Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 155 reacties
Submitter: NESFreak

Valve geeft tijdelijk de pc-versie van Left 4 Dead 2 weg via zijn distributieplatform Steam. Het in 2009 verschenen zombieschietspel is te spelen op Windows, OS X en Linux en het bevat ook alle dlc die is uitgekomen voor de game.

Het schietspel wordt door Valve weggeven in het kader van de feestdagen, zo maakt de spelontwikkelaar bekend. Gamers kunnen het spel op 26 december tot 19:00 downloaden, waarna de game toegevoegd blijft aan het Steam-account. Het spel heeft naar huidige maatstaven bescheiden systeemeisen: onder Windows XP is een 3GHz Pentium 4 met 1GB werkgeheugen en een DirectX 9-compatibele videokaart met 128MB geheugen vereist, voor Windows Vista en later is 2GB werkgeheugen nodig.

In Left 4 Dead 2 moet een groep van vier overlevenden hordes zombies van zich afslaan. Het spel kan alleen of met anderen gespeeld worden, waarbij de A.I. Director de spelervaring dynamisch aanpast. De game verscheen oorspronkelijk in november 2009 voor de pc en Xbox 360, later portte Valve het spel naar OS X en Linux. Valve heeft drie stuks dlc uitgebracht, die gratis zijn voor de pc-versie. De dlc-paketten voegen onder andere missies uit het originele Left 4 Dead-spel toe. Tweakers beoordeelde het spel na de release met een 9, waarbij de sfeer, coöperatieve spelmodus en hoge mate van herspeelbaarheid positief opvielen.

Left 4 Dead 2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (155)

1 2 3 ... 10
vergeet allemaal niet om het spel ook te installeren. volgens de regels van steam moet je het installeren voor het einde van de actie, anders ben je het spel weer kwijt. zal even proberen te kijken of ik dat stukje regels erbij kan plakken
celebrate the holidays in a special way this year, Left 4 Dead 2 will be free until 10AM PST 12/26.

It will be free as in, grab it now, pay no money, and it is yours to keep forever – FOR FREE!

To claim your L4D2 gift, all you need to do is install it.

If you don’t install, it goes back to its regular price and you miss out! The zombie apocalypse is more fun with friends so make sure to tell all your mates to install it as well.
Haha awesome! Kan je hem ook gedeeltelijk installeren? Heb niet zo'n snelle internetverbinding en mijn familie zit er ook heel de dag op..
Je kan hem downloaden, en als het nodig is op pauze zetten. Er staat een pauze knop naast jouw download.
Gratis games? altijd welkom!
haha, ja alleen is downloaden heel traag,
na 1 uur op 22%.....
zit steeds op de 99 of 199 kb/sec als ik kijk.
Pc dus maar aan laten als ik zo de stad in ga.
Tip vanuit het Winter sale topic dat goed lijkt te werken. Downloads vanuit Luxemburg gaan een stuk sneller!
ik snap ook niet dat mensen klagen dat die Steam store/downloads eruit gaan tijdens een sale als iedereen maar volop alle aankopen binnentrekt (die ze de eerste 2 weken toch niet allemaal KUNNEN spelen omdat het er gewoon teveel zijn).

Ik koop m'n stuff, speel ondertussen lekker verder aan m'n backlog van de afgelopen 3 jaar (200 games ofzo) en na de sale haal ik op mijn gemak de nieuwe aankopen binnen, tegen full speed.

Als ik al stuff kan kopen door al die hebberige gamertjes die meteen na hun aankoop 30 games afhalen tegelijk.....
Met een backlog van 200 games moet je gewoon eens gas terug nemen en jezelf afvragen of je gewoon niet verslaafd bent geraakt aan het deals scoren. No offense, maar ik zie zoveel mensen met backlogs waarvan je je afvraagt of ze 'm weg kunnen werken voordat ze dood zijn. :X
Tja, zelfde argument kun je ook aanhalen bij dames die schoenen 'verzamelen' (om ze nooit of vrijwel nooit te dragen) of voor het zelfde geld bij mensen die kleding kopen die ze (vrijwel) nooit dragen...

Verzamelen en 'hebben' geeft een bepaalde voldoening an sich.
Zelf recentelijk nog de volledige Tomb Raider en Commandos collecties gescoord in een steam sale. Ga die spellen nooit spelen (commandos 1, tr 1 en tr 4 vroeger wel gespeeld overigens) maar is gewoon leuk om te hebben en leuk om naar te kijken in mijn Steam lijst.
Hehe Commandos 1 heb ik toen noch gekocht voor 80 gulden bij de intertoys als ik het me goed herinner. Beetje rond zelfde tijd dat ik verslaafd was aan Battlezone 1 en Interstate '76.... ahhhh yeah 8-)

+ hoe meer spellen in je Steam library, hoe groter je e-penis. :+

By the by, hier een link om je Steam 'net-worth' te berekenen:
http://steamdb.info/calculator/

Have fun! :+

(OT: L4D2 heb ik zelf gewoon bij launch gekocht voor volle mep, maar leuk initiatief voor de mensen die het nooit gekocht hebben of konden/wilden betalen)

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 27 december 2013 04:51]

Ik snap dat het vergelijkbaar is, maar het is mij dan ook allemaal even vreemd. ;)

Je eigen voorbeeld klinkt nog veel meer bizar, digitale games kopen die je nooit speelt.. Bedenk even dat het dus geen enkele fysieke waarde heeft: Geen doosje, geen disc, geen handleiding, je kan het niet vastpakken of uitstallen. Niks.

Maar inderdaad, have fun! :+
fysieke waarde is sowieso overrated.

Er zijn genoeg dingen in de wereld die niet fysiek zijn maar mijns inziens toch veel meer waard zijn dan welk fysiek voorwerp dan ook.

Of wil je zeggen dat een volledig digitale tekening waar een artiest heel veel tijd en kunde in heeft gestopt geen enkele waarde heeft?..

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we het hier over entertainment hebben welke als primair doel heeft je geestelijke welgesteldheid te veranderen (verbeteren).
Genoeg mensen die dolgelukkig worden van een paar uur naar de wolken staren, of een mooi landschap... nou ik word gelukkig wanneer ik naar mijn steam games library staar. :+
niet echt. Probeer ook wat terug te geven aan de developers omdat de meeste games die ertussen zitten, ik indertijd niet heb gekocht maar wel dood heb gespeeld. Nu nog steeds fijn om Max Payne 1 & 2 of een Serious Sam te spelen. Indie-games zitten er niet echt tussen, trouwens, dus 't zijn vooral de dikke titels wel die ik koop. Heb de laatste paar jaren ook niet echt veel tijd gehad om te gamen, maar nu met die SteamOS en Steam Machines ben ik zeer tevreden over m'n steam library.
Het willen steunen van de originele developer is inderdaad een reden waar ik mij wel in kan vinden. Echter let op, bij oude games spek je vaak alleen de portemonnee van de publisher!
Gewoon even je download location in Steam veranderen naar Luxemburg, daar woont niemand. :+
Had ik ook waarschijnlijk die andere steam gebruikers waren ook aan het downloaden :)
Heb hem zelf op Zweden staan, download daarmee altijd met mijn eigen max.
Ik had hem binnen op 24 MB Per seconde en dan bedoel ik hoofdletters (MB) ik stond er zelf vreselijk van te kijken met mijn 120 mb upc abonnement =D
Zelf heb ik beide series liggen, maar mijn broertje speelde het ook vaak, maar we konden het nooit samen spelen. Maarja voor 19:00 is hij niet thuis dus dat betekend mijn Macbook meenemen naar mijn ouders en een accountje maken onder Windows en daarop even downloaden, zodat hij het ieder geval heeft gedownload.
wat dacht je van op de downloaden link te klikken, met zijn naam inloggen, dan komt het in zijn lijst te staan als aangeschafte games (moet je wel naam en wachtwoord regelen) waarschijnlijk kan je het dan wel later nog downloaden... (maar ja dat weet ik niet zeker)

(wijziging:)
Deze melding kreeg ik toen ik hem via die link toevoegde want ik kon hem zo snel niet vinden in de steam lijst.

Gelukt!
Left 4 Dead 2 is nu geregistreerd op je Steam-account.

Je kunt je nieuwe inhoud bekijken door deze game simpelweg op te starten vanuit je bibliotheek in Steam.

[Reactie gewijzigd door bamboe op 26 december 2013 11:27]

naderhand downloaden blijkt niet te kunnen. als je het niet geinstalleerd heb voor de deadline moet je er alsnog voor betalen, dus in zijn geval moet hij het dan ook downloaden op zijn pc/mcbook :P
ik installeer hem wel even en haal hem dan weer weg, dan weet ik zeker dat ik hem blijf behouden. Hij kost normaal toch wel 20 euro.
Had je ene post niet gezien.

[Reactie gewijzigd door JohanDiepeveen op 27 december 2013 01:27]

Ik heb dat zonder problemen anders gedaan. Ik kreeg inderdaad hetzelfde bericht via de Steam applicatie:

Gelukt!
Left 4 Dead 2 is nu geregistreerd op je Steam-account.

Je kunt je nieuwe inhoud bekijken door deze game simpelweg op te starten vanuit je bibliotheek in Steam.


Dat was gisteravond rond 18:45, vanmorgen rond half 7 vanmorgen mijn pc aangezet en gekeken of het spel inderdaad aan mijn account was gekoppeld en gratis te downloaden was en daar heb ik inderdaad geen problemen mee gehad. Spel staat ondertussen op mijn HDD
Ik ben nu bij mijn ouders en hij woont in Den Haag..dus we zijn met ze'n allen hier. Maar omdat ik niet weet of hij voor 19:00 naar huis gaat, wil ik even onder mijn Windows 7 virtuele Machine steam downloaden op mijn Macbook, met zijn account inloggen, L4D2 downloaden, en dan kan hij thuis dit zelfde opnieuw doen maar dan zou het al eventueel in zijn lijst staan.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 26 december 2013 14:29]

BEDANKT TWEAKERS!!!! Gelijk gedownload!

Mooi kerstcadeautje :)
Eerder bedankt Valve ;) Ik kreeg dit gister direct als bericht toen ik Steam opende. :p
Ik wist van niets.. Tot ik vanmorgen T.net opende.. Dus bedankt T.net voor de melding en bedankt Valve voor het kerstcadeau :)
Inderdaad, Steam heeft mij hier zelf niet van op de hoogte gebracht, het staat niet op de featured pagina. Misschien als je steam elke dag opnieuw opstart wel, maar mijn computer gaat gewoon in slaapstand en steam draait dus altijd...
Dus, inderdaad, bedankt tweakers :-) gelijk aan mijn account toegevoegd.
Staat het wel. In de Winkel of Shop Pagina: staat ie gewoon tussen. Net nog gezien.

On Topic:

Ik heb het spel al... ooit de Valve-Box voor weinig aangeschaft via Steam, maar zou ik die dlc ook kunnen krijgen voor L4D2???
Weet iemand dit?
DLC voor Left 4 Dead 2 is altijd toegevoegd met de gratis updates, dus die heb je gewoon als je de game op je account hebt. Zelfde geldt voor Left 4 Dead en Portal 2, alsmede al die content updates voor Team Fortress 2.
Tnx voor de info... en waar moet ik het terugvinden in het spel??
de add-on-lijst is compleet leeg!!
Niet elk bedrijf beschouwd 'DLC' als iets exclusiefs wat niet vanzelfsprekend is en een naam dient te hebben.

In het geval van L4D2 moet je niet denken 'DLC' maar meer 'content-patch'.

Vroegah, je weet wel in die goeie ouwe tijd, had je niet in elk menu van elk spel een duidelijk overzicht met alle door patches toegevoegde content... :+

Urgh Borderlands 2 is een geniaal spel en bij verre mijn favoriet van 2012 čn 2013 (enkel omdat ik het het meeste heb gespeeld in 2013 van alle spelen) maar elke keer bij opstarten die "checking for DLC" melding vind ik wel een beetje irritant.
Mocht het nog niet duidelijk zijn, het zit gewoon in het menu waar je een campaign selecteert. Daar staan nu alle L4D1 campaigns bij, en ook The Passing, The Sacrifice en Cold Stream. Naadloos geďntegreerd in de game dus.
thnx, i'll check it out!!!
Het staat onder andere op de 'nieuws' pagina van de steam store. Ergens in steam zit een optie waar je die pagina als startpagina kunt instellen, maar ik denk dat de meesten hem op de store frontpage of hun game bibliotheek hebben staan.

Verder is het idd raar dat dit niet gewoon op de frontpage vermeld staat. (hoewel steam nu gisteravond ook kapot ging).
Ook ik kijk vaker op t.net dan op steam, dus ook hier: bedankt t.net!
Ik zag het zelf ook nog net op tijd voor de sluiting hier op tweakers. Dus bedankt voor het bericht tweakers en bedankt voor de gratis game Valve :D
En bedankt NE5Freak.

Aangezien hij de submitter is :).
*rent naar pc voor download* heb nu al 4 games van de winter sale aangeschaft. Wat een mooie winkel die steam. Nergens anders heb je zulke mooie aanbiedingen voor games.
Ik heb inderdaad ook al aardig huisgehouden in de store, dus het zal wel even duren voordat ik aan L4D2 toekom, maar een gartis game sla ik uiteraard nooit af.


@seez: dus je moet je game installeren om hem te behouden? Nadat ik via de link naar de site op de 'Install now'-knop had geklikt kreeg ik namelijk een melding dat de game aan mijn library is toegevoegd (wat ook het geval is), zonder dat er daadwerkelijk geďnstalleerd hoeft te worden (althans, dat maakte ik niet op uit de meldingen op het scherm).

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 26 december 2013 16:31]

Inderdaad kom je pareltjes tegen op Steam! _/-\o_
If you don’t install, it goes back to its regular price and you miss out! The zombie apocalypse is more fun with friends so make sure to tell all your mates to install it as well. bronhttp://steamcommunity.com...etail/1964991833269216480 als ik jou was had ik L4D2 even voorrang gegeven.
Ah tof, gelijk aan mijn account toegevoegd. Zit momenteel zonder games grafische kaart, maar dat mag de pret niet drukken. Dit ga ik in de toekomst wel spelen.
zie mijn post ergens hier onder, als je m gratis wil behouden moet je het spel wel installeren op je pc, anders raak je het weer kwijt :P
Nee hoor eenmaal deze toegevoegd raak je deze niet meer kwijt. Kun je altijd later installeren geen enkel probleem.
waarom staat het er dan zo duidelijk bij dat je hem moet installeren, zie hier onder mijn post waar ik het rechtstreeks van steam af gehaald heb.
ah thanks, dan installeer ik hem wel even, wil hem ook niet kwijtraken.

Dan heb ik even wat zekerheid, ik installeer hem wel en verwijder hem daarna weer.

[Reactie gewijzigd door Dikkiedikdik op 26 december 2013 13:22]

Hmm eens kijken, gratis is altijd goed.

We blijven Hollanders he :)
Ik denk heel de wereld, Steam ging gisteren even onderuit. Ik had hem al zodus gratis zat er voor mij neit meer in :(
Hier komt spel gewoon netjes binnen met 123Mbit/s, dus die problemen lijken voorbij.
Het ging hiervoor voor ¤2 over de toonbank bij Steam in iedere sale of tijdens een daily offer, dus om nou van een vette aanbieding te spreken...

Dit doen ze natuurlijk om zoveel mogelijk mensen die nog geen Steam hebben een account te laten maken.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 26 december 2013 12:59]

Ik ben er anders helemaal niet zo blij mee. Ik host een aantal L4D2 servers, een stuk of 10 en deze worden nu helemaal overspoelt met newbies en die drukken alle regulars weg. Mijn spelersaantal nam al een tijdje af maar vanmorgen zaten ineens al mijn servers tot de nok toe gevuld en was er geen slot meer vrij.

Het maakt dus schijnbaar heel veel uit of iets 2 euro kost of gratis is. Ook worden mn servers nu overspoelt met trollers en griefers. Die denken ik heb het spel toch gratis dus ik hoef me niet aan de regels te houden. Ik heb m'n servers zelfs al weggehaald uit de officiele L4D2 steamgroep.

Hetzelfde gebeurde destijds met TF2, daar is zelfs een plugin voor uitgekomen die gratis spelers blokkeerde.

[Reactie gewijzigd door mkools24 op 26 december 2013 15:53]

Ja kom op iedereen is ooit in elk spel begonnen als "newbie". Wees blij dat er weer wat animo en leven komt in de L4D2 community. De "regulars" kunnen ong altijd gewoon met een groepje vrienden samen op een server kruipen en binnen een paar dagen is de rush vast wel over.
Dat is wel zo maar je hebt het nu over newbies die al die jaren geen 5 euro voor dit spel over hadden want het is vaak zat in de aanbieding geweest en dat zijn meestal toch de spelers die altijd speelden op gekraakte servers enzo, dus russen, oostblokkers, niet dat ik iets tegen die mensen heb hoor maar ik heb inmiddels al heel wat griefing gezien tussen de nieuwe lichting.

Ik denk wel dat je gelijk hebt dat de rush over een paar dagen wel weer over is en dat het dan weer rustiger wordt.
En toevallig heeft 4 vrienden van me die account aangemaakt voor dit spel xD Maar wat je overslaat: ik heb nog nooit free record shop gratis games zien weggeven. Jij wel?
Want als FRS een game gratis weggeeft hoeven mensen niet de webshop van FRS installeren op hun PC.

Zou me ook totaal niet verbazen als er over een maand opeens een DLC uit is die weer 5 euro kost of L4D3 dan uit komt en 40 euro kost.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 26 december 2013 17:54]

Oh, wat verschrikkelijk balen zeg! Het is me niet gelukt om hem te halen.

Laatst nog naar gekeken, maar toen was het nog bijna 20 euro. Las gisteravond pas het nieuwsbericht, maar was bij mijn schoonouders dus kon geen kant op... Ik zag de tijd wegtikken :'(

Zo zie je maar, altijd T.net in de gaten blijven houden :D
Ik was ook bij mijn ouders gisteren aan de gourmet, maar met de Steam app op mijn Android kon ik in ieder geval L4D2 aan mijn account koppelen door te klikken op "Install game". Uiteraard wordt het spel niet gedownload op de smartphone, maar ik kreeg wel een bericht in beeld dat het spel "gekocht" was en dat ik deze op de pc kon gaan downloaden.

Vanmorgen steam op mijn pc pas gestart en daar stond het spel inderdaad in mijn lijst van aangeschafte games. Tip voor de volgende keer!

[Reactie gewijzigd door Wubinator op 27 december 2013 07:56]

Bedankt voor je tip!
1 2 3 ... 10