Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties
Submitter: Rafe

In de mei-editie van tijdschrift Game Informer wordt Deus Ex: Mankind Divided onthuld. Tot het tijdschrift in de winkel ligt is er nog weinig informatie over de game bekend. De game speelt in 2029, twee jaar na voorganger Human Revolution en Adam Jensen is opnieuw de hoofdpersoon.

Uitgever Square Enix werkt zelf naar een aankondiging van de nieuwe Deus Ex toe middels een serie raadselachtige tweets, gebundeld onder de noemer #CantKillProgress. Voordat via de tweets de naam van de game onthuld is, maakt Game Informer echter bekend dat Deus Ex: Mankind Divided aan bod komt in het hoofdartikel van het meinummer van het tijdschrift. In die aankondiging staat ook een kleine hoeveelheid informatie over de game. Mankind Divided heeft opnieuw Adam Jensen in de hoofdrol, maar de gebeurtenissen spelen zich twee jaar later af dan in het in 2011 verschenen Deus Ex: Human Revolution. In Human Revolution werden de eerste stappen gezet met het implanteren van menselijke augmentations. In Mankind Divided is die techniek een stuk verder ontwikkeld, wat wil zeggen dat Jensen in de game geheel nieuwe augmentations kan bemachtigen.

Dat Square Enix aan een nieuwe Deus Ex-game werkt, was al bekend. De uitgever liet eind 2013 al weten dat Eidos Montreal, de studio achter Human Revolution, werkt aan een nieuwe game in de serie. Ook de naam van de game was al bekend. Square Enix legde een jaar geleden de merknaam al vast, zonder daarbij aan te kondigen om wat voor game het gaat. Het vermoeden bestond dat Mankind Divided deel uit zou gaan maken van Deus Ex: Universe, een overkoepelend verhaal dat Square Enix als achtergrond voor alle komende Deus Ex-games wil gebruiken. Bij de ontwikkeling van Human Revolution was de Nederlandse ontwikkelaar Nixxes betrokken. Of dat bij Mankind Divided weer het geval is, is niet bekend.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Op NeoGAF zijn al afbeeldingen en GIFjes te vinden, evenals de samengevatte info uit GameInformer zelf.
Ik denk ik Google even maar de gehele trailer staat al op Youtube en man wat is die vet!
Deus Ex: Mankind Divided - Announcement Trailer

Echt waar, ik zou vooraan in de bioscoop zitten wanneer Square Enix ooit een film maakt!
Hopelijk dit keer zonder boss fights...

Hele game in stealth gezet, om vervolgens daar niks aan te hebben bij een Boss fight.
Kwam dat niet omdat de boss fights door een andere ontwikkelaar waren bedacht dan de studio die aan de main game werkte?

In ieder geval kijk ik uit naar een nieuw deel. Ik vond Deus Ex: Human Revolution zeer vermakelijk.
Inderdaad, de boss fights werden ontwikkeld door GRIP Entertainment.
Bron: http://www.maximumpc.com/...ss_fights_were_outsourced

Bij de ontwikkeling van de DLC "The Missing Link" is de boss fight hiervan alsnog ontwikkeld door Eidos Montreal in plaats van deze te outsourcen. Kennelijk heeft de boss fight van deze DLC ook veel betere receptie gehad.
Die boss fights waren inderdaad te doen, ook als je stealth speelde.

ik moet zeggen ik vond de orginele bossfights niet heel vervelend. Was juist heel uitdagend om het als stealth tegen die mensjes op te nemen.

Boss fights komen er misschien weer bij.(ik zou het niet erg vinden), als ze maar in de nieuwe vorm zijn!
Dit is in de director's cut verholpen van Human Revolution.. De bossfights zijn opnieuw gedesigned, zodat ook een pacifist/stealth speler het kan halen.

Maar je hebt zeer zeker een punt, de bossfights in het origineel zijn bagger.
de directors cut doet het echter voor geen meter op een xbox 360. Heeft veel meer oude bugs geintroduceerd die maar niet worden opgelost. Camera's die niet meewerken (waar de normale versie geen last van had), beeld dat in kwailteit achteruit is gegaan door slechtere belichting van de scene, smartglass dat niet werkt, etc.

Op de xbox 360 zou ik de director's cut links laten liggen en hoorde dat het op de pc niet veel beter is.
Ja, dat sloeg nergens op. Kom je daar en ben je kansloos, omdat je alleen in stealth hebt lopen investeren en geen enkele kill gemaakt hebt.

Zeer slechte opzet was dat.

Nu hoeft het niet zo te zijn dat er geen bosfights meer zijn, maar je moet als stealth speler wel een kans hebben ze te winnen met je stealth skills.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 8 april 2015 10:17]

Ja het beste was om in de typhoon mine te investeren. Die eerste boss fight was echt vreselijk.
Square Enix heeft nadat Human Revolution op de markt kwam al snel toegegeven dat de bossfights in de game onder de maar waren en - zoals Stefandepefan al aangeeft - door een andere studio gemaakt zijn. Square Enix heeft zelfs Eidos Montreal opdracht gegeven om de bossfights overnieuw te doen en in latere versies van de game zijn die dan ook vervangen. In de oorspronkelijke versie zijn die dus nog brak, in de versie die je nu koopt zijn ze een stuk beter. Laten we er dus maar van uitgaan dat Square Enix en Eidos Montreal van het voorval geleerd hebben ;)
Dat was al gecorrigeerd in de Director's Cut van Human Revolution: Er waren nog wel boss-fights, maar met meerdere manieren om ze te verslaan waaronder stealth. Dus ik ga er vanuit dat ze die les al geleerd hebben.

On-topic: Ik ben heel erg benieuwd! Naar mijn mening was Human Revolution een erg geslaagde prequel en die mag wat mij betreft uitgebouwd worden. De nieuwe engine (Dawn Engine) lijkt ook veelbelovend. Ben ook benieuwd of het nieuwe verhaal alle eindes van Human Revolution meeneemt, of één specifiek einde, of geen van die eindes.
Precies, of dat ze in ieder geval hetzelfde team dat aan de game werkt ook de bossfights laten maken, want die bossfights in HR waren inderdaad echt bedroevend slecht.
Ik ben ontzettend benieuwd hoe ze van plan zijn om het einde van Human Revolution om te zetten naar een goed lopend vervolg. Afhankelijk van welke knop je hebt ingedrukt weet de wereld het werkelijke verhaal, wordt de problematiek rondom augmentations gelegd bij een probleem met de immuumonderdrukkers, worden terroristen de schuld gegeven of is Adam dood. Square Enix zal of een canon einde moeten kiezen of er zelf iets van brijen. Het grootste probleem met Invisible War was juist dat ze geen van de eindes als canon wilde bestempelen. Dit leidde tot een slecht en verwarrend verhaal zonder enige vorm van doel.
Van een vertaling op Reddit van een artikel over Mankind Divided:

"Developers do not plan to migrate from a previous save of the series - solutions Human Revolution players will not have consequences, and none of the four endings Human Revolution will not canonical."

Source: http://www.reddit.com/r/G...x_mankind_divided_leaked/
De berichten zijn nog niet duidelijk wat betreft de aansluiting van deze nieuwe game op het einde van Human Revolution. Op NEOGaf (topic) lees ik:

"Eidos won't comment on which ending it considers canon but is trying to string together different parts of each ending for the overall background of Mankind Divided".

We weten het dus nog niet precies. Het leest alsof Eidos elementen uit verschillende eindes combineert om één canon-einde te maken, maar wat dat precies betekent zal de tijd moeten leren. Het zou een beetje jammer zijn als al die keuzemogelijkheden uit de vorige game nu ineens betekenisloos blijken te zijn; ik hoop enorm dat Eidos het slim en bevredigend gaat uitwerken.

Het beste zou volgens mij zijn om in de nieuwe game te kunnen kiezen wat je in de eerste hebt gedaan (zij het door save-game-import of een aantal keuzes die je invoert), à la Mass Effect / Dragon Age. Maar dat is een hele dure en complexe optie qua ontwikkeling; er moeten dan allerlei verschillende stadia uitgewerkt worden (met voor elk pad allerlei veranderingen in de wereld, de missies, de dialogen, enz). Ik vermoed dat dit te veel gevraagd is, maar we zullen vroeg of laat wel te horen krijgen hoe het gaat werken.
Ik denk dat ze dat weer gaan doen. Ik vermoed iets in de trant van: de Illuminati hebben kunnen voorkomen dat het publiek de waarheid geloofd en de 3 potentiele boodschappen zijn nu complottheorieën die bijna niemand geloofd. Er is een ongeluk geweest die de installatie vernietigd heeft en Adam heeft het ternauwernood overleefd, maar al zijn augmentations zijn kapot.
Heel erg dit. Ik hoop dat ze het qua verhaal beter aanpakken dan bij Deus ex -> Deus Ex: Invisible War.

Nu was Human Revolution natuurlijk een prequel en in Deus Ex was er nooit blijk van wijdverspreide augmentation (oude stijl - geen nanotech) onder de civiele populatie. Volgens mij was de barvrouw in Underworld in Hell's Kitchen zo'n beetje de enige burger met augmentations die ik in het orgineel ben tegen gekomen. Die had ze omdat ze ex-UNATCO was.
Naar mijn mening sluit het Hugh Darrow einde van Human Revolution dan nog het best aan op de omstandheden uit het orgineel. Waarbij men dan kiest voor een (voorlopige) ban op augmentation of waarbij de mensheid er geen vetrouwen meer in heeft en de toepassing er van drastisch terugloopt.

Of misschien is het Taggart einde nog wel beter, waarbij augmentation ook aan banden wordt gelegd en de illuminatie de macht krijgt. MJ12 was tenslotte een offshoot van de Illuminati.

[Reactie gewijzigd door Kwistnix op 8 april 2015 13:15]

Hopelijk blijkt het dit keer niet weer een mobile game te zijn. :9
Gelukkig niet! PS4, X1 en PC staat er.
Kan niet wachten.
offtopic:
M.u.v. the Fall of Faal heb ik alle titels.

Met name het origineel en human revolution zijn aanraders. De directors cut moet ik nog spelen maar die schijnt het de major flaw van HR (boss-battles) verbeterd te hebben.

Overigens is Deus Ex de enige stealth game die ik leuk vind.

Hopelijk een release in Q 1 2016, maar dat zal wel te optimistisch zijn.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 8 april 2015 10:40]

Ik kan ook niet wachten! (en in de tussentijd kun je best nog wel even Director's Cut spelen, want dat is zeker ook een aanrader! vooral omdat de Missing Link er naadloos in is verwerkt...)
Telkens ik een Deus Ex bericht lees begint in mijn hoofd het theme song van de eerste te spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=ZCk8ByyCsks

En telkens ik de nieuwe gespeeld heb, start ik de oude weer op, en probeer ik weer alle hidden area's te herinneren. Het blijft toch een klassieker.

Ik hoop dat ze terug de grimmige sfeer van de eerste erin krijgen, en niet alleen maar futuristisch. Dat maakte de eerste toch zo mooi. :)
Ze verwerken dat ook heel leuk in de nieuwe games, in HR hoor je de originele themesong ook "draaien" op verschillende radio's in het spel. Heerlijke gamereeks (afgezien van deel 2..we zullen maar doen alsof die niet bestaat :P ) die je uitnodigt om de game steeds opnieuw te spelen en ook andere augmentations uit te proberen. Zo blijf je nieuwe grappen/verwijzingen/details/geheime plekken ontdekken. Ben benieuwd :)
Fijn dat ze eerst de problemen eens verhelpen van de directors cut van deus ex human revolution. Dit is op de xbox 360 namelijk voor geen meter te spelen (smartglass werkt niet, cameras die niet werken, niet kunnen installeren op harddisk omdat hij zich voordoet als de normale versie).

Hoop dat hier wat meer kwaliteit in gaat zitten.
Gestart op de Wii U met deus Ex. Die directors cut als ik me niet vergis.
Man man man wat een gave serie! En leuke extra met de gamepad interface.
Zeker iets om in de gaten te houden :)
Exciting news
Ik hoop dat de wereld nu groter en meer uitgebreid zal zijn dan Deux Ex:HR ... Te veel het gevoel dat je speelde in een ingesloten / rail wereld bij HR.
Hopelijk ondersteunen ze Linux bij release. Deus Ex HR smaakte naar meer, maar ik ga geen Windows installeren en starten enkel om een spel te spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True