Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 83 reacties
Submitter: lonaowna

Valve kondigt officieel aan dat het werkt aan een nieuwe versie van de Source-engine. Ook maakt Valve het gebruik van Source 2 gratis. Daarnaast kondigt de studio Steam Link aan, een kastje waarmee games gestreamed kunnen worden naar andere apparaten in huis.

Valve kondigt de komst van Source 2 aan tijdens de Game Developers Conference, die deze week in San Francisco wordt gehouden. Valve laat nog weinig los over de nieuwe game-engine. De studio maakt alleen bekend dat de engine overweg kan met Vulkan, de grafische api die tot voor kort bekend stond als Next Generation OpenGL.

Naast de aankondiging van Source 2 heeft Valve laten weten dat het gebruik van de nieuwe engine gratis gaat worden. Daarmee volgt de studio het voorbeeld van Epic en Unity Technologies. Die maakten het gebruik van Unreal Engine 4 en Unity 5 al eerder gratis. Ook de CryEngine is gratis te gebruiken.

De aankondiging van Source 2 is niet geheel nieuw. Gabe Newell, directeur van Valve, liet in 2012 al los dat er aan een geheel nieuwe versie van de Source-engine gewerkt werd. Newell stelde destijds dat hij nog niet wist voor welke game de nieuwe engine gebruikt gaat worden. Ook nu heeft Valve nog niet losgelaten waar het Source 2 voor gaat gebruiken.

Valve kondigde verder Steam Link aan, een kastje waarmee games gestreamed kunnen worden. Met de Link kunnen games in 1080p en met 60Hz gestreamed worden vanaf een pc of een Steam Machine. Games kunnen bediend worden met Valve's eigen Steam Controller. Het apparaatje zal vanaf november te koop zijn. De Amerikaanse prijs ligt op 50 dollar, omgerekend circa 45 euro. Daarvoor levert Valve alleen het kastje. Voor een Steam Controller vraagt de studio ook 50 dollar. Wat de producten in Europa gaan kosten, maakt Valve later bekend.

Steam Link

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (83)

Ik denk dat hier een remake van dota 2 komt en hl3
In Augustus 2014 heeft valve de Dota 2 workshop tools in Alpha uitgegeven. Hierin waren al zeer sterke hints te vinden naar Source 2.
Een aantal features die de tools hebben die de Source (1) engine niet heeft:
- Draait 64 bits.
- DirectX 11
- Nieuwe bestandsextenties.
- volledig vernieuwde level editor.
Ook in de code zijn veel referenties naar Source 2.

In december heeft Valve aangegeven dat ze de engine van Dota 2 gaan updaten:
"Among them is a major improvement to Dota 2’s engine that we are aiming to release in the first half of next year. One of the main features in this engine improvement will be the ability to rapidly create entirely new game modes. You’ve seen some of this work with the Dota 2 Workshop Tools Alpha that began earlier this year."
http://blog.dota2.com/2014/12/future-changes-frostivus/

Het heeft er dus alle schijn van dat valve Dota 2 gaat updaten naar Source 2. In plaats van een re-make maken.
Alweer een remake? Lijkt me stug dat er een DotA3 komt, maar het gerucht gaat wel dat de engine in een toekomstige versie van DotA2 terug te vinden zal zijn.
Dat laatste lijkt me inderdaad meer realistisch. Ze hebben zoveel tijd geïnvesteerd in DOTA 2, zelfs recentelijk nog. Je gaat met niet vertellen dat ze dat doen ondanks dat er al weer een vervolg aan te komen zit.

Ik denk ook niet dat er veel te winnen valt. De game ziet er prima uit en voor je gaat roepen: "Er zijn veel mooier spellen / MOBA's, misschien willen ze wel mee."
Ik kom teveel mensen tegen die DOTA 2 spelen met een PC / laptop die het maar net trekt. Dat is gewoon niet waar je het voor speelt.

Verder hebben veel spelers nu geïnvesteerd in outfits en andere items zoals de compendium etc.
Dan nog niet te beginnen aan alle historische data die je verzameld hebt: level, match replays, wins / loses. Dat alles word gebruikt voor matchmaking.

Dat kun je gewoon niet verloren laten gaan. DOTA 2 doet het naar mijn mening onder andere zo goed omdat het zoveel informatie beschikbaar is en de community zeer levendig.

Bottomline is: ze zullen mij en met mij vele zeer teleurstellen als ze echt een nieuwe DOTA maken.

Ik juich verder een nieuwe engine toe als het alles weer sneller en stabieler maakt.
Op mijn verlanglijstje staan eigenlijk:
- Meer dan 1 map.
- Scheiding van casual players en pro players.
- Een PvE multiplayer adventure mode.
- Meer custom events. Ze doen er best een aantal, maar slaan nu ook al events over die ze daarvoor jaarlijks gedaan hebben omdat ze er geen tijd voor hadden.

Genoeg over DOTA2.

Ik juig die Steam Link toe. Dan hoef ik geen losse machine te gaan zoeken, kopen en werkend maken alleen om games van mijn PC op mijn TV te kunnen spelen. (Ding staat op een andere verdieping dus even HDMI kabeltje trekken zit er niet in)

En echt awesome om te horen dat bijna alle grote game engines gratis zijn om in te experimenteren. Dat maakt het echt makkelijk om gewoon te beginnen aan een game zonder echt eerst budget te moeten maken.
Persoonlijk zou ik graag meer custom game modes zien (kan je onder "Meer dan 1 map" of "Meer custom events" laten vallen, die ik zeker ook graag zie. Beide matchmakings hebben al een MMR systeem (niet-ranked heeft alleen een hidden MMR), dus er is al een zekere scheiding, al is soms de vraag hoe goed die werkt.

Persoonlijk zou ik iets van region lock willen zien. Maak het desnoods optioneel. Dan kan je zeggen "ik wil alleen met mensen in deze regio's spelen". Ik kom vrijwel elke match in EUW Russen tegen en ik heb aan matches met of tegen Russen beduidend minder lol. Ze spelen meestal als vreemde robots die vaste instructies uitvoeren. Elke match exact dezelfde taktieken, en ze kunnen het idee dat Europeanen geen Russisch kunnen compleet niet bevatten.
Helemaal mee eens dat laatste.

Ja die scheiding... Ik ben een casual gamer die er meer 700 uur in heb zitten. Ja ik speel veel, maar ik speel het voor de lol niet om compo's te winnen.

Winnen ... verliezen. Ik ben blij als ik 45 minuten bezig ben geweest en het gevoel gehad heb dat ik het verschil heb gemaakt. Al is het een nipte of misschien zelfs duidelijk verlies.

Wat voor mij killing is:
- Teams die niet samenwerken
- Mensen die alleen maar zeiken maar denken dat ze zelf super zijn
- Leavers
- Mensen die te snel opgeven
- Mensen die in dezelfde MMR vallen als ik, maar... de meest basale dingen fout doen.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet ergens beginnen. Maar ik heb er al meer dan 700 uur op zitten, ik snap dit spel onderhand wel (door en door, in den treuren). Als ik dan met of tegen iemand speel die zo'n fouten maakt. Dan heeft hij of in al die tijd niets geleerd of er is iets mis met de matchmaking.

BTW tip voor mede DOTA 2 spelers. Speel Random Draft, dan krijg je over het algemeen al leukere matches. Zijn al meer spelers die team gedreven zijn, teams zijn beter in balans omdat je 2 om 2 kiest en je komt niet constant dezelfde heroes tegen omdat iedereen alleen zijn / haar favoriet kiest en alleen maar gaat lopen mouwen dat iemand een hero kiest terwijl die over powered zou zijn of omdat ze die liever zelf zouden kiezen.
- Mensen die in dezelfde MMR vallen als ik, maar... de meest basale dingen fout doen.
Precies wat ik bedoel met "al is soms de vraag hoe goed die werkt". Ik snap dat echt niet. Soms zit je met mensen in die bijna alles fout doen. Riki picken en dan enkel pushen, zonder ook maar te proberen ook nog te last hitten. En vervolgens 24/7 deze vorm van "farmen" aanhouden. Ik zie dat soms nog steeds gebeuren. En als ik een cent kreeg voor elke keer dat mensen niet standaard een TP scroll bij zich hebben. Als er een Bloodseeker is moet het al helemaal, word je geult, dan kan je bijna niet levend wegkomen zonder TP, tenzij je team ingrijpt, maar eigenlijk hoort het in elke match. Het niet bij je hebben van een TP scroll neigt gewoon naar throwen.

Waarschijnlijk ben ik elke dag zonder dat ik het merk stomdronken. Ik merk duidelijk dat ik meer inzicht heb dan de gemiddelde speler in mijn MMR, dus ik moet bijna wel de mechanische vaardigheid van een dronken Parkinson patiënt hebben. Want als mijn mechanics gemiddeld (of zelfs beter) snap ik niet wat ik nog in mijn MMR doe.
dota3 ???

U weet zeker nog niet dat valve géén derde versie van games uitbrengt... alvast tot op heden in gans hun bestaan nog niet gebeurd;

hl 1, HL2
dota2
portal, portal 2
Left 4 Dead, Left 4 dead 2
Team Fortress classic, TF2
Counter strike Online, Counter Strike online 2
bron: www.ign.com/companies/valve

dus ik vrees dat er ofwel een reboot komt van dota 2, of dat ze de nieuwe dota een versienummer meegeven à la 2.5; want ze hebben nooit dota 1 uitgebracht; dota 2 is eigenlijk hun eerste moba game

dus; dota v3 zou echt een breuk zijn met de bedrijfscultuur van valve... of ze zouden tegelijk ook HL3 moeten uitbrengen (al vrees ik dat hl3 wel eens voor goed op de lijst van vaporware terecht kan komen ipv dat het een eeuwige releasedatum heeft die niemand kent)
Misschien klein detail: DOTA was niet eens een 'volwaardige game' maar een map voor Warcraft 3 en is dus niet eens van Valve.
Vele dingen die jij op je wenslijstje hebt staan kunnen en zijn er al makkelijk. alleen zou valve de mod games meer moeten gaan implementeren. Er zijn zelfs al hele solo adventures in de steam community green light of how die mod base ook heet
Workshop. Gisteren in zitten kijken, maar vond het allemaal tegen vallen.
En mods... leuk, maar ik zil graag op de mainstream zitten. Mods zijn leuk in je vrienden groep, maar niet als je met matchmaking gewoon even lekker tussen door wilt kunnen gamen. Daarnaast de kwaliteit van wat Valve aanbied is naar mijn mening zeer goed, wat ik met die mods tegen kwam... De beste 2 mods die ik getest heb zijn een multiplayer minigame map en een bomberman game.
En zelfs daar kwam ik voldoende beperkingen etc tegen.
Daarom zei ik ook al. Valve zou de mods juist meer naar voren moeten brengen.. bij bijvoorbeeld heroes of beweert maak je een lobby en zetten ze vaak in de lobby naam al dat het een all mid game is bijvoorbeeld. Dit geeft al veel meer keuze als je een game zoekt.
zo ook bij vele andere source games waar de server browser het probleem oplost. Dit zou voor dota meer algemeen moeten zijn en dan komen de aangepaste modi ook eerder in beeld
Dota2 is al speelbaar in source2. Je kunt jezelf inschrijven voor de Dota2 beta en custom games spelen, die worden in de source 2 engine geladen. De map, items en heroes blijven hetzelfde, dus van Dota3 is geeen sprake.

Het is wel vrij zeker dat Valve van plan is om Dota2 naar Source 2 te porten. Custom Games en een verbetering van performance zijn daarbij de twee grootste argumenten. Zeker Custom gamemodes zijn enorm interesant voor Valve gezien de populariteit die zulke games hadden in warcraft 3 en de mogenlijkheid voor Valve om er op eenzelfde manier als de Hat-industrie geld aan te verdienen.
Dat gerucht is een beetje raar, er is namelijk maanden bekend dat Dota2 een deel van source 2 bevat, dus simpel gezegd is dota 2 al source 2 (en zal in de loop van komende maand vast een update krijgen naar volledig source 2) dus als er een Dota3 komt, dan ja, word dat ook source 2, logisch :)
Een tijd geleden was er een database uitgelekt waar al referenties instonden naar source 2. Aangezien Dota2 zo een userbase heeft denk ik niet dat ze veel gaan veranderen, maar dat het gewoon Dota2 source2 word. Valve kan nog steeds niet tot drie tellen ziet het ernaar uit.
Ik denk dat hier een remake van dota 2 komt en hl3
Ik denk dat er inderdaad weinig twijfel meer is dat we morgen meer over Half-Life 3 gaan horen. Vooral met alle nieuwe dingen die net zijn aangekondigd (glNext/Vulkan, Source 2, HTC SteamVR headset) ligt het redelijk voor de hand.

Valve bestaat in augustus volgend jaar ook 20 jaar, dus dat zou een uitgerekend tijdstip zijn om HL3 uit te brengen.
Half-Life leent zich ook enorm goed voor VR. Toen ik HL2 speelde had ik heel erg het gevoel echt in die wereld te zitten, ook door alle interacties met de NPC's.

Ik ben ook erg benieuwd naar Steam Link, klinkt echt als een goede vervanger voor een console, waarmee je dan pc games kan spelen :D
Die steam link ben ik ook erg benieuwd naar. Met de game prijzen van consoles een perfecte vinding.
Ik denk dat er in het spel Half-Life zoveel gewijzigd is, dat Valve HL3 overslaat en meteen HL4 uitbrengt.

Iets met Microsoft en Windows 10
Iets met Microsoft en Windows 10
Dat kwam overigens niet door de hoeveelheid wijzigingen tussen Windows 8 en Windows 10, maar doordat er slechte implementaties waren die zochten op de versie-tekst "Windows 9" om te kijken of een programma onder Windows 95 of 98 draait en daarop een foutmelding gaven. Daarom is versie 9 overgeslagen en zijn ze gelijk naar Windows 10 gegaan.

Als je Leisure Suit Larry had aangehaald, had je trouwens wel gelijk gehad. :z

[Reactie gewijzigd door Stoney3K op 4 maart 2015 11:37]

Goed nieuws van de source engine. Zal weer een hoop games naar steam brengen. Niews over die Steam Link vindt ik minder. Prijs is niet verkeerd, maar het werkt alleen maar met steam games. Gister heeft Razer mooier nieuws uitgebracht op facebook. Dit zou moeten werken met alle games, of het nou steam, origin, uplay, of iets anders is. Dat lijkt me veel geschikter...
Nee hoor. Als je een non-steam game toevoegt aan je Steam library kun je die ook streamen. Dat heb ik zelf al een paar keer met Minecraft gedaan.
Maar niet elke game kun je toevoegen aan steam om vervolgens te streamen. Een game als Diablo 3 bijvoorbeeld werkt zo niet. Zelfde geldt voor de non-steam versie van Farcry 4.
Ik heb de battle.net launcher in m'n steam lijst gezet en vanuit daar kan ik diablo 3 prima streamen via steam.
idem hier met heartstone
Vind het alleen nog wat onduidelijk of het nu 'steam steam' games zijn of ook games die enkel steam gebruiken als distributie? (zoals APB). Anticheat bv van APB laat niet eens software toe om te kunnen streamen, alleen de hardware-hdmi streamers lijken normaal te werken.

2015 zal wel weer de streaming hype worden.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 4 maart 2015 10:49]

OBS werkt gewoon hoor
Het gerucht gaat al langer rond dat Valve voor DotA2 de nieuwe engine wil gaan gebruiken. Als ik me de geruchten goed herinner moet het bepaalde dingen makkelijker maken. Hats, maar ookcustom game modes (op de achtergrond wordt al gewerkt aan ondersteuning hiervoor, maar het is nog niet mainstream).

Uiteraard hoop ik ook dat de engine betekent dat we eindelijk HL3 gaan zien. Maar dat is wel heel erg koffiedik kijken, helaas.
Dota 2 is al een poos op de markt. Gaan ze echt zoveel ontwikkeltijd steken in een bestaande game? Dat lijkt me een aardige verspilling van tijd. Begrijp ook niet hoe het veel kan toevoegen, Dota ziet er in de huidige vorm prima uit en speelt soepel. Het heeft helemaal geen update nodig.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 maart 2015 10:43]

Hoewel ik momenteel geen bron kan vinden meen ik een artikel te hebben gelezen over verwijzingen naar de Source 2 engine in de files van Dota 2. Deze waren via een update toegevoegd.

EDIT:
http://www.pcgamer.com/so...-teased-in-dota-2-update/

[Reactie gewijzigd door Rexus op 4 maart 2015 11:47]

Het lijkt er vooral op dat ze vooral betere ondersteuning willen voor 3rd party modificaties, alsmede hun eigen custom game modes, en daar is blijkbaar toch Source 2 voor nodig. Het is nog onduidelijk wat voor voordelen het verder moet brengen. Het zijn dan ook vooral geruchten.
http://www.valvetime.net/...ing-in-early-2015.245610/
http://www.valvetime.net/...ing-in-early-2015.245610/

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 4 maart 2015 11:00]

Gaan ze echt zoveel ontwikkeltijd steken in een bestaande game?
Ja: DotA 2 en andere van dat soort spellen (TF 2, CS) zijn voor lange tijd winstgevend vanwege hun populariteit, free 2 play, en in-game aankopen die puur voor het uiterlijk zijn.
Zou die Steamlink ook met andere controllers gaan werken? Zou mooi zijn als je er een PS3 of PS4 op kan aansluiten

Of een andere niet Steam-controller.
ongetwijfeld; wat we tot nu toe zien en ervaring zou daar geen problemen mee zijn. Een veel geadviseerde controller vanuit valve zelf is; Logitech F710
Kijk dat is tenminste mooi, die heeft de standaard Xbox lay-out :) Dat zou betekenen dat ik straks vanaf de bank Euro Truck Simulator 2 kan doen voor relatief weinig geld :+
dat kun je nu ook; pak een oude bak/HTpc/thinclient misschien zelf; installeer steam en je kunt inhouse streamen van games.
ben groot fan van linux gaming, maar verwacht eigenlijk weinig van die steam-box/os; biedt nauwelijks meerwaarde

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 4 maart 2015 10:40]

Ja mijn XBMCdoos kan het eventueel nu ook maar denk dat zo'n dedicated kastje daar beter toe in staat is dan mijn eigen box.

Omdat het apparaat volledig te bedienen moet zijn vanaf mijn smartphone en dat is mijn kastje nog niet.

[Reactie gewijzigd door Touchdomex op 4 maart 2015 10:47]

die heeft niet helemaal de xbox layout (bij xbox zijn de linker stick en het d-pad verwisseld, bij de f710 niet)
Probleem is wel:
F710 is echt de meest heerlijke controller die ik ooit gebruikt heb, maar het draadloze signaal is echt om te huilen. Verder dan een meter of twee moet je er niet vanaf zitten in ieder geval.
Also as part of supporting PC gaming, Valve announced that it will be releasing a Vulkan-compatible version of the Source 2 engine.
Ik vind deze formulering wat onduidelijk. 'Version'... impliceert dat dat er ook andere versies zijn? En zo ja, welke APIs gebruiken die dan? Reguliere OpenGL lijkt me wel handig voor bestaande hardware/drivers (want voor Vulkan moet je wel een driver-update gaan krijgen, da's altijd een probleem geweest bij nieuwe versies van OpenGL... hardware die EOL is, krijgt geen support meer voor nieuwe versies, dit itt Direct3D, waar de driver niet direct deel uitmaakt van de runtime die de daadwerkelijke API-versie implementeert).

Ik heb eerder al uitgesproken dat het me handiger leek als Valve met de OpenGL-engine verder ging, aangezien ze nog steeds niet over een D3D10/11 engine beschikten.
Dus ik vraag me af of er nog een D3D-versie van Source 2 komt?
De rendering engine is alleen maar het laatste stukje logica in de engine naar de videokaart en kan (indien dat van te voren de wens was) vaak relatief makkelijk verwisseld worden voor een andere. Ik geloof dat Valve in TF2 al eens de DirectX rendering engine vervangen heeft door die van OpenGL.

Ik vermoed dat Vulkan voor Valve nog vooral een experiment is. Het is nog niet volwassen genoeg en er is nog nul adaptatie vanuit GPU makers in hun producten. Een engine (die inmiddels bijna af is?) daar op baseren is dan natuurlijk wel een beetje gevaarlijk. Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon lekker bij DirectX blijven (ik heb toch het idee dat die API wat sneller vooruit schuift), maar er waren al wel veel OpenGL geruchten.

De tijd zal het leren.
De rendering engine is alleen maar het laatste stukje logica in de engine naar de videokaart en kan (indien dat van te voren de wens was) vaak relatief makkelijk verwisseld worden voor een andere. Ik geloof dat Valve in TF2 al eens de DirectX rendering engine vervangen heeft door die van OpenGL.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt, ik ontwikkel zelf D3D/OGL engines.
En het was niet zo HEEL makkelijk om OpenGL in te bouwen in Source.
Daar is Valve toch wel een tijd mee zoet geweest. Als je een renderer hebt, en je engine is goed ontworpen, dan is switchen niet zo heel veel werk. Maar het MAKEN van die renderer, dat is toch echt maanden ontwikkelwerk en testen.
Een groot struikelblok is sowieso je shaders. OpenGL en D3D spreken niet dezelfde shadertaal, dus je moet ofwel al je shaders twee keer schrijven, ofwel je moet een of andere meta-taal ontwerpen met een tool die dat naar zowel HLSL als GLSL kan genereren.

Vandaar mijn vraag: gaan ze uberhaupt nog tijd investeren in een D3D-versie van de engine voor Source 2, of laten ze de Windows versies ook op OpenGL/Vulkan draaien?
Tot dusverre hebben ze D3D9 aangehouden voor Windows, ook al zijn bepaalde games geport naar OpenGL/OS X/linux.

[Reactie gewijzigd door Scalibq op 4 maart 2015 12:01]

Ik wist niets van je voorkennis het leek over een vraag aangezien je echt van verschillende versies van de source engine sprak ging ik er van uit dat je niet wist hoe een renderer slechts een klein component van een engine is.

Valve had trouwens juist niet heel veel moeite met het implementeren van OpenGL. De hele engine omzetten heeft enkele maanden gekost en de renderer was daar maar een klein deel van. Dat was stiekem van meer PR waarde dan dat de OpenGL renderer zulke goede performance had.

Maanden ontwikkelwerk ben ik het zeker mee eens, maar het ontwikkelen van een engine kost jaren. Valve is bijvoorbeeld als sinds 2012 bezig met Source 2. Al met al dus een klein stukje.

Overigens had ik je reactie ook gesnapt zonder dat je de woorden HEEL en MAKEN in all-caps had geschreven ;).

[Reactie gewijzigd door roy-t op 4 maart 2015 13:15]

Valve had trouwens juist niet heel veel moeite met het implementeren van OpenGL.
Nee, omdat nVidia het grootste deel voor ze heeft gedaan :)
Valve weet het wel leuk te brengen.
En ze hadden WEL moeite hoor... Zelfs nadat de games uitgebracht waren, stikte het nog van de render-bugs en performance issues.
Dat was stiekem van meer PR waarde dan dat de OpenGL renderer zulke goede performance had.
Wat dus niet waar was: reviews: SteamOS: nieuw gameplatform bouwt druk op
Volgens Valve was OpenGL sneller dan D3D9, en was linux sneller dan Windows.
In de benchmarks van Tweakers is Windows+D3D9 toch sneller dan linux.

[Reactie gewijzigd door Scalibq op 4 maart 2015 13:36]

Weer zo'n streaming device erbij, maar zo te zien is deze bedoeld voor bij de tv. Net als in - home streaming zal het wel niet zo geschikt zijn voor shooters, latency zit er altijd in.
multyplayer zal niet echt werken nee. maar daar is het ook niet voor gedaan. die is gewoon relax op de bank/bed gamen dan wel farmen. zo kan ik prima via in-home streaming tera en D3 spelen. zolang ik geen record probeer te verbreken is het goed te doen.
Misschien ignorant, maar wat is nu het verschil tussen Steam Streaming en de Steam Link?
Het scheelt je een extra PC, bij je TV. Steam Link zal ongetwijfeld zuiniger zijn en een stuk goedkoper dan een extra PC.

Edit: Steam Link is dus eigenlijk een kleine client voor Steam Streaming, waarbij je PC de host is (en dus de game rendert).

[Reactie gewijzigd door Tk55 op 4 maart 2015 13:28]

Source 3? Heeft Valve dan eindelijk tot drie leren tellen? - Edit: lol ik kan zelf niet eens tellen klaarblijkelijk. :')

Half Life 3 confirmed!

[Reactie gewijzigd door Ktenolix op 4 maart 2015 10:44]

Ik denk dat je zelf niet hebt leren tellen ;) Het is Source 2... Maar het is inderdaad te hopen dat ze die gaan gebruiken voor Half-Life 3!
Haha, oeps. Ik denk dat HL3 enkel een wens van velen blijft. :) Ik ga er niet van uit dat het ooit nog komt.
Helaas goede poging tot een first post.

Valve werkt momenteel dus aan Source 2 (zoals ook in de eerste zin van het artikel is te lezen)
Wel een goed ding dat ze net als andere developers gebruik hiervan gratis gaan maken, zo wordt de komst van nieuwe games met goede engines alleen maar makkelijker.

Ben nog steeds benieuwd of Valve gaat uitpakken en verrassen door samen met Source 2 Half-Life 3 te introduceren.
Er is al eerder gezegd dat ze voor de nieuwe Half-Life aan het wachten waren tot nieuwe technieken en mij lijkt de komst van VR/Steambox/Source 2 een ideaal moment om dit te doen.
Source 2, toch redelijk duidelijk lijkt me... huidige is de Source (1), oude HL was GoldSRC of GoldSource oid.
Half Life 3 moet je niet eens meer willen. Die game is een mythe, en áls die er ooit komt zal hij zwaar tegenvallen. Daarvoor zijn de verwachtingen onder de fans inmiddels buiten porporties groot geworden.

Kijk naar Duke Nukem Forever....

*Neemt natuurlijk niet weg dat ze het altijd kunnen proberen en dat ik er finaal langs kan zitten +)
Nooou... ben ik het niet helemaal mee eens, Duke is uiteindelijk uit handen genomen en als Rushjob door gearbox(?) op de markt gestort, die zagen een kans tot een snelle cashgrab waarschijnlijk.
HL3(of HL2E3) zijn nog steeds in-huis, niemand van Valve gaat in op vragen van "waar blijft ie" of zelfs "zijn jullie er uberhaubt mee bezig?"

De Source Engine maakte zijn debut met HalfLife2, ook lang verwacht en maakte alle beloftes in mijn ogen wel waar.

Source2... Het zal mij benieuwen.
Forever is minimaal 3x volledig van de grond af aan opgebouwd (ofja, vanaf een Engine uiteraard maar de game zelf). De laatste versie die Gearbox heeft geleverd is de laatste versie die 3DRealms had gemaakt, maar dan afgewerkt. Alles wat de game zou moeten maken, zat al in de game. Als ze de game goed hadden willen maken konden ze wéér grotendeels overnieuw beginnen. Niemand die er dan nog geld in investeerd.

Als Gearbox niet hun best had gedaan om de afwerking te doen hadden we helemaal niets meer gehad. DIt heeft niets met cashgrab te maken gehad, maar mensen van bovenaf die eens een keer willen leveren.
Op zich hoef je net ver te zoeken om games te vinden die, na jaren in ontwikkeling te zijn geweest, bijzonder hooggespannen verwachtingen wel waarmaken. Half-Life 2 zelf bijvoorbeeld. Al ben ik het met je eens dat resultaten uit garanties geen toekomst voor het verleden bieden. ;) Het kan nog alle kanten op.
Half Life 3 hoeft ook niet te komen, als Half Life 2 Episode 3 maar komt. Dat verhaal moet toch een keer voltooid worden zeg!
Een Fan Made HL3 zal niet lang meer duren :P
Daarnaast laat het bedrijf ook weten dat het samen met de lancering van de Source 2 engine ook Half-Life 3 zal aankondigen... Gabe Newell zei: "Hahaha, dachten jullie nou echt dat we tijd zouden verdoen op zo'n stom kastje van 50 dollar als Half-Life 3 nog steeds niet op de plank ligt? Hadden we jullie tuk, haha".

Was het maar zo'n feest :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True