Predator 21 X-laptop van Acer krijgt gebogen 21"-scherm en twee GTX 1080-gpu's

Op de IFA heeft Acer de Predator 21 X gepresenteerd. Het is een gaminglaptop met een gekromd 21"-scherm, die is voorzien van twee GTX 1080-gpu's. Het nummerieke toetsenbord kan omgedraaid worden en fungeert dan als touchpad.

Het 21"-scherm in de Acer Predator 21 X heeft een 21:9-verhouding en een resolutie van 2560x1080 pixels. Acer maakt gebruik van een ips-paneel, dat G-Sync-ondersteuning heeft. Het scherm wordt aangestuurd door twee Nvidia GTX 1080-gpu's.

Acer heeft eyetracking-hardware van Tobii ingebouwd. Die kan gebruikt worden in een aantal games, waaronder Deus Ex: Mankind Divided. Het mechanische toetsenbord van de gaminglaptop is voorzien van Cherry MX-switches. Het nummerieke deel heeft geen mechanische switches, maar kan in zijn geheel omgedraaid worden en fungeert dan als een touchpad.

Volgens Acer zal de Predator 21 X uitgerust worden met processors van de Intel Kaby Lake-generatie. Details maakt de fabrikant daarover nog niet bekend, want Intel heeft zelf nog geen informatie gegeven over de krachtige varianten van de Kaby Lake-cpu's voor laptops. In de behuizing zijn vier speakers en twee subwoofers weggewerkt. Om de ingewanden te koelen gebruikt de fabrikant vijf ventilatoren, waaronder drie dunne exemplaren, die volgens Acer van metaal zijn gemaakt.

Acer heeft nog niet bekendgemaakt wanneer de gaminglaptop op de markt komt en wat het apparaat gaat kosten. Omdat de Predator 21 X wordt uitgerust met Kaby Lake-cpu's, is het de verwachting dat het nog enkele maanden zal duren voordat het apparaat beschikbaar is.

Acer presenteert verder drie monitoren in de Predator-serie, die allen zijn voorzien van de Tobii-eyetracking-hardware. De Predator Z271T is een gekromd 27"-model met een resolutie van 1920x1080 pixels en een refreshrate van 144Hz. Het scherm komt in oktober op de markt voor een adviesprijs van 799 euro.

De XB271HUT is een 27"-monitor met een resolutie van 2560x1440 pixels en een refreshrate van 165Hz. Dit scherm gaat 899 euro kosten en komt in december op de markt. Ook komt er een kleinere 24,5"-variant, de XB251HQT, met full-hd-resolutie en verversingssnelheid van 240Hz. Het is nog niet bekend wanneer die monitor verschijnt en wat dit model gaat kosten.

Acer Predator Z271T met ingebouwde Tobii-eyetracking-controller

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-08-2016 • 11:37

115 Linkedin

Lees meer

Reacties (115)

115
106
57
1
0
29
Wijzig sortering
Haha, meningen mogen verschillen maar ik vind dit écht een vette laptop qua uiterlijk. Met de predator line-up moeten ze altijd voorzichtig dat het er niet 'kinderachtig' uit gaat zien en tot nu toe (los van het logo) is het ze redelijk gelukt mooie producten op de markt te brengen.
Meningen verschillen inderdaad. Wat mij betreft zou deze laptop niet misstaan in de Intertoys...wat een gedrocht.
Waarom worden er niet wat meer 'classy' gaming laptops gemaakt; ik ben best geïnteresseerd in een laptop met dergelijke specs, maar no-way dat ik iets koop met zo'n kitsch/speelgoed uiterlijk. Ik ben geen 12 meer...
Ik snap dat dit welicht niet onder classy valt, maar het lijkt zeer zeker niet op een stuk speelgoed, en op het moment dat speelgoed er wel zo uit begint te zien hoor ik het graag, staat mooi als muur decoratie.
In een nerdy mancave misschien. Ik stel voor dat je eens de GamesWorkshop binnen loopt. Genoeg thema's waar je dit soort vormen gaat terugvinden.

Ik zou mijzelf echt schamen als iemand dit ding in mijn huis zou zien liggen. Met warhammer (nee heb ik niet) zou ik dat minder hebben.
Schamen..? Ziet er uit als een lamborghini... Of schaam je je dan ook als dat in je garage staat.

Alienware producten zien er wel wat vriendelijker uit tegenwoordig...
Oh well, hang ook voornamelijk af van je persoonlijke mening denk ik.
Naar mijn mening niet echt gezond als je je schaamd tegenover iemand anders vanwege een laptop.
Ook niet in een andere setting? Ik snap goed wat je wil zeggen en ik zou dit ding never nooit op kantoor of zelfs op de keukentafel neerzetten maar in een gaming booth of bij een klant met een VR demo geeft de laptop toch de juiste vibes? Daarnaast is een deel van het uiterlijk ook functioneel als ik het goed heb.
De gebruikte vormen (overal driehoeken, alsof het een b52F117/ruimteschip is), de materiaalkeuze en kleur, die verdieping van het keyboard, de bezel, de kleur van de leds, alles is zo ' Transformers' vormgegeven.

Wat mij betreft mag het, als je dan toch een futuristisch uiterlijk wilt,, wel wat meer 'Star Trek' :+

Maar liever zie ik gewoon een Macbook Pro, Dell XPS achtig uiterlijk. Zakelijk en strak dus.

edit: zoals Wannial aangeeft bedoelde ik een F117

[Reactie gewijzigd door EddoH op 31 augustus 2016 13:50]

Misschien wel, thanks voor de toelichting in elk geval. De Dell XPS en MacBook Pro zien er inderdaad ook prachtig uit maar dienen duidelijk een andere doelgroep :)
... maar dienen duidelijk een andere doelgroep :)
Als je de kinders goed opvoedt laten ze de 'predator'-look links liggen zodra hun leeftijd uit twee cijfers bestaat. ;)
Waar je absoluut amper/niet mee kan gamen. Je snapt dan toch dat dit een andere doelgroep is? Niks met leeftijd of smaak te maken.
Ik zal mijn moeder laten weten dat Tweaker Stresstak niet te spreken is over de opvoeding. Vreemde reactie ook aangezien een groot aantal Tweakers juist wel te spreken is over de look. Daarnaast is het - zoals ik in mijn eerste post heb aangegeven - een kwestie van smaak.
Een b-52 is een grote bommenwerper met erg veel rondingen.. Ik denk dat je de F117 bedoelt :)

OT: Ik vind het ding echt spuuglelijk... Dus ja smaken verschillen enorm.
Persoonlijk zie ik liever een mooie strakke laptop, dat hij wat dikker is is helemaal prima, je moet de spullen en de warmte ergens kwijt kunnen natuurlijk. Maar om er dan een hele kermis omheen te bouwen.... Nee danku.
je zegt het zakelijk en strak.

Gaming is totaal wat anders :) Veel is er niet nodig voor de zakelijke markt.
En je wilt niet met een 21'' laptop lopen toch of wel.

Het hoort gewoon bij de industrie. Dan doe je overdag je Macbook Pro en Dell XPS taken, en in de avond de Predator 21X ;) ....
Een zakelijk en strak uiterlijk betekend toch niet dat ik de laptop alleen voor administratieve kantoortoepassingen in een kantoor wil gebruiken?
Je mist volgens mij echt iets.

Doelgroep is gewoon niet zakelijk.
Juist met dit soort hardware worden zulke laptops gemaakt omdat ze het ergens in kwijt moeten.

En met zo'n laptop waar jij op doelt is dat er niet en niet aantrekkelijk voor de echte gamers. Want een standaard gamer zal dit ook niet aanschaffen.
Ik mis helemaal niets. Ik heb het ook helemaal niet over de zakelijke markt, ik zeg dat ik het jammer vind dat dit soort laptops er altijd uitziet als een stuk speelgoed met ingebouwde kerstboom in plaats van een wat strakker en zakelijker ontwerp.

Niet elke gamer raakt enthousiast van dit soort wandesign, en ziet graag een wat meer premium uitstraling.
"Gamers" zijn een grote doelgroep. Daarbinnen vallen de 12 jaar oude kids die het liefst een straaljager hebben, en de 40 jaar oude businessman die zijn laptop ook wil gebruiken op het werk, zonder absoluut voor gek te staan.

Er is een reden waarom de Razer Blade zo goed verkoopt, en het zijn niet de RGB backlights in het toetsenbord. Het minder extravagante (meer macbook achtige) design, stijlvoller in plaats van extreem, is wat bij die laptop een groot verkooppunt is. Zou je zeggen dat het daarom niet gericht is op "echte gamers?"
Anoniem: 112442
@EddoH31 augustus 2016 16:15
De gebruikte vormen (overal driehoeken, alsof het een b52F117/ruimteschip is), de materiaalkeuze en kleur, die verdieping van het keyboard, de bezel, de kleur van de leds, alles is zo ' Transformers' vormgegeven.

Wat mij betreft mag het, als je dan toch een futuristisch uiterlijk wilt,, wel wat meer 'Star Trek' :+

Maar liever zie ik gewoon een Macbook Pro, Dell XPS achtig uiterlijk. Zakelijk en strak dus.
Ik vind net de Macbook Pro en de Dell XPS lelijk en saai.
Tevens ben ik totaal niet te spreken over dat soort ZX Spectrum toetsenborden.

Een game notebook mag er best wel anders uit zien. Ik zou er me niet voor schamen om zo'n notebook te gebruiken.
Hij zou wel voor mijn gemiddelde werkzaamheden het doel zwaar voorbij schieten.
Ik denk dat de hoofdzaak vooral is dat een Acer 21X in een kantoor (thuis of op werk) behoorlijk zou misstaan, waar een Macbook/XPS bijzonder goed zou staan. Mensen willen graag "het beste" kunnen kopen in een "het mooiste" omhulsel. Denk aan V12 Bentleys, versus de V12 Lamborghinis.
Het uiterlijk doet mij juist denken aan een Lamborghini. :)
Lijkt me dat als je een VR demo geeft, je apparatuur gebruikt die de klant in z'n kantoor en op z'n keukentafel zou willen terugzien.
Zo heel erg overdreven is die niet eerlijk gezegd.. De vorm is volgensmij gewoon noodzakelijk als je naar de specs kijkt. Dat bulky en die grote cooling grills moeten wel.
Die sticker boven het keyboard is het enige waar ik eigenlijk over val.

[Reactie gewijzigd door Cogency op 31 augustus 2016 12:02]

Muah, die "stealth" achtige vormen zijn er toch echt voor het uiterlijk, het zal best mogelijk zijn een hoop van t plastic achterwege te lagen en een strakkere metalen behuizing om heen te zetten, maar het is een vrij fors ding dat goede airflow nodig heeft, ik denk zo maar dat dit een vrij goedkope oplossing is. Door er van die fancy hoekjes aan mee te geven, ziet het er in ieder geval niet zo goedkoop uit.

Zouden ze het simpeler laten, zou het wel een erg plasticen bak worden, een metalen unibody voor zoiets (waar voor koeling best wel wat voordeel uit te halen zou zijn) zou heus kunnen, maar niet te betalen zijn.
Op de 4e afbeelding zie ik toch duidelijk geen sticker...
BTO komt dan wel aardig in de buurt denk ik dan.
Lenovo kon het ook goed, maar helaas zijn die nu ook de ''flashy'' kant ingeslagen.
Wat meer gaming laptops in een strakke behuizing (van aluminium of met aluminiumlook) zou leuk zijn inderdaad. Ik hoef ook geen bombastische behuizing.
Anoniem: 112442
@EddoH31 augustus 2016 14:26
Meningen verschillen inderdaad. Wat mij betreft zou deze laptop niet misstaan in de Intertoys...wat een gedrocht.
Waarom worden er niet wat meer 'classy' gaming laptops gemaakt; ik ben best geïnteresseerd in een laptop met dergelijke specs, maar no-way dat ik iets koop met zo'n kitsch/speelgoed uiterlijk. Ik ben geen 12 meer...
Ik vind de notebook helemaal niet verkeerd. Dat de notebook dikker moest zijn is wel duidelijk omdat het de warmte kwijt moet kunnen.

Ik vermoed wel dat deze notebook erg duur gaat worden, zou me niet verwonderen als deze in de buurt van € 2000,- zal gaan kosten.

Mooi dat er weer eens een echt toetsenbord op zit i.p.v. en Apple ZX spectrum toetsenbord.
Wat vind ik dat verschrikkelijke toetsenborden die vlakke toetsenborden met zo goed als geen "travel".
Ik denk dik boven de 2000 euro :)
2000 euro? Wat dacht je van 3500 euro, op zijn minst.
Een laptop met één GTX1080 zou ik zelfs een koopje vinden voor 2000 euro.
Dit zijn de early days. Laptops met desktop graphics cards hebben meer koeling nodig dan een elegante oplossing op dit moment kan leveren, een "kitsch" oplossing laat een designer de vrije loop om zoveel mogelijk ventilatie er in te bouwen.

Ik ben het er mee eens dat dit apparaat er redelijk speelgoedachtig uitziet, wat met het printje en de ledjes en groefjes en lipjes overal. Maar voor een eerste keer moet dit kunnen.

Voor een iets elegantere optie met zoveel power ga je moeten wachten. Persoonlijk vind ik de oplossing van ASUS's ROG reeksen niet lelijk (alswel nog wat aggressiever dan bijvoorbeeld een macbook).

Voordat we deze power hittegewijs in een DELL Lattitude kwijtkunnen, zijn we weer een X generaties verder. Je gaat met "top of the line" altijd het Lamborghini effect houden.
Offtopic - wel toepasselijk met zo'n avatar :P
Je zou natuurlijk ook voor een razer blade kunnen gaan qua uiterlijk.

Ontopic - Ik vind dit persoonlijk ook een vet apparaat om te zien. Met 2x zo'n dikke GPU zal de prijs er wel niet om liegen.
Lol gedrocht, dit ziet er gewoon snaak uit. Voor jou is er de macbook pro.
Mee eens.. Bruut design... Al zijn er kleine dingen die ik anders zou willen zien, maar goed.. Altijd dat nette strakke is eigenlijk behoorlijk saai... Dit een spierballen product, dat moet er dan ook zo uit zien.. Als je een sport auto gaat kopen zeg je ook niet dat je het motorblok liever in een renault megane ziet zitten... Toch?
helemaal eens, echt een brute game laptop. Ben alleen bang dat dat ding een hoop herrie maakt door zoveel koel geweld. Al moet ik zeggen dat mijn 17" MSI game machine best stil is met 2 ventilatoren.
Helemaal mee eens! Qua uiterlijk vind ik hem ook super, ik kan me er enigszins in vinden dat er mensen zijn die dit helemaal 3x niks vinden. Maar een laptop met zulke specs kan er niet uitzien als een Macbook air.. Dat gaat niet passen met de koeling die dit beestje nodig heeft :)
Op die resolutie twee 1080's lijkt me een beetje overkill en daarmee sonde van de ruimte, koeling, extra prijs en stroomgebruik. Verder op zich wel een interessante laptop voor mensen die niet veel met hun pc reizen, maar wel graag iets 'compacts' willen hebben voor bijvoorbeeld flink te kunnen gamen op de keukentafel oid (een ouderwetse computerkamer is voor steeds meer mensen een overbodige luxe aan het worden).
Voor een potje patience is het inderdaad overkill.
Het gaat niet om de resolutie van het scherm. Het gaat om de settings van games.
Zet die van een zware games allemaal op ultra en dan is de resolutie het minste waar jij je zorgen om moet maken.
Zoals verwacht is het een gsync scherm (http://www.anandtech.com/...d-geforce-gtx-1080-in-sli). Ik kan nog niet direct vinden wat de max refreshrate is, maar als dat 144 Hz of zo is, dan heb je toch wel wat aan die tweede kaart (hoewel ik zelf om te beginnen al geen fan ben van SLI en een enkele kaart ook zeker genoeg zou vinden).
Ik vind het tobo raar geplaatst. Zou het niet ergonomischer zijn als de 'lege' ruimte wat er nu boven zit onder het tobo had gezeten? Als in een palmrest
Lijkt me juist fijn dit, een normaal mechanisch toetsenbord ligt ongeveer zo hoog. Zo te zien leveren ze sowieso een palmrest erbij. Vindt het normaliter juist super vervelend dat mn palmen de mousepad raken en ik ongewenste bewegingen en clicks krijg daardoor. Tevens is het irritant als je onderarmen niet op dezelfde hoogte liggen als je handen. Snap zelf niet waarom niet meer laptops dit doen.
En dan na een uurtje met gebraden hand palmen zitten.... :+
De Predator 'laptop' lijkt wat weg te hebben van een MSI 'laptop'
Als deze predator een Lambo is, dan is die MSI de Ferrari:
"ook geschikt voor zakelijk gebruik" :+
Ferrari laptop en een Lamborgini laptop
Asus is de lambo en Acer de Ferrari :+

[Reactie gewijzigd door BJD1997 op 31 augustus 2016 19:52]

Wat is de definitie van een laptop tegenwoordig? Dat ding moet een ton wegen (figuurlijk uiteraard).
Afgezien van de kleuren, plaatjes/logo's vind ik het wel een grappig/leuk ding, al vind ik het toetsenbord wel erg ver naar voren liggen...

[Reactie gewijzigd door RobinM16 op 31 augustus 2016 13:45]

Volgens Cnet is het ding 8 kilo zwaar ... :o
En dan moet je ook nog niet een maar twee 330W adapters meeslepen... :/
Een laptop is een voorwerp in de categorie: "past het op mijn schoot? Ja? Dan is het een laptop!" |:(
Een 21" laptop gebogen scherm, moet niet gekker worden. Lijkt me op zo'n klein scherm totaal nutteloos.

De grafische kracht voor deze resolutie is ook zwaar overkill. Dump er dan een 4k scherm in...

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 31 augustus 2016 12:09]

Eens met te klein voor een gebogen scherm, maar ook te klein voor 4K. Dan is er geen letter meer normaal leesbaar zonder te schalen.
Ik heb een GT-555M , als ik toendertijd een SLI setup had gekocht met een top'videokaart had ik de aankoop van een nieuwe laptop nog even uit kunnen stellen. Voor mij persoonlijk is 1920x1080 genoeg.
Heb je de reviews wel gelezen? Een enkele 1080 heeft regelmatig drops onder de 60 fps met alles op ulta bij bijvoorbeeld the witcher Met een gemiddelde van 78 fps. Je wilt toch wel gemiddeld 120+ fps halen. En voor wie deze laptop is weggelegd, je kan moeilijk upgraden en wilt toch minimaal 2 jaar meegaan met zo'n beest van een machine.
Ja, mee eens.

Als deze 4K in zat zou ik zeker interesse hebben voor een werk laptop.
als je het scherm even wegdenkt, lijkt het ding echt op een Commodore. wat een ding 8)7 8)7 8)7

[Reactie gewijzigd door niels95 op 31 augustus 2016 11:41]

Zwartgespoten Atari of Commodore Amiga met een scherm eraanvast. Wat een beest...

Nee dank je ik hoef hem niet wat lelijk.
Je moet zoiets vooral zien als een concept met een hoog 'omdat het kan' gehalte, te vergelijken met bijvoorbeeld conceptcars. In dit geval brengt Acer de laptop – als je dit gevaarte nog zo kan noemen – weliswaar naar de markt, maar de markt zal zeer klein zijn.
Wauw wat een apparaat! Dit was dus de laptop waar ze bij het Acer event nog niets over los mochten laten. Met de manier waarop de laptop is opgebouwd (mechanisch toetsenbord, extra afmetingen en goede koelmogelijkheden) zal het zeker geen probleem zijn om hierop te gamen.

Heb zelf totaal geen behoefte aan een dergelijke laptop, maar wel mooi dat er verder word gekeken met het doorontwikkelen van gaming laptops! In dit geval dus in de breedte :P .

Dan kunnen we deze over een paar maandjes in een review terug vinden op Tweakers?
Kwa specificaties echt een monster laptop, maar persoonlijk vindt ik het uiterlijk niks.
Het normale toetsenbord met polssteun zal dan denk ik wel weer goed gaan werken.
En ik vraag me af of 21:9 op een klein 21"scherm gaat werken.

Ik gebruik zelf nu ongeveer 1 jaar een 29" 21:9 (2560x1080) monitor van LG en daar van vind ik de hoogte al erg beperkt.

[Reactie gewijzigd door Equazor_ op 31 augustus 2016 12:31]

Niet omdat het moet maar omdat het kan.

Want aan een toetsenbord 6 cm boven je werkblad red je dat zelfs met die meegeleverde polssteun nog steeds niet om enigszins comfortabel te werken. Maar denk niet dat de doelgroep hiervan kijkt naar praktische toepassingen :P

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee