Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Facebook kondigt 199 dollar kostende standalone vr-headset Oculus Go aan

Facebook heeft de Oculus Go aangekondigd. Het is een standalone vr-headset die het bedrijf gaat verkopen voor 199 dollar. De release van het apparaat, waarvoor geen pc nodig is, vindt volgend jaar plaats.

De Oculus Go zal op ongeveer dezelfde software draaien als de Samsung Gear VR, een vr-bril van de Zuid-Koreaanse fabrikant die werkt met een telefoon die gebruikers erin schuiven. De Go heeft een ingebouwde lcd, die volgens Facebook snel genoeg is om beelden met een hoge framerate te laten zien. Het lijkt onmogelijk dat de lcd de 90fps haalt van de reguliere Oculus Rift.

Facebook heeft nog geen specsheet online gezet, dus het is onbekend wat voor hardware de standalone-headset aan boord heeft om de beelden te renderen. De Oculus Go heeft ingebouwde luidsprekers en die zitten in de hoofdband. Er is ook een 3,5mm-aansluiting aanwezig voor headsets.

De headset heeft geen verbinding met een pc of telefoon nodig. De Go en Gear VR zijn volgens Oculus 'binary compatible' en apps die draaien op Gear VR moeten automatisch ook werken op Go. De controllers van beide vr-brillen werken op dezelfde manier.

De developer kits van de nieuwe headset zullen in november naar ontwikkelaars gaan, terwijl de publieke release volgend jaar plaatsvindt. De Go gaat in de Verenigde Staten 199 dollar kosten, maar of er een release komt in Europa en hoe duur hij zal zijn is onbekend. Als Facebook dezelfde manier van omrekenen hanteert als bij de Rift, zal de prijs rond 240 euro uitkomen.

Behalve de Go kondigde Facebook ook Santa Cruz aan, draadloze controllers voor de huidige Rift. Sensoren in de vr-bril zelf kunnen nu de positie van de draadloze controllers bijhouden. Volgens het bedrijf is het de volgende stap naar een volledige versie van de Rift die kan functioneren zonder kabels.

Door

Redacteur mobile

94 Linkedin Google+

Reacties (94)

Wijzig sortering
Gestolen van Reddit:

Oculus Go 3DOF hmd tracking releasing early 2018.
Feature list:
  • Built in computer
  • Elastic straps
  • Breathable mesh fabric facial interface
  • New custom lenses with reduced glare
  • 2560x1440 WQHD Fast Switch LCD Display (high fill factor)
  • Integrated spatial audio built into HMD without headphones
  • Runs GearVR apps built in Unity
  • Shipping Dev Kits in November
Santa Cruz 6DOF hmd still a prototype. Hoping to deliver to Devs next year.
  • 6DOF Computer Vision inside out tracking.
  • 6DOF controllers with grip buttons, trigger, buttons, and touchpad, similar ergonomics to Touch. Uses IR LEDs on tracking ring in different location from Touch.
  • Uses 4 ulrawide camera sensors on each corner of the HMD to track surroundings and controllers, top sensors face slightly backwards to increase tracking volume.
/edit: video links naar het live event werken niet meer, zie link van David Mulder hieronder :)

[Reactie gewijzigd door dycell op 11 oktober 2017 22:56]

De link voor de Santa Cruz announcement is unavailable hier, hier is een andere link: https://youtu.be/7RlPZ_EGIv4 (geen flauw idee of dat de bedoelde video is, ik wou kijken of het een andere video was dan deze die ik kende)
Geweldig! Amazing! Completely changing the game!
En het enige is dat er nu geen sensors nodig zijn? Verder ziet het er echt precies uit als de touch controllers... Alleen dan wat lelijker imho (maar het zijn natuurlijk prototypes).
Geen sensors, ťn geen verwerkingsunit buiten de bril om. Alles gebeurt dus draadloos (voor zo lang als de accu het volhoudt).
Nog iets dat bekend is gemaakt, de prijs van de rift wordt nu permanent de prijs van de summersale. Zou niet graag degene zijn die em daarna gekocht heeft. (op het moment van schrijven is de prijs nog steeds de oude prijs).
https://www.oculus.com/bl...rice-rift-bundle-now-399/

Overigens ook niet onbelangrijk wat ik dan weer mis in het artikel:
Oculus says the headset uses a “fast-switch LCD” at†2560◊1440, which the company says has a much better fill-factor than OLED, helping to eliminate the screen door effect.
The†headset is said to use Oculus’ “next-generation” lenses, “offering a wide field of view with significantly reduced glare."
Plus dat de denigrerende opmerking in het artikel, over zeker geen 90hz zijn, echt nergens op gebaseerd is. Dat getuigd gewoon van slecht artikel kunnen schrijven.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 12 oktober 2017 07:25]

Ik weet het niet hoor, het hele VR gebeuren.

Doordeweeks ga je niet voor etenstijd even VR (forensen, werken, kids ophalen, koken, etc...).

Zijn er buiten games, andere toepassingen die uitermate geschikt zijn met VR?
Ik denk dat de adult entertainment business alleen al groot genoeg is om het hele vr gebeuren interessant te maken.
Pittig triest, maar zeker waar.
Dat is ook de reden waarom VHS (videobanden) zo'n succes werden. Betamax was technisch beter, maar ja.. die 'adult entertainment' kwam vooral op VHS uit.
Zo ver ik weet is dit meer een aanname dan dat hier genoeg aanwijzingen voor zijn dat er een grote kans is dat dit waar is.

Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Videotape_format_war#Overview
VHS was gewoon goedkoper, dat hele verhaal dat de porno industrie de reden is van het succes van VHS is zwaar overdreven als het al waar is.
Hoezo nou weer triest?
Steeds realistischer proberen te doen alsof je seks hebt terwijl je twee beeldschermen voor je ogen plaatst is in mijn optiek heel triest. Daarnaast is porno een chaos voor je dopamine-'systeem' en zorgt het voor verkeerde pathways in je brein. Heb er aardig wat onderzoek naar gedaan, meteen mee gestopt.
> Steeds realistischer proberen te doen alsof je seks hebt terwijl je twee beeldschermen voor je ogen plaatst is in mijn optiek heel triest.

? Waarom mag je dan wel alle soorten games steeds realistischer doen (zonder dat het triest gevonden word)?

> Daarnaast is porno een chaos voor je dopamine-'systeem'

Dat geldt voor wel meer vormen van digitale verslaving, zoals facebooken, gamen etc etc.
Omdat de porno-industrie een immorele en exploitatieve industrie is met een directe connectie tot mensensmokkel? Omdat het een verslavende en schadelijke drug is die iedereen met een muisknop aan kan, en bovendien ook nog een negatieve invloed heeft op de samenleving als geheel, zelfs voor niet-gebruikers?

De grootheid and invloed van de porno-industrie is zeker triest.
Civiele, bouwkundige en industriele ontwerpen?
Ik gebruik het op m'n werk. Prima spul om fouten op te sporen, inpassing in omgeving te verbeteren en presentaties te geven.

Ben er in mijn vrije tijd mee begonnen nadat ik een Vive had gekocht om spellen te spelen.
Kan prima tussendoor, mits je geen kinderen hebt want die willen natuurlijk ook. Dan moet het maar even na het eten. ;)
Ik heb laatst een informatie dag bijgewoond over VR/AR/MR toepassingen en er was ook een startup die VR gebruikt om mensen te helpen om te gaan met bepaalde fobieŽn, zoals claustrofobie en hoogtevrees, ik zie daar wel een toekomst voor. https://mindmansion.nl/
Voor iemand met claustrofobie hoeft dat niet per se een goede oplossing te zijn. Ik ken iemand die een VR bril niet wil uitproberen, omdat hij met de bril op al last krijgt van zijn claustrofobie. Met de bril op zijn hoofd heeft hij last van het gevoel opgesloten te zitten.
Dat kan dus nog een dingetje zijn, om mensen met claustrofobie te helpen hun angst te overwinnen met een VR bril ;)
edit: typo

[Reactie gewijzigd door ralph075 op 12 oktober 2017 09:32]

Daarom wordt je ook bij therapie voor fobieŽn stap voor stap begeleid door een professional. Het is echt niet dat je in de eerste sessie meteen een VR bril op je kop zult krijgen ;)
dat heb ik ook altijd als ik de bril afzet en zie hoe klein me zolder eigenlijk is :D
Voorlopig niet. Tot over 20 jaar de technische mogelijkheden verder zijn en je niet meer met zo'n toeter op je hoofd hoeft te zitten.
Niet? Oh ik wel hoor. Heb 2 kinderen maar dat weerhoudt me nergens van.

En films kijken (PS VR gebruiker hier) werkt ook prima. Netflix op een bioscoop-formaat scherm :D
Dat vroeg ik me dus af. is zoiets echt goed om een film te kijken? Kunnen je ogen er goed tegen? Is toch ideaal om prive zonder iemand te storen een film te kijken wat lijkt alsof je inaar een megagroot scherm zit te kijken?
Het is bioscoopformaat... zo lang je niet 24/7 kijkt zal t wel loslopen.

En ja ik vind het briljant 😎 heb een Bose QC25 dus ook totaal geen last van geluid van buitenaf. Ideaal!

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 12 oktober 2017 20:51]

Wel degelijk. En vopr het slapen ook nog even. S7 edge in de bril en even lekker simpel knallen mbv een Chinese BT controller van 3,-. Superleuk en een mooi voorportaal van wat er binnen nu en afzienbare tijd mogelijk is.
Films?
Stel je voor dat een film in 360 graden is opgenomen, dan kan je met zo'n headset op die film wel een aantal keren bekijken, een scene waarin zowel links als rechts dingen gebeuren, voor en achter je actie. Ik zie er wel potentieel in, veel meer dan bij 3D.
Gaat dezelfde kant op als 3d televisie. Een flop.
Inmiddels zit hier heel wat meer geld in dan in 3D televisies. De miljoenen vliegen om je oren in VR land. Het wordt denk ik meer zoals bij 3D printers. Eerst gaat de media helemaal los. Je kan zelf thuis alles printen wat je nodig hebt. Dan blijkt dat je toch wel iets moet kunnen om met een 3D printer te werken. En niet veel later komt iedereen er achter dat een 3D printer gewoon een stuk gereedschap is. Net als een hamer. Wel een mooi stuk gereedschap overigens.

Ofwel het is mooi, maar niet zo fantastisch als verwacht. Natuurlijk zijn er al heel veel VR headsets verkocht. Maar hoeveel liggen er al in de kast? Uiteindelijk zal het aankomen op de content en of gamers bereid zijn een hele avond met zo'n ding op hun hoofd te zitten.
Dat laatste is wel een goed punt... Ik merk zelf dat ik het heel cool vind, maar ik moet er de energie voor hebben. Als ik 's avonds moe ben dan heb ik echt geen puf om dat ding nog op te gaan zetten want het is zoveel intensiever dan een 'gewoon' potje gamen. De laatste tijd heb ik het druk gehad en verkouden, en dus ligt mijn rift momenteel te verstoffen, ondanks dat ik nog games heb liggen die ik graag uit wil proberen in het ding en er nog heel wat meer zijn die ik wel zou willen kopen. Maar ik heb er de puf de laatste tijd gewoon niet voor gehad.
Precies, mijn overbuurman en goede vriend heeft een vive. Af en toe echt wel leuk voor een minuut of 10. Maar verder? Heb je dat ding op, komt een zoon/dochter vragen of hij een boterham mag bijv. Als ik tijd heb om een game te spelen, dan is dat vaak savonds laat nog een minuut of 15/30. Dan heb ik geen zin om zo'n setup op te zetten. Maar even de xbox aan, klaar.
Ligt er helemaal aan waar je het voor gebruikt. Als mijn vriendin weg is vind ik het fantastisch om via de skybox app op mijn gear vr lekker in de bios te zitten. Deze app speelt ALLES af, ook gestreamd vanaf mijn nas! Of nog lekkerder zet ik hem in de void kan ik helemaal lekker comfy plat op mijn rug liggen. Koptelefoon op en genieten maar van een groot bioscoop ervaring

Ik speel er af en toe mee maar gebruik het meer voor video. laatst nog een concert van coldplay up close meegemaakt, zowel live als via gear vr. Echt gaaf!

Op de standaard browser werkt nu ook ziggo go dus ik kan gewoon live tv kijken op een megagroot scherm. En af en toe an adult monumentje is ook wel erg leuk tbh 🤑

[Reactie gewijzigd door al76 op 12 oktober 2017 07:20]

Well, at least you're honest _O-
Is dat zo?

Er zit heel veel investeringsgeld in,
waarna vervolgens heel veel geld is geÔnvesteerd in het ontwikkelen van hardware met minimale meerwaarde. Belangrijkste hadden ze zelf niets over te zeggen, de gpu.

De simpele doosjes om 3D mee te kijken haal je veel meer waarde uit. Sony heeft het ook heel simpel, en dus goedkoop kunnen houden.


Oculus Rift is een resultaat die op het hoogtepunt van een hype is gekocht,
daarna is het een beetje links blijven liggen.
Ik heb een Vive, eerste 2 maanden was het geweldig, daarna werd gaming gewoon het chille CS:GOen met vrienden. Na een dag werken ga ik niet met zo'n ding rondzwaaien op m'n hoofd. Heb hem na 4 maanden verkocht,.
3d Televiesie heeft veel minder mogelijkheden dan VR. Heb je bijvoorbeeld wel eens gegamed met een oculus rift op? Dat is toch echt wel heel wat anders dan een 3d film kijken.
Het zou kunnen wat jij zegt hoor, maar er is natuurlijk een groot verschil en dat is dat er een legio aan toepassingen zijn bij het gebruik van een VR bril.
Ik vond een 3D TV ook niks (hoewel de mijne het ondersteund heb ik er pas 1x gebruik van gemaakt).

Ondanks dat ik een ''beperkte'' VR bril heb (Samsung VR 2 in combinatie met een S8), is de ervaring toch wel tof hoor. Het is dat ik geen echte gamer ben (speel weleens een game met familieleden via de xbox one) en al genoeg scherm zie voor mijn werk waardoor ik er niet veel gebruik van maak.. Maar de ervaring is gewoon heel tof.

Momenteel heeft het voor mij dan ook vooral een show gehalte, indien er iemand op bezoek is wil ik een VR filmpje laten zien (bijv de roller coaster filmpjes zijn echt tof). Iedereen is er dan ook enthousiast over (iets wat bij 3D tv's niet het geval was).

Stel ik kan met mijn VR bril ineens Destiny 2 via de xbox one doen (kan in mijn geval dus simpelweg niet), dan zou dat echt wel mijn voorkeur hebben boven normaal gamen met de TV aan.
De beleving overstijgt gewoon het gebruik van een normaal scherm, ik twijfel dan ook of je Łberhaupt ooit weleens een modernere VR bril gebruikt hebt (ik denk het niet).

Ik zie het eerder de kant op gaan van mobiele telefoons dan de kant van 3D tv's.
Ze houden totaal geen rekening met vrouwelijks gebruikers daarbij Facebook/Oculus.

Dat skibril design is totaal niet te gebruiken bij mensen die zaken als foundation op hun gezicht smeren. Alleen Sony en nu de microsoft designs hebben de oplossing ervoor door de bril net voor je gezicht te laten hangen.
Ook die andere mr oplossingen hebben 'last' van dat de headset op het gezicht komt, iets minder welliswaar. Maar de headset moet ook goed tegen het gezicht zitten, want je wilt zo min mogelijk buitenlicht in de headset.
Bij de Sony goggles vond ik dat wel meevallen, gebruikte die wel in een minder verlichte kamer. Maar bji de Oculus is het wel vervelend die druk op het gezicht, naast die zachte rand kan je er niet af halen om schoon te maken, dat laatste kan bij de Vive gelukkig wel.
Ook voor de Oculus zijn replacements beschikbaar, hell zelfs de nieuwe business set wordt geleverd met losse replacements (en 1 extra sensor).
Ze houden totaal geen rekening met vrouwelijks gebruikers daarbij Facebook/Oculus.

Dat skibril design is totaal niet te gebruiken bij mensen die zaken als foundation op hun gezicht smeren.
Wat heeft dit eerste deel te maken met het laatste? Ook mannen en LGBTQWERTY zullen mogelijk hinder ondervinden als zij spul op hun gezicht smeren voordat zij dit apparaat gebruiken. Voor iedereen geldt: gewoon even je gezicht wassen voordat je deze VR bril gaat gebruiken.
En ook na gebruik even wassen. Je wil nog wel eens een beetje zweten met zo'n headset op je hoofd
Wilde het niet te complex neerzetten en er een hele politieke discussie van maken, het gaat mij meer om het usability punt.
Een skibril-achtige VR-bril kan niet, maar gewoon een skibril wel?
Als ik op de pistes zo eens rondkijk, hebben ook de vrouwen namelijk gewoon een skibril op.
Dan ga je bewust sporten, dat is wat anders dan casual na werk lekker gamen of in het weekend.
Maar dan ga je ook bewust de bril op zetten om te gamen.. Ik vind het maar een vage opmerking dat ze niet aan vrouwen zouden denken wegens hun lading make-up..
Ik blij dat ik een vrouw heb die geen make-up nodig heeft om over straat te kunnen lopen, zij kan met een gerust hart de Samsung VR2 opzetten om iets te bewonderen zonder dat ze sporen achterlaat van viezigheid.

Ik zou me eerder zorgen maken over de vrouwen die een VR bril opzetten zonder dat ze in de gaten hebben dat ze het opzetten.. Daarnaast nog een extra reden voor zorgen: dat ze niet snappen dat make-up af kan geven.

Haha vaag dit zeg xd, verwijten naar VR bril makers wegens onkunde of lompigheid van een vrouw xd Hoewel het wel een trend lijkt te worden om te zeiken om niks, gewoon omdat het kan.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 12 oktober 2017 12:34]

Lekker sexistisch, omdat een vrouw (en tegenwoordig ook vaker mannen) een vorm van makeup gebruiken zijn ze automatisch lomp etc?

Punt is dat het voor veel mensen niet erg praktisch is om die reden en ervan verwachten dat ze tussendoor even hun makeup eraf vegen om het te gebruiken (en eventueel daarna weer wel moeten op maken voor een sociaal iets) is niet reeel. Overigens klagen mensen sowieso al sinds dag 1 op het ontwerp van de Oculus en Vive dat de manier van dragen niet prettig is en dat de manier van Sony fors gebruiks vriendelijker is, niet front heavy en al helemaal niet die typerende kringen op je hoofd achterlaat van de druk.
Nee, wat wel lomp is, is iets tegen je hoofd aandrukken terwijl je make-up op hebt en vervolgens de fabrikant de schuld geven dat haar make-up aan de binnenkant van de bril zit.
Hiermee zeg ik dus niet dat make-up opdoen lomp is (zo verdraai je mijn hele reactie..).

Indien een bril niet comfortabel zit heb je inderdaad een reden tot klagen en de fabrikant reden om het product te verbeteren. Dat is iets anders als zeggen dat ze niet aan vrouwen denken wegens hun make-up..

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 12 oktober 2017 15:34]

Dan lees je ook even het stuk er onder dat er al sinds dag 1 klachten zijn over het comfort van deze goggles inv ergelijking met de concurrentie.

Daarnaast, vrouwen gebruik nou eenmaal vaker makeup, dat is toch ongeveer 50% van de gehele wereldbevolking, daar kan best rekening mee gehouden worden. Maar ook dit is een klein signaal dat de tech industrie zeer vrouw onvriendelijk kan zijn onbewust (maar ook vaak enigzins bewust). Dat mag best gezegd worden.

Als je VR succesvol wilt zien worden moeten er gewoon drempels weggenomen worden niks meer en niks minder.
Deze bril is genderneutraal getest denk ik
Dan moeten vrouwelijke gebruikers zorgen dat ze zich ontdoen van de makeup voordat ze een VR bril opzetten.
Kijk als het nu een budget variant van de rift zou zijn, mss met iets mindere specs, dan zou het voor mij wel heel interessant worden om er een aan te schaffen voor assetto corsa.
Helaas is deze niet daarvoor (pc) gemaakt. Maar voor de apps zoals die ook op de Gear VR zitten, koop ik hem niet. (edited)

[Reactie gewijzigd door Xfade op 11 oktober 2017 20:26]

Nee, mijn vriendin heeft een gear VR, ik vind het geen toegevoegde waarde hebben, het is leuk voor een paar uur, en hij ligt nu al een jaar in de kast. Als het gewoon een budget rift was, met mindere specs, als in iets minder resolutie, iets mindere fps bijvoorbeeld, dan was het zeer interessant geweest.
Zelf heb ik dat ook met de normale Oculus Rift, het is een paar uur leuk en vervolgens speel je er niet meer mee. Ook omdat AAA VR games duur zijn. Het is wel leuk om te zien als familie of vrienden hem voor het eerst op hebben.
Het lijkt mij vooral tof icm assetto corsa. Zie veel van de youtubers het gebruiken, ken helaas niemand met een rift/vive om het eens uit te testen of het wat voor mij is. Dus een budget rift zou een hele uitkomst zijn in dat geval.
Mocht je niemand kunnen vinden kun je er ook nog altijd 1 huren voor een weekendje.
Dit heb ik ook gedaan om te kijken hoe het was.
http://www.oculusrifteindhoven.nl/
Man man man, voor zakelijk gebruik ben je beter af er gewoon 1 te kopen, is goedkoper..
Man man man, voor zakelijk gebruik ben je beter af er gewoon 1 te kopen, is goedkoper..
Ja maar als je er 1 huurt is dat goedkoper... wat is je punt precies? Iedereen heeft het over persoonlijk gebruik niet zakelijk, beetje off topic vind je niet?
Heb je de prijs bekeken voor zakelijk huren... das meer dan wat de headset kost (zeker nu).
Als je wilt weten hoe dat ding werkt, in Eindhoven, denk ik dat je beter dan strijp-s kunt gaan, daar zit zo'n bedrijfje waar je vr kunt testen.
Volgens mij lees je niet zo goed, zakelijk kan dan wel duurden zijn maar particulier niet.
100 euro voor een weekendje vind ik nogal wat, en dan zijn de touch controllers dus nog niet inbegrepen (staat bij optioneel, maar niet bij wat het kost om ze erbij te nemen).
Dan zou ik zeggen, koop er gewoon 1tje, en als het niet bevalt kun je deze gewoon terugsturen (niet dat dat een optie is die ik eerlijk vind, maargoed de nederlandse wetgeving staat het toe), of hou em wat langer en verkoop em weer via marktplaats wanneer je em beu bent.

En zoals ik zei, bij zakelijk ben je sowieso beter af om er gewoon 1 te kopen, 449 euro inc BTW waarbij je dus de BTW nog kunt declareren.
Ja maar het gaat niet over zakelijk en 100 euro is toch echt minder dan 449 -_- voor een weekendje uittesten vind ik dit een prima idee.
Dat is het hem. Voor 'even leuk' ga ik er geen honderden euro's aan uitgeven. Ik wacht nog wel een jaar of 10 voor ik me aan vr waag.
Als je dan nog leeft.. Als je altijd maar wacht op betere technologie dan kun je de rest van je leven wachten. Er is meer dan genoeg te beleven in VR momenteel. Eenmaal ervaring met VR dan game je nooit meer 2D.
Wel met een Rift natuurlijk, niet met een GearVR.

[Reactie gewijzigd door FaceDown op 11 oktober 2017 22:17]

Die ervaring heb ik dus ook. Ik heb nu meer dan een jaar een Vive en deze gebruik ik zeer regelmatig. Mijn gamepc beneden daarentegen staat nog nauwelijks aan.Wie wil er nu BF1 op een scherm spelen als je Onward in VR kan spelen.
Ik ben wel bang dat dit soort apparaten en de Samsung gear VR virtual reality meer kwaad dan goed doen.

[Reactie gewijzigd door OriginalCrash op 11 oktober 2017 22:41]

Dus omdat je maar kan blijven en blijven wachten moet je nu honderden euros neerleggen voor iets wat maar effe leuk is? Want dat was zijn punt, veel geld voor weinig waarde (in zijn ogen).
Technologie wordt elk jaar beter inderdaad, maar op een gegeven moment is de toegevoegde waarde minder dan 20% en dan merk je het eigenlijk niet. Als voorbeeld noem ik het verschil tussen normale TV en digitale TV is veel groter dan tussen HD en 4K, wat weer groter is dan 4k en 8k (bij eenzelfde grootte TV van 32 inch.
Als je dan nog leeft..
Wat een onzin, VR is nog helemaal niet zo lang (opnieuw) in opmars.
Het is helemaal niet zo gek om nog een jaartje of 2 tot 5 te wachten.
Voor de 1 is er misschien al genoeg content en keuze uit brillen, maar de ander niet.
De meeste spellen die ik speel hebben nog geen VR support, dus waarom zou ik er nu warm voor moeten lopen? Ik kijk heel erg uit naar Star Citizen bijvoorbeeld, wanneer deze ooit leuk wordt om te spelen dan zie je mij zeker een bril aanschaffen.
Als je altijd maar wacht op betere technologie dan kun je de rest van je leven wachten.
Ook ontzettend kromme reactie, hij zegt nergens dat hij altijd maar beter wil, simpelweg dat hij zich er nu nog niet aan gaat wagen.

3D was ook zo'n gehyped iets, het leek mij echt prachtig maar het was het gewoon net niet. Ontzettend blij dat ik daar zelf nooit geld aan verspeeld heb en de kat uit de boom bleef kijken.
Iets minder resolutie, tis nu al nauwelijks genoeg.
Ik heb dus geen idee, ken niemand met een rift.
Wat is de meerwaarde boven een 15 euro kostend chinees 3d ding, een bluetooth controller van een tientje en je phone?
Omdat dat chinese ding na een maand uit elkaar valt? Kwaliteit, zonder westerse begeleiding, is nog steeds een issue bij chinese makelij
Heb al 3 verschillende chinese brillen liggen. allemaal optisch ruk.
Ik ben benieuwd naar de echte plannen van FB voor VR, want ons allen een leuke game ervaring is natuurlijk niet hun ding.
Farmville in VR zou ik niet laten liggen hoor :+
Mooie ontwikkeling die stand-alone VR sets. Het maakt VR laagdrempelig voor het grote publiek. Als er straks echt goede hardware in komt ge zitten tegen een goede prijs dan zie ik de VR markt wel ontploffen.
Ja precies. Het is een product in ontwikkeling en moet volwassen worden. Dus goedkoper en beter, meer mogelijkheden etc.

Wat mij opvalt is dat iedereen het vooral over gamen heeft. Je kunt vr voor zoveel meer leuke dingen gebruiken! Ga eens op ontdekkingsreis door de apps. Je komt echt leuke dingen tegen
Nou, ik heb mijn CV1 nu al bijna twee jaar... Ik had toch wel gehoopt dat ze inmiddels wat verder zouden zijn met de ontwikkelingen. En ze hopen volgend jaar pas wat prototypes bij de Devs te hebben. :O En dat standalone ding is gewoon een Gear VR met ingebouwde telefoon.

Ik had wel wat meer verwacht met het budget van Facebook. 4K resolutie, veel bredere kijkhoeken, meerdere typen controllers (gun style bijv), wat ideeen voor het onbeperkt kunnen lopen in de 3D wereld. Iets met wiGig voor draadloze HMD.. Dit is meer een evolutie, geen revolutie. Ik had op zijn minst binnenkort wel een CV2 in de schappen verwacht die enkele mindere puntjes van de CV1 oplost.

Dit valt me echt een beetje tegen, en ik ben een supporter van Oculus van het eerste uur.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 12 oktober 2017 00:43]

Ik neem aan omdat ze het voor de consument betaalbaar willen houden..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*