Afbeelding toont draadloze oortjes Samsung Galaxy Buds

Er is een afbeelding verschenen die de Samsung Galaxy Buds zou laten zien, nieuwe draadloze oortjes van de Zuid-Koreaanse fabrikant. De Galaxy Buds zouden de Gear IconX uit 2016 opvolgen.

De render van WinFuture toont de Galaxy Buds op de achterkant van een Galaxy S10, waardoor het erop lijkt alsof gebruikers de oortjes draadloos kunnen laden vanaf hun telefoon. Huawei bracht dit najaar de Mate 20 Pro uit, een smartphone die ook andere apparaten draadloos kan opladen en het gerucht gaat dat de Galaxy S10-telefoons dat ook gaan kunnen.

De Duitse site, die afgelopen jaren veel beelden en details van onaangekondigde mobiele producten naar buiten bracht en een vlekkeloze reputatie heeft, geeft geen details over functies van de Galaxy Buds. De naam lijkt erop te wijzen dat Samsung al zijn mobiele producten onder de merknaam Galaxy wil onderbrengen. De voorgangers van de oortjes heetten Gear IconX en kwamen in 2016 uit. Ook zou er een horloge komen met de naam Galaxy Sport.

Samsung houdt op 20 februari een evenement voor de vermoedelijke aankondiging van de Galaxy S10-serie en de accessoires. Er zijn afgelopen weken veel renders van de S10-versies naar buiten gekomen. Ook dook er een prijslijst op met Nederlandse prijzen voor de smartphones en die beginnen bij 749 euro. De oortjes zouden volgens WinFuture 149 euro gaan kosten.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

06-02-2019 • 19:14

80

Reacties (80)

80
62
28
4
0
20
Wijzig sortering
Anoniem: 1165950 6 februari 2019 19:17
Ik heb zelf een iPhone maar ik vind persoonlijk de AirPods geen porum om te zien. Van die draadloze oortjes die naar beneden uitsteken, dan vind ik dit ontwerp mooier eigenlijk. Maar aan de andere kant is het uiterlijk van een AirPod wel heel herkenbaar.
Smaken verschillen. Dit lijken van die enorme knoppen. Alsof je een witte gehaktbal in je oor hebt ;)

@Anoniem: 1177334 jij misschien niet maar vanuit marketing oogpunt is het natuurlijk fantastisch!
Alsof je de hele dag met watjes in je oor rondloopt. Dan liever een oral-b opzetstuk.

Ik ben zelfs van plan om van die gekleurde ringetjes er voor te gaan kopen dat ik weet welke van mij zijn ;)
Heb al Airpods vanaf het begin dat ze te verkrijgen zijn in Nederland, was in het begin wel even ongemakkelijk om ze te dragen ivm met de soms wat vreemde blikken, maar moet zeggen dat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is en ik velen ook niet-nerds met de oortjes zie lopen. Lijkt wel alsof ze soort van hip zijn inmiddels.
maar moet zeggen dat het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is en ik velen ook niet-nerds met de oortjes zie lopen
Nerds zijn juist de laatste personen die met die dingen in rondlopen, een beetje nerd doet onderzoek naar de tech die hij/zij koopt en komt er achter dat er veel beter spul voor dezelfde prijs op de markt is (of even goede oordopjes voor een lagere prijs, het is maar hoe je het bekijkt).

Om dezelfde reden ligt het percentage macbooks in de gemiddelde ICT-klas veel lager dan die in de gemiddelde verzorgingsklas of sportklas, waar minder gekeken wordt naar wat er nou daadwerkelijk gekocht wordt omdat Apple daar een statusproduct is. Idem ditto met iPhones.

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 23 juli 2024 00:18]

Je slaat de plank volledig mis.

Toen de Airpods uitkwamen waren er talloze merken met varianten die veel duurder waren dan de Airpods.

Bovendien introduceerden de Airpods juist functionaliteit wat niet eens eerder bestond zoals auto pairing, dus volgens jouw redenering zouden nerds dan juist bij Airpods uitkomen afhankelijk van waar je naar op zoek bent.

Want wat is "beter" ? Misschien vind de ene auto pairing belangrijk en de ander niet.

Sowieso als je geluidskwaliteit belangrijk vind moet je helemaal niet naar oortjes kijken maar een hoofdtelefoon.

Daarnaast klopt wat je zegt over de Macbook ook niet, genoeg mensen in ICT die juist de voorkeur geven aan een Macbook.

Je doet gewoon een aanname op basis van onderbuikgevoel.

En het woord "status" word alleen gebruikt door mensen die geen Apple kopen, mensen die een Apple kopen nemen dat woord nooit in de mond en zijn er niet eens mee bezig.

Dacht dat dat in 2019 wel onderhand duidelijk zou zijn na die ziljoenen discussies die de afgelopen 15 jaar zijn gevoerd...

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 23 juli 2024 00:18]

Toen de Airpods uitkwamen waren er talloze merken met varianten die veel duurder waren dan de Airpods.
En talloze merken met varianten die veel goedkoper waren dan de airpods.
Bovendien introduceerden de Airpods juist functionaliteit wat niet eens eerder bestond zoals auto pairing, dus volgens jouw redenering zouden nerds dan juist bij Airpods uitkomen afhankelijk van waar je naar op zoek bent.
Autopairing is niet bepaald een functionaliteit die de Airpods boven de competitie uit laat stijgen qua techniek.
Want wat is "beter" ? Misschien vind de ene auto pairing belangrijk en de ander niet.
Prijs/kwaliteit verhouding, comfort en accuduur. Hierop worden de Airpods door de meeste concurrenten in verslagen.
Sowieso als je geluidskwaliteit belangrijk vind moet je helemaal niet naar oortjes kijken maar een hoofdtelefoon.
Ah, zeg dat dan meteen. Versterkt mijn argument dat je beter spul kan kopen voor dezelfde prijs.
Daarnaast klopt wat je zegt over de Macbook ook niet, genoeg mensen in ICT die juist de voorkeur geven aan een Macbook.
Ik heb nu al 3,5 jaar lang op de beste ICT opleiding (bron: Keuzegids 2019) van het land rondgelopen met op dit moment 1200 studenten in die richting. Ik claimde dat het gemiddelde percentage macbooks in een ICT klas lager ligt dan in die van een sportklas of verzorgingsklas, dit kan ik bevestigen omdat soms wel 40 a 50 procent van de sportklassen waar ik langs ben gelopen de studenten een macbook hebben en bij ICT een enkeling per klas (5%). Daarnaast zit mijn vriendin zelf in de pedagogische zorg en vertelde mij wekelijks hoe irritant haar medestudenten waren die gingen opscheppen over hun nieuwste Macbooks of iPones (statussymbool).
En het woord "status" word alleen gebruikt door mensen die geen Apple kopen, mensen die een Apple kopen nemen dat woord nooit in de mond en zijn er niet eens mee bezig.
Dat is juist hoe status door toewijzing werkt.
(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_status)

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 23 juli 2024 00:18]

En ja het zal heus wel zo zijn dat 1 specifiek merk met 1 specifiek model net een betere accuduur heeft maar die mist dan weer auto pairing
Je gebruikt autopairing alsof het de belangrijkste feature is van de Airpods, en dat moet ook wel want de andere features verslaan de concurrentie niet.

Neem bijvoorbeeld een willekeurig product: Skullcandy Inkd.
- Bluetooth verbinding
- Ziet er minder ‘belachelijk’ uit
- Bijna een dubbele accuduur
- In-ear dus geen verlies van audio, passieve noise cancelling en een beter draagcomfort door beter te passen aan de vorm van een oor + verwisselbare opzetstukken
- De prijs, meer dan 3x goedkoper dan Airpods
- Audiokwaliteit is gewoon goed, misschien zelfs beter dan de Airpods omdat het in-ear is (met rubberen opzetstukken)

https://www.skullcandy.co...oth-earbuds/inkd-wireless

Dus ik tel niet de features op van 10 verschillende producten, ik neem één enkel product die op bijna alle vlakken beter is dan de Airpods (oke, hij heeft geen autopairing. Maar het niet handmatig hoeven te koppelen wat 3 seconden duurt is geen 130 euro waard)
Je mag rondlopen waar je wilt maar dat iemand geen Macbook koopt hoeft niet de reden te zijn dat die niet goed genoeg zou zijn.
Ik zeg niet dat ze niet goed genoeg zijn, ik zeg dat je voor minder geld hetzelfde kan krijgen. Of voor hetzelfde geld meer kan krijgen.

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 23 juli 2024 00:18]

Ik zeg niet dat ze niet goed genoeg zijn, ik zeg dat je voor minder geld hetzelfde kan krijgen. Of voor hetzelfde geld meer kan krijgen.
Maar dat is niks nieuws in de "Apple vs X" battle, dat is bijna altijd het geval.
Maar je vergelijkt toch appelen (pun intended) met peren? De skullcandy's die je aanhaalt zijn toch geen true wireless?!

Hier twee willekeurige links waar truewireless bluetooth in-ears worden vergeleken.
https://www.techradar.com...irpod-alternatives-around
https://www.pcmag.com/art...-true-wireless-headphones

Dan zie je toch dat de AirPods zeker niet de duurste zijn.
Want je gaat mij niet vertellen dat men de voorkeur geeft aan Windows omdat dat "beter" zou zijn want dan hebben ze niks te zoeken op die ICT opleiding gezien ze er dan blijkbaar niks van begrijpen.
Windows is gewoon een heel stuk beter dan Mac OS, al is het maar om bijvoorbeeld het AD en de GPO's.
Ga je nu mijn school opbellen en mijn diploma's af laten pakken? *O*
Genoeg "ICT'ers" die niks van ICT begrijpen.

Dat Windows in het bedrijfsleven gebruikt word en noodzakelijk is komt door de monopolie positie van Microsoft en de compatibility met software maar in de verste verte niet omdat Windows "beter" zou zijn dan Mac OS.

Geen enkele zichzelf respecterende persoon die weet waar die over praat kan dat beweren, als je dat beweerd geef je automatisch aan er niks van te begrijpen.

En dat is niet lullig bedoeld maar gewoon de keiharde waarheid, het enige maar dan ook het enige punt waar Windows in vooroploopt is software comaptibility en dat is een vicieuze cirkel en is niet iets wat je kan kwalificeren als "beter" in de zin van dat het technisch beter in elkaar zit.
Laat ik nu net lesgeven op de. Sportopleiding op MBO-niveau.
En ik tel welgeteld 1 MacBook op zo'n 24 Windows systemen.
En de meting die je doet door middel van observaties van je vriendin zijn niet tekenend en gezien mijn ervaring in het onderwijs niet bepalend.

De rest van je verhaal onderschrijf ik dan weer wel.
Bovendien introduceerden de Airpods juist functionaliteit wat niet eens eerder bestond zoals auto pairing,
Bronnetje?
Sowieso als je geluidskwaliteit belangrijk vind moet je helemaal niet naar oortjes kijken maar een hoofdtelefoon.
Sorry what? Deze uitspraak valt precies onder je volgende quote....
Je doet gewoon een aanname op basis van onderbuikgevoel.
Een gevoel dat vrij goed klopt als ik de ICT Beheer en Programmeur klassen bekijk......

En als je me niet gelooft dan moet je maar eens lang de klassen gaan lopen op mijn school. ik heb geen harde data van andere scholen maar ik hoor van genoeg mede studenten dat ze niet super veel voorkomen :)
Dacht dat dat in 2019 wel onderhand duidelijk zou zijn na die ziljoenen discussies die de afgelopen 15 jaar zijn gevoerd...
Tjah als mensen hun discussies nou eens zouden onderbouwen met feiten zouden we waarschijnlijk al veel eerder klaar zijn.
school.
In mijn studententijd (10 jaar terug) ook meegemaakt dat ik laptop moest kiezen die binnen mijn budget viel (€600-800). In die tijd dus voor Acer laptop gegaan, omdat het een van de weinige lowbudget windows laptop die nog een beetje redelijk uitziet en fatsoenlijk specs heeft.
In 4 jaar tijd heb ik 2 Acer laptops moeten aanschaffen omdat dat ding na ongeveer 2 jaar gewoon te traag werd.

In 2011 een i7 MBP gekocht en nu in 2019 gebruik ik dat ding nog steeds voor mijn werk (lightroom & fcpx)
Ik heb ondertussem wel een SSD & extra RAM toegevoegd, maar dat ding werkt nog steeds. Snel genoeg voor mijn editing werk als huwelijks foto- en videograaf. Wat mij betreft, is mijn MBP wel èèn van mijn beste hardware investeringen ooit. Het brengt tot nu toe nog steeds brood op tafel :)

Ook met mobieltje, ik hoef niet elk jaar het allernieuwste iphone te hebben, mijn oude iphone x doet nog prima, en die ga ik zeker nog minimaal 3 jaar gebruiken.

Het is voor mij geen status symbool, en op mijn leeftijd is het ook niet meer gepast om mee te doen aan Apple hype als status symbool.
Ik gebruik Apple, meer omdat ik met apple apparaten langer mee kan gaan itt. de andere merken. (Persoonlijke ervaring)

Maar goed, mijn positieve ervaring met Apple producten hoeven bij andere mensen natuurlijk ook niet hetzelfde te zijn. Men moet gewoon kopen wat het beste bij hun wensen en portemonee past.
Je vergelijkt nu een instap acer met een premium geprijsde apple die je later zelf nog upgrades hebt gegeven. Als je gewoon een premium laptop van een ander merk had gekocht had je dezelfde ervaring. Ik heb hier nog een Asus laptop liggen uit 2008 waar ik tot 2016 nog gebruik van heb gemaakt. Zelfde verhaal, ook geheugen en SSD upgrade en de boel draait prima onder Win10. Dat ligt meer aan het marktsegment dan aan het merk. Apple biedt echter maar 1 segment aan, instappers of midrange hebben ze domweg niet en kun je derhalve niet vergelijken.
Apple biedt echter maar 1 segment aan, instappers of midrange hebben ze domweg niet en kun je derhalve niet vergelijken.
Dat is dan puur gebaseerd op de prijs, de Macbook Air 12 inch is de definitie van een instapper. Maar wel voor een high-end prijs.
Ik neem aan dat je de MacBook 12 inch bedoelt (niet Air). Dat is absoluut niet de definitie van een instapper al vindt ik het persoonlijk absoluut te duur voor wat je krijgt. Dat vond ik bij introductie al en jaren later is de prijs nauwelijks gedaald en is het ding dus helemaal te duur.

Instappers zijn laptops van rond de 300-500 Euro, vaak met 4 GB geheugen en een harddisk ipv SSD. Plastic behuizing, gammele toetsenborden, grote stroomblokken, zwaar gewicht, slechte touchpads, lage resolutie schermen met slechte kijkhoeken...etc.

(ben ik nou echt Apple aan het verdedigen???)
Als het een Core M processor heeft, maakt de rest niet meer uit. :P
Had ik het al gehad over het feit dat dat ding één poort heeft? _O-
Ik geef toe dat het een oneerlijke vergelijking is dat ik instap Acer met een MBP vergelijk, al betwijfel ik zeer dat ik met een windows laptop van zelfde prijsklasse ook net zo lang kan gebruiken als mijn MBP.
Nonetheless, een laptop van 1500 Euro (toen waren de prijzen van MBP niet zo torenhoog als nu), 8 volle jaren mee en nog steeds volop in gebruik voor mijn werk. Mij hoor je iig. niet klagen. Hij doet het iig. nog heel erg goed voor mijn editing werk. :)

Ik heb niks tegen windows hoor, want thuis gebruik ik zelf ook een zelfgebouwde PC. Het niet kunnen upgraden van onderdelen is de reden wat mij weerhoudt om een iMac als desktop te gebruiken.
Precies dit.

Hetzelfde hoor ik van mensen die een 100 euro Aldi smartphone kopen met Android en daarna een 1200 euro IPhone en dan gaan zitten zeuren dat Android telefoons slecht en traag zijn.

Waarom koop je niet een Note 9 of P20 Pro voor een eerlijke vergelijking vraag ik dan, maar daar hebben ze dan geen antwoord op.
je hebt je Acer vervangen om hij traag werd!? waarom niet gewoon recovery gedraaid? en weer opnieuw beginnen.
Fresh install deed ik jaarlijks bij elk van de 2 Acer laptop. Maar dat was een heel gedoe. Moest alle software die ik vaak gebruik op papier schrijven zodat ik na de fresh install alle software gelijk kon installeren, dan ben je al bijna een halve dag mee bezig. En mijn MBP is sinds aankoop letterlijk nog geen 1 keer ook fresh install gehad.
En had je met een niet Apple laptop van dezelfde prijs nu ook verder kunnen werken? Ik denk het wel.

Ik snap je argument dat het een van de beste hardware investeringen was voor jou, ik betwijfel echter of het puur een betere investering was vanwege Apple, of vanwege het feit dat er een i7 inzit (SSD en RAM heb je moeten upgraden, dat zou je met een ander merk laptop ook kunnen doen).
Wauw Sieb2. Je vraagt hem om een “bronnetje”.

Vervolgens zeg je zelf “ik heb geen harde data”.

Om vervolgens af te sluiten met “Tjah als mensen hun discussies nou eens zouden onderbouwen met feiten zouden we waarschijnlijk al veel eerder klaar zijn.”

Je hebt wel boter op je hoofd.
... scholen ...
Beste Sieb2. Ik snap je punt, maar niet alle ICT-ers zitten nog op school. Sterker nog, verreweg de meesten werken, zijn waarschijnlijk een stuk ouder dan jij en hebben ook wat geld te besteden. En Apple is veel te duur, maar het werkt allemaal prima en ziet er mooi uit. Veel mensen hebben het er graag voor over. Ik ken veel Linux engineers die op Apple werken, programmeurs, netwerk engineers ook genoeg en zelfs een aantal Windows engineers die op een macbook werken. Ik ben zelf ook Windows engineer, maar thuis staan 2 Macs (en een dikke workstation met ESX als speeltuin). Tis gewoon mooi speelgoed.
In mijn ogen ben je echt onzin aan het verkondigen. Ik wil inhaken op wat jij zegt over Macbooks bij ICT opleidingen. Zelf heb ik 4 jaar een MBO ICT opleiding gedaan en doe nu 2 jaar HBO ICT. Waarom je weinig Macbooks ziet is niet zozeer omdat studenten ze niet willen, of niet goed werken. Wat ik vooral merk is dat ICT opleidingen (vooral MBO) gericht zijn op Windows. Zo ken ik genoeg gevallen van studenten die een Macbook hebben maar door middel van boot camp toch maar Windows draaien.

Een ander ding wat meespeelt is dat studenten nou eenmaal minder geld te besteden hebben en daarom vooral gaan voor bang for bucks. Het aantal gamers is dan ook nog is ontzettend groot en zoals iedereen weet werken games in het algemeen vele malen beter op Windows.

Daarbij benoem je dat nerds degene zijn die niet met Apple rondlopen. Je scheert hier iedereen wel heel erg mee over een kam. Ik ken zat nerds met producten van Apple, waaronder ikzelf (Al weet ik niet of ik nerd genoeg ben). Vrijwel al mijn ICT leraren zweren trouwens bij Macbooks, en ondanks dat ik het niet altijd met hun eens ben kan ik in sommige gevallen wel begrijpen waarom.

[Reactie gewijzigd door Hugo! op 23 juli 2024 00:18]

Het probleem zit hem denk ik meer in het feit dat je te snel oordeelt, over een product wat je nauwelijks kent. Om maar iets te noemen de Iphone. Ja je krijgt minder hardware voor vaak meer geld. En ook ik vind dit jammer. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat je meer krijgt, want je krijgt de A CPU van Apple en die is oppermachtig aan de CPU's van Qualcomm. Als we het hebben over verschil in Android en IOS verschillen de twee niet zo veel van elkaar. Zelf vind ik Android fijner maar gebruik ik toch maar IOS, om de doodeenvoudige reden dat ik geloof dat Apple beter omgaat met mijn privacy. Hierdoor mag mijn Iphone ook wel iets meer kosten. Dan hebben we het nog niet gehad over updates. 5 jaar gaan een hoop Iphones mee en dat is vele jaren langer dan Android devices.

Het zou je goed doen jezelf is wat beter te verdiepen in de standpunten van een Apple gebruiker. Natuurlijk is niet alles goed aan de producten van Apple, en elke Apple gebruiker weet dit ook. Toch kopen ze het ieder jaar weer omdat waarschijnlijk de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Klopt niet hoor. Macbooks worden belachelijk veel gebruikt in IT. Ligt vaak aan het bedrijf waar je terecht komt, sommige werken enkel met mac, sommige dan weer niet.
"Om dezelfde reden ligt het percentage macbooks in de gemiddelde ICT-klas veel lager dan die in de gemiddelde verzorgingsklas of sportklas, waar minder gekeken wordt naar wat er nou daadwerkelijk gekocht wordt omdat Apple daar een statusproduct is."

In een ICT klasje wordt misschien puur naar specs gekeken. Dat is in de IT wereld wel anders. Ga voor de grap maar eens bij Google kijken waar de gemiddelde developer op ontwikkelt. Juist, een macbook pro. (en nee, dus ook geen chromebooks)
Ga voor de grap maar eens bij Google kijken waar de gemiddelde developer op ontwikkelt. Juist, een macbook pro.
"Google engineers get beefy workstations running a modified version of Ubuntu. Benson Leung a Chrome OS Kernel Engineer says that his team works on Chrome OS and they are given Chromebooks to be secure enough for access to Google’s corporate network. He himself uses Chromebooks to SSH back into my Ubuntu workstation to code. He also uses a Chrome Remote Desktop to run a UI driven app.

Leung says that most of Googlers are given MacBooks and Ubuntu laptops for running local applications but Chromebook is the most used laptop at Google."

Bron: https://www.techworm.net/...ngineers-programmers.html
En zeggen dat ik ergens geen gegevens van heb is geen aanname?
Kijk voor de grap bijvoorbeeld eens op Quora. Daar stikt het van de Google employees waarbij dit specifieke onderwerp inmiddels ook al tig keer is besproken.

Bijvoorbeeld:
https://www.quora.com/Why...ecial-advantages-over-PCs

[Reactie gewijzigd door jdevries189 op 23 juli 2024 00:18]

Even van iemand die toch menige tijd door heeft gebracht in een ICT klas. Daar ligt het macbook, iphone en airpod gehalte ERG hoog. Ik heb zelf geen van drie, maar dat terzijde.

Ze klagen allemaal over dat er veel software niet compatible is met hun macbook en dat snap ik wel, want de software support op het hbo is om te janken en alles behalve windows is onmogelijk voor ze

als ik het me niet verkeerd herinner waren de airpods juist goedkoper en beter van kwaliteit dan wat er voor die tijd op de markt was. Ik ben zelf ook in de markt voor draadloze oortjes en tot zover lijkt het erop dat het airpods worden aangezien de rest of walgelijk lelijk of gammel of ongemakkelijk opladen is

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 23 juli 2024 00:18]

Het percentage macbooks op IT opleidingen ligt lager vanwege gaming. Een beetje IT-er draait toch ergens wel linux.

Voor de rest sla je de plank kompleet mis met deze aanname. Veel van mijn medestudenten die vroeger diehard op windows zaten zijn nu ook over. Gewoon omdat tooling veelal net ff wat beter werkt. Dingen doen met docker onder windows is een ramp. Het zou allemaal moeten werken, maar 9/10 gooit hyper-v roet int eten.
Je hebt gelijk. Je ziet ze overal. De prijs is ook helemaal niet slecht, waardoor het een kek hebbedingetje is geworden.
Mijn prive MacBook Pro was zelfs goedkoper dan de XPS15 die ik van mijn baas krijg..
Als ik moet kiezen: liever de MBP vanwege het gebruiksgemak.. en met parallels en bootcamp doet ie niet onder wat betreft compatibiliteit
Ik vind ze ook heel herkenbaar en spuuglelijk.
Mooi, want ik vind deze IconX oortjes van Samsung dan weer spuuglelijk.

Zo zie je maar over smaak valt niet te twisten...
over goeie smaak kan je twisten hoor :)
Ik heb zelf een iPhone maar ik vind persoonlijk de AirPods geen porum om te zien. Van die draadloze oortjes die naar beneden uitsteken, dan vind ik dit ontwerp mooier eigenlijk.

En daarom ben ik voor de pricewatch: Xiaomi Mi AirDots Youth Edition (Wit) gegaan, doen voor mij precies wat ze moeten doen tegen een hele fijne prijs _/-\o_
Herkenbaar. Als status symbool bedoel je? Waarom zou je iets willen hebben omdat het herkenbaar is?
Je zegt het zelf al :) Status. Ze lijken me extreem onpractisch. Nu met het koude weer, sjaal of muts om je kop, bij minste of geringste beweging vallen die dingen uit je oren. Blij dat ik geen hipster ben.
Valt reuze mee hoor! Ik heb ze inmiddels ook en wil echt niet meer zonder. Of ze echt mooi zijn laat ik in het midden maar praktisch zijn ze zeer zeker.

Wel grappig om te zien dat veel tweakers zo modebewust zijn :+
Wel, dan zat ik fout :) de staafjes lijken (voor mijzelf) reuze onhandig. Goed dat je er blij mee bent :)
Wel, dan zat ik fout :) de staafjes lijken (voor mijzelf) reuze onhandig.
Met die staafjes kun je tevens prettig in je oren poeren en met wat plakband kleef je er simpel een touwtje aan om te voorkomen dat je ze verliest. Best nuttig die oren op steeltjes. :)
Lezen, ”ik vind het geen porum” dus ik heb ze dan ook niet. Maar je herkent ze wel van een afstand. Misschien was dat wel het doel van Apple. Je kunt niet ontkennen dat ze daarin zijn geslaagd.
Je bedoelt dat is jouw mening.

Een ander vind weer die snelkookpannen in alle kleuren van de regenboog op je hoofd weer een raar gezicht.

Allemaal meningen, waar je niks mee kunt. Je moet gewoon kopen en dragen wat jij wilt en niet denken te moeten bepalen voor een ander wat mooi is of niet.
Is het maar een indruk of zijn de Apple-haters weer bezig?
Ieder draagt toch wat ze willen als oortjes? En persoonlijk (ik heb ze niet) vind ik dat die “tandenborstels” van Apple discreter zijn dan sommige merken. Met de Soundsport Free van Bose bijv. lijk je net op een halve Cyberman, zo dik zijn ze, maar voor de rest wel goed
Anoniem: 474132 6 februari 2019 19:20
ik moet zeggen dat ik de oortjes van Samsung wel een fraai design vind hebben.
Anoniem: 1177334 6 februari 2019 19:20
Mijn echtgenote heeft de Samsung Icon X en ze is er enorm content mee. Gebruik ze ook wel eens bij het sporten. Ze blijven perfect zitten, geluid is heel goed en wat ik zelf heel prettig vindt is dat je earbuds touch bediening hebben aan de zijkanten waardoor je met swipe bewegingen het geluid harder en zachter kunt zetten, kunt pauzeren en verder spelen en volgende/vorige nummer kiezen.

Daarbij vallen ze ook niet op wat goed bij me past. Ik val ook niet graag op.
Ik heb ongeveer 3 jaar geleden de Jabra Sport Rox oordopjes cadeau gekregen.
Ik heb ze een maand geprobeerd maar kon niet wennen aan hoe ontzettend groot en zwaar die dingen waren.

Er vanuit gaande dat bij deze compleet koordloze buds beide oordopjes een accu en een antenne moeten hebben, en mogelijk ook sensoren voor de bediening, zouden deze oortjes vergelijkbaar of zelfs zwaarder/groter zijn dan die oortjes.

Ik, die absoluut zeer zelden waardering heb voor Apple en hun producten, moet hen kudo's geven voor het product wat ze hebben gefabriceerd, ook al is de manier waarop ze dat de markt in gedwongen hebben niet de meest klantvriendelijke manier.

De compactheid van de Apple AirPods, gecombineerd met hoe dicht ze bij het zeker wel herkenbare design van het bedrade EarPods bleven, de ontzettend gemakkelijke manier van pairen met je device, en dat mensen die het product bij release hebben gekocht nog steeds nagenoeg dezelfde accuduur als vergeleken met nieuw hebben zorgt ervoor dat Apple met het op de markt brengen van dit product een grote impuls in de innovatie op het gebied van wireless oordopjes heeft gebracht, waar volgens mij weinig fabrikanten in de buurt zijn gekomen.
Los van of je wel of niet gelijk hebt, is het gek om dat specifiek bij dit product te noemen. Immers was de voorganger Samsung Gear IconX maar liefst vier maanden eerder op de markt dan de AirPods.
So? Iets gelijkaardigs van Bose was reeds begin 2017 op de markt... your point?
Wat? Waarom haal je in hemelsnaam Bose erbij? Ik reageer op een reactie die beweert dat Samsung van Apple kopieert en geef daarbij een tegenvoorbeeld.
Omdat dit niet alleen tussen Samsung en Apple gebeurt, maar praktisch tussen iedereen
Euhm. De iconX en airpods komen uit 2016 volgens mij.

Daarnaast heeft men dit natuurlijk al klaar en is de productaankondiging van de een niet een aanleiding voor de ander om dit ff in 4 maanden in elkaar te zetten.
Anoniem: 1177334 @toro6 februari 2019 21:09
Immiteren?

Samsung was de pionier van de phablet. Uitgelachten door Jobs maar later gekopieerd.
Samsung had eerder een smartwatch dan Apple.
Samsung had eerder een betaalsysteem (in Azie) dan Apple
Samsung had eerder draadloze earbuds dan Apple
Samsung had eerder OLED schermen dan Apple
Samsung had eerder bezelless schermen dan Apple
Samsung had eerder draadloos laden dan Apple
Samsung had eerder een draadloze koptelefoon dan Apple
Samsung had eerder twee/drie camera's dan Apple
Kan nog wel even doorgaan....

Het enige wat Samsung heeft gekopieerd van Apple zij de hilarische ronde hoekjes.

Het lijkt er meer op dat Apple is groot geworden door Samsung :P

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1177334 op 23 juli 2024 00:18]

Airpods bevallen me prima, design is nagenoeg exact hetzelfde als de earpod revisie uit 2012 alleen dan zonder snoer. Snap niet dat er zo’n groot punt gemaakt wordt over het steeltje. Best praktisch met in en uit doen.

De keren dat de airpod ongewenst uit het oor valt is mij in 1,5 jaar op 1 hand te tellen ook.
Ik hen de Jabra Elite 65t, werken geweldig.
Als ik al muziek wil horen, buiten of als ik ergens mee bezig ben. Dan doe ik wel lekker een goede koptelefoon op. Daardloze oordoppen zijn voor mij nooit een optie aangezien ik ze toch kwijtraakt. Ik zie nu soms mensen rond rijden met de auto of fiets met oordoppen of koptelefoon op en dat zou gewoon hard gestraft moeten worden. Verder vind ik de draadloze functie een beetje zinloos en vind ik dat ze beter kunnen innoveren op gebied van geluidskwaliteit.
Noise cancelling headphones op de fiets zou verboden moeten worden. Oordopjes of normale koptelefoon vind ik zelf veel minder een probleem mits je je omgeving nog een beetje kunt horen. Ik heb in de auto immers ook muziek aan. Zolang je oplet en wel je omgeving kunt horen (bel van inhalende fietsers of gewoon geschreeuw van een voetganger) dan is het niet per se onveilig. Sterker. Ik denk dat een koptelefoon ook windruis en kou verminderd waardoor je misschien zelfs meer kunt horen. Ik heb zelf als het waait ook het liefst een capuchon op. Stuk minder koud in je gezicht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.