Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Square Enix heeft in Europa het handelsmerk 'Deus Ex: Mankind Divided' vastgelegd. Dit is waarschijnlijk de eerste titel uit het overkoepelende Deus Ex: Universe, dat in oktober van 2013 aangekondigd werd. Onduidelijk is nog om wat voor product het hier gaat.

In de aankondiging van oktober vorig jaar sprak David Anfossi, hoofd van Square Enix Montréal, over 'trans-humane segregatie': wat verband houdt met de naam van het handelsmerk, Mankind Divided. Het handelsmerk behelst onder andere computergames, mobile games, drukwerk en speelfilms. Wat Mankind Divided dus precies voor een product gaat worden, is nog niet duidelijk. Anfossi stelde in oktober echter wel dat een Deus Ex-titel voor de pc en next-generation consoles al in productie was, dus de mogelijkheid bestaat dat deze titel de naam Mankind Divided krijgt.

Deus Ex: Universe moet een 'doorlopend, uitbreidend en verbonden gamewereld' worden die zich uitspreidt over 'een generatie van games'. Naast games voor pc's en consoles sprak Anfossi over mobile games, boeken, stripboeken, 'et cetera'. Meer maakte hij niet bekend over de toekomst van de franchise, afgezien van het feit dat segregatie tussen gewone mensen en mensen met augmentations centraal zal staan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Teveel frustratie momentjes met het Revolution gehad. Op geen enkel moment voel je je de super cyborg die je moet voorstellen. In tegendeel je bent een soldaat die bang in de schaduwen duimen zit te draaien, in de hoop dat die soldaat de andere kant op loopt. Zoals zoveel andere sneak games. In deel 1 had je veel meer keuze vrijheid. En veel minder gesneak.

Sneaken is prima, maar zorg er dan wel voor dat je je de jager voelt, en niet de prooi.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 31 maart 2014 12:22]

In 1 kon je ook de hele game stealth uitspelen zonder dat je een schot hoefde te lossen. (natuurlijk toen je dat zwaard kreeg was killen veel te leuk :P)

Mijn grootste minpunt met DE:HR was vooral die bedroevend slechte boss fights waar je stealth build nutteloos tegen was. In mijn eerste playthrough dat pacifist was viel dat niet in de smaak.
Natuurlijk naderhand bleken die bossfights door een andere studi ogemaakt te zijn, maar het was nog steeds irritant dat je ineens een firefight in de maag word gesplitst.

Maarja, ik hoop echt dat ze goed op de lijn doorborduren en goede Deus Ex games blijven maken. The Fall tel ik niet echt mee aangezien het een iOS game was die ze maar effe naar PC heb geport, dan is't ook niet vreemd dat hij dramatisch is.

Me <3 Cyberpunk, Me <3 Deus Ex.

More is good :D
Daarom hebben ze ook al even een Directors Cut editie uitgebracht op steam, waar de onder andere zelf de bossfights hebben aangepast. :) persoonlijk is het beter op geworden, maar helemaal perfect is het nog niet.
Het orgineel had ook wel een soort van boss fights, maar daar hoefde je inderdaad geen schot voor te lossen, omdat het kill switch mechanisme - dat in het verhaal van Human Revolution in de basis is ontwikkeld - toen beschikbaar was. De eerst boss fight met Anna Navarre was onvermijdelijk. Als je haar niet in het vliegtuig had omgebracht om Lebedev te redden, of in het metro station van Battery Park, dan moest je haar uitschakelen tijdens de ontsnapping uit UNACTO HQ. Als je met je stealth build dan de juiste PC's had gehackt wist je haar kill phrase. Zelfde verhaal met Gunther Hermann. Die "boss fight" was te vermijden, omdat je de beschikking kon hebben over de cloak augment, maar ook daar kon je een kill phrase gebruiken, die Jaime Reyes je gaf als je hem had gevraagd om bij UNACTO te blijven als spion. Daarna aan het einde van Pasadena Ocean Lab kom je Walton Simons nog tegen als een derde "boss fight", die je alleen kon ontlopen als je de cloak augment had, of heel veel geluk. Maggie Chow, Howard Strong en natuurlijk Bob Page waren niet echt boss fights, want die kon je makkelijk verdoven, of alleen met een speciale actie uitschakelen.

Dus boss fights zijn eigenlijk altijd wel onderdeel geweest van de Deus Ex serie -ook in Invisible War trouwens. Alleen de manier waarop je ze moest uitvechten in Human Revolution liet nogal te wensen over. Dat hadden ze echt anders moeten aanpakken. Verder was het een meer dan waardig deel uit de serie. Veel beter dan deel 2 - wat ik toch ook wel heb leren waarderen. Alle verwijzingen - en dan zijn er echt heel veel - naar het origineel zijn goed in het (achtergrond)verhaal verwerkt en een genot om te ontdekken :)

[Reactie gewijzigd door Kwistnix op 31 maart 2014 14:15]

Ik heb het zo lomp en lethal gespeeld als ik kon. Weinig gesneak hoor, alleen in het politiebureau was sneaken echt nodig.
Verder granaten in hun smoel mikken en klaar is clara.
Totaal lol, en qua sfeer super.
Dat is het mooie van Deus Ex. Je kunt het volledig spelen zonder ook maar iemand dood te maken of je gaat er als een schietende psycho er doorheen...

(heb beide spelvarianten gespeeld in zowel het origineel als HR (Invisible War nooit gespeeld voorbij het eerste level...)
Ik vond de stealth best goed uitgevoerd in DXHR. Guards liepen niet al te lange rondjes, er zaten precies genoeg gaten in hun vision dat je overal ongezien langs kan, zonder gezien te worden, en als er iets misgaat kun je nog herstellen, al raak je de bonus kwijt.
Ik kijk hier zeker naar uit! Deus Ex: Human Revolution viel geweldig goed in de smaak. Had de oorspronkelijke game nooit gespeeld, dus fuckte nostalgische gedachten niet met mijn beoordeling van deze geweldige game, wat vaak het geval bleek.

Op de enigszins matige graphics na was dit gewoon een erg goede game, en ik kijk uit naar meer!
De graphics waren misschien wat texture resolution en models betreft niet 'next-gen', de sfeer was zeer consistent, de belichting erg goed en de game nagenoeg bug-vrij. Iedere animatie sloot goed aan. Misschien een 8 voor ambitie, maar zeker een 10 voor de uitvoering.

Daar zouden games als Battlefield die zo exponentieel veel meer geld aan graphics uitgeven ieder jaar misschien iets van kunnen leren...
Ben ik het helemaal mee eens. De sfeer was geweldig in de game en het geheel kwam goed tot zijn recht. Ik had tijdens het spelen ook weinig aan te merken op de graphics, maar als we dan toch een punt moeten opnoemen waar ruimte voor verbetering is, dan is het toch wel dat aspect.
De boss fights zaten mij meer dwars. Kleine ruimtes, bossen die in rubble op de grond clippen en vast komen te zitten, en dat je ze alle drie met grenade spam zo dood kreeg. Oh, en het 'je hebt de hele game keuzes gemaakt maar dat maakt geen flikker uit: groene, blauwe of rode explosies' Mass Effect einde was ook teleurstellend.
Ze hebben bij HR ook aangegeven dat ze een fout hadden gemaakt met de boss-fights(dit werd ontwikkeld door andere studio).

in Deus ex: Human revolution Director's cut hebben ze de boss fights aangepast en is het een stuk moeilijker en intressanter om ze te spelen.
Ja, daar had ik wat over gehoord, maar heb die editie nooit gespeeld (PC)

Ik hoop dat ze, voor een volgende game, die archaische backpack wat aanpassen. Was wel leuk nostalgisch, al je shit in dat grid passen, maar ik wil helemaal niet moeten kiezen of ik C4 of een kruisboog wil meenemen, en het had het spel niet veel makkelijker gemaakt.
ik heb geloof ik op steam de nieuwe versie kunnen kopen voor 5,- ofzo.. zeker de moeite waard :P

dat van die backpack was een nadeel idd, maar het zorgde er ook voor dat je keuzes moest maken, als je stealth wilde doen nam je geen explosieven mee. en als je guns-blazing door het spel ging, ben je niet echt geintresseerd in een kruisboog en/of tranquilizer.

dus het was misschein ook wel een spel-element te noemen :)
Maar ook zonder tazer en tranquilizer gun paste niet alles in je maximaal uitgebreide backpack.
Zeker niet als je een keer die grenadelauncher had.
Die launcher maakte een aantal zaken wel lachwekkend makkelijk trouwens.
Aan de ene kant klinkt het heel simpel, a,b of c, maar helemaal op mass effect schaal van de keuzes, de toekomst van het heelal als we het daarin kennen, kan je alleen zo'n eenduidige keuze maken op een dergelijk besluit.
Het is alleen zo jammer dat je niet echt 3 verschillende eindes had, dat had het veel beter gemaakt, ipv op een enkel punt de keuze te bieden voor het einde van het verhaal.
Daarmee vonden veel en wij beiden ook met hun dat het team zich het er te gemakkelijk vanaf maakt zo.
Het leek aan het begin van het spel heel ingewikkeld en sinister; toen kreeg je die speech van je baas, ik hoorde het woord illuminati, en driekwart van mijn enthousiasme verdampte. Dacht meteen dat het een Assassins Creed achtig plot wordt, order vs chaos, en uiteindelijk de moraal dat de mensheid veel gelukkiger af is zonder dat onze evil overlords alles controleren, al leidt dat tot langzamere technologische vooruitgang. Dat werd echter een paar plot points later spontaan uit het raam gegooid om te verkennen wat er zou gebeuren als alle implantaten gehackt worden.
Het gesprekje met de wetenschapper die dat research platform had gebouwd in de Atlantische Oceaan was dan wel weer lekker gestoord.

Al met al goede ideeen maar het kwam nooit echt samen, en uiteindelijk had het spel niet veel te zeggen over alles wat het liet zien.
Punt van kritiek op ps3: laadtijden.
Dat is kritiek op de hardware van de PS3, niet de game. Geheugenbandbreedte erg beperkt.
Onzin, die 256MB van een PS3 heb je zo vol. Maar blijkbaar moet er van alles uitgepakt, geparsed, ge pre-redered en weet ik wat nog worden gedaan.
Van alle spellen die ik tot nu toe op de PS3 heb gespeeld was DE echt de allertraagste. En dan ook nog laden midden in een level.
Dat moet echt veel beter kunnen. Ik vermoed dat het probleem er eerder in ligt dat het totaal geen prioriteit heeft gehad bij de ontwikkelaars.
Dat hou je toch met console games. Consoles zijn gewoon merkbaar trager dan PCs door gelimiteerde specs. Skyrim was ook zo'n feest op de PS3 met 2min+ loading screen van overworld naar een stad :+
Onacceptabel, dat is gewoon stom geprogrameerd.
Waarom dat zo is blijft gokken, maar ik kan er wel een gooi naar doen:
de levels zijn te groot voor de console en worden daarom tijdens het laden in stukken gehakt. Dus moet het _hele_ level worden uitgepakt, geparsed, etc.
Dus omdat de ontwikkelaar(s) het niet op een slimmere manier wilden opslaan voor de console zitten miljoenen mensen vele malen minuten lang naar een laadscherm te staren.
Rekenvoorbeeld:
een miljoen spelers kijken elk 100 keer naar een laadscherm wat 1 minuut langer duurt dan eigenlijk nodig is:
100.000.000 verspilde minuten.
Dat is 190 man-jaar. Serieus...

Het kan een andere technische reden hebben dan wat ik me er van voorstel, maar evengoed vind het echt triest dat het de ontwikkelaars blijkbaar geen hol kan schelen dat alle gamers op de wereld uren verspillen aan onzinnig lange laadtijden.
Dit soort dingen hou je met lage specs van de consoles. Altijd weinig RAM en de PS3 architectuur was zo obscuur dat weinig studios het volledig konden benutten. Er valt dus weinig aan te doen. Ook heeft Skyrim zoveel data in zijn saves dat een te lange game alles vertraagde omdat de console het allemaal niet kon verwerken. Het is gewoon slordig dat open world dusdanig traag word (niet alleen Skyrim is daar slachtoffer van) omdat de hardware op bepaalde vlakken zo miniem of obscuur is.
Ik heb Deus Ex helemaal gaar gespeeld, en vond Human Revolution geweldig. Wellicht omdat ik tussendoor ook doodziek was van Invisible War, het kon alleen maar beter worden :)

Deus Ex volgt wel het Star Trek "goed slecht goed slecht" patroon zeg, want Deus Ex: the Fall sla ik maar helemaal over, ik ga niet eens een let's play bekijken... Ik heb goede hoop voor de volgende game. Ik vraag me ook af in hoeverre het naar de originele Deus Ex gaat groeien, de "after subtitles" easter egg van Human Revolution deed mijn hartje sneller kloppen.
Ik wacht hier ook zeker weten op!

Offtopic: Voor de mensen die wel van een aanbieding houden: Steam heeft Square Enix weekend! Dus alleen vandaag nog kan je Human revolution kopen voor 9,99 ipv 19,99.

[Reactie gewijzigd door lagonas op 31 maart 2014 12:26]

Goede tip!

Ik heb het spel zelf allang meerdere keren uitgespeeld, maar voor een tientje is dit spel een must-buy voor iedereen die van een goed verhaal houd met morele kwesties die redelijk herkenbaar kunnen worden in tig wat jaartjes.

Gameplay is natuurlijk ook fun, stealth en aggro zijn allebij leuke opties.
Bedankt voor de tip! Heb 'm meteen even gekocht zodat ik dit spel kan spelen op mijn nieuwe PC. Het is ook nog eens een Director's Cut, met veel extra's die ik op m'n PS3 heb gemist. Het zal zeker erg vermakelijk zijn dit nog eens door te spelen, op de PC deze keer.

De aanbieding loopt vanaf dit moment nog zo'n 2 uur, dus als je dit leest, schiet op met kopen! :P
Offtopic:

https://www.youtube.com/watch?v=LO2Rx8YlSWY Dit is een short film van Human Revolution! Ziet er erg stoer uit:D
:::Offtopic:::
merk gelijk dat de topic verkeerd gespeld is:
Square Enix left merknaam Deus Ex: Mankind Divided vast
Maakt opzich niks uit snap waar het over gaat.


:::Ontopic:::
Gaaf dat er weer een nieuwe versie van het spel uitgebracht wordt als het inderdaad ook klopt
"Gaaf dat er weer een nieuwe versie van het spel uitgebracht wordt als het inderdaad ook klopt "

Ik ben er anders minder blij mee. Niet dat ik geen nieuwe DX game wil zien, maar meer vanwege het feit dat het verhaal over verschillende mediavormen wordt uitgesmeerd.
Om het verhaal nu compleet te krijgen moet ik de pc game gaan spelen, de mobile games gaan spelen, de stripboeken gaan lezen, de dlc's kopen, het boek lezen en naar de film gaan...

En dat terwijl ik alleen in de pc game geinteresseerd was..
Om het verhaal nu compleet te krijgen moet ik de pc game gaan spelen, de mobile games gaan spelen, de stripboeken gaan lezen, de dlc's kopen, het boek lezen en naar de film gaan...

En dat terwijl ik alleen in de pc game geinteresseerd was..
Ja, ben ik wel met je eens. Ik vind het ook nogal een ambitieus project van Square Enix...
Het handelsmerk behelst onder andere computergames, mobile games, drukwerk en speelfilms.
Zoals hier gequote, zelfs speelfilms. Nu denk ik, dat als er 1 game geschikt is voor het witte doek dat dit Deus Ex is. Het verhaal komt natuurlijk steeds dichter bij de waarheid: dove en blinde mensen die weer gaan horen en zien door implantatie van apparatuur!

Maar goed, kom maar op Square Enix. Alles wat ik overbodig vind om te kopen, lees ik wel een samenvatting van op wikipedia!
Daarvoor kun je hier terecht: Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes

[Reactie gewijzigd door Tiestor op 31 maart 2014 11:16]

Dank. Ik worstel nog een beetje met de maandag en de zomertijd. *sjokt naar koffiezetapparaat*
Wat dat betreft mag strikboeken ook wel aangepast worden ;).
Edit on Typo: Darkblazer was mij voor :P
Verder heel cool want heb erg van DEUS-Ex Human-Revolution genoten :D
Ik vond HR helemaal niet leuk. Nou ben ik ook niet echt een RPG fan maar het duurde echt veel te lang. Ben ook gekapt op het moment dat je door dat politiebureau moest (ergens helemaal aan het begin). Toen had ik al een uur of 5/6 gespeeld...
Dan ben je blijkbaar geen fan van dit soort games. Is prima natuurlijk. Over het algemeen werd Deus Ex: Human Revolution goed ontvangen en met de Director's Cut zijn enkele klachten van fans nog verholpen. Ik wacht met smart op de opvolger.

Mankind Divided lijkt mij de titel van de volgende hoofd-game in de franchise, die naar PC en consoles gaat komen. Maar dat is natuurlijk niet zeker; het kan ook nog om een mobile, social of handheld-titel gaan ofzo. De aankondiging zal wel volgen, ergens tussen nu en de E3.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel onmiddelijk een cheat/trainer gebruikt heb om me alle upgrades te geven.
De Game voelde daarna veel meer aan alsof je speelde als de persoon die werd gepresenteerd (een totale bad-ass met het nieuwste aan cybernetische implantaten).
Zonder die cheat/trainer ben je best een pussy en ga je al dood als je van 1 hoog naar beneden springt =/

Probeer de game nog eens een keer te spelen maar dit keer zonder de RPG elementen (in de ogen van oudere DEUS-EX fans ben ik nu heiligschennis aan het plegen volgens mij) :P
Dit wordt zeker weten een Android / iOS game.
Meh, weer een serie die de complete en all-inclusive "Melkkoe" behandeling krijgt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True