Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties
Bron: HardOCP

Tweakotine schrijft: "Kyle van HardOCP heeft een preview gemaakt van de Kyro 3D kaart. Het mooie van deze kaart is dat hij alleen de pixels rendert'' die zichtbaar zijn. Daardoor worden geheugen bandbreedte problemen zoals bij de GeForce2 voorkomen. Deze beta kaart, die een voortzetting is van de Power VR 3D technologie, draait op maar 110 MHz met SDRAM en kan daarmee de concurentie aan met een GeForce DDR .":

I think my recent experience with the Elsa Gladiac pushed me back to reality on the prices of Vid Cards. I wanted one to play with and we were not getting a freebie this time, so we simply went out and bought one. We spent US$386 for the card. It can be found cheaper now, but not the first week it was out. It was shelling out all that hard-earned green that kinda gave me a kick in the teeth, or slapped me back to reality rather. I admit that over the last few years we have come to be spoiled by receiving all the free review hardware that comes our way. There are a whole hell of a lot folks in the world that simply cannot afford the top-end video cards, much less upgrade every time the hot new thing comes along. Hell, tweaking out Intel CPUs for a few extra MHz, because we are poor bastards, is why we got started here at the Hard|OCP!

Anyway, there are still some folks out there that seem to care about the “poor bastards” in the world. These folks happen to be ST Micro and Imagination. ST Micro is a huge chip manufacturer capable of cranking out millions of chipsets. Imagination, maybe you remember them as Video Logic, is a technology company that has brought newer ways rendering 3D graphics. While some of their technology is not exactly new, it has certainly been improved upon and made much more efficient.

[...] Something that really gets me excited about the Power VR 3D technology is this. What do we get if we apply Tile Based Rendering to a 200MHz chipset? Maybe we will see that come to pass but it did not sound to be happening any time soon. I would certainly like to see Imagination and ST Micro make a run for the top spot though.

Deze kaart wordt waarschijnlijk dus zeker interessant voor de budget gamer en als ze het goed doen vegen de opvolgers van deze kaart de vloer aan met de kaarten van 3dfx en NVidia als die niet op tijd een zelfde techniek implenteren in hun kaarten.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Nu nog eerst de benchmarks zien tegenover de Geforfe DDR / 2 ; Dan geloven we het. :)
Als jij benchmarks wilt zien dan moet je de preview van HardOCP lezen en die previews die je vind in het dropdown boxje onder het news.

En als je de resultaten bekijkt kan het zeker geen kwaad om te bedenken dat de uiteindelijke snelheid nog wat mhz'jes hoger kotm te liggen en de drivers ook nog een stuk beter worden :).
:) :)
Wat ik heb begrepen is dat 3dfx al is begonnen met tile-rendering systemen via Gigapixel die ze laatst hebben overgenomen.Deze technologie zal waarschijnlijk in de rampage worden toegepast (december dit jaar) NV20 van Nvidia blijft het grote vraagteken , maar ik denk dat Nvidia gezien hun geheugenprobleem ook die kant op zal gaan.Dus denk ik dat Kyro-technologie weer een goede invloed heeft op de marktleiders want door deze technologie wordt het maken van grafische kaarten flink wat goedkoper.En dat kan niet slecht zijn.
erg gezond om te zien dat er nog steeds bedrijven bestaan, die niet met de horde meerennen en wachten op sneller geheugen met hogere bandbreedte om een betere performance te krijgen. Koelen, om er voor te zorgen dat alles blijft voldoen.

Een probleem bij de wortels aanpakken en een nieuwe techniek verzinnen, en daarmee op bijna gelijke hoogte komen met de top van de markt noem ik klasse.

Dit is innovatie.

einde preek.
ROTFLMAO

dit is half off-topic, ik weet het, maar té grappig om ergens verstopt in de preview te laten staan:

</div><div class=b4>Although the FSAA might be included with the drivers I don't really think it will be a point of sale with anyone. I have a feeling it went like this in the ST Micro Labs...

Engineer 1: Hey Harry!! I got Full Screen AA to work with the KYRO.

Engineer 2: Man, that is great, bring me over the code so I can get it stuck into the next driver release.

Engineer 1: No way, it is working like a dog. Can't do it.

Engineer 2: Well hell, that has not stopped anyone else from advertising that they have it! </div><div class=b1>

Iedereweg, nu even serieus: Speculatie:

Als deze chipset al een on-die Z-buffer heeft waardoor de chip supersnel kan bepalen wat wel en wat niet in beeld is, dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om via de gegevens van de Z-buffer te bepalen welke randen van vlakken potentiële "Jaggies" gaan maken: scherpe al dan niet uitstekende randen, met daarachter een heel andere texture dan op de tile ervoor.

Als die vlakken/randen er selectief uitgevist kunnen worden (iets dat toch wel te doen zou moeten zijn, alle gegevens heb je al) voor 1, 2, 4 of 8 extra supersamples, dan krijg je een héél efficiënte manier van FSAA, alleen op de plekken waar het nodig is...

Alleen mag je het dan niet meer Full Screen AA noemen natuurlijk...
Kijk dit vind ik nou mooi: Door deze actie gaan (en dat hoop ik zeker) in ieder geval de prijzen van de TNT2U, en de GF1 dalen. Aangezien voor veel minder geld deze Kryo kaart is met een goede performance.
Ik hoop hierdoor dat dan ook de prijzen gaan dalen van de subtop prodrukten, zoals hierboven beschreven is.
Het blijf alsnog wel even afwachten met deze kaart, want al het andere PowerVR spul werd best wel geplaagd door incompatibilities met Games, veel artifacts, en ook helemaal niet opstarten.

Ik weet niet of dit kwam door de drivers, of door de afwijkende techniek die gebruikt wordt om te renderen, maar er waren nogal wat games die alleen met die kaart problemen hadden...

De techniek was toen al fantastisch, maar alleen de uitwerking ervan was niet helemaal optimaal.

Ik ben erg benieuwd....

( Hehehe Kyro @ 230 Mhz = 500 MTexels = 1,5 GTexel effectief... }> )
</div><div class=b4>Het mooie van deze kaart is dat hij alleen de pixels rendert'' die zichtbaar zijn</div><div class=b1>
Ik weet niet hoor maareeehhh volgens mij bedoelt men hier z-buffering en z-buffering zat al in de Voodoo 1.
Overflow:
Dat wordt hiet niet bedoelt, het gaat hier om het tile based renderen wat deze kaart kan, wat dus betekend dat hij alle dingen die in de uiteindelijke scene zichtbaar zijn renderd en alle dingen die dat niet zijn worden in een vroege stap van het rendering proces eruit gegoooid - iets wat ongeveer een verdrievoudeging in performance opleverd!
nou als hij met 110 mhz kan concureren tegen de G-Forst DDR dan word ff lekker overclocken die handel
en concureren tegen de Voodoo5 6000 :P :P
want zo veel sneller is de G-forst 2 niet dan een DDR of heb ik het mis ?? }:O }:O }:O

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True