnlijk weer een 'wow'-momentje geven net als de S8 destijds. :) Zelf ben ik zeer benieuwd naar de vouwbare smartphone, hoewel deze waarschijnlijk te duur zal zijn voor mij om nu te kopen. :P Maar over een jaartje een Lite versie of in de A-serie zie ik wel zitten!
ik heb net een S9 gekocht voor 271 euro, nou voor mij helemaal prima!

wel wennen is het om vingerscanner op de achterkant te hebben :(

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 10 januari 2019 15:04]

Als ik vragen mag; waar heb jij die telefoon voor zo'n lage prijs kunnen kopen?
Of is die 271 geen "kale" prijs?
dat is dus 15 extra per maand extra afbetaling per maand (15*12)= 180+271=€451 voor de telefoon ;)
€451 voor de telefoon, met onbeperkt bellen, sms'en en 1GB internet ja.
Nee, die 15€ pm is bovenop je abonnementskosten. Die 451€ is dus enkel voor de telefoon.

Ik keek verkeerd

[Reactie gewijzigd door kiang op 10 januari 2019 16:08]

Ehh nee? Heb je de link al aangeklikt?

edit: Ik denk dat jij de €100 cashback vergeten bent. Laten we zeggen dat je een jaar abonnement neemt, dan is de telefoon: €347 - €100 + €5 = €252
En het abonnement: €17 x 12 = €204

€204 + €252 = €456

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 10 januari 2019 16:09]

Pepper.com staat vol met S9's voor 350,- ( los )
Zojuist gecheckt en dat klopt niet, het zijn allemaal abonnementen!

[Reactie gewijzigd door choi99 op 10 januari 2019 18:57]

Dus + BKR registratie.
Je krijgt alleen een BKR met een toestelkrediet van boven de €250.
Dit is in dit geval niet van toepassing, omdat je het toestel direct volledig afbetaald.
Hoor ze allemaal weer roepen, geen zak gelezen denk ik. Ik typ dit op mijn S9.

Pepper is ander slag volk, die willen alles het meest goedkoop. Ja het is een abo, maar direct opzegbaar en met cashback vanuit Samsung. Ga nog maar keer inlezen voordat je begint te roepen.

Dit is niet op jouw de hardstyler.
volgensmij kijk je verkeerd ;)

is namelijk kale prijs zoals je zei

er is geen extra afbetaling van de telefoon, toestelbundel staat op €0,-

nogmaals:

https://www.mobiel.nl/sma...%7Cpv-3883#met-abonnement

geen idee of de link het voor jullie goed prefilled
actie van mobiel.nl , tmobile en samsung

https://www.mobiel.nl/sma...%7Cpv-3883#met-abonnement

toestelbundel op €0,- kom je als het goed is uit op 366.
je krijgt nu 100 euro van samsung en heb je 266 + 5 euro thuiskopieheffing = 271
En zit je aan een abonnement vast, groot nadeel wat toch wel het vermelden waard is.
Hoezo? Je hebt het toch nodig?


edit: Een jaar abonnement maakt het zelfs nog goedkoper, dan kom je namelijk op €352 - €100 + €5 = €257 en dat is ook met 5GB + onbeperkt bellen en sms'en

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 10 januari 2019 15:28]

Nou je zou er al een kunnen hebben, nu niet willen verlengen om welke reden dan ook, enz enz.
Dan moet je helemaal niet naar andere telefoons kijken, maar eens een keer blij zijn met wat je hebt. :)
Waarom mag je geen nieuwe telefoon willen als je abonnement nog loopt dan?
Misschien loopt dat abonnement al jaren bijvoorbeeld en is het nu contract vrij.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 10 januari 2019 16:01]

Don, jij mag van mij alles doen wat je wil. :)
Wat is dit nou weer voor onzin opmerking.
Er kunnen 1001 redenen zijn waarom het niet goed uitkomt om tegelijkertijd een nieuw abbo af te sluiten ten tijde dat je een nieuwe telefoon nodig hebt.
Ik reageerde alleen op de eerste zin eigenlijk. Vanwaar zo boos? Als jij die telefoon wil kopen, moet je dat natuurlijk gewoon doen, het was eigenlijk meer met een knipoog bedoeld. :)
nou hij heeft wel gelijk, je koopt toch wat het voordeligst is en gaat in deze tijd toch geen losse toestellen meer kopen? wanneer je een nieuwe tel zoekt.

enkel wanneer je tel kapot is gegaan en je zit nog in je abo en repareren is te duur, dan is keuze voor een los toestel nog logisch, maarja dan kun je ook zeggen dat die wat voorzichtiger moet zijn.
je koopt toch wat het voordeligst is en gaat in deze tijd toch geen losse toestellen meer kopen? wanneer je een nieuwe tel zoekt.
In deze tijden kopen steeds meer mensen juist een los toestel. Q3 2017 was dat aantal 44% t.o.v. 34% een jaar eerder. Deze lijn zal waarschijnlijk alleen maar doorzetten dankzij de BKR-registratie.
Nou ik koop wel gewoon m'n telefoons los. Maar ik ben het met je eens dat dit wel een leuke aanbieding is als je en een nieuwe high-end telefoon wil en een nieuw abonnement en een 2jarig contract geen probleem vindt.
Ik koop liever geen telefoon met bkr registratie, dus ik moet of een goedkoop toestel uitzoeken of de telefoon los afrekenen. Dat laatste is voor mij geen enkel probleem.
dit is een telefoon zonder bkr ;) zoals je kunt zien...
Sinds wanneer is 250+ geen bkr?
Omdat je vlgs mij die niet financiert, maar gelijk aftikt
je hebt pas een bkr registratie als jou toestelbundel boven de €250,- zit.

dus zelfs als jou toestelbundel €10,- p.m. is dan kom je in 2 jaar tijd op €240,- uit en zit je dus nog onder de grens om een bkr registratie te krijgen.

bkr registratie is gekomen omdat iedereen zelfs die het niet konden betalen hun mobiel in hun abonnement kochten en dus €50,- p.m. moesten gaan betalen ipv €20,- p.m. en €720,- meteen betalen voor het toestel.

ga je nu dus voor de eerste keuze dan heb je een bkr, ga je voor de 2de keuze dan heb je geen bkr mits de toestelbundel dus niet boven de €10,- p.m. is.
Ik snap de berekening, maar was in de veronderstelling dat je hier dus een lening van meer dan 250 euro aangaat, maar dat is dus niet zo al sik het goed begrijp.
Dat is indd niet zo, je leent maarliefst 0 euro.
Niet echt... Ik krijg van mijn werk al een abonnement, met een ruk telefoon er bij (Samsung J3 :X )

Dus, gewoon mijn eigen S8, sim kaart er in en klaar.

Ook als je liever prepay hebt dan is dit een prima optie. Doe ik eigenlijk altijd.
+ abo wordt duurder nadat je 2jarige contract is verlopen, dan gaan alle acties eraf en dat doet pijn ^^
Je abonnement wordt niet duurder nadat je contract is verlopen, sowieso niet als je dit specifieke abonnement bij T-mobile afsluit.
(maar je kan altijd voorzichtiger zijn).
Er zijn tientallen meer redenen dan "je eigen schuld" dat een toestel kapot gaat.
ik ga niet iets direct bij Tmobile afsluiten dan betaal je dus de volle pond.

dan heb ik die maand ervoor dus dik teveel betaald. noty

en als het niet je eigen schuld is, heb je garantie op je toestel mits binnen 2 jaar maar anders kun je weer abo afsluiten als je een nieuwe wilt.
nadeel? ja je zit 2 jaar vast aan een abo, maar als je niet aan de nieuw abo toe bent dan kijk je toch niet naar een nieuwe telefoon?
Huh waarom niet dan?
nou ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom ik een telefoon zou willen kopen zonder abo?
Goedkoper.. voor mij wel dan, ik doe rustig 4-5 jaar met een telefoon.
ik zit nu op 7.5 per maand. (90,- p/j)
Koop me telefoon 2e hands, gemiddelde 200-350 euro. maar, wil ik sneller nieuwer, verkoop de oude weer en koop weer een andere 2e hands.

het is maar net wat je wilt.
Ik zit b.v. nu te wachten tot de mi 8 of mi mix 2s of lg G7ThinQ laag genoeg zijn.
niet dat ik het geld niet heb, ben gewoon te gierig om het aan onzin uit te geven wat binnen nu en 3-6 maanden 50% minder waard is.
ja maar als ik abonnement wil afsluiten met deze specs betaal ik €20,- p.m. dusja dan ben ik duurder uit :P
nou ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom ik een telefoon zou willen kopen zonder abo?
Wisselt natuurlijk van geval tot geval, maar die situaties bestaan natuurlijk gewoon.

Omdat je al een abo hebt, maar wilt wisselen van telefoon
Omdat je al een abo hebt, maar je foon is kaduuk en repareren is niet meer de moeite
Omdat je na je 2 jaar abo sim only bent gegaan en je daar een nieuwe foon bij wil.

Die laatste is op mij van toepassing. Mijn sim only is dermate scherp dat wanneer ik telefoon + abo afsluit, ik bijna 7,- p/maand meer ga betalen voor lucht. Daar bovenop is de telefoon kapot gegaan (eigen schuld) en de reparatie voor de 4 jaar oude vind ik niet meer de moeite.

Gebruik nu de S8 van mijn werk met dubbele whatsapp voor beide nummers. Bellen doe ik prive toch nauwelijks.
Ik koop al jaren mijn telefoons los van mijn abo. Denk dat steeds meer mensen dat doen.
ben je wel duurder uit, dus waarom doe je dat?
Ik wil de telefoon hebben zodra hij uit is, niet zodra mijn abo verloopt. Je bent tegenwoordig zelden nog echt duurder uit. Ik wil niet het gezeur hebben met bkr registraties.

Een telefoon nemen bij de verlenging van je abo is wat mij betreft echt een achterhaald concept. Zeker bij nieuwe telefoons.
bkr registratie krijg je pas wanneer je toestelbundel boven de €250,-
met deze deal zit je op €0,- je mag in een 2 jarige contract maximaal €10,- in je toestelbundel gooien dat je dus maandelijks aflost. (dan kom je op €240,- uit)

Ik hoef indd geen telefoon te hebben die net uit is, ik ben tevreden met een ouder model, omdat die dus goedkoper is en bijna net zo goed werkt!

als ik kan kiezen tussen een telefoon kopen van bijna €1000,- en nog niet eens een jaar later voor €271,- is mijn keuze snel gemaakt!
Ik ga alleen voor iPhones, en dan liefst de nieuwste op de dag van release, en dan niet de instapversie maar 1 groter. Met een abo schiet dan echt niet op.
Ik ook hoor.

Had sim only bij tmobile lopen, maar als ik voortijdig zou verlengen incl s9+ (zelfde unlimited abo) en het toestel in 1x zou kopen (dus aflossing op €0), dan kost het toestel mij los 506 euro. 100 cashback van samsung maakt 406 euro.

Maar mijn maandbedrag ging van 30 naar 23.5 (korting op unlimited geldt namelijk alleen voor s9 en s9+), dus ik bespaar over 2 jaar 130 euro op mijn abo.

S9+ dus in feite voor 270 gekregen.
Die scanner aan de achterkant is inderdaad wennen, ik heb hem ook op mijn S8.
Ik gooi hem open met mijn gezicht en de vingerscanner gebruik ik voor mobiel bankieren, gaat na een korte periode wel goed genoeg dat ik gewend ben.

Mooi prijsje trouwens voor een S9 :)
Unlocked zonder abbo voor die prijs?!
Dat niet, maar wel voor €16 per maand. En dan krijg je 5GB + Onbeperkt bellen en sms'en. Niet gek, en dat abonnement heb je toch ook nodig.
Alleen hierom heb ik na het hebben van een oneplus 6 een 6T gekocht. Kon er maar niet aan wennen. Vooral als je aan het bureau werkt
Daar ben ik nog niet zo zeker van eigenlijk. Reacties op het gat in het scherm zijn gemiddeld genomen niet heel positief en er is steeds meer verzet tegen de hoge prijzen van de high-end modellen. Er is qua goede hardware voor een goede prijs nu enorm veel keuze dus ik ben heel benieuwd hoe de S10 het gaat doen.
Inderdaad, dat gat in het scherm zou voor mij een reden zijn hem niet te nemen. Ik vind het nog lelijker dan een notch. Maargoed dat zal voor veel mensen niet gelden natuurlijk.

Maar ik heb net 3 maanden geleden een S8 genomen (ik neem altijd een wat ouder model vanwege de prijs, en de Exynos S9 heeft een veel slechtere accuduur dan de S8 bovendien). Dus voorlopig kan ik wel vooruit.

Edit: De dingen die @brick5492 hierboven noemt heb ik nooit zo als nadeel ervaren. Bixby button zit niet in de weg (ik heb bixby gewoon uitgezet), de vingerafdrukscanner stoort me niet en de home button miste ik ook al niet.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 10 januari 2019 17:44]

Home button is soort van aanwezig, incl tril feedback. Hard press midden onder op je scherm.
Er waren destijds ook veel negatieve reacties op de leaks van de S8 (Bixby button, vingerafdrukscanner naast camera, geen fysieke home button meer) en de prijs van de S10 wordt waarschijnlijk dezelfde als van de S8 bij launch. En deze was toch ook een succes? Denk zelf dat de S10 weer een topper wordt voor Samsung, maar we gaan het zien :)
Denk het ook, zeker ook met de vingerafdrukscanner onder het scherm :)
Ik ben vooral benieuwd naar de next-next gen!

Het ziet er immers naar uit dat het smartphone design aan de voorzijde stilaan geperfectioneerd zal raken (eens heel de voorkant scherm is, ben je klaar, niet?) dus indien men nog evenveel nieuwe toestellen wil blijven verkopen, waar zal men zich dan op focussen? De camera verder uitpuren? Batterij? Iets compleet nieuws?
gamephones; de markt voor games op de mobiel is enorm, en er wordt bakken met geld mee verdiend. Gek genoeg zijn er vrijwel geen gamephones. Dat komt dan weer vooral door kip/ei verhaal; ondersteuning door games van gamephones.
Ik vind het altijd geweldig hoe veel mensen altijd Samsung afkraken. Wees nu eerlijk iedereen heeft gewoon een persoonlijk smaak en mening. Laten we dat eens a.u.b. respecteren.
Als we afgaan op de eerdere reveal (in het donker nog wel) van dat vouwbare prototype ben ik wel pessimistisch. Als je die vermeende Xiaomi foldable prototype ziet die veel eleganter uit ziet komt Samsung er wat bekaaid van af.

Hopelijk is de productieversie veel beter maar ik vrees dat het mini scherm en binnenin de grote tablet niet echt het antwoord is op ons probleem van kleine schermen. Die Royole Flex zit in hetzelfde schuitje van weinig elegante oplossingen.

Maar ik zie de toekomst binnen 2 jaar wel rooskleurig in als deze modellen doorontwikkeld worden.

Buiten de notch verwacht ik niet zoveel vernieuwingen voor de S10, we zitten aan de piek van grote verbeteringen. Een betere camera en de in screen fingerprint sensor zullen wel gaaf zijn.
Zo'n s10 lite lijkt me wel wat. Een 5,8" telefoon in de behuizing van een s7 (5,2"),ongeveer. Als die telefoon rond de 400,- gaat kosten, zou dat een grote doelgroep aanspreken.
Man wat hoop ik op een topmodel versie zonder inkeping of gat in het scherm......
ik zet mijn vraagtekens bij de vouwbare telefoon. kan me niet echt iets bedenken dat dit van pas gaat komen. en daarnaast google moet waarschijnlijk android ook nog eens hierop aanpassen om er voor te zorgen dat het het GUI zich juist aanpast en hiermee overweg kan. oke scherm kan uitgebreid worden als je uitvouwt maar als ik grote scherm nodig heb om taken te volbrengen dan pak ik mijn laptop er wel bij of koop ik wel een tablet. ik ben benieuwd hoe dit functioneel gaat uitpakken

de galaxy edge veries hebben een rand die gebogen is. samsung heeft hierin wel wat functionaliteit tijden in gebouwd maar ik heb de indruk dat het nog niet zo spannend is geworden.

[Reactie gewijzigd door jbuijvoets op 10 januari 2019 18:40]

En ik zie dat dus totaal andersom. Want met een vouwbare telefoon heb ik geen aparte tablet meer nodig. En met Dex kan ik hem ook als desktop gebruiken - alles in één. Ja graag!
Is er eigenlijk al bekend of de S10 WiFi 6 / ax krijgt of niet?
5 camera's op de achterkant. Dat ziet er toch niet uit, ga ik persoonlijk niet mee lopen
Dat mag je vinden, doe mij die 5 camera dan maar ook al ziet het er niet uit :Y)
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahaha.
Zeer benieuwd naar dit toestel. Als de S10 niet aanslaat dan is de duikvlucht voor de smartphone afdeling van Samsung een feit. En zie daar maar eens dan weer uit te komen. Maar heb alle hoop voor de S10.
Zelfs de Note 7 was geen reden voor een duikvlucht dus dat verwacht ik eigenlijk niet. Hoe veel slechter kan het worden dan een telefoon die niet in het vliegtuig mag en iedereen verplicht weer moet inleveren vanwege ontploffingsgevaar?

Dus als ze daar wel overheen kwamen dan gaat een tegenvallende S10 ook wel lukken (en dat is ook helemaal niet zeker)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.