Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties
Bron: Extreme Hardware

Extreme Hardware heeft een blik geworpen op de STMicro Kyro videokaart, een final silicon versie met pre-release drivers. Zoals je waarschijnlijk weet maakt deze kaart gebruik van tile-based rendering, een bandbreedte besparende methode waarbij alleen het voor de gamer zichtbare 3D data verwerkt wordt. Dankzij dit truukje legt een 110/110MHz Kyro kaartje met 64MB geheugen en een fill rate van 220Mpixels prestaties neer die vergelijkbaar zijn met die een GeForce2 MX. Als nadeel wordt opgemerkt dat er visuele schoonheids foutjes kunnen optreden, hopelijk worden die er allemaal uitgevist als de drivers verder ontwikkeld zijn.

Assuming that the KYRO hits the market at the expected $150-200 price range, its performance will be right in line with its price. With performance between a GeForce SDR and DDR, and at times faster than a GeForce2 GTS, the KYRO is a great mid-range choice for those who canít afford a $250-300 video card. If it manages to hit the street prices competitively with the GeForce SDR, it will be an excellent buy. If its price falls closer to a GeForce DDR, it still should be a good value. However, if this is the case, the KYROís occasional visual problems and the quality of its driver optimizations will become the deciding factors in its success. As a forward-looking purchase, its tile rendering and 64mb local memory are a big plus, since they should be able to handle future games with high memory bandwidth requirements and large textures. After two tries, Imagination Technologies has finally developed a solid tile-based rendering technology. Aside from a few small bugs, and drivers that arenít fully optimized, the KYRO features a near flawless tile-based rendering solution, and looks to be a strong competitor in the 3D video market.

Thanks Crack voor de link.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

In opvolging van de opmerking van Venator:

Waarom zouden de busspeeds zo laag liggen?? Als ze die standaard nou eens op de huidige speeds gooien (200/200 ?) zou dat kaartje dan niet veel sneller zijn?

Of zou het kaartje met deze snelheden al een behoorlijke hitte produceren? Lijkt me dan toch niet helemaal 100% OK.
Natuurlijk produceert dat ding een heleboel hitte op die snelhei want de chip is .25 micron en dat gaat niet echt lekker op die snelheden.

Ik vind trouwens dat ze beter een .18 micron versie hadden moeten maken. Door de kleinere chip hadden ze minder productiekosten zodat de bugetkaart nog sneller en goedkoper zou worden. Jammer...
Vreemde_Vent: zo'n kleinere techniek kost ook meer geld..... misschien dat ze daarom daar niet voor gekozen hebben?
Kleinere chip = Meer chips op waver = Goedkoper

En dan kan ie ook nog eens sneller. .18 micron is trouwens nu de standaard, dus waarom niet?

Het zal natuurlijk wel in het begin meer kosten omdat ze hun oude apperatuur niet meer kunnen gebruiken en allemaal nieuwe zooi nodig hebben, maar dat is zo terug verdiend.
tile-based rendering, een bandbreedte besparende methode waarbij alleen het voor de gamer zichtbare 3D data verwerkt wordt
Zo'n beetje hetzelfde effect als de Hyper-Z methode van Ati, of ligt het aan mij?
En 110/110??? Dat schept wel erg veel ruimte voor verbetering/overclocking! :) Erg duur wordt ie ook niet, zie de richtprijs van 150 tot 200 dollar. Hier zouden ze eens DDRram op moet doen...
* 786562 Venator
Met tile based rendering wordt het beeld in stukkies verdeeld ofzo. Hyper-Z is voornamelijk compressie. Het heeft ongeveer hetzelfde effect (hoewel Tile Based Rendering volgens mij effectiever was) maar het wordt op een andere manier bereikt.

Als ze dat nou alletwee in een vette kaart propten. En dan lekker op een snel chippe...

Update: Hier vind je details over Tile Based Rendering en Deffered texturing (iets wat de Kyro ook gebruikt) www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11306
Hij mag dan misschien wel rond de prijs van de geforce 2 mx liggen. De mx is als een beer over te klokken. Hoe zit dat met deze? Op zich ziet het er wel allemaal goed uit, maar toch heb ik het idee dat de geforce 2 mx een krachtigere kaart is die meer features meebrengt dus mijn voorkeur gaat uit naar de mx.
Het is geen Final silicon en OpenGL bugs worden o.a. veroorzaakt door restanten van vorige drivers (slordig ja) maar een game als Serious Sam loopt al maanden prima op de Kyro en dat is echt wel een heavy OpenGL game.
Ga maar eens screenshots kijken op www.paraknowya.de !
:'( Verdomme, heb ik al zo lang op deze UBER-kaart zitten wachten en dan heeft het kreng verdomd lage snelheden. Oke, de nieuwe features maken wel wat goed... maar dit is toch wel een echte blunder.
Snelheid is niet alles. Als het op een efficiente manier gebruikt kan worden kan je toch een hoge framerate krijgen. Lees jij maar eerst eens ergens over Deffered Texturing en Tile Based Rendering en zeik dan maar.
Voor een buget kaart is dit toch best goed, alleen zou ik me om de snelheid geen zorgen maken. Alleen om die belachelijk kleine texture grootte. (1024◊1024)
Wat zit iedereen nou te zeuren en zich op te warmen voor een budget kaart. Zo een kutding is bedoeld voor op kantoor en voor mensen die hun kast nooit open schroeven(a-merk-mensen). Als er inderdaad, zoals nu blijkt er geen high-end versie van de Kyro komt dan is Kyro naar mijn standaarden nutteloos. Het enige hoopvolle in dat kreng is dat ie tile-based-uber-features heeft, maar om het daarom een goede kaart te noemen?? Laat maar eerst een paar screenshots zien met STABIELE drivers op een acceptabele fps.

O ja, Vreemde is een kneus, hij leest de hele dag over nieuwe procs en mobos, maar die kneus heeft zelf alleen maar een 486 66mhz comprak pc. Als ie in al die tijd dat ie aan het lezen is over nieuwe cpus enzo, nou eens ging werken??
}> }> }> }> }> }> }>
Als de prijs/prestatie/kwaliteit net zo "mooi" is als de naam, dan is het een leuk kaartje!! :) :) :)
Als je veel OpenGL games speelt zou ik toch maar ff de kat uit de boom kijken, want zoals te zien is in de review is er met elk OpenGL spel nog wel een probleem. Volgens mij is Q3 de enige uitzondering.

Ik ben zeer benieuwd, maar de vraag is of niet elk spel weer aparte fixes nodig heeft net als met de oude PowerVR gevallen.

Moet nog een budgetkaart hebben voor mij broertje's PC, Misschien dat deze dan in aanmerking komt.
Waarom zouden de busspeeds zo laag liggen?
Dat is heel simpel: Het is op de goedkopere 0.25 micron gemaakt, die de hogere snelheden niet aankan. Evenals het geheugen, dat goedkoper SDRAM is. Dat is de hele bedoeling van deze kaart: zo goedkoop mogelijk zijn, zodat minder gefortuneerde mensen zoals ik ook eens een nieuwe videokaart kunnen kopen. Overklokken kan altijd nog. De PowerVR 4 zou wel meer van deze tijd zijn Q1 a 2 in 2001 zou die moeten komen, dan zit er ook T&L op.
Hopen dat andere fabrikanten ook eens gaan denken aan het goedkoper maken van hun producten, de prijzen vliegen tegenwoordig de hoogte in!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True