Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties
Submitter: Eloy

Oppo heeft de N1-smartphone uit de doeken gedaan. Het toestel heeft een 5,9" full-hd-scherm. De camera heeft een roteerbare 13 megapixel-camera en de N1 zal ook ondersteuning krijgen vanuit CyanogenMod. De telefoon heeft ook een touchpad aan de achterkant.

De Oppo N1 meet 171x83x9mm, heeft een aluminium behuizing en heeft een gewicht van 213 gram. Het toestel is uitgerust met een quadcore Qualcomm Snapdragon 600-soc die een maximale kloksnelheid heeft van 1,7GHz. Ook bevat de soc een Adreno 320-gpu. Het werkgeheugen van de N1 is 2GB groot, terwijl er voor opslag 16 of 32GB flashgeheugen aanwezig is.

Roteerbare camera op Oppo N1Oppo heeft het 5,9"-touchscreen, een ips-paneel, voorzien van een full-hd-resolutie. Dit levert een ppi-waarde op van 377. Aan de achterzijde is een touchgedeelte van 12cm² aanwezig die O-Touch panel wordt genoemd. Hierdoor kan de gebruiker bijvoorbeeld scrollen zonder dat er een vinger op het touchscreen geplaatst hoeft te worden.

Oppo heeft de 13-megapixel-camera in het toestel geplaatst in een roteerbare cameramodule. Deze kan over een hoek van 206° gedraaid worden zodat dezelfde sensor ook naar de voorzijde gedraaid kan worden. Ook levert Oppo de O-Click Control mee, een afstandsbediening waarmee de camera op afstand bediend kan worden. Daarvoor wordt bluetooth gebruikt. Oppo belooft diverse wijzigingen in zijn zelfontwikkelde Color-variant van Android, terwijl er ook een samenwerking met Cyanogen is aangekondigd. Hierdoor zal Oppo mogelijk ook een versie gaan uitbrengen met de custom firmware CyanogenMod.

De N1 kan communiceren via 3g en 802.11ac-wifi. Ook bluetooth 4.0, nfc en gps is aanwezig. De accucapaciteit bedraagt 3610mAh. Het toestel zou in China een prijs krijgen die rond de 420 euro zou liggen.

Oppo N1

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Ziet er inderdaad goed uit!
Benieuwd op welk systeem dit draait...
Stond ook in het artikel overigens ;)

"Oppo belooft diverse wijzigingen in zijn zelfontwikkelde Color-variant van Android, terwijl er ook een samenwerking met Cyanogen is aangekondigd. Hierdoor zal Oppo mogelijk ook een versie gaan uitbrengen met de custom firmware CyanogenMod."
Ik zie het nut niet van die roteerbare camera. :?
Nu heb je vaak een waardeloze front camera. Nu heb je ook een goede front camera met flitser. Ik vind het wel rete handig. Je gebruikt nooit beide cameras tegelijk dus waarom niet 1 goede er in stoppen?
Je gebruikt nooit beide cameras tegelijk dus waarom niet 1 goede er in stoppen?
Zeg nooit nooit want ik gebruik ze wel is beide tegelijk :)

Jammer dat je hem niet weg kan draaien, zou ik nog mooier vinden ivm NSA achtige praktijken (ja je mic kunnen ze nog wel afluisteren, maar daar zien ze me niet naakt rondjes rennen in de woonkamer).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 september 2013 16:10]

Je gebruikt nooit beide cameras tegelijk dus waarom niet 1 goede er in stoppen?

Zeg nooit nooit want ik gebruik ze wel is beide tegelijk :)
:o wat is daar een nuttige toepassing van dan?

[Reactie gewijzigd door webspider0 op 23 september 2013 16:27]

Dat je zelf ook op de foto staat :D

edit
@freaq:
Dat is precies wat ik wel is doe inderdaad:
http://www.expertreviews....4-camera-features-indepth

@Gmount :
Zo had ik het nog niet bekeken maar niet handig voor een spontane die je snel moet nemen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 september 2013 17:02]

daarom leveren ze er een afstandsbediening bij (is ongeveer zo groot als een sleutel) zodat je er écht bij kunt gaan staan :)

Wel een hele gave telefoon, zou hij ook waterdicht zijn?
bij veel foto's zitten er druppels op. Ben ook benieuwd of dat touchpanel aan de achterkant handig werkt of dat hij ook reageert als je de telefoon vol in je handpalm hebt.

Ik hoop dat tweakers spoedig een review doet!
dat is op zich best een leuk idee eigenlijk
foto met een thumbnail van jezelf in de hoek :)

OT: mooi toestel<
te groot wat mij betreft maar verder erg mooi om te zien!
en hopelijk dat hij inderdaad ook weer waterdicht is! de nieuwe nuttige trend met telefoons (nu nog leren niet meteen kapot te vallen zonder hoesje en ze zijn ergends :P)

[Reactie gewijzigd door freaq op 23 september 2013 16:53]

"Nuttig" is relatief, maar bijvoorbeeld bij de S4 kun je je gezicht live plakken in een foto die je van je vrienden maakt.
Deze telefoon is door een Chinese fabrikant gemaakt. In China is het helemaal HOT om foto's van jezelf te maken. Vooral jongedames doen dat de hele dag. Die plaatsen ze dan op hun 微信 profieltje.

Het voordeel van deze camera is dat je niet meer gebruik hoeft te maken van je lage kwaliteit frontcam, maar nu met een 13 megapixel topcamera jezelf op de plaat kunt zetten. Kijk, dat is DE reden dat Oppo dat gedaan heeft.
Het ging echter juist om het nádeel van een in plaats van twee camera's (hoe gering dat ook is)
[off]Heb ik inderdaad meegemaakt dit jaar. Continu selfies maken, bij alles. Ze hebben zelfs de mogelijkheid een woord uit te spreken waardoor de telefoon een foto maakt. Dus wellicht een grote potentiële markt!
[/off]
dat je nu een zaklamp hebt die vanaf je nu weer als een zaklanmp vast kan houden (licht uit de bovenkant)

En ik vraag me af of je hem ook zo kan draaien dat de lans naar de binnnenkant toe wijst zodat de lens beschermd is..
Het ging mij vooral om de nuttige toepassing van het 2 cameras tegelijk gebruiken.

Ik vind het draaien juist een handige uitvinding ;)
[...]


:o wat is daar een nuttige toepassing van dan?
tijdens een video conference andere deelnemers ?
product laten zien, met tegelijkertijd een presentatie ...

Dat je niets kan bedenken, wil niet zeggen dat iets niet nuttig is !

( alleen jammer dat de NSA er gelijk weer bij gehaald moet worden )

edit :

zo te zien zit aan de 'speakerkant' een opening, waarachter zowaar een kleine "frontcam" kan zitten

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 23 september 2013 16:42]

Ik heb in een review, van de LG g2 die een soort double shot mode heeft, gelezen dat het handig kan zijn als je je kind zijn gezichtsuitdrukking wil vast leggen als er bijvoorbeeld een parade voorbij komt dus dat je dan ook het andere tafereel, wat voor die gezichtsuitdrukking zorgt, tegelijk vast te leggen in 1 foto, lijkt me wel leuk.

Edit: je zal dan wel een beetje schuin er vanaf moeten staan anders sta je voor het geen je kind vol bewondering naar zit te kijken. Wordt dan wel goed mikken om beide zaken tegelijk goed in het frame te krijgen maar ah daar komt burst shot weer goed van toepassing, gewoon 20 shots per sec en er zal vast een perfecte tussen zitten. Helaas zal deze modus waarschijnlijk weer niet samen gaan met die double shot optie vrees ik,

[Reactie gewijzigd door Gallant op 23 september 2013 23:10]

Ik gebruik ze wel is?
Jij bent niet boeiend of interessant voor de NSA.
Uhm jij bepaald dat?
waarom zouden ze in godsnaam jouw telefoon gaan hacken om jouw microfoon/camera te gebruiken.
Sowieso noem ik een backdoor gebruiken geen hacken, en ze hoeven me ook niet persoonlijk te bekijken, computers kunnen best wel veel voor je uitzoeken en categoriseren en risicogevallen doorspelen naar een menselijk persoon.

Ik snap prima dat er mensen zijn die zich geen zorgen maken omdat die denken dat iedereen het beste met je voor heeft, ik ben daar helaas/gelukkig (net van wie ze kant je het bekijkt) niet van overtuigd, sorry :)

Maargoed je wilt er niets over horen, dan had je beter niks kunnen zeggen, dan was dat het enige bericht waar wat over de NSA in staat nu zijn het er al 3 :) Bedankt voor de extra aandacht!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 september 2013 16:26]

Zie je het nut niet, of zou je het niet gebruiken?

Het nut is het wisselen tussen gewone foto's en de beroemde 'selfies'. Daarnaast kun je met een 13 megapixel camera skypen (niet dat skype deze kwaliteit aankan voor zover ik weet, maar dat is een ander verhaal). Het scheelt ze weer een frontcamera.
Nu heb je maar één camera nodig op het toestel ipv een aparte front camera met als bonus dat de front camera nu ook nog eens van betere kwaliteit kan zijn.
Zal dat roterende camera niet snel lam/kapot gaan?
Zal dat roterende camera niet snel lam/kapot gaan?
Zal wel een soort van slot op zitten voordat 'ie draaibaar is. Daarnaast kan je je natuurlijk ook afvragen hoe vaak je een foto van jezelf gaat maken, ik doe dat praktisch nooit namelijk.
Ik hoop van niet, ik heb vroeger een laptop gehad met dezelfde functie, je kon de webcam ook naar achteren draaien. Dit gebruikte ik redelijk veel om ingewikkelde processen tijdens de les op te nemen. Na een jaar deze rotatie "intens" gebruikt te hebben ging de webcam niet meer.
Binnengebracht voor reparatie (binnen garantie) en probleem was opgelost.
Hij heeft is ontwropen om een stress-test van 10.000 keer draaien te overleven ;)
Damn erg vette telefoon. Dit vind ik ook erg interessant:

O-Click Control
O-Click lets you remotely operate the N1 camera even when you’re away from the device. Simply position the N1 and step back to include everything you want to capture. If you misplace your device, find it by setting off an alarm on the phone. O-Click fits on your keychain and supports a range of up to 50 meters, staying connected to your OPPO N1 via Bluetooth (BLE).
Ik vraag me af tot hoever je dat zelf kan realiseren met een generieke BLE tag uit china.
Overgens staat er nergens dat er een micro-sd kaart slot in zit, zie ik nergens staan of die wifi chip ook nog op 2,4Ghz kan werken en mis ik anno 2013 toch een beetje LTE (wat juist de reden is dat ik misschien me note 2 weg doe)

Als die dan ook nog water dicht is zou ik deze telefoon wel graag willen hebben :9~
staying connected to your OPPO N1 via Bluetooth (BLE).

Opvallend: ik meende dat Bluetooth BLE/SMART/4.0 enkel werkte vanaf Android 4.3. Aangezien hij volgens het bericht draait op Android 4.2.
Ze zullen hier dus net als Motorola (Speciale BLE app voor de Razr) aparte drivers voor bluetooth 4.0 hebben geschreven?

Verder spreekt t design me erg aan, touchpad aan achterzijde en roterende camera zijn leuke vondsten. Enkel de grootte is me iets te gortig. *checkt broekzakmaat
Het scherm loopt wel helemaal naar onder door, ik scht hem even groot als een note2(5,3' + knoppen onder het scherm) Dat is nog wel een aanvaadbaar formaat. De camera vind ik wel slim bedacht, alleen heb ik mijn twijfel bij de duurzaamheid.

Het is by the way wel prachtig om te zien hoe een fabrikant eigenlijk van uit het niets meteen meedoet met de gevestigde orde
mooi toestel,
alleen hoe wil je die roteerbare camera gaan gebruiken als je hem in een hoesje/ flip case hebt zitten?
Die worden daar natuurlijk op gemaakt :)
lijkt me behoorlijk lastig en stug,
of ze moeten dat gedeelte van de hoes weg laten, maar dan heb je geen optimale bescherming :)
Er word misschien genoeg ruimte vrijgemaakt om ervoor te zorgen dat het wel beweegbaar blijft ;-)
Zeer apart een roteerbare camera wel functioneel voor video bellen of front foto`s te maken in een hoge kwaliteit. En hopelijk is het touchgedeelte op een fijne plek geplaatst.

Vraagje op de 2de pic staat hij afgebeeld met waterdruppels(of in ieder geval druppels) zou hij dan ook waterdicht zijn?
Die vraag kwam ook in mij op. Als het niet zo is, begaan ze hier wel een flater en gaan ze dunkt mij een probleem krijgen bij waterschade binnen de garantie periode.
Mooi toestel! Alleen jammer van de grote. Ik heb nu een iPhone 4 en zou denk ik geen toestel groter dan 4/4,5" willen. Nu nog een Mini versie hiervan en ik ben verkocht.
Geen enkele Apple gebruiker wilde groter dan 3,x" als je de internet reacties zou lezen.
En nu zweren ze bij hun 4.x" ....

"willen" is maar relatief ... ook voor Apple gebruikers.
Ik doelde meer op scherm formaten in het algemeen. Bijv. een Xperia Z is echt te groot naar mijn voorkeur. Dat ik toevallig een iphone heb, heeft hier verder niks mee te maken.
[IMG]http://images.wikia.com/l...-up-and-take-my-money.jpg[/IMG]

Ziet er goed uit :D Die Chinezen gaan de goede kant op zeg. Fijn dat Cyanogenmod er al standaard opstaat.

[Reactie gewijzigd door relativity op 23 september 2013 17:43]

Hij wordt standaard geleverd met hun eigen color rom en zo ver ik gelezen heb is de software support niet zo goed. Men zegt dat de find 5 nog steeds geen stabiele firmware heeft.

Ik hoop dat de samenwerking met Cyanogenmod voor een stabiele rom zorgt.

[Reactie gewijzigd door 321jurgen op 23 september 2013 19:28]

Men zegt dat de find 5 nog steeds geen stabiele firmware heeft.
"men zegt".

De Find 5 heeft een stabiele ROM en draait zéér soepel. Toptoestel.

Dat zegt een Find 5 - gebruiker.
Gelukkig werkt het bij jou wel goed want toen ik op de forums van oppo kwam ik vaak problemen tegen.
Op forums van eender welk merk kom je veel problemen tegen. Mensen komen naar forums met hun problemen.
Ben erg benieuwd. Valt me op dat Oppo de laatste tijd met erg mooie producten aan komt zetten! Ben benieuwd naar de eerste reviews!
Helaas blijft het vaak ook bij mooie producten. De software erop is nog in bèta en bevat dus vele bugs.
En daar komt de samenwerking met Cyanogen om de hoek.
Die gasten weten wel hoe ze een Android distributie moeten laten draaien.
Ik verwacht dat dit met CyanogenMod een soepel toestel gaat worden.
Ja, ik hoop vooral dat ze echt samenwerken met OPPO, oftewel bij elkaar komen en het OPPO team leert te programmeren, zonder al te veel bugs te maken.