×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus biedt excuses aan voor slecht gepland pop-up-event in Amsterdam

Door , 92 reacties, submitter: AnonymousWP

Fabrikant OnePlus heeft excuses aangeboden aan Nederlandse fans voor het slecht verlopen pop-up-evenement ter gelegenheid van de aankondiging van de OnePlus 5. Veel fans keerden met lege handen terug, toen bleek dat lang niet iedereen de nieuwe smartphone kon kopen.

David Yang van OnePlus belooft tijdens een ama op Reddit dat toekomstige pop-up-events van de fabrikant niet zulke tekorten zullen kennen. "Dit was onze eerste pop-up in Amsterdam. De beslissing over hoeveel toestellen we daar moesten hebben was moeilijk, omdat we geen referentiepunt hadden. We maakten een fout."

Bij het evenement waren volgens geruchten 110 toestellen te koop, terwijl er uren van tevoren al veel meer mensen waren. Veel mensen hadden zich aangemeld, maar eenmaal ter plekke bleek OnePlus niets meer met die lijst te doen en ging het binnenlaten van mensen op basis van een ter plekke gemaakte lijst, waarvan niet iedereen op de hoogte was. Verslagen van het evenement staan onder meer op GoT, Reddit en Kiswums Tweakblog.

Tweakers publiceerde dinsdag, op de dag van de officiële release, de review van de OnePlus 5. OnePlus kondigde zijn telefoon vorige week aan. Hij blijkt vooralsnog niet bruikbaar op het 4g-netwerk van Vodafone en OnePlus werkt aan een fix. Het toestel is in de verkoop gegaan voor een prijs van 499 euro voor de goedkoopste versie en 559 euro voor de duurdere variant.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

27-06-2017 • 07:12

92 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (92)

Wijzig sortering
Het is heel erg vervelend voor de mensen die lang in de rij hebben gestaan, maar dit kan gebeuren. Het was handig geweest als ze op voorhand al tegen de mensen hadden gezegd sorry maar we gaan niet genoeg toestellen hebben. De eerste 110 mensen hebben geluk.

Maar ja het is en blijft een klein bedrijf in vergelijking met Samsung of Apple dus ze zullen wel niet mega veel marketing budget hebben voor dit soort events. Toch netjes dat ze openlijk excuses aanbieden. Kunnen hoop grote corporates nog wat van leren...
Als ze van tevoren een lijst van mensen hebben die zich hebben aangemeld maar daar vervolgens niets mee doen is dat toch wel gewoon dom te noemen, valt m.i. niet in de categorie "kan gebeuren", dat is gewoon heel slordig.

En dat het een klein bedrijf heeft met minder budget voor marketing slaat nergens op, ze hadden immers gewoon het geld voor de popup event, dan hadden ze best wat meer telefoons mee kunnen nemen. 110 telefoons is een belachelijk klein aantal, en nogmaals, ze hadden een lijst van aanmeldingen dus aan de hand daarvan hadden ze prima kunnen inschatten hoeveel mensen er zouden komen en hoeveel ze er dus minimaal hadden moeten meenemen. Hebben ze blijkbaar niet gedaan, anders hadden ze geen excuses hoeven aanbieden.

Dat ze erkennen dat ze een fout gemaakt hebben vind ik wel netjes, hoewel ik me afvraag of dat niet ook gewoon onderdeel van een marketing strategie is. Hierdoor komen ze toch weer in het nieuws.

[Reactie gewijzigd door Neko Koneko op 27 juni 2017 07:30]

Het is gewoon dom ja. Het lijkt er een beetje op dat ze dachten dat Nederland heel erg klein was voor OP, dat hadden ze dus mis.

Ze hebben na deze hype per direct een vacature voor Marketing Associate voor Nederland opengezet:
https://oneplus.net/caree...b1-4197-b73d-42bdf8045447

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 27 juni 2017 08:14]

Aangezien ze nu al twee dagen slecht in het nieuws staan kan ik me dat ook wel voorstellen. OP kan een duwte in de rug wel gebruiken wat betreft communicatie en marketing.
slecht nieuws is ook nieuws leren ze je in het eerste jaar bij Communicatie en Marketing. dus wat Neko zegt is zo raar nog niet; Het ging niet zoals iedereen had gewild (maar iedereen tevreden maken lukt je toch nooit) en ze proberen het beste te maken van de situatie.
Ook dat is marketing, rechtlullen wat krom is. Een restaurant hier in de buurt was snel op de fles na een negatieve review in de krant... je moet niet alles voor zoete koek slikken wat ze je vertellen in een standaard 'opleiding'.

En iedereen tevreden houden had prima gekund. Zorg voor duizend toestellen. Dat is niet eens zoveel wanneer je praat over een markt met miljoenen potentiŽle klanten.

Kwestie van je klant serieus nemen en (willen) communiceren.

Los daarvan, wat een geld voor een 'sympathiek bedrijfje' dat geweldige toestellen zou maken voor betrekkelijk weinig geld... ik trap er niet meer in. Na vele jaren mobiel te zijn, eindelijk overgestapt op een iPhone. Gewoon superieure kwaliteit voor iets meer geld. Wel gebruik ik hem zakelijk, waardoor de investering iets makkelijker in de overweging was. (Geen Apple betoog, er zijn natuurlijk ook andere merken met hele goede toestellen. Dit was toevallig mijn keuze).
Na vele jaren mobiel te zijn, eindelijk overgestapt op een iPhone. Gewoon superieure kwaliteit voor iets meer geld.
Wat iets minder geld, de iPhone 7 koste bijna §800,- toen hij uitkwam, de OnePlus 5 kost §500,- toen hij uit kwam, dat is niet iets meer geld, dat is +/- §300,- meer, en de kwaltijd is niks superieur van de iPhone 7, is ook onzin geklets.

https://www.youtube.com/watch?v=oUdYRw6DV38

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 27 juni 2017 20:05]

Echter ervaren mensen dat over het algemeen wel zo. Dit heeft vrij weinig te maken met dat One Plus slechte telefoons heeft, maar alles te maken dat mensen roepen dat Apple hoge kwaliteit en goede telefoons zijn, opeengegeven moment ga je dit dan gewoon geloven. Daarnaast wilt Android ondanks snelle telefoons nog wel is een lichte "lag" geven in mijn ervaring.

(Ik heb overigens nu Windows Phone. Lage prijs, niet al te hoge specs, Lumia 650 namelijk. Maar Windows 10 mobile is erg zuinig, en werkt vlot op mijn toestel.)

edit: typo

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 28 juni 2017 07:23]

Daarnaast wilt Android ondanks snelle telefoons nog wel is een lichte "lag" geven in mijn ervaring.
Android maakt gebruik van een Linux kernel en die word door de developers (onder leiding van Linus) al jaren geoptimaliseerd voor servers (achtergrondtaken dus) en zware highend dekstops/workstations.

De Linux-kernel is dus niet het optimum voor oudere desktops, laptops of mobiele apparaten terwijl hij daar wel heel veel wordt toegepast. Linux heeft ook jaren terecht de reputatie gehad dat het licht was en daardoor op bijna alles kon draaien.
Superieur is moeilijk te zeggen, maar in elk geval heb je wel support en een hoge verkoopwaarde.

Of de bediening en en OS wat is, is moeilijk te zeggen. Ik had een gratis iPhone van mijn werk en heb hem terug gegeven omdat ik het een nutteloos apparaat vond. Mijn vriendin daarentegen is er helemaal weg van.
Superieur is moeilijk te zeggen, maar in elk geval heb je wel support en een hoge verkoopwaarde.
Is dat zo?

Zelfde voor de OnePlus One 64GB, die heb je al voor §100,- tweedehands in goede staat.

En een in goede staat iPhone 5 64GB heb je ook al voor §150,- tweedehands, dus niet echt veel meer waard als je het mij vraagt.

Dus zo veel blijft een iPhone nou ook niet lang waard.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 28 juni 2017 14:36]

Hmmm... eerlijk gezegd heb ik het nooit gecontroleerd, aangezien ik geen iPhone wil. Is bij iets nieuwere modellen (twee jaar ofzo) het verschil ook zo klein?
De iPhone 6 heb je al voor §250,- in goede staat, dus dat valt ook erg mee.
Het is gewoon dom ja
Dit is gewoon een opzetje
Klassiekertje.
Hype creŽren van wat hype rondom een productlancering waardoor mensen komen om iets te kopen en dan met te kort van het product verschijnen waardoor je product nog populairder lijkt dan het in werkelijkheid is.

'De beslissing hoeveel toestellen mee te nemen was moeilijk'
Tuurlijk was het moeilijk want je wilt er niet genoeg bij je hebben. Stel je voor dat iedereen een toestel gekregen zou hebben. Dan was het geen nieuws geweest en had de telefoon niet overvraagd geleken.
Misschien is die gast wel met 50 toestellen in de kofferbak teruggereden.
Lekker blijven naschoppen heren ;)
Ze komen idd in het nieuw maar geen goed nieuws. Ze gooien als iets op de markt wetende dat het niet werkt met vodafone zonder mensen te informeren.

Misschien zijn sommigen die nu geen telefoon hebben wel blij, d.w.z was je vodafone klant zat je te wachten op een telefoon gelukkig heb je er nu geen want hij werkte toch niet.

Als ze al lijsten met bezoekers hebben wisten ze aantallen. Op zijn minst kunnen ze mensen die voor niets gekomen zijn een korting geven, als is het maar 25 euro, dan maak je een gebaar, maar zelfs dat kan er niet vanaf.

Als ik dit zo lees is het een bedrijf dat het echt niet snapt en ook de hand niet in eigen boezem wil steken. Niet kopen dus want het voorspeld niet veel goeds als je nu zo al met klanten omgaat.
Zoals TechAltar terecht stelt, het idee dat Opo zo klein is en dus niet kan beschikken over het nieuwste van het nieuwste is onzin. Zeker gezien het een dochtermaatschappij is van BBK Electronics met Oppo als dochtermaatschappij naast hun zijde. Sterker nog: de Oneplus 5 lijkt een relabel van de Oppo R11.

Daarbij waarom een RSVP lijst opstellen (je moest je aanmelden online om het adres te weten te komen, iig voordat alle techsites bekend maakten waar het gehouden zou worden in Amsterdam) en daar enkel wat meedoen voor de verzonden email met excuses? Nee, dit is een flater van de bovenste plank.

Slechte publiciteit is ook publiciteit is het adagium. Maar als voormalig Oneplus one en nu Oneplus 3 bezitter opteer ik liever voor een LG G6 straks als die ook een update heeft gekregen naar de Snapdragon 835!
In welk opzicht is de conclusie van je betoog relevant als ik vragen mag?
De Oppo R11 heeft een hele andere chipset.
Dat kleine bedrijf excuus is gewoon onzin.
Lijkt wel alsof elke tegenslag komt doordat ze een klein bedrijf zijn, alsjeblieft zeg.
Ja, precies. Het is een subsidiary van Oppo.
Dit is allemaal marketing.

En die hele AMA op reddit was ook een aanfluiting. Kritische (maar vaak terechte) vragen zijn daar zo goed als niet beantwoordt. Doe het dan gewoon niet.
Idd, weet je wie klein is, de bakker op de hoek. Dit bedrijf is niet klein meer, je praat al over honderden miljoen euro omzet als het al niet over de miljard is. Dan ben je niet meer klein.
Klein is relatief. Voor een Smartphone maker zijn ze klein.
Maar groot genoeg dat er geld achter zit en dan mag je ook service en nadenken verwachten. Ze proberen zich te onderscheiden van de typische goedkope Chinese merken die alleen dozen schuiven. Met deze actie onderscheiden ze zich daarmee echter niet.
Klein bedrijf? Nope.

Maar zelfs dan, dit goed regelen had geen cent extra gekost, sterker nog meer toestellen en dus meer sales en dus meer winst daar kom je zelfs op lagere kosten mee uit dan nu.

Daarnaast zijn ze vrij groot als smartphone maker als je gaat kijken naar de top 100 in plaats van alleen vergelijken met Samsung en apple. Als je kijkt naar het moederbedrijf dan is die zelfs gelijkwaardig in afzet aan bovengenoemde merken.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27 juni 2017 13:11]

Maar ja het is en blijft een klein bedrijf in vergelijking met Samsung of Apple
In Q1 2017, BBK Electronics shipped 56.7 million smartphones surpassing both Apple and Huawei to become the 2nd largest smartphone manufacturer in the world, just behind Samsung.
Oppo beats Samsung in global smartphone sales during Q1 2017

"Klein bedrijf" is wel het laatste excuus dat je nog kunt gebruiken voor Oppo. Dat is al lang niet meer.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 27 juni 2017 07:42]

Oppo != One Plus

Ja One Plus valt onder Oppo. Maar dat betekent niet dat jij de verkoopcijfers van Oppo kunt gebruiken voor One Plus.
Hij geeft aan dat het geen klein bedrijf is.

Als apple nu onder een ander naam een nieuw product op de markt brengt dan verwacht je ook een bepaalde service en kwaliteit.

Je hebt het hier over een giga bedrijf en one plus is dan misschien een klein onderdeel, het is geen klein bedrijf meer en dan mag je zeker een bepaalde kwaliteit en service verwachten. Dat kan er dus niet vanaf en als je zo met klanten omgaat zou ik er niets bij kopen.
Het geeft namelijk aan dat ze niet aan de klant denken, vraag me dan ook af hoe ze je behandelen als je wel een probleem hebt.
De Calimero-marketing van OnePlus is duidelijk geslaagd. Ondanks dat OP misschien een klein bedrijf is, vallen ze onder een heel groot concern (Oppo). Ik vind het dan ook volkomen onterecht om je vervolgens op onervarenheid of kleinschaligheid te beroepen. Als OP het zo belangrijk vond om hun klanten goed van service te voorzien, hadden ze de banden met Oppo wel wat meer aangehaald. Dit is gewoon een uitermate slechte marketingstunt gebleken en ik kan me niet voorstellen dat, als ze dat hadden gevraagd, Oppo niet had kunnen helpen dit te professionaliseren. Scheelt je een hoop klanten.
We hebben het hier ook niet over oppo, maar Oneplus, de dochteronderneming. Die is dan ook veel zelfstandiger en ook een stuk kleiner.

Divisies in aziatische bedrijven zijn eigenlijk bedrijven zoals we ze hier in een holding hebben. Alleen op papier een grote overkoepelende organisatie die de boel in de gaten houd.
Dan nog heeft one plus zelf 300 miljoen omzet gemaakt in 2014. En het is sind dien alleen populairder geworden als merk. Ze hadden zeker meer telefoontjes mee kunnen nemen.

Maar net zoals anderen zeggen. Was er geen gratis reclame geweest als ze iedereen van een telefoon konden voorzien. En lijkt het misschien wel dat er helemaal niet zoveel vraag is. Terwijl het nu lijkt alsof er super veel vraag naar is. Mensen houden daar van.
Nouja. Er waren iig meer dan 110 mensen die er een ritje naar amsterdam wel voor over hadden.

300mil omzet draaien in een jaar is natuurlijk niet niks, maar voor en aziatisch bedrijf zegt dat verder niets over de grootte in nederland.

Kijkend naar wat launches van Apple en Samsung wereldwijd doen is 200+ man een mooie opkomst voor een relatief klein bedrijf als dit. De organisatie had echter wel vele malen beter gekunt en het is maar goed dat ze hier lering uit trekken.
Oneplus opereert relatief onafhankelijk van Oppo. De hele mentaliteit van het bedrijf is anders. Oppo wordt gezien als 'premium' in China en wordt gezien als een Apple alternatief. Oneplus is meer een kostenbeest. Ik woon hier in Shenzhen en spreek de mensen die daar werken regelmatig. De filosofie daar is dat ze minimaal voorraad aanhouden (of geen). In China doen ze dan veel pre-orders aannemen die pas na een weekje of 4 worden geleverd. Elke vrijdag om 10.00 in de ochtend komt een kleine batch vrij en gaan mensen steeds op de refresh knop druk om er eentje te krijgen. Apple blijft de oudere modellen verkopen. Oneplus doet dit niet, ze produceren niet zo snel een nieuwe batch van het oudere model. Dit ook om te kosten te drukken. Ipv daarvan komen ze snel met een nieuw model en halen eerst veel geld binnen met pre-orders voordat ze beginnen met produceren....
Nouja, het is wel erg lullig als je dus vooraf kunt aanmelden en vervolgens terplekke een nieuwe lijst wordt gemaakt. Dat voelt heel erg alsof er mensen voorgekropen hebben en als je dan van ver moet komen in de veronderstelling dat je er (online) vroeg bij was, snap ik best dat er mensen pissed off zijn.
Wij stonden in de rij naast een stelletje jongens die uit Limburg kwamen en ook niks kregen. Om het nog erger te maken, was er ook een tweede rij aan de andere kant. Om het alsnog erger te maken deelden ze aan de eerste paar mensen water en ijs uit vanwege het weer, en mensen die iets verder stonden kregen niks. (Inclusief ik) daarnaast gingen ze op het einde nog met accesoires gooien, wat alleen de voorste paar mensen wisten...
Trek je con conclusie koop niets van dit merk zou ik zeggen. Als er zo met jou als klant wordt omgegaan, ander merk dat jou wel als klant wil.
Om het alsnog erger te maken deelden ze aan de eerste paar mensen water en ijs uit vanwege het weer, en mensen die iets verder stonden kregen niks. (Inclusief ik) daarnaast gingen ze op het einde nog met accesoires gooien, wat alleen de voorste paar mensen wisten...
Allemaal voor de buhne. Alle grote bedrijven zijn hetzelfde en doen alles om de consument te manipuleren met ongemeende schone schijn.
Als je nummer rond de 280 zat, dan stonden we achter elkaar in de rij. Wij hebben wellicht het vrij gehad dat we pas rond 17.30 in de rij stonden in plaats van de neven die enkele uren langer in de rij stonden en ook niets hebben gekregen.

Het is best wel bizar dat er twee rijen konden en mochten ontstaan. Het is ook vreemd dat je vanuit de winkelstraat een hoop goodies kon bemachtigen en verderop (om de hoek) kreeg je pas rond 18.45 voor het eerst een medewerker van de winkel te zien. Helaas kwam hij met het nieuws dat er slechts een koud drankje klaar stond als je in de winkel kwam, maar dat een hoop telefoons al waren uitverkocht.
Wij waren een groep van 4 jongens, 2 gingen weg om ijs te halen. Kan best. Wij waren er ook rond 17:30
Het is gewoon onderdeel van een heel groot bedrijf. Hun underdogstatus is gewoon de marketingstrategie en hun doelgroep trapt daar met open ogen in.
Exact dit dus. Mensen willen gewoon voor de gek gehouden worden, lijkt het.
In vergelijking met Samsung misschien wel een klein bedrijf.

Maar het is alsnog een reus. In 2014 een omzet van 300mil dollar. En het is alleen maar aan het groeien geweest.

Ze hadden echt wel meer dan 110 telefoontjes kunnen regelen.
Als ze geen telefoons hebben, terwijl er wel klanten zijn, dan hebben ze gewoon een logistiek probleem.
"Dit kan gebeuren" Vertel dat maar aan alle mensen die vroeg van werk weg gegaan zijn, met het OV het land doorgereden zijn, om op tijd aanwezig te zijn.

Notabene door zichzelf nog in te schrijven voor het evenement ook.

Ik was aanwezig het was een grote chaos. 0 communicatie, zeer weinig telefoons. Het was zelfs zo erg dat er iemand aangereden werd door een taxi.
wat heeft in godsnaam die aanrijding van een toerist te maken met OnePlus.
Dat je op zijn minst even een afzetting neerzet voor de rij mensen die gaan komen.
Het lijkt me vrij normaal om rekening te houden met de verkeerssituatie als je evenementen gaat organiseren.
Het was een treurige samenloop van omstandigheden. De fietser en/of taxichauffeur keken naar de rij waardoor het ongeluk klaarblijkelijk is ontstaan (ik hoorde alleen de klap en een diepe schok van het publiek).

Het is wel goed om te weten dat de stoep slechts een meter of 2 breed was en het fietspad zat daaraan vast. Hierdoor stonden bezoekers helaas ook gedeeltelijk op het fietspad. Er waren geen hekken, er was zelfs een tweede rij ontstaan vanuit de andere kant van de ingang en mogelijk was de ingang daardoor vanuit 2 kanten geblokkeerd.
Is OnePlus niet eigendom van Oppo? En dat is gewoon een groot bedrijf.
Dat ze kleiner dan Apple of Samsung zijnv ind ik geen geldig excuus. Dat je zoiets slecht aanpakt heeft niets met geld te maken.
Waarom aanschuiven als je m met de juiste code al meteen kon bestellen?
Ik heb m 22/06 besteld en gisteren had ik 'm thuis afgeleverd, dus redelijk kort na de launch.

Kan wel snappen dat mensen het leuk vinden om asap een nieuw model te ontvangen, maar om daar dan een paar uur voor te staan drammen aan een winkel, dat heb ik nooit begrepen :?
1) het was onduidelijk of je een paar uur moest wachten van te voren.
2) je moest je inschrijven van te voren, het geen de verwachting schiep dat je de telefoon ook daadwerkelijk direct krijgt.
559 wow, waar is de tijd gebleven 269 en 299 voor de OPO :P
Dat waren dezelfde tijden dat er geen Dash charge was en andere leuke features:p
Maar nu komen ze wel in het rijk van de high end telefoon die meestal veel betere schermen hebben, en of waterdicht zijn of zeer goede camera's hebben of luxedesign enz enz
De OP5 camera is zo goed of beter als die van de S8. En meerdere mensen claimen dat ze hun oneplus een halfuur onder water kunnen houden.. En 1440p op een telefoon merk je niet :P
De OP5 camera is zo goed of beter als die van de S8.
Graag linkjes naar reviews die dat beweren. Dat is namelijk niet wat ik uit de reviews haal, integendeel, de camera is gewoon een zwak punt.
Eigen ervaring. Heb zelf een OP5 en heb even een S8+ mogen lenen ;)
Ik ben zeer benieuwd naar je macro foto's. Ik gok dat de kwaliteit duidelijk onder die van de S8 zal duiken.
Neem even een kijkje in mijn blog en daarin zal je zien dat een Chinaphone van vorig jaar, Dudok betere foto's maakt. Mogelijk was de lens vies, met wellicht ook niet. Ik ben dus benieuwd naar real-world ervaringen van foto's waarbij er is gefocusd op een object dat 30-50 cm van je af staat.
De OP5 camera is zo goed of beter als die van de S8. En meerdere mensen claimen dat ze hun oneplus een halfuur onder water kunnen houden.. En 1440p op een telefoon merk je niet :P
Allemaal leuk en aardig, maar een fabrikant die zijn telefoon waterproof noemt, zal jou niet voor waterschade na een hoosbui laten opdraaien. OP kan doodleuk zeggen: maar hij is ook niet waterdicht! Dat het goed gaat met mensen die zo idioot zijn om hun gloednieuwe telefoon een halfuur onder water te houden wil niet zeggen dat het goed is of er geen gevolgschade is op langere termijn.
1440p ten opzichte van 1080p op 5,5 inch merk ik zeker wel op mijn S7 Edge, het is echt onzin om te zeggen dat hoger dan 1080p op 5,5 inch niet zichtbaar is.
Ik heb een Note 4 als tweede telefoon, die is ook 1440p, merk er absoluut niks van.
Dat is jouw perceptie dan maar ik heb een OPO 1080p en een S7 Edge 1440p en ik zie het alleen al aan tekst op scherm.
Dat kan ook aan het scherm liggen. OPO is wel een beetje oud he :)
Nee ligt aan de resolutie, ik zie gewoon dat pixeldensiteit minder is, alhoewel 1080p op 5,5 inch totaal geen straf is hoor.
Ik durf te wedden dat het ontwikkelen van Dash Charge OnePlus zo goed als niets heeft gekost. Waarom? Het is een rebrand van Oppo's VOOC charge. Net zoals OnePlus designs 'krijgt' van Oppo.

De lage prijs van de OnePlus Ons is gewoon lokaas geweest voor enthousiastelingen en juist die groep wordt steeds meer in de steek gelaten omdat ze het 'normale' publiek willen aantrekken. Logisch ook, anders zie ik ze ook niet groeien.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 27 juni 2017 10:43]

Dit gebeurd toch ook bij Apple als er een nieuwe iPhone wordt gereleased. Staan ook veel mensen in de rij en als je aan de beurt bent zijn niet alle modellen meer beschikbaar. Netjes afgekeken dus. Maar goed dat is Apple dus daar mag ik geen kwaad woord over spreken.


Apple fan boys kom er maar in.
Die mensen staan niet in de rij nadat ze zich aangemeld hebben. Denk dat dat wel een fundamenteel verschil is.
aangemeld voor het event of om daad werkelijk een telefoon te kunnen bemachtigen. Apple doet het de laatste tijd wel beter door online te kunnen bestellen of door mensen in de rij nrs te geven. Maar dat is niet altijd zo geweest.
Er staan tegenwoordig geen rijen meer voor de Store voorzover ik weet.
Ik snap niet dat mensen OnePlus nog krediet geven na dit soort fratsen, ze komen keer op keer op hun beloften terug, en het argument dat ze vroeger hadden - de prijs - hebben ze nu ook niet meer mee. Ondertussen betaal je gewoon 500 § voor hun smartphone, en dan kan je ook een hogere middenklasser kopen van een Japans of Amerikaans merk.

Ik heb het topic van de OnePlus-popup even doorgelezen voor het doorging, en het gevoel dat ik erbij had was exact wat er gebeurd is: dat het zou mislopen, en dat er heel wat mensen voor niks zouden afzakken naar Amsterdam. Jammer voor de gegadigden, maar je zag het een beetje aankomen.
Er waren gewoon veel te weinig toestellen inderdaad. Vreemd, men kon zich inschrijven waardoor er toch een goede schatting gemaakt kon worden.

Dat er mensen zijn die rond het middaguur daar al stonden (serieus, waarom???) is OnePlus natuurlijk niet aan te rekenen... Het maakt de teleurstelling natuurlijk nog bitterder.
"Dit was onze eerste pop-up in Amsterdam. De beslissing over hoeveel toestellen we daar moesten hebben was moeilijk, omdat we geen referentiepunt hadden. We maakten een fout."

raar want er was wel degelijk al eerder een oneplus X event in amsterdam, namelijk in 2015
https://www.droidapp.nl/n...sterdam-invites-verstopt/
Sowieso nooit begrepen dat mensen gaan reizen, vrij nemen etc. om uren in een rij te staan om (meestal maar een fractie eerder met ook minder keuze) een product in een fysieke winkel te mogen kopen. Dat kan alleen maar teleurstelling opleveren.
idd, vroeger (lees: > 15 jaar geleden) wel eens bij de Aldi 's ochtends in de rij gestaan voor een goedkope laptop aanbieding, maar dan sta je daar met 10 man in de rij en blijken ze maar 4 te hebben :') Snel klaar met zulke acties en ook nooit meer aan meegedaan.

[edit] toch wel, ook nog eens in 2010 voor de eerste iPad in de rij gestaan bij de mediamarkt. Wist er wel een te bemachtigen, maar die ging dezelfde avond nog kapot, waarna ik uiteindelijk alsnog een paar weken moest wachten op een nieuwe. Daarna helemaal besloten om nooit meer aan zulk soort 'in de rij voor schaars aanbod'-acties mee te doen.

[Reactie gewijzigd door Palomar op 27 juni 2017 09:56]

Idem ditto, ik had mij wel ingeschreven en ging ervanuit dat er met die data wel wat gedaan werd kwa units die ze meenamen. Achteraf blijkt dit dus niet zo te zijn, maar dat wist niemand toen.
Ik ging na werk even langs de pop-up store,ik woon er niet ver vandaan. Er stonden 2 enorme rijen, het was 30 graden in de felle zon. In de 5 minuten dat ik daar stond, schoot de rij geen centimeter vooruit.

Nee, hier ga ik niet op wachten. Dacht ik bij mezelf (ervanuit gaande dat ze genoeg units hadden) Eenmaal thuis aangekomen heb ik op m`n dooie gemak de OP5 besteld via de early drop code, en was Vrijdag ochtend in huis zonder hassle.

Ik ben een tech enthousiast en een early adoptor, maar om zoveel tijd kwijt te raken om iets 2 dagen eerder in huis te hebben dan de ander ? Nee dat snap ik ook niet.
Maar hey, to each they're own.
Nou ik heb al lang een bestelling geplaatst online
Dus super handig zo'n oneplus account met betalingswijze van PayPal