Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties
Submitter: Voet01

Activision heeft in zijn jaarcijfers voor 2015 aangegeven de opvolger van Destiny in 2017 uit te geven. Verder zal tussen oktober en december een nieuwe Call of Duty-game uitkomen. Infinity Ward, de studio verantwoordelijk voor de Modern Warfare-reeks, zal die ontwikkelen.

Over de opvolger voor Destiny is al eerder informatie naar buiten gelekt. Eerst kwam er een releasedatum voor september 2016 naar buiten. Deze werd daarna volgens andere bronnen weer uitgesteld tot een onbekende datum. Wel zou een live team bij Bungie het jaar 2016 opvullen met content updates voor de first person shooter. Deze informatie lijkt nu te zijn bevestigd door Activision zelf. Volgens de uitgever komt er in 2016 een grote uitbreiding voor Destiny en komt er een volledig vervolg in 2017.

Verder bevestigde Activision dat Infinity Ward de Call of Duty voor 2016 gaat maken. Infinity Ward, Treyarch en Sledgehammer wisselen elkaar af voor het maken van de jaarlijkse Call of Duty-game. Infinity Ward is verantwoordelijk voor zowel de Modern Warfare-reeks als Ghosts.

Daarnaast maakte de uitgever bekend een nieuwe Skylanders-game te publiceren in 2016, gezamenlijk met een nieuw televisieprogramma rond de personages uit het spel, Skylanders Academy. Dit terwijl de uitgever minder verkocht van zijn Skylanders-games en speelgoed. Dit komt waarschijnlijk door de groeiende populariteit van andere figurines zoals de Amiibo van Nintendo en Disney Infinity en de groeiende populariteit van games voor smartphones. De Skylanders-serie bestaat uit spellen voornamelijk bedoeld voor kinderen en zijn actie-avontuurplatformers. Door fysieke figuren te plaatsen op de lezer van een platform wordt het personage waar het figuurtje voor staat toegevoegd aan het spel.

De uitgever zegt verder zich toe te leggen op esports, met onder andere de overname van Major League Gaming. Ook noemt het de overname van King Digital Entertainment, het bedrijf achter Candy Crush Saga, als een manier om te blijven groeien naar meerdere platformen en als manier om een groter publiek te bereiken. Qua omzet haalde de studio in 2015 iets meer binnen dan het jaar daarvoor. De totale omzet is 4,6 miljard dollar, omgerekend ongeveer 4,1 miljard euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Dit keer zullen ze 50% minder exemplaren verkopen, velen zullen niet in deze hype nogmaals intrappen.
Als ik voor mezelf mag spreken: inderdaad.

Ik vond het een fantastisch spel (mijn eerste FPS :) ) maar na het eerste jaar werd het snel minder.
Voor deel twee zal ik toch eerst een paar maanden de kat uit de boom kijken.
het was opzich een prima spel, maar niet meer dan dat. heb me wel vermaakt maar de game is niet geworden zoals het moest zijn.
Sluit me hier volledig bij aan. De gameplay vindt ik tot op de dag van vandaag top! Het is gewoon, voor mij dan, een heerlijke shooter. Maar op gebied van content laat de game zwaar te wensen over.

Eerste jaar heb ik met plezier gespeeld, tot The Taken King aan toe, maar de afgelopen maanden heb ik een behoorlijke aversie gekregen tegen de game. Toen ik er een tijdje terug eens over na dacht, is het eerste jaar vooral zo leuk geweest omdat we een vast groepje hadden waar we veel mee speelden (zelfs nu nog, maar met andere games). Dat sociaal zijn in een groep met leuke gasten waarin je vooral over de chat veel lol hebt, helpt enorm natuurlijk. Nu nagenoeg al die gasten andere games zijn gaan spelen ontmoeten we elkaar nog wel vaak in parties, maar niet meer in Destiny. Paar keer alleen Destiny gespeeld, maar dan is de game zeer snel enorm eentonig en saai.
Wat mij vooral tegen is gaan staan is dat het na level 290 meer een game werd wat je 1x in de week speelde om de raid te clearen en maar hopen dat de RNG een beetje goed uit viel. Was ik snel mee klaar.
misschien had je dan te hogen verwachtingen maar persoonlijk vind ik dat ze te veel geld vragen voor dlc met te weinig content... leuk voor de grinders maar voor joe average is het niks.
Vindt dat een beetje overdreven. Gezien het meer een shooter dan een mmo is neem ik deze vergelijking: Cod DLC is 4 maps en een zombie level voor 15 euro.
Destiny had voor 20 euro: 4 multiplayer maps, een raid en een extra storyline.
Dus te veel geld voor weinig content vind ik niet.
tja met die 2 dlc zit je al op 40 euro en dan nog die taken king voor 40 zit je al op 80 en dan nog 60 voor het spel. De 15 euro voor cod vind ik ook prijzig maar gelukkig is deze cod wel te spelen.
Dat lijkt mij ook. De marketing rond de eerste game was massaal, en bovendien wat verhullend. Ze hebben zo lang mogelijk gewacht met het verduidelijken wat het spel nu precies wel en niet zou zijn. Echt gelogen hebben ze niet naar mijn idee, maar velen verwachtten iets anders dan ze kregen. Vooral op het gebied van verhaal, karakters en afwisseling hadden velen een heel andere verwachting. Ook waren de nieuwe consoles toen nieuw en gehyped, wat verder meehielp om mensen enthousiast te krijgen.

Nu is echter duidelijk wat Destiny is: een co-op loot shooter met PvP, waarbij de nadruk sterk ligt op progressie qua loot en qua levels, maar niet op voldoening uit verhaal of karakters. Het spel is goed in wat het probeert te bereiken, en velen hebben er veel plezier mee, maar het is een specifieke doelgroep die dergelijke gameplay waardeert. Nu dat duidelijk is, verwacht ik ook miljoenen minder verkopen voor deel 2. Wie zoekt naar een open wereld RPG of een verhalende shooter la Half-Life, weet nu dat ze niks te zoeken hebben bij Destiny. Tenzij Bungie / Activision ineens besluit om er wel een verhalende game van te maken, maar dat zou de huidige fans weer tegen het been stoten want zij willen gewoon knallen. Cutscenes en dialoog zou dat alleen maar in de weg zitten. Ik ga er dus vanuit dat ze met de huidige formule doorgaan, en dat dit tweede deel gewoon gekocht gaat worden door fans van die formule (en niet door miljoenen anderen).

[Reactie gewijzigd door geert1 op 12 februari 2016 13:19]

Ik moet zeggen dat men met The Taken King een grote stap heeft gemaakt richting de PvE-fans als het gaat qua storyline / quests / cutscenes. Het is zoals je terecht zegt geen 'Half Life', maar het is al wel een stap in de (in mijn ogen) juiste richting. De game heeft te veel development-ellende gekend en is eigenlijk als een half product op de markt gezet; erg jammer want de gameplay is geweldig en de potentie is (nog steeds) enorm.
the taken king was een stap in de goede richting, maar mijns inziens was de schade al aangericht. Zeker voor iemand die later instapte vond ik het allemaal buitengewoon warrig, juist ook door de toevoeging van die extra content die allemaal al vanaf het begin speelbaar is.

Ja, de fanbase wil gewoon knallen, maar dat wil niet zeggen dat het nodig is om er qua setting (verhaal, en eigenlijk alle niet-gameplay elementen) zo'n warboel van te maken, getuigt Diablo 3, wat min of meer hetzelfde concept is.

ik ben tot 280 light gekomen, daarna miste ik de drive om verder te spelen.
Juist, het is een spel voor grinders. IK ben er voor de eerste dlc al mee gestopt omdat ik de prijs van de dlc belachelijk hoog vond en dit soorts dingen dan boycot net zoals microtransactie's en level upgrade packs zoals ze nu bij destiny hebben. Kan je 25 levels kopen en al die bullshit waar anders juist voor spelen. En het trieste is dat mensen het nog kopen ook want sociale druk is een sterk middel om hun troep te verkopen.
Als ze het nu ook meteen op de PC uitbrengen zullen er juist weer een hele hoop intrappen (waaronder ik waarschijnlijk)...
Wat ik wederom niet begrijp is dat ze het basisspel eigenlijk nog niet helemaal af hebben en dan toch al een nieuwe versie aankondigen met een korte ontwikkeltijd wat naar mijn weten dus geen uitbreiding wordt voor het eerste deel.Heel stom naar mijn mening en ik had bij destiny toch het idee dat het een mmo zou worden a la world of warcraft met een levensduur van op zijn minst 5 jaar, eigenlijk weet je nu dus al dat dit spel min of meer voor een groot deel afgeschreven is volgend jaar. Heel jammer, maar zo gaat het ook met alle overige (halve) spellen uit de EA hoek. Heel jammer.
Hoezo mensen kopen nog steeds de melkkoe genaamd call of duty..
Omdat die koe best lollig is met een paar vrienden :+

Blops 3 was destijds 28 euro op de PC, daar heb ik met mijn maten toch aardig wat uurtjes lol van gehad. Geen miskoop voor dat geld.
CoD moet je niet zien als elk jaar een nieuwe game. Het is in feite een abonnement op een hele fijne online shooter. Eigenlijk niet anders dan TF2, waar het verdienmodel obv microtransacties gaat. Gemiddeld krijg je toch best veel waarde voor je geld, gezien de hoeveelheid uren die de fanbase in het spel stopt.
Verkeerd gelezen.... My bad.

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 12 februari 2016 13:58]

ik vraag mij al sinds het begin af wat de toegevoegde waarde is van ruimteschepen tijdens het laadscherm. het heeft totaal geen invloed op het spel zelf.
daartegen heel veel ingame opties waren te verwaarlozen. dank door de makers zelf.
in het begin uren ingestoken, maar na een tijd ligt het maar te verstoffen in de kast.
Het heeft natuurlijk geen toegevoegde waarde maar beter dan een laadbalk i guess?
Ja, gemiste kans om daar wat leuks mee te doen (Bij Warframe kan je geloof ik een beetje met je loading-screen ruimteschip op en neer vliegen; het voegt weinig toe maar het is iig iets).

Het zal me niet verbazen dat er wel ergens daadwerkelijk plannen of prototypes waren om er wat mee te doen, maar zoals al her en der geschreven is er tijdens de development veel geschrapt met het resultaat de game zoals we die kennen.
Het zal ook te maken hebben gehad met een patent op minigames in laadschermen van Namco dat onlangs is verlopen:

http://kotaku.com/the-pat...s-about-to-exp-1744705351
Ik ben nog positief verbaast dat ze characters van Destiny transferen naar Destiny 2.
(evidence: http://uk.ign.com/videos/...id-and-destiny-2-psx-2014)

Mening: Als Destiny 2 weer de volle mep kost zal ik deze waarschijnlijk laten liggen. Er wordt de laatste tijd wel heel erg gesold met de spelers.

Edit: bron toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Leroycs op 12 februari 2016 13:05]

Ik denk dat de term "destiny 2" verkeerd is omdat het beeld geschetst word dat het spel helemaal opnieuw begint. Het is meer een hele grote expansion.
Wanneer mag je het deel 2 noemen dan? Andere engine? Verhaallijn x jaar later/terug? Compleet andere poppetjes die je kan spelen? Of andere kant van het verhaal/oorlog?

Maar in mijn ogen als de hoeveelheid content het zelf is als deel 1 mag het in mijn ogen gewoon deel 2 heten. En als je je poppetje niet mee kan/mag nemen al helemaal.
Je characters gaan gewoon mee, en er zijn wat signalen dat je straks je characters van de 360 en ps3 naar de nieuwe consoles mee kan nemen. De naam destiny 2 is niet fout maar in de destiny sub reddit lees ik zoveel paniek posts met mensen die denken dat het een heel nieuw spel gaat worden waarbij je met niks begint. Neem als voorbeeld world of warcraft elke nieuwe expansion is gewoon een volwaardig spel maar neemt wel de oude content met zich mee.
Waarschijnlijk droppen ze met Destiny 2 ook support voor de xbox360 & ps3. Implementatie van een aantal door de spelers veel gewilde features zijn lang uitgebleven, volgens bungie doordat de oude consoles er problemen mee hadden (of dit waar is of niet dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar op zich is het mogelijk natuurlijk)
In gaming is een nieuw deel een nieuwe game waarin de progressie vervalt. Zo simpel is het gewoon. Als je geluk hebt neem je wat progressie mee, zoals keuzes in een verhaallijn a la Mass Effect, maar als het meer dan dat is, is het gewoon een expansion. Daarom is er ook geen WoW 2 en zijn er wel expacs. Bungie noemt het nu deel 2 zodat ze weer een volle prijs kunnen vragen, en omdat de content net zo schaars zal zijn als 'deel 1' dus dan valt het wat minder op dat ze eigenlijk gewoon nog steeds de base game aan het uitontwikkelen zijn. Want dat mag toch hopelijk wel helder zijn. Als je zoveel geld in dit hoopje content hebt gestoken als bedrijf, dan is er iets goed mis en ligt de focus compleet verkeerd. Er zijn wat core mechanics die al duizend keer zijn uitgevonden (shooter is niet nieuw, en de 'loot game' is Borderlands 2.0 met wat beperkingen want online) en een handjevol maps en modes. Het is niet uit te leggen dat dit zoveel ontwikkelkosten met zich mee zou brengen. 80% van de gemaakte kosten zijn hype en marketingmachine, en die dragen deze game nog steeds. Inhoudelijk stelt het niets voor en dat zal ook over 8 jaar nog zo zijn. Leg het naast elke willekeurige andere MMO-achtige game en de verschillen zijn overduidelijk. Al vanaf release dag is het content spoonfeeden en dat tempo ligt veel en veel te laag, terwijl er vrijwel geen content was toen het werd uitgebracht.

Toen het tienjaren plan van Destiny bekend werd, als je een klein beetje brains hebt, wist je hoe laat het was. Het maakt niet meer uit of het 'deel X' of een content update of een season gaat heten, Destiny is allang vervallen tot een melkkoe waar minimaal in geinvesteerd wordt, er zal nog wel een 'revival' versie komen of zo om de spelersaantallen weer terug te brengen... we hebben deze plaat al jaren geleden grijs gedraaid met talloze MMO's die nu verdwenen of F2P zijn. De enige manier waarop Bungie het anders doet, is dat ze het overgrote deel van het geld van zijn klanten in marketing steekt om die klanten te blijven teasen voor de volgende bodemloze put.

Dat ze z diep zouden vallen had ik van de Halo makers niet verwacht. Triest, want Destiny had zoveel potentie.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 februari 2016 13:58]

Quote uit de cijfers over het vervolg op Destiny: "a full game sequel". Dus het lijkt mij toch een redelijke term om te zeggen Destiny 2, al zal de naam mogelijk anders zijn.
Ik vind Destiny Super op de xbox one en ja ze dollen wel eens met ons maar ik vind het prima aangezien het mij nooit verveelt en waar door ik dit vaker kan spelen ik hou van verassingen inplaats van continue het zelfde te doen.


Call of duty daar in tegen daar ben ik mee gestopt na de Black ops 3 reeds ik vond de cod series vroeger hardstikke leuk zeker van genoten met vrienden maar nu is het uitmelken wel genoeg geweest na de laatste update van bo3 was het me wel duidelijk dat het bij hun alleen om geld draait en een spel zo snel mogelijk in elkaar te flansen dit hoeft voor mij dan ook niet meer geef me dan maar Destiny waar ze lang mee bezig zijn geweest dan zie je tenminste dat ze er aan gewerkt hebben.

Ik persoonlijk hoop wel dat er een toffe alternatief voor cod komt of voor battlefield deze games zijn voor mij officieel dood.
Tja jongen zo praat je over een paar jaar ook over destiny dus dit is niks nieuws en waarom je nou precies moet vermelden dat je het op de xbox one super vind aangezien het spel precies hetzelfde is op de ps4 dus ik pik die fanboy reactie's er zo uit.
Fanboy? ik heb een xbox one dus ik praat ook over een xbox one! en Destiny zal mij uit eindelijk pas vervelen als er niks nieuws meer komt cod is altijd al het zelfde gebleven na black ops 2 en mdw 2 zo simpel is that niks meer en niks minder ;-)
Fanboy? ik heb een xbox one dus ik praat ook over een xbox one! en Destiny zal mij uit eindelijk pas vervelen als er niks nieuws meer komt cod is altijd al het zelfde gebleven na black ops 2 en mdw 2 zo simpel is that niks meer en niks minder ;-)

En ff tussendoor mijn kan het geen ene moor schelen of jij nou een ps4 hebt of een xbox one ze doen allebij bijna het zelfde het scheelt niet veel! Daar bij game ik meer op me pc dan een console.
Nope, ik heb ze alle 2 maar ik merkte gewoon dat je duidelijk de xbox moest vermelden terwijl het over Destiny gaat toch? Als het spel toch gelijk is op beide consoles dan was het toch een beetje overbodig aangezien je op beide consoles een kut spel speelt :P
Ik moet toegeven dat het zeer lekker speelt maar al dat gemonitize en die dlc prijzen doen de game niet echt goed een had zoveel meer kunnen doen dan dit.
Haha dus je laat je voor de gek houden, je lacht erom en haalt je schouders op om vervolgens datzelfde bedrijf opnieuw geld te gaan geven.

Top! Wanneer gaan wij eens over geld praten?

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 februari 2016 14:01]

Tja als je als trouwe fan elke keer weer denkt dat deze beter wordt ga je deze game toch kopen dus ja ik heb me ook voor de gek laten houden en daar is niks mis mee maar nu ben ik er wel echt klaar mee en is het tijd voor nieuwe GEN games.
Ik hoop echt dat er een PC versie van komt. :> al is die kans natuurlijk zeer klein..
Ik speel het vanaf mei nog iedere avond, heerlijk met een vriendengroep die ik in het echt ook ken.
Geweldig spel :)
Ik heb afgelopen week Destiny legendary edition gekocht en vind het opzich best vermakelijk. De story is idd karrig maar het blijft me vermaken.
Laat ze a.u.b. dit uitbrengen op PC!

Ik kijk er naar uit!
Ook met de vertraging van Destiny 2 heb ik het gevoel dat Bungie vanaf het begin weinig wist over het opzetten van een MMO. Destiny was in het eerste jaar vooral opzichtig vanwege het grote gebrek aan storytelling. In het 2e jaar van Destiny, met The Taken King is storytelling beter geworden, maar nog steeds slecht. Door de "Dinklebot" te vervangen voor een iets minder statische stemacteur is er weinig veranderd en de extra stukjes voice acting heb je ook wel gehoord nadat je iedere "Strike" 3 keer hebt gespeeld. Ik speel Destiny omdat ik het speel met een aantal vrienden, niet omdat het zo goed is en je er voldoening uit haalt. Destiny spelen zonder een grote groep vrienden is namelijk vreselijk saai en monotoon.

Wat ons werd beloofd was ook te mooi om waar te zijn. Een shooter-mmo met een mooi verhaal en een ontzettende dynamiek in de keuze van wapens, alles met een actieve community. Helaas zijn de zones te klein voor community, zijn er van alle soorten wapens maximaal 3 variaties die bij lange na niet allemaal viable zijn n word het verhaal bijna niet verteld. Het shooter-element is eigenlijk als enige wel goed uitgevoerd.

Dit vind ik ontzettend jammer, want met de kennis van Activision Blizzard in huis bij de uitgever had je veel van deze elementen aan kunnen passen. Mocht men Destiny op deze vlakken willen verbeteren voor Destiny 2, dan hebben ze een lange weg te gaan. Een weg met weinig content voor de spelers maar een hoop werk voor de ontwikkelaar.
Echt super sick spel! Alleen op een gegeven moment deed ik steeds hetzelfde en viel de gameplay in herhaling. Toen begon ik het al snel een soort van 'saai' worden. Ach ja mooie game, alleen of de game zoals Bungie hoopt tien jaar mee gaat. Is maar de vraag...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True