Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

De diverse bazen in Deus Ex: Mankind Divided kunnen niet verbaal verslagen worden, stelt Gameplay-director Patrick Fortier in een interview. Een eerder gesprek met hem is verkeerd ge´nterpreteerd. Sluipen kan wel ingezet worden.

In een interview met website Eurogamer geeft Fortier aan dat zijn uitspraken in een eerder interview door veel media verkeerd begrepen zijn. Uit de opmerkingen die Fortier in het juli-nummer van het Official Xbox Magazine deed, werd door veel media geconcludeerd dat de diverse bazen die de speler in Mankind Divided tegenkomt op verbale wijze gepasseerd kunnen worden. Dat is echter niet het geval, stelt Fortier nu. Discussie is wel een onderdeel van de game; spelers kunnen met computergestuurde personages in de game in gesprek en daar voordeel uit halen, maar dat kan niet bij de bazen in de game.

Stealth kan wel gebruikt worden in confrontatie met bazen, stelt Fortier. Hij geeft daarbij als voorbeeld de confrontatie met de eerste baas uit voorganger Deus Ex: Human Revolution. In de verbeterde versie van de game, die onder de noemer The Director's Cut in 2013 op de markt kwam, kon de eerste baas uit de game via stealth om de tuin geleid worden, waarop hij het zicht op de speler verloor. De speler kon vervolgens objecten in de map gebruiken om de baas aan te vallen. Op dergelijke wijze kunnen spelers ook de bossfights in Mankind Divided benaderd worden, stelt Fortier. Mankind Divided verschijnt in de eerste helft van 2016, voor Windows, Xbox One en PlayStation 4. Net als bij de voorganger wordt een deel van de ontwikkeling van de game verzorgd door Nixxes Software uit Utrecht.

Preview Deus Ex Mankind Divided

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Het was leuk geweest als in elk geval ÚÚn of enkele bazen te be´nvloeden zouden zijn door dialoog, maar over 't algemeen staan ze natuurlijk ook niet voor niets tegenover je en zullen ze niet te overtuigen zijn. Dus ik kan hier wel inkomen. Zolang er maar meerdere manieren zijn om ze te verslaan, in plaats van alleen met de directe aanval. Stealth is dus sowieso mogelijk, en wellicht is het verloop van bepaalde boss fights alsnog wel te be´nvloeden met dialoog. Ze compleet omver praten met dialoog alleen was toch al wat ongeloofwaardig, dus prima dat dat er niet in komt.

Alles wat ik heb gezien van dit spel maakt me erg enthousiast. Van de mooie beelden tot de verschillende paden door de levels en de vele tools die je tot je beschikking hebt. Hopelijk blijkt het verhaal ook goed, zijn er interessante karakters en blijft het afwisselend; dan kan dit echt een topper worden!

[Reactie gewijzigd door geert1 op 12 augustus 2015 11:39]

Het was leuk geweest als in elk geval ÚÚn of enkele bazen te be´nvloeden zouden zijn door dialoog, maar over 't algemeen staan ze natuurlijk ook niet voor niets tegenover je en zullen ze niet te overtuigen zijn. Dus ik kan hier wel inkomen. Zolang er maar meerdere manieren zijn om ze te verslaan, in plaats van alleen met de directe aanval.
Een leuk aspect van Deus Ex was juist dat je een baas vaak niet hoefde te verslaan. Zo kon je soms langs sommige bazen sneaken. Ik geloof dat dit ook werd meegenomen in het plot.
Ze compleet omver praten met dialoog alleen was toch al wat ongeloofwaardig, dus prima dat dat er niet in komt.
Dat krijg je natuurlijk alleen voor elkaar in Monkey Island. ;)

[Reactie gewijzigd door Stoney3K op 12 augustus 2015 12:23]

You fight like a dairy farmer!
How appropiate. You fight like a cow!
Ik denk dat 1 woord genoeg is om Deus Ex (en dan voornamelijk HR en MD nu) te omschrijven: Sfeer
Waarom voornamelijk HR en MD? De originele Deus Ex barst van de sfeer en MD is nog niet eens uit :/
Vond de eerdere DE's om andere redenen goed dan dat het nu echt "sfeer" uitstraalde/ademde (misschien verkeerde terminologie van mijn kant?).

Nu heb ik deze games ook pas vrij laat gespeeld (3 jaar terug, ja ik weet het het is een schande) dus misschien dat ik minder onder de indruk ben dan wanneer ik het (kort) na release gespeeld had.

En aangezien MD op veel punten een doorontwikkeling van HR is (en wat ik opmaak uit de trailers) zit het qua sfeer wel goed (betekent niet dat het een goede game wordt overigens).
Tja, kan het niet met je eens zijn. Human Revolution was echt radicaal met z'n stijl, en omdat die stijl diepgaand was (geen detail die er niet in paste) werkte het gewoon. Mankind Divided lijkt vooral industrieel in de trailers. Het stukje treinstation in MD had bijvoorbeeld door kunnen gaan voor een Half Life 2 remake, ik had er minder DX toekomst gevoel bij dan het minder moderne China in HR.

Ik hoop daarom dat de trailers niet overeen komen met de uiteindelijke content.
Is het niet zo dat de groep in het treinstation (de aug's) verdrukt worden en ze daar dus schuilen?
Guerrilla groepen zullen voor praktische locaties/techniek gaan ipv comfort in de eerste plaats.
Dus dan past de stijl perfect imho, maar we zullen zien bij de release :D
ik snap wat je bedoeld en de keuzes in de origninele DX waren echt veel meer uitgebreid.

ik weet niet hoe DX:MD gaat zijn, maar DX:HR draaide wel om sfeer en de backstory bij mij. de sfeer/audio/backstory heeft mij echt een brok in men keel gegeven dus zal nie klagen als MD het weer doet :P
maar ik had ook graag meer keuzes en eindes gezien in MD...
Ben benieuwd DX:HR vind ik nog steeds de beste (en eigelijke enige vermakelijke) 'sneak' game.
Bossfights waren waardeloos maar de settings/sfeer, story en muziek zijn top notch. Tel daarbij de variabele gameplay op en je hebt een winnaar

Kan niet wachten :)

offtopic:
Alleen die menu muziek al :)
Absoluut. Er zijn weinig spellen die ik puur uit nostalgie, ja nostalgie, op een spel dat gewoon nog 'nieuw' is, keer op keer weer opstart.

Als de 'talent' keuzes in HR ook daadwerkelijk unieke paden zouden opleveren en niet elk character uiteindelijk toch een beetje hetzelfde zou zijn, dan was het een van de beste games .period. geweest.
Ugg, hebben ze niks geleerd van de vorige? dat was ook een internet hissy fit. Je zou zeggen dat ze snappen dat de mensen dat niet willen..

Ik ben wel blij met nixxes. Tenminste een fatsoenlijke port.
Blij dat iemand dit zegt. DX:HR was in feite een port naar PC welke door Nixxes is gedaan, maar dat is niemand opgevallen omdat die zo goed was...
Nooit zo goed begrepen hoe men uit "There are ways to stealth them, there are ways to beat them in combat and there are conversations you can have that maybe give you a different means of dealing with the situation altogether." heeft geconcludeerd dat ze puur zijn te verslaan door middel van gesprekken.
Ze zouden zoiets erin moeten doen:
Adam: "But think about the children!"
Boss: "Ok, I'm sorry"
<end credits roll> :+
Aan de ene kant is het begrijpelijk dat ze het moeten afbakenen maar aan de andere kant: in de eerste Mass Effect kon je ook een boss zelfmoord laten plegen door ermee te praten (dat gold vast niet voor alle bosses maar bij een ervan was dat bij mij de uitkomst, wat me enigszins maar onwijs positief verraste). Het is echt niet onmogelijk.

Die boss-fights waren wel een minpuntje van Deus Ex HR maar ik vond het in de praktijk niet zo'n heel groot minpunt... maar dat is wel gebaseerd op de director's cut, waar je wat minder beperkt was in je mogelijkheden. Toen heeft Eidos laten zien dat ze luisteren naar commentaar. Dus dit bericht is weer wat vreemd wat dat betreft.
Jammer! In de eerste Deus Ex was het juist tof om Lapatun Machine tegen Gunther te zeggen (zijn killphrase)... Ik zie dat als eerste voor mij bij verbale strijd in Deus Ex, niet zozeer de baas overtuigen van jouw gelijk.

[Reactie gewijzigd door Okki5 op 12 augustus 2015 11:42]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True