Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Stemacteur hint op nieuwe Splinter Cell-game

Luca Ward, een Italiaanse stemacteur die in voorgaande games de stem van Sam Fisher insprak voor de lokale versie van de Splinter Cell-games, hint op een nieuwe game op zijn Facebook-pagina.

Ward veranderde de profielfoto van zijn Facebook-pagina. Op die foto is nu zijn hoofd te zien naast de drie groene stippen die het logo vormen van Splinter Cell. Bovendien plaatst hij in de comments onder de foto een link naar de muziek die te horen is in het menu van het eerste deel uit de Splinter Cell-serie. De hints van Ward doen vermoeden dat er aan een nieuwe Splinter Cell-game gewerkt wordt en dat Ward opnieuw is aangetrokken om de stem van de hoofdpersoon in te spreken voor de Italiaanse versie van de game. Uitgever Ubisoft heeft nog geen nieuw deel in de serie aangekondigd.

Dit is niet de eerste aanwijzing dat de Franse uitgever aan een nieuw deel werkt. Twee weken geleden liet Jade Raymond in een interview los dat ze voor Ubisoft een concept heeft uitgewerkt voor een Splinter Cell-game, die destijds echter niet in productie genomen is. Raymond wilde verder niets over het concept loslaten, aangezien het nog door Ubisoft uitgewerkt zou kunnen worden. Raymond werkte als producer mee aan Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist uit 2013, maar verliet Ubisoft in 2014, om over te stappen naar Electronic Arts. Ook daar is ze inmiddels alweer weg: in oktober 2018 maakte EA haar vertrek bekend. Eerder dit jaar voorspelde de enigszins beruchte analist Michael Pachter al dat Ubisoft in 2019 vier grote nieuwe games op de markt gaat brengen, waaronder een nieuwe Splinter Cell-titel.

Luca Ward op Facebook

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

10-01-2019 • 14:52

36 Linkedin Google+

Reacties (36)

Wijzig sortering
Yes! De graphics van deze tijd (+ray tracing? :p) zou het wel heeel vet maken, omdat schaduw zo belangrijk is in dit spel. Nu hoop ik eerder gezegd wel op Michael Ironside als stem, door omstandigheden dacht ik, deed hij 1 van de laatste games niet meer.

Wachtte er zelf al een tijdje op. Uren gespeeld vroeger!
Ironside zat er bij Blacklist niet meer bij omdat Ubisoft de stemacteurs ook de mocap voor de karakters wouden laten doen, en Ironside is niet de meest jongste of athletische acteur meer, dus hij werd vervangen voor een jongere stem.

Vond het wel een gigantisch gemis, want de nieuwe acteur had niet dezelfde 'ziel' in de stem als Ironside had, en vond hem niet memorabel.
Hij bedankte voor Blacklist vanwege gezondheidsredenen. Zijn dokter heeft hem inmiddels weer groen licht (get it?) gegeven om dergelijke rollen te accepteren. En zo was hij gewoon weer te horen in de speciale Splinter Cell missie in Ghost Recon Wildlands, een kippenvelmomentje om eerlijk te zijn.

Sam Fisher = Michael Ironside
Een nieuwe SC zou goed nieuws zijn idd! Hopelijk weer met de perfect matchende stem van Ironside.
groen licht
I see what you did there. :*)
Sam Fisher = Michael Ironside
Precies! _/-\o_

(edit - verwoording)

[Reactie gewijzigd door OBKKD_NL op 10 januari 2019 16:24]

Ga er maar van uit dat dit een hint is naar een hele bijzondere nieuwe game in de splinter cell game franchise. Persoonlijk verwacht ik dat we binnen paar dagen de bevestiging krijgen, voor een nieuwe mobiele game :P

Sorry met de laatste aankondigingen en hints naar nieuwe games kon ik het niet laten. Men probeert op alle mogelijke manieren een hype en verwachting bij fans te creëren, maar tot nu toe loopt het alleen maar uit op grote teleurstellingen. Ik hoop echt op een volwaardige pc game, maar ik ben er bang voor.
Mobile is mogelijk want bestaat al :)
Tja, zou je dat doortrekken hadden er ook nooit meerdere PC en consoles games er kunnen zijn binnen de franchise.
Zou mooi zijn! Zeker de eerste paar spellen waren zeer tof!

De link naar de muziek van het eerste spel zou natuurlijk ook kunnen duiden op een "HD"-remake.
De eerste 3-4 spellen waren zeker tof, daarna is het moeilijk hard bergafwaarts gegaan, met zulke hoge snelheden dat ik de daaropvolgende games ook het liefst vergeet. Wat mij betreft zijn die spellen ook dan geen Splinter Cell games, maar een generieke actiegame waar toevallig een Splinter Cell skin opgeplakt is. Kan me daar nog steeds heel boos om maken haha.

Ik heb geen goede hoop, maar zoals Jim Button altijd zei, hoop moet je altijd hebben, dus dat heb ik dan ook maar. Ga toch gewoon lekker terug naar de oude tijd, misschien is het wat minder "soepel" om te spelen, maar fuck dat, het sluipen en de missies volbrengen zonder ook maar 1 iemand neer te halen zonder al dat overdreven gedoe was voor mij echt genieten. Beste stealth game ooit gemaakt, de uren die ik heb gestoken in zowel 1, Pandora Tomorrow, Chaos Theory en Double Agent zal ik echt nooit meer vergeten, wat een toppers waren dat allemaal, stuk voor stuk. Je zag dat bij Double Agent ze al wat meer "casual" (heb er simpelweg geen ander woord voor) gingen, en de daaropvolgende game was echt dramatisch, om nog maar niet te spreken over de opvolger daarvan :r . Maar goed, het lijkt wel alsof tegenwoordig alle spellen precies hetzelfde moeten spelen.

[Reactie gewijzigd door sassymousasi op 10 januari 2019 15:09]

Ik vond Blacklist juist wel weer een goede weg terug, al mistte ik het normaal kunnen saven. Maar inderdaad tussentijds heeft het een behoorlijke dip gehad. Bij Conviction kon je niet eens meer lijken opbergen/verplaatsen. Maar goed zelfs in het allereerste deel zitten verplichte niet-stealth stukken.

Ik hoop dat ze de weg van Blacklist weer wat aanhouden, en niet weer extreem casual gaan worden. Men denkt dan vaak een breder publiek aan te spreken, terwijl een aanzienlijk deel van de fanbase die de spellen traditioneel waardeerden dan juist weer wegloopt.
Ik vond het spectaculair dat er op een moment een deel was waarbij je een airstrike kon oproepen... Lekker stealthy natuurlijk.

Die eerste paar delen waren inderdaad het beste. Hoe spannend was het moment in de kelder, toen je omsingeld was en het licht uit ging? Of het met de laser afluisteren van de twee Georgische presidenten... Geweldig.
Ik wacht tot Splinter Cell Chaos Theory backward compatible en X enhanced wordt. De Xbox One X Enhanced games zijn geweldige 'remasters', gratis als je het origineel nog hebt. Ninja Gaiden op de Xbox One X is 4K en 60fps, echt prachtig.
Voor mij is de eerste Splintercell het beste deel. Toentertijd nog op de normale Xbox met die enorme controllers, dat was alweer in 2002, time flies.
De derde was voor mij eigenlijk wel de piek, Chaos Theory was het volgens mij. Fijne niet symetrische multiplayer ook.

Dat eerste level in de regen waar je een vuurtoren beklimt, ik kan het allemaal zonder moeite voor de geest halen!

[Reactie gewijzigd door Rexus op 10 januari 2019 16:12]

Inderdaad! Chaos Theory was ook voor mij de pure essentie van topkwaliteit strategische stealth gameplay. De delen erna zochten het grote publiek op door er een actie game van te maken en waren enorme afknappers. Ik wenste dat de stijve pakken bij Ubisoft eens leerden dat het niet verkeerd is om games voor een kleinere doelgroep te maken.

[Reactie gewijzigd door MaestroMaus op 10 januari 2019 17:26]

Ik vond de eerste 3 super. Maar de eerste was trial andere error. En dat was perfect! In andere delen kon je gewoon telkens saven en dat veranderde de sfeer
Voor het E3 van vorig jaar heeft Michael Ironside himself nog een hint geplaatst... Ik hoop echt dat het iets wordt.. Een nieuwe Splinter Cell word ik enthousiast van!
Dat niet alleen. Hij had ook DLC ingesproken van Ghost Recon. Lijkt me niet dat ze hem alleen voor dat halve dagje werk naar de studio hebben gehaald...
Als dit waar is dan is dit in mijn ogen geweldig nieuws! Speel SC sinds de eerste game uitkwam en heb ze hier allemaal thuis liggen. Snap nog steeds niet waarom SC:Blacklist zulke lage verkoopcijfers had. Was niet de beste SC ja dat geef ik toe maar hij was nog steeds erg vermakelijk. De gameplay was in ieder geval beter dan dat van SC:Conviction in mijn opinie. Het verhaal vond ik ook op een leuke manier gepresenteerd en de coop was erg uitdagend.
Helemaal mee eens, klein minpuntje voor Blacklist vind ik alleen dat de multiplayer erg slecht werkte. Maar de single player was bijzonder vermakelijk waarmee je ook gewoon een keuze kon maken qua speelstijl: ghost (stealth en ongezien blijven), assault (domweg vol in de actie gaan) en panther (een combinatie van assault en ghost). Dat maakte het ook leuk om soms nog een 2e keer te spelen met een andere speelstijl.
Ik ben helemaal eens met je mening over de multiplayer voelde erg slecht uitgewerkt vergeleken met vorige delen. Maar wat ik wel vond is dat de SP deel erg makkelijk is van de laatste paar SCs. Kijk maar eens naar Hitman 2 op master niveau of hitman 1 of pro niveau. Dat is eigenlijk het niveau qua uitdaging die ik wil zien in SC.
Ik hoop dat ze de multiplayer van splinter cell chaos theory kunnen evenaren, blacklist multiplayer was nog wel ok maar had net niet dezelfde feeling.
Als het op de PS5 uitkomt koop ik het direct. En de moeilijkheidsgraad weer op en top is niet zoals de laatste delen. Maar echt de vroegere delen
Wel vreemd, de stem uit de eerste delen (Michael Ironside) heeft nog DLC ingesproken voor ghost recon. In mijn oren ook de eerste keus.

Of ze willen een 'jonge' Sam fisher game maken. In de eerste delen loopt Sam tegen zijn pensioen aan.
Luca Ward verzorgt de stem van Sam Fisher in de Italiaanse vertaling van het spel. Dus dit zegt niets over de stemacteur voor Sam Fisher in het Engels.
Ik had een aankondiging de laatste E3 al verwacht of misschien meer gehoopt :+
Echt dit zou ik erg op prijs stellen.
Met een multiplayer ala Chaos Theory!
Ik hoop eigenlijk op Chaos Theory 2 qua gameplay, maar ik ben bang dat dat niet meer zal gebeuren. Na Chaos Theory is de serie veranderd om een breder publiek aan te spreken en is de gameplay veranderd van "voorzichtig en systematisch levels verkennen en patrouilles omzeilen" naar "schiet iedereen neer zonder gezien te worden in hoog tempo". Met Blacklist is Ubisoft redelijk teruggekeerd naar de oudere gameplay stijl maar nog steeds ligt de nadruk teveel op de mogelijkheid om in volle actie te kunnen spelen waar de pure stealth onder lijdt. En persoonlijk vond ik het verhaal en dialoog van Blacklist op teveel punten tenenkrommend, maar dat kan aan mij liggen. ;)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True