Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Valve heeft de First Blood-update vrijgegeven voor Dota 2. De update maakt spelen via een local area network mogelijk. Via het nieuwe Captain's Draft kunnen teams een leider aanstellen die de Heroes aanwijst waarmee het team speelt.

De First Blood-update rust op drie pijlers. Naast lan-support en Captain's Draft voert Valve verbeteringen door aan de Armory. Spelers kunnen voortaan zelf filters instellen, wat het zoeken naar voorwerpen in de Armory, de nieuwe naam van de Backpack, zou moeten vereenvoudigen. Van de overige twee pijlers springt vooral Local Play in het oog. Daarmee kunnen tien spelers in dezelfde lobby plaatsnemen, waarna één van de deelnemende spelers als host op kan treden en de wedstrijd op het lokale netwerk gespeeld kan worden.

In Captain's Draft kiezen beide strijdende teams een leider. Beide leiders kunnen vervolgens de Heroes kiezen waarmee hun teamleden spelen. Het spel wijst daarvoor een poel aan van 24 random gekozen Heroes. Beide leiders kunnen vervolgens ombeurten een Hero kiezen en er twee wegstemmen uit de pool, net zo lang tot alle tien de spelers een Hero toebedeeld hebben gekregen. Verder voert Valve een aantal kleine wijzigingen door met First Blood. Zo wordt de balans tussen de verschillende Heroes verbeterd, komen er nieuwe voorwerpen die spelers kunnen bemachtigen en biedt Valve de Portal Pack aan, waarmee GLaDOS, de computerstem uit Valve's eigen Portal, als commentator optreedt in Dota 2.

Dota 2 - Captain's Draft

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Je kunt tegenwoordig overal wel een fatsoenlijke internetverbinding krijgen. Zelfs op grote LAN-party's met honderden PC's is er al geen sprake meer van lag. Echter is het in de competitieve scene wel handig natuurlijk. Weer een extra laag er tussenuit die zou kunnen zorgen voor instabiliteit. Ook leuk dat ze even laten zien dat zoiets als LAN-support tegenwoordig nog prima kan!

De Captains Draft is denk ik een prima manier om mensen kennis te laten maken met de echte Captains Mode. Deze laatste is niet altijd even handig in public games, maar heeft alleenheerschappij in wedstrijden. Het valt nog niet mee om als 'n00b' een fatsoenlijk team samen te stellen.

Verder een paar leuke minor updates die weer zorgen dat de spel ervaring alleen maar beter word! Ik ben blij dat Valve rustig aan doet, het zou anders moordend moeilijk zijn om een beetje balanced games te krijgen met het grote aantal heroes in de game. Complimenten!
Tja, maar er zijn ook veel mensen die niet in een gebied wonen waar internet zo goed door komt.
Dat kan je binnen Nederland en België vinden, maar natuurlijk nog veel vaker in b.v. Azië of Zuid Amerika. (Of Groenland, where ever, gaat het even niet om) Dan kan een matige internet verbinding toch problematisch zijn voor de non competetive scene LANs.

LAN is volgens mij gewoon altijd mogelijk geweest, het is een feature die ons gewoon express afgenomen is over de jaren. Nou werkt het natuurlijk ook mee dat vriendengroepen via TCP LAN over web applicaties helemaal geen redenen meer hadden om van piraterij af te stappen, maar volgens mij zijn we in de PC games die periode wel weer voorbij, er zijn inmiddels ook weer zat games die het kopen waard zijn (itt de walchelijke ports die jaren voorgeschoteld werden).

Balancing en Matchmaking online zijn nog steeds wel een beetje een issue met Dota 2 geloof ik hoor. Ook de servers zijn niet helemaal perfect, des te meer reden om mensen de mogelijkheid alles zelf te beheren in handen te geven. Want dat wordt ook altijd maar weer even vergeten, vroeger had je keurige logs van je lokale LAN server waar je op de ms nauwkeurig acties kon teruglezen. Je had als organisator véél meer controle over je event!
Bij mij in de schuur niet hoor, en die is toevallig het doel ook een beetje zo te zien :)
Zo kan het dus ook, nog eens mooi nieuws na al dat DRM geweld de laatste tijd.
Ik zie niet hoe dit relevant is. Dota 2 is free to play. Dan heeft een bedrijf als valve het wel wat makkelijk om lan-modus aan te hebben.
Als ik het goed begrijp heb je trouwens wel nog gewoon internet nodig om een lobby te starten, waarna een host die rol overneemt en je wel in LAN kan spelen.

Dit heeft dus helemaal geen invloed op DRM.

Het enige verschil zal minder lag zijn in LAN-games.
Een free to play spel valt nog steeds te piraten. Een gehackde free to play client zou alle features waarvoor normaal betaalt moet worden gratis kunnen vrijgeven aan alle spelers.

League of Legends is ook een free to play spel, maar zij zullen geen LAN mode toevoegen omdat het initiatief van League of Legends piraten veel hoger ligt (gratis unlocken van alle champions/runes/summoner levels). De reden dat het voor Valve makkelijk is is omdat hun free to play model zo is opgezet dat er niks te kopen valt behalve cosmetische items. Niemand zal alleen voor cosmetische items een gepirate client gebruiken.

[Reactie gewijzigd door mark8264 op 23 september 2013 18:12]

Je kan ook met de betaalde client die spullen piraten. Alleen het nadeel is dat niemand deze ziet en je deze ook niet kan delen met vrienden.. Dus nog steeds geen reden om de client niet een lan modus te geven.
League of Legends heeft het anders niet.
(gaf ze nog enorme problemen bij de season 2 finals)
nu hebben ze een speciale cluster alleen voor de toernooien... das ook niet cheap..
nah, ze hebben een aparte tournament client maar die connect nog gewoon naar de normale servers. Tijdens de season 3 winter/spring competitie waren er vaak problemen met de EU-West servers en had de competitie ook last.

Ze hebben wel een 'lokale LAN server' (is geen cluster hoor, zijn twee PC's waarvan eentje als backup als ik het goed had begrepen) maar die is blijkbaar zo simpel 'gecloned' van de echte software, dat ze het ding ook panisch goed bewaken en er dus de regel op hebben "dat hij het gebouw van Riot Games niet uit gaat". Daarom kan de Amerikaanse competitie wel spelen met internet / server issues, die hebben hun eigen lokale servertje staan. Maar tegen de restzeggen ze gewoon "nee, willen we niet, speel maar op de echte online servers". Ze krijgen genoeg gezeur van spelers, organisaties, teams en sponsors op het moment als het fout gaat, geloof me :).

Een Lan mode zou wel handig en fijn zijn. Zou niet de eerste keer zijn dat we met een groepje van 6 eindelijk weer eens een 'game weekendje' hebben en tegen elkaar willen 3vs3'en, en uitgerekend dat weekend zijn er weer server problemen... *zucht*. Maar dat is maar een paar keer per jaar... hooguit. Die 360 andere dagen van het jaar heb ik nog nooit een LAN mode gemist in League of Legends hoor.
Mooie update. Hopelijk werkt het dan gewoon in de offline modus van Steam. Wij hebben met een dochterbedrijf ééns in de 2 jaar een lan met een man of 20 en dan zou het best leuk zijn een potje Dota te spelen. We hebben op die locatie nog steeds (ja echt.... Landal komop!) internet. Ja voor ¤5 in het uur bij de receptie...

Announcers boeien me nooit zo in Dota, maar GLaDOS!!11one daar zou ik best een paar euro's aan uit willen geven. Ik speel het spel nu een half jaartje en heb er tot nu toe ¤1,70 aan uitgegeven :)

Wat Captain's Draft toevoegt weet ik eigenlijk niet. Je kunt toch net zo goed voor Captain´s Mode gaan? Heb je tenminste geen limited hero pool.
Captain's mode is een fun mode die je eens een ander perspectief geeft op picks en bans. Je kan creativiteit soms boosten door mogelijkheden te beperken. IPV dat je gelijk een batrider en wisp banned, kun je eens verder kijken als die er niet bij staan bijvoorbeeld. Dan speel je andere potjes. Ik heb tegenwoordig gewoon alle verschillende game-modes in mijn lijstje staan (geen limited hero pool/least played voor mij) en dan blijft het allemaal lekker fris :-)!
Ik kan niet wachten tot de update.
Vooral denk ik dat de Lan-support een grote impact gaat hebben op de Lan scene. Er zijn (naar mijn weten) geen Moba-games die Lan ondersteuning hebben.
Volgens mij valt deze inpact reuze mee. Op de lans die al gehouden worden zijn er zelden tot bijna geen crashes / lagg issues. Zelf op ti3 niet waar 100en games zijn gespeeld.
Voor grote lans heb je gelijk (zolang deze stabiel en snel internet hebben). Echter is dit vooral handig voor de kleinere lans met minder spelers die alsnog DotA 2 willen spelen. Vooral Lans met slecht/geen internet zullen hiervan profiteren. En ga aub. niet zeggen dat "slecht internet" in deze tijd niet meer voor komt want dat is wel zo :/
Dat zal ik zeker niet zeggen nee. Nu ik je reactie nog eens lees begrijp ik idd dat je niet echt doelde op Competetive maar meer op Lan partys.
er is er één, dat is Heroes of Newerth

wat word alles hier gedownmod? aangezien dit een vrij normaal en zelfs on-topic comment is?

[Reactie gewijzigd door armin1994 op 24 september 2013 12:52]

Het spijt me, maar ik kan niks vinden op de Heroes of Newerth site over een LAN functie. Het klopt echter wel dat er een mod is voor HoN genaamd UBHON. Deze mod geeft wel LAN functionaliteit. Ik heb zelf HoN gespeeld vanaf de beta tot voor kort en vond het al raar dat ik nooit een LAN functie binnen het spel zelf had gevonden.

Ik vind het alleen wel raar dat HoN zelf geen LAN functie heeft, volgens mij hadden ze dat wel beloofd tijdens de beta...
het zou kunnen zijn dat ik dan met die mod gespeeld heb, aangezien het op een lanparty was en het locaal gehost werd, en idd dat hadden ze beloofd tijdens de beta =)
en in dat geval is Heroes of Newerth ook een stuk beter dan Dota2 in een lange tijd kan gaan worden. wat een traag simpel spelletje is dat geworden zeg , helft van wat ik zou verwachten wat ze erin zouden stoppen zit er niet in , wat dus eigenlijk erop neer komt dat dota 2 het helaas net niet is.
Ik heb HoN nooit gespeeld, maar wat zijn dan zaken die je in Dota 2 mist?
De gameplay is stukken sneller en de animaties zien er (naar mijn mening) mooier uit. Dota is wel meer uitgeballanceerd qua heroes.
Nu al zin om dit op de eerst volgende LAN te gaan spelen :) Prima update wat mij betreft :)
Wel even handig om te vermelden dat die 'Armory' de nieuwe naam is voor de Backpack, tijdens het lezen kon ik het niet makkelijk plaatsen namelijk.

Dit vind ik ook wel een leuke update:
The quality of the item drops you are eligible for is now tied to your Dota profile level. You can see your current drop level in your profile page
ik vind zelf GLaDOS wel een leuk idee.
maar je moet er dus voor betalen??
Ja, Cosmetische items worden met echt geld gekocht.
Klopt, dat is het verdienmodel met Dota 2. Het spel zelf is gratis!

(je hebt met het spelen van het spel wel een kans om het item gratis te krijgen)
Het eigenlijke spel is gratis terwijl de extra's zoals items, announcers, ... verkocht worden in de ingame store. Het is wel zo dat er na het spelen van elke public match er een kans is dat je een item krijgt. Zo heb ik bij een vriend afgelopen twee weken drie zogenaamde "mythical" items zien droppen. Zo'n item kost gauw 10 euro of meer.

Je bent dus nooit verplicht om items te kopen en na verloop van tijd heb je er sowieso al een pak. Daar komt nog eens bij dat mensen die UI customizations gebruiken zoals een HUD of Announcer, deze automatisch delen. Als iemand deze heeft ingeschakeld, dan kunnen alle spelers tijdens die match deze gaan gebruiken.
Goed nieuws dus! Vroeger ook veel MOBAs geLANned, dit gaat zeker wel weer populair hier worden.

Niet dat we nog DOTA spelen sinds we Smite ontdekt hebben maar dat is een ander verhaal :P
Your turn League of Legends / Heroes of Newerth.

Ben benieuwd of die twee nu ook een Local Play gaan ondersteunen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True