Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google brengt YouTube Music en YouTube Premium uit in Benelux

Google heeft woensdag de muziekstreamingdienst YouTube Music uitgebracht in Nederland en België. Hiervan komt een gratis versie en een Premium-versie voor 10 euro per maand. Voor 2 euro meer is ook YouTube Premium beschikbaar, waarmee reclames tot het verleden behoren.

YouTube Music Premium bevat geen advertenties, maakt het in tegenstelling tot de standaardspeler mogelijk om muziek te luisteren op de achtergrond en biedt de mogelijk muziek te downloaden. Deze functionaliteiten ontbreken bij de gratis versie van YouTube Music, waarbij wel advertenties voorbij komen. YouTube Music bevat vele afspeellijsten, miljoenen losse muzieknummers, albums, maar ook liveregistraties, videoclips, remixen en een slimme zoekfunctie. Als de gebruiker toegang geeft tot zijn locatie, kan de dienst ook locatiespecifieke suggesties doen.

Google brengt ook YouTube Premium uit in Nederland en België. Dit is de vervanger van YouTube Red. Voor 12 euro per maand hebben gebruikers niet alleen toegang tot alle functionaliteiten van de Premium-muziekdienst, maar ook verdwijnen dan de advertenties van het videoplatform. Verder kunnen gebruikers video's downloaden, video's afspelen in de achtergrond en men krijgt toegang tot alle YouTube Originals. Dat zijn series en films die door YouTube zijn geproduceerd.

YouTube Premium en YouTube Music kwamen in mei al uit in de Verenigde Staten en toen werd vanuit Google bekendgemaakt dat de diensten snel naar de Benelux zouden komen, al werd geen specifieke datum genoemd. YouTube Music is te downloaden via Google Play en de App Store. Voor de abonnementen is ook een gezinsversie beschikbaar, waarmee vijf anderen op hetzelfde adres ook gebruik kunnen maken van de dienst.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

29-08-2018 • 07:47

213 Linkedin Google+

Submitter: dupondje

Reacties (213)

Wijzig sortering
Wat ik me afvraag is hoe het zit met play music.
Ik heb daar een abo lopen maar ik ga niet dubbe betalen voor muziek streaming

EDIT:
Zodra je you youtube music wilt upgraden naar premium krijg je de melding "You may be able to save money by canceling Google Play Music because it's included with Youtube Premium Family"

[Reactie gewijzigd door controvi op 29 augustus 2018 08:03]

Ik heb het direct aan Google gevraagd:

"@GooglePlayMusic Sorry, but your communication about the paid subscriptions is a mess. Google Play Music gives me Youtube Music Premium. Youtube Premium gives me Youtube Music Premium. But does Youtube Premium also give me Google Play Music?"

"Thanks for reaching out, Stephan. Youtube Premium subscription includes Google Play Music and Youtube Music Premium in launched countries. Let us know if you have questions."

"Thanks. How can I upgrade from Play Music to Youtube Premium? The option is not available in Play Music, even though the service is launched in The Netherlands."

You're correct, Stephan. The option is not yet available from the Google Play Music app. Instead, you can cancel Google Play Music subscription and subscribe to Youtube Premium here: https://www.youtube.com/premium . Hope that helps.



Ik gebruik Play Music heel veel en heb geen interesse in YouTube Music. Maar wel in ad-free YouTube. Helaas wordt Play Music in de communicatie volledig genegeerd.

[Reactie gewijzigd door Veneficus op 29 augustus 2018 09:35]

Hoewel het beter kan qua communicatie staat het wel duidelijk in de app dat je met youtube premium ook GPM bevat.
Dat staat er pas zodra je op Subscribe klikt in Youtube. Niet in GPM. In GPM vind je hier helemaal niets over. De hulp-pagina's van Google hebben het ook alleen maar over YT Music en YT Premium, zonder GPM te benoemen. Deze vind je ook alleen maar weer terug op de subcribe pagina van YT Premium. Dat vind ik best een zooitje.
Dat klopt maar had dat ook niet verwacht om eerlijk te zien.
Had wel meer info verwacht in de persberichten.
Volgens mij kwestie van tijd. Ik heb Google play music family abbo en heb automatische YT music en YT premium, overigens had ik dit al eerder geconstateerd bij tripjes naar VS en VK.
Dus met een familie-abonnement moet je niet bijbetalen voor YouTube Premium? Want voor GPM/YTM plus YTP betaal je als individu €11.99.
EDIT: volgens wat ik in andere reacties zie is het met Family toch ook €2 extra voor YTP.

[Reactie gewijzigd door Twixie op 29 augustus 2018 12:31]

Klopt, ik heb weliswaar een VS abbo maar dat is hetzelfde. Ik betaal $14.99 per maand voor alles en dat is dus voor 5 man.
Een VS abo is niet hetzelfde, dat abo heeft inderdaad alle producten voor de oude prijs, omdat de features al in het oude subscription model zaten. I landen waar YouTube Red niet beschikbaar was is advertentievrij YouTube een feature waar extra voor betaald moet worden. YouTube Music zit dan weer wel bij GPM inbegrepen.
Volgens mij is er in NL geen duurder yt music abbo dan het family abbo en dat is 15 euro.
Yep. ook Google Play Music family abo (met YT Red overigens dat nu premium is geworden). Al tijdje merk ik dat YT music ook in GMusic zit. En ad-loze YouTube is ook een zegen..
Maar brand-wise kan de communicatie beter. Ik heb het bv. uit de pers ipv mail als abonnee houder..
Ik heb gpm en in de YouTube app op abonneren geklikt, toen werkte het.
Het is helaas onmogelijk om Google Play Music te transfereren. Al mijn geuploade muziek krijg ik er ook wel uit, maar het breekt al mijn playlists.

Er is gewoon geen gemakkelijke manier om te switchen, zelfs binnen dezelfde dienst. Daarom heb ik nog een Google Play Music voor mij en een Spotify voor de familie. Ik kon maar niet de playlists kopieren naar hun accounts.

Echt jammer!
Ik heb netjzelf op YouTube Premium geabonneerd en Google Play Music abo opgezegd. Volgens de instructies zou in YouTube Premium Google Play Music bijgesloten moeten zitten. Die instructie zit in een pop-up als je jezelf aanmeld voor YT Premium.

Gok gewaagd. Want YT Premium lijkt samen met GPM wel een hele mooie deal
Wat ik wel heb gemerkt en waar ik niet blij van word, is dat de App. "Torch music" niet meer werkt, althans op mijn mobiel en tablet.

Heb het ook op de PC maar nog geen tijd gehad om het te controleren, denk dat die omzeep is geholpen 😁
Aan de upgrade van Google Play Music Family naar Youtube Premium Family lijkt nog wel een nadeel te zitten als ik de voorwaarden zo lees.

In de voorwaarden van GPM Family staat als eis dat de gezinsleden in hetzelfde land moeten wonen.
"Het gezinsabonnement op Google Play Muziek is beschikbaar in: [...] Nederland [...] Opmerking: Gezinsleden moeten in hetzelfde land als de gezinsbeheerder wonen om een gezinsabonnement te kunnen delen."
https://support.google.co...usic/answer/6317786?hl=nl

In de voorwaarden van YT Premium Family staat dat gezinsleden op hetzelfde adres moeten wonen.
"Als je lid wilt worden van een gezinsgroep die een YouTube-gezinsabonnement deelt, moet je aan de volgende vereisten voldoen: [...] Je maakt deel uit van hetzelfde huishouden (je woont op hetzelfde adres) als de gezinsbeheerder."
https://support.google.co...507349?hl=nl#requirements

"Locatievereisten voor gezinsabonnementen [...] Alle gezinsleden die in aanmerking willen komen voor een gedeeld YouTube-gezinsabonnement, moeten op hetzelfde adres wonen als de gezinsbeheerder. Dit wordt elke dertig dagen gecontroleerd via elektronische check-ins."
https://support.google.com/youtube/answer/7507744?hl=nl
Bedankt voor deze interessante bijdrage, ik had net een collega uitgenodigd om lid te worden van mijn gezin, maar dat gaat dus helaas niet werken (bij spotify family kon dit wel). Ik heb de uitnodiging weer ingetrokken, anders krijg ik vast gedoe met google en ik heb daar nogal wat diensten die ik afneem, dus daar zit ik niet op te wachten.

Dan blijft ons gezin maar bestaan uit mijzelf, mijn vrouw en de 2 kinderen, ook prima. De collega zal ik morgen even bellen dat hij vanaf nu zelf moet betalen :P
Het is een Family account en geen Family & Collegues account. Of je moet jouw collega met je een van je familieleden laten trouwen dan zijn jullie automatisch familie 😀
Maar dat gaat dan misschien wel net iets te ver om die paar euro per maand te besparen
Toch wel jammer. Als je zoals ik tot de groep 'latters' behoort dan betekent dit een verdubbeling van de kosten voor mijn gezin.
Dank voor de info!
Dus de conclusie is dat als je reeds Play Music hebt (betalend), je account ook wordt gebruikt voor Youtube Music Premium zonder extra kosten?
En hoe zit het dan met Youtube Premium (zonder reclame)? - lijkt me dat je daar wel 2 euro voor moet betalen.
Ja klopt. Met Google Play Music heb je dus ook Youtube Music. Hoeft verder niets voor te gebeuren. Vraag me wel af wat er met het oude Google Play Music platform gaat gebeuren. Alle muziek/libraries e.d. die daar zijn opgebouwd staan (nog?) los van Youtube Music.
"Leuke" fyi: als je Play Music early adopter bent (en dus €8/maand betaalt) en wilt upgraden naar Youtube Premium, dan is het dus geen €2 extra, maar €4. Er is dus geen sprake van carry-over van je early-adopter bonus.
Lijkt mij niet onredelijk na jaren 2 euro korting te hebben gehad dat dat weer recht getrokken word. Zelf ben ik sinds het kon van die 8 euro naar een family abo gegaan, scheelde toch 3 euro per maand (10+8=18 en family kost 15).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 augustus 2018 09:10]

Ik heb al jarenlang 2 euro korting en wil graag overstappen op een family-abonnement, maar dat mag niet want wij gebruiken G Suite (eigen domein dus).

Er was overigens beloofd dat heel je library mee overgenomen zou worden, inclusief eigen geüpload materiaal, maar mijn YouTube Music account is maagdelijk leeg.
daar zijn ze nog mee bezig, ze zeggen dat zolang upload van muziek en import van gm muziek lib nog niet in youtube music (premium) zit dat ze dus gm gewoon ook nog laten bestaan
Helaas is een Family pakket voor mij niet mogelijk aangezien dit niet met G Suite (voorheen Google Apps) kan. Ik betaal dus al voor m'n Google account en kan niet de familiekorting krijgen.
voor family 3 euro, voor normaal 2 euro. Ik heb family, dat kost 15 euro, en 18.

Ik wacht wel even tot ze mijn playlist kunnen overhevelen. Nu heb ik een library van 5 gelikede video's, waarvan ik de meeste niet eens leuk vind :-).

Op Gmusic, heb ik ondertussen wel een lijstje. Ik vraag me wel af hoe het met ads zit, nog niets gehoord na een paar nummers.
denk niet dat dat snel zal gebeuren, die playlists overhevelen. Het gaan namelijk om andere content: de content van play music komt van de platenlabels waar ze een contract mee hebben en de content van youtube zijn uploads van gebruikers (en dan nog je eigen content die je hebt geupload naar play music).
Los van de auteursrechtelijke consequenties denk ik dat het niet zo vanzelfsprekend is om alles op elkaar te mappen, al zeker niet gezien alle dubbels die er op beide platforms te vinden zijn.

EDIT: ze zijn er dan toch blijkbaar mee bezig: https://www.imore.com/goo...-everything-you-need-know. Benieuwd hoe ze dat gaan doen, wordt het dan mixed content met muziekvideos en audio only nummers? Want de videoclip versies van sommige nummers zijn niet altijd hetzelfde als de audio versies (onderbrekingen, cutscenes, etc)

[Reactie gewijzigd door binair op 29 augustus 2018 11:05]

Ik ben er nu al de hele tijd naar aan het lluisteren, maar er zitten niet overal videos bij ofzo. Als die er uberhaubt bij zitten, waarom zouden ze die content niet kunnen mixen dan :-).
Ik wacht wel even tot ze mijn playlist kunnen overhevelen.
Misschien vind je dit wel een nuttige tool.
Ziet er nuttig uit, zal 'm eens proberen binnenkort.

Edit: Werkt nog niet met youtube music (op desktop), en limiet is al bij enkele honderd items overschreden.

[Reactie gewijzigd door Gopher op 29 augustus 2018 12:19]

www.tunemymusic.com heeft geen limiet op het aantal nummers, wel 10 playlists per dag, werkt prima.
@Gopher ik ben er nog eens dieper ingedoken, het is niet handig van spotify naar youtube music te gaan, dan krijg je niet alles in goede kwaliteit. Ik vermoed dat de beste keuze is:

1) van spotify naar google music
2) van google music naar youtube music

Als je het rechtstreeks doet, dus van spotify naar youtube music, dan loop je tegen een limiet van de api aan (10 playlists per dag), dus als je veel playlists hebt...

Stap 1 doe ik nu met een betaalde app (9 euro), te weten Stamp. Dat gaat helemaal prima, ik heb al 12.000 nummers overgezet, helaas heb ik nu wel 1500 nummers die hij niet kon vinden, dus ik moet nog wat werk verzetten, maar 10.000+ nummers overzetten voor 9 euro vond ik wel best. Je kan Stamp trouwens gratis proberen voor een X aantal nummers.

Morgen ga ik verder met stap 2, ik weet niet zeker of dat met Stamp kan, ik meen van wel, maar ik kan dat nu niet testen omdat hij nog een paar uur aan het overzetten is van lijsten.

Misschien heb je hier wat aan.
Ik kan dit bevestigen. Toen ik een video in YT music afspeelde stopte de muziek op de Chromecast met de melding dat m'n account op een ander apparaat gebruikt werd.

YT music kan trouwens niet naar Chromecast audio streamen. Enkel een Chromecast met scherm. Voor muziek zal ik dus de Google Music app moeten blijven gebruiken.
YT Music werkt bij mij prima met een Chromecast Audio.
Bedankt voor de info. Dan is het blijkbaar een lokaal probleem.
Nee omgedraaid.
Als je play-music hebt (betaald -> familie abo) dan moet je die uitzetten en dan het youtube premium van 17 euro aanzetten waar play-music bij in zit.
Goed om te weten. Dus voor een Play Music gebruiker is de upgrade slechts 2 euro eigenlijk. Dat is de moeite waard :)

EDIT: Na het opstarten krijg ik een fout: Niet beschikbaar in dit land.... doh!

EDIT2: De internet verbinding was op het werk weer eens geswitcht naar de UK.... VPN via thuis en het werkt.

EDIT3: Het werkt voor geen meter. Erg beperkt en de overname van lijsten uit Play Music werkt niet. Absoluut geen serieuze optie voor muziek alleen.

[Reactie gewijzigd door Tadango op 29 augustus 2018 08:21]

Als ik het goed begrijp wordt Google Play Music op een later moment Youtube Music, maar op dit moment blijven ze los van elkaar. Alle functionaliteit, inclusief playlists (ook heel belangrijk voor mij) en eigen geuploadde muziek, moet ergens 2019 beschikbaar worden in Youtube Music.

https://www.imore.com/goo...-everything-you-need-know
Ok, ik dacht nu al. Ik zie enkele nummers van mijn lijst in YT Music verschijnen, dus ik had verwacht alles of niets. Daarnaast kan je geen audio kwaliteit instellen voor streaming en download, dus een serieuze muziek app is het niet. Ik wil het hele video gebeuren gewoon uit zetten.
Dat kan ook.
Ik zocht het ook maar rechts bovenin staan een schakelaar waarmee je kan zeggen "Audio only"
Daarnaast denk ik dat de app de beste geluidskwaliteit pakt die het kan hebben met de snelheid van je internet.

Ik zie hier ook graag een manier om dat zelf in te kunnen stellen.
Wat ik mij ook afvraag wat er gebeurd met de muziek die je geupload hebt naar play music. Wordt die straks weer omgezet naar youtube?
Er is geen omgezet naar youtube.
Het blijven 2 verschillende apps.
Ik heb me geabonneerd op YouTube Premium Family, dus inclusief YouTube Music Premium. Ik vraag me af of ik nu mijn GPM Family abo kan opzeggen. Google is nogal onduidelijk in de communicatie. Bij het Music Premium abonnenment staat namelijk "Gratis bij Google Play Muziek". Ik wil GPM nog aanhouden voor mijn muziekbibliotheek en playlists.
Zover ik weet zegt google bij het afsluiten van een een youtube family abo dat je een mail krijgt met de info over het opzeggen van je GPM abo.
Ik heb dat al gedaan maar mijn abo loopt nog tot september.
Bij mij staat er dat ik Youtube Music heb, gefactureerd door Google Play Music.

De upgrade naar Youtube Premium vind ik het met Youtube Vanced niet waard :)
Dus enkel bij Youtube Premium Family blijft Google Play Music beschikbaar? Want ik ben niets met Family, ik heb gewoon Youtube Premium genomen. Het is me niet echt duidelijk of ik mijn Play Music al dan niet mag annuleren nu.

Edit: Blijkbaar wel, bedankt Veneficus: Veneficus in 'nieuws: Google brengt YouTube Music en YouTube Premium uit in B...

[Reactie gewijzigd door FreVDP op 29 augustus 2018 11:44]

Zover ik weet is het alleen met youtube premium en het family abo.
Maar je kunt ook gewoon youtube music doen en Google play music behouden.

Zover ik weet blijven beide beschikbaar maar gaat google uit eindelijk play music eruit halen en samen voegen met youtube music
Als je alleen Dark mode en op de achtergrond wil kunnen afspelen kan je ook YouTube Vanced downloaden van XDA Labs.

https://youtubevanced.com/

https://labs.xda-develope...om.vanced.android.youtube
*Android-only* had mij een klik bespaard.
Alles wat begint met XDA is vrijwel altijd android only.
Je kan wel nog de Desktop player gebruiken (Zoals te zien in het filmpje).

[Reactie gewijzigd door Chuk op 29 augustus 2018 08:30]

Ik wil NewPipe[0] ook even genoemd hebben. Deze is volledig open source en maakt geen gebruik van Google Play libraries. Hij is te installeren via de F-droid store.

Ik hou er van om keuze te hebben, ik zal vast niet de enige zijn :)

[0]https://newpipe.schabi.org/
Maar dan kan je dus niet inloggen in je YT account? Dat kan bij Vanced dus wel nadat je microG installeert.
Dat was voor mij juist een van de selling points van deze app: je kan abonneren zonder in te loggen.
Bovendien is de hele filosofie van NewPipe dat je geen Play Services nodig hebt (dus ook geen MicroG).

Het zal niet voor iedereen weggelegd zijn, blijkbaar voor jou dus niet, maar voor mij is het een ideale uitkomst om toch mijn favoriete Youtubers te kunnen volgen zonder daadwerkelijk YT te gebruiken!
Waarom wil je inloggen?
Zodat je bij je lijsten kan en je history en je 'play later. Ik begrijp dat deze app wel lokaal een favorieten lijst kan opslaan maar die is dan alleen op dat apparaat beschikbaar.

Vind het wel goed dat dit bestaat hoor. Dat je YouTube kan bereiken zonder Google rommel.
Dat werkt echt super! Gebruikt non-root al maanden zonder te veel problemen.


Echter ga ik toch de YT premium proberen, assistant werkt niet icm Vanced om dingen te spelen, daarnaast op mijn TV en zo krijg ik nog steeds irritante reclames.
Niet lastig te installeren (je hebt zowel MicroG nodig als Vanced - zie link van @Jazco2nd en lees het even door) en werkt perfect!
Ik kan YouTube Vanced alleen maar beamen. Geen reclame, speelt door na afsluiten, donker thema. Eigenlijk alles wat YouTube premium ook te bieden heeft. Is ook binnen no-time geïnstalleerd :)
Cool, die kende ik nog niet. Ain't nobody getting payed.
Als ze ook nog een client voor Windows uitbrengen ipv een browser ben ik om.
Dan zeg ik spotify op! :D
Ik denk niet dat ze dat gaan doen, en anders is het waarschijnlijk niks meer/minder dan een website in een app (met alle overhead van dien dus).

Wat is precies je bezwaar op de huidige (website) vorm?
Het "bezwaar" is dat ik gewoon een client wil hebben waar ik dit op kan gebruiken.
Dit zodat ik videos en muziek ook offline kan bekekijken mocht ik in het vliegtuig zitten met mn laptop.
Ah jah dat is 1 van de weinig dingen die niet kunnen, ik gebruik daar persoonlijk mijn telefoon voor (past genoeg gecachede muziek op).
Het gebruik van media keys op je toetsenbord is voor mij de belangrijkste reden dat ik nog op Spotify zit.
Ik kan tevens de iOS app nog niet vinden (in de Nederlands store). Met een directe link naar de store page kom ik er wel bij.

[Reactie gewijzigd door pettenstein op 29 augustus 2018 14:32]

Op Windows werkt dat wel gewoon met Google Play Music (in chrome), alleen bij youtube (music) helaas niet.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 augustus 2018 17:40]

Heb je een extensie geïnstalleerd om dat werkend te krijgen? Bij mij gebeurt er niks als ik op de media toetsen druk (in chrome met GPM). Daarnaast gebruik ik eigenlijk Firefox.
Ik gebruik deze 3rd party app. Open source en ondersteuning voor media keys.
Ik mis nog 1 vorm, YouTube zonder reclame en zonder music.
Gebruik al Spotify, dus aan het muziek gedeelte geen behoefte maar aan een reclame vrij Youtube wel :)
ik ben vanaf dag 1 lid van spotify, maar heb na testen met youtube music spotify opgezegd, je staat versteld van de verbeteringen. Je kan youtube premium een maand gratis proberen, ik ben 2 uur aan het testen geweest en het is bizar hoeveel beter deze dienst ten opzichte van spotify is.
Die Family optie is wel wat voor mij, die 18 euro door 5 man delen, allemaal inleggen elke maand via Bunq automatisch de IDEAL versturen de 1e van de maand. 3.60 p.p.

Mijn vrienden zijn als mijn familie :+ (of nouja, 2 van de 5 zijn ook echt familie)

Die muziek kan mij gestolen worden, (misschien de andere niet), maar die ads weg, heerlijk.

[Reactie gewijzigd door slijkie op 29 augustus 2018 08:55]

Let wel op, wat ik begrijp deel je niet enkel het muziekabonnement maar ook de mogelijkheid om met een gezamelijke betaalmethode te gebruiken, in mijn geval mijn creditcard en die deel ik dus met niemand (ook niet met vrienden). Ze hoeven zelf geen grijpgrage handjes te hebben (waar ik ook absoluut niet van uit ga), maar niet iedereen gaat even zorgvuldig om met zijn spullen en in dat geval dus met mijn creditcard.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 augustus 2018 09:33]

Oh??? Dat moet ik dan even nakijken. Indien dat zo is, moet ik even een extra bunq debit kaart eraan knallen. Bedankt voor dit advies!

Heb je een bron hiervan trouwens? Onder "What you're sharing" zie ik geen betalingsgegevens staan. Ga het vanavond eens bekijken (vrouwtje toegevoegd) of ik in naar account aankopen kan doen nu.

Gevonden

Volgens mij is dit alleen als ik een "Family Payment Method" aanmaak, wat ik dus niet doe. Heb zelf iOS dus het was even lastig om op de Playstore te komen.

Daar heb ik voor de zekerheid mijn Playstore crediet als family pay option gedaan (staat 0,12 cent op).

[Reactie gewijzigd door slijkie op 29 augustus 2018 11:44]

Vergeet dit ook niet hè:

L. Tee in 'nieuws: Google brengt YouTube Music en YouTube Premium uit in Bene...

Wordt dus een lastig verhaal om dit met vrienden te doen, Google is ook niet gek natuurlijk
Hoe zet je Playstore krediet als family pay option? Ik kan enkel kiezen uit mijn creditcard ofwel een nieuwe betaalpas toevoegen...
En dat wil ik dus niet. Ik wil mijn krediet gebruiken dat ik opbouw met Google rewards.
Geen idee, er stond nog 12 cent op bij mij. Misschien een euro opladen?
Geen idee of het een beperking is bij de family pay option, maar voor een enkel account is het mij gelukt om mijn balans te gebruiken (moet dus wel het maandbedrag beschikbaar zijn). In het verleden heb ik een credit card gekoppeld gehad, maar die is ondertussen verlopen.
Is dat echt? Volgens mij is dat niet standaard zo. Je kunt het wel standaard maken. Maar waarom zou je dat inderdaad.
Ik wil graag reclame vrij Youtube kijken, en echt niet de hele dag muziek :/
Ik kijk veel hardware tech websites en steeds meer contentmakers zoals HardwareCanucks en Linus TechTips maken en monteren zelf reclame voor en door hun filmpjes. Dus helemaal reclamevrij kijken ondanks dat je YouTube Premium afneemt is niet waar. Je bent hoog uit verlost van Google die jou reclame serveert.
Dat is inderdaad een hele goeie om even rekening mee te houden.

Overigens vind ik het van Linus niet zo vervelend als van YouTube zelf. Bij de intro heb je iets korts en helemaal op het eind, maar dan kan je toch wel naar een andere video toe. Bij Linus loopt het wel een beetje in elkaar over en kan het soms nog interessant zijn waardoor het veel minder iritant is dan midden in een zin een reclame erdoor over rommel van Wish
Ik wil geen muziek abonnement afnemen als ik reclame vrij wil kijken.

Als er nu een apart abonnement was, zeg maar een reclame vrij abonnement voor 5 euro of zo, dan was het wat geweest.

En nee dat premium abonnement is dat dus niet, te duur.

Mooi dat Linus zelf reclame in zijn filmpjes maakt (reden dat ik zijn channel skip), maar er is meer op YouTube dan Linus zijn channel :/
Ik heb 'm zojuist afgesloten, maar Play Music zegt dat ik alsnog een abonnement moet afsluiten? Ik dacht dat dat er bij zou zitten. Als dat niet zo is, dan zet ik 'm na die gratis maand stop.

Edit: https://www.youtube.com/premium?app=desktop Helemaal onderaan staat dat het er bij zit, en er is geen enkele manier om Google een vraag te stellen. Wordt alleen maar naar een FAQ verwezen, erg gek

[Reactie gewijzigd door GreNade op 29 augustus 2018 09:21]

Had ik ook last van. Je kan via de YT site wel contact opnemen. Bij mij heeft het zichzelf overnight gefixt.

https://support.google.co...2?hl=en&ref_topic=6305525
Dat hele music boeit mij niet, maar zou best een paar euro (geen 12) over hebben om reclamevrij youtube te kijken. Al is het alleen al voor mijn kids die elke keer per ongeluk op de reclames drukken en dan hun filmpje kwijt zijn.
Tegenwoordig heb je ook tussen de (korte) filmpjes door reclames, ben je iets aan het kijken, stopt het en krijg je een reclame. Lijkt net alsof ze dat express bij Youtube hebben gedaan om mensen richting hun reclamevrije dienst te krijgen.
Precies wat je zegt.
Zo speelde ik laaste een mix af die 2 uur lang is, Ik had in het eerste half uur al 3 x reclame gehad.!
De up loaders van de video bepalen waar en wanneer er reclame staat. Een deel van de reclame inkomsten gaat naar de uploader. Als mensen met een premium account naar je filmpje kijken, krijg je als uploader ook een klein bedrag, en dat is vaak hoger dan wat je aan de reclame zou verdienen.
Wat ik er van begrijp is dat de content-maker bepaald of er, en waar de reclameblokjes zijn in de Youtube filmpjes. (je zal bijvoorbeeld geen advertenties zien in filmpjes die door Red Hat of Microsoft gepost zijn)
Natuurlijk hebben ze dat gedaan. Google wil veel liever een hoop vaste betalers per maand dan wispelturige adverteerders
Ik kijk geen televisie meer (enkel de formule 1-race), heb TV opgezegd. De kinderen kijken enkel nog maar Youtube. Ik vond 12 euro een goede deal, aangezien ik nooit meer reclame zie en dus ook niet word doodgezeurd om welk speelgoed de kinderen hebben gezien op de reclame. Mijn kinderen leven in een peaceful bliss met alles dat ze hebben omdat ze niet constant wijs worden gemaakt wat ze moeten willen.

Gemiddeld kijken wij (gezin van 4) bij elkaar opgeteld toch al gauw 6 tot 8 uur op een dag youtube. Dat klinkt veel, maar de gemiddelde nederlander kijkt zo'n 3 uur tv op een dag. Daar geen reclame in hebben is me echt het geld waard. En dan nog 'gratis' muziek luisteren op Google Home via Play Music is een superfijne extra.
Ik heb totaal geen behoefte aan een muziek abbonement. Maar die 2 euro had ik graag betaald voor reclamevrij, maar dat kan dus niet. Nu gebruik ik een adblocker heb ik ook geen reclame en google krijgt niets... their loss...
Welke adblocker werkt voor YT reclames?
Ublock Origin. Ik heb nooit meer advertenties daar
Ik gebruik Adblock Plus en deze werkt gewoon voor youtube reclames
Als 1 op de 5 het wel doet verdienen ze er meer aan (5x2euro=10 en dat is minder dan 12 voor 1 z'n abonnement), misschien is er geen verliezer?
Interessante concurrent voor Spotify. Tis dat ik nog in het winPhone ecosysteem zit anders had ik voor de test nu al een abonnement genomen.
Ik denk dat het pas een concurrent voor Spotify wordt als de muziekbibliotheek groot genoeg is.
Je bedoelt Google Music?

Het slaat hier gewoon niet aan omdat iedereen op Spotify zit, ik heb al een redeijke tijd Google music (jaartje of 2/3, nu ook family), op zich hebben ze ongeveer even veel muziek?

Ik had voorheen issues dat Spotify mij muziek bleef aanbieden welke ik niet interessant vond, bij Google Music was dat niet. Ik heb nu echter soms wel dat het wel meer moeite kost om nieuwe muziek te ontdekken, hoewel dat waarschijnlijk meer aan mijn gebruik ligt, voorheen was de interface daar wel wat interessanter voor.

Ik vind Youtube music trouwens weer raar, was er voorheen geen Youtube red, welke gezamelijk met music abbo een ad-vrij en ruimere content versie van youtube was?

:Edit

Ik zie dat ik ook gratis toegang heb, ik zal er eens mee spelen (Vanwege mij Google Music abbonement).

[Reactie gewijzigd door Gopher op 29 augustus 2018 08:08]

Niet alleen spotify hoor, in mijn kringen heeft bijna iedereen apple music omdat ze dat fijner vinden werken in het iOS ecosysteem. Buiten de kbps die "hoger" is bij spotify vind ik persoonlijk de geluidskwaliteit van spotify minder goed klinken dan die van apple music. Mocht google hier ook op concurreren dan zou het een mooi alternatief voor apple music kunnen zijn.
Kun je misschien bij Spotify nog kiezen voor hogere kwaliteit? Ik weet dat het mobiel wel een optie is. Verder heeft Google Music momenteel geen officiele desktop app (Er is er wel een open source beschikbaar welke gewoon de web interface heeft).
Hoogste is 384kbps (extreme quality) vertaalt dat zich bij mij in de app. Maar het geluid is merkbaar minder.
De limiter (muziek op gelijk niveau afspelen) uitzetten of op zacht zetten wil ook veel helpen voor het dynamisch bereik.
Bij Deezer heb je de wifi optie, die streamt de muziek in flac.

Deezer HiFi heet dit: linkje

[Reactie gewijzigd door deneys op 29 augustus 2018 10:14]

Je kunt bij Spotify toch voor ‘hoge’ kwaliteit kiezen? Hoor overigens zelf weinig verschil tussen alle streamingdiensten. Maar met een hele goede koptelefoon moet dat wel lukken
Op deze pagina kun je zien welke Spotify-instellingen je kunt doen.
Die instellingen verschillen per platform (Desktop/Android/iOS).
De beste kwaliteit krijg je alleen als je Premium hebt. Dan kun je ook de equalizer selecteren.
Youtube Red is nu gewoon opgesplitst in 2, Youtube Music en Youtube Premium. Met Youtube Music alleen heb je nog reclame bij gewone video's op Youtube maar niet tussen uw muziek (zo begrijp ik het toch), met Youtube Premium (eigenlijk de Red versie van vroeger) heb je zowel muziek als reclamevrij kijken.

Op dit abo zat ik eigenlijk te wachten, eerst maar eens proberen om te zien of het is wat ik er van verwacht :).
Volgens mij zit er weinig verschil tussen de libraries. Heb je ergens een onderbouwing wat er precies mist.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 augustus 2018 09:09]

Klopt, ik heb beide diensten wel eens parallel gebruikt en massaal playlists geconverteerd waardoor je een aardig overzicht van het aanbod krijgt. Beide diensten hebben muziek die exclusief op dat platform beschikbaar is maar ze doen verder totaal niet voor elkaar onder.
Ik zie een groot voordeel bij Youtube Music. Het luisteren van live sets die beschikbaar gemaakt zijn op YouTube. Die zijn dan weer niet aanwezig op Spotify. Wat overigens heel fijn werkt in de Youtube Music App. Met één klik switch je tussen alleen geluid of met beeld afspelen.
1 2 3 ... 6