Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties

Op de foto's die zijn genomen door een groep bezoekers die een rondleiding kreeg door de ontwikkelstudio van Valve, lijkt het nog onaangekondigde Left 4 Dead 3 voor te komen. Op een foto van een changelog is de titel 'L4D3' te lezen, wat correspondeert met dat spel.

Tijdens de rondleiding door de studio's van Valve heeft een van de genodigden een foto gemaakt van een scherm waarop een changelog te zien is waarin een wijziging ten aanzien van 'L4D3' wordt aangegeven. Die afkorting lijkt nauwelijks anders uit te leggen dan Left 4 Dead 3, aangezien voor beide voorgaande delen eenzelfde soort afkorting werd gebruikt. Daarbij zou de tag [Source2] kunnen wijzen op de naam van de nieuwe engine van Valve. Het bedrijf heeft nog niet gereageerd op het ogenschijnlijke lek en heeft ook nog niets bekendgemaakt over Left 4 Dead 3 of Source2.

Aangenomen mag worden dat de stijl van Left 4 Dead 3 niet veel anders zal worden dan de vorige twee games, waar coöperatief tegen op zombies lijkende wezens gevochten moest worden. Formeel ging het overigens niet om zombies, maar om mensen die geïnfecteerd zijn met een op hondsdolheid lijkend virus dat hen heeft veranderd in monsters.

De rondleiding door het kantoor van Valve was georganiseerd voor een groep die een voorproefje kreeg van merchandise die ontworpen wordt voor The International, een jaarlijks DotA 2-toernooi dat deze week zijn finale beleeft in Seattle. Left 4 Dead 2, het laatste deel uit de serie, verscheen in 2009.

Left 4 Dead 3 lek

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (99)

Iedereen wil maar 1 ding van Valve : HL3!
Dat was wel meteen mijn eerste gedachte toen ik dit las ja.

Ik begrijp echt niet waarom het zo enorm lang moet duren voordat HL EP3 uitkomt.
Baal er wel van.

Ik heb L4D 1 en 2 gespeeld, maar ben er geen fan van.
Uiteraard wel mooi voor alle fans die hier erg naar uitkijken.
HL3 en HL Episode 3 zijn wel 2 verschillende spellen.
Daar is door Valve niet over gezegd vziw, maar het is wel wel te verwachten dat Episode 3 niet meer komt, maar dat het vervolg op het verhaal wel in HL3 zal zitten.
Tweakers heeft de Jira leak niet meegekregen?
Zie onderstaande url voor meer inzicht, het is al bekend dat er aan l4d3 (net als aan veeeele andere projecten) word gewerkt :)

http://www.valvetime.net/threads/updated-half-life-3-left-4-dead-3-source-2-much-more-found-on-valve-project-tracker.243580/
Totdat ze HL3 of HL2, ep3 uitbrengen boeit het me eigenlijk geen reet wat daar rommelt.
Voel me als fan nogal aan het lijntje gehouden met die cliffhanger aan het eind van ep2 en vervolgens gewoon niet verder gaan...
Tijd voor Team Portal: Left 4 Life 3. :)
Class based online gameplay, featuring abandonned research facilities, zombies, aliens and (dimensional) portals?

Jahoor, komt u maar.
Counter Defender of Team Portal: Left 4 Life 3.: Ricochet edition!
Zombies die door portals komen :o
Als aperture science maar terugkomt!
*Offtopic:

@ Alpha Bootis Helemaal mee eens, ze pompen alleen maar van die simpele games uit hun studio en komen geen beloftes na 8)7 , lees http://www.valvesoftware.com/news/?id=648

Quote:

“After spending six years creating Half-Life 2, we decided to build HL2’s successor as a trilogy of episodes,” said Gabe Newell, Valve's president and co-founder. “This has allowed us take greater risks in gameplay, move the technology forward faster, and let people know what happened when the Citadel blew up in 18 months, rather than asking them to wait 6 years.”

Epic fail Valve |:( :?

* Ontopic:

Source 2 engine klikt leuk maar totdat er een official statement van Valve komt met de aankondiging geloof ik niks van leaks aangezien er al jaren leaks en andere artikelen zijn over Half Life 2 Episode 3 of HL3
Blijkbaar is Valve gereorganiseerd na die uitspraken.
In een eerste versie (2012) manual voor nieuwe werknemers bij Valve (zwerft rond in PDF formaat) is het heel duidelijk een geheel platte organisatie en kan zelfs Newell geen beloftes meer maken.
Hij kan simpelweg voordat iets eigenlijk al klaar is, niet weten wanneer ze iets uit kunnen brengen omdat hij niet weet waar zijn werknemers aan zullen werken.
Dus wanneer een HL3 of HL2-EP3 niet de meest aantrekkelijke projecten zijn om aan te werken, werken er minder mensen aan. En dat kan allerlei redenen hebben zoals bijvoorbeeld dat men de vernieuwing niet ver genoeg vindt gaan met de technologie die in huis is, en dat ze de technologie eerst verder ontwikkelen.
Ik vind het mooi dat ze Valve zo ingericht hebben. Gelukkige werknemers maken nu eenmaal mooiere dingen dan ongelukkige. Ik denk dat we er als klant ook zeker blij mee mogen zijn ondanks dat we langer moeten wachten op sommige producten.

[Reactie gewijzigd door Crazy Harry op 6 augustus 2013 12:19]

Bla bla bla. :)
Valve heeft al sinds dag 1 die open structuur want dat is Newell's hersenkindje. Het is ook waarom Valve nog niet opgekocht is (en subsequentieel stuk is gemaakt) door EA want dat wil hij niet. Die structuur is niet de reden dat er nog geen HL game is.

Feit blijft dat als je geen beloftes waar kan maken, je die niet moet maken.
Maar wat echt absoluut killing is, en dat is wat hier gaande is, is een koers zetten en daar zonder verdere reden danwel communicatie gewoon weer van afzien en je gedragen als een domme onwetende herp derp als mensen prangende vragen stellen over Half Life's progressie, de game die dat bedrijf op de kaart heeft gezet, een feit dat niet opzij geschoven moet worden in deze.
Geen uitleg over helemaal niets, waarom er geen Ep3 is, waarom ze met episodic content stilzwijgend gekapt zijn, waarom ze die legioenen fans zo in het donker laten zitten, waarom ze dat verhaal maar gewoon laten hangen, etc. Nee je moet het doen met volstrekt ongerelateerde games met als zoethoudertje Portal die zich in het HL universum heeft genesteld maar je ook helemaal niets geeft over de Freeman story arc.

Ik vind het gewoon beschamend. Een van de beste titels, gereduceert tot nog minder dan Vaporware inmiddels terwijl je dat hele episodic verhaal zoals bovenstaand na te lezen door je harses gedrukt kreegt als frequentie nieuwe content. Ergens is dat gewoon misleiding.
Een nieuw deel gaat alleen al falen om het feit dat het allemaal zo lang duurt en daarmee de verwachtingen door de maan vliegen. Kijk maar naar Duke Nukem Forever.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 6 augustus 2013 17:03]

Daarbij, HL is zo'n succesvolle gameserie, dat ik niet begrijp dat ook met zo'n bedrijfsstructuur een game als HL3 / HL2 Ep3 / hoe je het ook noemen wilt, niet van de grond komt. Ik wil niet geloven dat de medewerkers daar niet al te graag aan willen werken....
[...] Geen uitleg over helemaal niets, waarom er geen Ep3 is, waarom ze met episodic content stilzwijgend gekapt zijn, [...]
Uit een interview in Online magazine:
[...]“We went through the episodes phase, and now we’re going towards shorter and even shorter cycles,” [...] “For me, ‘entertainment as a service’ is a clear distillation of the episodic content model,” [...] “If you look at Team Fortress 2, that’s what we now think is the best model for what we’ve been doing,” [...] Newell revealed to Develop that, throughout the Half-Life 2 project, he became acutely aware of his responsibility to look after his team. [...] The episodic game model, he said, was introduced after Half-Life 2 so staff could work on shorter development cycles. This, in theory, meant more frequent breaks between projects and fewer crunch stretches. [...] Asked if he thought the episodic games model was a success, Newell said: “I think that we accelerated the model and shortened development cycles with it”.[...] But Valve is nevertheless moving on. Its new approach is to embed itself in its community of 30 million Steam customers. (lees: TF2-model)[...]
http://www.develop-online...beyond-the-episodic-model
Niet stilzwijgend dus :)

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 6 augustus 2013 23:43]

Gabe heeft nooit in concrete bewoording aangegeven waarom Half Life 2 niet met de beloofde 3 episodes af is gerond (en daarmee de fans met een niet compleet verhaal te laten hangen, letterlijk). Bovendien stamt dit artikel uit 2011. Epsisode 3 is iets waar de community al sinds de release van episode 2 in 2007 (!!) op wacht.
Valve wacht gewoon tot de next gen consoles er zijn en komt vervolgens met Half Life 3 op een nieuwe Source Engine, dit is zo voorspelbaar ondertussen dat ik dacht dat iedereen het nu al wel wist. Hetzelfde geldt voor alle andere titels die nooit een 3 hebben gekend, die gaan vervolgens allemaal op de nieuwe Source Engine komen en dan direct op alle platformen (Linux, Mac, Xbox One, Playstation 4, PC)
Uhm... nja naar mijn weten is Steam ook bezig met zijn eigen hardware en console misschien dat ze HL3 als release game willen gebruiken ?

Het zou namelijk een zeer sterkte release titel kunnen zijn voor een nieuwe console.

[Reactie gewijzigd door MnKy op 10 augustus 2013 19:52]

Dit was toch al enigszins bekend? In juli al via deze website.

[Reactie gewijzigd door Loouis op 6 augustus 2013 12:08]

in juni via valvetime ;)
Maar een HL2 Episode 3 ho maar... Kom op Valve, maak je beloftes toch eens een keer waar...
Het grappigste is, dat niemand over Source 2 spreekt. Dit lijkt me de grootste blikvanger en dat L4D3 misschien de eerste game op Source 2 wordt. Ben benieuwd naar de sprong in graphics!
Inderdaad. Het feit dat er naast het 'gerucht' dat Valve aan een Half-Life 3 werkt ook een tweede game maakt met de Source2 engine betekent toch wel dat de engine ver goed af is. Wat weer betekent dat games als Half-Life 3 en L4D3 ook niet lang meer gaan duren voor dat die gereleased gaan worden. Verwacht wel dat we binnen nu en anderhalf jaar wel 1 van de twee game gaan zien.
Het is eigenlijk andersom, ze moeten een game hebben dat wat sneller klaar is dal HL3 (jl3=its done when its done) en dus om de meeste bugs e.d. er uit te halen maken ze een vervolg op een game (van scratch) en dus in L4D3.
Source 2 is naar mijn weten al eens over gesproken door Valve, een nieuwe L4D is meer een "scoop" wat dat betreft.
was al eerder uit de SFM files ge haald dat er een Source2 is/komt
Leuk, leuk, L4D1 en L4D2 helemaal kapot gespeelt. L4D3 komt daar gewoon lekker bij. Kan je lekker afwisselen tussen de stijlen.
Hoewel ik eigenlijk zombies compleet zat ben, moet ik wel bekennen dat de L4D serie eigenlijk de enige is waarin zombies me NIET irriteren :+
Ik wil ik ook nog even aan toevoegen dat L4D zo'n beetje de enige serie is waarbij de infected ook werkelijk eng kunnen zijn.

De eerste paar keer spelen schrik je er ook werkelijk van, zo'n huilende witch die je nog niet gelokaliseerd hebt kan best spannend uitpakken en zeker in multiplayer kunnen de specials angst aanjagend zijn, omdat er intelligente tegenspelers achter de knoppen kunnen zitten.

De meeste andere horrors pakken toch vaak niet zo goed, uit, de CoD zombies zijn naar mijn mening nog wel de slechtste.
Dat games als CoD etc ook allemaal zombie addons hebben vind ik al helemaal lachwekkend / onbegrijpelijk. Ik zie de relatie met de game even totaal niet, maar goed.

Trage zombies heb ik nooit begrepen eerlijk gezegd. "Oh jee, een zombie die 1km per uur loopt! Wat moet ik nu?!" *Pakt stoeltje, boek en kop koffie*
Trage zombies kunnen ook heel dodelijk zijn als ze in grote aantallen van alle kanten tegelijk op je afkomen.

Ik heb snelle zombies nooit begrepen, noem ze dan liever 'infected'. Hoe kan een rottend lijk nu sneller en sterker zijn dan het wezen dat het ooit was levend?
@MaT:

haha moest wel even lachen om je reactie, want je hebt wel degelijk een punt hier. Misschien is de term "Zombie" game in het algeheel al een slechte woord keuze. Temiste voor deze game. FPIS ( First Person Infected Shooter ) zou bijvoorbeeld toepasselijker zijn :P
Met L4D (geinfecteerde) is de zombie hype wel aangeslagen en daarna had bijna iedere game zombies.
Ruim 2200 uur totaal in deel 1 en zit al aardig die kant op in 2. HGet enige spel dat ik zeker 3 uur per week speel, iedere week. Blijft leuk.
Klinkt goed! Heb mij eerder altijd vermaakt met de voorgaande delen.

Dit nieuws komt opzicht niet echt als een verassing. Het had mij juist meer verbaasd als Valve niet met een derde deel zou komen.
Nahjah, het lijkt erop dat Valve gewoon helemaal niets meer maakt behalve Dota...

Des te leuker dat ze een nieuwe engine gaan introduceren voor een erg leuke serie. L4D (1) behoorlijk gespeeld, deel 2 overgeslagen (zag niet wat er nou beter / nieuw aan was).

Ik kijk persoonlijk meer uit naar L4D 3 dan dat ik een HL 3 zou willen. Daarvan ben ik de draad toch al helemaal kwijt en zo goed vond ik HL2 nou ook weer niet kwa actie. Valve's eigen schuld een beetje, ze hebben zich in de tussentijd zo laten overschaduwen. Niet gek dat ze de aandacht richten op een serie die volgens mij in verkopen een even groot succes was.

En als er daarna een Portal 3 komt met de nieuwe engine, dan ben ik al helemaal tevreden.
Deel 2 overgeslagen (zag niet wat er nou beter / nieuw aan was).
L4D2 lijkt heel veel op deel 1, echter is hij IMO veel leuker om te spelen
meer variaties en meer game modus

Als je deel 1 leuk vind, kan je deel 1 bijna niet laten liggen (zeker niet voor die prijs)
Eenmaal deel 2 gespeeld raak je deel 1 niet meer aan

Hoop ook dat deel 3 weer verder borduurt op het origineel, alleen met veel vernieuwingen zoals gamemodes, wapens en zombies
[...]

L4D2 lijkt heel veel op deel 1, echter is hij IMO veel leuker om te spelen
meer variaties en meer game modus
Alleen zijn de 4 karakters superstom i.v.m. deel 1. :/
Alleen zijn de 4 karakters superstom i.v.m. deel 1. :/
Tja dat is nou eenmaal persoonlijk, ik vind het wel mee vallen

Maar de karacters zijn toch niet zo heel belangrijk in een game als L4D?
Het voegt wat toe aan de Humor/ sfeer als ze wat zeggen maar meer als dat zijn de karakters niet
is pseunoniem voor Half-Life 3 :+
is pseunoniem voor Half-Life 3 :+
Nee hoor. Half Life 3 wordt een film, Portal 3 is ook geen game, maar diezelfde film, bevestigd door Newell zlf. (bron)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 6 augustus 2013 13:09]

Je bron is dubieus, op p4rgaming.com staat wel vaker onzin, zoals:
* Valve brengt Half Life 3 exclusief voor Linux uit... en
* Dat Gabe Newell met de dood bedreigd zou zijn na het openbaar maken dat Half Life 3's ending-notes in zijn testament staan.
Dat is natuurlijk een parodiesite.
Dat hoeft helemaal niet. Kans is heel erg groot dat dit gewoon weer de HL2 engine is. Net als de vorige twee delen. (als dit gerucht al waar is)

Edit: Ik zie inderdaad dat er SOURCE2 voor staat. Zou inderdaad een nieuwe engine kunnen zijn. My Bad.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 6 augustus 2013 10:48]

Staat vrij groot voor L4D3 dat het gaat om Source2. Oftewel de naam van de nieuwe Source-engine :)
Staat vrij groot voor L4D3 dat het gaat om Source2. Oftewel de naam van de nieuwe Source-engine :)
Zouden ze dan nt eerst eens HL3 releasen met die nieuwe enigne :+
Hopelijk implementeren ze dit keer wel level-streaming, want de hoeveelheid laadschermpjes in Portal 2 deden bij mij flink af aan de game ervaring.
Dat het vroeger zo was wil nog niet zeggen dat het dan nu ook maar zo moet blijven. Games met de source engine behoren tot de weinigen die nog dat soort laadschermen gebruiken, en ze zijn niet eens zo heel kort. Pas HL2 weer gestart, en het verbaasde me hoe lang het laden nog duurde steeds. Menig game van nu laadt sneller (en dat maar 1x bij het starten van de game ook nog)
@luqa1337
Waarom verwijder je bij elke post je eigen teksten? Schaam je je ervoor dat je -1 krijgt.. 8)7

Ontopic:

Ik ben zeer benieuwd als de 'nieuwe' engine aangekondigd wordt, zou fijn zijn als er echt wat veranderingen aangebracht worden zoals het laden van verschillende delen van een level. :D

[Reactie gewijzigd door daveb1987 op 6 augustus 2013 22:04]

Geen idee waar je het allemaal over hebt, maar goed.

Is het vreemd om te denken dat oude games sneller zouden moeten draaien op moderne hardware, in vergelijking met nieuwe games? De resources die oude games gebruiken zijn over het algemeen veel kleiner.....
Aan de ene kant is het raar maar aan de andere kant moet je ook bedenken dat source engine al oud is en dus niet efficient gebruik maakt van de nieuwere hardware.

Nieuwere games worden wel voor de nieuwe hardware geoptimaliseerd en kan dus betekenen dat die sneller laden.
Ja, ik heb 15 jaar geleden ook gegamed. Op cartridges had je nooit laadschermpjes. Ik heb nog nooit een game gespeeld waarin ik me zo aan de laadschermen stoorde als in Portal 2. Op de snellere stukken had je zo iedere 2 minuten een laadscherm.

Het is niet het wachten dat stoort, het is de onderbreking van de game. En dat van Valve, dat anti cutscenes is omdat het de game zou onderbreken...

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 6 augustus 2013 13:54]

Dat hoeft helemaal niet. Kans is heel erg groot dat dit gewoon weer de HL2 engine is. Net als de vorige twee delen. (als dit gerucht al waar is)

Edit: Ik zie inderdaad dat er SOURCE2 voor staat. Zou inderdaad een nieuwe engine kunnen zijn. My Bad.
Het zal op zijn minst de zwaar aangepaste engine zijn. Er is veel verschil tussen de oorspronkelijke Source-engine en de Source-engine van Team Fortress 2 en (uiteindelijk) Portal 2 bijvoorbeeld.
Source2 zal wel een nieuwe engine zijn.
Hoewel de oude Source engine ook nog prima voldoet imho
Ik zou het artikel nog een keer lezen. ;) Valve heeft van source2 nog niets bekend gemaakt, het is allemaal nog (gefundeerde) speculatie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True