Ubisoft uit zich onzeker over toekomst Splinter Cell- en Prince of Persia-series

Ubisoft kan geen zekerheid bieden over de toekomst van Splinter Cell en Prince of Persia. Chief creative officer Serge Hascoet zegt dat er 'wordt gevochten voor middelen". Hascoet kan het antwoord niet verder toelichten.

Game Informer vraagt aan Hascoet of er franchises op Ubisofts radar staan die de afgelopen vijf tot tien jaar geen nieuwe release hebben gehad. De chief creative officer noemt specifiek Splinter Cell en Prince of Persia in zijn antwoord. "Ik kan op dit moment geen informatie geven, maar ik kan wel zeggen dat we vechten voor middelen. Het is geen kwestie van onwil, maar een kwestie van onmacht."

Het laatste Splinter Cell-spel dat uitkwam was Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist op 23 augustus 2013. Tegen november van dat jaar had Ubisoft maar twee miljoen exemplaren wereldwijd geleverd, volgens GameSpot. Forgotten Sands, het laatste Prince of Persia-spel, kwam uit in mei 2010 voor consoles en handhelds. Een maand later kreeg het spel een pc-versie. Op 25 juli 2013 werd Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame uitgebracht voor iOS. Het originele spel kwam in 1993 uit voor MS-DOS.

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, Xbox 360 (Windows)
Screenshot uit Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Door Loïs Franx

Redacteur

03-10-2018 • 14:14

75

Reacties (75)

75
74
36
9
0
35
Wijzig sortering
Als Ubisoft de resources niet meer heeft om een nieuwe Prince of Persia uit te brengen, laat ze dan alsjeblieft de franchise verkopen aan een partij die er wel raad mee weet.
Want? Lijkt me makkelijker om gewoon zelf een franchise uit de grond te stampen dan. Dat constante herhalen is juist wat de series heeft gestopt
Dit. Het vervolg van PoP was gewoon beter dan het origineel, je maakt niet vaak mee dat een oude franchise die al goed was niet verknald wordt.
.oisyn Moderator Devschuur® @BikkelZ3 oktober 2018 14:44
Welk vervolg? The Sands of Time was erg goed, daarna ging het steeds minder. De reboot was wel aardig maar had er niet echt een PoP gevoel bij.
Met Sands of Time bedoel je de hele trilogie neem ik aan? Of alleen de eerste game?
Persoonlijk vond ik die hele trilogie gewoon top. Mag wat mij betreft ook een remake krijgen. De cellshaded game die daarna kwam was niets. Een van de weinige games die ik gespeeld heb en vervolgens niet uitgespeeld. Het was zo repetitief en makkelijk van opzet, zonder interessant verhaal dat ik me besefte dat het nergens op sloeg om het te blijven spelen. Ze hebben daarna The Forgotten Sands uitgebracht als een 4e deel voor de Sands of Time trilogy, maar die game had het gewoon niet. Voelde anders aan, en een zwak verhaal.
.oisyn Moderator Devschuur® @RaJitsu3 oktober 2018 17:58
Met Sands of Time bedoel je de hele trilogie neem ik aan? Of alleen de eerste game?
Nee alleen de eerste titel. Ik vond Warrior Within al een stuk minder, en Two Thrones kan ik me niet eens meer voor de geest halen eerlijk gezegd 8)7.

Die cellshaded game was wat ik bedoelde met de reboot ("Prince of Persia", 2008).
Ah, interessant. Warrior Within was wat duisterder en kreeg de kritiek dat het te veel afgedaan had aan de sprookjesachtige stijl van de eerste game. Maar Two Thrones ging meer tussen de twee games zitten. Ik vond die twee games iig interessante dingen doen qua actie en klimwerk wat iets toevoegde aan de eerste game. Maar daar had jij dus een heel ander idee over. Dat kan natuurlijk.
.oisyn Moderator Devschuur® @RaJitsu3 oktober 2018 18:04
Oh ja ze waren zeker uitgebreider, maar ik miste vooral een beetje het verhaal. Warrior Within vond ik eindeloos, zeker een hoop puzzles en battles maar ik was 50% van de tijd ook gewoon de weg kwijt (en je kan echt eindeloos heen en weer lopen). Ook de gigantische hoeveelheid aan combo's die je kon doen vond ik niet direct een positief ding. Ik denk dat ze gewoon een beetje teveel overboard zijn gegaan met dingen aan de gameplay toe te voegen :). Vaak zit de kracht 'm juist vooral in de eenvoud.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 05:27]

Die combo's, het verkennen is dan weer wat _mij_ heel hard aansprak ;)
Liever veel combo's die je niet hoeft te gebruiken dan een handjevol en je na 2 hits wel uitgekeken bent op de combat.
Ah op die manier. Ik kan me wel voorstellen dat je het dan te veel vind. Ik vond de vele combat moves juist een positief ding en stoorde me niet aan de puzzels. Dat heen en weer lopen was inderdaad soms wel vervelend, maar was geen punt van irritatie voor mij. Zeker de tijds-elementen vond ik wel aardig uitgewerkt.
Wat mij betreft waren alleen de eerste twee Prince of Persia's uit de jaren '90 goed.
Zeker als je de overstap van cga naar ega maakte!

Had je opeens levensechte graphics!
.oisyn Moderator Devschuur® @DannyvDalen3 oktober 2018 19:04
VGA bedoel je ;) (van onder naar boven: CGA-Mono, CGA, EGA, VGA)
Nee het was bij dat spel echt de overstap naar ega die de grootste indruk maakte op mij.
Van roze en blauw naar "echte" kleuren.

Vga was natuurlijk nog mooier, maar het verschil tussen ega en vga was iets minder spannend in mijn ogen.

Toen werden er nog grote stappen gemaakt.
Sands of Time was een grandioze game. Daar heb ik veel plezier mee gehad. Zelfs speciaal een nieuwe videokaart voor gekocht toendertijd :P
Dat gaan ze ook helaas niet doen, omdat Prince of Persia qua gameplay een concurrent van hun Assassin's Creed is. Het is veiliger voor hen de rechten te houden er er niets mee te doen, dan een potentiële concurrent te helpen hun cash cow te beconcurreren.
Als ze nu de gameplay van de eerste Prince of Persia's weer terugbrengen, maar dan met modernere graphics natuurlijk, dan is het is een stuk minder concurrerend met Assasin's Creed. En gek zou het zeker niet zijn, want er zijn tegenwoordig steeds meer reboots van oude spellen.
Jammer, de Splinter Cell-franchise altijd erg gewaardeerd. Helaas moeten die spellen altijd meer mainstream worden, waardoor men altijd denkt dat de doelgroep groter wordt, terwijl deze dan vaak verschuift, niet noodzakelijkerwijs groter wordt. Zo was de voorlaatste Splinter Cell al een handjevasthoud-feest, en was Black List al weer een wat betere stap terug. Al vond ik het niet kunnen saven wel een beetje een irritante belemmering.

Volgens mij verkochten de eerdere delen van Splinter Cell altijd erg goed.
Hier nog een zeer groot liefhebber van deze franchise. Heb ze allemaal grijs gespeeld en hoewel het in Conviction idd de verkeerde op leek te gaan, vond ik Blacklist toch weer ijzersterk. Zou het echt onwijs zonde vinden als er geen uitzicht meer is op een nieuwe titel. Wat hierboven al werd gezegd over PoP, verkoop de franchise dan aan een studio die er wel brood in ziet. Bizar ook dat een verkoop van 2 miljoen stuks in 3 maanden tijd wordt verwoord als "maar 2 miljoen" :/
Conviction en Blacklist waren geen Splinter Cell. Als je de eerdere delen had gespeeld begrijp je wat ik bedoel. Echt ongelooflijk jammer. Waar ze vroeger nog concurreerde met Metal Gear is het nu gewoon een doodsimpel actiespelletje geworden. Ik vind het echt doodzonde. Splinter Cell 1 was het eerste spel waar ik echt naar uitkeek om te spelen, en had ik ook netjes gekocht. Alle delen daarop doodgespeeld, al begon het met Double Agent wel minder te worden (je zag daar al dat ze het "toegankelijker" wilde maken, what the hellever that means), ik had er nog steeds ontzettend plezier in.

Na Double Agent waren het geen Splinter Cell games meer en heb ik de serie doodverklaard. Godsgruwelijk jammer. Baal er nog steeds van. Een spel zoals SC op de PC is er simpelweg niet (meer).

[Reactie gewijzigd door sassymousasi op 23 juli 2024 05:27]

Ik heb altijd onwijs genoten van Splinter Cell. Ook de laatste delen waren op hun manier heel sterk. Ik heb ook geen problemen gehad met de acteurs (niet eens gemerkt); ik ga echt op in het verhaal zoals het gegeven wordt. Ik kan me echter helemaal niet vinden in de multiplayer elementen. Al die mensen die door levels heen willen rushen.. nee.
Ook de oude Rainbow Six games vond ik geweldig. Helaas wordt er tegenwoordig zoveel gepusht op (high action) MP games, dat werkelijke gameplay (en bovenal campaign mode) verloren gaat. Maar ik geloof dan ook dat stealth fanaten zeer in de minderheid zijn.
Anoniem: 1123517 @vpm3 oktober 2018 18:56
Ja, ik hoop echt dat ze Rainbow Six Vegas 3 gaan uitbrengen. Vegas 2 vond ik een van de beste spellen ooit. Was echt een geweldige game.
R6:3 Raven shield was nog beter! (wel alleen de pc variant) Vegas was ook erg tof.

De echte R6 van vroeger mag wel weer terugkomen ja, zo ongelooflijk veel gespeeld in mn jeugd.

Insurgency lijkt er wel wat op maar is het toch niet helemaal voor mij.
true that, ik hoop ook echt ontzettend op een nieuw deel daarvan. Vond ik ook echt supertof om campaign coop te spelen met je maatje. Supertof echt.
Blacklist heeft bijna dezelfde speelstijl als mgsv en is vooral in coop subliem.
Dan heb je de voorgaande delen niet gespeeld. Als je niet ziet dat SC:C en SC:BL geen echte SC games waren en volledig dumb-downed zijn dan kan het niet anders dat je de voorgaande delen niet hebt gespeeld. Vanaf Conviction is het een actiegame geworden, ik vergelijk het meer met Uncharted dan met SC. Enige overeenkomst is de 3 bolletjes die boven je hoofd zit. Zelfs de originele Sam Fischer was niet meer van de partij. Dus please.

Overigens zou het goed kunnen dat Metal Gear inmiddels ook dumb downed is, dus wat dat betreft zou het misschien wel kunnen dat ze dichter bij elkaar liggen, ik vergelijk de SC series (Original, Pandora Tomorrow, Chaos Theory) met MGS3, wat mij betreft het beste MGS spel in de series. En als je Conviction of Blacklist met MGS3 vergelijk zie je dat je stront met appels vergelijkt.

[Reactie gewijzigd door sassymousasi op 23 juli 2024 05:27]

Dan heb je de voorgaande delen niet gespeeld..

Vanaf Conviction is het een actiegame geworden, ik vergelijk het meer met Uncharted dan met SC. Enige overeenkomst is de 3 bolletjes die boven je hoofd zit. Zelfs de originele Sam Fischer was niet meer van de partij. Dus please.
Dus please...

...beticht er a.u.b. anderen niet van dat ze de games niet gespeeld zouden hebben wanneer je zelf foutieve informatie over n.b. dezelfde game verspreid.

Splinter Cell Conviction heeft gewoon Sam Fisher in de hoofdrol en dat tevens met de originele voice-actor.
Ik heb ze allemaal gespeeld. Zelfs op de N-Gage en de java-games op mobieltjes van toen, maar vond Blacklist wel weer een goede stap terug naar het oude Splinter Cell. Je kan bij BL niet eens saven, wat het voor mij eigenlijk moeilijker maakte dan alle eerdere delen waar dat wel gewoon kon. Het taggen zat er volgens mij nog steeds helaas wel in. Maar ten opzichte van Conviction vond ik BL meer nog wel een Splinter-cellreeks.
Black list was gewoon een goede stealth game. Niet zoals de eerste 2 delen.
Maar gewoon nog steeds splintercell. Conviction heb ik niet gespeeld. Maar overdrijven is ook een vak.
Vind die vergelijking met MGS eigenlijk altijd al een beetje krom. De MG serie draait om totaal andere dingen dan SC. Ja, je hebt allebei sluip momenten, maar daar houd de hele vergelijking eigenlijk wel op.

Heb altijd erg genoten van de eerste 3 SC delen. Daarna uit t oog verloren. Beetje oververzadiging denk ik? Een goede comeback zou erg leuk zijn. Maar dan wel echt terug naar de basics. Mogen van geluk spreken dat SC niet is verandert in iets zoals Far Creed. Torentjes klimmen voor map unlocks

[Reactie gewijzigd door chimnino op 23 juli 2024 05:27]

Ik snap wat je bedoelt. Heb de nieuwste delen ook altijd bewust stealth gespeeld en niet gekozen voor de nieuwe opties om als een malle schietend door een level te rammen. Die mogelijkheid hadden ze er wat mij betreft ook niet in hoeven stoppen. Niks mooier dan eerst op het gemakje alle verlichting uitschieten, en tegenstanders 1 voor 1 ongezien uitschakelen :9~
Hitman vond ik daarom ook fun.

SC blijft ook één van mn topgames die ik ooit speelde!
Inderdaad hoeft niet altijd high profile te zijn. gewoon anders low profile games maken met goeie game mechanics. Kun je ook weer besparen op op developement kosten.

Iets wat Ubi wel mag doen met meerdere games. Op moment pushen ze alleen grote titels, en de nieuwe Ip's de ze de laatste 4/5 jaar hebben gemaakt waar volgens mij ook meer dan de helft geflopt is.
En of dan ook nog slechte optimalisatie.

Misschien ook niet een slecht idee voor andere grote publishers.
Volgens mij verkochten de eerdere delen van Splinter Cell altijd erg goed.
Als dat zo was, zouden ze de serie niet veranderen. En ja hij werd op handen gedragen door een kleine groep, maar die was nooit genoeg om de toekomst veilig te stellen.

Bovendien zal de dood van Tom Clancy zelf er ook niet mee geholpen hebben. Maar qua sales was het nooit echt een bestseller, ongeacht wat voor cijfer de game kreeg.
"Als dat zo was, zouden ze de serie niet veranderen."

De allereerste Ford Fiësta verkocht supergoed, maar tóch is 'ie veel groter geworden in de huidige generatie. En datzelfde geldt voor bijv. de Fiat Panda: eerste generatie verkocht supergoed, maar tóch is 'ie nu veel groter en dus veranderd. Jouw argument klopt dus niet.
Precies, vond Ghost Recon Wildlands vreselijk. Geef me de SP Splinter Cell maar.
"Maar 2 miljoen exemplaren geleverd" zegt ook meer over Ubi Soft. Die gaan enkel voor de meest mainstream, hapklare blokken. Stealthgame die 2 miljoen stuks verkoopt? Flop. Maakt niet uit of het al een wat meer niche genre is, het moet gewoon top verkopen anders is het waardeloos.

Ik ben al jaren klaar met dit soort publishers. Brengen toch niets nieuws op tafel en de characters met dialogen zijn zo generiek als wat. De McDonalds van digitale content. Ja ik ben er een beetje geirriteerd onder, SC 1 en 2 waren toffe games. Maargoed het niveau moet nog een beetje omlaag natuurlijk, ze moeten wel de 12 jarige spelers binnenlokken en stealthgames is niet de plek waar de dollars liggen.
Bart ® Moderator Spielerij 3 oktober 2018 15:06
Dit lijkt juist weer iets anders te zeggen:
https://gamer.nl/artikele...ieuwe-splinter-cell-game/
Night vision goggles van Sam in Assassin's Creed Odyssey verstopt...
Het is jammer. Prince of Persia is voor Tomb Raider, wat Tomb raider voor Uncharted is. Met die eerste delen hadden ze echt een hele goede franchise. De laatste die ik heb gespeeld was 'Prince of Persia' uit 2008, waar alleen het verkennen van de omgevingen leuk was (en de gevechten enorm teleurstellend).

Sands of Time was natuurlijk geweldig, en daarmee kreeg de Prince ook echt een karakter. Een soortgelijk spel zou ik erg graag zien! (Nu ik er aan denk, heeft Uncharted ook heel veel wel van Sands of Time - met die dialogen tijdens de gameplay)

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 05:27]

In 2010 is The Forgotten Sands nog uit gekomen, die kan ik nog aanraden: https://store.steampowere...rsia_The_Forgotten_Sands/
Van deze game heb ik echt genoten en meerdere malen uitgespeeld. Het platformen waar de serie bekend om staat is gewoon echt geperfectioneerd in dit deel. Combat was ok en een beetje te makkelijk maar het gaat mij toch voornamelijk om het klimmen en dat voelde echt goed aan. De 2008 reboot vond ik maar niets.
Die cellshaded-game vond ik ook niets. Maar ik ben het ontzettend met je oneens over The Forgotten Sands. Naar mijn idee voelde die game juist houterig en veel minder goed aan dan de originele trilogie. En qua verhaal was het al helemaal niets.
Oh ja, dat was de reboot van de reboot nadat ze merkten dat de wat meer artistieke reboot eigenlijk niet werkte. Jammer dat het niet een groot genoeg succes leek te zijn dat ze ermee doorgegaan zijn.
Assassins Creed is een andere game die veel geleend heeft qua klimwerk.
AC 1 is ontwikkeld vanuit het oogpunt om een Prince of Persia te zijn, later hebben ze dit om een of andere reden afgesplitst.

(Voor wat hierboven staat heb ik geen bron en het is puur wat ik altijd van anderen gehoord heb)
Anoniem: 695873 3 oktober 2018 14:31
En ondertussen is Assassin's creed gewoon een re-skinned Prince of Persia...
Dat is inderdaad een beetje Ubisoft-eigen, om hun assets te recyclen. Gelukkig is Splinter Cell nooit in zo'n variant gegooid waarbij je de hele tijd torens moet beklimmen en dan daarna random herhaalopdrachtjes moet doen.

Wellicht zou IO Interactive wel een goede ontwikkelaar zijn voor Splinter Cell. Die maken vergelijkbare games in de vorm van Hitman.
Anoniem: 695873 @MsG3 oktober 2018 15:05
Of het er echt mee te maken heeft weet ik niet:

Michael Ironside, stem-acteur van Sam Fisher in de eerste 5 SC games, had al willen stoppen na SC Double Agent (4e SC game) maar op aandringen van Ubisoft deed hij toch nog de Xbox 360 exclusive SC Conviction.

Zelf kon ik niet wennen aan de nieuwe voice actor en heb daardoor SC Blacklist geen eerlijke kans gegeven.

Ik denk dat er genoeg potentie in de serie zit om er mee door te gaan.

Persoonlijk zie ik Ubisoft dan ook liever 'zelf' verder gaan met SC dan met bv. WD.

Hitman games vind ik ook tof maar Metal Gear Solid hou ik dankzij de enorm lange cutscenes niet van, wanneer SC verdwijnt blijven er weinig AAA 3rd person stealth games over.

Deel 3 vind ik nog altijd de vetste game uit de SC serie:

Erg leuke couch co-op modus, en ik kon er ook nooit genoeg van krijgen om met een cameraatje onder een deur door te gluren om te kunnen spotten waar de bewaker zat, om vervolgens op het juiste moment diezelfde deur bij de eerder genoemde bewaker recht in het smoelwerk te trappen :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 695873 op 23 juli 2024 05:27]

Wat heb ik toch genoten van de Prince of Persia franchise. Game was qua gameplay altijd vernieuwend. Ook grafisch en de sound scoorde altijd hoog. Een van de weinige franchises waarvan ik elke PC release helemaal grijs heb (uit)gespeeld:

Prince of Persia 1989
Prince of Persia 2 1994
Prince of Persia 3D 1999
Prince of Persia: The Sands of Time 2003
Prince of Persia: Warrior Within 2004
Prince of Persia: The Two Thrones 2005
Prince of Persia 2008
Prince of Persia: The Forgotten Sands 2010

Ik zou het niet erg vinden als Prince of Persie de Assassin Creed franchise zou vervangen. Even een tijd geen Assassin Creed meer zou ik niet erg vinden. Lekker weer fantasy in een Perzische setting met verschillende soorten vijanden en bosses. Was in het begin fan van Assassins Creed. Heb er nu echt een hekel aan gekregen. Wat mij betreft was Origin voorlopig de laatste.

[Reactie gewijzigd door Tasminos op 23 juli 2024 05:27]

Wellicht dat ik je comment verkeerd lees, maar je weet toch dat Prince of Persia zich in Perzië afspeeld of iig een meer algemene Zuid-Aziatische en niet in Egypte?
Je hebt helemaal gelijk.-) Aangepast.
Anoniem: 695873 @Tasminos3 oktober 2018 15:20
Ter aanvulling:

Prince of Persia is van oorsprong geen Ubisoft IP.

Prince of Persia:

1989/1994> Bøderbund
1999> Red Orb Entertainment.
2003/2004/2005/2008/2010> Ubisoft.
Van "Warrior Within" en "The Two Thrones" heb ik erg genoten.
Splinter cell heb ik altijd goed kunnen waarderen, ik hoop toch echt niet dat deze verdwijnt van de markt door "onmacht". Blacklist heb ik toch echt meerdere keren uitgespeeld met de verschillende speel stijlen en moeilijkheidsgraden. Heb zelfs nog mijn PS2 kopie van Pandora Tomorrow, die ik af en toe nog wel eens wil spelen.
Absoluut, die generatie (xbox/PS2) had de beste Splinter Cell's. Ook vandaag nog zeer speelbaar, de originele of de HD remasters.

Wat de serie wel nodig heeft is een reboot, zeker met Blacklist ging het verhaal wel erg ver van de rails af. Niet alleen het verhaal in de game zelf maar dat gedoe met (spoilers?) z'n dochter, Grimm etc.
Blacklist sales, tja, had dit ook niet iets te maken met de marketing? Misschien releases tussen/ tijdens andere grote games?

Het leuke aan dit spel was dat je coop missies had. Die waren anders dan de singleplayer, en super leuk om samen te spelen! :)
Heel veel spelers waren ook zeer ontevreden dat ze de stemacteur (Michael Ironside) hadden vervangen met iemand die heel anders en jonger klonk dan Ironside. Op zich was Eric Johnson niet eens een slechte stemacteur, maar Michael Ironside was simpelweg 'de stem' van Sam Fisher, en ook nog eentje die zeer karaktervol was.

De vervangende stem was veel 'normaler' in toon, niet zo diep en een groot contrast met het orgineel.

Tot slot was het in Conviction al zo dat de Splinter Cell series minder sluipen werd en meer 'alles doodmaken' was geworden. Terwijl het in de orginele 4 games de focus lag om een spook te zijn die geen enkel spoor bewijs achter laat (geen kills, geen gadgets, niet eens knock-outs), gaf Conviction je op bepaalde plekken niet eens de keuze om te sluipen en moest je mensen omleggen.

Blacklist gaf wel weer de optie om te sluipen, maar toch was het bij sommige missies duidelijk dat ze niet met het oog op sluipen in elkaar gezet waren.

Ik heb Blacklist nog steeds gespeeld, maar het is niet allemaal zo'n perfecte spionnenthriller als Chaos Theory was.
Klopt als een bus. Jammer dat ze de multiplayer van Chaos Theory nooit meer te wisten evenaren. Bij double agent was het alweer HEEL wat anders. En niet in een goede zin.
Hoezo onmacht? Als het bedrijf wil dat die games gemaakt worden, lijkt mij dat ze daar middelen voor vrij kunnen maken - daar is Ubisoft groot genoeg voor. Als ze het eigenlijk niet willen (of: ze willen liever andere franchises uitmelken) dan is dat een bewuste keuze van Ubisoft. Een specifieke studio/afdeling moet binnen Ubisoft misschien wel "vechten" (tegen hoger management), maar het bedrijf als geheel heeft hier volgens mij gewoon alle macht in handen.
Precies wat ik dacht. Er zijn misschien wel een paar aandeelhouders die er geen geld in zien en daarmee is het klaar. Dus waarschijnlijk wel onwil maar niet van de in het artikel genoemde persoon/afdeling. Als ze het i.v.m. rechten o.i.d. niet mogen doen dan kunnen ze dat toch gewoon melden? "onmacht" komt echt over als een soort politiek correcte manier om te zeggen dat ze geen zin hebben om er geld in te steken.

Maar ja je moet het natuurlijk wel positief laten klinken..

[Reactie gewijzigd door Annihilism op 23 juli 2024 05:27]

Zou het leuk vinden als er weer nieuwe delen komen. Vond het allebei prima series. Dat het steeds wat toegankelijker werd, maakte mij eigenlijk niks uit. De sfeer was al voldoende om me mee te sleuren door wat voor nieuwe mechanics ze nu weer hadden bedacht. Al snap ik wel dat ze gestopt zijn, het werd wel wat veel van hetzelfde (al had het gescheeld als ze niet elk jaar een nieuwe game uitbrachten, idem waardoor Assassins Creed het toch minder doet qua sales) en qua verhaal begon het op elkaar te lijken.

Bij Prince of Persia weet ik nog dat ik de muziek ook altijd erg mooi vond

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.